Sinistralitat a les carreteres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 16/05/2007 22:04

^^ Mare meva!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/06/2007 23:14

Notícia de l'Avui (per cert, en un català horrorós):

--------------------------------------------------------------------------------------

El conductor ha donat negatiu en el test d'alcoholèmia
Set ferits per atropellament a la Plaça Catalunya

EFE
Barcelona
Ult. Act. 30.06.2007 - 21:56 hs


Set persones han resultat ferides en ser atropellats per un turisme, que per causes que encara es desconeixen, s'ha pujat a la vorera davant del número 11 de la plaça de Catalunya.

Fonts de la Guàrdia Urbana han confirmat que cinc dels ferits han estat traslladats a diferents centres hospitalaris i que dues persones més han estat ateses en el mateix lloc dels fets.

L'accident s'ha produït a les 20,38 hores, i el turisme, un Volkswagen Golf, el conduïa un home d'uns 35 anys que ha donat negatiu a un test d'alcoholèmia.

Les mateixes fonts han assenyalat que de moment es desconeix la gravetat dels ferits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/07/2007 0:13

Doncs mira que pocs minuts abans jo havia passat per allà!!!!! :suar



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/07/2007 22:14

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

Set persones van ser atropellades dissabte quan un cotxe va perdre el control al centre de barcelona
Dues dones, ferides dissabte a la Plaça Catalunya, segueixen en estat molt greu

EFE
Barcelona
Ult. Act. 01.07.2007 - 20:02 hs


Dues dones de les set persones ferides ahir en ser atropellades en una vorera de la plaça de Catalunya de Barcelona, estan ingressades a la Unitat de Cures Intensives de l'Hospital Clínic amb pronòstic molt greu però estables.

Les ferides són M.C.P, de 80 anys d'edat, que pateix múltiples fractures que afecten diversos ossos del seu cos, com la tíbia i el peroné, i R.M.M, de 35 anys d'edat, afectada per un traumatisme cranial i lesions vertebrals.

Les mateixes fonts assenyalen que l'anciana, que aquesta tarda ha estat intervinguda quirúrgicament d'una de la seva múltiples fractures, és la que presenta pitjor pronòstic ja que a les múltiples ferides cal afegir-hi l'agreujant que suposa la seva avançada edat.

Les dues persones més que com a conseqüència d'aquest accident també van haver de ser hospitalitzats a l'Hospital del Mar, segueixen en observació i està previst que siguin donats d'alta en les pròximes hores

Aquests ferits són dos homes de nacionalitat russa, V.K, de 54 anys, i P.K, de 22 anys, dos vianants de complexió forta que han patit contusions diverses per tot el cos.

Un turisme va perdre el control cap a les 20.38 hores de dissabte el control i es va enfilar a la vorera en plena plaça de Catalunya de Barcelona provocant ferides a set persones que passejaven en aquell moment per la zona, un dels punts més concorreguts de la capital catalana.

El cotxe, un Volkswagen Golf, el conduïa un jove d'uns 35 anys que ha donat negatiu en un test d'alcoholèmia i que, segons que ha informat avui un portaveu de la Guàrdia Urbana, no va ser detingut.

La Guàrdia Urbana segueix investigant l'accident a través de la declaració de testimonis i de l'anàlisi de fotografies del lloc i de les empremtes deixades a terra per les rodes del turisme per intentar aclarir els fets, segons un portaveu de la policia local barcelonina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/07/2007 9:23

Ara sabem el "per què" de l'accident

De L.V.:

El conductor que atropelló a siete personas en la plaza Catalunya dice que le traicionó un recuerdo

El causante del accidente explica que es la tercera vez que pierde el control en la plaza en la que tuvo lugar el accidente
:o

Fue el traumático recuerdo de una paliza sucedida en el mismo lugar hace dos años el origen del atropello múltiple ocurrido el pasado sábado por la tarde en la barcelonesa plaza Catalunya. Al menos, así lo explica en un rudimentario castellano quien entonces iba al volante.

"Yo pensé que ya lo había superado -dice apesadumbrado-, pero volví a desmayarme, otra vez..., nunca más me acercaré a la plaza Catalunya, lo juro, ni siquiera me acercaré andando. Es demasiado duro para mí. Me acuerdo de todo el dolor. Se me nubla vista, se me baja la tensión y pierdo la cabeza ¡es como si un demonio golpeara mi cabeza!".


