Sinistralitat entre bicicletes, patinadors i vianants

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Sinistralitat entre bicicletes, patinadors i vianants

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 13/02/2016 11:45

Llegeixo que l'estat de la Muriel Casals, ex-presidenta d'Òmnium Cultural i actualment diputada del Parlament, ha empitjorat recentment, de greu a molt greu.
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... stado.html

Va patir un accident el passat 30 de gener, atropellada per un ciclista a la cruïlla d'Urgell amb Provença, i des de llavors es troba a l'UCI.
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... llada.html

Com que la sinistralitat (principalment a Barcelona, tot i que no exclusivament, és clar) entre ciclistes i vianants, i de tant en tant segur que també entre dos ciclistes, existeix, i no comptava encara amb cap tema específic en el FTC, aprofito la visibilitat que li dóna el fet de tractar-se d'una persona molt coneguda per encetar-lo.

Deixo clar que no estic pas culpant al ciclista (de fet, pel que he llegit, en aquest cas concret tot apuntaria més aviat a negligència o descuit de la vianant), i segur que en les successives notícies ens anirem trobant casos de tots els tipus (culpa del vianant o culpa del ciclista). Es tracta, repeteixo, de donar visibilitat a fets que existeixen.

(Afegeixo "patinadors" perquè m'acabo d'adonar de que té sentit, i això per no entrar ja a detallar tota la varietat d'útils amb rodes que ens podem trobar per les voreres)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dissabte 13/02/2016 13:08

Obviament, la sinistralitat és molt més baixa, però estadísticament accidents hi poden haver i també greus.

El tema és que socialment no està acceptat que hi pugui haver la més mínima molèstia amb vehícles que no siguin els "estàndar" (cotxes, motos, camions, tractors, etc). En contrapartida, aquests últims gaudeixen d'un doble raser que els hi permet un llistat de fets dels que ningú es queixa:
  • milers de morts cada any
  • desenes de milers de ferits
  • centenars de milers d'accidents materials
  • carrils "cotxe" exclusius dedicats a tot els país, ocupant dues terceres parts dels carrers
  • contaminació atmosfèrica amb les conseqüències conegudes
Per quin motiu no es planteja fer una sèrie de carrils bici segregats de la resta que comuniquin punts neuràlgics de forma eficaç? El manteniment seria ridícul, ja que aquests vehicles no tenen la capacitat de malmetre el paviment... a més, es podria circular amb molt menys control semafòric i, per tant, seria més complicat tenir accidents per causa d'indisciplina viària.

Personalment, en aquests moments em moc amb transport públic que ara combino amb un patinet elèctric per anar a treballar
Imatge

Evidentment, només puc fer-hi un us complert pel matí, quan les aceres o els carrils bici no estan ocupats per vianants. Quan no hi ha carril bici, amb totes les precaucions possibles, em moc per la calçada (en els moments en que no hi passen cotxes)

Fa uns deu anys que vaig als diferents llocs de feina combinant transport públic amb bicicletes (grans i plegables) i ara el patinet elèctric i no he tingut mai cap ensurt ni possibilitat de provocar o patir accidents.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 13/02/2016 13:22

Això (part en negreta i vermell) és fals.
colomenc ha escrit:En contrapartida, aquests últims gaudeixen d'un doble raser que els hi permet un llistat de fets dels que ningú es queixa


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dissabte 13/02/2016 14:47

bé, podem argumentar que no sigui completament cert en el sentit de que sí que hi han associacions, estudis, organismes, etc que tracten aquests temes, però jo em referia a que ningú argumenta que s'hagin de prohibir els cotxes a les ciutats, per exemple, cada cop que hi ha un mort derivat d'un accident. Això amb les bicicletes sí que passa cada cop que hi ha el mínim problema. Aquest és un dels dobles rasers als que em referia



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimarts 16/02/2016 12:17

A veure, les causes de l'accident cal trobar-les en dues direccions:
  • - D'una banda, que el vianant (a l'igual que els cotxes) no són conscients que la bicicleta ha arribat a ser un mitjà de transport com a mínim a la ciutat de Barcelona, la perceben encara com a objecte de lleure i no en comprenen els riscos ni la presència.
    - D'altra, el mal disseny de molts dels carrils bici, en especial els bidireccionals que en el cas de Provença està "amagat" per una filera d'aparcament de cotxes que dificulta que el ciclista vegi vianants i que el vianant vegi el ciclistes que s'acosten.
És per això que el que és més bàsic és que es facin els carrils bici unidireccionals, millorant-ne el cap de visió, o si són bidireccionals que siguin segregats.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 16/02/2016 12:43

Jo he vist ciclistes anant per la vorera en carrers on hi ha carril bici.

També m'he trobat, anant en bicicleta per Barcelona, en carrils bici unidireccionals com el del carrer València o Mallorca bicicletes anant en sentit contrari.

Evidentment ja ni en parlem de respectar els semàfors, stop, etc...

Penso que de la mateixa manera que s'exigeix un permís de conduir per un cotxe, una moto, un autobús, etc... també se n'hauria de fer un per a les bicicletes. I evidentment, mà dura a cop de talonari contra tots aquells ciclistes que es saltin les normes de circulació.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 16/02/2016 14:15

Granolleri ha escrit:Penso que de la mateixa manera que s'exigeix un permís de conduir per un cotxe, una moto, un autobús, etc... també se n'hauria de fer un per a les bicicletes. I evidentment, mà dura a cop de talonari contra tots aquells ciclistes que es saltin les normes de circulació.
Jo també demano un carnet per poder circular pel carrer com a vianant. Que aquests també se salten moltes normes.

El problema no es la bicicleta, si no l'individu que la porta, i no crec que faci falta un curs per explicar que ha de respectar els semàfors en vermell. El que falta a tothom és educació i una policia que es dediqui a sancionar fins que la gent no prengui consciencia. Estem en una ciutat on el 90% dels vianants (si no més), se salten els passos en vermell o creuen els carrers fora dels passos de vianants.
Una ciutat en la que no hi ha cap tipus d'ordre mentre la gent camina, cosa mooooooolt molesta pels que caminem ràpid per desplaçar-nos entre d'altres. El que cal es imposar un respecte pel civisme i educar d'una santa vegada i veurem com totes aquestes sinistralitats baixen fins a la mínima expressió.

I finalment dir, que els conductors tampoc estan exempts de polèmica, quan la majoria també es passen les normes per l'Arc de Triomf. Si es comptessin tots els accidents lleus o "ensurts" poder ens enduriem una molt mala sorpresa, però com que és el nostre amat cotxe, millor no dir res.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 16/02/2016 17:48

Com passa a tots els llocs, si 20 persones respecten les normes i un se les salta, aquest crearà mala imatge. També cal dir que a Barcelona és difícil veure ciclistes respectant les normes i alguns cometen imprudències que demostren que no respecten ni la seva pròpia vida.

També opino que s'han de crear campanyes dirigides exclusivament als ciclistes fent-los veure el perill que suposa no respectar les normes perquè en aquest país, sabem jugar molt bé al joc del "i tu més" i poques coses arreglem. Així que campanyes de conscienciació a tots els usuaris de la via i campanyes de sanció als infractors, almenys a males potser aprenem a respectar-nos mútuament.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 16/02/2016 19:48

Miquel ha escrit:Jo també demano un carnet per poder circular pel carrer com a vianant. Que aquests també se salten moltes normes.
Un vianant no comparteix espai amb altres vehicles. Les bicicletes, sí. Que se salten moltes normes els vianants? Doncs sí, malauradament també és cert.
I finalment dir, que els conductors tampoc estan exempts de polèmica, quan la majoria també es passen les normes per l'Arc de Triomf. Si es comptessin tots els accidents lleus o "ensurts" poder ens enduriem una molt mala sorpresa, però com que és el nostre amat cotxe, millor no dir res.
Cert, i també cal cop de talonari. Ara, no em sembla racional posar com a excusa que les bicicletes facin el que els hi roti que els cotxes es saltin les normes. Tot i que en comparació amb les bicicletes, si aquestes el 99% no respecten les normes, en el cas dels cotxes no supera el 5% el que se les salten.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 16/02/2016 20:24

Granolleri ha escrit:Un vianant no comparteix espai amb altres vehicles. Les bicicletes, sí. Que se salten moltes normes els vianants? Doncs sí, malauradament també és cert.
No la comparteixen, però comparteixen espai amb d'altres vianants i elements i sense civisme i educació, transitar-hi a peu és força molest.
Granolleri ha escrit:I finalment dir, que els conductors tampoc estan exempts de polèmica, quan la majoria també es passen les normes per l'Arc de Triomf. Si es comptessin tots els accidents lleus o "ensurts" poder ens enduriem una molt mala sorpresa, però com que és el nostre amat cotxe, millor no dir res.
Cert, i també cal cop de talonari. Ara, no em sembla racional posar com a excusa que les bicicletes facin el que els hi roti que els cotxes es saltin les normes. Tot i que en comparació amb les bicicletes, si aquestes el 99% no respecten les normes, en el cas dels cotxes no supera el 5% el que se les salten.[/quote]
No he dit pas que les bicicletes tinguin excusa ja que els cotxes ho facin! :x
I sobre el 5% dels cotxes, si dius que el 95% restant de conductors no s'ha passat les normes (qualsevol) pel forro quan ha pogut/interessat, jo no m'ho crec ni que em paguin :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimarts 16/02/2016 20:25

Desde la meva humil opino de ciclista que fa servir la bicicleta diàriament:

1- A priori es multa als ciclistes actualment a Barcelona, potser s'hauria de fer més, o com a mimin fer campanyes de conscienciació que encara que no ho sembli, ajuda.
2- Cal dir que jo personalment no em salto els semàfors i circulo sempre per la calçada o per el carril bici, l'inic tros que faig per la vorera es de casa al carril bici de Josep Tarradelles(50 metres si fa no fa).
3- Si be hi ha molts ciclistes imprudents, també tenim moltíssim vianants imprudents, la gent espera per creuar els semàfors en els carrils bici i per norma general no mira.
4- Per alguns carrers fa veritable panic circular amb la bicicleta, perquè encara que la situació millora, no hi ha prou carrils bici.
5-Si, he tingut accidents en bicicleta, un d'ells per que em van picar al avançar-me i l'altre amb un altre ciclista que va entrar al carril bici en direcció contraria sense mirar. En el primer cas el cotxe ni es va aturar, i en general en els accidents amb ciclistes el conductor es dona a la fuga.
6- Crec que el problema que hi ha amb molts ciclistes es el mateix que el que pateixen molts vianants, son imprudents i fan el que els hi rota, i com no tenen la certesa de que poden fer mal a algu
actuen malament igualment. M'explico, quan camines no penses que si xoques mates a ningu, amb la bicicleta passa el mateix; òbviament quan vas en cotxe saps que portes un vehicle de 1 o 2 Tones que a 30 km/h pot deixar
al hospital o en el pitjor dels casos mort.
7- Cultura Mediterrània senyors, jo he anat amb bicicleta a Dinamarca i tothom circula be i ves per on els vianants no creuen en vermell i els cotxes no superen de forma sistemàtica el limit de velocitat a les autopistes.

Be, ja he fet la parrafada. Jo sincerament em sap greu que la Muriel hagi Mort, pero recordem que els testimonis han declarat a la guardia civil que va ser ella qui va creuar malament, amb aixo no la vull culpar, simplement dir que la seguretat vial passa per tots.

