Nou sistema de control de velocitat sense radar

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Nou sistema de control de velocitat sense radar

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/05/2005 12:09

De El Periódico de Catalunya
-----------------------

Trànsit prova un nou sistema de control de velocitat sense radar


• El mètode consisteix a calcular la mitjana emprada en trams d'uns 10 quilòmetres
• La implantació està pendent de l'estudi sobre la viabilitat jurídica


Amb el pla de 500 nous radars no n'hi ha prou. La Direcció General de Trànsit (DGT) està desenvolupant un nou sistema de control de velocitat per trams basat en una cosa tan simple com calcular el temps mitjà de recorregut entre dos punts. Actualment es troba en fase de proves, pendent de l'estudi sobre la seva viabilitat jurídica, però el director general, Pere Navarro, està convençut que es tracta d'un sistema "més just, més barat i a la vegada més eficaç" que els radars.
El mecanisme és molt elemental. Sobre cada un dels carrils d'una autovia o autopista es col.loquen càmeres fotogràfiques equipades amb un sistema de reconeixement de matrícula i un rellotge. El dispositiu està connectat a un programa informàtic situat al centre de gestió de trànsit que calcula el temps de reI
corregut de cada vehicle i la velocitat mitjana emprada.
"Si la mitjana supera el límit permès, sabem que el vehicle en qüestió ha infringit la llei com a mínim en algun punt d'aquest tram i ha de ser sancionat", va explicar Jesús Díez d'Ulzurrun, subdirector general de gestió de trànsit i alma mater del projecte.

MÉS JUST
Trànsit considera més just el nou mètode perquè al mesurar la mitjana no sanciona el conductor que en un moment de descuit o problema trepitja l'accelerador, sinó el que supera el límit durant bastants quilòmetres. Els trams oscil.larien entre els 8 i els 12 quilòmetres de longitud. Més llargs serien poc eficaços. "El tram no ha de tenir entrades o sortides, pendents o revolts pronunciats, ni canvis en els límits de velocitat, perquè es desvirtuaria el càlcul", argumenta Díez.
També es considera més eficaç perquè obliga els conductors a aixecar el peu de l'accelerador durant més quilòmetres que amb els radars i això és, al cap i a la fi, el que es pretén. Els trams se senyalitzarien i el conductor sabria que si arriba al seu destí abans del que la llei li permet no tindrà escapatòria.
El desenvolupament tècnic no presenta cap problema. El sistema està en proves des de fa quatre mesos en un tram de 12,110 quilòmetres a l'entrada de Madrid per l'A-1 (autovia de Burgos) i "està perfectament ajustat". Les càmeres reconeixen al voltant del 85% de les matrícules dels cotxes i quan aquests passen sota el segon pòrtic calcula la mitjana en segons.
Les dades que oferia ahir l'ordinador són reveladores d'un altíssim nivell d'incompliment. Entre les dues i les tres de la tarda, el 67,1% dels cotxes superaven el límit de 120 km/h que regeix en el tram escollit. Uns quants passaven fins i tot dels 180 km/h. Els operadors ja no s'espanten si veuen que la xifra que apareix en la seva pantalla supera els 200 km/h de mitjana. "No és gens infreqüent", comenta un d'ells.

COSTA UNA QUARTA PART
El sistema no és la panacea. A les carreteres convencionals no es pot aplicar, però per a les vies desdoblades resulta molt més barat. "Si instal.lar un radar costa uns 100.000 euros (16 milions de pessetes), el nou sistema en costa uns 25.000 per tram. És a dir, el 25%", explica Díez.
Els primers estudis sobre la viabilitat jurídica han advertit d'un possible taló d'Aquil.les: la llei exigeix que a l'imposar una sanció per excés de velocitat s'indiqui el punt quilomètric. Els responsables de la DGT creuen que aquests problemes no seran insalvables. Al cap i a la fi, a Àustria fa dos anys que funciona un sistema idèntic sense problemes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/03/2008 16:17

Notícia d'El Periódico:

---------------------------------------------------

23/3/2008 LA SEGURETAT VIÀRIA|NOU PROJECTE CONTRA ELS EXCESSOS AL VOLANT

Trànsit prepara multes basades en la velocitat mitjana dels vehicles

• El sistema s'assajarà a partir del mes de juny al túnel de Viella, però de moment sense sancions
• El dispositiu evita les frenades que els conductors fan ara quan s'acosten als radars fixos