De los siete heridos, de las siete personas que caminaban tranquilamente por la acera en el peor momento, dos mujeres, una de 80 años y otra de 35, aún permanecen ingresadas en estado grave, pero estables, en el hospital Clínic de Barcelona. El resto de las personas accidentadas ya recibió el alta en el transcurso del fin de semana.

"Yo venía bien, de verdad; yo soy un excelente conductor ¡me dedico a probar coches, soy un profesional de los coches!". Ayer, T., el ciudadano de origen de marroquí de 32 años, accedió a contar a La Vanguardia su versión de lo ocurrido el pasado fin de semana en una larga conversación. "Yo no había bebido alcohol, yo no había tomado drogas, yo no iba deprisa... por la ronda Sant Pere. Y fue llegar a la plaza Catalunya y acordarme de todo, de la paliza que me dieron hace tiempo que casi me mata, hace dos años... y recuerdo tratar de coger el freno de mano el sábado antes de desmayarme, sintiendo que se me iba la cabeza... y lo siguiente que recuerdo es estar con la frente sobre el volante, con la luna del coche destrozada, con el vehículo rodeado de gente mirándome y gritando, mucha gente a mi alrededor. Yo nunca he hecho nada malo. No soy un delincuente. Y la verdad es que pasé por allí porque me equivoqué de camino".

Pasadas las ocho y media de la tarde, tal y como explicó en su momento la Guardia Urbana, T. circulaba por la ronda Sant Pere en dirección a ronda Universitat a una velocidad adecuada, a unos 30 kilómetros por hora. Pero nada más quedó atrás el cruce con el paseo de Gràcia y el paso cebra, el de Alhucemas perdió el control de su Volkswagen Golf de color rojo y al invadir la acera embistió a siete personas contra la fachada de un banco. Todo sucedió frente al número 11. Un testigo que le vio venir, que le vio pasar a un metro de distancia, dijo que parecía "empanado, con los ojos en blanco, como loco".

Tras el impacto, el automóvil siguió circulando por la acera unos quince metros más hasta detenerse junto a una marquesina de autobuses. Las pruebas de alcoholemia y drogas dieron negativo. Nadie se explica lo ocurrido. Si el conductor hubiera ido más rápido alguien habría muerto, explicaron fuentes cercanas a la investigación del caso.

La policía municipal le dejó marchar porque T. tiene domicilio conocido en Badalona y toda la documentación en regla, y ningún antecedente policial. "Yo trabajo en un taller mecánico en Badalona, chapa y pintura. Soy el encargado de que todo el trabajo salga bien, tan bueno soy que el jefe me legalizó hace un año. Soy su capataz. Y ahora tengo permiso para estar dos años más en España. Y además soy un excelente conductor. Tengo el carnet de conducir desde hace catorce años, y no tengo ni una multa, ni en Marruecos ni en España. Soy un profesional de los coches, me dedico a probarlos. Yo he ido en coche a Francia, Alicante, Marruecos ¡grandes viajes siempre sin problemas! Pero hace dos años, cuando yo no tenía papeles ni nada, unos que decían que eran policías me dieron una paliza en la plaza Catalunya. Sangré mucho, lloré mucho, creía morir ¡le pedí ayuda a Dios para morir!". T. explica que después de aquello una noche estaba frente a El Corte Inglés, esperando el autobús nocturno que conduce a Santa Coloma de Gramenet, "el número 9, fumando un cigarro", cuando, de repente, "un gran pam se abalanzó sobre mi cabeza como un demonio... y luego me despertaron unos agentes de la Guardia Urbana, yo tenía la oreja contra el suelo y la boca llena de espuma blanca ¡alguien me metió algo en la boca porque me estaba mordiendo la lengua! Y otra vez una paisana me pidió que la llevara en mi coche hasta la plaza Catalunya para coger el tren porque estaba lloviendo, y cuando me di cuenta me había estrellado contra una farola. No le hice daño a nadie. Pero yo creía que todo esto lo había superado, porque este último ataque me vino hace más de un año, pensaba que no volvería a sucederme. No volveré a ir a la plaza Catalunya ni andando".

T., que es de origen bereber, de Alhucemas, de la región del Rif, agrega que después de pasar por aquellos episodios traumáticos acudió al médico. "Pero me dijo que no tenía ninguna enfermedad, que me encontraba bien - prosigue con la voz entrecortada al otro lado de la línea telefónica- . Lo que tengo es sufrimiento; dolor en el corazón. Porque sufrí mucho. No tenía papeles y pasaba hambre. Y me dieron una gran paliza en la plaza Catalunya. Me dejaron tirado en el suelo llorando con mi sangre, cuando no tenía papeles, hace cinco años. Pero nunca robé ni vendí droga. No tengo antecedentes. La culpa de todo, la culpa del accidente, la tienen los que me dieron esa paliza que me dejaron lleno de dolor".

