Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
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Guigui
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Toca pagar la feina d'uns inútils

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/06/2012 0:16

http://www.ara.cat/societat/Foment-radi ... 27651.html

Foment salva les radials de Madrid amb 290 milions d'euros més

La ministra Ana Pastor ha afirmat que moltes de les autopistes de peatge estan en una situació "insostenible"

EFE
Madrid | Actualitzada el 25/06/2012 23:43

El govern espanyol disposarà aquest any de 290 milions d'euros en préstecs participatius per ajudar les concessionàries d'autopistes en risc de fallida –les radials de Madrid– pel sobrecost generat per l'expropiació de terrenys. Així ho ha indicat aquest dilluns la ministra de Foment, Ana Pastor, durant unes jornades sobre infraestructures a Santander. Segons ha explicat la ministra, els crèdits participatius i l'ampliació dels comptes de compensació a les autopistes fins l'any 2021 són algunes de les solucions per aconseguir que el sector pugui sobreviure.

La ministra ha assegurat que són "mesures provisionals", ja que Foment treballarà per millorar la llei d'expropiacions forçoses i aconseguir un repartiment "equilibrat" dels risc en les concessions. Pastor ha recordat que moltes de les autopistes de peatge estan en una situació "insostenible" pel descens del trànsit i pel "sobrecost" de les expropiacions, que en alguns casos s'han disparat fins al 175%.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 26/06/2012 1:44

Guigui ha escrit:Evidentment, és greu... per als amiguets de sempre.

Jo, que sóc un apassionat per la història, veig cada vegada més paral·lelismes entre la situació actual i el brou de cultiu que acabà fent esclatar la Revolució Francesa i altres revolucions.
Malauradament, a mi em recorda 1914


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

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Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 26/06/2012 6:32

Doncs a mi em recorda 1898.



jaezcurra
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Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 27/11/2012 19:14

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... iebra.html
Fomento aumenta las ayudas a las autopistas en riesgo de quiebra
Compensará a las concesionarias por el 80% de los ingresos por tráficos que dejen de percibir respecto a los estimados

Economía | 27/11/2012 - 11:07h
Madrid. (EUROPA PRESS).- El Ministerio de Fomento aumentará una de las dos líneas de ayudas que tiene articuladas para las autopistas de peaje que actualmente afrontan un riesgo de quiebra, gracias a una enmienda que el grupo del PP en el Senado ha presentado a los Presupuestos Generales del Estado (PGE) para 2013, según anunció la titular del Departamento, Ana Pastor.
Se trata de la denominada cuenta de compensación por la que el Gobierno intenta paliar la reducción de ingresos que las vías de pago registran por la caída de tráficos derivada de la crisis y, en algunos casos, también por la existencia de vías alternativas gratuitas.
En virtud de dicha enmienda, a partir de 2013, Fomento compensará a las concesionarias de estas autopistas por el 80% de los ingresos por tráficos que dejen de percibir respecto a los inicialmente estimados. Hasta ahora, sólo aportaba un 49% de esos menores ingresos, según detalló la ministra.
Durante su intervención en el Foro 'Cinco Días', Pastor manifestó su confianza en que este aumento de la cuenta de compensación sirva para paliar la situación que atraviesan las autopistas, "hasta que los tráficos se recuperen y se vuelva a la normalidad".
La otra línea de ayudas que el Gobierno tiene articulada para estas vías son los créditos participativos, destinados a amortiguar los sobrecostes que las concesionarias registraron en la expropiación de los terrenos sobre los que se construyeron las autopistas.
De la decena de autopistas que vienen afrontando desequilibrios económicos y financieros por estos dos factores, la caída de tráficos y las expropiaciones, cinco de ellas se han declarado ya en concurso de acreedores.



Marcel Estadella
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Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimarts 27/11/2012 19:52

jaezcurra ha escrit:http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... iebra.html
Fomento aumenta las ayudas a las autopistas en riesgo de quiebra
Compensará a las concesionarias por el 80% de los ingresos por tráficos que dejen de percibir respecto a los estimados

