Peatges a Catalunya

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Peatges a Catalunya

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 14/06/2016 15:35

genissimon ha escrit:
Don Ramón ha escrit: [...]
No crec que tingui molt de sentit que una gent tan pobre que no pot pagar els peatges hagi de dependre del cotxe privat. En tot cas aixó seria un fracàs estrepitós del estat social.
A moltes comarques fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona mal servides pel transport públic això, desgraciadament, és així. I si la teva mobilitat passa per segons quins corredors, forçosament (*) hauràs de passar per la corresponent guixeta de peatge.

* Sigui per col·lapse, per sinistralitat o per manca d'alternativa.

Salut !!
Ho entenc perfectament, no ho discuteixo pas, només que penso que el remei no pot estar en ficar carreteres d'alta capacitat en parl·lel a les autovies de peatge, doncs es segeuix incitant a aquesta gent pobre o que no vol agafar el cotxe pèro esta obligada a seguir fent servir el cotxe, tot i que sense peatges, enlloc de donar una veritable alternativa. No oblidem que hi ha també gent encara més pobre que no té ni per un cotxe, llavors aquesta gent estarà amb les mans buides.
Penso que seria millor solució mirar de procurar bonificacions als peatges o fins i tot gratuitat "provisional", i llavors anar establint suficients serveis de transport públics alternatius com que ningú no hagi de dependre del cotxe. Una autovia gratuita es pot fer de pagament eventualment quan ja no es pugui dir que ningú depèn del cotxe, pèro fer una via ràpida en paral·lel suposa una gran inversió tant en construcció com en manteniment que es difícil o impossible de revertir.

Senzillament no veig lògic que l'alternativa a una autovia de peatge sigui una autovia gratuïta, i no que es passi directament al transport públic, que es el esquema que es segeuix a Suïssa per exemple. Insisteixo que soc conscient que la situació ara per ara permetria adoptar un esquema aixís, pèro en tot cas es pot establir com a objectiu i fer un plà amb mesures temporals per anar adapant el model progressivament. Aquest esquema d'autovies paral·leles no es dona en cap pais del món, ni tan sols en aquells on els peatges son generalitzats. Una cosa es desdoblar carreteres a 4 carrils, sense conversió a vial ràpid (accés controlat i sense creueres). L'estat social ha de preveure serveis bàsics, com el transport, pèro "transport" no ha de significar en cap cas vialitats d'alta capacitat, sino senzillament la possibilitat de moure's, la qual ja estaria coberta amb un servei comprensiu de transport públic i una xarxa bàsica de carreteres. De la mateixa forma, per cert, que no em sembla lògic que es subvencionin els serveis d'AVE (mitjançant la construcció a cost de l'erari públic, no a l'operació, esclar), doncs avui en dia encara son un servei "premium" per dir-li d'alguna forma. No son pas esencials per garantir una mobilitat digna, que es pot cobrir pels serveis convencionals, encara que siguin més lents.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 15/06/2016 8:15

Veig que ens hem entès.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

suburu
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: suburu » Dimecres 15/06/2016 12:58

122-042-132 ha escrit:
Oriolix ha escrit:Sí, sí, Convergència, la Generalitat estan podrits.... Però anem a la situació real de les principals obres aturades a Catalunya:
  • Enllaç de Castellbisbal, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
    4t cinturó entre Abrera i Terrassa, aturat sine die, perquè el dia que funcioni es menjarà el peatge de Martorell, concessió del Ministeri de Fomento
    Túnel de Vallirana, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista cap a Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
    Desdoblament N2 a Girona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, es menjarà el peatge de l'autopista cap a França, concessió del Ministeri de Fomento
    Autovia Montblanc - Tarragona, aturat sine die, perquè el dia que funcioni, farà competència a l'autopista de Tarragona, concessió del Ministeri de Fomento
ai carai!, encara resultarà que qui atura les obres públiques per beneficiar La Caixa no són precisament els dolentíssims senyors de Convergència i la Generalitat, sinó el Ministerio de Fomento del "Gobierno de España" que tant ens estima.
Enllaç de Castellbisbal, en obres, previsió per l'estiu del 2017.
Abrera Terrassa, actualment s'han reprès les obres, previsió pel 2019, veure notes de queixa de les patronals del Vallès.
Túnel de Vallirana, represa de les obres, actualment s'hi està treballant.
Cas de Girona hi ha petites intervencions i una girola (rotonda) a la zona de Bàscara, poca cosa més.

