Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/03/2011 18:42

http://www.ara.cat/societat/Barcelona-p ... 55997.html

Barcelona vol prohibir la circulació de vehicles vells i contaminants

Amb l'objectiu de reduir la contaminació de l'aire, Barcelona instarà a l'Estat a modificar els criteris que es valoren en la ITV per evitar que els cotxes més contaminants, com ara els de més de deu anys, puguin circular per la ciutat

MARIA ORTEGA
BARCELONA | Actualitzada el 22/03/2011 17:37


L'Ajuntament de Barcelona vol prohibir la circulació d'aquells cotxes que emeten nivells excessius de diòxids de nitrogen i de partícules PM10, una restricció que afectaria, per exemple, la majoria de vehicles de més de deu anys. Barcelona aposta, d'aquesta manera, per renovar la flota de vehicles com a mesura per reduir els nivells de contaminació i així ho ha inclòs com un dels punts del Pla d'energia, canvi climàtic i qualitat de l'aire de Barcelona, que el el ple de l'Ajuntament ha d'aprovar divendres. Un cop aprovat, la regidora de Medi Ambient, Imma Mayol, instarà l'Estat i la Generalitat perquè facilitin el camí a aquesta mesura. D'una banda, incloent el control d'emissions com a criteri bàsic per passar la ITV i, de l'altra, impulsant un Pla Renove que faciliti la substitució dels vehicles vells.

D'altra banda, en una primera fase de sensibilització es col·locaran als carrers una mena de radars ambientals que serviran per detectar aquells cotxes amb uns nivells d'emissió excessius i avisar per carta als conductors perquè prenguin mesures. En un estudi previ, l'Ajuntament ha calculat que aquesta mesura afecta un 3% del conjunt de cotxes i que suposa un guany de l'11,9% de reducció d'emissions. El pla, a més, inclou 107 projectes més, com ara electrificar el Port de Barcelona per poder subministrar energia elèctrica als vaixells que estan atracats i reduir les emissions dels motors auxiliars.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 22/03/2011 19:44

I que volen que fem els que, tenim un cotxe de més de 10 anys i que, perquè ens va bé i perquè no tenim tanta pasta per a canviar-lo, seguim circulant amb ell? LLogar un pàrquing a l'altre costat de Collserola...Que fotin el camp d'una vegada aquests incompetents que només diuen que bajanades, i es dediquin a anar menys en cotxe ells...

D'altra banda, el meu cotxe té 13 anys i rarament l'utilitzo per a dins de Barcelona. Si l'agafo és per sortir-ne...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/03/2011 19:59

Jo tinc un cotxe de més de 30 anys. El meu pare un de 18 anys. El meu cunyat un de 13 anys.
Ara resulta que com a premi per no consumir pels descosits comprant un cotxe nou cada 5 anys, els pseudoecologistes de l'ajuntament volen que llencem tots els nostres cotxes i ens hipotequem per comprar un de nou.
de què van ?



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 22/03/2011 20:43

wefer ha escrit:Jo tinc un cotxe de més de 30 anys. Ara resulta que com a premi per no consumir pels descosits comprant un cotxe nou cada 5 anys, els pseudoecologistes de l'ajuntament volen que llencem tots els nostres cotxes i ens hipotequem per comprar un de nou.
de què van ?
Error colossal! Que no sabeu que ara el consumisme és una obra social? Això de no comprar-se un cotxe cada 5-7 anys és un pecat mortal i la causa que la indústria de mig país estigui com està!

Jo no tinc cotxe i entenc que no és moment per fer aquestes propostes però a Berlín i a altres ciutats alemanyes prohibeixen la circulació pel centre de la ciutat als cotxes més contaminants. Pel que tinc entès et posen una enganxina a la ITV i segons el color et pots moure més o menys.