Economía | 27/11/2012 - 11:07h
Madrid. (EUROPA PRESS).- El Ministerio de Fomento aumentará una de las dos líneas de ayudas que tiene articuladas para las autopistas de peaje que actualmente afrontan un riesgo de quiebra, gracias a una enmienda que el grupo del PP en el Senado ha presentado a los Presupuestos Generales del Estado (PGE) para 2013, según anunció la titular del Departamento, Ana Pastor.
Se trata de la denominada cuenta de compensación por la que el Gobierno intenta paliar la reducción de ingresos que las vías de pago registran por la caída de tráficos derivada de la crisis y, en algunos casos, también por la existencia de vías alternativas gratuitas.
En virtud de dicha enmienda, a partir de 2013, Fomento compensará a las concesionarias de estas autopistas por el 80% de los ingresos por tráficos que dejen de percibir respecto a los inicialmente estimados. Hasta ahora, sólo aportaba un 49% de esos menores ingresos, según detalló la ministra.
Durante su intervención en el Foro 'Cinco Días', Pastor manifestó su confianza en que este aumento de la cuenta de compensación sirva para paliar la situación que atraviesan las autopistas, "hasta que los tráficos se recuperen y se vuelva a la normalidad".
La otra línea de ayudas que el Gobierno tiene articulada para estas vías son los créditos participativos, destinados a amortiguar los sobrecostes que las concesionarias registraron en la expropiación de los terrenos sobre los que se construyeron las autopistas.
De la decena de autopistas que vienen afrontando desequilibrios económicos y financieros por estos dos factores, la caída de tráficos y las expropiaciones, cinco de ellas se han declarado ya en concurso de acreedores.
Quins pebrots!. Ara els hem de pagar la diferència per causa de la crisi (allò que en deien el "lucro cesante"). I a mi, autònom idiota a on n'hi hagi, qui em paga el que estigui al 30% de sou de fa set anys, sobrevisquent com puc, també per culpa de la crisi?.
De seguir així, petarà malament.



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Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/11/2012 21:11

Si algú li ho bufa a la Sra. Merkel, ho tenen clar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/02/2013 12:59

Foment té avançada la barrabassada:

http://www.ara.cat/economia/Foment-prep ... 12718.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/03/2014 10:40

L'Estat vol rescatar les autopistes amb una quitança a la banca del 50%

La resta del passiu d'aquestes vies de pagament, uns 2.400 milions, es convertiria en un bo a 30 anys. Entre les autopistes afectades hi ha les quatre radials de Madrid

http://www.ara.cat/economia/LEstat-resc ... 89377.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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alf_
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Entrada Autor: alf_ » Dimecres 26/03/2014 12:33

Más allá de este disparate, ¿que será de esas autopistas? ¿Continuarán operando y perdiendo dinero o las cerrarán?
Claro, si se hubieran universalizado los peajes en todas las vias de alta capacidad el problema seguramente no sería el mismo, ya que se repartiría el tránsito por las ahora autovías y las radiales ahora de pago...



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Adolescent barceloní
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Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 26/03/2014 13:54

No he entès res... Que les autopistes privades deficitàries seran pagades amb diners públics??


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

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Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/03/2014 14:01

Adolescent barceloní ha escrit:No he entès res... Que les autopistes privades deficitàries seran pagades amb diners públics??
Exacte. Perquè pobrets, són més importants els amiguets de les concessionàries que els desnonats que no poden pagar la hipoteca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: sagrering » Dimecres 26/03/2014 20:42

la mitad estan paralelas a autovias de tres carriles. Que las pague el imbecil que llevo a cabo LAS GRANDISIMAS INFRAESTRUCTURAS !!!!!



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Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 26/03/2014 20:58

Aquest article resumeix molt bé el xollo de les autopistes radials:

http://www.gurusblog.com/archives/autop ... 6/03/2014/



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Entrada Autor: wefer » Dijous 27/03/2014 10:11

El "liberalisme econòmic" del sistema actual és extraodinari: veiem una vegada i una altra com es privatitzen tots els serveis, atorgant-los als amics i familiars dels que estan en el poder.
Seguidament, si tenen beneficis se'ls queden ells sense revertir en la societat, però en canvi si tenen pèrdues se'ls paguen les pèrdues amb els nostres diners.
Mil·lers de mil·lions d'euros serveixen per pagar bancs mal gestionats i/o saquejats pels directius, rescatar constructores que han apostat per infraestructures absurdes com les autopistes de què parlem, etc. En canvi, no hi ha diners per a la sanitat, per a l'educació ni per a les nostres jubilacions.

Senyores i senyors, tinguem-ho clar d'una vegada per totes: ni vivim en una democràcia, ni això és una crisi: això és un robatori a gran escala per part dels terratinents de tota la vida, disfressats de moderns liberals i amagats rere la paraula "mercat".



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Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/03/2014 10:47

Totalment d'acord amb tu, Marçal. El pitjor de tot és que la població no podem fer res i ens hem de quedar mirant com ens roben.