MAYKA NAVARRO
BARCELONA


El túnel de Viella (Vall d'Aran) estrenarà al juny un nou sistema de control de velocitat sense radar. El dispositiu calcula --a partir del temps que es triga a recórrer els cinc quilòmetres del túnel-- la velocitat mitjana de cada vehicle. Els que superin els 80 quilòmetres per hora no seran multats, de moment, però suportaran l'escarni públic d'haver de llegir la matrícula del seu vehicle en un gran plafó informatiu que advertirà a la sortida del corredor que estaven circulant a més velocitat de la que està permesa.
Aquest sistema té una destacada legió de seguidors entre els experts en seguretat viària, que asseguren que és molt més just que el radar convencional. ¿Per què? Perquè s'utilitza en trams no superiors als 10 quilòmetres i analitza la velocitat en un trajecte sense castigar que en un punt determinat el conductor acceleri. Hi ha un altre avantatge que destaca el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, i és que aquest mètode evita les temibles frenades que quasi tots els conductors fan quan s'acosten a un radar fix.

FRENADES EN CADENA
Tothom sap on són els radars fixos. Primer perquè hi ha cartells que els anuncien. I perquè el mateix SCT i la Direcció General de Trànsit (DGT) publiciten la seva ubicació a les respectives webs. Per si fos poc, els despistats disposen de navegadors o GPS amb els punts quilomètrics controlats per radar introduïts a l'artilugi que els alerten poc abans d'arribar. I si malgrat això encara hi ha conductors que no saben on és un radar, només s'han de fixar en les frenades en cadena que es produeixen quan la resta dels vehicles s'hi aproximen. Doncs bé, aquest sistema, a més de ser molt més barat que el radar convencional, evita la perillosa frenada i, el que és el mateix, obliga a circular a la velocitat autoritzada durant determinats trams de fins a 10 quilòmetres.
El mètode s'estrena a Viella i després els tocarà el torn als túnels del Cadí i del Bruc. ¿Per què en túnels? "Són trams d'alt risc en què hem d'esforçar-nos per reduir la sinistralitat a zero", explica el director de Trànsit.
Pérez Moya assegura que, de moment, no té cap pressa per tramitar les sancions econòmiques i que l'interessa molt més el caràcter pedagògic de la mesura. Encara que reconeix que hi ha alguns dubtes sobre la viabilitat jurídica.
Fa tres anys, el director de la DGT, Pere Navarro, va assajar aquest mateix sistema en un tram de 12 quilòmetres a l'entrada de Madrid, a la A-1 (autovia de Burgos). L'invent va funcionar de meravella però, de sobte, Navarro es va trobar sobre la taula del despatx diversos informes jurídics contradictoris. Uns advertien que la llei exigeix que a l'imposar una sanció per excés de velocitat s'indiqui el punt quilomètric. Navarro va aparcar temporalment el projecte però no se'l va treure del cap. De manera que ara disposa de nous informes que avalen aquest mètode, sense necessitat de revisar la normativa actual. Uns estudis que ha promès enviar urgentment a Pérez Moya encara que aquest insisteix en el fet que, de moment, no té cap pressa per sancionar.

CÀMERES FOTOGRÀFIQUES
Aquest mecanisme, que des de fa cinc anys funciona a Àustria, és molt elemental. Sobre cada un dels carrils s'hi col.loquen unes càmeres fotogràfiques que estan equipades amb un sistema de reconeixement de matrícula i un rellotge. El dispositiu està connectat a un programa informàtic situat al centre de gestió que calcula el temps de recorregut de cada vehicle i la seva velocitat mitjana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 28/03/2008 17:49

Jo no veig aquest sistema tan bo com el pinten. Per començar, s'hauria de fer que tots els punts de control tinguéssin la mateixa hora exacta (com a mínim, per cada parella de punts de control), ja fos perquè s'envien les dades des d'un únic servidor central o bé perquè constantment es revisen. Imagineu-vos que, pel que sigui, un va un minut més avançat que l'altre (molt típic en un rellotges de carrer), degut a desajustaments del propi sistema. Doncs 1 minut de diferència en 10 km, per exemple, pot significar estar dins la legalitat (5 minuts, mitjana de 120km/h) o ser condemnat per conducció temeraria (4 minuts, mitjana de 150 km/h). I no em val que se m'asseguri que rebran un manteniment constant perquè no m'ho crec. D'altra banda, si conec l'inici i el final del tram, puc assolir una punta de 160 km/h i després anar a 70-80, pel que la mitja segurament serà menor de 120.