Si algun dia sortim de la crisi estaria bé fer alguna cosa al respecte però respectant els vehicles històrics!

us deixo un enllaç del programa El medi ambient on en parlen: http://www.tv3.cat/3alacarta/videos/3306551



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 22/03/2011 21:07

Contamina més un 4x4 o un cotxe de gran cilindrada que no pas un utilitari de 15 anys. Per què no prohibeixen els 4x4 a les ciutats?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/03/2011 21:10

Ferry1ac1 ha escrit: fer aquestes propostes però a Berlín i a altres ciutats alemanyes prohibeixen la circulació pel centre de la ciutat als cotxes més contaminants.
El dia que a Espanya hi hagi els sous i la taxa d'atur que hi ha a Alemanya, en parlem.

Però ara mateix, em sembla de jutjat de guàrdia que uns que s'anomenen ecosocialistes promoguin que es destrueixin massivament cotxes en comptes de reutilitzar-los, i a sobre promoguin que els únics que puguin circular siguin els rics que es poden permetre canviar-se el cotxe cada 5 anys.

Sincerament, espero que la notícia no es confirmi i hagi estat una exageració, perquè en cas contrari és per fer-los fora del govern immediatament, i fins i tot diria que també del país.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 22/03/2011 21:22

jo a la Mallol aquesta li feia pagar el milió d'euros que van costar aquells arbres de nadal tan "ecològics" que anaven a pedals i no els va fer servir ningú. I quan hagi acabat de pagar, aleshores, i només aleshores, jo em canviaré el cotxe.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/03/2011 21:31

El LLOP ha escrit:jo a la Mallol aquesta li feia pagar el milió d'euros que van costar aquells arbres de nadal tan "ecològics" que anaven a pedals
Doncs jo li feia mantenir-los encesos tot l'any ella soleta pedalejant. A veure si així aconseguim que deixi de dir bajanades una estona. Realment, el matrimoni Saura-Maiol entrarà a la història com un dels d'efectes més nefastos de les últimes dècades, només superat per l'Aznar-Botella (la seva dona, no la que presumia de beure's l'Aznar abans de conduir).

Ara seriosament: el problema d'aquesta gent és que no toquen de peus a terra. No entenen que ara mateix la gent el que necessita precisament és que els toquin els nassos el menys possible, perquè la major part del país prou feina té per subsistir amb els sous que tenen.

Però és clar, aquests pijoecologistes amb meravellosos sous públics i càrrecs vitalicis, suposo que no entenen massa del que parlo. En això estan igual que tota la resta de la classe política.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 22/03/2011 22:27

El Regidor de Mobilitat Francesc Narvaez, ja ha desmentit que l'ajuntament es plantegi aquesta mida.
Diu que el que te que determinar si un vehicle esta o no en condicions de circular es la ITV, i per altre banda si es tractes de una mida nomes municipal, sería imposible de cumplir, doncs els cotxes surten i entren constantment de la ciutat, i no es pot imposar una normativa diferent a cada municipi.

De totes maneres es impresentable la "fabrica de paridas per emprenyar i cabrejar al ciutadà" que tenen a IU.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/03/2011 23:40

Aprofundint en el tema: cal dir que els vehicles que causen la major part dels problemes són aquells que desprenen grans quantitats de NO2, i això ho fan bàsicament els vehicles dièsel.

A partir d'aquest punt, ens hauríem de preguntar: per què Espanya és un dels països on hi ha més vehicles dièsel del món? A països com Estats Units, per exemple, la presència de vehicles dièsel és pràcticament nul·la més enllà dels vehicles comercials. No seria bo començar a limitar-ne la venda? Si tants problemes de contaminació donen... per què han permès que es venguin fins ara? Són els polítics els que han creat el problema, i ara l'hem de pagar els ciutadans? Més encara... els dièsel no compliran normes estrictes fins 2015, per tant aleshores ens obligaran a tornar a canviar de cotxe, no?

Tot plegat em sembla una aberració. El que cal és promocionar el transport públic amb un millor servei, augmentar l'espai per al vianant a la ciutat i donar totes les facilitats per la compra de vehicles poc contaminants (híbrids, per exemple).

