Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 31/07/2013 13:25

wefer ha escrit: Però si us plau: acabem ja d'una vegada amb la farragosa cantarella de que el transport privat té un gran cost econòmic a la societat i que el transport públic és econòmicament sostenible. No és veritat.
Molts ferrocarrils eren rendibles abans que els estats comencessin a construir grans xarxes de carretera a costa dels impostos de tots.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/07/2013 13:29

alf_ ha escrit:Según tu lógica no harían falta los peajes a la sombra, porque con los impuestos que paga el coche da de sobras para pagar los desdoblamientos. Si hace falta concesionar una vialidad, es porque no se puede pagar íntegramente con dinero público, entonces será que lo que pagan los coches en impuestos no es suficiente para todas las carreteras que utiliza.
Parteixes de premises errònies i, com era d'esperar, acabes amb conclusions errònies.
A Espanya i que jo sàpiga a tot arreu del món la majoria dels impostos no són finalistes. Per això resulta absolutament inconsistent l'argument que dones.
Els impostos que es recapten en els carburants van a una caixa comuna, a l'igual que els que es recapten en l'IRPF o en qualsevol altra impost/taxa (precisament ho comenta el text posat per Ferry1ac1). No costa gaire entendre que si no fos així, no es podrien tenir hospitals gratuïts, escoles subvencionades i, el més important en aquest fòrum, transport públic fortament subvencionat. Curiosament, seguint la teva lògica, cap d'aquests serveis existiria.
no creo que a la GenCat le haga mucha gracia tener que pagar peajes a la sombra, cuando una infraestructura construida directamente por el gobierno a la larga sale más barata.
No coneixes gens el funcionament de l'administració. L'administració bàsicament és corrupció i tràfic d'influèncioes per a benefeciar a uns quants. L'adjudicació dels contractes gairebé mai tenen res a veure amb el que sigui més barat o el millor No crec que després d'això em puguis tornar a donar els mateixos arguments.
També m'agradaria fer notar que personalment trobo imprescindible en un diàleg com aquest donar referències concretes a llocs on es puguin confirmar les dades i opinions expressades, ja que qualsevol opinió que no estigui basada en alguna referència és pura especulació sense cap més valor que una reflexió personal.
Ferry1ac1 ha escrit:Trobo curiós que la Comissió Europea i el Ministeri de Foment espanyol no comparteixin la teva visió.
Ara ens fiem del que diguin la UE o el govern? Malament anem!! ;)
Igualment, cada país és un món i la UE dóna recomancaions en general.
Pel que fa a Fomento, en el fons no diuen cap mentida: s'ha gastat més del que s'havia de gastar com en AVEs per tot arreu, aeroports a cada cantonada, tramvies absurds i autovies per les que no passa ningú. I ara, s'ha de treure pasta d'on sigui per pagar-ho.
Ara, d'aquí deduir que el transport privat per carretera (amb els camions ja no m'hi poso) és deficitari i el transport públic no... ho sento, però m'hi perdo. No li veig cap mena de relació.
Ferry1ac1 ha escrit:Molts ferrocarrils eren rendibles abans que els estats comencessin a construir grans xarxes de carretera a costa dels impostos de tots.
Abans del ferrocarril eren rendibles les tartanes i les diligències. Cal dir res més? ;)



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 31/07/2013 14:11

Un sistema de peajes mal planteado no invalida en lo más mínimo mi tesis. Se da que aquí hemos permitido, burros que somos, que se mantengan unas concesiones que deberían de haber caducado y que cobran unos peajes exagerados. Abertis consigue recaudar 700 millones al año, idealmente si fueran peajes públicos esto lo recaudaría la GenCat y desde toda la red no sólamente el 50% por lo que serían mucho más baratos los peajes. El mantenimiento de las autovías costará 90 millones, ¿y lo que construímos cada año de autovías? No parece una cifra exorbitada en recaudación si las autovías deben ser de alguna forma económicamente sustentables. Yo en ningun momento he defendido una debacle como lo de Abertis, sólamente he defendido el concepto del peaje, se entiende que bien aplicado y no a la bananera. Pero supongo que es más fácil caer en los sectarismos de siempre en lugar de ver un término medio como lo podrían ser peajes generalizados pero mucho más económicos que ahora. Porque a ti apenas te duele si en lugar de pagar 10 euros de peaje pagar 2, pero ya solo con esa recaudación probablemente sería posible cubrir buena parte de los costes de las vialidades de gran capacidad. Si alguien defiende los peajes, no tienes que leer lo que no hay escrito y asumir que esta defendiendo a Abertis o un cobro excesivo.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 31/07/2013 14:15

