L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: oriolp13 » Divendres 08/06/2012 23:52

UT440_132M ha escrit:http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/24992/transit_per_bracons_augmentat_17__2011_pero_nomes

El trànsit per Bracons ha augmentat un 17% el 2011 però només un 8% en els primers cinc mesos d'aquest any

última actualització: 06-06-2012 (0:08)

ACN Hi va haver un repunt de la circulació al maig passat amb 15.000 vehicles més que el mateix mes del 2011.

El trànsit pel túnel de Bracons, que uneix Vic i Olot, ha augmentat un 16,62% el 2011 respecte a l'any anterior, mentre que l'increment en el que va d'any en comparació amb els primers cinc mesos del 2011 és només del 7,85%. Tot i això, s'ha registrat un repunt de la circulació al maig passat, mes que se situa en segon lloc en el rànquing històric. El mes passat van circular pel túnel 211.386 vehicles, és a dir, gairebé 15.000 més que al maig del 2011, quan n'hi van passar 196.395. El rècord se l'emporta l'octubre passat, quan van creuar Bracons 212.884 vehicles. Les xifres anuals encara queden lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular.

Repunt de la circulació al maig passat a Bracons tot i que les xifres des de principis d'aquest any suposen un augment més moderat que el del 2011. En concret, si el 2010 van passar pel túnel 1,9 milions de vehicles, l'any següent ho van fer fins a 2,2 milions, el que suposa un increment del 16,62%. En canvi, fins al maig passat han creuat el túnel 941.211 vehicles, un 7,85% més que durant els primers cinc mesos del 2011, quan ho van fer 872.643.

El repunt del maig passat, però, ha permès situar aquest mes en segon lloc en el rànquing des que es va inaugurar la infraestructura el 2009. Durant aquest mes passat han circulat pel túnel 211.386 vehicles, mentre que al maig del 2011 ho van fer 196.395 i el del 2010, 170.084. D'aquesta manera el maig ha estat de bon tros el mes amb millors xifres des de principis d'any i el segon, per sota de l'octubre del 2011, de l'històric de tota l'estadística, recollida per l'empresa concessionària, Tabasa.

El trànsit pel túnel encara queda lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular. De fet, es preveu que es noti un increment major un cop l'eix Vic-Olot-Figueres estigui completat amb les variants d'Olot i les Preses.

Per molt que no compleixi les previsions, aquest Eix Vic-Olot era molt important, ja que no hi havia manera ràpida d'anar de Vic a Olot i vv. sinó. A més a més, desdel sud és més ràpid (i barat, t'estalvies peatge) anar per Bracons fins a Olot que no anar-hi per la autopista.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2148
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 18/01/2013 18:06

http://www.naciodigital.com/gironainfo/ ... riant/olot

Societat Redacció Osona.com | Actualitzat el 17/01/2013 a les 12:47h

L'Estat es nega a fer el tram que li correspon de la variant d'Olot

L’alcalde de la població lamenta la decisió i reclama una solució urgent, ja que “perjudica greument la ciutat”.

L'Ajuntament d'Olot està indignat amb l'Estat després que se'ls hagi comunicat que Foment no farà el tram que li correspon de la futura variant d'Olot, concretament el que va entre l'Hostal del Sol i l'A-26. El seu alcalde, Josep Maria Corominas, ho veu com una "greu deslleialtat", ja que era un acord signat l'any 2008 que ara Madrid no té previst complir, i lamenta que "els deixin a l'estacada". Aquesta decisió, diu, "perjudica greument la ciutat" perquè aquesta variant és una "urgència" i per tant se'ls ha de donar una solució. La Generalitat està disposada a acabar el tram estatal i s'està negociant amb Madrid la indemnització a rebre per l'incompliment de l'acord.

Des de l'Ajuntament es lamenten que, ara que el projecte de la variant semblava que s'havia aconseguit desencallar -l'any passat es va aprovar la declaració de l'impacte ambiental i el projecte executiu està gairebé llest-, l'Estat els "posa pals a les rodes" en dir-los ara que no tenen clar per on volen passar. "Ens han dit que no pensen fer el túnel previst i que tampoc volen arribar al punt de trobada amb el tram de la Generalitat" que enllaça l'Hostal del Sol amb les Preses, explica Corominas.
La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.

