Variant de Vallirana

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Variant de Vallirana

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/07/2013 15:00

Sembla que, després de la mala resposta del Ministerio de Fomento respecte al reinici de les obres de la variant de Vallirana, els veïns d'aquesta població reprenen les protestes. La primera, tallar la N-340 el proper dissabte 27 de juliol al matí.

I amb tota la raó del món:
Ajuntament de Vallirana, 19 de juliol de 2013 ha escrit: L’alcaldessa i un representant de la ciutadania de la Comissió de la Variant van mantenir una reunió ahir al Ministeri de Foment.

19/07/2013. Les previsions d’execució de les obres de la variant han rebut una nova mala notícia quan ahir, a Madrid, des del Ministeri de Foment van confirmar que tampoc es preveu partida pressupostària per al 2015 quan, en principi, es preveia destinar-hi 20 milions d’euros.
[...]

La manifestació consistirà a tallar la carretera dissabte 27, a les 10 del matí, a la rotonda d’accés a l’Institut.
[...]
Europa Press, 19 de juliol de 2013 ha escrit: Vallirana talla la N-340 per reivindicar la finalització de la variant
[...]
Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 01/08/2013 9:33

genissimon ha escrit:Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?
Si no és autovia no es podrà dir A-7... Encara gràcies que pertany a la xarxa estatal i no caldrà que li diguin C-nn per després anar-li canviant la numeració a cada corba.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer  
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 01/08/2013 10:55

Segur que la paralització des de fa anys i panys d'aquesta obra no té res a veure amb el fet que convertiria aquesta carretera en alternativa gratuïta a l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure que l'accés a la B-30 des de l'A-2 porti a mig fer des de fa anys i panys, amb els ponts ja mig rovellats, perquè evitaria el pas de molts conductors pel peatge de Martorell de l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure la paralització de totes les obres a la N-II entre Girona i Palafolls, on s'estan caient els talussos ja mig construïts i rovellant els ponts a mig fer, amb el fet que seria una autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 d'Abertis

Res a veure, res...

El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/08/2013 11:10

wefer ha escrit:El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.
Deixem-ho en Caixalunya. Més fàcil de pronunciar i, al capdavall, tot va a parar a la mateixa butxaca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/11/2014 8:06

Diu que es reprenen les obres de la variant de Vallirana a la N-340 (o A-7)... A veure si les acaben algun dia...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 21/07/2017 23:23

A Vallirana ja no saben què fer per reclamar la variant. Ara versionen el "Despacito". Almenys l'humor que no falti

https://youtu.be/wHLzINYszfk



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 11/05/2019 19:29

Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca? Ho dic perquè el pas per l'Ordal sembla complicat (arriba a cota 500) i un túnel per sota de tot l'Ordal seria molt llarg (5km?)

Una alternativa seria fer una nova N-340 més al sud, passant per Olesa de Bonevalls. Caldria fer un túnel des de les Casetes d'en Julià fins a l'entrada de la vall d'Olesa, però seria molt més curt, de només 2km. Per a la resta del traçat , caldria ampliar carreteres actuals i fer la variant d'Olesa, perquè no passés pel poble. Tampoc no faria falta que fos autovia, i n'hi hauria prou que fos una bona via de 1+1, perquè tampoc no hi hauria trams llargs de pujada o baixada, amb una cota màxima de 350

El detall seria:
A) Accés des de N-340 a boca est túnel (nou traçat pel polígon industrial): 1,4 km
B) Túnel de ca n'Olivella: 2km
C) Boca oest túnel-accés Olesa de Bonesvalls: ampliació Camí de can Prunera: 1,8 km
D) Variant Olesa (nou traçat): 3km
E) Olesa - Avinyó nou: ampliació BV-2411: 5km
olesa_bonesvalls.jpg
olesa_bonesvalls.jpg (353.49 KiB) Visualitzat 16858 cops
En total serien 13,2km: 4,4 km de nou traçat (accés inicial + variant), 2km de túnel i 6,8 km d'ampliació de les carreteres actuals



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/05/2019 9:36

Oriolix ha escrit:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Dimecres 15/05/2019 21:18

Guigui ha escrit:
Oriolix ha escrit:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?
Estic segur que a la llarga s'acabarà fent el túnel de l'Ordal, serà una bona alternativa a la saturada entrada a BCN pel Llobregat, tant l'A2 com la B23.
Ara que no aprovo la proposta d'Oriolix, passaria massa prop del parc natural del Garraf i tallaria pel mig la seva connexió natural amb les muntanyes de l'Ordal


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/05/2019 21:37

La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 16/05/2019 8:14

Guigui ha escrit:un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Em falten mans per aplaudir-te. :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 16/05/2019 9:52

La concessió la Ap7 caduca en 2 anys. Encara fa mes innecessària qualsevol obra.



Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Dijous 16/05/2019 16:36

Guigui ha escrit:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Es més, siempre he pensat que la continuació natural del tram quan arrivi a Molins de Rei, a més d'enllaçar amb FGC a Quatre Camins, es continuar fins a Cervelló i Vallirana per una banda i fins a la Palma i Corbera d'una altra. Només falta veure com estan les carreteres a segons quines hores. Entre Cervelló, Vallirana, la Palma i Corbera sumen gairebé 42.000 habitants... més que, per exemple, Igualada.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 16/05/2019 22:42

Al web de l'Ajuntament de Vallirana he trobat el projecte de la variant de les Casetes d'en Muntaner
variant_casetes.jpg
variant_casetes.jpg (215.33 KiB) Visualitzat 16426 cops
http://www.vallirana.cat/uploads/201802 ... tes_OK.pdf

Continuen l'autovia en direcció cap a l'Ordal evitant la "S" actual. El problema és que en direcció a l'Ordal no hi ha una opció de túnel tan bona i tan a baixa cota com l'opció per Olesa de Bonesvalls. Aquesta opció escurçaria un 10% la distància Vilafranca-Barcelona i donaria a Olesa de Bonesvalls una connexió per carretera decent.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 16/05/2019 23:59

Quines ganes tens de malmetre el territori, prou trinxat que el tenim. Deixem en pau la Vall de Bonesvalls.

Tanmateix, el projecte i la reserva se sòl ja està fet, i no va per ací. El plantejament urbanístic ja està fet. Va per l'Ordal.

Salut!



Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Divendres 17/05/2019 20:01

Guigui ha escrit:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Totalment d'acord; només dic que n'estic segur.
D'aquí 40 o 50 anys en tornem a parlar


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 17/08/2019 16:33

El túnel de Vallirana en servei passat l'estiu?

https://www.lapremsadelbaix.es/noticies ... tubre.html



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimarts 10/09/2019 11:37

20 anys per acabar l'obra....que gossos son.... :emprenyat



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 03/11/2019 17:49

15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat

Després de 31 anys de protestes veïnals reclamant una solució per a les cues de l'N-340 a Vallirana, la variant que evitarà travessar aquest municipi del Baix Llobregat està a punt d'obrir. Encara no hi ha data confirmada per a la inauguració, però tot apunta que serà aquesta setmana.

TV3 ha pogut fer un recorregut pel túnel de prop d'un quilòmetre i mig que passa per sota de Vallirana. És un dels més moderns i intel·ligents de la xarxa de carreteres de l'Estat:
[...]
Ara, segons el ministeri de Foment, s'estan fent les comprovacions tècniques dels sistemes de seguretat del nou tram. Són sistemes de seguretat complexos que permetran que, per dins el túnel, puguin circular camions amb mercaderies perilloses. Aquest serà un dels pocs túnels per on estarà permès el pas d'aquests tipus de vehicles.

https://www.ccma.cat/324/15-anys-espera ... a/2960521/



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 05/11/2019 15:13

La variant de Vallirana obre avui, després de 15 anys d’obres. La infraestructura ha patit aturades i canvis diverses vegades

Informació del Diari Ara

Han fet falta més de 15 anys d’obres i moltes hores de cua a la carretera, però finalment el ministeri de Foment va anunciar ahir que l’esperada variant de Vallirana s’obre des d’avui dimarts al trànsit. Es tracta del tram d’autovia B-24 que, a partir d’avui, es converteix en l’alternativa a la N-340 al pas per aquest municipi, una reivindicació històrica al territori. Les obres, de fet, es van licitar l’any 2003 i van començar el 2004. Seguint aquest calendari, la infraestructura s’hauria hagut d’inaugurar tres anys després, el 2007. En canvi, no s’ha obert a la circulació fins dotze anys més tard.

El traçat que avui s’obre al trànsit comença en una rotonda sobre la N-340, a l’entrada del nucli urbà de Vallirana, que arriba del port de l’Ordal, i finalitza a l’enllaç amb Cervelló oest de la B-24. Segons va explicar ahir el ministeri en un comunicat, el nou itinerari representa “una alternativa de gran capacitat per al trànsit de llarg i mitjà recorregut” que fins ara es veia obligat a circular pel mig de Vallirana -seguint la N-340-, on hi ha una limitació de velocitat a 50 km/h, moltes interseccions amb semàfors i passos de vianants. Tot plegat ha fet que aquest tram hagi estat, fins avui, un focus de retencions freqüents.

L’obertura d’aquesta infraestructura llargament reclamada suposa, per tant, un canvi substancial per als veïns del municipi, que fins ara suportaven el pas d’uns 19.000 vehicles de mitjana diaris pel centre urbà. Ara aquesta alternativa servirà per desviar una gran part del trànsit i en minimitzarà els efectes, com ara el de la pol·lució, el soroll i el risc d’atropellaments, a banda de millorar la seguretat viària. La longitud total del tram és d’uns tres quilòmetres, amb dues calçades de dos carrils per sentit, i la majoria del tram discorre pel nou túnel de Vallirana.

El cost final de les obres ha ascendit fins a 176 milions d’euros, incloent-hi les expropiacions, la redacció del projecte i el control i la vigilància.

Obres intermitents

Vallirana reclama aquesta variant des de finals dels 80. La culminació de l’obra ha estat motiu de queixes i retrets constants entre els governs municipal, català i espanyol. L’acte de col·locació de la primera pedra -el març del 2004- va suposar, a la pràctica, el tret de sortida d’un calendari molt accidentat. Durant aquests anys, les obres s’han engegat i aturat diverses vegades i els temps d’execució s’han dilatat. L’últim sotrac va ser durant la crisi, amb les retallades: el 2011 es van aturar les obres i també se’n va suspendre el pressupost fins al 2014, quan es van reprendre.

Video oficial de Foment, de la nova variant de Vallirana

https://www.youtube.com/watch?v=vUGyd-vGLA8



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”