Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 26/06/2014 18:01

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... mateix/a-2

L'eurovinyeta no s'aplicarà a l'Eix si no es fa el mateix a l'A-2

El conseller de Territori Santi Vila supedita la mesura a un acord global amb l'Estat
Q.S. , Parlament | Actualitzat el 25/06/2014 a les 16:52h
Arxivat a: Societat, trànsit, Eix Transversal, A-2, eurovinyeta, C-25, Santi Vila

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha avançat aquest matí que el Govern no implantarà l'eurovinyeta a l'Eix Transversal si no hi ha un acord amb l'Estat per fer-ho també a l'A-2 (l'autovia que comunica Madrid amb Barcelona). "Seria un absolut despropòsit només comparable al despropòsit amb què es gestionen les vies d'altes prestacions a l'Estat", ha reconegut en resposta a la popular Dolors Montserrat al Parlament.

Vila ha defensat l'eurovinyeta, però ha apostat per una gestió "harmonitzada" de les vies, sense diferències entre elles. "No farem res que no garanteixi que el model sigui coherent, harmònic i perfectament homologable a les nacions més avançades d'Europa", ha reblat.

Fins ara, el Govern català havia dit que tenia previst implantar l'eurovinyeta a l'Eix Transversal durant el segon semestre de 2014, al llarg dels 153 quilòmetres que la via té entre Girona i Lleida. La mesura ha provocat protestes per part dels transportistes.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 13/08/2014 15:18

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... sant/julia

Territori sotmet a informació pública el nou accés al polígon Sant Julià

L’actuació de 3MEUR evitarà el trànsit per l’interior del nucli urbà dels vehicles provinents de l'Eix

Redacció | Actualitzat el 13/08/2014 a les 12:01h
Arxivat a: Economia, quintana, Eix Trasnversal, sant julià de vilatorta

Imatge
Mapa del recorregut que tindrà el nou accés al polígon de la Quintana. Foto: Gencat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d’informació pública del projecte de traçat i de la memòria ambiental d’un nou enllaç a l’Eix Transversal (C-25) a Sant Julià de Vilatorta que permetrà millorar la mobilitat i l’accessibilitat en aquest àmbit, així com la seguretat viària. Aquesta actuació comporta una inversió estimada en 3 MEUR.

Actualment, els vehicles que volen accedir al polígon industrial la Quintana de Sant Julià de Vilatorta procedeixen en gran part de l’Eix Transversal, des de l’enllaç de Calldetenes. Connecten amb la carretera BV-5201 i han de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, per enllaçar amb la BV-5202 i accedir al polígon.

Per tal d’evitar aquest pas per l’interior del nucli, especialment de vehicles pesants, el Departament de TES ha previst la formació d’un enllaç nou a l’Eix Transversal que permeti un accés més directe a la zona industrial. Aquest accés se situarà al sud del nucli urbà de Sant Joan de Vilatorta, a l’altura del creuament de la carretera BV-5202 amb l’Eix Transversal.

El nou accés facilitarà els moviments directes en sentit Manresa; la incorporació a l’Eix cap a Manresa dels vehicles procedents del polígon i la sortida de l’Eix dels vehicles procedents de Manresa cap al polígon, que són els moviments més majoritaris en aquest àmbit. La proximitat amb el túnel de Sant Julià de l’Eix impedeix tècnicament formar els ramals en sentit Girona. Aquests moviments, però, són minoritaris i es poden efectuar sense haver de travessar el nucli urbà de Sant Joan de Vilatorta, des de l’actual enllaç de Calldetenes.

En concret, l’actuació que ara s’impulsa consisteix en:

- Formació dels dos nous ramals d’incorporació/sortida de l’Eix, juntament amb els elements de connexió amb la carretera BV-5202.

- Condicionament de la carretera BV-5202 entre el nou semienllaç i el polígon, en una longitud aproximada d’uns 800 metres. Es preveu eixamplar la carretera actual des dels 4,5 metres d’amplada existent fins a una amplada de 7 metres (2 carrils de 3 metres i dos vorals de 0,5 metres). A l’eixamplament es preveu un tractament específic per tal d’integrar els arbres d’una certa antiguitat existents en aquest àmbit.