Aquest incompliment de l'acord els "deixa a l'estacada", segons l'alcalde, perquè "el tram de la variant de la Generalitat arribarà a un punt que haurà d'enllaçar amb la carretera que era responsabilitat de l'Estat", explica. Aquesta és una decisió que "perjudica greument" la ciutat i confia que les negociacions acabin a bon port. "El que s'està negociant és que la Generalitat acabi de fer la carretera i que Madrid pagui la indemnització", afegeix.

Indignats amb les declaracions de Cospedal sobre Mas

L'Ajuntament va saber d'aquesta negativa de Foment fa uns mesos però fins ara no s'havia tret a la llum per no interferir en les negociacions amb el Govern. Les declaracions de la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, qualificant de "roïn" i "desafortunada" l'actitud del president de la Generalitat, Artur Mas, denunciant la falta d'inversió a Catalunya en l'acte d'inauguració del tram del TAV de Barcelona a Figueres fa uns dies va encendre els ànims de l'alcalde, que va decidir fer-ho públic com a "un exemple més d'infraestructures compromeses que incompleix l'Estat" amb Catalunya.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 25/04/2013 13:34

http://www.naciodigital.cat/gironainfo/ ... riant/olot

Societat Redacció Osona.com | Actualitzat el 25/04/2013 a les 07:47h

L'Estat es compromet a fer el tram pendent de la variant d'Olot

L'estudi del traçat estarà enllestit a finals d'aquest any.

L'Estat farà el tram pendent de la futura variant d'Olot que li correspon -va de l'Hostal del Sol fins a l'A-26- perquè és la seva "responsabilitat". Així ho han confirmat des de Foment a l'alcalde del municipi, Josep Maria Corominas, durant la reunió mantinguda aquest dijous al matí a Madrid acompanyat de representants de la Generalitat per desencallar una obra que es considera prioritària per al territori. Per això, s'ha volgut arrencar el compromís de l'Estat de que farà la part que li toca. Tot i no tenir un calendari fixat, sí que Foment s'ha compromès a tenir l'estudi informatiu del traçat a finals d'aquest any. "És on estàvem encallats i per tant la part de l'Estat també avança", afirma el batlle.

"La reunió ha anat bé perquè hem avançat bastant amb el tema de la variant, no tant en terminis però sí en compromisos", ha explicat aquesta tarda Josep Maria Corominas a l'ACN. Foment s'ha compromès a tenir enllestit l'estudi informatiu amb el traçat per on passarà i que "ja hi estan treballant".

El projecte inicial que té l'Estat sobre la taula, segons Corominas, és el de "desdoblar la traça existent per minimitzar el seu impacte". Ara, però, faltarà veure com es trasllada sobre el paper i com solucionen la part de l'Hostal del Sol, on hi ha un espai natural d'interès com és el pla de Llunes. "S'haurà de veure com queda finalment", ha afegit l'alcalde d'Olot, que ha recordat que aquest és gairebé l'únic "punt conflictiu" de tot el traçat.

Es descarta doncs la possibilitat que la Generalitat faci el tram estatal i la conseqüent indemnització com s'havia dit fa uns mesos després que el consistori expressés la seva indignació perquè Foment els havia comunicat que no pensaven fer la part que els tocava. L'Ajuntament ho va veure com una "greu deslleialtat" perquè incomplia l'acord signat el 2008 i de deixar-los en "l'estacada" amb una obra que consideren d'urgència. Ara, però, els han dit clarament que "ho volen fer ells" i que és "responsabilitat seva", explica Corominas.

La reunió ha comptat amb la presència del responsable de carreteres de l'Estat a Catalunya, Juan José Barios; el director general de carreteres de la Generalitat, Javier Flores, i la diputada del PP a Girona, Concepció Veray, així com l'alcalde i dos regidors d'Olot.

Els detalls de la futura variant

La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 01/07/2013 21:48

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /tres/nits

Els túnels de Bracons estaran tancats durant tres nits
Els vehicles no podran utilitzar la C-37 entre les 10 de la nit i dos quarts de 7 del matí, a partir d'aquest dilluns

Redacció Osona.com | Actualitzat el 01/07/2013 a les 10:11h Arxivat a: Societat, Bracons, Olot, Vic-Olot, C-37, trànsit
Els túnels de Bracons, a la C-37, que uneix Osona i la Garrotxa, estaran tancats les nits de dilluns, dimarts i dimecres d'aquesta setmana per fer-hi treballs de manteniment, segons informa el Servei Català de Trànsit. La circulació quedarà tallada des de les 10 de la nit fins a dos quarts de 7 del matí, tot i que no es descarta que la restricció s’estiri uns minuts, tant per davant com per darrera, a causa de la col·locació de la senyalització.

