Carretera Ripoll-Berga

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: genissimon » Dijous 12/03/2015 13:03

Ara s'hi posen, almenys a intentar que els grans camions (de més 12 metres) no circulin per la C-26 entre Berga i Ripoll:

Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2361
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: wefer » Divendres 13/03/2015 1:34

Realment la C-26 no és una carretera gaire apta perquè hi circulin vehicles de més de 12 metres, ni tan sols camions:
https://maps.google.es/maps?ll=42.15863 ... 31,,0,9.98

Tenint en compte que uneix dues poblacions força importants com Berga i Ripoll, crec que és justificat que es faci una carretera nova.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7511
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: genissimon » Divendres 13/03/2015 9:54

Dues coses, experiència personal:

1.- Per a recórrer en cotxe particular els 45 Kms de la C-26 que separen (més que uneixen) es triga entre 50 minuts i una hora, per Vilada, Borredà i Les Llosses.Des que van obrir al trànsit la C-62 passo per aquesta carretera, per Gironella, Prats de Lluçanès, Olost, C-25 i C-17. Ja se que recorro gairebé 20 kms. més però arribo molt més descansat.

2.- Com a conseqüència, crec que és més prioritari arranjar el tram de Berga a Solsona de la C-26 (uns 42 Km) abans que el de Berga a Ripoll.

Cap d'aquests dos trams però, no són aptes per a camions de gran tonatge ni per a gent propensa al mareig.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2361
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: wefer » Divendres 13/03/2015 11:24

Mirant el plànol crec que el més lògic seria fer nova la GI-402 com a continuació de la N-260, ja que aquesta serviria d'alternativa tant a la C-26 com a la collada de Toses, a més de connexió de l'A-26 cap al túnel del Cadí i per tant cap a França i Andorra.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7511
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: genissimon » Divendres 13/03/2015 13:21

El problema de la GI-402 (o B-402 en la seva vessant barcelonina) és que la inversió necessària per posar-la al dia i integrar-la a la xarxa bàsica és molt superior que la que caldria a la C-26 (tram Berga-Ripoll). La causa d'aquest cost més elevat és:

- El terreny és més abrupte pel Coll de Merolla que per Les Llosses. Només fa falta mirar una mica el traçat de les dues carreteres per a veure-ho.

- El Coll de Merolla puja fins als 1090 metres, cosa que pot provocar més problemes de vialitat hivernal que per Les Llosses que no arriba als 1000 metres.

- La B/GI-402 passa una mica més al nord, cosa que també pot provocar més problemes de vialitat hivernal.

- L'itinerari Berga-Ripoll per La Pobla de Lillet i Gombrèn és uns 8 Km més llarg que per Les Llosses, tot i que la carretera entre Berga i La Pobla de Lillet i entre Campdevànol i Ripoll està francament bé.

Salut !!

Pd: Continuo insistint en que la prioritat hauria de ser entre Berga i Solsona, ja que les comunicacions del Berguedà cap a les terres de Lleida passen per baixar fins a Manresa a agafar la C-25.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2361
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Carretera Ripoll-Berga

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 29/03/2017 10:01

Regió-7, 28 de març de 2017 ha escrit:El Berguedà i el Ripollès reclamen al Govern que millori la carretera que els comunica
Les dues comarques fan un front polític comú per tal que la Generalitat consideri una actuació prioritària acabar el condicionament de la via
[...]


Diari de Girona, 28 de març de 2017 ha escrit:Front comú per reclamar millores a la via que uneix Guardiola amb Ripoll
Els alcaldes reivindiquen al Govern català que doti d'un pressupost el projecte que ja es va redactar l'any 2000
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2361
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc


Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants