La C-55 neix a la autovia A-2 a Abrera i acaba a la C-26 a Solsona, passant per la vall del Llobregat fins a Manresa i per la vall del Cardener fins poc abans d'arribar a Solsona.
El tram de la C-55 que «uneix» (és un dir) en 33 kms Abrera amb Manresa és del que em vull ocupar. Aquest tram, anys enrere, formava part de l'Eix del Llobregat o C-1411 d'Abrera a Bellver de Cerdanya. Ha estat durant anys el cordó umbilical que uneix el Bages amb Barcelona i les comarques del litoral i prelitoral on es concentra la població i l'activitat econòmica de Catalunya. Amb la construcció de l'autopista de peatge (molt dur) que comunica amb Terrassa i els Vallès es posà la primera alternativa a aquesta carretera, que s'obriren definitivament amb la C-25 (Eix Transversal) i el desdoblament posterior. De tota manera, malgrat suportar una elevada intensitat diària, la carretera està pràcticament igual que quan la van inaugurar als anys setanta, excepte alguns carrils de lents, la cruïlla a Sant Vicenç de Castellet, la variant de Manresa i l'enllaç amb l'autopista. Però igual, no. Potser pitjor. Ha aparegut una barrera física que separa els dos carrils de circulació amb l'excusa d'evitar greus xocs frontals (és una via majoritàriament d'un carril per sentit) convertint-la en una ratera tant pels soferts usuaris com per a l'actuació dels serveis d'emergència: ambulàncies, policies, bombers, etc...
Enllaç al facebook de la plataforma que ho explica meridianament clar: https://www.facebook.com/PLATAFORMAC55
Tot i haver-hi accidents diaris, retencions quilomètriques diàries i altres afectacions greus no surt mai als mitjans de comunicació ni a les incidències del trànsit. Tampoc s'aixequen les barreres de l'autopista «paralela» (en només 14 kms des de Manresa dels 33 fins a Abrera) quan hi ha afectacions greus a la C-55, com està acordat entre la Generalitat i Autema.
Regio-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: Importants retencions a la C-55 per un accident entre tres vehicles a Monistrol
Els Bombers de la Generalitat han hagut d'excarcerar persones de l'interior dels vehicles
[...]