Sentència contra multes del radar de Tagamanent (C-17)

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Sentència contra multes del radar de Tagamanent (C-17)

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 20/02/2010 14:20

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/1172 ... es_posades

Una sentència obre la porta a reclamar la majoria de multes posades al radar de Tagamanent des de 2006

El jutge diu que el límit de velocitat al punt del radar era de 100 quilòmetres hora, i no de 80

Imatge
El radar de Tagamanent, abans de ser retirat, l'any 2008
RAMON FERRANDIS

última actualització: 20-02-2010 (12:00)
Jaume Espuny Una sentència dóna la raó a un veí de Vic multat al radar que hi havia a la C-17, a Tagamanent, fins a l'octubre de 2008. La resolució remarca que al punt del radar es podia circular a 100 quilòmetres per hora i no a 80, i això obre la porta a reclamar a conductors multats en aquell punt.
Una sentència del Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Barcelona obre la porta a revisar bona part de les multes que el radar fix de Tagamanent va posar des de principi de l’any 2006 i fins que es va retirar l’octubre de 2008 per les obres de millora que es feien en aquest punt de la C-17. Tot plegat, deriva del litigi judicial que va iniciar Pere Mauri, un veí de Vic propietari d’una autoescola, el juliol de 2008. La sentència es va adoptar amb la conformitat de les dues parts i, per tant, no hi ha possibilitat de recurs.

Mauri havia estat sancionat amb 70 euros el 22 d’octubre de 2006, quan el radar, que estava situat davant de l’ajuntament de Tagamanent, el va enxampar a 103 quilòmetres per hora mentre feia un avançament. El veí de Vic va pagar la multa i, al cap de mig any, va presentar un recurs extraordinari que el Servei Català del Trànsit va desestimar. “De fet, ni se’l devien mirar”, assegura. Trànsit prenia com a referència per posar les sancions una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora.

El recurs presentat pel conductor de Vic es basava en la senyalització i les característiques de la carretera. Els seus arguments se sustentaven en el doble senyal que hi havia just a l’inici de la recta de l’enllaç de la Pedralba, a Tagamanent. Era un disc de velocitat màxima permesa a 80 quilòmetres per hora i a sobre hi havia un senyal de perill per intersecció amb prioritat. Mauri –i el jutjat contenciós administratiu de Barcelona li ha donat la raó– interpretava que la limitació a 80 quilòmetres per hora només es podia aplicar al tram de la intersecció. Per tant, al tram pel qual s’alertava del perill. Passat aquest punt –el radar es trobava a uns 50 metres de la sortida de la benzinera i de l’ajuntament– calia aplicar la velocitat genèrica per a vies amb les característiques de la C-17. Això són 100 quilòmetres per hora i fins a 120 quilòmetres en el cas de fer un avançament.

El judici, que s’havia de fer el 28 d’octubre de l’any passat, no es va celebrar perquè hi va haver un acord, ja que els advocats de la Generalitat van acceptar que Mauri tenia raó i que, per tant, li tornarien els 70 euros de la multa. La setmana passada, el jutjat va dictar sentència de conformitat reconeixent que, al lloc on hi havia el radar, es podia anar a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora que arribava fins a 120 si s’estava avançant, com en el cas de Mauri.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 20/02/2010 20:15

Això és com una típica pregunta d'exàmen de conducció: quan totes dues senyals van plegades, acabat el perill acaba la limitació.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 22/02/2010 12:28

Hola,

En la A-2 en Pallejà, dirección Martorell, hay un "panel informativo", detrás del cual hay un radar (justo en la salida para coger la B-24 a Vallirana). Por una señal vertical previa, la limitación de velocidad es de 100 km/h, ya que más o menos a la altura del puente de Molins de Rei acaba la chorrada de los 80 km/h y pasa a 100 km/h. Pero justo a unos pocos metros tras el "panel informativo" hay ya dos señales verticales bien claras y bien visibles que indican que ya se puede ir a 120 km/h.

¿A cuánto se puede pasar bajo ese "panel informativo" por el sensor de multas? ¿a 100 ó a 120? yo para evitar chorradas paso a 100 siempre, pero una vez pasé a 110 y no me vino multa alguna. Y hay infinidad de coches que pasan a más de 110 todos los días y que lo hacen con total tranquilidad, con lo que imagino que saben que no les multará ese radar, de lo contrario frenarían.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 22/02/2010 12:44

Santfeliuenc ha escrit:¿A cuánto se puede pasar bajo ese "panel informativo" por el sensor de multas? ¿a 100 ó a 120? yo para evitar chorradas paso a 100 siempre, pero una vez pasé a 110 y no me vino multa alguna. Y hay infinidad de coches que pasan a más de 110 todos los días y que lo hacen con total tranquilidad, con lo que imagino que saben que no les multará ese radar, de lo contrario frenarían.
Oficialmente a 100 km/h.

Justo en la C-32 hay un caso parecido. Un par de kilómetros antes del desvío hacia la Ronda de Dalt hay un radar. Está situado en un tramo de 120 km/h pero a menos de 50 metros hay la señal de 100. Lo he consultado en varias webs de radares y efectivamente, el radar salta a 121 km/h aunque yo por precaución suelo pasar a 100 para evitar sustos no sea que vean que es un mina para ellos y te digan que claro, es que en ese tramo no ha reducido usted de 120 a 100.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”