- Construcció d’una via verda de 2,5 metres d’amplada que es formarà al costat de la carretera BV-5202 per a ciclistes i vianants, separada amb una barrera de fusta del trànsit de vehicles


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 23/10/2014 16:20

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... an/mig/any

Les obres de l'accés de l'Eix al polígon de Sant Julià començaran en mig any

El conseller Santi Vila anuncia la data dels treballs en una trobada amb alcaldes osonencs

Especial: El nou accés de l'Eix Transversal a Sant Julià de Vilatorta

Redacció Osona.com | Actualitzat el 23/10/2014 a les 07:46h
Arxivat a: Municipis, Eix Transversal, Departament de Territori i Sostenibilitat, Carreteres, Joan Carles Rodríguez, ramal de l'Eix Transversal a Sant Julià

Imatge
Retencions per obres a la C-25, a l`altura de Calldetenes. Foto d'arxiu: Adrià Costa


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar el passat divendres, en una trobada amb alcaldes al Consell Comarcal d’Osona, que les obres de l'accés de la C-25 al polígon la Quintana de Sant Julià de Vilatorta començaran el segon trimestre de 2015, tal com va informar ahir l’Ajuntament d’aquesta població. El projecte està pressupostat en 1,6 milions d’euros i ja té partida en els pressupostos de la Generalitat.

Tot i que ara tot just ha finalitzat el període d'exposició pública de l'estudi informatiu, el conseller va confirmar que l'enllaç amb la C-25 es farà per la carretera BV-5202, en el punt de creuament d'aquesta carretera amb l'Eix Transversal, tal com ja va informar aquest diari. La referència va sorgir a instàncies d'una pregunta de l'alcalde de Sant Julià, Joan Carles Rodríguez, que va recordar al conseller que el projecte ha estat llargament reivindicat des del municipi, com a mínim des de 1994.



Santi Vila, reunit amb els alcaldes osonencs. Foto: Consell Comarcal d'Osona
Santi Vila va parlar àmpliament de les dificultats econòmiques del seu Departament, i de com ha prioritzat les obres que signifiquen una millora important de la seguretat viària, entre les quals aquesta obra.

El projecte suposarà la construcció d’una nova entrada a l’Eix Transversal, molt propera a l’actual de Sant Julià de Vilatorta, una opció que ja s’havia plantejat als anys 90 però que Carreteres va descartar tècnicament, entre d’altres raons perquè hi havia massa sortides juntes. En la proposta es contempla només una entrada directe des del polígon a la C-25 en sentit Girona i una sortida de la C-25 al polígon en sentit Lleida. Per les altres dues opcions (entrada en sentit Lleida i sortida en sentit Girona) s’haurà d’empalmar amb l’actual entrada de Sant Julià de Vilatorta, just davant de Can Jubany.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 28/04/2015 18:14

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /vilatorta

Territori adjudica per 2,5 MEUR les obres del nou accés de l'Eix a Sant Julià de Vilatorta

L’actuació permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà dels vehicles que es dirigeixen al polígon de la Quintana

Els treballs començaran abans de l’estiu

Especial: El nou accés de l'Eix Transversal a Sant Julià de Vilatorta

Redacció Osona.com | Actualitzat el 28/04/2015 a les 12:42h
Arxivat a: Municipis, Departament de Territori i Sostenibilitat, Eix Transversal, Carreteres, ramal de l'Eix Transversal a Sant Julià

Imatge
Mapa del nou accés a Sant Julià de Vilatorta. Foto: Generalitat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per mitjà de l’empresa pública Infraestructures.cat, les obres per construir un nou enllaç a l’Eix Transversal (C-25) a Sant Julià de Vilatorta, per un import de 2,5 milions d’euros (700.000 per sota de la seva licitació, 3,2 milions d’euros). L’adjudicatària és una unió temporal d’empreses formada per Rubau Tarrés, de Girona, i Àrids Romà, de Lleida. Les obres permetran millorar la mobilitat i l’accessibilitat en aquest àmbit. Els treballs començaran abans de l’estiu i tindran una durada de sis mesos.

Actualment, els vehicles que volen accedir al polígon industrial la Quintana de Sant Julià de Vilatorta procedeixen en gran part de l’Eix Transversal, des de l’enllaç de Calldetenes. Connecten amb la carretera BV-5201 i han de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, per enllaçar amb la BV-5202 i accedir al polígon.