No ho sé, no el veig tan bé, la veritat. Per cert, a Madrid és veritat que es corre, però tant com considerar normal veure mitjanes superiors als 200, tampoc ho veig...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 31/03/2008 19:45

Hola,
El sistema no és la panacea. A les carreteres convencionals no es pot aplicar, però per a les vies desdoblades resulta molt més barat. "Si instal.lar un radar costa uns 100.000 euros (16 milions de pessetes), el nou sistema en costa uns 25.000 per tram. És a dir, el 25%", explica Díez.
Nuevamente volvemos a lo mismo, o sea, que parece que de lo que se trata aquí es, no de la seguridad, sino de multar y recaudar de la manera más sencilla y fácil a todo aquel que circule por autopista o autovía.

No quieren instalar el sistema en vías convencionales interurbanas que es donde los accidentes y los golpes tienen sus peores consecuencias y donde la velocidad excesiva hace estragos, sin embargo, parece que de lo que se trata es de llenar las autopistas al 100% de radares y de tramos controlados, no por seguridad, sino porque es más fácil y más barato multar a la gente y recaudar. Eso es lo único que les mueve: multar y recaudar. No les mueve nuestra seguridad.

En autopistas y autovías el hecho de circular a 130 ó 140 km/h no es un riesgo mayor que el hacerlo a 120 km/h, es más, son vías rápidas que permiten esas velocidades.

Si realmente el problema nos preocupase y hablásemos de seguridad y no de recaudar, el problema además de los excesos, los radares y los métodos de control, que están muy bien, también radicaría en denunciar el lamentable estado de muchas de esas vías rápidas dondes es tan fácil multar y recaudar, pero que están hechas una pena y que tienen un firme en un estado y unas condiciones cochambrosas. Este tipo de vías rápidas hay que mantenerlas con regularidad, hay que dejarlas impecables siempre, no pueden tener baches ni irregularidades en el trazado, no pueden tener según qué curvas con según qué radios... y todo esto no se mira, da lo mismo, hay parches, hay firmes en mal estado, hay dejadez, no se invierte en mantenimiento en las autovías, en cambio, siempre hay dinero para multar y recaudar porque... como es más barato...

Simplemente lamentable. La seguridad en carretera no consiste en multar a los más fáciles ni el sitio más propicio o con el sistema más barato. La seguridad real empieza por mantener la vía en buen estado, después de eso, pero siempre después, van las multas, porque si lo que queremos evitar de verdad son los muertos, nos dará igual que alguien circule a 160 km/h siempre que salvemos su vida y la de quienes circulen a su lado por esa vía, y si esas vidas se salvan manteniendo la vía impecable, eso que hemos salido ganando. Si además de eso, lo localizamos, lo sancionamos y lo multamos, pues mejor, pero lo primero es salvar vidas y eso no se consigue quitando puntos ni dinero, eso se consigue quitando curvas cerradas, baches en autovías, firmes irregulares y saltos y alterones varios.

Y por supuesto, si nos limitamos solamente a las vías desdobladas, es decir, solamente a autopistas y autovías, estamos pasando olímpicamente de la seguridad, puesto que los peores accidentes con mayor número de pérdidas humanas se producen en vías convencionales, cruces al mismo nivel, rotondas y vías convencionales de doble sentido. Más valdría poner cámaras en las rotondas registrando las salidas que hacen algunos, especialmente los camiones y multándolos por ello, que no creo que se salvasen muchos, recaudarían igual, las imágenes las vería un agente y no habría lugar a dudas sobre la ilegalidad ni el punto concreto porque estaría bien claro. Más barato que eso no creo que haya, pero se prefiere multar por ir a 140 en vez de a 120.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 31/03/2008 22:50

Santfeliuenc ha escrit:Si realmente el problema nos preocupase y hablásemos de seguridad y no de recaudar, el problema además de los excesos, los radares y los métodos de control, que están muy bien, también radicaría en denunciar el lamentable estado de muchas de esas vías rápidas dondes es tan fácil multar y recaudar, pero que están hechas una pena y que tienen un firme en un estado y unas condiciones cochambrosas. Este tipo de vías rápidas hay que mantenerlas con regularidad, hay que dejarlas impecables siempre, no pueden tener baches ni irregularidades en el trazado, no pueden tener según qué curvas con según qué radios... y todo esto no se mira, da lo mismo, hay parches, hay firmes en mal estado, hay dejadez, no se invierte en mantenimiento en las autovías, en cambio, siempre hay dinero para multar y recaudar porque... como es más barato...
Carreteras como la A-2 me parecen vergonzosas. Hay tramos realmente infames. Trazados como el tramo entre Esparreguera y la variante de Igualada son injustificables en carreteras que ellos consideran de primer nivel. El punto que hay justo antes de la variante de Igualada, donde desde el primer día, debido a los yesos sobre que está asentada la carretera, hay unos baches tremedos. Es muy fácil poner una limitación y una señal de "peligro, badén" y ponerse a multar. O la curva cerrada de 90 grados que hay tras la recta de la salida del túnel del Bruc sentido Lleida, limitada primero a 100 y ahora a 80.