El dijous i divendres, també es tancarà el túnel de Sant Esteve d’en Bas, a la C-63, a causa de treballs de manteniment. L’horari serà el mateix que a Bracons.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: oriolp13 » Dilluns 01/07/2013 23:19

UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/37506/tunels/bracons/estaran/tancats/durant/tres/nits

Els túnels de Bracons estaran tancats durant tres nits
Els vehicles no podran utilitzar la C-37 entre les 10 de la nit i dos quarts de 7 del matí, a partir d'aquest dilluns

Redacció Osona.com | Actualitzat el 01/07/2013 a les 10:11h Arxivat a: Societat, Bracons, Olot, Vic-Olot, C-37, trànsit
Els túnels de Bracons, a la C-37, que uneix Osona i la Garrotxa, estaran tancats les nits de dilluns, dimarts i dimecres d'aquesta setmana per fer-hi treballs de manteniment, segons informa el Servei Català de Trànsit. La circulació quedarà tallada des de les 10 de la nit fins a dos quarts de 7 del matí, tot i que no es descarta que la restricció s’estiri uns minuts, tant per davant com per darrera, a causa de la col·locació de la senyalització.

El dijous i divendres, també es tancarà el túnel de Sant Esteve d’en Bas, a la C-63, a causa de treballs de manteniment. L’horari serà el mateix que a Bracons.

Segons els panells informatius als cartells lluminosos col·locats al llarg de la carretera l'horari és de 21 a 7 (i no de 22 a 7).

Horaris a part, el tema dels túnels de Bracons a la C-37 és un catxondeo (és el La Pau-Gorg L2 de les carreteres). Molt sovint tanquen els túnels per fer manteniment alguna nit, i és d'un dia hi ha un carril tallat per obres de suposat "manteniment". Tant malament ho van fer que hi han de fer manteniment cada 2x3?? Per què be que en altres túnels de Catalunya no s'han d'anar tancant tant sovint per a manteniment...
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2148
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: gatvell » Dimarts 02/07/2013 14:02

Depen molt del terreny. Potser que sigui uan zona amb una certa inestabilitat i hagin de fer controls tot sovint.
Imatge
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
http://calafont.cat/
Per a novetats, ofertes... https://www.facebook.com/pages/Ca-la-Fo ... 9985073007
gatvell
N8
N8
 
Entrades: 1198
Membre des de: Dimecres 28/03/2012 18:49

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 02/07/2013 22:09

oriolp13 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/37506/tunels/bracons/estaran/tancats/durant/tres/nits

Els túnels de Bracons estaran tancats durant tres nits
Els vehicles no podran utilitzar la C-37 entre les 10 de la nit i dos quarts de 7 del matí, a partir d'aquest dilluns

Redacció Osona.com | Actualitzat el 01/07/2013 a les 10:11h Arxivat a: Societat, Bracons, Olot, Vic-Olot, C-37, trànsit
Els túnels de Bracons, a la C-37, que uneix Osona i la Garrotxa, estaran tancats les nits de dilluns, dimarts i dimecres d'aquesta setmana per fer-hi treballs de manteniment, segons informa el Servei Català de Trànsit. La circulació quedarà tallada des de les 10 de la nit fins a dos quarts de 7 del matí, tot i que no es descarta que la restricció s’estiri uns minuts, tant per davant com per darrera, a causa de la col·locació de la senyalització.

El dijous i divendres, també es tancarà el túnel de Sant Esteve d’en Bas, a la C-63, a causa de treballs de manteniment. L’horari serà el mateix que a Bracons.

Segons els panells informatius als cartells lluminosos col·locats al llarg de la carretera l'horari és de 21 a 7 (i no de 22 a 7).

Horaris a part, el tema dels túnels de Bracons a la C-37 és un catxondeo (és el La Pau-Gorg L2 de les carreteres). Molt sovint tanquen els túnels per fer manteniment alguna nit, i és d'un dia hi ha un carril tallat per obres de suposat "manteniment". Tant malament ho van fer que hi han de fer manteniment cada 2x3?? Per què be que en altres túnels de Catalunya no s'han d'anar tancant tant sovint per a manteniment...