"Y el sargento de la Guardia Urbana me ha dicho que no me preocupe porque no he hecho nada malo, no he cometido ningún delito - continua T. sin necesidad de que se le formule ninguna pregunta-. Hay mucha gente muy buena en la Guardia Urbana de Barcelona. Me llevaron a la comisaría solamente para poder hacerme las pruebas con tranquilidad. Lo que no me gustó es que después del accidente, cuando tenía la cabeza contra el volante, alguien me sacó con fuerza del coche y me tiró al suelo. Me empujó la cabeza y me puso esposas y yo gritaba ´me estoy muriendo, mes estoy muriendo´... pero después el sargento de la Guardia Urbana me explicó que todo eso era necesario para evitar que alguien intentara hacerme daño. Yo le dije que todavía me duelen las muñecas por culpa de fuerza con que me fueron cerradas las esposas".

Este ciudadano originario del norte de Marruecos insiste en que está preocupación por el estado de los heridos. "Yo no quiero que le pase ningún mal a nadie", dice T. Pero también se muestra preocupado por su futuro. Teme que puedan expulsarle del país a raíz de este accidente.

"Yo no tengo prácticamente a nadie aquí. Vine solo y estoy solo. No tengo ninguna familia, solamente a mi madre, que está en Melilla. Y trabajo muy duro para poder cuidarla. Me gustaría poder traerla alguna vez a Barcelona. Porque nosotros somos del Alhucemas, que es como decir que somos los catalanes de Marruecos. Mi padre me daba una bofetada si me oía hablar en árabe en mi casa, me decía que nosotros somos bereberes y que el árabe lo hablara en la calle. Yo soy como los andaluces que vinieron a buscar trabajo a Barcelona. Trabajo mucho, plancha y pintura, y no quiero perder lo que he conseguido. La próxima vez cojo otro camino":

Las víctimas del siniestro

Dos mujeres permanecen ingresadas en estado grave en una unidad de cuidados intensivos del hospital Clínic de Barcelona a raíz del atropello múltiple. Una de las víctimas es una mujer de treinta y cinco años con traumatismo craneal y diversas lesiones vertebrales. No obstante, los médicos han asegurado que no se teme por su vida y por ahora conserva la estabilidad.
Más preocupante, debido principalmente a su avanzada edad, es el estado de la segunda víctima, una mujer de ochenta años que sufrió durante el atropello roturas múltiples en la tibia, el peroné y la pelvis. El pasado domingo fue operada con éxito de varias fracturas.
Respecto al resto de los heridos algunos no requirieron atención hospitalaria, mientras que otros recibieron el alta médica durante la misma noche del sábado o en el desarrollo del domingo. Entre estos heridos se encontraban dos turistas rusos de unos cincuenta y veinte años de edad.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/07/2007 12:56

Tant si és veritat el que explica aquest home com si no, el cert és que es dóna el permís de conduir amb massa alegria, quan caldria aplicar-hi el mateix rigor que amb el permís d'armes. Un cotxe, en mans de segons qui, pot convertir-se en una autèntica arma de destrucció massiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 03/07/2007 15:10

Jo ja fa temps que dic que per a moltes coses s'haurien de fer exàmens psicològics. Els cotxes en són una part, però també per tenir segons quin tipus de responsabilitats. Hi ha molta gent que juga amb el cotxe i que està per qualsevol altre cosa que no sigui la carretera mentre condueix.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 14/07/2007 18:24

14/7/2007 14:35 h ACCIDENTE DE TRÁFICO

Muere un camionero al salirse el vehículo de la vía en Badia del Vallès
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un joven de 24 años ha muerto esta madrugada al salirse de la vía el camión que conducía en la C-58, a la altura de Badia del Vallès (Vallès Occidental), según informaron fuentes de los Mossos d'Esquadra.

El accidente ha ocurrido sobre las 4.08 horas cuando, por causas que se desconocen, el camión se ha salido de la vía. El conductor, Xavier J.G., de 24 años y vecino de Barcelona, ha fallecido en el acto.

