Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 13/05/2014 8:20

Diari de Girona, 13 de maig de 2014 ha escrit: Territori ultima el projecte per desdoblar la C-260 a Figueres, pendent de fa 20 anys
El Departament ha fet prospeccions per acabar el document, que s'ha negociat amb l'Ajuntament i que es presentarà aviat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/05/2014 9:57

Sé que estem reprenent una i altra vegada el debat filosòfic, però per quins set sous cal desdoblar una carretera que només va carregada dos mesos l'any? Per la quantitat de terreny a expropiar, seria molt més útil (socialment i econòmica) fer un ramal ferroviari des de Figueres cap a Roses. Qui s'entesti en voler anar amb els seus 8 m2 de xapa privada, que s'atingui a les conseqüències.

Va sent hora que la societat torni a merèixer la seva denominació amb totes les lletres. Actualment, no som més que una miscel·lània d'individus amorfa i caòtica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 13/05/2014 11:48

Guigui ha escrit:Sé que estem reprenent una i altra vegada el debat filosòfic, però per quins set sous cal desdoblar una carretera que només va carregada dos mesos l'any? Per la quantitat de terreny a expropiar, seria molt més útil (socialment i econòmica) fer un ramal ferroviari des de Figueres cap a Roses. Qui s'entesti en voler anar amb els seus 8 m2 de xapa privada, que s'atingui a les conseqüències.

Va sent hora que la societat torni a merèixer la seva denominació amb totes les lletres. Actualment, no som més que una miscel·lània d'individus amorfa i caòtica.
¿Donde he de firmar para que esta reflexión se incluya en la constitución o algo? :plas :plas



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 13/05/2014 12:28

Entenc que es tracta de completar el desdoblament de Figueres fins a Roses, que ja està fet.

La part imprescindible és aproximadament el quilòmetre de C-260 que va de la rotonda de l'entrada a Vilatenim venint de Roses (terme de Figueres, on hi ha el Carrefour i l'accés a l'estadi municipal de Vilatenim) fins a l'enllaç amb la N-II.

De tota manera, els 10 o 20 milions d'€, suposo que deuen ser per desdoblar des de la rotonda abans esmentada fins a Figueres, pròpiament parlant: uns mil metres des de la N-II fins a la ronda sud i uns 700 més fins al pas a nivell.

De tota manera, un sistema de tramvia suburbà (*) entre Vilafant-AVE, Figueres-renfe-convencional-estació-d'autobusos, Vila-Sacra, Castelló, Empuriabrava, Santa Margarida i Roses amb enllaç amb autobusos a Cadaqués crec que tindria sentit.

* per poder accedir a l'interior dels nuclis urbans dels pobles i ciutats sense problemes, circulant per plataforma ferroviària i a velocitat de tren en els trams interurbans.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 13/05/2014 12:59

No creo que Guigui lo dijera tanto como comentario concreto, sino en general criticando esa mentalidad de que es normal hacer carreteras a diestra y siniestra, pero no haber hecho un solo km de tren convencional desde la dictadura, a la vez que nos llenamos la boca de "estado social" y de "recortar a los que más tienen". Puede que el que vaya en coche no tenga mucho, pero tiene más que el que ni coche tiene.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/05/2014 13:57

Ho dic pels dos casos. Per aquest concret (amb el reguitzell de carrils dobles interromputs per rotondes ja fet) i en general. La cosa no s'aguanta per enlloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 27/02/2018 11:00

Diari de Girona, 27 de febrer de 2018 ha escrit: Figueres ja té quatre carrils d'entrada
Les obres del desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim són a punt de finalitzar, només falten els acabats i les senyalitzacions
La passera per a vianants que connecta els negocis a banda i banda de la carretera ja és oberta

[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 27/02/2018 14:48

Jo també crec que en aquest corredor faria un tren-tramvia. Qui arribi en TAV, tan sols haurà d agafar un tramvia per accedir a la platja. Això serà un gran incentiu per al turisme a l Alt Empordà



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”