Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/05/2007 16:30

Òbviament el que dius és l'opció lògica per anar de Sitges cap a Saragossa (tot i que es podria agafar la C-15 des de Vilanova fins a Vilafranca, i allí agafar l'AP-7 xD).

Però, el número de persones que fan -feu- aquest tipus de recorregut justifica una obra que costaria una milionada? A part de tot això està l'impacte mediambiental. Tant si "puges" la C-32 fins a l'enllaç AP2/AP7 com si "baixes" l'AP2 fins on ara s'enllacen la C-32 i l'AP7 s'hauria de foradar un túnel d'uns quants quilòmetres per estalviar-ne uns pocs de recorregut (i recordem que a 120 km/h un quilòmetre es fa en 30 segons).



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 17/03/2009 14:42




Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 26/03/2009 19:38

Hola,

Hace unos días pasé por la zona y el 3er carril de la AP-7 sur está listo entre Barcelona y la salida de Port Aventura. Ahora lo que parece que están haciendo es poner guardaraíles dobles en algunos puntos y van cortando la autopista a tramos... ¿no se podría haber ido haciendo sobre la marcha?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/04/2009 18:48

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=252635

Les obres del tercer carril de l'AP-7 a Tarragona acabaran la setmana vinent

Montilla assegura que la via reforçarà Catalunya com a porta del sud d'Europa

EFE / LAMALLA.CAT

Les obres del tercer carril de l'AP-7 al seu pas per Tarragona acabaran la setmana que ve, just abans de Setmana Santa, tal com s'havia anunciat. Aquestes han suposat l'ampliació a tres carrils en un tram de 92 quilòmetres entre l'enllaç de l'AP-2 de Martorell i el peatge de Vila-seca/Salou i una inversió de 75 milions d'euros. El president de la Generalitat, José Montilla, ha destacat que la nova via "reforçarà" el paper de Catalunya com a "porta logística del sud d'Europa".

Les obres, que acabaran la setmana que ve, es complementen amb la implantació d'un sistema de peatge tancat, prevista per a mitjan del 2010, i s'emmarquen en el projecte global d'ampliació de l'autopista entre la Jonquera (Alt Empordà) i Vila-seca/Salou, amb una inversió total d'uns 500 milions d'euros.

Durant el seu parlament, Montilla ha expressat la seva "triple satisfacció" perquè l'ampliació de l'autopista suposarà "una millora substancial de la mobilitat" per als usuaris de la via, ajudarà "a la dinamització del país" i aportarà "el valor afegit de la col·laboració entre el sector públic i la iniciativa privada".

Segons el president català, l'ampliació a tres carrils de l'AP-7 "reforça" el paper de Catalunya com a "porta logística del sud d'Europa", ja que, una vegada eliminats els peatges troncals, aquesta autopista permetrà "connectar amb el País Valencià sense parar-se", enfortint "la centralitzat d'aquest corredor mediterrani".

"Reforçar el corredor també vol dir reforçar els ports del Mediterrani, el port de Tarragona i el de Barcelona i vol dir també reforçar la xarxa viària que connecta tota aquesta franja del Mare Nostrum", ha indicat el president.

Finalment, el president català ha posat el projecte d'ampliació de l'AP-7 com a exemple de la col·laboració "entre el sector públic i la iniciativa privada", un "valor afegit" d'una infraestructura que "servirà també de referent per al futur".

De la seva banda, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha celebrat la posada en marxa del tercer carril de l'AP-7 al seu pas per les comarques tarragonines coincidint amb l'operació sortida de Setmana Santa, cosa que evitarà als conductors viure "la seva particular via crucis de quilòmetres de cues".