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 1&h=070714



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 18/07/2007 18:50

Aquesta tarda hi ha hagut un accident una mica aparatós a la C55 (no recordo a quina alçada), però era prop de Súria, crec. Un Wolksvagen Polo que es dirigia direcció Barcelona, per causes que desconec ha donat una volta de campana. La seva única ocupant, una noia jove, no s'ha fet massa res, tret d'una mica de sang d'algun tall i una petita conmoció pròpia de l'accident.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 09/08/2007 10:00

Diari de Girona ha escrit:Una noia mor i quatre persones queden ferides en un xoc de camions a Bàscara

DANI FACUSEH, BÀSCARA.

Una noia morta i quatre persones ferides és el balanç d´un accident entre dos camions que hi va haver ahir a l´AP-7, al seu pas per Bàscara. El camió on viatjava la víctima mortal es va incendiar i els bombers van haver d´intervenir amb mitjans aeris per poder apagar les flames. L´autopista va estar completament tallada al trànsit durant una hora i es van formar cues de sis quilòmetres.

Un camió que anava cap a Girona va xocar a les cinc i deu de la tarda en el quilòmetre 39 amb un altre camió que estava estacionat al voral per culpa d´una avaria. El camió que anava en marxa, carregat de rentadores velles, es va encendre com a conseqüència de l´impacte i la cabina va quedar completament cremada. En el seu interior hi anaven tres persones.

La víctima mortal és una noia que anava a la cabina amb el camioner i una amiga seva, que va quedar ferida greu i va haver de ser traslladada amb helicòpter cap a l´hospital de Figueres. El camioner va patir ferides de caràcter lleu i, segons van informar els Mossos d´Esquadra, hauria recollit les dues noies en algun punt de la seva ruta cap al sud, una estona abans del sinistre.

El camió que estava avariat anava carregat de diòxid de titani, una substància que no és inflamable, segons els bombers. Tenia plaques de matrícula espanyoles, com l´altre camió, però a l´hora de tancar l´edició d´aquest diari els Mossos no havien facilitat encara cap detall sobre les identitats de les víctimes. Les primeres diligències apuntaven però, que les dues noies eren alemanyes.

Immediatament després de l´impacte, una immensa columna de fum es va veure des de les poblacions més properes al lloc de l´accident. Els bombers van enviar sis camions per sufocar l´incendi del camió de rentadores i dos mitjans aeris per evitar que les flames arribessin fins a un bosc que hi havia al costat. Els dos ocupants del camió avariat estaven ferits lleus.

Mentre els equips d´emergències treballaven sobre el terreny, l´autopista va quedar tallada en els dos sentits de la marxa durant una hora. Es van fer desviaments cap a la Nacional per la sortida de Figueres en sentit sud i també es va desviar el trànsit per Girona-nord, en sentit cap a França. Això no va impedir que es formessin retencions.

Segons van informar des del Servei Català del Trànsit, hi va haver sis quilòmetres de cues per anar cap a Girona i tres per circular cap al nord. No van trigar massa a obrir un dels carrils cap a França i a tres quarts de vuit van començar a donar pas alternatiu per circular cap al sud. Tot i aquesta mesura, les cues continuaven a l´hora de tancar aquesta edició.

Els bombers van haver de treballar molta estona per tenir apagat el camió que estava en flames. Van haver d´escampar una mica la càrrega i separar-la per actuar amb més eficàcia. Un dels helicòpters va arribar a fer una descàrrega sobre aquest vehicle i això va permetre avançar en l´extinció. A les nou del vespre, els bombers ja retiraven la ferralla.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 02/09/2007 16:03

Cinc morts i dos ferits en una col·lisió frontal entre un cotxe i una autocaravana

Cinc persones han mort aquest diumenge a primera hora del matí en una col·lisió frontal entre una autocaravana i un cotxe al municipi de les Oluges (Segarra), segons han explicat els Mossos d'Esquadra. En el primer vehicle, amb matrícula de Romania, hi viatjaven cinc persones, de les quals tres han resultat mortes, una altra ferida greu i una altra lleu. El ferit greu ha estat evacuat a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona. En el turisme, amb matrícula andorrana, hi viatjaven dues persones, que han mort. El sinistre ha tingut lloc a tres quarts de set del matí al quilòmetre 88,5 de la carretera C-25, que correspon a l'Eix Transversal. Al lloc de l'accident, s'hi han adreçat cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra, tres dels Bombers de la Generalitat i un helicòpter medicalitzat. La via ha quedat tallada totalment per facilitar el treball de tots els serveis.