Estic d'acord en que es una vergonya el tracte de Foment a Catalunya, però cal explicar les coses tal com son ara, no vol dir que potser tornin a quedar aturades, però en aquests moments si hi passeu veure obra en construcció. Salut!
Enllaç a Castellbisbal per a l'estiu del 2017??? Però no van dir que estaria finalitzat a finals d'any???? Jo hi passo molt sovint per allà i ja em feia a la idea que a finals d'any per fi tindríem l'enllaç, no fotis que encara ha de passar 6 mesos més

:cop :cop :cop



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 15/06/2016 13:27

Us passo la imatge que actualment resumeix la política d'infraestructures tant de Fomento com de la Generalitat:

Imatge



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 04/04/2017 14:25

Diari de Girona, 4 d'abril de 2017 ha escrit: Abertis descarta un allargament automàtic de la concessió de l'AP-7 el 2021
Alemany manté que la reclamació de 1.400 milions d'euros pel descens de trànsit a l'autopista no es resoldrà allargant els anys de contracte
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 04/04/2017 18:44

El Govern planifica la substitució de l'actual sistema de peatges per la vinyeta de pagament anual

La mesura tiraria endavant abans de dos anys
El cànon pels turismes seria de 70 euros, segons avança TV3

La Generalitat prepara la substitució de l'actual sistema de peatges a les autopistes per la vinyeta de pagament anual, ja implantada en països com Àustria . Segons ha avançat TV3 aquest dilluns al vespre, la mesura tiraria endavant abans de dos anys i el cànon anual pels turismes rondaria els 70 euros.

Sense comptar els peatges a l'ombra, només els explícits, la Generalitat és titular d'uns 200 quilòmetres, però l'Estat en té més del doble. La fi de les concessions, gairebé totes 2019 i el 2021, és doncs una oportunitat per implantar aquest nou projecte. Ara bé per a fer-ho cal arribar a un acord amb el govern espanyol.

Per tal de segellar un pacte, la Generalitat proposa crear un consorci on hi hagi representades totes les administracions i operadors públics i privats, segons TV3.
http://www.naciodigital.cat/noticia/128 ... ment/anual



deprise82
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: <L1>Santa Coloma

Entrada Autor: deprise82 » Dimecres 05/04/2017 14:37

Entiendo que pagarías +/-70€ de forma anual y podrías usar cualquier autopista de Catalunya, ya sea de la Gene como del Estado.

Otra cosa, ¿cómo se controlaría si has pagado "la viñeta" o no? ¿se controlaria la matricula o con algún dispositivo tipo Teletac?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/04/2017 14:45

La vinyeta consisteix en un adhesiu que s'enganxa al parabrises. Ara, al ritme que portem (ITV, emissions, etc.), ja no hi veurem enfora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

suburu
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: suburu » Dilluns 24/04/2017 18:22

Doncs a mi aquests 70€ els pagaria. Gasto molt més en peatges a l'any que això i intento evitar-los el màxim possible.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 24/04/2017 18:40

suburu ha escrit:Doncs a mi aquests 70€ els pagaria. Gasto molt més en peatges a l'any que això i intento evitar-los el màxim possible.
Doncs jo no, i no m'agrada pagar per al que no utilitzo. Autovies gratis, i les autovies que toquin gratis, i les que encara s'hagin de pagar, que es paguin, no tinc perquè pagar autopistes que no utilitzo.

Tu trobes bé que la gent del pirineu hagi de pagar les autopistes que s'usen al voltant de l'AMB? Jo no.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 24/04/2017 20:24

Justament el sistema de vinyeta no seria obligatori... qui no faci servir autovies o autopistes no la compra i ja està. Tan senzill com això.

Amb les autovies "gratis" les pagarem entre tots via impostos les fem servir o no... i això sí que no em sembla just.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 25/04/2017 1:37

Granolleri ha escrit:Justament el sistema de vinyeta no seria obligatori... qui no faci servir autovies o autopistes no la compra i ja està. Tan senzill com això.

Amb les autovies "gratis" les pagarem entre tots via impostos les fem servir o no... i això sí que no em sembla just.
De fet ja les estem pagant, com el cas de la C-17 fins a Ripoll, que va haver de ser rescatada pel govern, degut a la manca de trànsit registrat, i la genial idea del govern de torn de financiar-la amb el sistema de peatge a l'ombra. Jo sent usuari de la C-17, si veuria just pagar per utilitzar-la, el mateix amb l'Eix Transversal, però no veuria just haver de pagar per la C-31 per exemple, ja que es una carretera que no utilitzo.

El sistema seria, haver de pagar per la via per la que es circuli. Com he dit, em sembla injust haver de pagar per la C-31, quan soc usuari de la C-17, i els usuaris de la C-31, haver de pagar per la C-17 o C-25 si no l'utilitzen.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 25/04/2017 2:04

UT440_132M ha escrit:
Granolleri ha escrit:Justament el sistema de vinyeta no seria obligatori... qui no faci servir autovies o autopistes no la compra i ja està. Tan senzill com això.

Amb les autovies "gratis" les pagarem entre tots via impostos les fem servir o no... i això sí que no em sembla just.
De fet ja les estem pagant, com el cas de la C-17 fins a Ripoll, que va haver de ser rescatada pel govern, degut a la manca de trànsit registrat, i la genial idea del govern de torn de financiar-la amb el sistema de peatge a l'ombra. Jo sent usuari de la C-17, si veuria just pagar per utilitzar-la, el mateix amb l'Eix Transversal, però no veuria just haver de pagar per la C-31 per exemple, ja que es una carretera que no utilitzo.