Apa, adeu!



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimecres 17/02/2016 11:47

Khirareg ha escrit:7- Cultura Mediterrània senyors, jo he anat amb bicicleta a Dinamarca i tothom circula be i ves per on els vianants no creuen en vermell i els cotxes no superen de forma sistemàtica el limit de velocitat a les autopistes.
Bé, visc als Països Baixos, i t'asseguro que per molt al nord que siguin aquí en general la norma és "mira a banda i banda, i si pots travessar, travessa", això sí tothom sap que s'ha de mirar a banda i banda, que hi ha bicicletes, motos, cotxes i vianants.
Granolleri ha escrit:Jo he vist ciclistes anant per la vorera en carrers on hi ha carril bici.

També m'he trobat, anant en bicicleta per Barcelona, en carrils bici unidireccionals com el del carrer València o Mallorca bicicletes anant en sentit contrari.

Evidentment ja ni en parlem de respectar els semàfors, stop, etc...

Penso que de la mateixa manera que s'exigeix un permís de conduir per un cotxe, una moto, un autobús, etc... també se n'hauria de fer un per a les bicicletes. I evidentment, mà dura a cop de talonari contra tots aquells ciclistes que es saltin les normes de circulació.
Totalment en contra del permís de conduir bicicletes, però molt a favor d'una forta política de sancions i de conscienciació, I que el Govern amb l'AMB es posi molt seriosament amb una campanya i pla per la bicicleta.

També diré que a vegades es va per al vorera perquè circular per la calçada pot ser perillós, però si ets ciclista ets vehicle, i per tant per la calçada.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 03/05/2016 13:59

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... na-5104053

ABIERTA UNA INVESTIGACIÓN
En coma una mujer tras ser atropellada por un ciclista en Barcelona
El accidente ocurrió el miércoles en el cruce entre la Diagonal, el paseo de Gràcia y Còrsega



EL PERIÓDICO / BARCELONA

Martes, 3 de mayo del 2016 - 13:20 CEST

Una mujer de 69 años se encuentra ingresada después de ser atropellada por un ciclista en Barcelona. El accidente ocurrió el pasado miércoles en el cruce entre la avenida Diagonal, paseo de Gràcia y la calle de Còrsega. La mujer, según ha informado RAC-1, recibió un fuerte golpe en la cabeza al caer al suelo y se encuentra en coma.

La mujer, tras ser atropellada, se reincorporó y caminó algunos metros para avisar a unas amigas con las que había quedado. Tras contarles lo ocurrido, acabó desplomándose.

La unidad de investigación y prevención de accidentalidad de la Guardia Urbana de Barcelona prepara un informe para el juzgado que está instruyeno el caso después de que una persona del entorno de la mujer haya presentado una denuncia a los Mossos d'Esquadra.

Los agentes municipales están revisando las cámaras de seguridad colocadas en el cruce en el que sufrió el impacto para dar con el supuesto ciclista. No está resultando una investigación policial sencilla porque la víctima se levantó y se desplazó unos metros.

Este hecho dificulta la búsqueda de testigos que presenciaran el choque y podrían certificar que existió el choque contra un ciclista y que, efectivamente, este se dio a la fuga en lugar de socorrer a la mujer. Este martes, la víctima, sigue ingresada en el hospital.

El año pasado murieron en Catalunya ocho ciclistas y 120 resultados heridos graves según los datos ofrecidos por el Servei Català de Trànsit.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 03/05/2016 15:17

Fran-Ikarus ha escrit:En coma una mujer tras ser atropellada por un ciclista en Barcelona
Soterrament del carril bici ja!! Prou víctimes!!! Barcelona no pot més!!!
<mode populista de Montcada OFF>



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 03/05/2016 18:35

I encara que hi hagi testimonis, creuen que podran identificar el ciclista? Sense matrícula o distintiu no podran fer res.