ACN



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/09/2007 11:11

Segons informació provisional facilitada pels Mossos ahir, sembla que a la furgoneta ningú no duia el cinturó cordat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 04/09/2007 14:02

El Eix Transversal se cobra 167 vidas en 491 accidentes en los últimos diez años

La C-25, conocido popularmente como Eix Transversal, que une las provincias de Lleida y Girona, desde la localidad de Cervera, se ha caracterizado en sus casi diez años de vida por su alta siniestralidad. El domingo se daba buena cuenta de ello con un gravísimo accidente que se cobró la vida de cinco personas, entre ellas la de un niño de ocho años, en una colisión frontal.

Son, con las cinco víctimas de este pasado domingo, 167 las personas que han perdido la vida en la carretera C-25, entre el uno de enero de 1998 y el 2 se setiembre de 2007. Una cifra escalofriante si tenemos en cuenta que el número de accidentes producidos en estos apenas diez años ha sido de 491, el número de heridos graves ha sido de 284 y el de heridos leves ha llegado a elevarse hasta los 548.

La puesta en funcionamiento del Eix Tranversal fue a final de la década de los 90 unas de las obras de infraestructura más importantes efectuadas en Catalunya, ya que esta vía permitía comunicar de una forma directa las comarcas de la Catalunya Central, es decir las provincias de Lleida y Girona.

Pero pronto, como consecuencia de la morfología de la vía y el crecimientos espectacular de la intensidad del tráfico de la misma, sobre todo de camiones, la convirtieron en una de las carreteras de mayor siniestralidad de Catalunya, sobre todo de accidentes con un elevado número de víctimas mortales y heridos.

El responsable del Servei Català de Trànsit de Lleida, Ferran de Noguera, lamentó, en declaraciones a LA MAÑANA, el grave accidente producido el domingo, que se haconvertido en el más grave de todo el verano en Catalunya y en uno de los más trágicos de todo el Estado.

No obstante, de Noguera apuntó que las estadísticas vienen oscilando en los últimos años, en los que el Servei Català de Trànsit se ha marcado como objetivo rebajar la siniestralidad. “Por ejemplo, en el año 2000 se produjeron 78 muertos en las carreteras de Lleida y en este 2007 se han producido 46 hasta el momento, lo que supone un descenso de un 41%. Respecto a los años 2006 y 2007, las cosas han cambiado. En el 2006 se produjeron 36 muerte y hasta ahora llevamos 46, un aumento de un 9%”.

El responsable de Trànsit destacó la morfología especial del Eix, con tramos con cursos y con dos y tres carriles por lo que reclama la colaboración del conductor. “Siempre hay que adaptar la velocidad al estado de la vía, porque está demostrado que en el 90% de los accidentes interviene el factor humano”.

Desdoblamiento

Ferran de Noguera habló de la necesidad de desdoblar el Eix Transversal para hacerlo una vía más segura y apuntó que desde la administración del Govern es la voluntad que se tiene para hacer esta vía más fluida y más segura.

Todo apunta a que las primeras aprobaciones podrían hacerse entre este año y el próximo y la Generalitat habla de que hacia el 2011 el desdoblamiento pueda ser una realidad.

Tampoco podemos olvidar para una conducción segura las medidas pasivas como son los cinturones de seguridad y las sillitas de los niños. En el accidente del domingo, cuatro de las cinco personas fallecidas no llevaban puestas el cinturón, entre ellas el niño de 8 años, de nacionalidad andorrana, que falleció en el acto como consecuencia del fuerte choque.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 25/09/2007 21:39

George85 ha escrit:25/9/2007 20:48 h EL MORT ÉS UN VIANANT QUE TRAVESSAVA
Un mort i nou ferits a l'estavellar-se una motocicleta a la Gran Via


JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Un vianant ha mort i nou persones més han resultat ferides en un espectacular accident de trànsit registrat a les 19.15 hores a la cruïlla de la Gran Via amb el carrer de Nàpols de Barcelona.

Segons les primeres versions, l'accident s'ha produït quan la moto, de gran cilindrada, circulava segons sembla a gran velocitat pel lateral costat muntanya de la Gran Via amb Nàpols quan ha atropellat una parella, un home i una dona, que travessaven junts per un pas de vianants.

Contra una parada d'autobús

L'home ha mort a l'acte, mentre que la dona ha resultat ferida. La moto ha pujat llavors a la vorera i ha picat contra la façana d'una casa abans d'estavellar-se contra una parada d'autobús.

A més del motorista i la dona que acompanyava la víctima, set persones més han resultat ferides de diversa consideració, si bé s'espera que la Guàrdia Urbana faciliti en breu informació més detallada sobre el sinistre.