Yo acepto respetar las normas, pero ellos tienen la obligación de hacer las cosas bien hechas, como debo yo respetar el código de circulación. La cuestión es que ellos sólo tienen derechos, derechos a multarte, perseguirte y encarcelarte si tú no cumples.

Y por supuesto, si nos limitamos solamente a las vías desdobladas, es decir, solamente a autopistas y autovías, estamos pasando olímpicamente de la seguridad, puesto que los peores accidentes con mayor número de pérdidas humanas se producen en vías convencionales, cruces al mismo nivel, rotondas y vías convencionales de doble sentido. Más valdría poner cámaras en las rotondas registrando las salidas que hacen algunos, especialmente los camiones y multándolos por ello, que no creo que se salvasen muchos, recaudarían igual, las imágenes las vería un agente y no habría lugar a dudas sobre la ilegalidad ni el punto concreto porque estaría bien claro. Más barato que eso no creo que haya, pero se prefiere multar por ir a 140 en vez de a 120.
Yo siempre lo he pensado. En tramos concretos, conflictivos, etc. de la misma forma que hay cámaras para enseñar por la tele los atascos, que cojan esas imágenes y pongan un policía mirando. A la que vea una infracción grave, que le dé al botón y luego se analiza qué ha hecho y se anota la matrícula. Verías cuantos cambios de carril sin respetar nada, cuantos rebasamientos de moto entre dos coches, cuantos se saltan los semáforos, cuantos se saltan los STOP aunque venga alguien, cuantos se meten en las rotondas o aceleran cuando ves que tú vas a entrar para luego excusarse de que ya estaban dentro...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/08/2009 10:39

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=283918

Trànsit estrenarà a la tardor el nou sistema per controlar la velocitat als túnels

La DGT presenta una campanya especial per a controlar l'excés de velocitat

AGÈNCIES / LAMALLA.CAT

La Direcció General de Trànsit (DGT) de l'administració central ha engegat aquest dilluns una campanya especial per a vigilar els límits màxims de velocitat permesos, per la qual cosa 264 radars controlaran el pas d'uns 100.000 vehicles diàriament fins al proper dia 23 d'agost. La DGT també ha presentat un nou sistema per controlar la velocitat als túnels que el Servei Català del Trànsit (SCT) ja va presentar l'any passat i que preveu estrenar la tardor vinent.

El nou sistema de control de velocitat no es basarà en l'ús de radars, sinó que controlarà el temps de pas i multarà els conductors que travessin el trajecte en menys temps de l'establert. En el cas del túnel de Vielha, el primer on es farà servir, com que la velocitat màxima establerta és de 80 quilòmetres per hora, els conductors podran recórrer tot el trajecte com a mínim en un temps aproximat de quatre minuts i mig. La DGT ha decidit instal·lar aquest sistema en un tram considerat perillós del túnel de Guadarrama, a la perifèria de Madrid.

Pel que respecta a la nova campanya, presentada aquest dilluns a tots els mitjans, amb el lema “Tots sabem que si respectem els límits hi haurà menys víctimes a les carreteres. Per què ho fem?”, la DGT ha previst duplicar el nombre de controls i situarà 264 radars mòbils en dos milers de trams de carreteres del territori espanyol, a excepció de Catalunya i el País Basc, que tenen les competències transferides en aquesta matèria.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 11/08/2009 20:00

Aquest sistema em recorda el control fotografic del centre de barcelona


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/12/2009 18:37

http://www.3cat24.cat/noticia/425505/ca ... -de-Vielha

Entra en funcionament el sistema de control de la velocitat mitjana del túnel de Vielha

Actualitzat a les 11:19 h 01/12/2009

Un nou sistema de control de la velocitat del túnel de Vielha entra en funcionament. El nou radar, de moment, funcionarà només amb caràcter preventiu i informatiu i no hi haurà sancions. El sistema de control que s'ha instal·lat al túnel és pioner a l'estat espanyol, ja que a través de lectors de matrícula ubicats als dos extrems del túnel es calcula la velocitat mitjana en la qual circulen els vehicles. Durant el tram controlat, de gairebé sis quilòmetres, la velocitat permesa és de 80 quilòmetres per hora.
Els vehicles que sobrepassin la velocitat permesa seran alertats de la velocitat a la qual circulaven amb uns panells informatius que s'han col·locat a les dues boques del túnel.

