Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/10/2016 10:03

Vull trencar una llança a favor de la plataforma Desdoblament C-55 i l'abandonament de les comunicacions al Bages.

La C-55 neix a la autovia A-2 a Abrera i acaba a la C-26 a Solsona, passant per la vall del Llobregat fins a Manresa i per la vall del Cardener fins poc abans d'arribar a Solsona.

El tram de la C-55 que «uneix» (és un dir) en 33 kms Abrera amb Manresa és del que em vull ocupar. Aquest tram, anys enrere, formava part de l'Eix del Llobregat o C-1411 d'Abrera a Bellver de Cerdanya. Ha estat durant anys el cordó umbilical que uneix el Bages amb Barcelona i les comarques del litoral i prelitoral on es concentra la població i l'activitat econòmica de Catalunya. Amb la construcció de l'autopista de peatge (molt dur) que comunica amb Terrassa i els Vallès es posà la primera alternativa a aquesta carretera, que s'obriren definitivament amb la C-25 (Eix Transversal) i el desdoblament posterior. De tota manera, malgrat suportar una elevada intensitat diària, la carretera està pràcticament igual que quan la van inaugurar als anys setanta, excepte alguns carrils de lents, la cruïlla a Sant Vicenç de Castellet, la variant de Manresa i l'enllaç amb l'autopista. Però igual, no. Potser pitjor. Ha aparegut una barrera física que separa els dos carrils de circulació amb l'excusa d'evitar greus xocs frontals (és una via majoritàriament d'un carril per sentit) convertint-la en una ratera tant pels soferts usuaris com per a l'actuació dels serveis d'emergència: ambulàncies, policies, bombers, etc...

Enllaç al facebook de la plataforma que ho explica meridianament clar: https://www.facebook.com/PLATAFORMAC55

Tot i haver-hi accidents diaris, retencions quilomètriques diàries i altres afectacions greus no surt mai als mitjans de comunicació ni a les incidències del trànsit. Tampoc s'aixequen les barreres de l'autopista «paralela» (en només 14 kms des de Manresa dels 33 fins a Abrera) quan hi ha afectacions greus a la C-55, com està acordat entre la Generalitat i Autema.
Regio-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: Importants retencions a la C-55 per un accident entre tres vehicles a Monistrol
Els Bombers de la Generalitat han hagut d'excarcerar persones de l'interior dels vehicles
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/10/2016 12:29

Fins i tot, al Regió-7 li han assignat una etiqueta als problemes amb la C-55: http://www.regio7.cat/tags/c-55.html

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/10/2016 9:29

Regió-7, 24 d'octubre de 2016 ha escrit: Obres a la C-55: l'eix del Llobregat tindrà un tram més de barrera central des de l'aeri
Els treballs s'executaran l'any que ve i inclouen crear un tercer carril per a avançaments en sentit Manresa
[...]
Regió-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: El Consell del Bages denuncia que el Govern incompleix el pla d'aixecament del peatge
El govern comarcal i el Consorci Viari han demanat una reunió urgent amb la Generalitat per posar fi a la problemàtica
[...]
Regió-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: Trànsit atribueix als Mossos la decisió de no obrir el peatge en l'últim tall de la C-55
El Govern no aclareix per què onze quilòmetres de cua no van justificar diumenge l'obertura de la C-16
[...]
Regió-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: Les víctimes de la C-55 consideren 'un pedaç' les obres previstes al tram de l'Aeri
La plataforma d'afectats ha emès un comunicat lamentant els diversos accidents d'aquest dimarts
[...]
Regió-7, 26 d'octubre de 2016 ha escrit: Trànsit lamenta els últims col·lapses a la C-55 i convoca una reunió urgent amb els alcaldes
El Govern respon a les crítiques del Consell del Bages citant-lo a una trobada per mirar d'agilitar l'alliberament del peatge
[...]
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 26/10/2016 10:01, en total s’ha editat 1 vegada.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/10/2016 9:31