Però aquesta manera que tenen alguns d'acabar les coses per imposició i per decret, potser delata que es van quedar enganxats en la nostàlgia de l'època soviètica. Això sí, sense "Ladas"...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/01/2016 15:55

http://www.mon.cat/cat/notices/2016/01/ ... 157509.php

L'AMB vol prohibir la circulació dels vehicles amb més de 20 anys d'antiguitat
Començaria el 2018 en una àrea d'influència de Barcelona i el seu entorn

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estudia prohibir a partir de l'any 2018 la circulació dels vehicles amb més de 20 anys d'antiguitat per la ciutat de Barcelona i el seu entorn metropolità amb la finalitat de reduir les emissions contaminants que genera el transport. La mesura es debatrà en el si dels grups de treball del Consell de Municipis per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica, que l'AMB ha constituït per millorar la qualitat de l'aire.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha explicat aquest dilluns que "la idea és definir quin tipus de vehicles poden entrar al perímetre de l'AMB, que passa per Castelldefels, Castellbisbal, Montcada i Reixac i Tiana". "Fixant una antiguitat, a partir del 2018 i de manera progressiva el que plantegem és que els vehicles amb una antiguitat de dièsel i gasolina, especialment els que són de les normes Euro 1 i Euro 2, no puguin circular dins del perímetre de l'AMB, fet que equivaldria al 4% dels que hi circulen actualment", ha manifestat Poveda.

El vicepresident de Transport de l'AMB ha dit que la seva principal preocupació "són els vehicles dièsel, que emeten una sèrie de partícules que són terribles per a la contaminació i per a la salut de les persones". Ha afegit que les restriccions de circulació podrien ser encara més elevades al perímetre delimitat per la ronda de Dalt i per la ronda Litoral, "on es podria rebaixar més cap als vehicles Euro 3".

Poveda ha justificat la necessitat d'aquestes mesures tenint en compte que "més del 25% de la contaminació atmosfèrica la genera el transport privat i cal tenir en compte que la majoria de visites a urgències durant l'hivern són per problemes respiratoris, per la qual cosa la contaminació és un problema que ens pot afectar a tots".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 25/01/2016 21:45

Suposo que també pagaran el taxi a aquella gent gran que hagi d'anar a veure la seva dona a la Vall d'Hebron, o els faran anar en transport públic?
Queda molt bonic "per reduir la contaminació" però, i la gent gran que té un cotxe, que és el seu cotxe, i que si li canvies ja no sabrà que fer? Com sempre, reduïm abans d'oferir possibilitats. Es podria canviar un cotxe elèctric per un diesel de més de 20 anys, però costa diners, millor els hi prohibim entrar i ja s'apanyaran... :cop


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 25/01/2016 23:03

Potser es pensen que la majoria de persones que condueix un cotxe de més de 20 anys ho fa per gust i que si no en compren un de nou cada any és per mandra o gasiveria. :roll:



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 25/01/2016 23:23

Diria que no està ni rumiat, ni com pot quedar. Ara són conjetures i crítiques de perque si. Diria que els tirs van per tots els vehicles de fora la AMB, perque no entrin a la AMB, que en faci trasbord al TP a la segona corona. No té sentit prohibir certs cotxes quan hi vius. No podries sotir mai de casa (del teu parking, ni de la teva area verda). El que faran és incentivar perque et canviis de cotxe.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 25/01/2016 23:43

Si en comptes de l'antiguitat, haguéssin esmentat només les emissions, haguéssin quedat molt millor.

El sistema suposo que es basarà en el que funciona a Alemanya, on els vehicles duen una enganxina amb un número (el de la norma EURO que compleix el motor) i un color.
Contra més contaminant és un vehicle, més a l'extrarradi es queda.
És molt fàcil, a l'entrada et trobes un senyal de Circulació Prohibida i les excepcions que si que poden passar.
Si t'enganxen en una zona on el teu color està prohibit, la multa és de campionat.
I ningú s'ha queixat

O es això o és el model de Londres (que és molt més car)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 25/01/2016 23:47

albe6 ha escrit:Si en comptes de l'antiguitat, haguéssin esmentat només les emissions, haguéssin quedat molt millor.