El servei català de trànsit vol aconseguir que amb el nou sistema, que ha tingut un cost de 347.000 euros, els conductors es conscienciïn de la importància de respectar la velocitat reglamentària.

I això:
"Si instal.lar un radar costa uns 100.000 euros (16 milions de pessetes), el nou sistema en costa uns 25.000 per tram. És a dir, el 25%", explica Díez.
Sí que va car, el 3%...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 02/12/2009 8:38

Hola,

Ayer por la A-2 y entrada a Barcelona por la ronda litoral detecté la presencia por la tarde de al menos un coche camuflado de los Mossos poniendo multas en carretera. Desconozco la matrícula y el modelo, me fijaré más. La única advertencia que tienes de que es un coche camuflado es la vestimenta del conductor y quizá porque lleve alguna antena más de las habituales.

Debe ser que la gente sabe perfectamente dónde están los radares y frena a tiempo para luego seguir igual, las multas y la recaudación habrá descendido y les han dado un toque para que no decaigan las sanciones. Con algo habrá que pagar las cenas/comidas de Navidad de los Mossos y jefecillos varios ¿no?

Radares y más radares, eso sí, las obras én la zona de Cornellà junto al nuevo estadio del Espanyol parecen las de la Sagrada Familia, no acaban nunca, hoy mismo han colocado una señal enorme de "retenciones a 1 km" y más adelante ya se ha visto el motivo: han reducido de 4 a 2 carriles en esa zona en dirección a Barcelona. Y las obras entre Sant Andreu de la Barca y Pallejà del puente aquel que hay allí y que se supone que es para conectar la A-2 con la circunvalación norte de Barcelona (B-30) donde han colocado la estructura inicial del puente pero han dejado en la propia A-2 las marcas rugosas del trazado provisional que pusieron sin reasfaltar y donde hasta que terminen la obra ya pasará más de un año y pico... ¿ahí no se dan prisa ni se invierte el dinero?

Pues nada, a recadudar se ha dicho, cuidado que en estos días los Mossos salen de caza mientras las infraestructuras dan asco y se mueren por inanición. Es vergonzoso.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/07/2010 9:16

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ionar.html

El nou radar del túnel de Vielha comença a sancionar

límit · El nou sistema calcula a través d'uns lectors de matrícula la velocitat mitjana a què circulen els vehicles per detectar si superen els 80 km/h
futur · Està previst instal·lar aquest radar, pioner a l'Estat, als túnels del Bruc i el Cadí


12/07/10 02:00 - barcelona - Núria Puyuelo

El Servei Català de Trànsit comença a sancionar avui amb un nou radar aquells conductors que circulen per sobre de la velocitat màxima permesa dins del túnel de Vielha, a la Val d'Aran. El nou sistema, pioner a l'Estat espanyol, enregistra el temps que tarda un vehicle a recórrer els prop de 6 quilòmetres que té el túnel a través d'uns lectors de matrícula que hi ha instal·lats a l'entrada i la sortida del túnel.

D'aquesta manera, el radar pot calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat el vehicle i sancionar els conductors que hagin sobrepassat el temps estimat de recorregut. El nou radar pretén perseguir aquells conductors que tenen el costum de frenar bruscament quan s'apropen al cinemòmetre i que un cop el passen tornen a accelerar.

El sistema va entrar en funcionament al túnel de Viella l'1 de desembre de l'any passat de manera preventiva i informativa. Fins avui, els conductors que sobrepassaven el límit permès –80 km/h– se'ls alertava a través dels panells lluminosos instal·lats a les boques del túnel que havien comès aquesta infracció.

La inversió per posar en marxa el nou radar ha estat de 347.000 euros. En aquest pressupost s'inclouen també les càmeres que transmeten les imatges del túnel a temps real al Centre d'Informació Viària de Catalunya.

La previsió del Servei Català de Trànsit és instal·lar en els pròxims anys aquest nou radar als túnels del Bruc i del Cadí –el segon més llarg després del de Vielha– per millorar la seguretat en aquests trams, i no es descarta implantar-ne en alguns trams de vies ràpides.

El sistema comença a sancionar avui amb retard perquè fins ara la normativa no preveia multar els conductors que sobrepassessin una determinada velocitat mitjana en un tram de via. Ara bé, la nova llei de trànsit, que va entrar en vigor el 24 de maig, ja inclou, entre altres modificacions, que es puguin sancionar els conductors amb aquest sistema.

D'altra banda, el Ministeri de Foment, titular de la carretera, la Nacional-230, està estudiant si tira endavant la demanda del govern aranès de millorar la visibilitat dels panells lluminosos.

