Carretera Ripoll-Berga

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Carretera Ripoll-Berga

Entrada Autor: genissimon » Dijous 12/03/2015 12:03

Ara s'hi posen, almenys a intentar que els grans camions (de més 12 metres) no circulin per la C-26 entre Berga i Ripoll:


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 13/03/2015 0:34

Realment la C-26 no és una carretera gaire apta perquè hi circulin vehicles de més de 12 metres, ni tan sols camions:
https://maps.google.es/maps?ll=42.15863 ... 31,,0,9.98

Tenint en compte que uneix dues poblacions força importants com Berga i Ripoll, crec que és justificat que es faci una carretera nova.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 13/03/2015 8:54

Dues coses, experiència personal:

1.- Per a recórrer en cotxe particular els 45 Kms de la C-26 que separen (més que uneixen) es triga entre 50 minuts i una hora, per Vilada, Borredà i Les Llosses.Des que van obrir al trànsit la C-62 passo per aquesta carretera, per Gironella, Prats de Lluçanès, Olost, C-25 i C-17. Ja se que recorro gairebé 20 kms. més però arribo molt més descansat.

2.- Com a conseqüència, crec que és més prioritari arranjar el tram de Berga a Solsona de la C-26 (uns 42 Km) abans que el de Berga a Ripoll.

Cap d'aquests dos trams però, no són aptes per a camions de gran tonatge ni per a gent propensa al mareig.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 13/03/2015 10:24

Mirant el plànol crec que el més lògic seria fer nova la GI-402 com a continuació de la N-260, ja que aquesta serviria d'alternativa tant a la C-26 com a la collada de Toses, a més de connexió de l'A-26 cap al túnel del Cadí i per tant cap a França i Andorra.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 13/03/2015 12:21

El problema de la GI-402 (o B-402 en la seva vessant barcelonina) és que la inversió necessària per posar-la al dia i integrar-la a la xarxa bàsica és molt superior que la que caldria a la C-26 (tram Berga-Ripoll). La causa d'aquest cost més elevat és:

- El terreny és més abrupte pel Coll de Merolla que per Les Llosses. Només fa falta mirar una mica el traçat de les dues carreteres per a veure-ho.

- El Coll de Merolla puja fins als 1090 metres, cosa que pot provocar més problemes de vialitat hivernal que per Les Llosses que no arriba als 1000 metres.

- La B/GI-402 passa una mica més al nord, cosa que també pot provocar més problemes de vialitat hivernal.

- L'itinerari Berga-Ripoll per La Pobla de Lillet i Gombrèn és uns 8 Km més llarg que per Les Llosses, tot i que la carretera entre Berga i La Pobla de Lillet i entre Campdevànol i Ripoll està francament bé.

Salut !!

Pd: Continuo insistint en que la prioritat hauria de ser entre Berga i Solsona, ja que les comunicacions del Berguedà cap a les terres de Lleida passen per baixar fins a Manresa a agafar la C-25.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 29/03/2017 10:01

Regió-7, 28 de març de 2017 ha escrit: El Berguedà i el Ripollès reclamen al Govern que millori la carretera que els comunica
Les dues comarques fan un front polític comú per tal que la Generalitat consideri una actuació prioritària acabar el condicionament de la via
[...]
Diari de Girona, 28 de març de 2017 ha escrit: Front comú per reclamar millores a la via que uneix Guardiola amb Ripoll
Els alcaldes reivindiquen al Govern català que doti d'un pressupost el projecte que ja es va redactar l'any 2000
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”