Nació Digital Manresa, 26 d'octubre de 2016 ha escrit: Satisfacció parcial entre els alcaldes del Bages i el Baix Llobregat per les obres a la C-55
On no coincideixen els alcaldes és en la mesura de col·locar una barrera de seguretat de formigó, d'1,6 metres d'amplada, per separar els dos sentits de circulació
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/10/2016 10:10

I per contextualitzar una mica més la C-55, hi ha el documental La CarRatera:
Regió-7, 31 de maig de 2016 ha escrit: La 'CarRatera', un documental sobre la C-55
El navarclí David Villarreal filma un treball que recull les diferents perspectives de la problemàtica de l'eix
[...]
Ara, 4 de juliol de 2016 ha escrit: La ‘CarRatera’, un documental sobre la polèmica C-55
David Villarreal filma la preocupació del territori per la perillositat de la via
[...]
Nació Manresa ha escrit: «CarRatera», el documental que explica, sense embuts, la problemàtica de la C-55
Es podrà veure per primera vegada aquest divendres a la tarda al local del Montepio de Conductors de Manresa
[...]
I, aquí, el documental sencer (10 minuts):


Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 27/10/2016 9:33

Regió-7, 26 d'octubre de 2016 ha escrit: Trànsit lamenta els últims col·lapses a la C-55 i convoca una reunió urgent amb els alcaldes
La trobada tindrà lloc divendres i hi assistiran els batlles de Manresa i del Bages Sud. La reunió debatrà com agilitar el protocol d'alliberament del peatge.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 27/10/2016 11:35

Exemple de tram de la C-55, al nord de Castellgalí, amb un carril per sentit i una mitjana central de formigó. Per on passen els vehicles d'emergències? google street view

Un altre tram, entre Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, amb barrera metàl·lica: google street view

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 17/11/2016 8:39

Regió-7, 17 de novembre de 2016 ha escrit: Trànsit recuperarà diumenge els cons a la C-55, als Comtals, per evitar-hi els taps
El carril ràpid estrenat amb les obres es mantenia en les operacions retorn i causava embussos
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 21/11/2016 12:35

Aquest matí, afectació en un punt crucial d'aquesta via:
Regió-7, 21 de novembre de 2016 ha escrit: Dues persones atrapades i un cotxe bolcat en les primeres hores de tempesta
Una roca de grans dimensions cau a la zona d'enllaç entre la C-55 i la C-58; els Bombers han hagut de fer almenys sis intervencions
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/11/2016 10:10

genissimon ha escrit:Exemple de tram de la C-55, al nord de Castellgalí, amb un carril per sentit i una mitjana central de formigó. Per on passen els vehicles d'emergències?
És una autèntica aberració. De fet ni tan sols hauria de ser legal degut a la perillositat que suposa que els cotxes s'hi quedin atrapats.
Milers d'euros perduts en una obra inútil que aviat s'haurà de desmuntar. I tot per no alliberar el peatge de la C-16 no fos cas que se'ls acabés el negoci als de sempre. Marca Catalunya?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/11/2016 14:49

Regió-7, 28 de novembre de 2016 ha escrit: La plataforma exigeix el desdoblament «urgent» de la C-55 arran de l'últim tall de cinc hores
L'entitat 'No Més Morts a la C-55' ha enviat aquest dilluns una carta a tots els grups del Parlament
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 29/11/2016 14:34

Regió-7, 29 de novembre de 2016 ha escrit: Carreteres defensa que la polèmica gestió del tall de la C-55 de dissabte va ser correcta
Territori justifica que la C-16 no fos gratuïta durant tota la nit, contradient el que havia dit Trànsit, perquè la C-55 es va poder netejar molt abans del previst inicialment
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 30/11/2016 13:47

Regió-7, 30 de novembre de 2016 ha escrit: Trànsit atribueix a «problemes tècnics» la confusió sobre el tall de dissabte
L'organisme va redactar dos correus informant que la C-16 tornava a ser de peatge però no es van trametre per error
[...]
Regió-7, 30 de novembre de 2016 ha escrit: Un accident provoca retencions a la C-55, a l'altura de Sant Vicenç de Castellet
La topada ha estat entre un camió i una autocaravana al carril que va en sentit nord
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/01/2017 14:49

