Es plantegen augmentar límit de velocitat a les autopistes

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Es plantegen augmentar límit de velocitat a les autopistes

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/03/2012 13:47

http://www.ara.cat/societat/jorge_ferna ... 32912.html

Fernández Díaz, obert a augmentar el límit dels 120 km/h a les autopistes

Ho ha proposat CiU al Congrés. El ministre de l'Interior diu que la mesura no tindria excessiva "incidència" en la sinistralitat però abans cal tenir en compte l'increment d'emissions de CO2

EFE
Madrid | Actualitzada el 27/03/2012 23:37

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, està "obert" a estudiar un increment del límit de velocitat en autopistes i autovies, ara mateix en 120 quilòmetres per hora, tot i que ha advertit que abans caldrà analitzar l'impacte ambiental que tindria la mesura.

En una compareixença davant la Comissió de Seguretat Viària del Congrés, Fernández Díaz contestava així a una proposta del portaveu de CiU, Jordi Jané, que demanava al Govern que analitzés la possibilitat de pujar el límit màxim de velocitat en autopistes i autovies.

El titular d'Interior afirma que un lleuger increment de la velocitat màxima en aquestes vies no tindria excessiva "incidència" en les xifres de sinistralitat, ja que el 75 per cent dels accidents mortals es registren en carreteres de doble sentit.

No obstant això, Fernández Díaz ha advertit que, a més de l'efecte en les xifres de sinistralitat, caldria tenir en compte el possible increment de les emissions de gasos d'efecte hivernacle.

El titular d'Interior ha recordat que Espanya està pagant "un dineral" en drets d'emissió d'aquests gasos, cosa que està repercutint de manera "brutal" en el dèficit d'Espanya.

Per això, ha subratllat que no tindria gaire sentit abordar una mesura com aquesta sense mesurar abans l'impacte en termes de contaminació.

"Ara, un cop feta aquesta comprovació prèvia en termes d'impacte ambiental i de contaminació, jo estic obert clarament al que ha plantejat el senyor Jané", ha subratllat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/01/2013 15:27

...i ara reduïr el de les carreteres (i potser augmentar a 130 el d'algunes autopistes)

http://www.ara.cat/societat/velocitat-c ... 16101.html

El límit de velocitat a les carreteres convencionals es tornarà a reduir la primavera del 2013

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández-Díaz, considera "il·lògic" que el diferencial del límit màxim de velocitat d'aquestes vies amb les autopistes i autovies sigui de només 20 quilòmetres per hora
EFE
| Actualitzada el 02/01/2013 14:35

El límit màxim de velocitat a les carreteres convencionals es rebaixarà a la primavera del 2013, quan està previst que entri en vigor el nou codi de circulació, tot i que el ministeri de l'Interior encara no ha decidit de quan serà la reducció.

Així ho ha explicat en roda de premsa el titular d'Interior, Jorge Fernández Díaz, que ha presentat, juntament amb la directora general de Trànsit, Maria Seguí, el balanç de sinistralitat a les carreteres durant 2012.

Fernández Díaz ha recordat que el 77% dels accidents mortals es registren en aquest tipus de vies i ha considerat en certa manera il·lògic que el diferencial del límit màxim de velocitat d'aquestes vies amb les autopistes i autovies sigui de només 20 quilòmetres per hora.

El ministre no ha concretat en quant quedarà fixada la velocitat màxima a les vies convencionals, establerta en l'actualitat en 100 quilòmetres per hora, però ha deixat clar que la decisió de rebaixar-la ja està presa.

Segons els seus càlculs, serà a la primavera quan entri en vigor el nou reglament de circulació, que obligarà a emprendre quatre modificacions puntuals de la llei de trànsit i seguretat viària.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/10/2013 10:25

Canvis en la normativa de trànsit: velocitat màxima a 130 km/h en alguns trams i casc obligat per als menors en bici

L'avantprojecte de llei que aprova aquest divendres el consell de ministres duplica de 500 a 1.000 euros les multes per conduir sota els efectes de l'alcohol

http://www.ara.cat/societat/circular-da ... 99661.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/10/2013 11:57

El Servei Català de Trànsit no aplicarà el límit variable de 130 km/h a les autopistes

L'ARA ha pogut saber que el director del SCT considera que a Catalunya no es donen les condicions que exigeix el govern espanyol per pujar el límit de velocitat en les vies ràpides

http://www.ara.cat/societat/Servei-Cata ... 99672.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/10/2013 15:51

Però quina explicació més ridícula és aquesta? :?