Per tal d’evitar aquest pas per l’interior del nucli, especialment de vehicles pesants, Territori ha impulsat la formació d’un enllaç nou a l’Eix Transversal que permeti un accés més directe a la zona industrial. Aquest accés se situarà al sud del nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, a l’altura de la cruïlla de la carretera BV-5202 amb l’Eix Transversal.

El nou accés facilitarà els moviments directes en sentit Manresa; la incorporació a l’Eix cap a Manresa dels vehicles procedents del polígon i la sortida de l’Eix dels vehicles procedents de Manresa cap al polígon, que són els moviments més majoritaris en aquest àmbit. Els moviments en sentit Girona. es poden efectuar sense haver de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, des de l’actual enllaç de Calldetenes.

En concret, les obres que ara s'han adjudicat consisteixen en:

• Formació dels dos nous ramals d’incorporació/sortida de l’Eix, juntament amb els elements de connexió amb la carretera BV-5202.

• Condicionament de la carretera BV-5202 entre el nou semienllaç i el polígon, en una longitud aproximada d’uns 800 metres. Es preveu eixamplar la carretera actual des dels 4,5 metres d’amplada existent fins a una amplada de 7 metres (2 carrils de 3 metres i dos vorals de 0,5 metres). A l’eixamplament es preveu un tractament específic per tal d’integrar els arbres d’una certa antiguitat existents en aquest àmbit.

• Construcció d’una via verda de 2,5 metres d’amplada que es formarà al costat de la carretera BV-5202 per a ciclistes i vianants, separada amb una barrera de fusta del trànsit de vehicles.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/02/2016 9:58

Diari de Girona, 5 de febrer de 2016 ha escrit: L´Eix Transversal és l´autovia amb peatge a l´ombra de més benefici
De les sis autovies que la Generalitat manté en una concessió, la C-25 obté el millor resultat


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 05/03/2016 14:57

http://el9nou.cat/noticies_o_0/46205/l% ... -que-obrir

L’Eix Transversal registra el rècord de trànsit des que es va obrir el 1997

última actualització: 05-03-2016 (9:28)
Ruth Espuny
Tres anys després de desdoblar-lo hi passen una mitjana de 13.056 cotxes i camions cada dia

L’Eix Transversal continua batent rècords. L’any 2015 s’hi va registrar més trànsit que mai en els seus 18 anys d’història: una mitjana de 13.056 vehicles diaris, que representa un 8% més que el 2014. L’increment va ser general en tots els trams i el de Manresa-Vic és el que concentra més volum de trànsit, amb 14.343 vehicles diaris, un miler més que l’any anterior. L’Eix Transversal es va inaugurar l’any 1997 i es va desdoblar el 2013.
Tot i aquest augment del tram Manresa-Vic, si es té en compte només el volum de cotxes, el tram que en va registrar més és el de Vic a Caldes de Malavella (la Selva), amb 10.989 turismes cada dia. A més, aquest tram és per on van circular més vehicles durant els mesos de juliol i agost. Això s’explica perquè aquesta via s’ha convertit en un eix de recorregut de vacances i, sobretot, de connexió amb la costa gironina. Per altra banda, el de Manresa a Vic es consolida com el tram de la C-25 més utilitzat pels camions, amb una mitjana de 3.456 diaris. Si ens fixem en l’Eix en general i en la tipologia dels vehicles, el creixement de trànsit més alt es va registrar entre els turismes lleugers (cotxes), que van passar de 7.831 el 2014 a 8.476 el 2015. Els vehicles pesants (camions) van augmentar menys: es va passar de 2.823 a 3.003.
“Ara hi trobo més cotxes”
Oriol Font, de Santpedor, és usuari de l’Eix perquè estudia a la UVic
Oriol Font fa el tercer curs de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a la UVic i és de Santpedor. Això provoca que pràcticament a diari faci el tram Manresa-Vic per l’Eix Transversal i assegura que “ara m’hi trobo molts més cotxes que abans”. Segons explica, a la majoria només hi va un viatger. Ell els primers anys de carrera compartia cotxe amb altres companys que també eren de Santpedor o Manresa, “però al llarg dels anys tothom acaba fent horaris diferents i és complicat coincidir”, explica, per això ara fa el trajecte sol. Quan va començar a estudiar l’Eix ja estava desdoblat i això va pesar a l’hora d’escollir la universitat on estudiar: “Abans d’anar a Lleida o a Barcelona tries la universitat que tens a només vint minuts de casa”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 06/03/2016 19:50