Com vol la gent que els estudiants tinguem alguna motivació amb aquesta ops! caqueta de societat?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

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Entrada Autor: genissimon » Divendres 28/03/2014 11:18

Diari de Girona, 28 de març de 2014 ha escrit: Vila demanarà una AP-7 gratuïta si l´Estat allibera el tram fins a València
El conseller va respondre ahir a la intenció del Govern de treure els peatge de Tarragona cap al sud
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

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Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 28/03/2014 14:32

La mitad del coste de salvar las autopistas rescataría a los 700.000 hogares españoles sin ingresos

Rescatar a los 700.000 hogares sin ningún tipo de ingresos que hay en España (500.000 si se restan los que tienen rentas mínimas), costaría 2.600 millones de euros, la mitad de lo que costará salvar las autopistas.

nuevatribuna.es | 27 Marzo 2014 - 15:57 h.

Así lo ha puesto de manifiesto el coordinador del Equipo de Estudios de Cáritas Española y de Foessa, encargada de redactar el estudio 'Análisis y perspectivas 2014', Francisco Lorenzo.

Imatge

"Llevamos tiempo tratando de que se habilite un sistema de garantías mínimas, hay 500.000 hogares sin ingresos, acabar con esa situación son 2.600 millones de euros, es un precio claramente inferior a lo que se está hablando que costaría el rescate de las autopistas y hablaríamos de acabar con la pobreza severa, claramente es asumible", ha asegurado.

Lorenzo ha precisado que desde Cáritas han propuesto en diversos foros que estos 2.600 millones se destinen a ayudas directas, a un "salario social" para estos hogares sin ingresos que han aumentado de 300.000 en 2007 a 700.000 en 2013.

Según el estudio de Foessa, que contiene un adelanto de los datos del informe que se presentará en octubre, 11,7 millones de personas están afectadas en España por distintos procesos de exclusión social, un 60% más que en 2007 y 5 millones de personas (1,5 millones de hogares) se encuentran en situación de 'exclusión severa', casi el doble que hace seis años.

El documento revela que los ámbitos del empleo, la vivienda y la salud son los que más han contribuido al aumento de la exclusión. El indicador más "sorprendente" para los autores es el de la incidencia de los problemas de salud que se han duplicado hasta el extremo de que en "un notable número de hogares" se ha dejado de comprar medicamentos o de seguir tratamientos médicos.

Por otro lado, los problemas de vivienda se han incrementado un 36% y los de empleo se han multiplicado por dos de forma que incluso los trabajos que se dan en condiciones de precariedad extrema o de forma irregular se ha reducido por falta de demanda.

Atendiendo a las personas más afectadas por la crisis y en las que más ha incidido la exclusión social, el estudio indica que el 44% de las personas excluidas tiene menos de 29 años y que un 35% de los niños está en situación de exclusión, más de la mitad de ellos, en exclusión severa. Mientras tanto, los hogares en los que vive alguna persona mayor se han visto menos afectados --con una tasa de incidencia de la exclusión de un 12,7%-- gracias a las pensiones.

En este contexto, sin embargo, se mantiene la calidad de las relaciones sociales. "Aun con políticas sociales insuficientes y con escasa protección social, la familia sigue resistiendo", apuntan los autores. Según ha añadido el técnico del Equipo de Estudios de Cáritas Española y de Foessa, Guillermo Fernández, "es imprescindible la creación de políticas públicas de apoyo a la familia".

Asimismo, ha subrayado la importancia de la educación para resistir a la exclusión social pues los hogares encabezados por una persona con estudios universitarios suponen solo un 7% del total de los afectados mientras que "todos los grupos que no consiguen un nivel educativo superior a la secundaria obligatoria tienen tasas de exclusión significativamente superiores a la media".

En este sentido, ha apuntado que "el discurso que viene desacreditando el valor de la educación en la sociedad y habla de la sobreformación de las personas no se corresponde con ninguna evidencia empírica desde la perspectiva de la exclusión social".

Por todo ello, Cáritas y Foessa creen que es el momento de que haya "un pacto contra la pobreza" en España. "Los objetivos macroeconómicos deben ser secundarios frente al rescate de las personas", han remarcado los autores.

http://www.nuevatribuna.es/articulo/eco ... 02157.html



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Entrada Autor: genissimon » Dimecres 02/04/2014 8:08

Diari de Girona, 2 d'abril de 2014 ha escrit: Abertis creu que no es pot aixecar el peatge de l´AP-7
Salvador Alemany creu que no és possible fer que l'autopista sigui gratuïta per les necessitats pressupostàries del sector públic
[...]


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Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 01/05/2014 15:47

Ho he trobat a Facebook, ho poso per si algú ho vol difondre:

Imatge

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 5367121666



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metring
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Entrada Autor: metring » Dijous 01/05/2014 22:17

Retuitat des del compte del Fòrum!



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