A les autopistes catalanes... jo no pago

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Prescripció

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 31/05/2012 15:05

Fran-Ikarus ha escrit:Efectivament. I és per això que al·ludir al significat del senyal per justificar que ja s'està complint amb allò que cal complir, és absurd. Depén completament de la natura del lloc on estigui el senyal, de l'autoritat que tingui la persona que pot habilitar el pas del cotxe, i fins i tot del mecanisme present (si no hi hagués barrera, per exemple, ja m'explicaràs).
Si no hi ha barrera, hi ha semàfor, i si no hi ha cap dels dos en un peatge, és que: a) no és espanya b) la llei ha canviat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/06/2012 19:03

http://www.vilaweb.cat/noticia/4017446/ ... pagar.html

Dimarts 05.06.2012 13:16

Solidaritat denuncia Felip Puig per les multes del #novullpagar

L'acusen de coaccions i de prevaricació per les notificacions de sanció als conductors que no paguen el peatge

Els diputats de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) Uriel Bertran, Alfons López Tena i Toni Strubell s'han personat aquest matí a la Fiscalia Superior de Catalunya per denunciar el conseller d'Interior Felip Puig, el director del Servei Català de Trànsit (SCT) Joan Aregio i la cap del Servei Territorial de Trànsit de Barcelona M. Assumpció Gil i Yubero. Els acusen de coaccions i prevaricació per les multes del #novullpagar.

Les denúncies, les ha presentades diputat Uriel Bertran a títol personal, com a persona afectada, per dos requeriments que ha rebut per part del SCT. Considera que aquests requeriments vulneren uns quants articles de la llei 26/2010 de règim jurídic de les administracions públiques i de la llei sobre Trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i que 'pretenen objectius diferents als propis d'un procediment administratiu sancionador'.

Solidaritat entén que els responsables polítics del departament d'Interior i dels funcionaris del SCT poden cometre un delicte de coaccions i un altre de prevaricació administrativa dels funcionaris públics.

Uriel Bertran ha defensat a les portes de la fiscalia que 'el conseller Puig estava a bastament informat de que la seva actuació no s'ajustava a Dret tal i com l'han advertit diverses vegades els mossos d'esquadra, que s'han negat a imposar aquestes multes il·legals i per això demanem a la fiscalia que faci les actuacions necessàries per defensar els interessos generals'. Per la seva banda, Alfons López Tena ha denunciat que 'Felip Puig s'ha convertit en el cobrador del frac de l'empresa privada Abertis' i ha defensat que 'els poders públics no es poden posar al servei d'una empresa privada'.

Solidaritat anima els conductors que han rebut el requeriment a interposar denúncia a la fiscalia amb aquest el model (pdf)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 05/06/2012 20:16

En el tema de l'stop al párking m'agradaria discrepar...

A l'entrar hi sol haver el cartellet de: "Stop. Recolliu el tiquet"

Tiquet = contracte entre particular i empresa per a deixar-hi el cotxe a canvi del seu preu = haver de pagar
(perquè si no no sortiràs, ja que a la sortida hi trobaràs el "Stop. Introduïu el tiquet".)

Si que es pot fer el símil amb els trams de peatge amb tiquet (llaç tancat)(AP-7). Però, i amb els d'import fix, què? (llaç obert)(AP-7 Martorell direcció A-2)

Tot això dóna que reflexionar



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 05/06/2012 21:16

Per cert, aquesta nit al "Singulars" del 33, hi haurà Salvador Alemany de convidat. A les 22h38.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 06/06/2012 9:03

albe6 ha escrit:En el tema de l'stop al párking m'agradaria discrepar...

A l'entrar hi sol haver el cartellet de: "Stop. Recolliu el tiquet"

Tiquet = contracte entre particular i empresa per a deixar-hi el cotxe a canvi del seu preu = haver de pagar
(perquè si no no sortiràs, ja que a la sortida hi trobaràs el "Stop. Introduïu el tiquet".)

Si que es pot fer el símil amb els trams de peatge amb tiquet (llaç tancat)(AP-7). Però, i amb els d'import fix, què? (llaç obert)(AP-7 Martorell direcció A-2)

Tot això dóna que reflexionar
Bé, si la mateixa persona que sap interpretar que "Recollir el tiquet" li obligarà a "Pagar quan vulgui sortir mentre lliura el tiquet", no sap (sense que calgui interpretar res) quin és el significat de la paraula "Peatge" ("Peaje" / "Toll"), s'ho pot fer mirar.

Que hauria d'especificar el preu en els accesos a l'autopista? Molt bé.