És ben curiosa la política d'infraestructures d'aquest país. Mentre que l'Eix Transversal, amb una IMD de 13.000 vehicles, és una autopista de 2/3 carrils en tot el seu recorregut, carreteres com la N-340 amb trams d'IMD de 27.000 vehicles o la N-II a Girona amb 22.000 vehicles, només tenen un carril per banda. Clar que la primera correspon a la Generalitat, i les altres dues a l'Estat Espanyol...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/03/2016 20:10

L'Eix Transversal és una via que es pot considerar majoritàriament autopista i no té traçat alternatiu; les altres dues vies que esmentes, sí. Que l'alternativa a la N-II i la N-340 és una autopista de peatge? Molt senzill: vols córrer, pagues (més); no vols pagar (tant), has d'anar més a poc a poc.

El que em sembla una aberració és pretendre plantar una autovia gratuïta al costat de cada autopista de peatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 07/03/2016 14:02

El que necessita la N-340 i la N-240 és la solució gironina de la N-II: desviar els camions per l'autopista. No cal fer invents ni obres de cap mena.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/04/2016 17:20

genissimon ha escrit:El que necessita la N-340 i la N-240 és la solució gironina de la N-II: desviar els camions per l'autopista. No cal fer invents ni obres de cap mena.

Salut !!
La N-340 no és el mateix cas que la N-II a Girona. Per la N-340 no només hi passen molts camions, sinó moltíssims cotxes, dels quals no tots tenen alternativa amb l'AP-7 o la C-32.

La N-240 són figues d'un altre paner.

No crec que cap de les tres es pugui comparar a l'Eix.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 15/02/2017 12:49

Regió-7, 15 de febrer de 2017 ha escrit: Un nou despreniment posa en evidència el mal estat de la carretera d'Aguilar a Castellar
La pluja torna a provocar una esllavissada en un talús on el problema ja és habitual, i en un vial el manteniment del qual ningú vol assumir
[...]
No afecta directament a la C-25 però el talús de la carretera en qüestió es va haver de desplaçar per a fer lloc al desdoblament de l'eix transversal.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 22/06/2017 9:53

Junqueras pide al Gobierno fondos del FLA para rescatar el Eix Transversal

La reversión de la concesión costaría 530 millones y permitiría ahorrar 700 millones

El Govern se ha propuesto dar un fuerte impulso a la reducción del déficit mediante una operación de gran fuerza simbólica: el rescate anticipado del Eix Transversal, la mayor obra viaria de la historia de la Generalitat. Esta autopista, también conocida como C-25, une Cervera con Caldes de Malavella a través de un trazado de 153 kilómetros que permite viajar entre Lleida y Girona sin pasar por Barcelona. Según han explicado a La Vanguardia fuentes cercanas a la operación, para revertir la concesión, el Departament d’Economia i Hisenda, que dirige el vicepresident Oriol Junqueras, ha solicitado al Gobierno central financiación del Fondo de Liquidez Autonómica (FLA). Con este mecanismo se prevé cubrir al menos el 70% del coste total, valorado en 530 millones de euros. El ahorro financiero hasta el 2040, año en que vence la concesión, rondaría los 700 millones.

El Eix Transversal fue construido por Cedinsa, sociedad en la que FCC tiene el 34% del capital, y Copcisa, Comsa y Copisa cuentan con un 22% cada una. Estas dos últimas están en proceso para vender un 18% de su cartera. Esta infraestructura requirió una inversión de 838,2 millones para desdoblar la carretera preexistente –el proyecto estelar de los gobiernos de Jordi Pujol, completado en 1997– o para abrir nuevos tramos. La actual autopista se puso en servicio en enero del 2013. Cedinsa la explota con un peaje en la sombra, sistema sin barreras mediante el cual la Generalitat paga a la compañía en función del tráfico registrado.

