Nova Via Verda Lleida-Girona

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Nova Via Verda Lleida-Girona

Entrada Autor: tituscat » Dilluns 27/04/2015 22:13

En el primer cas, el Departament treballa en la definició d’una ruta cicloturística entre Lleida i Girona pel corredor de l’eix Transversal (C-25). La ruta, d’uns 270 quilòmetres de recorregut, aprofitarà carreteres amb baixa intensitat de trànsit, arran de l’entrada en servei de la C-25, camins rurals, vies verdes i carrils bici existents. A més, entre Lleida i Cervera i en alguns trams entre Manresa i Vic, la ruta coincidirà amb el Camí de Sant Jaume. S’espera configurar així un eix vertebrant per l’interior de Catalunya que permeti articular altres rutes existents en el territori alhora que connecti amb França, tot aprofitant la ruta Pirinexus, i amb l’Aragó, seguint el camí de Sant Jaume.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -girona.do



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Divendres 01/05/2015 13:27

Això està molt bé però no estava previst fer un eix transversal ferroviari?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/05/2015 15:59

La comparació no procedeix. És com si preguntessis pel tramvia o pel túnel de rodalia sota la Diagonal perquè hi ha un carril bici més o menys (in)decent al llarg de tota l'avinguda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dilluns 04/05/2015 9:03

:plas sort que no és farà el eix ferroviari transversal. L'orografia sobretot de Girona-Vic, el fa inviable i més, quan s'ha construït ja, una autopista de quatre carrils.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 04/05/2015 19:28

tituscat ha escrit: :plas sort que no és farà el eix ferroviari transversal. L'orografia sobretot de Girona-Vic, el fa inviable i més, quan s'ha construït ja, una autopista de quatre carrils.
El traçat des de Lleida fins Martorell passant per Tàrrega, Cervera, Igualada i Manresa el veig molt útil, sobretot de cara a mercaderies i a serveis Lleida - Barcelona tipus avant o regionals d'aquests nous de la Generalitat. De Manresa fins a Girona, tot i ser també interessant tindria un cost desorbitat (es va dir que el 50% del traçat seria de túnels i ponts), i amb el que costaria es podrien arreglar moltes altres coses de rodalies i regionals actuals.

Referent a la via verda, trobo que serà interessant (suposo que serà de l'estil que hi ha a la N-II a l'alçada de la Panadella) tot i que no crec que ningú la faci de punta a punta a no ser que s'hi facin albergs del tipus Camí de Sant Jaume.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 04/05/2015 21:15

Em sembla que molts dels que comenteu aquí, no heu passat mai per l'Eix Transversal. Sincerament, penso que una via verda és un insult a la nostra intel·ligència, per als que vivim a prop, amb unes freqüències de l'Eix Bus força fluixes, més ara que s'ha desdoblat. I no va pas buit l'Eix Bus, almenys entre Girona, Vic i Manresa.
Penseu en la quantitat de mercaderies, que venen de França i van a altres punts de la península, que deixarien de donar la volta per Barcelona, quants camions trauria de la carretera, i com milloraria un servei regional decent, que connecti les comarques centrals entre sí, sense passar per Barcelona. No serien pocs els viatgers, només cal mirar el trànsit de la C-25, quants cotxes van buits amb un sol ocupant, i pensar, quants trens es poden omplir, i quants cotxes deixarien de circular per l'Eix. Clar que llavors, els amics de la Generalitat deixarien de xuclar de la mamella, encara menys la concessionària Cedinsa, que ja ha fet fallida la secció de Vic a Ripoll, i ara hem de pagar tots directament.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 04/05/2015 21:49

UT440_132M ha escrit:Em sembla que molts dels que comenteu aquí, no heu passat mai per l'Eix Transversal. Sincerament, penso que una via verda és un insult a la nostra intel·ligència, per als que vivim a prop, amb unes freqüències de l'Eix Bus força fluixes, més ara que s'ha desdoblat. I no va pas buit l'Eix Bus, almenys entre Girona, Vic i Manresa.
Penseu en la quantitat de mercaderies, que venen de França i van a altres punts de la península, que deixarien de donar la volta per Barcelona, quants camions trauria de la carretera, i com milloraria un servei regional decent, que connecti les comarques centrals entre sí, sense passar per Barcelona. No serien pocs els viatgers, només cal mirar el trànsit de la C-25, quants cotxes van buits amb un sol ocupant, i pensar, quants trens es poden omplir, i quants cotxes deixarien de circular per l'Eix. Clar que llavors, els amics de la Generalitat deixarien de xuclar de la mamella, encara menys la concessionària Cedinsa, que ja ha fet fallida la secció de Vic a Ripoll, i ara hem de pagar tots directament.
Cal mirar quants dels cotxes que circulen per la C-25 tenen com a destí una població per la que passes el tren. Perquè entre Vilobí d'Onyar i Vic només podries fer parada a Sta. Coloma de Farners i Arbúcies (que no tenen, sobretot Arbúcies, un volum de població importantíssim). Per tant també s'ha de veure si realment és necessària una inversió de tal envergadura per a la demanda de mobilitat real que hi ha (o si n'hi ha prou augmentant les freqüències de l'EixBus).