Confirmo el que dius que als panells lluminosos diu que la carretera està tallada de 21 a 7, i no de 22 a 7 com diu la premsa.
Sobre el tema del manteniment que dius, no tinc ni idea, però hem de recordar que el projecte, es va modificar per salvar l'impacte ecològic, que suposava el primer projecte ideat per l'últim govern de Jordi Pujol. La carretera actual té un impacte mediambiental més baix, tal com van modificar el primer govern socialista, amb Pasqual Maragall de president, i Joaquim Nadal com a conseller de torn. No sé si degut a aquesta modificació del projecte, cal revisar cada dos per tres els túnels.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 05/08/2013 17:00

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /tres/dies

Tanquen Bracons durant tres dies
La C-37 entre Torelló i la Vall d’en Bas romandrà tancada fins dijous

Redacció, Vic | Actualitzat el 05/08/2013 a les 13:59hArxivat a: Municipis, c-37, bracons, trànsit
Les tasques de manteniment que es duran a terme a partir d’avui a l’eix de Bracons (C-37) comportaran restriccions de trànsit en tot el tram entre Torelló i la Vall d’en Bas. Els treballs requeriran el tancament d’aquest tram durant les nits, des d’avui, 5 d’agost, i fins dijous vinent, 8 d’agost; en concret, entre les 21 hores i les 7 hores.

Aquestes afectacions se senyalitzaran convenientment, mitjançant cartells i panells lluminosos a la C-37 i als seus accessos, tot informant als usuaris de les restriccions i dels recorreguts alternatius. Els itineraris alternatius a l’eix de Bracons són: la C-17 fins Ripoll i l’N-260; la C-25 fins a Santa Coloma de Farners i la C-63; la BV-5224 i GI-5273 pel coll de Bracons (no recomanada per als vehicles de gran tonatge); i la C-153 per Rupit.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Tornem-hi

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 15/11/2013 21:29

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /dues/nits

El túnel de Bracons, tallat durant dues nits

Les afectacions es concentraran els dies 20 i 21 de novembre

Redacció Osona.com | Actualitzat el 15/11/2013 a les 17:12hArxivat a: Societat, trànsit, eix Vic-Olot, túnel de Bracons, Garrotxa

El Centre de Control de Carreteres de Vic ha emès un comunicat en el qual informa que la setmana vinent, els dies 20 i 21 de novembre, hi haurà restriccions de trànsit a la C-37, al tram dels túnels de Bracons, a causa d'unes obres de manteniment.

Així, la carretera quedarà tallada les dues nits, de les nou del vespre fins a les set del matí del dia següent. L’afectació serà entre el punt quilomètric 154, a l’alçada de la rotonda de Torelló, fins al punt quilomètric 172, a l’alçada de la rotonda de Les Preses. Els vehicles hauran de desviar-se per l'antiga carretera de Bracons o per l'Esquirol.

Per altra part, mentre durin les obres, durant el dia, també hi haurà restriccions de trànsit, tot i que la carretera no quedarà tallada.

El tall viari ja s'està informant mitjançant els panells de missatge variable.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: voltrega » Divendres 15/11/2013 23:33

Jo el que hagues fet, i es una opinio molt personal, es deixar foradat un segon tunel a una cota mes baixa per a una hipotetica i futura construccio d'un ramal Manlleu-Olot del ffcc, amb by pass inclos des de Torello per als trens mes locals i no directes Vic-Olot. Els directes passarien al ramal directement desde Manlleu i els no tan directes farien inversio de marxa des de la via 4 de Torello cap a Olot. Tambe podrien fer servir el by pass trens procedents de Ripoll i un parell al dia des de Puigcerda. Crec que es la manera mes directe d'unir l'area de BCN amb la Garrotxa que unit a les futures millores del tram Montcada-Vic podrien oferir un temps molt competitiu. Aixo seria una inversio pensant en el territori y no faraoniques linies de metro/muntanya rusa o dubtoses linies com l'eix transversal ferroviari o la linia orbital.
Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
 
Entrades: 93
Membre des de: Dimecres 04/04/2007 9:04
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 28/01/2014 17:53

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /dues/nits

Tallat el túnel de Bracons per obres durant dues nits

De les nou del vespre a les set del matí, dimarts i dimecres

Redacció Osona.com | Actualitzat el 28/01/2014 a les 13:01hArxivat a: Societat, túnel de Bracons, C-37, trànsit

Les tasques de manteniment que es duran a terme a partir d’aquesta nit a l’eix de Bracons (C-37) comportaran restriccions de trànsit entre Torelló i la Vall d’en Bas. Els treballs requeriran el tancament d’aquest tram la nit d’avui, 28 de gener, a demà, 29 i la de demà a dijous, 30 de gener; en concret, entre les 21 hores i les 7 hores.