La rescisión de la C-25 es una opción prevista en la concesión para el año natural en que se cumplen diez de la concesión. Este aniversario es mañana y hay de plazo para ejecutarla hasta el 31 de diciembre, fecha en que el rescate sería efectivo, según los planes de Economia i Hisenda. Cedinsa también gestiona los ejes del Llobregat (C-16), del Ter (C-17) y de Aro (C-31, C-35 y C-65). El Eix Transversal supone más de la mitad de sus ingresos. El tráfico crece con fuerza en todas estas vías, por lo que el rescate es si cabe más interesante para la Generalitat ya que a más vehículos, más pagos debe asumir por el peaje en la sombra.

La gran cantidad de infraestructuras con financiación estructurada compromete el presupuesto de la Generalitat. Son hipotecas que pesan demasiado. La secretaría de Economia, que dirige Pere Aragonès, tiene una unidad dedicada a estudiar todos los rescates posibles que alivien las cuentas. Y también que permitan abrir el grifo inversor. En el caso del Departament de
Territori i Sostenibilitat, la situación es extrema. Uno de los ejemplos más notorios es la L9 del metro de Barcelona, con varios tramos inacabados, que espera recursos.

“Tenemos la obligación de estudiar todos los rescates que sean posibles porque suponen una parte importante de la deuda y pueden generar ahorros”, explicó a este diario ayer Aragonès. El secretario de Economia confirmó el interés del Govern por revertir la concesión del Eix Transversal este año, aunque precisó que el Ejecutivo catalán no ha decidido todavía si la ejecutará. Y sobre la financiación, dijo: “Exploraremos todas las vías. El FLA es una de ellas, pero también podríamos acudir a los actuales inversores de deuda pública de la Generalitat”; es decir, a los bancos. Una posibilidad esta última que el Govern vincula al resultado del proceso de independencia.

Desde que se puso en marcha el FLA, en el 2012, el porcentaje de deuda de la Generalitat en manos del Estado ha crecido. Según datos del Banco de España, al cierre del año pasado suponía 50.037 millones, fundamentalmente a través del FLA, lo que supone el 66,6% del total, que asciende a 75.098 millones

La propuesta del Govern para la obtención de fondos del FLA ya se ha trasladado al Ministerio de Hacienda y Función Pública. Pero, para que salga adelante, también deberá pasar por Economía, Industria y Competitividad, que es el que fija las condiciones financieras de estas operaciones, y por el de Fomento. La comisión delegada del Gobierno para Asuntos Económicos tiene la última palabra.

El mecanismo

Una operación sin precedentes

Esta sería la primera vez que el FLA financia el rescate de una concesión. La Administración catalana ya lo planteó el año pasado con otra autopista de Cedinsa, la C-17 (Centelles- Ripoll), que tuvo una ventana abierta para su reversión anticipada pero que finalmente no se utilizó porque no había suficiente seguridad jurídica. Aquella operación, de mucha menos envergadura que la que se plantea ahora –suponía el pago de 80 millones para ahorrar 120 millones hasta 2039– , se sumaba a otra, de febrero del 2015, mediante la cual se usó el citado fondo estatal para refinanciar la deuda de 276 millones que tenía esta autopista.

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... ersal.html



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 10/09/2017 19:46

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ic/manresa

INFRAESTRUCTURES

Destinen 600.000 euros a millorar el ferm de l'Eix Transversal entre Vic i Manresa

Els treballs començaran la setmana vinent i tindran una durada d'un mes, en que es pot ocupar un dels dos carrils que té la via per cada sentit

Redacció | 10/09/2017 a les 08:59h Afegeix un comentari
Arxivat a: Municipis, C-25, Eix Transversal, obres, infraestructures


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha programat treballs de millora del ferm de l'Eix Transversal, entre Manresa i Vic, a partir de la setmana vinent amb un termini d'execució d'un mes. Aquestes obres, que executarà la concessionària de l'Eix, tenen un pressupost de 600.000 euros. El tram en què s'actuarà és el Manresa-Vic.

Durant les dues primeres setmanes es treballarà en la millora del tram entre Vic i l'enllaç d'Oristà, i durant les dues següents, entre Oristà i Manresa. Principalment, es millorarà la zona de connexió entre l'Eix Transversal i la C-17, als accessos de l'àrea de servei de Gurb i a l'enllaç d’Oristà, a més de resoldre altres punts del ferm que presenten desgast o alguna deformació.