Evidentment que la línia serviria per a treure molts camions de la carretera, però no crec que el retorn econòmic sigui suficient com per a construir, en el context actual, aquesta obra.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 04/05/2015 21:59

Hi ha poblacions amb menys habitants on tenen estació de tren, i no poc passatge, parlo de per exemple poblacions com Els Hostalets de Balenyà, amb poc més de 3000 habitants, un baixador, i un passatge acceptable, tant en sentit Vic, com en sentit Barcelona.
Caldria plantejar-se, construir una estació entre Sant Hilari i Arbúcies, entre les dues poblacions sumen més de 12000 habitants, una població semblant a la de Torelló o Ripoll. Aquestes dues poblacions es podrien connectar amb un autobús suburbà, cadenciat amb els horaris de l'hipotètic ETF.
A més, segur que la mobilitat entre Manresa, Vic i Girona, podria fer que els trens no anessin del tot buits. Es podrien fer serveis directes, que parin només a les capitals de comarca, i uns altres que parin a les estacions intermitges. També caldria plantejar construir un baixador a l'aeroport de Girona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 04/05/2015 23:03

UT440_132M ha escrit:Em sembla que molts dels que comenteu aquí, no heu passat mai per l'Eix Transversal. Sincerament, penso que una via verda és un insult a la nostra intel·ligència, per als que vivim a prop, amb unes freqüències de l'Eix Bus força fluixes, més ara que s'ha desdoblat. I no va pas buit l'Eix Bus, almenys entre Girona, Vic i Manresa.
Penseu en la quantitat de mercaderies, que venen de França i van a altres punts de la península, que deixarien de donar la volta per Barcelona, quants camions trauria de la carretera, i com milloraria un servei regional decent, que connecti les comarques centrals entre sí, sense passar per Barcelona. No serien pocs els viatgers, només cal mirar el trànsit de la C-25, quants cotxes van buits amb un sol ocupant, i pensar, quants trens es poden omplir, i quants cotxes deixarien de circular per l'Eix. Clar que llavors, els amics de la Generalitat deixarien de xuclar de la mamella, encara menys la concessionària Cedinsa, que ja ha fet fallida la secció de Vic a Ripoll, i ara hem de pagar tots directament.
Hi he passat unes quantes vegades, i en cap moment he dit que no sigui útil el tram Vic-Girona de l'ETF, simplement que té un cost desorbitat. Obres com aquestes només les fan a Suïssa pel tema dels camions que creuen el país, i l'eix transversal ni de llarg porta tants camions com les autopistes de Suïssa. Evidentment que portaria gent, i mercaderies també, però el cost que té li treu tota rendibilitat possible. El tram de la plana de Lleida és barat de fer, d'aqui fins a Vic és un traçat normalet però la part de Vic a Girona és muntanyosa, seria molt costós fer una obra d'aquestes dimensions. A més, de mercaderies que vinguin de França en ample UIC no n'hi ha moltes, mira sinó que li ha passat al túnel del Pertús. Evidentment que aquestes obres serien útils de cara a la població, però lògicament, el benefici ha de ser molt gran quan la obra és tant important. Si ara van els busos plens entre Girona i Vic i Manresa i tenen unes freqüències forta fluixes doncs posem-n'hi més, doblem les freqüències, tripliquem-les, fiquem-n'hi d'Exprés (precisament amb l'eix desdoblat lents no aniran) i serà infinitament més barat que construir aquesta part de l'ETF. Com a punt afegit, Girona i Barcelona, ja tenen vies UIC per a mercaderies, Tarragona d'aquí poc, Lleida no. Per aquesta ciutat l'única opció és aquesta, i que per cert formaria part del corredor que va cap a Madrid.
A més, una via verda tampoc és cap insult al territori, no veig jo quin problema hi ha, més aviat és una facilitat més que hi haurà i que pot agradar a molta gent. En canvi, t'he de donar tota la raó, i a més la comparteixo, en el tema de que l'eix és una màquina de fer diners pels amiguets, i suposo que és per això que no es millora l'Eixbus ni es promocionen altres tipus de transport.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 04/05/2015 23:53

UT440_132M ha escrit:Caldria plantejar-se, construir una estació entre Sant Hilari i Arbúcies, entre les dues poblacions sumen més de 12000 habitants, una població semblant a la de Torelló o Ripoll.
Que es pugui crear un servei de bus entre St. Hilari i Arbúcies i prolongar-lo fins a Hostalric Rodalies (existeix un servei de la Hispano Hilarienca però molt pobre), servit amb un minibús i cadenciat cada hora aproximadament, és una cosa força lògica.
Ara bé, haver de crear una via de ferrocarril que travessi les Guilleries amb la seva complicada orografia (la pròpia C-25 és una muntanya russa) per servir només aquestes dues poblacions cap a Girona o Lleida, és inversemblant perquè el cost no justifica en absolut la seva necessitat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/05/2015 0:16

Aquí es parla d'una via verda, per a bicicletes. Per a l'ETF, ja hi ha un fil corresponent al subfòrum corresponent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”