Alguns vianants han especulat amb la possibilitat que la moto sinistrada estigués competint amb una altra, cosa que en un principi ha estat desmentida.

ElPeriodico.cat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/09/2007 0:31

Avui he vist en directe un accident molt aparatós mentre conduïa. Pel que he deduït de les notícies, arribant a casa, no hi ha hagut morts, per sort.

Era a la C-35, al tram que hi ha actualment en obres entre els enllaços amb la C-65 i l'AP-7. Anàvem en una cua, al davant una furgoneta Nissan, quan, en un revolt amb contra-revolt degut al canvi de costat de la calçada ampliada (base de la futura autovia), he vist de sobte com un tot-terreny que venia del davant ha col·lisionat amb la furgoneta i aquesta s'ha travessat i ha bolcat. El tot-terreny també ha quedat girat 90º i encara ha rodat uns metres pel tros en obres, ja asfaltat però fora de la carretera marcada; s'ha quedat amb danys de xapa i res més.

La meva primera reacció ha sigut parar i trucar els Mossos. Quan he penjat, ja hi havia tot de gent per socórrer les víctimes, inclosa una noia que venia de la benzinera que hi havia al costat, amb un extintor, ja que la furgoneta treia força fum.

La veritat és que tot ha passat molt de pressa. Per sort, no hi ha hagut col·lisió en sèrie, ja que era en un tram on tots anàvem a 50 i, com que no hi havia possibilitat d'avançar, guardàvem la distància de seguretat. No m'aventuro a dir qui ha causat l'accident; tinc la meva suposició, però no la diré perquè no ho puc assegurar del tot i no vull carregar la culpa a ningú infundadament.

La meva dona m'ha dit després que la gent que ha anat a socórrer les víctimes ha aconseguit treure tres persones, dos homes i una dona de la furgoneta, i sembla que no s'han fet res de greu. Però com a experiència, ha sigut colpidor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 30/09/2007 2:08

Guigui ha escrit:guardàvem la distància de seguretat
:plas :plas :plas :plas

(I si, és una pena que ho hagi d'aplaudir, però aquest país va com va)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 12/10/2007 14:06

Ahir vaig veure en directe com un motorista sortia volant del seu ciclomotor a Balmes (part alta, entre Plaça Molina i Plaça Kennedy), per culpa d'un cotxe que girava i no va mirar bé.

És una experiència que no recomano, la persona en qüestió portava el casc mal col·locat i bé, prefereixo no continuar.

:|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 16/10/2007 12:38

Estic d'acord amb la majoria de comentaris d'aquest fil.

Sempre he pensat que les estadístiques sobre les causes dels accidents no són fiables (sigui per lleugeresa en l'anàlisi de cada cas concret, sigui per una certa "intencionalitat" en voler posar de moda determinats "comprotaments criminals al volant").

Crec que les causes bàsiques de la majoria d'accidents són la manca de concentració al volant (conduir amb el mateix nivell d'atenció que quan estas a casa assegut al sofà, veient la tele i menjant crispetes) i la xuleria inherent a molts conductors (hi ha zones concretes del pais que freqüento per raons professionals, i on la gent s'ho passa d'allò més bé fent el "garrulo" amb el cotxe, sigui per carreteres secundàries, sigui per nuclis urbans, o sigui per urbanitzacions; actualment alguns d'aquests "garrulos" han canviat el cotxe pel quad).

Vist des d'aquest punt de vista les campanyes "puritanes" contra l'excés de velocitat no encaran més que la part més superficial del problema. Dit d'una altra manera, vaig més segur amb un conductor que superi la velocitat permesa de 20 km/h però que condueixi concentrat, amb anticipació i respongui instantàniament a qualsevol imprevist que no pas amb un algú que vagi en els limits però pendent del telèfon, l'agenda, els mapes (siguin GPS o Guies Michelín) o el paisatge.

El cas del "garrulo" és més complicat, ja que acostuma a excedir de bastant els límits, però el perill principal no és aquest excés de velocitat, sinó motes vegades els canvis sobtats de carril, els avançaments apurats i en generals les maniobres més pròpies dels circuits esportius. Unes maniobres que dubto siguin suficientment sancionades, sobretot perquè posar un ràdar i trametre la multa és molt més senzill i econòmic que treure agents a les carreteres a vigilar comportaments negligents "que no surten a les fotos".