Regió7, 20 de gener de 2017 ha escrit: La plataforma que reclama el desdoblament de la C-55 censura l'enèsim 'no' de Rull
L'entitat critica que el Govern prefereixi pagar bonificacions a la C-16 abans que desdoblar la C-55
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 20/01/2017 18:13

genissimon ha escrit:
Regió7, 20 de gener de 2017 ha escrit: La plataforma que reclama el desdoblament de la C-55 censura l'enèsim 'no' de Rull
L'entitat critica que el Govern prefereixi pagar bonificacions a la C-16 abans que desdoblar la C-55
[...]
Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/01/2017 20:16

Per motius que ja he exposat a bastament, sóc totalment favorable a mantenir els peatges. I això és consubstancial amb no repetir l'error absurd de construir una autovia gratuïta en paral·lel a una autopista de pagament. Això sí, la C-16 em sembla una vaca lletera, perquè la tarifa de cap de setmana que encolomen als vehicles no té cap altra finalitat que no sigui esprémer la maquinària al màxim.

I per cert, darrerament he utilitzat força sovint la C-55 entre Abrera i Manresa, i no veig per enlloc el problema amb tants suposats punts negres. Amb complir la senyalització, n'hi ha prou i de sobres. Si no pots avançar, t'aguantes i t'esperes, que a ningú no se li refredaran les mongetes per això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Sanato
N6
N6
Entrades: 189

Entrada Autor: Sanato » Dissabte 21/01/2017 17:33

Jo trauria el peatge de la C-16 i faria el desdoblament de la C-55 només d'Abrera a Castellbell, on podria enllaçar amb l'autopista. En la major part del trajecte no caldria una nova autovia sino que només construint una via més o menys paral·lela n'hi hauria prou, com es va fer el tram final de l'eix Vic-Ripoll
Guigui ha escrit:I per cert, darrerament he utilitzat força sovint la C-55 entre Abrera i Manresa, i no veig per enlloc el problema amb tants suposats punts negres. Amb complir la senyalització, n'hi ha prou i de sobres. Si no pots avançar, t'aguantes i t'esperes, que a ningú no se li refredaran les mongetes per això.
Pregunta-li als familiars dels morts a veure si saben on estan els punts negres
Si aconsegueixes que tothom compleixi la senyalització, acabaries amb la sinistralitat no només de la C-55 sino de tot el país


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3264
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 23/01/2017 14:54

oriolp13 ha escrit: Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 23/01/2017 16:16

genissimon ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.

Salut !!
Els trams que tenen més trànsit són els que són paral·lels a l'autopista C-16 : Manresa-Monistrol (C-55) i Monistrol-Terrassa (C-58).
El trànsit de la C-55 entre Monistrol i Abrera és la meitat que el de Manresa-Monistrol.

I en tot cas, amb la futura B-40 entre Terrassa i Abrera es podrà anar de Manresa a Martorell per via ràpida. Seran uns kms de volta, sí, però construir una autovia al congost del Llobregat ho trobo una barbaritat.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 23/01/2017 22:06

Sagrerenc ha escrit:
genissimon ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.

Salut !!
Els trams que tenen més trànsit són els que són paral·lels a l'autopista C-16 : Manresa-Monistrol (C-55) i Monistrol-Terrassa (C-58).
El trànsit de la C-55 entre Monistrol i Abrera és la meitat que el de Manresa-Monistrol.

I en tot cas, amb la futura B-40 entre Terrassa i Abrera es podrà anar de Manresa a Martorell per via ràpida. Seran uns kms de volta, sí, però construir una autovia al congost del Llobregat ho trobo una barbaritat.
Exactament això és el que anava a dir. A part de l'alt cost que tindria i l'elevat impacte paisatgístic.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Vehicles privats”