Estrena de la primera cruïlla intel·ligent

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Estrena de la primera cruïlla intel·ligent

Entrada Autor: metring » Dijous 08/05/2014 16:36

http://w110.bcn.cat/portal/site/Home/me ... S&id=41599


S’estrena la primera cruïlla intel·ligent


Publicat el 08/05/2014 a les 12:47 h. - Redacció bcn.cat -

Situada a Gran Via de Carles III amb Travessera de Les Corts, regula automàticament el flux de vianants i vehicles en funció de la demanda que hi hagi en cada moment. El sistema incrementa la seguretat viària i redueix els temps d’espera en vermell.

El districte de Les Corts estrena la primera cruïlla intel·ligent de la ciutat, a la confluència de Gran Via de Carles III amb Travessera de Les Corts.

Funciona amb un sistema de gestió intel·ligent del trànsit que permet regular el flux de vianant i vehicles de forma automàtica, sense cap intervenció externa, en funció de la situació i la demanda que hi hagi en cada moment.

La cruïlla ha estat triada perquè registra una gran quantitat de moviments, compta amb 7 passos de vianants i amb 16 grups semafòrics (8 de vianants i 8 de vehicles).

Reduir els temps d’espera

Uns sensors als carrils de circulació permeten conèixer l’estat del trànsit i comunicar aquestes dades a una estació de processament amb diferents repetidors. L’objectiu és poder modificar els temps semafòrics en base a la demanda de trànsit per tal d’incrementar la seguretat viària i reduir els temps d’espera en vermell tant per a vehicles com per a vianants.

L’avaluació del funcionament d’aquesta cruïlla, que està connectada al Centre de Gestió de Mobilitat, determinarà si s’aplica el mateix sistema en d’altres interseccions complexes de la ciutat.

En total, les obres han comptat amb un pressupost de 59.000 euros.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 08/05/2014 18:23

¿Y la prioridad semafórica para buses que? Seria mucho más importante. Somos los reyes de empezar la casa por el tejado. No tengo más que desprecio por Trias.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 08/05/2014 19:10

alf_ ha escrit:¿Y la prioridad semafórica para buses que?
Esto mismo me pregunto yo.

Si aquest experiment funciona, poden adaptar-lo als eixos Mallorca-València, Gran Via, Mitre o Diagonal i donar prioritat al transport públic. A 55.000 € per cruïlla, per unes, per exemple, 100 cruïlles, sortiria per 5,5 M€, que no és barat però és una inversió que es pot fer gradualment i donar major velocitat comercial als autobusos i tramvies, en no haver de parar-se als semàfors.

S'aplicaria el mateix sistema: el semàfor detecta que el bus ha sortit de la parada i altera el cicle semafòric o l'adapta per tal que quan el bus estigui a l'altura del mateix aquest es posi en verd. I en funció del trànsit de la via, aquest cicle pot durar més o menys. En cas de tenir dos busos en una mateixa cruïlla, es donaria prioritat al primer en arribar al semàfor, o bé a la línia que més passatgers carregui.

Això sí que seria una cruïlla intel·ligent de debò, no creieu?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 08/05/2014 19:51

Adolescent barceloní ha escrit:
alf_ ha escrit:¿Y la prioridad semafórica para buses que?
Esto mismo me pregunto yo.

Si aquest experiment funciona, poden adaptar-lo als eixos Mallorca-València, Gran Via, Mitre o Diagonal i donar prioritat al transport públic. A 55.000 € per cruïlla, per unes, per exemple, 100 cruïlles, sortiria per 5,5 M€, que no és barat però és una inversió que es pot fer gradualment i donar major velocitat comercial als autobusos i tramvies, en no haver de parar-se als semàfors.

S'aplicaria el mateix sistema: el semàfor detecta que el bus ha sortit de la parada i altera el cicle semafòric o l'adapta per tal que quan el bus estigui a l'altura del mateix aquest es posi en verd. I en funció del trànsit de la via, aquest cicle pot durar més o menys. En cas de tenir dos busos en una mateixa cruïlla, es donaria prioritat al primer en arribar al semàfor, o bé a la línia que més passatgers carregui.

Això sí que seria una cruïlla intel·ligent de debò, no creieu?
Més que intel·ligent seria, ja que s'afavoriria molt al transport públic. Però això no interessa als mandataris d'aquesta ciutat....