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dijous 12/05/2016 12:21

Sokjo ha escrit:I encara que hi hagi testimonis, creuen que podran identificar el ciclista? Sense matrícula o distintiu no podran fer res.
El noi va socorrer la victima, despres aquesta va caure 20 min despres amb unes amigues. De fet el noi va prestar declaració voluntàriament, asegurant que havia ates la dona, i de fet l'accident es va donar ven lluny d'on va caure la dona, per tant les seves amigues es van inventar que no havia estat atesa i que el noi s'habia donat a la fuga. Podeu buscar la noticia a la Vanguardia per exemple.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/11/2018 8:40

Va ser amb un cotxe, però tanmateix: primera mort (que sapiguem) d'un patinador, patinadora en aquest cas, per accident a la via pública. El passat 23 d'octubre a Sabadell:

https://cat.elpais.com/cat/2018/10/25/c ... 05082.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/11/2018 8:42

(Paradoxalment, la notícia repeteix "vehicle" diversos cops, quan els patinets no estan catalogats com a "vehicle"... i així comença a anar-nos)

Esplugues de Llobregat
Primera mort coneguda d'un vianant atropellat per un patinet elèctric
Una dona gran va morir a l'agost a Esplugues després de ser envestida pel vehicle on anaven dos joves, i ara es fa el judici

https://www.ccma.cat/324/primera-mort-c ... a/2889729/

Els ocupants anaven a poc més de 30 km/h quan van atropellar la dona, que va caure i es va donar un cop al cap contra el terra. Va ingressar i va morir a l'hospital al cap de pocs dies a causa de les ferides.

Els fets van passar a la rambla del Carme.

La víctima tenia 92 anys, segons ha informat a TV3 l'Ajuntament d'Esplugues.

A l'octubre, una dona que anava en patinet va morir després de caure i ser atropellada per un camió a Sabadell. La víctima, que tenia 40 anys, va caure en un pas zebra, just quan es va posar verd el semàfor.

Els patinets elèctrics són vehicles cada cop més populars. Ciutats com Barcelona i Lleida disposen d'ordenances que regulen la circulació d'aquest mitjà de transport que no gasta gasolina, és ràpid i sostenible, però que també pot ser perillós.

En el cas de la capital catalana, es preveuen multes de fins a 500 euros per infracció de la normativa.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/11/2018 10:28

Ahora mismo están hablando en RAC 1 de tema patinete eléctrico. (10:28)



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 29/11/2018 11:59

Claro: si esos bichos los metemos por el carril bici, era de esperar que pasaran estas cosas. Los que usan carril bici, con el vehículo que sea, no respetan ni a su madre y entre eso y que en la sociedad de hoy se ha perdido el respeto por todo... Hasta por el paso de vehículos incluídos trenes (véase Montcada con la gente cruzando el paso a nivel y les da igual cómo estén las barreras). Lo próximo será meter las motos en el carril bici, y si no al tiempo: total, por ese carril acaban circulando los que no tienen ni formación en educación vial ni saben comportarse en la carretera (carril bici es una carretera, encubierta pero carretera), pues nada, los motoristas también ahí, ya que ahora para conducir motos te vale el carnet de coche, por lo que los motoristas de ahora no tienen formación específica en conducir una moto. ¿Resultado? Que no tienen ni idea ni de conducir motos ni de comportarse en la carretera con las motos. Y con las bicis y patinetes pasa lo mismo. Cuando se piuda un carnet y formación para conducir bicis y patinetes te dirán que con el carnet de coche ya puedes conducir todo eso, y hale: 500000 ignorantes se lanzarán a circular por los carriles bici. Ya tenemos servidos los accidentes.

Algún día cesará toda esta estupidez, se enseñará a respectar el transporte público, a formar en educación vial en cualquier vehículo y darte formación del vehículo que lleves, y se recuperará el respeto y las bicis y patinetes podrán ir por donde les corresponde: por la acera, como ha existido siempre.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”