Molt d'acord amb tot l'expositiu d'En Wefer. Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/07/2013 16:11

Un parell de referències més:
El Confidencial ha escrit:El presidente de Automovilistas Europeos, Mario Arnaldo, quiere acabar con el “bulo” de que el impuesto de circulación no cubre el coste total de las carreteras. “Que no nos engañen: los conductores pagamos anualmente 25.000 millones de euros en impuestos, mientras que el mantenimiento del asfalto no llega a 1.800 millones. ¿Dónde se va el resto del dinero?”.
http://www.elconfidencial.com/espana/20 ... quo-107105
Cinco Días ha escrit:España, a la cola de la UE en conservación de carreteras
El cambio experimentado en España por la red estatal de carreteras ha incrementado las necesidades de invertir en su conservación. Un estudio que permite comparar con datos homogéneos el gasto en mantenimiento de los principales países europeos desvela que España se mantiene en el furgón de cola, con poco más de 29.000 euros por kilómetro al año. Lejos está de los 245.000 de Holanda o de los 115.000 de Reino Unido.
[...]
Las cifras estudiadas, que datan de 2007 (último ejercicio para el que se dispone de datos homogéneos), sostienen que ese ejercicio Fomento invirtió 718 millones de euros a esas tareas. Sólo tres países superaron a España.
http://www.cincodias.com/articulo/econo ... scdieco_1/
http://www.elblogsalmon.com ha escrit:dentro de los mapas impositivos, los hidrocarburos son una fuente importante de ingresos tributarios, ascendiendo su recaudación global a 16.684 millones de euros. El sobrecoste para los consumidores en términos porcentuales sobre los valores origen de las gasolinas representan 112% para la gasolina, 81,5% para el gasóleo y 35,1% para gasóleos bonificados.
http://www.elblogsalmon.com/indicadores ... a-gasolina

Amb els enllaços anteriors no vull dir que estigui d'acord amb tot el que s'hi diu, només m'interessen les xifres en sí.
alf_ ha escrit:Yo en ningun momento he defendido una debacle como lo de Abertis, sólamente he defendido el concepto del peaje, se entiende que bien aplicado y no a la bananera
Amb això estem d'acord
alf_ ha escrit:Supongo que es más fácil caer en los sectarismos de siempre en lugar de ver un término medio
Els sectarismes poden venir dels dos extrems, no només d'un.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 31/07/2013 16:46

wefer ha escrit:Parteixes de premises errònies i, com era d'esperar, acabes amb conclusions errònies.
A Espanya i que jo sàpiga a tot arreu del món la majoria dels impostos no són finalistes. Per això resulta absolutament inconsistent l'argument que dones.
Els impostos que es recapten en els carburants van a una caixa comuna, a l'igual que els que es recapten en l'IRPF o en qualsevol altra impost/taxa (precisament ho comenta el text posat per Ferry1ac1). No costa gaire entendre que si no fos així, no es podrien tenir hospitals gratuïts, escoles subvencionades i, el més important en aquest fòrum, transport públic fortament subvencionat. Curiosament, seguint la teva lògica, cap d'aquests serveis existiria.
Vols dir que no confons dues coses? Si no m'erro, la taxa sí es finalista, i l'impost no. Els impostos van a la caixa única i se'n fa el que el govern de torn estimi és escaient. La taxa, en canvi, sí que és finalista:
- La taxa de recollida d'escombraries només serveix per aquest servei.
- La nova taxa turística de la Generalitat ha d'ésser reinvertida en el sector del turisme.
- La taxa de reciclatge hi és només per això.
Etc.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 31/07/2013 19:28

Els impostos dels carburants? A pagar l'AVE i els subsidis del carbó. No és un impost que recaigui al manteniment de les carreteres.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/07/2013 19:43

No és aquest el tema del fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dijous 01/08/2013 11:13