LA XIFRA
4,5 minuts és el temps mínim per recórrer el túnel. Si es completa en menys temps, se sancionarà el conductor.

LA DATA
01-12-09 és el dia que va començar a funcionar el sistema de manera preventiva i informativa, sense multar els infractors.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/02/2011 12:45

http://www.ara.cat/societat/Transit-est ... 56666.html

Trànsit estudia situar radars per trams com el de Viella en altres carreteres

En vuit mesos s'han iniciat 560 expedients sancionadors per haver superat la velocitat mitjana permesa al túnel

ACN
Barcelona | Actualitzada el 27/02/2011 09:53


El funcionament del radar per trams situat al túnel de Viella ha deixat plenament satisfets els tècnics del Servei Català de Trànsit. Fins al punt que el director, Joan Aregio, "no descarta" situar radars com aquest en altres carreteres catalanes. "És un sistema que perfectament podem posar en altres llocs", afirma. L'estudi de les carreteres és "important" perquè la velocitat mitjana es pot veure afectada per factors externs a la conducció com "les entrades, sortides, àrees de descans, etc.", i per això la ubicació escollida per al primer radar d'aquest tipus va ser un túnel. Trànsit no tanca les portes a ampliar-ho a vies diferents, sempre que els informes tècnics ho avalin.

El radar del túnel de Viella va entrar en funcionament l'1 de desembre del 2009, tot i que no va començar a multar els conductors fins a sis mesos més tard, amb l'entrada en vigor de la nova llei de circulació. La velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora i el radar calcula la velocitat mitjana d'un vehicle des del seu accés al túnel fins a la sortida, la qual cosa el permet ser molt més precís. És el primer d'aquest tipus que es va instal·lar a l'estat espanyol, tot i que aquest 2011 s'hi ha afegit el del túnel de Guadarrama, a l'AP-6 entre Madrid i Segovia, i el del túnel de Torrox, a l'A-7, a Màlaga. El director del SCT, Joan Aregio, considera que el rendiment del radar per trams millora el rendiment dels radars tradicionals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/04/2011 18:45

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... trams.html

Trànsit instal·larà 15 radars per trams

Aquest sistema mesura el temps que un vehicle triga a recórrer una distància determinada
El director de l'SCT valora molt positivament l'aplicació d'aquest dispositiu al Túnel de Vielha


05/04/11 15:41 - Barcelona - Europa Press

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, ha anunciat avui que el govern preveu la instal·lació de 15 radars que controlen la velocitat mitjana per tram. Aregio ha avançat que aquests dispositius es col·locaran a diverses carreteres partir del 2012, tot i que encara estan estudiant la seva ubicació exacta.

D'aquesta manera, Trànsit vol estendre l'ús d'aquest tipus de radars, que ara es limita a alguns túnels, i habilitar-los en trams de vies que tinguin unes condicions específiques, com l'absència de sortides o accessos.

Aregio, que assisteix al XI Congrés estatal de Sistemes Intel·ligents de Transport, ha valorat com a “molt positiu” aquest sistema de control de velocitat, que ja s'aplica al Túnel de Vielha, i ha afegit que es col·locaran 15 nous radars d'aquest tipus durant aquesta legislatura. La seva ubicació s'estudiarà durant el 2011, i Trànsit preveu que començar-los a utilitzar a partir de 2012.

Els radars per tram fotografien l'entrada i la sortida del vehicle, i calculen el temps que aquest triga a recórrer els quilòmetres que les separen. D'aquesta manera es pot saber si el conductor ha respectat la velocitat. “Aquest temps estàndard ha de ser respectat i, si és menor, implica que s'ha anat a una velocitat superior a la permesa”, ha precisat el director de l'SCT.

A més, aquest sistema evita les frenades i accelerades que es produeixen quan el conductor coneix la ubicació del radar.

Aregio ha assenyalat que aquest tipus de radars no substitueix els convencionals sinó que en són complementaris. Per això, es col·locaran en aquells espais on siguin més convenients.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 24/10/2011 15:59

La Vanguardia ha escrit:
Catalunya tendrá seis nuevos controles por tramos el otoño del 2012

El Servei Català de Trànsit colocará nuevos mecanismos que miden el tiempo que tarda un vehículo en recorrer una determinada distancia y así determinar su velocidad

Nuevas armas para la persecución legal de los vehículos que van más rápido de la cuenta. El Servei Català de Trànsit ya sabe dónde ubicará los seis nuevos controles de velocidad por tramos. Se trata de mecanismos que miden el tiempo que tarda un vehículo en recorrer una determinada distancia y con ello si ha superado la velocidad máxima que permite la vía en cuestión. Si un turismo, por ejemplo, cubre dicho tramo en menos del tiempo establecido como media por la Administración, es que se ha cometido una infracción y, por tanto, se sanciona al conductor. Al único control por tramos que existe en Catalunya, instalado en el túnel Vielha en el 2009, se sumarán otros seis, cuatro en la provincia de Tarragona, uno en la de Girona y otro en la de Barcelona. Se calcula que los nuevos puntos de control de velocidad entrarán en funcionamiento en otoño del próximo año.