L'excés de velocitat és només la punta de l'iceberg.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/12/2007 9:05

http://www.lavanguardia.es/
-------------------------------------
El 23% de la red viaria catalana presenta un alto riesgo de accidentes
La N-260 en el inicio de la variante de Olot es el punto más negro | En el conjunto de España, la N-340 en Siscar y Albatela, es el tramo más peligroso

Barcelona. (EFE).- El riesgo de sufrir accidentes de tráfico en Catalunya ha bajado un 17% en el último trienio, aunque aún existe un riesgo alto de padecer un siniestro en tramos que suponen el 23% de la red viaria catalana, especialmente en el punto negro situado en la N-260, en el inicio de la variante de Olot. En el resto del Estado, el tramo de la N-340 entre las localidades de Siscar (Murcia) y de Albatela (Alicante) aparece como el más peligroso de la red viaria española, por tercera vez consecutiva.

Así se desprende del informe EuroRAP a nivel europeo, que en Catalunya ha elaborado el RACC con la colaboración del Servicio Catalán de Tráfico (SCT) y del departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat y con los distintos Clubes automovilísticos de Europa, entre ellos el RACE.

La principal conclusión a la que llega el informe es que en Catalunya la siniestralidad mantiene una tendencia a la baja, ya que en el último trienio los accidentes graves y mortales han disminuido en un 15%, pese a que la movilidad ha aumentado casi un 3%. Tras analizar 420 tramos, que representan 6.325 kilómetros de la red viaria catalana -casi la mitad- y el 80% de la movilidad que hay en Cataluña, el estudio constata que entre los años 2004 y 2006 se ha experimentado un descenso de los tramos de riesgo muy elevado de sufrir un accidente (que se sitúan en el 8%), o elevado (15%). Esto supone un descenso del 18% respecto a los tramos de riesgo muy elevado (17%) o elevado (24%) que fueron detectados en el trienio 2001-2003.

Según el informe, en el último trienio analizado se han mantenido los tramos con un riesgo moderado (29%), mientras que han aumentado los que tienen un riesgo bajo de sufrir accidentes (que han pasado del 27 al 25%) y también los de un riesgo muy bajo (que han subido del 3% al 13%).

Tras analizar los siniestros con muertos y heridos en relación con la intensidad de la vía, el estudio detalla los principales puntos negros donde existe mayor riesgo de sufrir accidentes, de los que cuatro -que se mantienen respecto al último informe- suponen un riesgo muy elevado.

Se trata de la N-260, en el inicio de la variante de Olot (Girona), una carretera dependiente del Ministerio de Fomento; la BV-5108, entre Cardedeu y Cánoves i Salamús (Barcelona), que depende de la Diputación de Barcelona; la C-35, entre Parets del Vallès y Granollers (Barcelona), propiedad de la Generalitat; y la C-14, entre Coll de Nargó y Adrall (Lleida), también de la Generalitat.

En el informe también se recogen los puntos negros que han registrado mayor concentración de accidentes, que están encabezados por la C-31, entre El Prat de Llobregat y L'Hospitalet; la C-58, entre Barcelona y Cerdanyola del Vallès; y la B-140, entre Sabadell y Santa Perpètua de Mogoda. En la rueda de prensa para presentar este informe, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez-Moya, ha insistido en su tesis de que el "factor determinante" en la siniestralidad es el "comportamiento humano".

En cambio, el director de la Fundación RACC, Miquel Nadal, se ha decantado por una "visión integral" y, si bien ha admitido que los conductores aún tienen mucho margen de mejora, ha apuntado que la responsabilidad "más grande" recae en la administración.

Ocho tramos peligrosos en el área metropolitana

En el informe también se constata que ocho de los tramos con más accidentes se sitúan en el área metropolitana de Barcelona, lo que ha vuelto a poner sobre la mesa el enfrentamiento entre el RACC y el SCT por la limitación de la velocidad a 80 kilómetros por hora en la primera corona.

Pérez-Moya se ha mostrado convencido de que la medida permitirá reducir la siniestralidad, mientras que Nadal ha expresado sus dudas de que pueda servir para ello, más allá de en algún tramo concreto, y se ha reafirmado en su oposición a la reducción aprobada por el gobierno catalán.

Por su parte, el director general de carreteras de la Generalitat, Jordi Follia, ha mostrado la intención de su departamento de trabajar para mejorar los puntos negros, si bien ha advertido que a corto y medio plazo ve "inasumible" poder lograr el riesgo cero en las carreteras catalanas.