Publicat 01/04/2009 09:04h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/02/2010 11:43

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _86379.php

Acesa anuncia l'inici de les obres de construcció del tercer carril de l'AP-7 entre Vilademuls i la Jonquera

ACN
Barcelona
Ult. Act. 01/02/2010 11:02


La concessionària d'autopistes Acesa ha anunciat aquest dilluns l'inici de les obres de construcció del tercer carril de l'AP-7 entre Vilademuls (Pla de l'Estany) i La Jonquera (Alt Empordà), corresponents al projecte d'ampliació de l'autopista entre La Jonquera i Vila-Seca/Salou (Tarragonès). El passat mes de novembre, Acesa va adjudicar el tram Vilademuls-Figueres Sud a l'empresa Corsan-Corviam i el tram Figueres Sud-La Jonquera a Dragados, amb un termini d'execució de 24 mesos i 23 mesos respectivament. Per tant, es preveu que les obres s'acabin el tercer trimestre del 2011.

Les obres s'executaran seqüencialment i per trams, fet que permetrà que l'ampliaciósigui progressiva i sostinguda al llarg de tot el període. En tot moment romandran operatius dos carrils per sentit -inclosos els trams en obres-, la qual cosa, afegida ala progressiva posada en marxa de l'ampliació minimitzarà els efectes sobre la fluïdesa del trànsit. La licitació per contractar aquests treballs es va publicar el 29 de juliol al DOUE (Diari Oficial de la Unió Europea) i el 3 d'agost al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). La licitació es va endegar després que la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment aprovés el projecte constructiu d'aquests dos trams entre Vilademuls i Figueres Sud, de 17,3 quilòmetres, i entre Figueres Sud i La Jonquera, de 22,3 quilòmetres, amb un cost estimat 45,3 i 51,5 milions d'euros, respectivament.

Tercer carril Maçanet-Fornells
Quant a les obres de construcció del tercer carril actualment en marxa entre Maçanet i Fornells, s'han conclòs 12 quilòmetres i mig dels 37 totals. El mes de desembrepassat van finalitzar tots els ponts i estructures dels viaductes d'aquest tram, les obres del qual es preveu que acabin el juliol del 2010. El projecte d'ampliació de l'AP-7 a la demarcació de Girona es completa amb l'ampliació a quatre carrils al tram Fornells-Vilademuls (circumval·lació de Girona), amb tres enllaços nous que s'afegiran als actuals de Girona Sud i Girona Nord. Aquestes obres es van licitar el mes de novembre passat i es preveu que es puguin iniciar el primer trimestre del 2010. La inversió prevista per al conjunt d'actuacions a l'AP-7 suposa un desemborsamentper part d'Acesa proper als 500 milions d'euros, dels quals 350 milions corresponenal projecte de l'AP-7 a les comarques de Girona. Aquesta inversió no suposarà capincrement de tarifa per a l'usuari ni tampoc l'extensió dels terminis de la concessió i representa la millora substancial del corredor estratègic del Mediterrani.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 03/03/2010 8:18

Hola,

¿Y qué hay de aquello que tenáin entre manos de transformar en peaje de ticket el de Martorell y entregarlo en Puzol (Valencia) y transformar todas las salidas intermedias en peajes de entrega y recogida de ticket? supongo que eso vendrá ligado con las obras que hay ahora mismo en la AP-7 en curso en Gelida, por Sant sadurní y demás ¿no?

Igual es una primera fase para crear nuevos accesos que no había y la segunda es lo del ticket, pero creo que esto último es básico, no se puede parar de 2 a 3 veces entre Barcelona y Tarragona. Y otras 2 antes de llegar al peaje de ticket de L'Hospitalet de l'Infant. Por no hablar de que los peajes de Tarragona y El Vendrell, con esa curva que hay para saltarlos en medio de la autopista no son muy seguros que digamos para circular teniendo que reducir la velocidad a 80 ó a 60 según el tráfico que haya. ¿Cuándo van a retirar esas casetas para dejar por lo menos el paso rectilíneo?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 03/03/2010 9:16

A Sant Sadurni i Gelida ja esta modifican els accesos per afegir el peatge per entregar i recollir el tiquet i a Gelida per fi es podrà anar cap a Vilafranca.
Per desgracia pels usuaris el tiquet nomes serà fins a Tarragona, ja que es una altre concesionaria. I enlloc de fer un acord entre concesionaris per repartir-se el cobrament, els usuaris tindran que parar 2 cops per pagar.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 03/03/2010 11:30