El director del SCT, Joan Josep Isern, considera que a Catalunya no es donen les condicions de seguretat que indica l'avantprojecte de llei que aquest matí aprovarà el govern espanyola, ja que el parc mòbil està molt envellit i la densitat de trànsit és la més alta de l'Estat.

Quan aquests dos factors millorin, sí que aplicaran el límit variable de velocitat de 130.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/10/2013 20:30

Fran-Ikarus ha escrit: El director del SCT, Joan Josep Isern, considera que a Catalunya no es donen les condicions de seguretat que indica l'avantprojecte de llei que aquest matí aprovarà el govern espanyola, ja que el parc mòbil està molt envellit i la densitat de trànsit és la més alta de l'Estat.
El següent pas és prohibir que circulin cotxes de més de 3 anys i et treus de sobre els dos "problemes" de cop.
De veritat que circular a 130 Km/h per la despoblada AP-2 amb un cotxe de fa 10 anys, per exemple, és una cosa altament perillosa? Mare meva, el que s'ha de llegir...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 04/10/2013 20:54

Si amb 10 anys el cotxe ja és vell... anem bé pel món...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/10/2013 21:40

Si tenen aquest criteri amb els trens, com haurien de canviar de parer amb els cotxes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 04/10/2013 21:53

Guigui ha escrit:El Servei Català de Trànsit no aplicarà el límit variable de 130 km/h a les autopistes

L'ARA ha pogut saber que el director del SCT considera que a Catalunya no es donen les condicions que exigeix el govern espanyol per pujar el límit de velocitat en les vies ràpides

http://www.ara.cat/societat/Servei-Cata ... 99672.html
Aquest argument no s'aguanta per enlloc. Per començar, no tothom anirà a 130 km/h. Després, jo mateix tinc un cotxe que és del 1997 (15 anys), un Peugeot 306, i als 130 no té absolutament cap problema (és més, pot arribar a uns quants km/h més....)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 04/10/2013 21:55

Los vehículos de combustión tienen mucha menor vida útil que vehículos eléctricos, la tecnología inherentemente tiene más desgaste. Llega el punto donde el coste de mantenimiento se dispara y mucha gente opta por renovar entonces el coche. Dependiendo de como se ha ido cuidando, 10-15 años suele ser lo máximo que le dura a alguien que está en la situación de poder ir renovando su coche. Los trolebuses ofrecen una buena comparativa: su vida útil es de unos 20-30 años versus los 10-15 de los autobuses (también cuestan el doble, aquí no hay ahorro mágico).

Yo personalmente no veo muy bien esa vida útil tan corta de los coches, que hoy en día es menor que en el pasado cuando aún se hacían para que duraran mucho y fueran fáciles de arreglar. Se podría esperar de la tecnología actual que los coches duren 20 años sin problemas, pero claro, entonces no habría razón para ir comprando más coches. La cosa es consumir, comsumir y consumir. Cantidad, no calidad. Son excepciones la gente que realmente cuida su coche durante mucho tiempo, lo que hay en España no es un parque vehicular envejecido. Si algo esta mal cuidado. Lo que no me parece razonable es consumir y consumir coches, luego nos preguntaremos a donde se va nuestro dinero.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 04/10/2013 22:03

alf_ ha escrit:Yo personalmente no veo muy bien esa vida útil tan corta de los coches, que hoy en día es menor que en el pasado cuando aún se hacían para que duraran mucho y fueran fáciles de arreglar. Se podría esperar de la tecnología actual que los coches duren 20 años sin problemas, pero claro, entonces no habría razón para ir comprando más coches. La cosa es consumir, comsumir y consumir. Cantidad, no calidad. Son excepciones la gente que realmente cuida su coche durante mucho tiempo, lo que hay en España no es un parque vehicular envejecido. Si algo esta mal cuidado. Lo que no me parece razonable es consumir y consumir coches, luego nos preguntaremos a donde se va nuestro dinero.
Lo vi en un documental en "Sense ficció" de TV3: esto se llama "obsolecencia programada", las cosas están hechas para que duren poco tiempo y al cabo de poco haya que renovarlas. El documental se centraba en aparatos electrónicos, pero el sistema seguramente será igual o muy parecido en automóviles y otros objetos.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 06/10/2013 0:49