Aquestes afectacions se senyalitzaran convenientment, mitjançant cartells i panells lluminosos a la C-37 i als seus accessos, tot informant als usuaris de les restriccions i dels recorreguts alternatius.

Els itineraris alternatius a l’eix de Bracons són: la C-17 fins Ripoll i l’N-260; la C-25 fins a Santa Coloma de Farners i la C-63; la BV-5224 i GI-5273 pel coll de Bracons (no recomanada per als vehicles de gran tonatge); i la C-153 per Rupit.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Acord per la variant de Les Preses

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 19/03/2014 22:41

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... ant/preses

Acord per la variant de Les Preses
La Generalitat i els dos ajuntaments han pactat un traçat que transcorrerà paral·lel al riu Fluvià, passant íntegrament per La Vall d'en Bas

Santi Vila confia que entre el 2015 i 2016 comencin les obres de la variant d'Olot

Andreu Oliveras, Olot | Actualitzat el 19/03/2014 a les 14:07hArxivat a: Territori i medi ambient, Bracons, Variant de Les Preses, carreteres

Imatge
Sortida del túnel de Bracons a la banda de la Garrotxa Foto: Marc Riera

Ja hi ha acord per la variant de Les Preses. Els ajuntaments de Les Preses, La Vall d'en Bas i la Generalitat han pactat un traçat que transcorrerà en paral·lel al riu Fluvià. La carretera enllaçarà amb la sortida del túnel de Bracons i passarà pel costat oest de l'actual travessera, dins el municipi de la Vall d'en Bas. El traçat circularà "en paral·lel al riu Fluvià", segons ha desvetllat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a Olot.

Segons ha pogut saber NacióLaGarrotxa, passarà en alguns trams per l'esquerra del riu i en d'altres per la dreta, per no malmetre els camps de conreu ni dividir propietats. La voluntat del Govern és que les variants de Les Preses i Olot estiguin enllestides al mateix moment. Per això, està previst que entre el 2015 i 2016 s'inciin els treballs de la part olotina, que són més complexos ja que cal perforar túnels. "Si ho podem fer el '15 no ho farem el '16", s'ha compromès Vila en roda de premsa.

Segons Santi Vila serà "una actuació perfectament integrada a l'entorn" que circularà en superfície. El consenç arriba després d'un any de reunions amb totes les parts. Des que es va obrir el túnel de Bracons l'any 2009, un cop arriba a la Garrotxa el trànsit ha de passar forçosament per l'interior de Les Preses i d'Olot.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Divendres 04/04/2014 9:16

Diari de Girona, 4 d'abril de 2014 ha escrit:Els túnels de Bracons fan 5 anys
La via entre la Garrotxa i Osona ha assolit estabilitzar una mitjana de 6.300 vehicles dia
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2350
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Divendres 09/05/2014 8:48

Diari de Girona, 9 de maig de 2014 ha escrit:L´Estat resol que la seva part de la variant d´Olot anirà del pla de Llunes a l´A-26
09.05.2014 | 07:38

OLOT | X.V. La part de la variant d'Olot que assumirà el Ministeri de Foment anirà del Pla de Llunes (sota de l'Hostal del Sol) fins a la rotonda d'entrada a l-A26. Són menys de 3 quilòmetres que faran possible la concreció de la circumval·lació d'Olot sobre paper abans del maig del 2015. Es tracta del que es coneix com a variants de les Preses, Olot i de l'Estat.

La solució va ser qualificada de possibilista ahir per Josep Maria Corominas (alcalde d'Olot per CiU). El batlle va explicar que li havien proposat el projecte abans d'ahir en el seu darrer viatge a Madrid per aconseguir concretar la part de la variant que correspon a l'Estat.

