França pagarà 25 cèntims x km a qui vagi a la feina amb bici

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

França pagarà 25 cèntims x km a qui vagi a la feina amb bici

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 15/10/2014 17:42

França pagarà 25 cèntims per quilòmetre a qui vagi a la feina amb bicicleta
Les autoritats franceses volen fer una revolució energètica que passa per retallar el consum. Els diputats han fet un primer pas per reduir el pes de l'energia nuclear i per rebaixar els desplaçaments amb vehicle privat. Entre altres mesures, preveuen deduccions fiscals a les empreses que impulsin el transport públic i la bicicleta abonant als treballadors 25 cèntims per quilòmetre.

La nova llei de la transició energètica pretén reduir a la meitat el consum d'energia d'ara al 2050. Per aconseguir-ho, el projecte planteja canvis en l'ús de les fonts d'energia: retallar un 30% l'ús de combustibles fòssils i augmentar un 40% el de les energies renovables. Per disminuir el consum d'energia, el govern aplicarà noves polítiques de mobilitat. Per exemple, vol incentivar les empreses que fomentin l'ús de la bicicleta entre els seus treballadors amb una aportació d'uns 25 cèntims per quilòmetre. També aplicarà bonificacions a les cotitzacions socials de les empreses que promoguin l'ús del transport públic o fomentin compartir vehicle entre els seus empleats. S'ha previst instal·lar 7 milions de punts de càrrega per a cotxes elèctrics i bonificar amb 10.000 euros el canvi d'un vehicle dièsel per un d'elèctric.

Un dels objectius d'aquesta llei francesa és la reducció de residus. En aquest sentit, la nova normativa prohibirà l'ús de coberts i vaixelles de plàstic a partir del 2020. També es penalitzarà amb multes de fins a 300.000 euros o dos anys de presó l'obsolescència programada dels aparells.

Les autopistes no seran gratuïtes el cap de setmana

Mentrestant, el primer ministre francès, Manuel Valls, ja ha descartat que les autopistes siguin gratis el cap de setmana, una possibilitat que va proposar la ministra d'Ecologia i Transports, Ségolène Royal. "És una qüestió que no està d'actualitat i que, per tant, no s'ha d'estudiar", ha afirmat Valls. Unes declaracions que demostren el desacord que hi ha dins de l'executiu.

A més de la gratuïtat de les autopistes el cap de setmana, Royal també va plantejar rebaixar el preu un 10% la resta dels dies. Amb aquesta mesura, la ministra preveia compensar els ingressos que no es percebran per l'eliminació de la taxa ecològica. El ministeri va decidir suprimir aquesta taxa per considerar que perjudicava essencialment els transportistes.

http://www.324.cat/noticia/2504551/mon/ ... -bicicleta
Web no afectada per la llei aquella dels diaris.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 17/10/2014 0:59

Jo faig cada dia 16 km per anar i 16 km per tornar (segons Google Maps), em tocarien 8 euros al dia! I tardaria aproximadament 1 hora. Amb el RER són 35-40 minuts porta a porta de casa a la feina, però el dia que fallen els trens me'n vaig fàcilment a 1 hora...
Ara bé, tot i que el traçat és pla, són massa quilòmetres i arribaria suat a la feina, i ja no dic res de quan plou...
Em sembla una bona mesura per a les aglomeracions mitjanes i petites, però a l'àrea de París les distàncies són massa grans!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 17/10/2014 10:13

Pel que jo sé el dèficit francès està força desbocat. No sé fins a quin punt aquestes mesures són realistes i sostenibles ja que dubto que l'estalvi energètic que es produeixi compensi aquests 0,25 € que volen pagar. Però vaja, que ho provin a veure què passa.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”