Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/02/2013 8:42

Diari de Girona, 19 de febrer de 2013 ha escrit: Comencen les obres per construir l´enllaç de l´Eix amb la N-II a Girona

La maquinària ha d'arribar en els propers dies i està previst que els treballs durin uns tres mesos

Imatge
Els operaris ja van començar a treballar ahir sobre el terreny per la construcció de l´enllaç. marc martí

CALDES DE MALAVELLA | R. VAN EECKHOUT És la darrera peça que falta per completar el puzle. Gairebé un mes i mig després de la inauguració del desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), els operaris van començar a treballar ahir sobre el terreny per donar inici a les obres que han de servir per construir l'enllaç entre dues de les principals carreteres a la demarcació de Girona: la N-II i l'Eix. Aquesta connexió per la banda gironina (incorporació a la C-25 venint des de Girona i sortida de l'Eix cap a la Nacional en direcció a la capital gironina) va quedar retardada pel fre que va posar el Ministeri de Foment a les obres. Un cop assolit l'acord, ja fa unes setmanes, les màquines s'han de posar a treballar en els propers dies, i es preveu que l'enllaç estigui operatiu en un termini d'uns tres mesos. Les obres comencen amb aquest retard perquè el Ministeri de Foment afirmava, d'una banda, que la sortida de l'Eix cap a la N-II es trobava en un punt massa proper a la sortida de la Nacional cap a l'Aeroport. Si bé en sentit Barcelona ja s'han pogut posar en marxar les connexions d'entrada i sortida de l'Eix amb la Nacional, per la banda gironina, segons l'Estat, la normativa no permetia que dos enllaços estiguessin en dos punts amb una distància tan reduïda. També s'al·legava que la connexió entre les dues carreteres suposaria un augment del trànsit, i per tant demanava que la Generalitat assumís el cost de la construcció d'un carril addicional a la N-II en el tram previ a l'enllaç per poder suportar l'augment del trànsit. Finalment, però, es va assolir un acord que comportarà desplaçar lleugerament la sortida de l'aeroport uns metres per complir amb la normativa. D'altra banda, aquestes obres també conviuran amb les que s'estan fent al tram Caldes-Sils de la N-II.
19.02.2013 | 00:00


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 24/04/2013 14:17

Regió-7, 24 d'abril de 2013 ha escrit: Els bonys s´han de treure per sempre

24.04.2013 | 08:36

Deu quilòmetres de l'eix Transversal s'hauran d'aixecar per substituir el ferm. Són 10 quilòmetres (del 116 al 126) bagencs, entre Rajadell i Aguilar de Segarra. No era una obra fàcil en molts trams, les presses per poder acabar la construcció en menys temps del previst i poder estalviar despesa podrien no haver jugat a favor de la seva qualitat i control, la particular situació econòmica de les constructores i del país encara hi afegia més complexitat, i sempre s'ha de tenir en compte que, a vegades, fent les coses bé, també pot sortir una obra malament. Han passat només tres mesos, però, des que l'obra es va posar en servei, el mes de gener passat. És molt poc temps per tenir-hi problemes. Expliquen els responsables del departament de Territori i Sostenibilitat que les causes del problema cal buscar-les en les abundants precipitacions dels mesos d'hivern i en la singularitat del terreny, però les primeres, sent importants, no han estat extraordinàries, i el terreny ha de ser bastant similar al que es van trobar a l'hora de fer el primer traçat de l'eix, ja que ara només s'ha desdoblat en trams que pràcticament arreu circulen en paral·lel. Expliquen les mateixes fonts que hi ha un problema de drenatge, que vol dir que les terres que es van col·locar no eren les apropiades, i que l'acumulació d'aigua és la que ha fet moure l'asfalt, provocant les ondulacions que ara troba el conductor en circular-hi. Però la solució sembla que passa per aixecar la capa d'asfalt i posar-n'hi una de més gruixuda. Els tècnics diran què cal fer i què no cal, però en tot cas s'ha d'exigir que, com a mínim en aquesta segona oportunitat, l'obra es faci bé, tenint en compte la zona on es construeix i la meteorologia pròpia de l'indret. La Generalitat ha detectat el problema i ha encarregat a la concessionària, Cedinsa, que el resolgui sense cost dins del període de garantia, però trobar qui pagui no és suficient. Ara cal que el resultat de la intervenció ofereixi plenes garanties: l'eix ha d'estar planxat i sense arrugues.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 25/04/2013 8:35

Regio-7, 25 d'abril de 2013 ha escrit: Les obres per arreglar els bonys de l´eix començaran dilluns
Els treballs se centraran en la substitució del sistema de drenatge i del ferm de la C-25 malmès entre Aguilar i Rajadell
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 25/04/2013 17:09

AQuests problemes d'execució d'obra s'haurien de denunciar per tal de saber que pasa i evitar-ho en una altre ocasió.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 31/05/2013 13:49

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... urant/2014

Societat Pere Pratdesaba | Actualitzat el 30/05/2013 a les 18:50h

El Govern implantarà la polèmica eurovinyeta a l'Eix durant el 2014

El conseller Santi Vila demana a les autoritats estatals que no posin "cap impediment" al cobrament de peatges per a camions a la carretera.


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat aquest dijous des del Monestir de Montserrat que el Govern treballa amb la idea de poder aplicar l'eurovinyeta a l'Eix Transversal (C-25), tot i que ho farà al llarg del 2014, no al 2013, tal com havien anunciat en principi fonts del mateix Departament de la Generalitat. Segons Vila, aquest sistema "ja és una realitat a tot Europa i no podem quedar isolats de la dinàmica europea".

El conseller ha avançat que aquest any treballaran per tenir-ho tot a punt i ha demanat a les autoritats estatals que "no hi posin cap impediment". També ha ressaltat que "ara haurem de persuadir al govern espanyol que sigui tant exemplar com el de Catalunya i, en la línia d'allò que ja es fa a tot Europa, seguim tots els camí de la modernitat".

A finals de l’any passat, en una visita a Vic, l’exconseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ja va anuncciar que l’Eix Transversal es convertiria en la primera carretera de tot l’Estat espanyol que aplicarà l’eurovinyeta, o sigui, un peatge només per als camions. En principi, la mesura només s’aplicaria als vehicles de gran tonatge que travessessin l’Eix Transversal d’una punta a l’altre, des de Girona fins a Cervera, que haurien de pagar 12 euros cadascun. El peatge no inclouria els camions que fessin itineraris interns.

La decisió no va agradar massa al sector del transport. A principis de febrer, es va organitzar una marxa lenta de camions a l'Eix, al seu pas pel Bages, per protestar contra la mesura.

L'eurovinyeta permetria a la Generalitat recaptar un màxim de 10 milions d’euros, que repercutiran en la millora de la carretera. Tot i això, la intenció no és recaptatòria sinó dissuasòria, ja que el que es pretén és que la carretera deixi de ser lloc habitual dels camions de gran tonatge.

De moment, el Departament de Territori i Sostenibilitat està estudiant diverses tecnologies per implantar aquesta eurovinyeta. Tot apunta que es farà a través d’uns sensors, que se situaran a l’entrada i sortida de l’Eix Transversal, a Girona i Cervera, i que obligarà els vehicles de gran tonatge a donar-se d’alta.

Pel que fa a la perspectiva legal, la Generalitat assegura haver trobat la fòrmula per implantar l'eurovinyeta, sense esperar al govern espanyol. En una entrevista a la SER, el secretari de Mobilitat, Ricard Font, va explicar que directament adaptaran la legislació catalana a la directiva europea que regula el pagament per ús de les infraestructures.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 31/05/2013 14:19

UT440_132M ha escrit:no podem quedar isolats de la dinàmica europea".
¿No se dice "aïllats"?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 31/05/2013 15:10

isolats seria com una illa
Aillats seria com incomunicats.

Poden semblar idèntics, però tenen matisos diferents


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Divendres 31/05/2013 16:22

Ho sento molt, però aïllat ve de illa. ;-)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 31/05/2013 16:31

Isolat té més aviat la connotació metafòrica (per exemple, algú que s'autoexclou de la societat). Per a la resta, s'utilitza preferentment el terme "aïllat". Així doncs, el Conseller hauria hagut de dir més aviat "aïllats".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 11/07/2013 8:45

Diari de Girona, 11 de juliol de 2013 ha escrit: Foment s´oposa al peatge a l´Eix dos dies després que la Generalitat l´anunciï
El director de Transport Terrestre de l'Estat afirma que l'Eurovinyeta només suposarà una trava més als transportistes
El Punt/Avui, 11 de juliol de 2013 ha escrit: Foment diu que aplicar l'eurovinyeta agreujarà la situació dels transportistes
El director general de Transport Terrestre va fer ahir a la Cambra de Comerç de Girona una xerrada sobre la nova llei que regularà el sector


