Variant de Sant Miquel de Balenyà

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Variant de Sant Miquel de Balenyà

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 12/12/2013 19:51

http://www.naciodigital.cat/osona/post/39627

La variant de Sant Miquel de Balenyà enllaçarà la C-17 i la carretera de Seva

El projecte té un cost d’entre 6 i 8 milions d’euros i podria estar a punt d’executar en un any i mig

La Generalitat posa a sobre la taula dues propostes

Pere Pratdesaba | Actualitzat el 12/12/2013 a les 14:36hArxivat a: Municipis, Èric Vila, trànsit, variant de Sant Miquel de Balenyà, Carreteres, variant

Imatge
Un camió circulant pel carrer Bisbe Perelló (BV-5305) de Sant Miquel de Balenyà, aquest dijous al migdia. Foto: Adrià Costa

L’Ajuntament de Seva va presentar aquest dimecres, 11 de desembre, el projecte de la variant al nucli de Sant Miquel de Balenyà. L’acte va anar a càrrec de Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i es va fer al casal de Sant Miquel de Balenyà. Hi van assistir unes cent cinquanta persones.

L’obra permetrà “pacificar” el centre de Sant Miquel de Balenyà, per on hi passen 4.000 vehicles diaris, “molts d’ells camions”, segons explica l’alcalde de Seva, Èric Vila, que no amaga la seva satisfacció pel projecte. El nucli està dividit per la carretera B-5305, punt d’accés al Montseny i a poblacions tan importants com Seva o Viladrau.

Flores va explicar que hi havia dues possibilitats, tal com es pot observar al mapa adjunt, a sota: la variant nord i la sud. Totes dues parteixen i arriben al mateix punt: la rotonda de la C-17 a l’antiga bòbila, en terme municipal de Tona, i el revolt del Riquer, a la carretera de Seva.

La variant nord surt de la C-17 i va en diagonal cap a la rotonda de l’antic Rango, per darrera de les Quatre Carreteres. A partir d’allà fa la baixada de la carretera actual, per davant de Salgot, creua el tren i va a enllaçar amb la zona propera al cementiri. Llavors, voreja tot el nord del nucli fins arribar a la carretera de Seva. El seu cost seria de sis milions d’euros aproximadament.

Per la seva banda, la variant sud empalma la C-17 amb la banda sud del polígon de cal Avellanet, travessa la via pel costat de Monells, entra al municipi del Brull, en un tram proper al camí de Sant Jaume de Viladrover, i finalitza a la carretera de Seva. Aquest projecte tindria un cost un xic superior, proper als vuit milions d’euros.

En aquests moments, el projecte està en fase d’estudi previ, a l’espera de l’informe de l’impacte mediambiental. La Generalitat serà qui decidirà, segons diversos paràmetres, quina de les dues variants es construeix.

En principi, es calcula que el projecte podria estar enllestit, a sobre la taula, a punt d’executar, en un any i mig. Llavors, caldrà esperar que hi hagi el finançament i es puguin començar les obres. El pagament de l’obra aniria a càrrec de la Generalitat. L’Ajuntament no hi hauria de posar ni un sol euro.

En cas que hi hagi dificultats de finançament, l’obra es podria fer per trams. El projecte, segons l’alcalde, té l’avantatge que els punts claus de la variant són els més barats. Per tant, es podria començar per aquests trams, amb la qual cosa ja es descongestionaria gran part del trànsit.


Tota la informació de la variant: alternatives, estudi de trànsit, cost detallat, impacte ambiental...

Imatge
Projecte de la variant de Sant Miquel de Balenyà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”