Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: Renfe451 » Divendres 02/05/2014 17:11

Veritat com un temple. +1000
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1866
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 11:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Un jutge tomba el pla de rescat

EntradaAutor: Guigui » Dijous 26/02/2015 17:11

Un jutge tomba el pla del govern espanyol per rescatar les autopistes

El magistrat veu inviable la nacionalització de les vies que proposava el ministeri de Foment

http://www.ara.cat/economia/jutge-gover ... 69049.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23424
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 20/03/2015 13:35

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ra/deficit

El Govern paga 276 milions per un rescat de la C-17 que dispara el dèficit
La Generalitat es queda l'autovia Vic-Ripoll després de la fallida de la concessió de Cedinsa

Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/03/2015 a les 10:06h
Arxivat a: Societat, infraestructures, C-17, Departament de Territori i Sostenibilitat, Departament d'Economia i Coneixement


El Govern, tal i com es donava per fet des de feia setmanes, ha rescatat finalment la concessió de la C-17. Una fallida de la societat Cedinsa Ter que costarà 276 milions d'euros a les arques de la Generalitat i que ha ajudat a disparar el dèficit públic del 2014, any on s'ha assignat la despesa.

L'autovia, entre Centelles i Ripoll, es va acabar d'inaugurar el 2011 amb un règim de concessió a Cedinsa Ter, una empresa que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un “peatge a l'ombra”. Per fer-ho possible va ser necessari un crèdit sindicat de 220 milions d'euros que la concessionària –participada aleshores per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa- va negociar amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto –actualment CaixaBank, Bankia, Banco Santander, BBVA, Catalunya Caixa i l'ICO-. El crèdit, de només cinc anys, va vèncer el 31 de desembre passat i, després de setmanes de negociacions, no es va aconseguir refinançar.

La fallida de Cedinsa Ter ha forçat l'activació de la responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA) per un valor de 276 milions d'euros, els 220 del crèdit i 56 més vinculades a les inversions realitzades des de la inauguració i que ha suposat que el Govern assumeixi directament la titularitat de la infraestructura .

La despesa del rescat de la C-17 s'ha comptabilitzat en la liquidació de pressupost del 2014. D'aquesta manera, ha contribuït a augmentar el dèficit de la Generalitat que oficialment ha estat del 2,13%, més del doble que l'1% fixat pel Ministeri espanyol d'Economia. De fet, si es tenen compte partides com la de l'autovia Vic-Ripoll, emmarcades en les operacions one-off –es van fer el 2014 però que no es tornaran a registrar- i regularitzacions, el dèficit arribaria fins al 2,54%.

Les causes de la fallida

Bona part dels problemes radiquen –més enllà que el crèdit tingués un venciment tan curt, a diferència d'altres vies catalanes amb peatge a l'ombra- en el fet que el trànsit no ha complert les expectatives. En aquest sentit mai s'han superat els 20-25.000 vehicles diaris quan les previsions se situaven en 35.000. Cal recordar que per cada turisme el Govern pagava a la concessionària 0,80 euros mentre que per cada camió n'abonava 1,10.

El rescat de la C-17 a partir de l'activació de la responsabilitat patrimonial de l'administració ha seguit el mateix procediment que el del Castor, el magatzem submarí de gas a la costa del delta de l'Ebre, construït per una empresa vinculada a Florentino Pérez. Una altra infraestructura, com és el túnel transfronterer del tren d'alta velocitat del Pertús, també podria seguir el mateix camí.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: wefer » Dissabte 21/03/2015 1:22

M'encanta el "capitalisme" que gastem en aquest país: si l'empresa guanya diners se'ls queden els seus propietaris i la resta de la societat no en veu ni un euro. Si en perd, ho paguem entre tots en concepte de "rescat".
Ei, això sí, s'aplica només en el cas que parlem d'empreses multinacionals (bancs, constructores, etc), perquè si el de la botiga de la cantonada que ha d'alimentar la família perd diners i ha de tancar, bon vent i barca nova.
Capitalisme quan interessa, comunisme quan convé. Sempre per beneficiar als mateixos.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 22:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: Don Ramón » Dissabte 21/03/2015 1:27

wefer ha escrit:M'encanta el "capitalisme" que gastem en aquest país: si l'empresa guanya diners se'ls queden els seus propietaris i la resta de la societat no en veu ni un euro. Si en perd, ho paguem entre tots en concepte de "rescat".
Ei, això sí, s'aplica només en el cas que parlem d'empreses multinacionals (bancs, constructores, etc), perquè si el de la botiga de la cantonada que ha d'alimentar la família perd diners i ha de tancar, bon vent i barca nova.
Capitalisme quan interessa, comunisme quan convé. Sempre per beneficiar als mateixos.


Totalmente de acuerdo :plas
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
 
Entrades: 1199
Membre des de: Dimarts 25/11/2014 22:22
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: Ayerbe-Zuera » Dimecres 25/03/2015 16:39

wefer ha escrit: Ei, això sí, s'aplica només en el cas que parlem d'empreses multinacionals


Anem a veure: la concessionària és una societat formada per les següents empreses:

FCC: Seu mundial al carrer Numància de Barcelona
Caixa Catalunya: Seu mundial a la plaça Maura de Barcelona
Comsa: Seu mundial al carrer Viriat de Barcelona
Copisa: Seu mundial a la plaça Europa de L'Hospitalet
Copcisa: Seu mundial al carrer Anglí de Barcelona

Més que un grup d'empreses multinacionals, sembla la patronal de la construcció catalana.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
 
Entrades: 310
Membre des de: Divendres 20/05/2011 19:27

Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 22/03/2017 10:17

Refloto aquest fil perquè hi ha novetats. I no són gaire afalagadores:

Diari de Girona, 22 de març de 2017 ha escrit:L'Estat, obligat a pagar 1.500 milions a Abertis pel descens de trànsit a l'AP-7
Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid reconeix a la concessionària el dret a ser rescabalada per la pèrdua d'usuaris de l'autopista
Foment, que pot recórrer contra el veredicte, hauria de fer efectiu el pagament l'any 2021

[...]


Això, suposo, acabarà amb una negociació Estat-Abertis i es pactarà prolongar la concessió de l'AP-7 uns anyets més, a partir del 2021.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Abertis, la sangonera que suca dues vegades

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 22/03/2017 11:04

És tan vergonyosa la falta d'escrúpols de determinades sangoneres com l'existència d'un sistema jurídic que permet aquestes sentències esperpèntiques que atempten contra la lògica econòmica més elemental.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23424
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

EntradaAutor: metring » Dimecres 22/03/2017 12:36

Doneu-li les gràcies a la nefasta Maleni.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22021
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Abertis, la sangonera que suca dues vegades

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 22/03/2017 12:36

Guigui ha escrit:És tan vergonyosa la falta d'escrúpols de determinades sangoneres com l'existència d'un sistema jurídic que permet aquestes sentències esperpèntiques que atempten contra la lògica econòmica més elemental.


El problema està en un Conveni on l'Estat garantia a Abertis uns determinats mínims de trànsit i, per tant, uns ingressos «mínims» assegurats. Ningú no demanarà responsabilitats a qui va firmar aquest Conveni en nom de l'Estat («l'aleshores ministra de Foment socialista, Magdalena Álvarez»)?

Què fàcil és disparar con pólvora del rey!!

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 1 visitant