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 11/07/2013 11:06

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 11 de juliol de 2013 ha escrit: Foment s´oposa al peatge a l´Eix dos dies després que la Generalitat l´anunciï
El director de Transport Terrestre de l'Estat afirma que l'Eurovinyeta només suposarà una trava més als transportistes
El Punt/Avui, 11 de juliol de 2013 ha escrit: Foment diu que aplicar l'eurovinyeta agreujarà la situació dels transportistes
El director general de Transport Terrestre va fer ahir a la Cambra de Comerç de Girona una xerrada sobre la nova llei que regularà el sector
Y yo me opongo a pagar más de 200 euros por mi abono trimestral y no me veis lloriqueando. De verdad, los niveles de egoismo y de mirarseelombliguismo en este país son de juzgado de guardia.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 11/07/2013 11:22

Suposo que això es degut, en bona part, a la tècnica d'ofagar economicament Catalunya.
No se qui té la potestat de posar peatges, però tal com va tot sona al que he dit abans.

Jo també pago bitllet, Alf; es més, ahi un paio que es volia colar rera meu en sortir de l'estació el vaig empènyer i es va quedar dins, el revidor ho va veure i va tindre una enganxada amb ell. Jo vaig marxar, doncs el revisor ja em coneix.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 11/07/2013 11:31

gatvell ha escrit:Suposo que això es degut, en bona part, a la tècnica d'ofagar economicament Catalunya.
No se qui té la potestat de posar peatges, però tal com va tot sona al que he dit abans.

Jo també pago bitllet, Alf; es més, ahi un paio que es volia colar rera meu en sortir de l'estació el vaig empènyer i es va quedar dins, el revidor ho va veure i va tindre una enganxada amb ell. Jo vaig marxar, doncs el revisor ja em coneix.
Me dan mucha rabia la gente que se cuela. Nos dejamos un buen dinero en el billete, ya podrían los demás hacer lo mismo.

No creo que un peaje en el Eix Transversal tenga que ver con el ahogo económico de Catalunya... creo que más bien la falta de peajes alrededor del Estado esta ayudando a eso. El Eix Transversal se esta pagando mediante peaje a la sombra, los automovilistas pasan como Pedro por su casa, y la GenCat le paga una pasta a la concesionaria por cada coche que pasa. Es que no se ni por donde coger la perversión que en mi opinión supone una autovía sin peaje. Lo que esta ahogando económicamente a Catalunya es que tengamos un gasto familiar BRUTAL en coche, y un gasto público también BRUTAL en infraestructuras para coches, que no mejoran la calidad de vida, mientras que el transporte público yace olvidado en el fondo del mar.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 11/07/2013 12:25

La euroviñeta se terminará implantando en toda la red de gran capacidad (autovías y autopistas). Al gobierno central no le quedará más remedio, porqué aprietaran desde Bruselas y porqué no hay dinero para mantenimiento.

En muchos años gracias a los fondos de la UE, se han hecho miles de kilómetros de autovías. Serán muy "chachi-pirulis" para ir a cortar la cinta, pero luego llegará una cosa que requiere su inversion constante: mantenimiento. Para eso está la euroviñeta.

Lo que pasa es que el gobierno teme al "lobby" transportil. A ver si se dan cuenta que es mejor un tren lleno de contenedores (si hace falta se le pone doble tracción) que 20 camiones haciendo el recorrido por la A-2/N-II (tramo no desdoblado en Aragón)

A corto y medio plazo, el transporte por carretera de largo recorrido caerá, empujado por la euroviñeta y el precio del gasóleo. El transporte por carretera de largo recorrido deberá reestructurarse para pasar a hacer corto recorrido.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 31/07/2013 8:22

Sense anunciar-ho ni inaugurar-ho ni fer soroll :o , aquest cap de setmana passat (27-28 de juliol) ha entrat en servei l'enllaç complert entre l'eix transversal convertit en autovia i la nacional II convertida en autovia (A-2) a l'altura de Franciac, terme municipal de Caldes de Malavella.

Ara ja es poden fer els moviments Vic-Girona i viceversa sense deixar d'anar per autovia ni haver de passar per les rotondes de l'enllaç entre la A-2 i l'accés a l'aeroport de Vilobí, a més dels que ja es podien fer Vic-Caldes i viceversa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/07/2013 10:41

alf_ ha escrit:Es que no se ni por donde coger la perversión que en mi opinión supone una autovía sin peaje.
Si circulem en automòbil, totes les carreteres són de pagament i no precisament barates. El que passa és que algunes es paguen un cop, i d'altres es paguen un mínim de dos cops.

