Gran de Sant Andreu, zona de vianants?

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Gran de Sant Andreu, zona de vianants?

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/03/2012 23:51

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ts-1482821

Els veïns volen que el carrer Gran de Sant Andreu sigui zona de vianants


Els residents volen convertir la cèntrica via, ara 'zona 30', en eix cívic
Dissabte, 3 de març del 2012

HELENA LÓPEZ
BARCELONA

L'associació de veïns de Sant Andreu del Palomar ha presentat al regidor i al gerent del districte una proposta en què fa mesos que treballa: la transformació del carrer Gran de Sant Andreu en una via de plataforma única, en què el cotxe se senti un estrany. Inspirat en altres cèntrics carrers de vianants o gairebé eixos vertebradors de la vida de barri, com Major de Sarrià o el carrer de Rogent, al Clot, el projecte, que els dirigents del districte s'han compromès a estudiar, vol convertir la via en un eix cívic on al ciutadà li sigui agradable passejar, una cosa que, amb les estretes voreres actuals, es fa difícil malgrat que es tracta d'una zona 30, encara que molts no la respecten.

Pau Maduell, un dels impulsors de la iniciativa, explica que la idea ve de lluny. A principis dels 90, en un ple del districte, es va aprovar la instal·lació d'un pivot a la zona més pròxima al mercat, entre Malats i Rubén Darío, per tallar el trànsit els divendres a la tarda i el cap de setmana. El problema ha estat sempre que, segons denuncien els veïns, tres de cada quatre caps de setmana no funciona i és com si no hi fos. El trànsit segueix obert. «Volem anar més enllà. La proposta actual no és convertir-ho en zona de vianants amb pivots sinó que passi a ser plataforma única, primer en el tram entre la plaça de Mossèn Clapés i el parc de la Pegaso, canviant el sentit d'alguns trams -entre Sòcrates i Rubén Darío-, però permetent arribar a tot arreu, per no perjudicar les persones que tenen aparcaments a les seves finques», insisteix Maduell, que resumeix la idea amb un objectiu: «que la propietat del carrer passi a ser del vianant».

De moment, els veïns van presentar la proposta el passat 9 de febrer i han demanat al districte que estudiï la dinàmica de la circulació del carrer. Entenen que hi ha un alt percentatge de cotxes que passen per Gran de Sant Andreu per saltar-se la Meridiana i fer ruta per escurçar cap a Mallorca. El seu objectiu és que durant aquesta legislatura es redacti i s'aprovi el projecte, que es podria executar per fases.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 04/03/2012 14:16

I què se suposa que faran amb la línia 126 de TMB? Passarà per un altre carrer o seguirà per Gran de Sant Andreu quan facin això?

Si nó, restringir el pas. Que pel carrer només puguin passar els vianants i els vehicles dels veïns del carrer.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 07/08/2019 15:41

Gran de Sant Andreu completa la transformació en un carrer pacificat de plataforma única

Un any d'obres han convertit el carrer principal de Sant Andreu en un eix amb prioritat per als vianants



Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”