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 08/05/2014 20:59

alf_ ha escrit:¿Y la prioridad semafórica para buses que? Seria mucho más importante. Somos los reyes de empezar la casa por el tejado. No tengo más que desprecio por Trias.
Aquesta darrera frase diu molt poc a favor teu Alf. Salut!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 08/05/2014 21:11

Trias no sólamente me parece un mal alcalde, que los ha habido antes, sino que encima es de lo más populista. Está haciendo muchísimo daño a Barcelona, en unos tiempos en los que la situación, que en Barcelona aún va mejor, es volátil y puede acabar por erosionar la ciudad. Ese hombre es un payaso que se dedica a cualquier cosa menos velar por el bien de sus ciudadanos, todo el día vendiendonos tonterías "inteligentes" y su "smart city", haciéndose el moderno, ¡oh! cruces inteligentes, pero luego cuando se trata de los asuntos de la vida real tiene las formas más rancias y antisociales: Mucha ciudad inteligente, pero las escuelas en barracas; mucha apuesta por el transporte público, y todo lo que hace es reordenar y sobre todo renombrar las líneas de autobús; mucho compromiso, pero la reforma de la Diagonal a la carta para los comerciantes; y la única razón de que la ciudad no está en números rojos es porque Trias le ha dado no una, varias vueltas de tuerca a la manera que lleva Barcelona desde el 92 prostituyéndose para el turismo cutre. Lo peor es que le intente comer la cabeza a la gente con estas idioteces como "cruces inteligentes", como si no hubiera otras necesidades. Es un déspota, como no lo ha habido desde la dictadura. Trias es lo peor que le ha pasado a Barcelona desde Porcioles.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 08/05/2014 22:54

Alf, continuo pensant que aquestes frases cap al nostre alcalde te les podries estalviar. Aquest no es el lloc adequat. Salut!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 08/05/2014 23:02

Considerando que la movilidad (por desgracia) es un tema político, creo que no viene de más dar mi opinión sobre la política detrás del asunto a debate, el cruce inteligente. Y yo lo considero otra muestra del despotismo populista del alcalde: una mejora aislada y muy cara, pensada para la circulación de coches y no del transporte público, mientras que sistemas de prioridad semafórica del tipo que se pone verde el semáforo a la que se acerca un bus o tranvía se llevan usando desde hace décadas en otros países, y cuestan una fracción de lo que cuesta este cruce. Pero claro, con esto el alcalde se puede seguir vendiendo como moderno e innovador, pero amigo de los coches. Este cruce inteligente es una metáfora del despotismo, populismo y mal gobierno que caracteriza al alcalde.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 09/05/2014 19:27

Te doy la razón Alf, con el tema de los animales lo mismo, por poner un ejemplo que conozco de cerca, mucho dar imágen de "ciudad amiga de los animales" y los pobres gatos de las colonias ya se podrian morir de hambre de no ser por unos pocos voluntarios que no dan abasto, y cuando hacen obras no se preocupan ni de reubicarlos, sino "campi qui pugui".

Volviendo al tema de la movilidad, es un poco lo que comentaba con la NXB, un gobierno de derechas, por lo general tiende a dar imágen, hacerlo todo decorado, pijo, etc. pero poco práctico, porque básicamente está al servicio de los ricos que piensan en frivolidades porque no tienen los problemas de la vida real. Y eso que el PSC tampoco es que sea muy "S", y Hereu menos aún, pero de ahí a CiU hay un trecho, y ahora se está notando.

Ahora el panorama político español está cambiando y mucho, hay todo un crisol de nuevos partidos, de todos los colores, que entran con fuerza, ya se está viendo en esta campaña de las Europeas, y que van a romper de una vez la hegemonía a la que estamos acostumbrados y que tanto daño hace porque permite posiciones enquistadas sin un contrapoder que las haga mover.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 09/05/2014 19:40

De poco sirven partidos nuevos si la gente vota a los mismos de siempre. Con eso cerremos el off topic y volvamos a este magnífico cruce inteligente.



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Divendres 09/08/2019 11:02

Doncs aprofitant aquest topic, el que vinc a esmentar es un cas de poca o nul·la inteligencia que s'hi ha fet recentment no gaire lluny, més avall, que concretament afecta al creuament de Badal amb Constitució.

Lloc que de per sí ja patía freqüentment embussos. Doncs ara he de felicitar a la persona que ha decidit una modificació en la seqüenciació d'un semafor, perquè s'ha cobert de gloria, no es podría haver fet una chapuza digne de la més deficiencia mental de tot el planeta, que l'unic que ha aconseguit és empitjorar-ho. :plas :plas :plas :plas

El semafor en qüestió, just el que està a la frontera entre Barcelona i L'Hospitalet (c/ Constitució - c/ Santa Eulalia cantonada amb Riera Blanca).

Em sembla bé la idea de no fer coincidir en verd el semafor de cotxes amb el de vianants per girar a la dreta... Però si per altre part fas la mongòlica subnormalitat de reduir el temps del verd per a cotxes a només 10 segons, no millores absolutament res i només empitjores la situació. Ara els follons de cotxes son encara més greus. i sobretot, qui vulgui fer una visita a la rotonda de Badal/Constitució, en bastants períodes del dia (molts més que abans) veurà uns preciosos paisatges d'embotellaments apostoflants, com diria en Rovirosa.

Imatge

*EDIT* Bé, just ho han arreglat ja. Sembla que ja s'hauran donat compte de la cagada o algú ha posat una enèrgica queixa a on correspongués. Aquest migdía ja tornava a estar el semàfor en la seva programació original. :D



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”