La manera principal de pagar les carreteres són els impostos sobre el carburant. Resulta que segons el combustible els automobilistes estan pagant entre un 60% i un 100% d'impostos. Per comparar, els usuaris del transport públic no únicament no paguen sinó que se'ls subvenciona amb xifres que gairebé sempre superen el 50%.
Per tant deixem les coses clares: el transport privat és un gran negoci mentre que el transport públic és una autèntica ruïna econòmica. El que passa és que, sortosament, encara hi ha gent que s'adona que no tot es pot reduir a l'eficiència econòmica, sinó que la qualitat de vida ha de tenir un pes superior.

Però si us plau: acabem ja d'una vegada amb la farragosa cantarella de que el transport privat té un gran cost econòmic a la societat i que el transport públic és econòmicament sostenible. No és veritat.

Tornant al cas que ens ocupa l'eix transversal té un problema afegit: el paguem amb els nostres impostos via carburant, i el repaguem amb els nostres impostos via concessió. És exactament el mateix que passa a les autopistes de peatge d'Abertis que plaguen Catalunya, que les hem pagat i repagat dotzenes de vegades.
El que estem pagant no és el cost de construcció, ni tant sols és el cost de manteniment. El que estem pagant són una sèrie de paràsits (concessionàries+bancs) que en connivència directa amb els governs aprofiten per exprimir els ciutadans fent-los captius de certs serveis que han d'utilitzar gairebé obligatòriament. No té més.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 31/07/2013 11:18

wefer ha escrit:
alf_ ha escrit:Es que no se ni por donde coger la perversión que en mi opinión supone una autovía sin peaje.
Si circulem en automòbil, totes les carreteres són de pagament i no precisament barates. El que passa és que algunes es paguen un cop, i d'altres es paguen un mínim de dos cops.

La manera principal de pagar les carreteres són els impostos sobre el carburant. Resulta que segons el combustible els automobilistes estan pagant entre un 60% i un 100% d'impostos. Per comparar, els usuaris del transport públic no únicament no paguen sinó que se'ls subvenciona amb xifres que gairebé sempre superen el 50%.
Per tant deixem les coses clares: el transport privat és un gran negoci mentre que el transport públic és una autèntica ruïna econòmica. El que passa és que, sortosament, encara hi ha gent que s'adona que no tot es pot reduir a l'eficiència econòmica, sinó que la qualitat de vida ha de tenir un pes superior.

Però si us plau: acabem ja d'una vegada amb la farragosa cantarella de que el transport privat té un gran cost econòmic a la societat i que el transport públic és econòmicament sostenible. No és veritat.

Tornant al cas que ens ocupa l'eix transversal té un problema afegit: el paguem amb els nostres impostos via carburant, i el repaguem amb els nostres impostos via concessió. És exactament el mateix que passa a les autopistes de peatge d'Abertis que plaguen Catalunya, que les hem pagat i repagat dotzenes de vegades.
El que estem pagant no és el cost de construcció, ni tant sols és el cost de manteniment. El que estem pagant són una sèrie de paràsits (concessionàries+bancs) que en connivència directa amb els governs aprofiten per exprimir els ciutadans fent-los captius de certs serveis que han d'utilitzar gairebé obligatòriament. No té més.
Trobo curiós que la Comissió Europea i el Ministeri de Foment espanyol no comparteixin la teva visió. En el cas de la Comissió Europea han creat l'Eurovinyeta per sufragar els costos de construcció i manteniment de les infraestructures de transport així com les externalitats.

Pel que fa al ministeri en el PEIT 2005 diu:
En España, los ingresos de los presupuestos de las diferentes Administraciones y su posterior consignación para financiar las infraestructuras, continúan respondiendo al principio de desafectación impositiva o de caja única: los tributos no tienen un carácter finalista en lo que se refiere a la financiación de las partidas presupuestarias, de forma tal que lo recaudado por el erario público se deposita en una caja única o común, que el Estado o la Administración correspondiente distribuirá entre sus actividades sin atender a la fuente u origen de los mismos. Sólo muy recientemente se ha alterado este principio, con la introducción del recargo del impuesto especial de hidrocarburos para contribuir a la financiación del sistema sanitario. De esta manera son los contribuyentes, en general, los que, en última instancia, financian las infraestructuras.
La necesidad creciente de recursos para la financiación de infraestructuras ha hecho plantear, desde hace algunos años, la posibilidad de utilizar determinadas figuras tributarias específicas, relacionadas especialmente con el uso de las carreteras:
• Tasa por el uso de las infraestructuras, aplicable a los turismos y a los vehículos pesados.
• Implantación de peajes blandos en las autovías que cuenten con un itinerario alternativo gratuito.
• Imposición de contribuciones especiales a los beneficiarios directos de las actuaciones en carreteras.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 31/07/2013 11:19

