Reordenació del passeig de Joan de Borbó (BCN)

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Reordenació del passeig de Joan de Borbó (BCN)

Entrada Autor: metring » Divendres 14/12/2012 18:10

http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN

La reordenació del passeig de Joan de Borbó vol millorar la mobilitat amb transport públic


publicat el 14/12/2012 a les 17:51 h. Redacció bcn.cat
A partir del mes de gener, i durant set mesos, es fan treballs de reordenació del passeig de Joan de Borbó. La intervenció inclourà un carril bus per cada sentit de circulació, amb l'objectiu de millorar la mobilitat amb transport públic.

A partir d'aquest mes de gener, el Port de Barcelona executarà els treballs per a la nova ordenació del passeig de Joan de Borbó, al districte de Ciutat Vella, que inclou la creació d'un carril bus per cada sentit de circulació. L'objectiu és millorar-hi la circulació viària i potenciar la mobilitat amb transport públic. Es preveu que els treballs durin set mesos.

La creació d'aquests carrils bus també permetrà la implantació d'una de les línies de la nova xarxa de bus, que en el futur tindrà el seu origen al barri de la Barceloneta. L'obra també millorarà la connexió dels vehicles entre el barri i la resta de la ciutat.

El Port de Barcelona invertirà en aquest projecte 1,4 milions d'euros, arran d'un compromís adquirit l'any 2010, a través d'un conveni signat amb l'Ajuntament.

Característiques de l'obra

Actualment, el passeig té dos carrils de circulació i zona blava d'aparcament en cadascun dels sentits, separats per una mitjana central d'obra. Després de la intervenció, es crearà un carril bus i un de circulació en sentit mar (costat port de Barcelona) i un carril de serveis, carril bus i dos de circulació en sentit muntanya (costat Barceloneta). Ambdós sentits de circulació quedaran separats per una mitjana central.

A la cruïlla entre el passeig de Joan de Borbó i els carrers Escar i Drassana es crearà una nova rotonda. Finalment, als passos de vianants s'ha previst situar illetes de mitjana per facilitar el pas als vianants que travessin la calçada.

Els treballs consistiran a ampliar la calçada guanyant espai pel costat port de Barcelona, convertint l'actual aparcament de llambordes que hi ha en aquest costat en carril de circulació (serà part del carril bus). Això suposarà la desaparició de les 50 places d'estacionament de motocicletes existents, així com les 28 places d'estacionament de vehicles en zona blava, i les 6 de càrrega i descàrrega.

Aquest fet també obligarà a traslladar cap al costat port les rampes d'entrada i sortida a l'aparcament soterrani d'Empark del passeig de Joan de Borbó, situades entre els carrers de Sant Carles i Almirall Cervera. D'altra banda, no caldrà tocar la línia de vorada del costat Barceloneta, excepte al tram del passeig comprès entre els carrers de Drassana i Judici, on s'ampliarà en dos metres aproximadament la calçada cap a la banda Barceloneta. En aquest tram també s'eliminaran les dues places d'aparcament de vehicles de zona blava existents, les quatre places de càrrega i descàrrega i la plaça reservada per a una persona amb discapacitat. Les places de càrrega i descàrrega, així com la plaça reservada per a la persona amb mobilitat reduïda es reubicaran a l'entorn.

Els treballs també inclouen augmentar el nombre d'embornals per millorar el drenatge superficial, substituir l'enllumenat actual de la mitjana central per un de nou a la vorera costat port i renovar amb òptica LED tots els semàfors existents.

La primera fase d'obres s'iniciarà el proper 2 de gener, i consisteix en els treballs al sentit mar (costat port del passeig), entre els carrers de Sant Carles i Escar.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 22/06/2021 11:47

Als Pressupostos Participatius, districte de Ciutat Vella, ha quedat seleccionat un carril-bici pel Passeig Joan de Borbó:
https://www.decidim.barcelona/processes ... rojects/67

Creem un carril bici al passeig de Joan de Borbó
PRESSUPOST
920.000 €
1224 VOTS
Referència: -PROJ-2021-04-67
Seleccionat
Descripció breu: Volem millorar la mobilitat al barri. Per això proposem habilitar un carril bici al passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona que connecti amb altres trams de la xarxa de carrils bici (front marítim, plaça del Mar i Via Laietana), i instal·lar-hi aparcaments de bicicletes.

Descripció ampliada: Molts vianants i persones usuàries de bicicletes, de patins elèctrics i de bicicletes comercials circulen entre el final de la Via Laietana i el passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona, però ho fan sense ordre i sense disposar d’un espai propi.

A causa de les dificultats de mobilitat d’aquesta zona, proposem habilitar un carril bici al passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona que connecti amb altres trams de la xarxa de carrils bici.

El carril bici que volem habilitar començaria a la plaça d’Antonio López, enllaçaria amb el passeig de Joan de Borbó Comte de Barcelona pel Pas de Sota Muralla, arribaria fins al carrer de l’Escar, i enllaçaria per la plaça del Mar amb el carril bici que hi ha al front marítim.

La proposta preveu un carril bici a la vorera i planteja diferents solucions (cotes, paviment, línies de verd...), ja que per raons tècniques és impossible situar-lo a la calçada i segregat.

Aquest projecte de carril bici connectarà amb el tram projectat de la Via Laietana.

El projecte també inclou aparcaments de bicicletes.

Incorporació de la perspectiva de gènere: El projecte s’emmarca en la mirada a la ciutat des de la perspectiva de gènere per fomentar la diversitat, la inclusió, la sostenibilitat, la proximitat, les cures, el desenvolupament comunitari i l'autonomia de les persones.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”