Aquestes tasques podran comportar afectacions de trànsit que consistiran en l'ocupació com a màxim d'un dels dos carrils de circulació que té la carretera per sentit.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/09/2017 22:50

Trobo pertinent canviar els noms d'alguns títols de fil, començant per aquest, que s'utilitzen per posar-hi les notícies referents a vies. Per exemple: "Desdoblament de l'Eix Transversal", crec que seria més clar "Eix Transversal"i així s'hi pot posar tot i queda ben englobat.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 01/08/2018 2:47

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... /c-17/c-25

Moreta insta a la Generalitat a millorar la connexió entre la C-17 i la C-25

La diputada socialista proposa que s'inclogui la iniciativa als pressupostos del 2019
per Redacció, 31 de juliol de 2018 a les 17:21 |

La manlleuenca Marta Moreta, diputada socialista al Parlament de Catalunya, ha entrat a registre una proposta de resolució que insta al govern de la Generalitat a fer un estudi sobre la connexió directa entre la C-17 i la C-25. Els dos trams on la diputada planteja una avaluació són el que va des de la C-17 venint de Ripoll per accedir a l’eix transversal (C-25) en direcció Girona, i el que va de la C-25 direcció Lleida per a accedir a la C-17 en direcció a Ripoll. Moreta pretén que tan el projecte com les conseqüents obres s'incloguin dins els pressupostos del 2019.

Tal com explica el PSC d'Osona en una nota, aquesta proposta arriba després que les obres de reconstrucció del pont de Can Molas han fet que el tram de la C-17 amb unió a la C-25 esdevingui l’únic accés per unir Manlleu i Vic. Això ha causat un augment considerable el volum del trànsit d'aquesta zona fins a col·lapsar-la de manera diària. Paral·lelament, també és produeixen fortes aglomeracions de cotxes a l’accés des de la C-25 a la sortida 180 a l'altura de Gurb.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 03/08/2018 19:36

Més que arreglar la connexió nord, entenc que abans s'hauria de finalitzar la variant sud-est de Vic. Amb només 4,5 km es canalitzaria el trànsit de Girona en direcció Barcelona que passa per Vic, que actualment ha de fet tota la volta pel nord i l'oest de la ciutat.

A més, se'n beneficiaria també el volum més important de trànsit de l'eix, de Girona a Lleida i a l'inrevés. Per l'actual traçat es recorren 12,5 km des del punt d'inici del nou tram, al costat de Sant Julià de Vilatorta, fins l'enllaç de C-25D amb C-25 (prop del Galí), mentre que per la nova opció sud serien només 9 km.

I si es deriva trànsit cap al sud, potser aleshores no cal fer reformes en la connexió nord, i això que ens estalviem
vic2.jpg
vic2.jpg (234.72 KiB) Visualitzat 18363 cops



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 04/08/2018 2:28

L'ajuntament de Vic, i el de Santa Eugènia de Berga, hi estan en contra, sobretot per l'impacte que pugui tenir una futura ampliació de l'escorxador de Santa Eugènia (com molts sabreu, hi ha un conflicte laboral important, per la situació irregular de molts treballadors, contractats per falses cooperatives). https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... ta/eugenia
Si per mi fos, demà mateix començarien les obres de la necessària "Pota sud" de Vic.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 04/08/2018 17:43

L'eix transversal té una IMD el 2017 de 15.000 vehicles/dia. Si es fes la millora es beneficiaria a 15.000 persones cada dia. Si l'escorxador contamina o contracta irregularment treballadors, se l'inspecciona i se'l sanciona. El que no entenc és que se'l vulgui "castigar" deixant de fer una carretera millor.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/09/2021 16:55

Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.

En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.

Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.

Algú té més informació o sap on puc trobar-la?

Gràcies.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 25/09/2021 0:57

genissimon ha escrit:
Divendres 24/09/2021 16:55
Ara fa uns dos anys es va tancar al trànsit per obres (tres mesos, deien) el ramal de l'Eix Transversal C-25 que va de la sortida 234 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar. Aquest ramal, identificat com a C-25z, formava part del tronc central de l'Eix abans del seu desdoblament.

En teoria s'havia de reparar el pont que permet a aquesta carretera passar per damunt de l'autopista AP-7.

Avui encara està tancat i sembla que no es vol reobrir.

Algú té més informació o sap on puc trobar-la?

Gràcies.

Salut !!
Jo també m'he fet aquesta pregunta cada vegada que hi he passat. Potser hauríem de preguntar a Territori.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”