La N-340 en Siscar y Albatela, los tramos más peligrosos

En el conjunto de las carreteras españolas, los tramos "de riesgo elevado" son 10, el mismo número de puntos negros más peligrosos que los encontrados en el informe anterior de 2003 a 2005. Además, de estos 10 tramos con índice de mayor peligrosidad, tres repiten y son los mismos que informes anteriores. Así, al tramo de la N-340 de Murcia-Alicante, se unen las vías de la N-330 entre Sabiñánigo y Jaca, y la N-340 entre Nerja y Almuñécar. El tramo de la N-340 entre las localidades de Siscar (Murcia) y de Albatela (Alicante) aparece como el más peligroso de la red viaria española, por tercera vez consecutiva, en los informes EuroRAP.

Según el RACE se trata de carreteras convencionales de calzada única, con intersecciones al mismo nivel y con un índice de paso de vehículos de entre cinco mil y diez mil vehículos al día, sobre todo de paso de vehículos pesados.

En estos tramos se concentra el 37 % del total de los accidentes producidos por salida de vía y el 13 por ciento del total registrados por accidentes en intersección.

Por Comunidades Autónomas, Aragón y Asturias son las que presentan más porcentaje de tramos con índice de riesgo elevado, con un 19 y un 25 por ciento, respectivamente. Madrid, Extremadura y Cantabria, son las CCAA con índices más bajos y la Comunidad madrileña se mantiene en el mismo puesto que en el informe anterior, con un 94 por ciento de tramos de riesgo bajo.

El informe EuroRAP 2007 también ha analizado la accidentalidad de los usuarios de motocicletas cuya siniestralidad mortal y grave ha crecido en los últimos años pasando del 8 por ciento en 2003, al 10 por ciento en 2005, y al 12 por ciento en 2007. Además, el RACE alerta a la Administración de que "en tan sólo 20 tramos se localizan el 20 por ciento de los accidentes graves y mortales".

En cuanto a los vehículos pesados, el informe EuroRAP revela que el peso de estos vehículos en el total de la accidentalidad mortal y grave ha aumentado un punto, pasando del 16 al 17 por ciento en 2007.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/12/2007 9:22

http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
Cervell i volant, d'acord
JOSEP MARIA Espinàs

És una revista que no coneixia: Tecnodebate. Una publicació del Col.legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona. En aquest número apareix destacadament el tema dels accidents, els riscos i la seguretat. Manel Gastó hi entrevista Luis Montoro, llicenciat en Ciències de l'Educació i en Psicologia, i director de l'Institut Universitari de Trànsit i Seguretat Viària, l'únic a Espanya. L'entrevista ocupa set pàgines, i triaré algunes de les seves respostes, forçosament extractades.

1.-- Qualsevol es transforma quan condueix. El ritme respiratori canvia; i també les pulsacions, la conductivitat de la pell, el nivell de coagulació de la sang... És l'estrès, que potencia la capacitat de reacció. Aquesta resposta de l'organisme no és dolenta, perquè ens ajuda a reaccionar. Però també pot ser un impuls per a la violència i aleshores hauria d'aparèixer l'autocontrol. El problema és que hi ha persones no equilibrades que no s'autocontrolen.

2.-- La societat no és conscient del greu problema. Encara que la xifra d'accidents mortals ha disminuït des del 1980, no se sap que en els últims 10 anys han perdut la vida 17.000 joves menors de 18 anys. Però hem millorat, perquè abans moltes persones creien que els accidents no es podien evitar.

3.-- Assignatures pendents. L'envelliment dels cotxes. A Alemanya es va fer impactar un Golf de fa 10 anys amb un d'ara. Els maniquins van demostrar que gairebé tots els ocupants del cotxe vell haurien mort, i que gairebé tots els del vehicle actual haurien sobreviscut. Altres problemes: el dèficit de manteniment, la senyalització confusa o poc visible i l'escàs control policial.

4.-- No és cert que els accidents es produeixin sobretot als revolts. Molt més sovint passen a les rectes, on el conductor es troba més segur i ho aprofita per manipular la rà- dio, la guantera, trucar per telèfon, etcètera.

5.-- El problema de la potència és més complex del que la gent pot pensar. El ciclomotor és un dels vehicles menys potents i, en canvi, un dels més perillosos. Anar a 120 km/h no és ni segur ni insegur, depèn de les condicions de conducció: la fatiga, la climatologia... A Espanya, la mitjana de cavalls per cotxe és de 102. A Suècia, puja a 142, i és el país més segur del món.

6.-- La solució per evitar l'excés de velocitat no és la tecnologia. Jo diria que sóc partidari del limitador de velocitat, però col.locat al cervell del conductor.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”