wefer ha escrit:El següent pas és prohibir que circulin cotxes de més de 3 anys i et treus de sobre els dos "problemes" de cop.
De veritat que circular a 130 Km/h per la despoblada AP-2 amb un cotxe de fa 10 anys, per exemple, és una cosa altament perillosa? Mare meva, el que s'ha de llegir...
Aquest matí he estat escoltat una estona a RAC-1 a algú que en parlava durant una entrevista (no sé pas si seria el propi Isern o no, perquè ho he agafat molt de passada), i ha donat els següents arguments:

1 - L'envelliment del parc mòbil "a conseqüència de la crisi" (sic). La història del "parc mòbil envellit" porto sentint-la des que tinc ús de raó, fins i tot quan es venien i matriculaven cotxes a dojo (i els utilitaris i compactes deixaven pas a les berlines mitges-altes, de les quals alguna de marca "premium", en el top de les llistes de vendes, però això ja és un altre tema)

2 - Que a Catalunya hi ha -atenció- 1 miló de vehicles que no passen la ITV (sic). Llavors ha afegit que quan aquesta "circumstància tècnica" (sic) s'hagi corregit, llavors es donaran les mesures de seguretat oportunes per a poder implantar els 130 variables als trams que pertoqui.

A mi m'ha captivat com es pot deixar anar que hi ha 1 milió de vehicles circulant a Catalunya sense ITV (i que per tant poden estar circulant ara mateix a 120... o a més, mentre no els enxampin), i que seria augmentar el límit a 130 allò que constituïria un perill.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 06/10/2013 0:51

oriolp13 ha escrit:Aquest argument no s'aguanta per enlloc. Per començar, no tothom anirà a 130 km/h. Després, jo mateix tinc un cotxe que és del 1997 (15 anys), un Peugeot 306, i als 130 no té absolutament cap problema (és més, pot arribar a uns quants km/h més....)
Dels dos cotxes que tinc, el més "nou" (és un dir) té 18 anys, i acaba de fer els 200.000 Km. M'acabo d'adonar que hauré de contractar algú perquè hi circuli al davant, amb una bandereta vermella (busqueu algun article sobre els cotxes pioners i ho entendreu), perquè sóc un perill rodant.

Ah, no!, que porto la ITV en regla.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 06/10/2013 2:23

Fran-Ikarus ha escrit:perquè sóc un perill rodant.
Ah, no!, que porto la ITV en regla.
Resum de tot plegat: per què li diuen "seguretat" quan volen dir "consumisme"?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 06/10/2013 11:04

Fran-Ikarus ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Aquest argument no s'aguanta per enlloc. Per començar, no tothom anirà a 130 km/h. Després, jo mateix tinc un cotxe que és del 1997 (15 anys), un Peugeot 306, i als 130 no té absolutament cap problema (és més, pot arribar a uns quants km/h més....)
Dels dos cotxes que tinc, el més "nou" (és un dir) té 18 anys, i acaba de fer els 200.000 Km. M'acabo d'adonar que hauré de contractar algú perquè hi circuli al davant, amb una bandereta vermella (busqueu algun article sobre els cotxes pioners i ho entendreu), perquè sóc un perill rodant.

Ah, no!, que porto la ITV en regla.
El meu en porta 265.000 ja, :D . Tot i això, està ben nou (i és que abans es feien amb una mecànica més senzilla). Des de que el tinc jo (farà 5 anys, abans era del meu avi), només ha tingut una averia, i no ha sigut pas greu).


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/10/2013 13:02

Fran-Ikarus ha escrit:"a conseqüència de la crisi" (sic)
És l'excusa de mal pagador per no haver de fer res: des de pagar factures fins a explicar l'inexplicable.

Ens prenen a tots per imbècils. Però el pitjor és que molta més gent que no ens pensem (i que no ens agradaria) realment ho és.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 07/10/2013 10:51

Hi ha una cosa que a mi em sembla clara. La decisió d'abaixar la velocitat màxima en carretera i d'apujarla en autopista és per incentivar l'us de les autopistes que han quebrat.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”