wefer ha escrit:
alf_ ha escrit:Es que no se ni por donde coger la perversión que en mi opinión supone una autovía sin peaje.
Si circulem en automòbil, totes les carreteres són de pagament i no precisament barates. El que passa és que algunes es paguen un cop, i d'altres es paguen un mínim de dos cops.

La manera principal de pagar les carreteres són els impostos sobre el carburant. Resulta que segons el combustible els automobilistes estan pagant entre un 60% i un 100% d'impostos. Per comparar, els usuaris del transport públic no únicament no paguen sinó que se'ls subvenciona amb xifres que gairebé sempre superen el 50%.
Per tant deixem les coses clares: el transport privat és un gran negoci mentre que el transport públic és una autèntica ruïna econòmica. El que passa és que, sortosament, encara hi ha gent que s'adona que no tot es pot reduir a l'eficiència econòmica, sinó que la qualitat de vida ha de tenir un pes superior.
Lo que si es una cantarella es que los coches pagan tantos impuestos que da de sobras para que con eso se paguen todas las carreteras y autovías. Solo escribiendolo así ya se hace ridícula la idea. No podemos saberlo con exactitud por lo que dice en el mensaje anterior a éste, pero sería el único país que yo conozca donde se diera eso, y eso que hay países donde se pagan más impuestos todavía. Según tu lógica no harían falta los peajes a la sombra, porque con los impuestos que paga el coche da de sobras para pagar los desdoblamientos. Si hace falta concesionar una vialidad, es porque no se puede pagar íntegramente con dinero público, entonces será que lo que pagan los coches en impuestos no es suficiente para todas las carreteras que utiliza. Porque no creo que a la GenCat le haga mucha gracia tener que pagar peajes a la sombra, cuando una infraestructura construida directamente por el gobierno a la larga sale más barata.
No se trata de si los coches pagan o no impuestos sino de si una vialidad de alta velocidad la paga quien la utiliza o todos con nuestros impuestos, ya sean impuestos en general o impuestos sobre el coche, porque no todos los que tienen coche van por la autovía.
wefer ha escrit:Però si us plau: acabem ja d'una vegada amb la farragosa cantarella de que el transport privat té un gran cost econòmic a la societat i que el transport públic és econòmicament sostenible. No és veritat.
Me entristece leer un comentario así en un foro de transportes. No hace falta más que visualizar el transporte de 1000 personas por autovía y por ferrocarril para inmediatamente darse cuenta cual es más eficiente económica, energética y espacialmente. No quiere decir que haya que prohibir coches, o que no se pueden tener autovías (con su peaje), se puede defender un uso racional del coche, pero esto ya es....



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 31/07/2013 11:38

Tinc entès que l'eurovinyeta, al només afectar als camions de 12 Tm de PMA o més, s'ha creat perquè les empreses de transport de mercaderies per carretera internalitzin el cost de manteniment de les vies que utilitzen (=pagament eurovinyeta) i traslladin aquest cost a les factures que cobren dels seus clients. Així s'evita la competència deslleial amb altres mitjans (=ferrocarril), ja que no es comptabilitza el cost de manteniment de les carreteres en la factura del transport.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 31/07/2013 13:21

genissimon ha escrit:Tinc entès que l'eurovinyeta, al només afectar als camions de 12 Tm de PMA o més, s'ha creat perquè les empreses de transport de mercaderies per carretera internalitzin el cost de manteniment de les vies que utilitzen (=pagament eurovinyeta) i traslladin aquest cost a les factures que cobren dels seus clients. Així s'evita la competència deslleial amb altres mitjans (=ferrocarril), ja que no es comptabilitza el cost de manteniment de les carreteres en la factura del transport.
Salut !!
Doncs amb això ja està tot dit, pagant un impost de circulació i impostos amb la benzina NO es paga el cost de les vies que s'utilitzen.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”