"Aquesta solució -va di- és fàcil, necessita pocs tràmits i es pot ajustar al pressupostos de l'Estat".

El trajecte definit de condicionament per l'Estat (passarà per trams de carrers i carreteres ja fets) deixa de banda les solucions que contemplaven túnels per enllaçar amb la N-260 al terme de la Vall de Bianya.
La resolució del tram permetrà que la Generalitat faci públic el projecte constructiu de la part que li correspon del tram que passa pel terme d'Olot.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2350
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 05/08/2014 18:36

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... res/dijous

Bracons es tancarà les nits de dimarts, dimecres i dijous
La circulació als túnels estarà prohibida en els dos sentits de la marxa de 9 de la nit a 7 del matí
Redacció NacióLaGarrotxa.cat | Actualitzat el 04/08/2014 a les 07:39h
Arxivat a: Societat, eix Vic-Olot, Bracons, trànsit
Imatge
Sortida del túnel de Bracons a la Garrotxa. Foto: Martí Albesa

Les nits del dimarts, dimecres i dijous d'aquesta setmana, els túnels de Bracons estaran tancats al trànsit per treballs de manteniment. Els talls afectaran els dies 5, 6 i 7 d'agost de les nou la nit a les set del matí. La circulació estarà prohibida als dos sentits de la marxa i els cotxes que vulguin fer el trajecte entre Osona i la Garrotxa s'hauran de desviar per altres carreteres secundàries.

Les feines de millora serviran per fer el manteniment dels ventiladors, dels mesuradors ambientals i netejar els panells informatius.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 22/09/2014 13:45

Sembla ser que tallar el túnel de Bracons al trànsit un cop al mes, s'està convertint en una tradició...

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... el/bracons

Restriccions de trànsit al túnel de Bracons

Entre dilluns i dimecres hi haurà un carril tallat al trànsit i es reduirà la velocitat a la via
Redacció NacióLaGarrotxa.cat | Actualitzat el 21/09/2014 a les 20:08h
Arxivat a: Societat, carreteres, Bracons, eix Vic-Olot, mobilitat

Un dels dos carrils del túnel de Bracons en sentit Vic estarà tallat al trànsit els dies 22, 23 i 24 de setembre entre les 8 del matí i les 6 de la tarda. El motiu són les obres de manteniment que es duran a terme al seu interior. Per aquest motiu, mentre estigui tallat el carril entre dilluns i dimecres vinent només es podrà circular a 40 quilòmetres per hora en aquest tram de la via.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 04/12/2014 14:42

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... /fins/2016

Les variants d'Olot i Les Preses hauran d'esperar fins el 2016

Els pressupostos pel 2015 de la Generalitat no inclouen cap partida específica per aquestes dues obres
La Garrotxa és la comarca gironina que rebrà menys diners del Govern


Andreu Oliveras | Actualitzat el 04/12/2014 a les 05:10h
Arxivat a: Política, Variant de Les Preses, inversions, Generalitat de Catalunya, Variant d'Olot, Pressupostos

Imatge
Les obres de les variants de Les Preses i Olot no començaran el 2015. Foto: Martí Albesa

Les obres per les variants d'Olot i Les Preses hauran d'esperar, com a mínim, fins el 2016. Tot i que el 19 de març, en una visita a la capital de la Garrotxa, el conseller de Territori i Sostenibilitat anunciava que els túnels d'Olot es començarien a perforar el 2015 o el 2016, finalment sembla que l'any que ve no serà.

Els pressupostos presentats aquesta setmana pel conseller Andreu Mas-Colell no inclouen cap partida per aquesta obra, una de les grans reclamacions de la ciutat d'Olot. L'únic que es podria fer, en cas que hi hagués la voluntat política, seria avançar en els estudis i els projectes relacionats amb les dues variants. La conselleria de Territori i Sostenibilitat té una partida d'1 milió i mig d'euros per "estudis i assistències tècniques", sense especificar a quins estudis es refereix exactament. És en aquest apartat on s'hi podrien incloure, sobretot, els estudis preliminars de la variant de Les Preses, la més endarrerida de les dues.

Si es volgués, també podrien començar a expropiar alguns dels terrenys per on han de passar les variants, ja que els pressupostos reserven prop de 3 milions d'euros per expropiacions diverses per a la construcció de carreteres arreu de Catalunya. A part d'això, no es podrà avançar gaire més, ja que el projecte de pressupostos de la Generalitat no preveu en cap cas començar a construir la variant al llarg del 2015.