Que és injust que tal o qual autopista continuïn tenint peatge després de N ("tendint a infinit") anys? Molt bé.

Que es vol participar en la protesta de la manera que ja coneixem? Molt bé.

Ara, "fer-se els tontos" fins a certs punts, què voleu que us digui...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/06/2012 10:06

http://www.vilaweb.cat/noticia/4017633/ ... cules.html

Dimecres 06.06.2012 00:40

Abertis té 'instruccions específiques' de denunciar les matrícules

Salvador Alemany admet a Singulars 200 milions de beneficis d'Abertis amb les autopistes catalanes

Salvador Alemany, president d'Abertis, va dir ahir que aquesta empresa concessionària d'autopistes treia uns 200 milions d'euros de beneficis anuals de les autopistes catalanes. Aquesta quantitat equival a més d'una quarta part de tots els beneficis que Abertis va fer l'any passat (uns 700 milions), segons que va ell mateix en una entrevista que li féu Jaume Barberà al programa Singulars del canal 33. Alemany també va dir que l'empresa tenia 'instruccions específiques' d'Interior de denunciar les matrícules dels #novullpagar.

'Continuarem donant les matrícules dels infractors perquè és la instrucció que tenim de les autoritats de trànsit', va declarar Alemany. 'No ho fem per venjança; ho hem de fer: tenim instruccions específiques de trànsit de com hem d'actuar. Ja veurem com deriva la cosa i ens mantenim oberts al diàleg.'.

La necessitat de mantenir els peatges, segons Alemany

Heus ací com va justificar Alemany la necessitat de mantenir els peatges a Catalunya: 'A tot arreu del món s'estimen més pagar l'ús de la via de gran capacitat que no pas renunciar a unes altres partides de l'estat de benestar. Els governs no poden mantenir els estàndards de seguretat de les autopistes, si no hi posen tarifes.'.

Això no obstant, va admetre que hi havia un greuge comparatiu amb els ciutadans de la resta de l'estat. 'El gran mal que tenim a Catalunya és el greuge comparatiu. Espanya no ha entrat en el sistema harmònic. Si tothom pagués les seves vies de gran capacitat, aquí podríem rebre un tractament que seria més de justícia.'

I no va acceptar que hi hagi trams d'autopista amortitzats moltes vegades des de la concessió. 'Les inversions de les concessionàries han estat contínues i això fa que no puguem parlar d'amortització dels trams de peatge. Amb el pas del temps hi ha hagut noves necessitats, d'ampliar autopistes, de fer nous trams, d'ajustar tarifes… S'han anat ampliant en amplada i en llargada; són inversions que han anat modelant la concessió.'


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 06/06/2012 17:08

Salvador Alemany ha escrit:'A tot arreu del món s'estimen més pagar l'ús de la via de gran capacitat que no pas renunciar a unes altres partides de l'estat de benestar.'
Quanta demagògia! Dels 200 milions d'euros de beneficis d'Abertis no surt ni un cèntim per cap partida de l'estat de benestar!



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 06/06/2012 19:18

200 millones de euros de beneficio tributan por Impuesto de Sociedades ...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 18/07/2012 12:20

http://www.ara.cat/societat/peatges-nov ... 26184.html

Trànsit ja ha anul·lat 15 multes del #novullpagar i se n'han pagat 13

Amb les dades fins al 26 de juny que facilita Trànsit, s'han interposat unes 10.000 multes, de les més de 55.000 denúncies que les concessionàries com Abertis o Autema han enviat al SCT

ACN
Barcelona | Actualitzada el 18/07/2012 10:08

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha deixat sense efecte fins ara 15 denúncies de conductors que no han pagat el peatge en el marc de la campanya #novullpagar, després que els afectats recorreguessin la sanció, i en la majoria dels casos ha estat per un defecte d'identificació del conductor o el vehicle. Les concessionàries han enviat més de 55.000 denúncies al SCT amb les dades de conductors que s'han negat a pagar per circular per l'autopista i Trànsit n'ha tramitat 10.000, amb una multa de 100 euros, de les quals 13 han estat pagades.

Totes les denúncies rebudes de les concessionàries pels conductors que no volen pagar el peatge el SCT se les mira una per una i decideix tramitar les que estan formulades correctament i amb una identificació del vehicle correcte. És per això, segons argumenten des de Trànsit, que se n'han anul·lat 15 fins al moment, i no perquè no es puguin tramitar tenint en compte l'article 153 del Reglament de Circulació.