El sistema suposo que es basarà en el que funciona a Alemanya, on els vehicles duen una enganxina amb un número (el de la norma EURO que compleix el motor) i un color.
Contra més contaminant és un vehicle, més a l'extrarradi es queda.
És molt fàcil, a l'entrada et trobes un senyal de Circulació Prohibida i les excepcions que si que poden passar.
Si t'enganxen en una zona on el teu color està prohibit, la multa és de campionat.
I ningú s'ha queixat
Más o menos esto?

Imatge



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 26/01/2016 9:49

Em sembla fantàstic aplicar la mateixa normativa que a Alemanya (que no ens engayem, està redactada pels lobbies de l'automòbil per vendre més cotxes), però amb una condició: que els sous espanyols siguin iguals que els alemanys per poder-nos comprar un cotxe modern (el sou alemany és casi el doble de l'espanyol).

Però clar, això segon no ho aplicarem... oi que no?

A més, el parc d'automòbils dièsel de més de 20 anys actualment és irrisori i, de cap manera, són responsables de la contaminació actual de la ciutat de Barcelona. Per trobar els culpables reals hem d'anar-nos cap el port (http://transport.cat/viewtopic.php?f=14 ... 12#p254012) o veure la gran quantitat de cotxes NOUS que embussen les grans avingudes de la nostra ciutat.

Resumint: HIPÒCRITES.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/01/2016 11:11

Dièsel i de benzina: segons quines fonts es consultin, l'órdago supera el del 2011.
Fran-Ikarus ha escrit:El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha explicat aquest dilluns que "la idea és definir quin tipus de vehicles poden entrar al perímetre de l'AMB, que passa per Castelldefels, Castellbisbal, Montcada i Reixac i Tiana". "Fixant una antiguitat, a partir del 2018 i de manera progressiva el que plantegem és que els vehicles amb una antiguitat de dièsel i gasolina, especialment els que són de les normes Euro 1 i Euro 2, no puguin circular dins del perímetre de l'AMB, fet que equivaldria al 4% dels que hi circulen actualment", ha manifestat Poveda.

El vicepresident de Transport de l'AMB ha dit que la seva principal preocupació "són els vehicles dièsel, que emeten una sèrie de partícules que són terribles per a la contaminació i per a la salut de les persones". Ha afegit que les restriccions de circulació podrien ser encara més elevades al perímetre delimitat per la ronda de Dalt i per la ronda Litoral, "on es podria rebaixar més cap als vehicles Euro 3".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 26/01/2016 12:08

Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho? En aquests temes de contaminació, desgraciadament, va en funció dels interesos polítics i no em crec res d'ells.

Jo tinc un vehicle de 18 anys i passa totes les ITV sense problemes. Mantinc aquest cotxe perquè passa totes les ITV sense cap problema i perquè no tinc diners actualment per a un més nou, si pogués em compraria un de nou i menys contaminant, però quan no es pot res més puc fer. Al menys si volen aplicar això que apliquin un preu assequible i raonable del transport públic.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 26/01/2016 13:18

albert28 ha escrit:Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho?
Cada cotxe passa la ITV segons les especificacions que havia de complir en el moment de fabricació. És a dir: els cotxes de fa 20 anys passen la ITV segons els estàndards per a cotxes nous de fa 20 anys.
Perquè et facis una idea, jo tinc un cotxe de 40 anys sense cinturons al darrera, llums antiboira, airbags, etc, i passa perfectament la ITV (tot i la sorpresa d'algun mecànic acabat de sortir de l'acadèmia :) )

Però el que és injust és per exemple que una persona que faci 20.000 Km l'any en un cotxe nou pugui circular per la ciutat cada dia sense problemes i jo, que vaig en metro normalment i tinc un cotxe de 17 anys que només el faig servir dos cops al mes no el podré ni treure al carrer sota amenaça de multa.
Tinguem-ho clar: la mesura no vol fer baixar la contaminació sinó únicament augmentar les vendes de cotxes nous. I per cert: contamina més el procés de fabricació d'un cotxe que milers de cotxes antics circulant.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”