La Generalitat es fa amb el 100% del Túnel del Cadí

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

La Generalitat es fa amb el 100% del Túnel del Cadí

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/12/2011 20:28

http://www.ara.cat/economia/ABERTIS-TUN ... 38264.html

Abertis ven el 37% del túnel del Cadí a la Generalitat per 45 milions

La idea del Govern és fer-se amb el 100% de l'empresa per unir-la a Tabasa, companyia que explota els túnels de Vallvidrera, i privatitzar-ne la concessió

EFE
Barcelona | Actualitzada el 30/12/2011 19:04


Abertis i la Generalitat han signat avui divendres la venda del 37,2% que el grup català té al Túnel del Cadí per un import de 45 milions d'euros, amb la qual cosa l'administració catalana obté el 100% de l'empresa. La idea de la Generalitat és fer-se amb el 100% de l'empresa per unir-la a Tabasa, companyia que explota els túnels de Vallvidrera, i privatitzar-ne la concessió. L'operació s'emmarca dins del pla que té la Generalitat per aconseguir ingressos i reduir el dèficit mitjançant la venda d'immobles i la privatització d'empreses públiques, com Tabasa o Aigües del Ter. Amb aquestes gestions espera aconseguir uns 1.600 milions d'euros.

La Generalitat no desemborsarà els diners ara, sinó que s'utilitzarà la fórmula del pagament ajornat, la qual cosa significa que abonarà l'import en el moment en el qual es realitzi la concessió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Rodalies1i3
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Parets del Vallés (R3)
Contacta:

Entrada Autor: Rodalies1i3 » Divendres 30/12/2011 23:02

Al final acabarem pagant el tunel de Bracons... Què té la concessió la mateixa empresa



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/12/2011 23:29

Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 30/12/2011 23:42

+1
Guigui ha escrit:Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 31/12/2011 6:43

Guigui ha escrit:Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.
Suposo que és com moltes altres coses. Si ho utilitzes i es paga entre tots, sembla bé que els altres també contibueixin. Si no ho utilitzes però te'n toca pagar una part, no sembla bé pagar per allò que no empres. Jo que fa anys i panys que no agafo un tren també estic pagant subvencions a Rodalies, Regionals -no tots- i Avant... i no me'n queixo, prefereixo ésser comprensiu. Total, emprenyat o no, em tocarà pagar-ho igualment :) :) :)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 31/12/2011 12:07

Rodalies1i3 ha escrit:Al final acabarem pagant el tunel de Bracons... Què té la concessió la mateixa empresa
No només això. FGC ha de pagar a Tabasa la concessió de l'estació de Volpelleres per un període de 54 anys...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/12/2011 16:55

awe ha escrit:Suposo que és com moltes altres coses. Si ho utilitzes i es paga entre tots, sembla bé que els altres també contibueixin. Si no ho utilitzes però te'n toca pagar una part, no sembla bé pagar per allò que no empres. Jo que fa anys i panys que no agafo un tren també estic pagant subvencions a Rodalies, Regionals -no tots- i Avant... i no me'n queixo, prefereixo ésser comprensiu. Total, emprenyat o no, em tocarà pagar-ho igualment :) :) :)
Com sempre, és una qüestió de proporcionalitat. Per què hem de canviar patrons de vida històrics, senzillament perquè ara tenim una "tecnologia" que ens permet foradar muntanyes i cobrir distàncies llunyanes a la velocitat del so? Significa això que cal posar-ho a disposició de tothom, costi el que costi?

Si la població o les empreses d'una zona reclamen la implantació d'una infraestructura "perquè altres la tenen", potser que s'ho facin mirar. Si volen aportar-hi ells mateixos els diners, endavant. Una altra cosa és que hi hagi un interès general raonable. En ferrocarril, un cas semblant serien els soterraments.

I estic d'acord, és una estupidesa subvencionar l'Avant, perquè no entra en cap ment normal voler creure que tothom pot treballar o estudiar a més de cent quilòmetres de casa i desplaçar-s'hi a diari. Alguna cosa falla de valent en la política laboral i d'habitatge (i moltes més, és clar...).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 06/01/2012 13:51

@Guigui: totalment d'acord!



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 06/01/2012 14:00

En el cas dels AVANT, en la pràctica, està subvencionat el viatger de targeta plus, no pas el viatger de bitllet senzill.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”