Los trayectos elegidos por Trànsit para instalar los nuevos mecanismos de control de velocidad por tramos se encuentran en la C-58, entre Sabadell y Badia –en sentido Barcelona–; en la N-340 entre Amposta y Sant Carles de la Ràpita –en ambas direcciones, lo que implica la colocación de dos aparatos, uno por lado–; en la C-14, entre Alcover y La Riba, en este caso, también en un sentido y el otro, y, por último, se instalará otro control de velocidad por tramos en la carretera C-65, entre Cassà de la Selva y Llagostera. En algunos casos, la colocación de estos nuevos dispositivos de vigilancia supondrá la retirada de algún radar fijo instalado en la zona.

El mecanismo de este tipo de controles de velocidad consiste a grandes rasgos en colocar unos lectores de matrículas en un pórtico sobre la vía y memorizar todas las placas. Cuando un vehículo rebasa dicho punto de control se adentra, por así decirlo, dentro del tramo controlado. Después de recorrer una determinada distancia –depende en cada caso, pero oscila entre cuatro y seis kilómetros–, otro lector de matrículas fija en su memoria digital el paso del vehículo y la hora exacta. Así, el equipo informático calcula el tiempo transcurrido entre una lectura y otra y establece de forma automática la velocidad media a la que ha circulado dicho vehículo en el tramo. Es así como se establece si se han superado los límites legales o no.

Los defensores de este sistema esgrimen que facilita mucho más el cumplimiento de la norma y en ciertos lugares es más útil. "Hay tiempo de rectificar. Es más difícil caer en un despiste con el límite de velocidad", explica el director general del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio. Y es que el control por tramos permite que un conductor alcance una punta de velocidad que supere el límite pero después equilibre la media circulando por debajo del tope que establece la carretera por la que circule. Esa es una de las grandes diferencias con los controles fijos. Estos miden, precisamente, la infracción en una punta de velocidad que, en ocasiones, puede ser atribuida al despiste. Además, con el control por tramos se evitan casi en su totalidad el efecto frenazo que realizan aquellos conductores que conocen perfectamente la ubicación del radar y al llegar a su altura bajan en picado la velocidad. Eso genera situaciones potencialmente peligrosas.

La mayor eficiencia de estos sistemas, que entrarán en funcionamiento el año próximo, se produce en tramos donde no existe en su interior cambio alguno en los límites de velocidad. Son tramos en los que siempre se circula con un tope constante. Esa es una de las razones que han conducido a elegir los trayectos de control antes referidos en la C-58, N-340, C-14 y C-65, además de su histórico sobre su siniestralidad.

La medición de las velocidades medias en tramos con límites variables, en unas partes 80 kilómetros por hora y en otros, 100, por ejemplo, es también posible técnicamente, pero comporta problemas administrativos. Aunque las matemáticas permitirían establecer la velocidad media introduciendo las correspondientes variables, no podría saberse exactamente en qué parte del tramo el conductor ha superado la velocidad máxima. ¿En aquellos en los que el límite era más alto o más bajo? De ser en el más bajo, la sanción sería mayor, incluso podría comportar la pérdida de puntos, pero no podría saberse. El conductor podría haber rebasado los límites en momentos en que el tope de la vía era más alto, pero ello nunca podría acreditarse. Es por ese motivo que se han descartado los tramos en que existan diferentes límites de velocidad.

En el terreno de los costes, los mecanismos de control por tramos son unitariamente más caros que un radar convencional. Sin embargo, es más barato en referencia al número de kilómetros que controla el dispositivo. El paraguas de influencia sobre la voluntad del conductor de un radar fijo es más o menos de un kilómetro o kilómetro y medio. Sin embargo, con el control por tramos el conductor está sujeto a medición durante el triple de kilómetros o más. "Este sistema es más equitativo para el conductor. Cubre más espacio y sale más barato por kilómetro controlado", puntualiza Aregio.