Hola,

¿Dos concesionarias diferentes? eso sería antes, porque ahora las 2 autopistas son de "Abertis". Y aunque no lo fueran y fuesen 2 concesionarias diferentes, que se apañen, además ¿dónde está el problema en el reparto? si yo cojo el ticket en Vilafranca y lo dejo en Sagunto ya sabe cada concesionaria qué tramo he realizado en su concesión y lo que me debe cobrar cada una de lo que yo pague a la entrega de mi ticket. No jodamos. Eso son cositas que se hacen automáticamente hombre, ¿seguro que habrá que parar 2 veces? no lo entiendo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 03/03/2010 14:11

Santfeliuenc ha escrit: No jodamos. Eso son cositas que se hacen automáticamente hombre, ¿seguro que habrá que parar 2 veces? no lo entiendo.
Si nos *******, el peaje troncal en Tarragona no desaparece. Solo desaparece el del Vendrell.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/03/2010 14:42

Doncs si és així molt malament. No ha de costar gaire que hi hagi un ticket únic i pagar només una vegada. Que n'aprenguin dels italians: és possible anar des del Túnel del Monte Bianco fins a Taranto (1.200 km) per Alessandria, Bologna i Ancona pagant una única vegada (74,50 €). Com a curiositat, es pot fer el mateix trajecte per Genova, Roma i Napoli (1.300 km) pagant el mateix, ja que el tiquet es recull i s'entrega al mateix lloc.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 03/03/2010 19:13

Hola,

No puede ser, ahora mismo si subes de Valencia a Barcelona, donde pagas es en El Vendrell, el de Tarragona te lo saltas. Y cuando bajas lo mismo pero al revés, te saltas el del Vendrell y pagas en Tarragona. Es de suponer que en el futuro han de eliminar los dos. El límite de concesión está en L'Hospitalet de l'Infant, en el que coges el ticket. Si hay que parar en alguno, será en ese ¿no?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 04/03/2010 12:16

En aquest document en pdf: El conveni per a l'ampliació de l'AP7. Les actuacions a Tarragona de la web d'ACESA i datat el 21 de març de 2007, s'enderroquen els peatges troncals següents: El Vendrell, Mediterrani, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant (pg. 63 del document)

Suposo que estem, encara, en una fase intermèdia de la implantació del sistema de peatge tancat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 04/03/2010 12:46

Hola,

Amigo, eso es lo que yo tenía entendido, de Martorell a Puzol con ticket y de Martorell a Alfajarín con ticket también sin tener que parar.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 20/03/2010 21:29

Llavors suposo que s´hauran de construïr nous peatges laterals a Torredembarra, Tarragona/Reus, Reus/Salou, Vilafranca Sud, Centre i Nord, i Gelida, no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/03/2010 13:53

De fet, em sembla haver vist que a St. Sadurní ja s'hi han posat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 23/03/2010 22:29

Servidor va anar fa una setmana de Vilafranca a Reus per autopista amb la Hispano Igualadina (per cert, últim cop, em van clavar 7,30 euros per un Vilafranca-Reus) i vaig veure que s'havia suprimit el peatge troncal en sentit València a El Vendrell i el de Tarragona en sentit El Pertús. Per cert, mencionar que a pesar de ser les set de la tarda d'un laborable, l'autopista anava DESERTA.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 23/03/2010 22:41

Suposo que aviat anar de Sant Sadurní d'Anoia a Vilafranca per l'autopista ja no serà gratis?Avui en dia ho és.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 24/03/2010 12:11

Mako448 ha escrit:Suposo que aviat anar de Sant Sadurní d'Anoia a Vilafranca per l'autopista ja no serà gratis?Avui en dia ho és.
I també ho serà pels usaurios de Gelida a Vilanfranca, que ara no poden utilitzar-la. Pero no estic segur si serà general o per usuaris de Teletacs bonoficats. Com els veins de Gelida o Sant Sadurni que ara paguen a Martorell pel quilometres recorreguts i no el fixe de Martorell fins Vilanfranca.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 24/03/2010 13:05

Hola,

No estoy de acuerdo con los descuentos aplicados solamente a usuarios de Via-T (Teletac) en autopistas. Es un sistema injusto ya que para beneficiarse de un mínimo descuento ridículo te tienes que comprar un aparatito que vale unos 30€ ó 40€, según con quien lo cojas, y luego tendrías que estar viajando todos los días para hacerlo efectivo.