Amb les dades fins al 26 de juny que facilita Trànsit, s'han interposat unes 10.000 multes, de les més 55.000 denúncies que les concessionàries com Abertis han enviat al SCT. D'aquestes, 15 han estat anul·lades després de rebre al·legacions i 13 han estat pagades pels denunciats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dissabte 05/01/2013 18:27

Finalment s'han decidit a omplir el buit legal sobre la obligatorietat de pagar els peatges fent un bon regal de Nadal a les concessionàries:

http://www.vilaweb.cat/noticia/4071189/ ... pagar.html

L'estat blinda les autopistes contra moviments com el #novullpagar

Compromís critica la mesura, que converteix en autoritat els vigilants dels peatges

Coincidint amb el canvi d'any el govern espanyol ha modificartla llei de trànsit de seguretat viària per evitar nous moviments com el #novullpagar. El BOE publicat el dia 28 de desembre, dia dels Sants Innocents, incloïa una modificació dels articles 14 i 29 de la llei 8/1972 -de construcció, conversació i explotació de les autopistes- que atorga als cobradors dels peatges rang d'agents de l'autoritat i els obliga a denunciar els impagaments dels conductors, fins i tot amb fotografies fetes per ells mateixos. A més, la versió dels fets dels cobradors dels peatges tindrà, amb el canvi normatiu, 'valor provatori' en cas de litigi

Anàlisi jurídica dels canvis normatius

La web de #novullpagar ha publicat una anàlisi jurídica que detalla els canvis normatius que s'han fet i les implicacions que tenen, deixant clar que no pagar un peatge a partir del 2013 passa a ser una insubmissió legal i que, per tant, el conductor no té arguments jurídics per a recórrer la sanció. I explica, també, què passa amb les infraccions prèvies a l'1 de gener d'enguany. I diu: 'Processalment no quedarien anul·lades automàticament però és evident que l’administració reconeix, amb aquestes modificacions, que el sistema jurídic anterior no era correcte, com sempre havíem dit, i el més lògic és que el expedients pendents de resolució siguin arxivats.' Això sí, avisa que podria haver-hi un abús processal dotant de caire retroactiu aquest canvi normatiu, cosa que en cas de donar-se caldria recórrer.

Compromís critica la mesura

El portaveu de Compromís, Enric Morera, ha estat una de les primeres veus de l'àmbit polític que s'ha referit aquesta canvi normatiu, que el govern espanyol ha fet de manera especialment discreta. Per a Morera 'és vergonyós que el govern del PP es dedique a legislar per a beneficiar a una empresa privada en comptes de vetllar per l’interès general alliberant de peatge autopistes com l’AP7'.

Morera ha recordat avui 'tota esta situació fa pensar que el govern central es planteja una nova pròrroga en la concessió d'esta autopista, cosa que podem tolerar que les valencianes i els valencians perquè és una infraestructura que ja hem pagat sobradament.' I ha reblat: 'mentre des del PP s’afirma que ara no hi ha diners per a realitzar un rescat de l’AP7 hem pogut comprovar com es rescaten autopistes radials de Madrid totalment deficitàries.'

Abans d'ahir el president de l'Automobilistes Europeus Associats, Mario Arnaldo, ja va avisar que 'aquesta modificació no es justifica només per evitar els imapagaments dels peatges sinó que es vol obrir, per la porta del darrere, la possibilitat de cobrar per l'ús d'unes infrastructures que els automobilistes ja hem pagat sobradament.'



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 05/01/2013 18:53

593Dromedario ha escrit:Finalment s'han decidit a omplir el buit legal sobre la obligatorietat de pagar els peatges fent un bon regal de Nadal a les concessionàries:

http://www.vilaweb.cat/noticia/4071189/ ... pagar.html

L'estat blinda les autopistes contra moviments com el #novullpagar

Compromís critica la mesura, que converteix en autoritat els vigilants dels peatges

Coincidint amb el canvi d'any el govern espanyol ha modificartla llei de trànsit de seguretat viària per evitar nous moviments com el #novullpagar. El BOE publicat el dia 28 de desembre, dia dels Sants Innocents, incloïa una modificació dels articles 14 i 29 de la llei 8/1972 -de construcció, conversació i explotació de les autopistes- que atorga als cobradors dels peatges rang d'agents de l'autoritat i els obliga a denunciar els impagaments dels conductors, fins i tot amb fotografies fetes per ells mateixos. A més, la versió dels fets dels cobradors dels peatges tindrà, amb el canvi normatiu, 'valor provatori' en cas de litigi

Anàlisi jurídica dels canvis normatius

La web de #novullpagar ha publicat una anàlisi jurídica que detalla els canvis normatius que s'han fet i les implicacions que tenen, deixant clar que no pagar un peatge a partir del 2013 passa a ser una insubmissió legal i que, per tant, el conductor no té arguments jurídics per a recórrer la sanció. I explica, també, què passa amb les infraccions prèvies a l'1 de gener d'enguany. I diu: 'Processalment no quedarien anul·lades automàticament però és evident que l’administració reconeix, amb aquestes modificacions, que el sistema jurídic anterior no era correcte, com sempre havíem dit, i el més lògic és que el expedients pendents de resolució siguin arxivats.' Això sí, avisa que podria haver-hi un abús processal dotant de caire retroactiu aquest canvi normatiu, cosa que en cas de donar-se caldria recórrer.