Los radares fijos que queden liberados de servicio con la entrada en funcionamiento de los controles por tramos tendrán que ser recalibrados para su reubicación posterior, aunque muy probablemente, se quedarán inicialmente almacenados como repuestos para cubrir las averías que se van produciendo.

Trànsit prevé instalar más controles por tramos si los resultados de los que se pondrán en funcionamiento el año que viene son satisfactorios y si surge la necesidad en puntos en los que la velocidad máxima sea estable. En principio, se pensó colocar quince dispositivos de este tipo a lo largo de la presente legislatura.

Plànol



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/01/2012 10:39

http://www.ara.cat/societat/Comenca-set ... 36783.html

Comença la setmana de proves del control de velocitat pel sistema variable a l'AP-7, l'AP-2 i la B-23

Entre aquest dilluns i aquest divendres es posarà en pràctica aquest sistema de control dels conductors

ACN
Barcelona | Actualitzada el 23/01/2012 08:35


El Servei Català de Trànsit (SCT) ha engegat a les sis de la matinada d'aquest dilluns la setmana de proves del sistema de velocitat variable a l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 en el tram Martorell - Molins de Rei - Diagonal en ambdós sentits de la circulació. El període de proves del sistema serà de les 06.00 a les 22.00 cada dia fins al divendres 27 de gener.

El sistema preveu cronometrar el temps que un vehicle tarda a efectuar el tram controlat, de tal manera que se'n pot determinar la velocitat a la qual l'ha fet i, doncs, si ha superat la permesa. Al tram controlat hi haurà diversos panells lluminosos que aniran informant els conductors de la velocitat a la qual circulen.D'altra banda, en aquest període en els panells de missatgeria variable de l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 s'anunciarà i avisarà els conductors que el sistema de velocitat variable està en proves. Al llarg d'aquests dies el procés sancionador en aquesta via no variarà.

L'equipament de velocitat variable de l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 és com el ja existent a l'autovia de Castelldefels (C-31) i a l'autopista del Garraf (C-32) i permetrà modular la velocitat d'aquesta via a la baixa en funció de diversos paràmetres com la congestió, les incidències viàries, les inclemències meteorològiques o les condicions mediambientals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/08/2013 12:25

Un nou radar mesurarà la velocitat a la Ronda de Dalt per trams

L'Ajuntament instal·larà aquest aparell en proves entre la plaça Karl Marx i la Via Favència en sentit Besòs. L'aparell mesura la velocitat mitjana dels cotxes entre dos punts, per evitar que els conductors frenin i accelerin abans i després de passar per un radar fix

http://www.ara.cat/societat/radar-mesur ... 02332.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 20/08/2013 12:47

Guigui ha escrit:Un nou radar mesurarà la velocitat a la Ronda de Dalt per trams

L'Ajuntament instal·larà aquest aparell en proves entre la plaça Karl Marx i la Via Favència en sentit Besòs. L'aparell mesura la velocitat mitjana dels cotxes entre dos punts, per evitar que els conductors frenin i accelerin abans i després de passar per un radar fix

http://www.ara.cat/societat/radar-mesur ... 02332.html
En aquell tram nomès falta anar emputjant els cotxes. I t'hi deixes els frens intentant anar a 60km/h en baixada



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 20/08/2013 13:01

La limitació a 60 en sí ja la trobava una bestiesa i un sense sentit, doncs no hi ha cap perill, més enllà de la pendent la qual no deu ser tanta, ja no està ni senyalitzada.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/08/2013 16:02

Efectivament, la limitació a 60 en aquell tram està extesa de manera exagerada. Ara veurem si aquest nou sistema de control no ho empitjora encara més (que hi hagi gent que "es clavi" per reduïr a 30 o 40 en comptes de 60)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimarts 20/08/2013 18:38

Guigui ha escrit:Un nou radar mesurarà la velocitat a la Ronda de Dalt per trams

L'Ajuntament instal·larà aquest aparell en proves entre la plaça Karl Marx i la Via Favència en sentit Besòs. L'aparell mesura la velocitat mitjana dels cotxes entre dos punts, per evitar que els conductors frenin i accelerin abans i després de passar per un radar fix

http://www.ara.cat/societat/radar-mesur ... 02332.html
Hola a tothom:
Sempre feta la llei, feta la trampa, aviat sortira un aparell que et mesuri la velocitat mitja. Aixi de radar a radar tindrás temps de reduir el suficient.
Salutacions



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/04/2014 8:05

Diari de Girona, 1 d'abril de 2014 ha escrit: Trànsit col·locarà dos radars de tram a la variant de Girona
Els dos controladors de velocitat de la N-II entraran en funcionament a finals d'aquest any
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”