Mientras que un usuario que fuese de Gelida a Vilafranca o a Martorell, como estais diciendo, y que antes no pagaba peaje, ahora con el nuevo sistema tendrá que abonarlo.

¿A quién beneficia exactamente el sistema Via-T (Teletac)? porque yo no lo tengo y el hecho de no pararme en el peaje no me supone absolutamente ningún inconveniente, es más, veo coches que no paran y utilizan ese sistema y 2 minutos después los adelanto en la autopista sin más complicaciones, o sea, que llegar antes que yo, no llegan, frenar han de frenar porque hay que pasar bajo el sistema a 10 km/h para que te localice bien el aparatito... ¿por qué tanto empeño en que usemos este sistema? si tantas ganas tienen de que lo utilicemos que nos regalen el terminal, lo mismo que si los bancos quieren que usemos una determinada tarjeta de crédito, que nos quite la cuota anual y las comisiones.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/08/2010 2:30

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... elona.html

L'AP-7 ha perdut en tres anys 14.000 usuaris al dia entre Tarragona i Barcelona

Dels més de 63.000 vehicles que hi van passar de mitjana a diari el primer semestre del 2007 s'ha passat a poc més de 49.000 enguany, un 22% menys

30/08/10 02:00 - tarragona - Òscar Palau

La crisi econòmica també s'ha fet notar, i molt, en un retrocés general de la mobilitat i, en particular, del trànsit a les autopistes. D'acord amb una tendència que s'observa al conjunt de les vies que gestiona a tot l'Estat espanyol, on la circulació ha tornat a baixar d'un 4,8% de mitjana enguany, l'empresa concessionària de l'AP-7, Acesa (filial del grup Abertis) ha registrat durant el primer semestre del 2010 una davallada de més de 2.500 vehicles respecte al mateix període de l'any passat al tram sud català, entre Barcelona i Salou (la concessió acaba a l'Hospitalet de l'Infant). En concret hi van circular 49.266 vehicles de mitjana (sumant les quantitats de lleugers i pesants, és a dir, bàsicament turismes i camions), un 4,9% menys que els 51.786 que hi havien transitat entre gener i juny del 2009.

Si la quantitat es compara amb la d'altres anys, anteriors a la crisi, però, la davallada és encara més evident. Al primer semestre del 2007, per exemple, havien utilitzat el tram entre Tarragona i la capital un total de 63.250 vehicles, gairebé 14.000 menys que al 2010, la qual cosa suposa una reducció del 22,11%. És a dir que, de cada cinc vehicles que la van utilitzar fa tres anys, més d'un ho ha deixat de fer enguany. La tendència ha estat imparable des que el 2008 es van detectar els primers símptomes de la crisi, ja que els primers sis mesos d'aquell any es va registrar un 4,3% menys en el nombre d'usuaris (60.495) que l'anterior, si bé la caiguda més forta va ser el 2009, d'un 14,4% respecte de l'any anterior. Es dóna la circumstància que el descens ha coincidit precisament amb l'estrena d'un tercer carril, l'abril del 2009, a tot el tram entre Salou i el Vendrell.

Pel que fa al tram nord entre Barcelona i la Jonquera, l'AP-7 també ha perdut clients en el primer semestre d'enguany, ja que s'ha passat de 43.977 vehicles a 42.171 (-4,1%). Respecte al 2007, que n'hi van circular 48.783, la baixada ha estat de prop de 6.600 turismes i camions, d'un 13,55%, menys acusada que al tram sud.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”