Compromís critica la mesura

El portaveu de Compromís, Enric Morera, ha estat una de les primeres veus de l'àmbit polític que s'ha referit aquesta canvi normatiu, que el govern espanyol ha fet de manera especialment discreta. Per a Morera 'és vergonyós que el govern del PP es dedique a legislar per a beneficiar a una empresa privada en comptes de vetllar per l’interès general alliberant de peatge autopistes com l’AP7'.

Morera ha recordat avui 'tota esta situació fa pensar que el govern central es planteja una nova pròrroga en la concessió d'esta autopista, cosa que podem tolerar que les valencianes i els valencians perquè és una infraestructura que ja hem pagat sobradament.' I ha reblat: 'mentre des del PP s’afirma que ara no hi ha diners per a realitzar un rescat de l’AP7 hem pogut comprovar com es rescaten autopistes radials de Madrid totalment deficitàries.'

Abans d'ahir el president de l'Automobilistes Europeus Associats, Mario Arnaldo, ja va avisar que 'aquesta modificació no es justifica només per evitar els imapagaments dels peatges sinó que es vol obrir, per la porta del darrere, la possibilitat de cobrar per l'ús d'unes infrastructures que els automobilistes ja hem pagat sobradament.'
Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

marciruelos
N5
N5
Entrades: 84
Facebook: facebook.com/marciruelos
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: marciruelos » Dissabte 05/01/2013 18:57

raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
en tot cas seria "no puc pagar" no?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 05/01/2013 19:06

Tampoc.

Seria "no sabia que calia pagar", o més enllà, "no m'ho crec que s'hagi de pagar".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 05/01/2013 20:52

Tot i això, tot i dir-los que no se t'ha avisat que s'ha de pagar a l'entrada (tot i que si a la senyal d'entrada a l'autopista, la que et diu p.ex. Barcelona / Girona al costat hi ha la senyal de peatge, així que d'informat ja ho estàs.

Amb aquest nou rang d'agents de l'autoritat que els han donat, es jugar-se-la bastant el no voler pagar, i exposar-te a que et caigui un bon puro.

Ah, un petit off-topic. I per quant el rang d'agent de l'autoritat als revisors de metro/tren/autobús/tranvia, etc.? Així qualsevol agressió vers ells (que no en son poques) podria ser penalitzada jurídicament com a agressió a un agent de l'autoritat, i castigada més durament.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/01/2013 21:11

oriolp13 ha escrit:Ah, un petit off-topic. I per quant el rang d'agent de l'autoritat als revisors de metro/tren/autobús/tranvia, etc.? Així qualsevol agressió vers ells (que no en son poques) podria ser penalitzada jurídicament com a agressió a un agent de l'autoritat, i castigada més durament.
Per tancar l'off-topic: al govern "de todos los españoles" (i també al "dels millors") li va clarament més l'interès privat d'una empresa que el de tota la societat, a qui es nega a oferir un transport públic decent i segur.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 06/01/2013 8:39

raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 06/01/2013 10:25

victorcasta ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.
A, doncs si està al Butlletí Oficial de l'Estat, els haurem de fer cas! :twisted:


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

marciruelos
N5
N5
Entrades: 84
Facebook: facebook.com/marciruelos
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: marciruelos » Dilluns 07/01/2013 11:49

raulitinbcn ha escrit:
victorcasta ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.
A, doncs si està al Butlletí Oficial de l'Estat, els haurem de fer cas! :twisted:
Els preus també apareixen a la web d'Abertis.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 07/01/2013 15:26

Doncs el Josep Casadella no diu això?! Fa una reclamació http://www.youtube.com/watch?v=CNX7cvzhktg[/youtube]Video: http://www.youtube.com/watch?v=CNX7cvzhktg


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/11/2013 8:36

Diari de Girona, 20 de novembre de 2013 ha escrit: Trànsit deixa sense efecte les multes per la campanya #Novullpagar
L'organisme no veu motius per considerar que els denunciats van infringir la normativa
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”