Les obres de correcció del moviment de terres i re-asfaltat a l'alçada de Calaf - Rajadell ja estan acabades. Ara tot el tram Cervera - Manresa es pot tornar a fer a 120km/h



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 01/08/2013 19:29

komatek ha escrit:Les obres de correcció del moviment de terres i re-asfaltat a l'alçada de Calaf - Rajadell ja estan acabades. Ara tot el tram Cervera - Manresa es pot tornar a fer a 120km/h
Ara estan a la sortida IGUALADA - TARRAGONA que es troba oberta però tot el tram anterior en obres.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dissabte 03/08/2013 1:41

He passat avui i no n'he vist cap. És a la sortida o ja un cop agafat l'eix diagonal?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 08/09/2013 20:18

komatek ha escrit:He passat avui i no n'he vist cap. És a la sortida o ja un cop agafat l'eix diagonal?
Era abans de la sortida suposo que ja estarà enllestida l'obra.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/11/2013 8:58

Diari de Girona, 28 de novembre de 2013 ha escrit: Els transportistes gironins demanen al Govern que es repensi l´eurovinyeta
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 03/02/2014 9:13

Regió-7, 2 de febrer de 2014 ha escrit: Mor un home de 68 anys després de quedar malferit ahir en un accident a l´Eix, a Artés
La víctima mortal, José C.P., veí de la Bisbal d'Empordà, va sortir de la via i va xocar contra la mitjana. És el primer accident mortal en aquesta via d'ençà del seu desdoblament fa poc més d'un any
[...]
Diari de Girona, 2 de febrer de 2014 ha escrit: Mor un veí de la Bisbal d´Empordà després de quedar malferit ahir en un accident a l´Eix
La víctima mortal, José C.P., de 68 anys, va sortir de la via i va xocar contra la mitjana a la C-25, al seu pas pel Bages
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 07/02/2014 9:42

Regió-7, 7 de febrer de 2014 ha escrit: Tornen a aparèixer bonys a la calçada de l´Eix un any després de la seva inauguració
El Departament de Territori i Sostenibilitat situa la causa en una mala compactació de la via durant l'execució de les obres
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 04/03/2014 19:11

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... comentaris

Els transportistes amenacen amb marxes lentes a l'Eix si s'implanta l'eurovinyeta

Consideren que perjudicarà "greument' la indústria càrnia i agroalimentària del territori

Nació Digital | Actualitzat el 04/03/2014 a les 12:02hArxivat a: Societat, C-25, Eix Transversal, eurovinyeta
Els transportistes catalans amenacen amb vagues i marxes lentes si la Generalitat tira endavant l'eurovinyeta a l'Eix Transversal. El Govern té la intenció d'aplicar el nou peatge específic per a camions el segon semestre d'any al llarg dels 153 quilòmetres que té la via entre Girona i Lleida.

El portaveu dels transportistes, Carles Palacio, assegura que l'eurovinyeta és "un impost sagnant", que encarirà fins a un 15% el preu del transport, i reclama a la Generalitat que en posposi l'aplicació, seguint l'exemple de França. També diu que perjudicarà "greument" la indústria càrnia i agroalimentària del territori, perquè els camioners que facin grans recorreguts circularan per vies alternatives gratuïtes.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 05/03/2014 8:23

Regió-7, 5 de març de 2014 ha escrit: Amenacen amb protestes si s´aplica l´eurovinyeta a l´Eix
Els transportistes calculen que el nou peatge específic per a camions suposarà encarir fins a un 15% els costos
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/03/2014 10:38

Veient com els ha acabat afectant la prohibició de pas per l'N-II al Gironès i l'Empordà, queda clar que l'Eurovinyeta és una bona idea.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/03/2014 8:35

Diari de Girona, 6 de març de 2014 ha escrit: Els camioners, sense veu per negociar l´eurovinyeta
Els transportistes lamenten no ser inclosos en una reunió celebrada al gener amb entitats i administracions per tractar el peatge a l'Eix
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 11/06/2014 9:10

Regió-7, 11 de juny de 2014 ha escrit: L´eix Transversal al Bages no es treu de sobre els bonys i torna a estar en obres
Aquesta setmana han tornat a iniciar treballs per reparar deformacions a la calçada entre Sant Joan i Aguilar
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”