El sistema seria, haver de pagar per la via per la que es circuli. Com he dit, em sembla injust haver de pagar per la C-31, quan soc usuari de la C-17, i els usuaris de la C-31, haver de pagar per la C-17 o C-25 si no l'utilitzen.
Aleshores segons tu hem d'instaurar un peatge a cada autovia? Perquè és el que estas dient....
El sistema de vinyeta és tant simple que qui vulgui anar per qualsevol autovia/autopista del territori (en aquest cas, Catalunya), necessita pagar la vinyeta. EN cas contrari, només podrà anar per les carreteres. Aquí ningú surt perjudicat, ja que amb el pagament de la vinyeta no pagues per una carretera o una altra, sinó per totes. Obviament tu utilitzaràs més la que tinguis més propera, però això crec que els passarà a la majoria d'usuaris.

Precisament el sistema de vinyeta jo trobo que un cop abolits els peatges, és un dels més justos que hi ha, ja que sinó sí que, via impostos, tots estarem pagant el manteniment de tota la xarxa, volguem fer-la servir o no.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/04/2017 9:36

Em fa l'efecte que si s'acaba implantant el sistema de vinyeta, es faci obligatori també a les vies que ara són «gratuïtes» però que es paga peatge a l'ombra:

C-14 Reus - Alcover
C-15 Igualada - Vilafranca - Vilanova
C-16 Puig-reig - Berga
C-17 Vic - Ripoll
C-25 Cervera - Riudellots de la Selva
C-35 Maçanet - Llagostera

Però 70 € anuals per usar tots els peatges de Catalunya no és cap bestiesa, si realment els engloba tots: C-32, C-33, AP-2, AP-7 i C-16 amb els Túnels del Cadí i de Vallvidrera i el tram Rubí - Terrassa - Manresa.

L'únic problema que hi veig és que la "tarifa plana" que és la vinyeta pot convertir-se ràpidament en un nou impost sobre els vehicles i perdre així la seva raó de ser. El pagament per ús actual tampoc és que sigui massa equitatiu, ja que hi ha desproporcions de preu en €/Km segons l'època de construcció i també per efecte dels arrodoniments de les tarifes a múltiples de 5 cèntims d'€, el que era un peatge més o menys tou, ara ja no ho és tant (cas de la C-32 al Maresme).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 25/04/2017 20:17

I si només vols utilitzar un dia a l'any la C16? Hauries de pagar els 70 eurazos de vinyeta?

El millor seria treure els peatges on s'hagi acabat la concessió i punt. El manteniment el pagarà qui li toqui, gene o estat, i punt, que per alguna cosa paguem l'impost de circulació!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 25/04/2017 21:38

El que deien des del Departament de Territori és que la vinyeta no seria obligatòria i, qui no la volgués, podria seguir pagant com fins ara. Cal tenir en compte que Catalunya és la via de connexió entre Europa i Espanya. Si es fes obligatòria, un cotxe de Saragossa que vulgui anar a Perpinyà hauria de pagar la vinyeta dels 70€ sent la AP-2/AP-7 la mateixa carretera?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/04/2017 21:42

adriaesc ha escrit:Si es fes obligatòria, un cotxe de Saragossa que vulgui anar a Perpinyà hauria de pagar la vinyeta dels 70€ sent la AP-2/AP-7 la mateixa carretera?
Sí, tal com un que vagi de Zuric a Munic haurà de pagar la vinyeta austríaca per fer 20 km entre St. Margarethen i Lindau.

Passa que allí, hi ha vinyetes setmanals, mensuals i anuals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/02/2018 13:13

Diari de Girona, 15 de febrer de 2018 ha escrit: L'AP-7 no es prorrogarà el 2021 però l'Estat no sap com es gestionarà
El Congrés insta el Govern a no ampliar les concessions que finalitzen i que l'explotació la realitzi directament el sector públic
El PP hi està d'acord però obre la porta a tornar a licitar-les davant la divisió dels grups per la gratuïtat

[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 15/02/2018 14:20

seguramente seguiran los peajes de una manera u otra, lo mas probable con barrera porque lo de la viñeta no tiene mucho consenso.
es lo logico a un precio razonable para su mantenimiento. Ya que hay que pagarlo mejor que lo paguen los usuarios, naturalmente con los descuentos necesarios por uso frecuente para los habitantes de los lugares por donde discurren



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 15/02/2018 14:48

Un tram de la Ap1 caduca en mesos. Aqui veurem segurament que es fa a la resta.
El 2003 l'autopista Bilbao Donosti Irun A8 va caducar la concessió. La explotación va pasar a les diputacions de Guipuscoa i Biscaia i el peatges van baixar a la meitat. Només es paga manteniment, no construcció.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”