La comarca gironina amb menys inversió

Els números sí que preveuen destinar l'any que ve 715.930 euros a la Garrotxa. Més de la meitat d'aquests prop de 700.000 euros (un total de 466.131€) es destinaran al Parc de Carreteres de Bianya i serviran per arreglar i posar senyals a les carreteres garrotxines de titularitat catalana. La resta de la inversió a la Garrotxa va sobretot destinada a pagar les obres del nou Parc de Bombers d'Olot ja acabades, 185.175 euros, en treballs de conservació als túnels de Bracons, 17.000 euros, i en el funcionament de l'Observatori del Paisatge, 2.000 euros.

Només Sant Feliu de Pallerols i Les Planes d'Hostoles s'emporten inversions directes als seus municipis. L'Agència Catalana de l'Aigua destinarà uns 2.500 euros en obres a Les Planes i l'Institut Català del Sòl pagarà més de 42.000 euros en Pla de Llongafollia de Sant Feliu. La Garrotxa és la comarca gironina que rebrà l'any que ve menys diners de la Generalitat.

Pressupostos sense suport garantit

Els números del 2015 preveuen mantenir el nivell de despesa del 2014, es recupera la paga extra dels treballadors públics i la jornada complerta i retribució dels interins. Ara bé, per tal de quadrar-los manquen 2.500 milions d'euros que depenen de la voluntat de l'Estat i tampoc tenen el suport parlamentari garantit. De fet, ERC ha retirat el suport al Govern i la resta de partits de l'oposició ja han anunciat que no tenen intenció de votar-los. Per altra banda, l'escenari d'un possible avançament electoral també pot afectar a la possibilitat que s'acabin aprovant.


Pressupostos de la Generalitat 2015 a la Garrotxa
Obres del Parc de Bombers d'Olot: 185.173,15 euros
Inversions diverses a l'Observatori del Paisatge: 2.000 euros
Connexió de Nuclis al sistema de Les Planes d'Hostoles: 2.487 euros
Pla de Llongafollia a Sant Feliu de Pallerols: 42.287,85 euros
Conservació de carreteres-Parc de Bianya: 466.131,27 euros
Conservació dels túnels de Bracons: 17.850,63 euros

Total d'inversions a la Garrotxa: 715.930,05 euros

Llista detallada d'inversions a la Garrotxa-pressupostos 2015 (pdf)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 11/08/2015 17:36

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... ir/impacte

La variant d'Olot costarà 125 milions per la incorporació de mesures per reduir l'impacte

Generalitat i ajuntament exigeixen a l'Estat que resolgui les al·legacions que té sobre la taula i impulsi el tram que és responsabilitat seva


ACN | Actualitzat el 06/08/2015 a les 16:10h
Arxivat a: Territori i medi ambient, variant, Garrotxa, projecte constructiu, Santi Vila, variant d'Olot

Projecte constructiu de la variant d'Olot

La incorporació de mesures per minimitzar l'impacte ambiental de la part de variant d'Olot que pertoca a la Generalitat eleva a 125 MEUR el pressupost de construcció previst. Segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, han afegit peticions del territori, com ara allargar el túnel, per assegurar "que la ferida ambiental sigui la mínima". Aquest dijous, Vila ha explicat a representants de la comarca el projecte constructiu final, a l'espera de comptar amb pressupost per començar les obres. "Nosaltres hem fet la feina", ha afirmat el conseller. Ara, Govern i Ajuntament d'Olot exigeixen a l'Estat que resolgui les al·legacions al seu projecte i impulsi el seu tram.

La variant d'Olot és un projecte llargament reivindicat a la Garrotxa. Aquesta infraestructura ha de servir per descongestionar el trànsit que creua la capital i, alhora, millorar la connexió de la comarca amb Osona, l'Alt Empordà i el Ripollès. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha recordat que tant Olot com les Preses han de suportar diàriament 20.000 vehicles, molts dels quals camions, creuant pel nucli urbà.

Més enllà de complexitats tècniques, econòmiques i de traçat, la variant nord d'Olot és també un projecte complicat perquè hi intervenen Generalitat i Estat perquè la nova carretera unirà la C-63, de titularitat catalana, amb l'autovia A-26, que és espanyola. Això fa que la redacció de projectes i fixar prioritats vagin a diferent ritme.

Aquest dijous, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha volgut deixar clar que per al Govern és una prioritat clara i, de fet, ha explicat a representants del món polític, social i econòmic de la comarca que la Generalitat no ha deixat de treballar en la redacció del projecte de la part que li pertoca, un tram de 3,5 quilòmetres entre el nou hospital i l'Hostal del Sol.

Segons el projecte que el conseller ha presentat, l'àmbit abasta des de la connexió amb la futura variant de les Preses pel costat sud fins a l'enllaç Olot oest pel costat nord, on enllaçarà amb el projecte del Ministeri de Foment. Incorpora, també, el vial de connexió amb la trama urbana d'Olot fent un enllaç a la zona de l'hospital.

Santi Vila ha explicat que el projecte constructiu es va redactar el 2014 i que inclou les mesures correctores previstes per la declaració d'impacte ambiental. Segons el conseller, el projecte és el resultat de molt i constant diàleg amb el territori i han adoptat bona part de les propostes que han rebut. Així, per exemple, el túnel de la Pinya finalment serà un doble túnel i amb un traçat més llarg, un total de 2,5 quilòmetre.

La conselleria exposa que el pressupost previst és de fins a 125 MEUR, 8 milions més dels previstos inicialment. "Aquesta diferència és perquè volem que la ferida ambiental per al territori sigui la mínima", ha exposat Vila.

L'alcalde d'Olot, Mia Corominas, creu que la trobada d'aquest dijous porta "bones notícies" perquè ara tota la comarca sap que la variant és una prioritat per al Govern de la Generalitat. "Només falta que hi hagi disponibilitat pressupostària per començar les obres", ha exposat.

La redacció de projectes del Ministeri de Foment no va al mateix ritme, segons ha exposat Corominas, que insta l'Estat a resoldre les al·legacions al traçat que tenen sobre la taula des de fa temps i donin l'impuls definitiu al projecte. "La variant no tindrà sentit fins que sigui completa", ha conclòs.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 20/10/2015 13:27

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... ar/variant

L'alcalde d'Olot mana la pressa als ajuntaments de les Preses i en Bas per acordar la variant

Corominas exclama que les cues per accedir a la ciutat els darrers caps de setmana demostren la necessitat urgent de construir la infrastructura

Andreu Oliveras , Olot | Actualitzat el 20/10/2015 a les 09:09h
Arxivat a: Territori i medi ambient, carreteres, eix Vic-Olot, Variant de Les Preses, Variant d'Olot, mobilitat, obres

L'alcalde d'Olot reclama que d'una vegada per totes es faci la variant de la ciutat i el seu enllaç amb Bracons a través de la Vall d'en Bas. Josep Maria Corominas insta al Govern a destinar una partida dels pressupostos del 2016 per aquesta infrastructura i demana als ajuntaments de les Preses i la Vall d'en Bas que es posin d'acord amb el traçat: "Hem de ser capaços de reclamar-ho amb una força unitària, la variant és una necessitat".

Aquest cap de setmana de Fira de Sant Lluc es van tornar a repetir les llargues cues per entrar a Olot que ja s'havien vist pel pont del Pilar. "La variant d'Olot ja no pot esperar més. A Olot no deixarem d'organitzar coses perquè no tenim una carretera amb condicions", exclama Corominas. L'alcalde, a més, està convençut que si hi hagués la variant també desapareixerien les cues que hi ha diàriament al mig d'Olot en hora punta.

És el primer cop que Josep Maria Corominas mena la pressa als seus homòlegs de les Preses i la Vall d'en Bas, ja que fins ara era partidari de no interferir en aquest tram de l'eix Vic-Olot i gestionar les dues variants com a dos projectes separats. Aquest estiu, el conseller de Territori, Santi Vila, va presentar el projecte constructiu de la variant d'Olot, que costarà 125 milions d'euros. La variant de les Preses es troba en una fase molt més endarrerida.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3427
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Divendres 20/01/2017 15:57

Diari de Girona, 20 de gener de 2017 ha escrit:Olot confirma que es busca capital privat per a les variants
L'Ajuntament considera que l'inici de les obres el 2018 és possible si es troba aquest tipus de finançament
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2350
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron