Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 20/10/2011 17:06

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ajorna/nou

Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/10/2011 a les 11:36h

El tall de circulació a la sortida Vic Centre-Manlleu s'ajorna de nou

Començarà el dilluns, dia 24. Durarà dos mesos, degut a les obres de l’Eix Transversal.

Aquest dilluns, dia 24 d’octubre, es restringirà la circulació a la sortida 182 (Vic Centre – Manlleu) de l’Eix Transversal en motiu de les obres de la mateixa via. D’aquesta manera, tots els vehicles que vulguin accedir a la ciutat de Vic o bé fer un canvi de sentit ho hauran de fer a través de la pròxima sortida ITV-Roda de Ter. El tall durarà dos mesos.

L'inici del tall de circulació estava previst per al 13 d'octubre, però es va canviar a última hora per al 19 d'octubre. Ara, s'ha tornat a posposar, fins al proper dilluns, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2042 ... ions_l_eix

La Generalitat acabarà posant a la llarga peatge pels camions a l'Eix

última actualització: 20-10-2011 (8:49)

Josep Comajoan El govern hi implantarà l’Eurovinyeta tan bon punt es desenvolupi a l’Estat la directiva europea que ho permet.

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat treballa amb la idea d’imposar un peatge als camions de gran tonatge que circulin per l’Eix. Així ho ha confirmat a EL 9 NOU el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet. Així li ho van demanar també alguns alcaldes en una reunió-dinar, a Avinyó, convocat per l’empresa concessionària de la carretera, Cedinsa, i on van ser presents diverses autoritats del territori, a més de Calvet i el director general de Carreteres, Jordi Follia.

La carta que pretén jugar la Generalitat per imposar un peatge als camions de gran tonatge és l’anomenada Eurovinyeta. Es tracta d’un peatge que s’imposa als camions de gran tonatge que circulen per determinades carreteres. Deriva d’una directiva europea aprovada el 2006 i que ja s’està aplicant en diversos països, entre els quals encara no hi ha l’Estat espanyol. Calvet, però, es mostra convençut que la directiva també s’acabarà desenvolupant a l’Estat espanyol. Per quan això arribi, la Generalitat espera ja tenir madur el sistema per aplicar el peatge a través de l’Eurovinyeta en algunes de les carreteres de la seva titularitat, entre les quals, “seguríssim”, hi haurà l’Eix.

De moment, Calvet i el mateix conseller Recoder estan treballant sobre el tema de l’Eurovinyeta en tres àmbits diferents. A nivell intern del departament, però també amb el Ministeri de Foment i en el grup de treball de peatges que cada legislatura nomena el Parlament i que fa un mes va començar a treballar. Calvet mateix, en tant que delegat de la Generalitat a l’Associació de Societats Concessionàries d’Autopistes, va plantejar el tema en una trobada recent a Santander. L’objectiu és dissuadir els camions de passar per l’Eix, que els surti a un preu similar a passar per l’autopista, ja que hi ha el temor que, malgrat el desdoblament, n’hi acabin passant més que ara i s’acabi col·lapsant altre cop.

Els diners recaptats via Eurovinyeta s’han de destinar a uns fins concrets: a manteniment d’infraestructures, a mesures mediambientals relacionades amb les infraestructures i a millores en el sector del transport. Des de la Generalitat es busca poder crear un consorci amb l’Estat que gestioni la recaptació de l’Eurovinyeta a Catalunya, independentment de la titularitat de la carretera on s’apliqui, amb l’objectiu que la reinversió sigui a Catalunya mateix.

La possibilitat que es pugui acabar cobrant un peatge als camions de gran tonatge i que només estan de pas va ser una de les peticions que els alcaldes de les comarques per on passa l’Eix van traslladar a Calvet i Follia en la reunió-dinar d’Avinyó. També se’ls va demanar que, provisionalment, mentre durin les obres es pogués restringir el pas de camions. Una possibilitat que no s’aplicarà. Segons Calvet, “és molt difícil i d’efectes sobre la mobilitat inavaluables”. Demana, altre cop, paciència i que s’extremi la prudència.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 17/02/2012 22:46

http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2277 ... n-152a_per

Modificacions en la circulació a l'enllaç entre la C-25, la C-17 i l'N-152a per obres
última actualització: 17-02-2012 (18:46)

Les tasques per ampliar una estructura sobre el riu Rimentol afectaran en el trànsit en aquest entorn a partir de dilluns, 21 de febrer, fins a l’agost vinent.

Nota de premsa de la Generalitat

Modificacions en la circulació a l'enllaç entre la C-25, la C-17 i l'N-152a per obres

Les obres de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25) comportaran modificacions en la circulació en l’enllaç amb la C-17 i l’N-152a al nord de Vic, a partir de dilluns vinent, 21 de febrer, fins a l’agost vinent.

Com a conseqüència de les obres de desdoblament de l’Eix Transversal (C-25), es produiran modificacions en la circulació en l’enllaç entre aquesta via i la C-17, a Vic Nord (sortida 181), així com en l’enllaç a l’N-152a. En concret, les tasques per ampliar una estructura sobre el riu Rimentol afectaran en el trànsit en aquest entorn a partir de dilluns, 21 de febrer, fins a l’agost vinent.

Les restriccions consistiran en la modificació puntual del traçat del tronc de la C-25, fet que comportarà la reducció de la velocitat màxima permesa a 40 km/h. D’altra banda, la fluïdesa en els ramals d’incorporació i sortida a la C-25 es veurà afectada. L’enllaç a l’N-152a amb la C-25, també patirà restriccions al ramal d’incorporació a la C-25 sentit Girona i el de sortida sentit Vic - Ripoll.

Així, es recomana als conductors procedents de Girona per la C-25 que es dirigeixin a Ripoll o Vic (C-17) que utilitzin les sortides anterior (182) o posterior (179) i als procedents de Vic o Ripoll que vulguin accedir a la C-25 cap a Girona que entrin per l’enllaç 183 (amb la carretera de Roda de Ter).

Cal indicar que per tal d’implantar aquestes modificacions, durant el dia 21 de febrer, es tallarà algun ramal de l’enllaç entre la C-25 i l’N-152a.

Aquestes afectacions estaran convenientment senyalitzades.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 25/04/2012 8:58

Regió-7 ha escrit: Un urgellenc mor en un xoc entre tres camions en una zona d´obres a l´eix (transversal)

En el moment del sinistre, que va tenir lloc a Calonge de Segarra, s'estava donant pas alternatiu

GEMMA ALEMÁNMANRESA
Un veí de la Fuliola (Urgell) de 45 anys va morir ahir en una col·lisió entre tres camions al pas de l'eix Transversal per Calonge de Segarra. Miguel Agüera Arana, que conduïa un dels camions, va impactar contra el que tenia davant en un moment en què s'estava donant pas alternatiu a la carretera amb motiu de les obres.

L'accident va tenir lloc als volts de 3/4 de 10 del matí. Segons les primeres investigacions, l'urgellenc, que conduïa un camió que transportava porcs, no es va adonar que els vehicles estaven aturats i va impactar per encalç amb un altre camió que, de rebot, va impactar amb un tercer camió. L'urgellenc va morir al mateix lloc dels fets sense que els serveis mèdics traslladats poguessin fer res per salvar-li la vida. L'altre camioner, un veí de Pamplona de 39 anys, va resultar ferit greu i va haver de ser evacuat en l'helicòpter medicalitzat del SEM a l'hospital Parc Taulí de Sabadell. Per la seva banda, el tercer conductor implicat en l'accident en va sortir il·lès i no va requerir atenció mèdica.

Informació a fons a l'edició impresa


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 29/06/2012 14:13

http://www.acn.cat/acn/675657/Economia/ ... coder.html

29.06.2012 - 13.44 h

El desdoblament complet de l'Eix Transversal entrarà en funcionament el gener de 2013, mig any abans del previst
El conseller Recoder no descarta aplicar l'eurovinyeta als camions que creueu la via de punta a punta

Sant Sadurní d'Osormort (ACN).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha avançat aquest divendres que el desdoblament complet de l'Eix Transversal (C-25) entrarà en funcionament el gener de 2013, mig any abans del previst. S'han desdoblat 143 km. i s'han construït 2 km. nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. Recoder ha destacat que l'autovia enforteix les relacions entre les comarques que creua i ha valorat la "convivència difícil" dels conductors amb les obres, que s'han executat amb la via en funcionament. El conseller no ha descartat aplicar l'eurovinyeta als camions que la creuen de punta a punta, ja que és una via pensada pel territori.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 17/08/2012 13:47

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /eix/boira

Societat QS | Actualitzat el 17/08/2012 a les 11:50h

L'Eix: I a més a més, boira
Imatge
Un camió per l'eix un dimarts de mes d'agost. Foto: QS/ND

Si circular per l'Eix Transversal no era prou difícil i perillós per la nefasta senyalització de les obres de desdoblament, que aquest estiu s'hi afegeix la boira. De fet, la senyalització circunstancial no està preparada per la contingència tan usual a Osona com la boria, fins i tot, a les matinades d'estiu. És per això que dimarts al matí s'arribava a circular a 20 km/h en alguns trams. La combinació boira i obres, un còctel temerari.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 27/09/2012 17:22

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /desdoblat

Societat Redacció Osona.com | Actualitzat el 22/09/2012 a les 22:56h

Una marxa cicloturista recorrerà tot l'Eix desdoblat

La iniciativa està organtizada per Cedinsa, l’empresa constructora. Ja hi ha confirmada la presència de grans ciclistes, com Miguel Induráin, Roberto Heras, Àngel Edo, Melcior Mauri i Josep Jufré.

Miguel Induráin, Roberto Heras, Àngel Edo, Melcior Mauri, Josep Jufré, Álex Crivillé, Josef Ajram... juntament amb centenars d’esportistes populars podran pedalar, el proper 6 d’octubre, pels 154 km del renovat Eix Transversal (C-25) entre Cervera i Caldes de Malavella. La marxa cicloturista està organitzada per Cedinsa , l’empresa que ha portat a terme les obres. De moment, ja hi ha més de 200 inscrits .

Amb motiu de la propera finalització de les obres de desdoblament de la carretera, i abans de la posada en servei del traçat íntegre, prevista per al gener de 2013 , els aficionats al ciclisme tindran l’oportunitat de gaudir d’una jornada irrepetible, pedalant a costat de grans figures del ciclisme, i descobrir, de primera mà i abans que cap altre usuari, les principals millores que incorpora l’Eix Transversal.

“És una prova més de la implicació inequívoca de Cedinsa amb el territori”, explica Pedro Maqueda, president de la constructora. Per la seva banda, Josep Jufré, exciclista professional i director tècnic d’aquesta prova no competitiva, destaca que “és una oportunitat única de conèixer, abans que ningú i d’una manera diferent, una infraestructura única en un entorn excepcional”.

Transport, assistència i esmorzar

L’organització de la marxa oferirà als esportistes que s’hi inscriguin servei de transport, assistència tècnica i mèdica, avituallaments, esmorzar, dinar, dutxes i un mallot tècnic commemoratiu. Els acompanyants podran, també, gaudir d’activitats paral·leles durant tota la jornada.

L’Eix Transversal, completat l’any 1997 en el seu format original d’un carril per sentit en una mateixa calçada, ha estat remodelat en el seu traçat íntegre per Cedinsa, amb dos carrils per sentit en calçades separades i amb diverses infraestructures com túnels i viaductes. L’entrega de la mateixa està prevista sis mesos abans del termini previst inicialment.

Fulletó de la prova (PDF)
Més informació i inscripcions, des del web de la prova
Més informació de l'Eix Transversal


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/09/2012 23:22

UT440_132M ha escrit:“És una prova més de la implicació inequívoca de Cedinsa amb el territori”, explica Pedro Maqueda, president de la constructora.
Una frase per a emmarcar. Amb un parell (de feixos de bitllets de 500)!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 05/11/2012 9:09

En els cartells informatius de les obres que hi ha distribuits per la carretera, ha aparegut un vinil groc que resa:

entrada en servei el 31 de desembre de 2012

La velocitat de finalització de les obres s'ha incrementat fins al límit i ja hi ha força trams (entre Girona i Vic, almenys) que ja tenen l'asfalt i la senyalització horitzontal definitius.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 06/11/2012 7:30

genissimon ha escrit:En els cartells informatius de les obres que hi ha distribuits per la carretera, ha aparegut un vinil groc que resa:

entrada en servei el 31 de desembre de 2012

La velocitat de finalització de les obres s'ha incrementat fins al límit i ja hi ha força trams (entre Girona i Vic, almenys) que ja tenen l'asfalt i la senyalització horitzontal definitius.

Salut !!
I entre Vic i Manresa també hi ha trams on hi ha t5ot acabat, i defet cada sentit circula per un dels carrils del costat d'autovia que els toca, delimitant els carrils amb cons.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/11/2012 0:12

Potser serà interessant assistir a la inauguració, ja que serà la última gran obra d'aquest tipus que veurem construir en molts i molts anys.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/12/2012 9:20

El Punt Avui, 18 de desembre de 2012 ha escrit: Societat
L'eix transversal s'obrirà com a autovia de cap a cap el dia 4
La Generalitat prepara el cobrament d'un peatge per a ús als camions pesants que la travessin des de Riudellots de la Selva fins a Cervera

L'aplicació del pagament començaria a finals de l'any 2013

Imatge
Tram de l'Eix desdoblat però encara no en servei entre Manresa i Vic, aquest divendres. Foto: ORIOL DURAN.

18/12/12 02:00 - barcelona - Redacció
L'eix transversal (C-25) desdoblat completament entrarà en servei el 4 de gener, ja que les obres s'han acabat i s'està treballant en la senyalització, la il·luminació, l'homologació de sistemes de seguretat i la realització de proves d'emergència en els túnels, segons informa Europa Press de fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. El responsable del departament, Lluís Recoder, va avançar al juny que l'eix desdoblat estaria operatiu el gener del 2013 de cap a cap, des de Cervera (la Segarra) fins a Riudellots de la Selva, tot i que les previsions eren que entrés en funcionament més tard, el mes d'agost del mateix any.

Les obres de l'eix transversal han suposat desdoblar 143 quilòmetres i construir-ne dos de nous d'autovia des de l'AP-7 fins a connectar amb l'N-II desdoblada a Caldes de Malavella. L'eix registra un tràfic d'entre 8.000 i 17.000 vehicles cada dia, amb un percentatge de circulació de vehicles pesats d'entre el 20% i el 30% en funció del tram, per la qual cosa el seu desdoblament ha de permetre millorar la seguretat viària, tenint en compte el pes dels accidents que tenien lloc en intents fallits d'avançaments a aquests vehicles en una via amb un únic carril per sentit en molts trams. La conselleria hi prepara l'aplicació de l'eurovinyeta, un peatge per als camions i vehicles de gran tonatge que preveu la UE en les vies transeuropees i que ja es cobra en diversos països de la Unió. A l'eix transversal, aquest peatge per a ús de la via el pagarien únicament els vehicles pesats que realitzin el recorregut complet d'aquest eix, des de Cervera fins a Riudellots de la Selva o a la inversa, però no es gravaran els recorreguts interns de caràcter intercomarcal. Al llarg de 2013 es concretarà el procediment d'implantació d'aquest peatge sobre el qual el govern de Mariano Rajoy ja s'ha pronunciat en contra en considerar que perjudica un sector afectat per la crisi com és el del transport.

Els aproximadament cinc milions anuals que es recaptarien amb els 3.000 camions que utilitzen de mitjana l'eix de Cervera a Riudellots són un ingrés que el govern català reconeix menor però que sí que hauria de dissuadir d'utilitzar una via totalment gratuïta a tots els camions que avui travessen Catalunya a través de les autopistes AP-7 i AP-2.

A més, es tracta que l'aplicació d'aquest peatge sigui fiscalment neutra per als transportistes catalans, i que una part de la recaptació es pugui dedicar al finançament d'aquesta infraestructura.

Amb 50 viaductes, 14 túnels i 40 enllaços, el desdoblament ha costat 733,8 milions, i el govern n'haurà de pagar 69,8 anuals de mitjana fins al 2040 en concepte de “peatge a l'ombra” –la concessió a Cedinsa dura 33 anys des de la seva adjudicació, el 2007, i l'obra es comença a pagar un cop entra en servei. Per la seva banda, Cedinsa preveu destinar durant el període de concessió 227 milions en conservació i explotació de l'eix.

LA XIFRA
733
milions
costarà el desdoblament de l'eix, que començarà a pagar-se ara i fins al 2040 a raó de 69 milions anuals.
L'última gran obra de Catalunya

L'eix transversal ha estat durant aquest primer mandat d'Artur Mas l'única gran obra pública a càrrec de les finances de la Generalitat que no s'ha sacrificat. També és la major obra viària abordada mai des de Catalunya i, a mig termini, la darrera, tenint en compte la gran càrrega financera que arrossegarà la institució pels diversos pagaments diferits d'obres als quals haurà de fer front en les dècades vinents. En aquest sentit, només cal recordar que l'executiu ja ha aturat sense calendari de represa la línia L9 i L10 del metro, on es preveu que només es posi en servei el ramal de l'aeroport, el 2014. Quan l'anterior govern va abordar el desdoblament, el que es va projectar va ser bàsicament doblar viaductes, túnels i calçada de dos carrils comptant que, quan es va construir, a l'època de Pujol, la via ja no es va desviar gairebé en lloc del seu eix, preveient una futura ampliació. L'únic tram nou de dos quilòmetres s'ha fet per connectar l'AP-7 i l'N-II a Caldes de Malavella. Finalment, el desdoblament ha suposat la construcció de 50 viaductes, 14 túnels i 40 enllaços amb les vies amb què connecta. Amb 59,3 metres d'alçada, el viaducte de Riudecós és el més alt de tot el traçat.



Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/12/2012 9:31

Regió-7, 17 de desembre de 2012 ha escrit:
L´Eix Transversal desdoblat s´obrirà el 4 gener

El Govern estudia aplicar l'eurovinyeta als camions de mercaderies provinents d'Europa que circulin per la C-25

Imatge
L´Eix Transversal entre Rajadell i Gurb.

ACN El desdoblament complet de l'Eix Transversal (C-25) entrarà en funcionament el proper 4 de gener, segons han informat fonts de Territori i Sostenibilitat. El conseller del Departament, Lluís Recoder, ja va ha avançar a finals de juny que l'obra estaria completada el gener de 2013, mig any abans del previst. S'han desdoblat 143 km. i s'han construït 2 km. nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros i s'han executat a través d'una concessió pública a Cedinsa, que també gestionarà i farà el manteniment de la infraestructura fins l'any 2040.

La Generalitat retornarà aquestes inversions a la concessionària a través del mètode del peatge a l'ombra, amb una xifra que s'estima en menys de 70 milions d'euros a l'any de mitjana i que es calcula segons el número de vehicles que utilitzen la infraestructura.

El primer projecte de la C-25 es va inaugurar el 1997, amb una sola via per sentit. Per millorar la seguretat i la mobilitat que oferia la infraestructura, la Generalitat va iniciar les obres de desdoblament de la carretera, que van començar a partir de 2010 en la majoria del traçat, tot i que alguns trams ja es van iniciar un any abans.


A partir de gener de 2013, l'autovia funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit, amb trams de tres carrils per sentit en les zones de més volum de trànsit, com al pas per Manresa o a la intersecció amb la C-17. En els trams de més pendent, com el coll de Ravell, s'habilitaran tres carrils de pujada i dos de baixada.


El projecte ha aprofitat la calçada de l'antiga C-25 i ha desdoblat la via per construir una autovia de dos carrils, que s'estendrà per 153 quilòmetres entre la plana de Lleida, la Catalunya Central i Girona. Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.

El Govern estudia aplicar l'eurovinyeta

El Govern estudia aplicar l'eurovinyeta als camions de mercaderies provinents d'Europa que circulin per la C-25. Tot i que l'Estat no ha autoritzat encara a la Generalitat aquesta possibilitat, el Govern podria prendre igualment la decisió d'aplicar l'eurovinyeta.

Uns 4.000 treballadors de Cedinsa han treballat en l'execució de l'obra, que inclou una cinquantena de viaductes, 14 túnels i 40 enllaços. El conseller Recoder també ha valorat la integració ambiental de la infraestructura amb el paisatge, que inclou diversos 'ecoductes', falsos túnels que uneixen els terrenys que la via ha separat, per afavorir el pas de la fauna.

A més de la C-25, la concessionària Cedinsa, participada per Comsa Emte, Copisa, Copcisa, i FCC, també gestiona les autovies C-16 (Eix del Llobregat), C-35 (Maçanet-Platja d'Aro), i C-17 (Centelles-Vic-Ripoll).


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 26/12/2012 17:19

Més detalls sobre el desdoblament d'aquesta via, la velocitat màxima en molts trams (per exemple l'osonenc, almenys des de la bifurcació amb la C-17, fins a Calldetenes), serà de 120 km/h, cosa que no ha passat amb la C-17 per exemple, que tot i ser també una autovia, i gestionada per la mateixa concessionària (Cedinsa), la velocitat màxima és de 100 km/h.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 26/12/2012 17:43

UT440_132M ha escrit:Més detalls sobre el desdoblament d'aquesta via, la velocitat màxima en molts trams (per exemple l'osonenc, almenys des de la bifurcació amb la C-17, fins a Calldetenes), serà de 120 km/h, cosa que no ha passat amb la C-17 per exemple, que tot i ser també una autovia, i gestionada per la mateixa concessionària (Cedinsa), la velocitat màxima és de 100 km/h.
Puc corroborar que la majoria de trams seràn a 120 km/h (almenys per el vist des de Calaf a St. Hilari Sacalm), excepte algun punt on per diferents questions la velocitat limitada sigui inferior.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/12/2012 18:09

UT440_132M ha escrit:Més detalls sobre el desdoblament d'aquesta via, la velocitat màxima en molts trams (per exemple l'osonenc, almenys des de la bifurcació amb la C-17, fins a Calldetenes), serà de 120 km/h, cosa que no ha passat amb la C-17 per exemple, que tot i ser també una autovia, i gestionada per la mateixa concessionària (Cedinsa), la velocitat màxima és de 100 km/h.
En molts trams de la C-17, s'entén la limitació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 26/12/2012 19:29

Guigui ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Més detalls sobre el desdoblament d'aquesta via, la velocitat màxima en molts trams (per exemple l'osonenc, almenys des de la bifurcació amb la C-17, fins a Calldetenes), serà de 120 km/h, cosa que no ha passat amb la C-17 per exemple, que tot i ser també una autovia, i gestionada per la mateixa concessionària (Cedinsa), la velocitat màxima és de 100 km/h.
En molts trams de la C-17, s'entén la limitació.
Exacte. Per començar, l'eix tindrà uns vorals ben amples, no te cap zona amb una densitat molt alta de trànsit ni
cap tram amb curves sinuoses (com si té la C-17 a Aiguafreda, per exemple). El què també és cert és que a partir del final de la pujada dels Hostalets de Balenyà i fins a la separació de la C-17 (Ripoll) i la C-37 (Torelló-Olot per Bracons) podria limitar-se a 120 km/h, ja que allà la calçada és més ampla i amb un traçat bastant rectilini.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 26/12/2012 19:39

oriolp13 ha escrit:
Guigui ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Més detalls sobre el desdoblament d'aquesta via, la velocitat màxima en molts trams (per exemple l'osonenc, almenys des de la bifurcació amb la C-17, fins a Calldetenes), serà de 120 km/h, cosa que no ha passat amb la C-17 per exemple, que tot i ser també una autovia, i gestionada per la mateixa concessionària (Cedinsa), la velocitat màxima és de 100 km/h.
En molts trams de la C-17, s'entén la limitació.
Exacte. Per començar, l'eix tindrà uns vorals ben amples, no te cap zona amb una densitat molt alta de trànsit ni
cap tram amb curves sinuoses (com si té la C-17 a Aiguafreda, per exemple). El què també és cert és que a partir del final de la pujada dels Hostalets de Balenyà i fins a la separació de la C-17 (Ripoll) i la C-37 (Torelló-Olot per Bracons) podria limitar-se a 120 km/h, ja que allà la calçada és més ampla i amb un traçat bastant rectilini.
Per aquí anava el meu comentari, el tram d'Hostalets fins a l'alçada de la sortida del veïnat de Terradelles (a tocar de Ripoll), segons el meu parer es pot fer perfectament a 120, potser alguns revolts com el del final de la variant de Sant Quirze i Montesquiu, i el que ve després del túnel de La Farga si que estan ben limitats a 80 km/h al meu parer.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 28/12/2012 19:09

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ransversal

Societat | Actualitzat el 28/12/2012 a les 17:42h

El president Mas inaugurarà el desdoblament de l'Eix Transversal

L'acte oficial serà al viaducte de Sant Sadurní d'Osormort, el divendres dia 4, al migdia

El president de la Generalitat, Artur Mas, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, presidirà divendres de la setmana vinent, dia 4 de gener, la posada en servei del desdoblament de l’Eix Transversal.

El cap del Govern i la resta d’autoritats faran una visita al Centre de Control i Conservació de Cedinsa a Puig-reig (C-16, km 80), a les 10.30 hores. Des d’aquí, es traslladaran en autobús fins a l’Eix Transversal, i faran un recorregut per la nova via desdoblada fins arribar al punt on es durà a terme l’acte central de la posada en servei, que tindrà lloc a les 12:15 hores, al viaducte de Sant Sadurní d’Osormort (C-25, km 195,6).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 03/01/2013 23:44

http://el9nou.cat/noticies_o_0/28342/de ... est_dijous

El desdoblament de l'Eix Transversal comença a entrar en funcionament aquest dijous

última actualització: 03-01-2013 (8:17)

ACN A partir de quarts de 10 del matí es començaran a retirar els cons de la via, de manera que els vehicles ja podran circular pels trams oberts. El president Mas i el conseller Santi Vila inauguraran l'obra aquest divendres.
El desdoblament complet de l'Eix Transversal (C-25) començarà a entrar en funcionament aquest dijous. Segons ha informat a l'ACN el Departament de Territori i Sostenibilitat, a partir de quarts de deu del matí es començaran a retirar els cons de la via, de manera que els vehicles ja podran circular pels trams oberts. L'operatiu s'iniciarà pels dos caps del nou Eix, a Cervera i Caldes de Malavella. En aquest sentit, s'anirà obrint progressivament al llarg del dia per tal que divendres, dia de la inauguració oficial del desdoblament, ja estigui en ple funcionament. El president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, inauguraran l'ampliació de l'Eix.

A partir de divendres, quan s'hagi obert completament la carretera, l'autovia funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit, amb trams de tres carrils per sentit en les zones de més volum de trànsit, com al pas per Manresa o a la intersecció amb la C-17. En els trams de més pendent, com el coll de Ravell, s'habilitaran tres carrils de pujada i dos de baixada.

El projecte ha aprofitat la calçada de l'antiga C-25 i ha desdoblat la via per construir una autovia de dos carrils, que s'estendrà per 153 quilòmetres entre la plana de Lleida, la Catalunya Central i Girona. Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.

En total, s'han desdoblat 143 km i s'han construït 2 km nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros i s'han executat a través d'una concessió pública a Cedinsa, que també gestionarà i farà el manteniment de la infraestructura fins l'any 2040.

La Generalitat retornarà aquestes inversions a la concessionària a través del mètode del peatge a l'ombra, amb una xifra que s'estima en menys de 70 milions d'euros a l'any de mitjana i que es calcula segons el número de vehicles que utilitzen la infraestructura.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/01/2013 8:51

Diari de Girona, 25 de gener de 2013 ha escrit: Les obres de l´enllaç de la N-II amb l´Eix començaran d´aquí a 15 dies

GIRONA | R.V.E. La finalització de la totalitat de les obres del desdoblament i la extensió de l'Eix Transversal sembla ja més proper amb l'acord i l'autorització que ha donat el Ministeri de Foment a la Generalitat per completar l'enllaç que connecta la N-II per la banda gironina amb la C-25. Segons van informar ahir fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat, les obres podran començar d'aquí a uns quinze dies. A partir d'aquí, la previsió és que els treballs durin fins a tres mesos, és a dir que a principis del mes de maig ja hauria de ser possible incorporar-se a l'Eix Transversal circulant des de Girona per la N-II i viceversa.

Aquesta és la darrera peça que queda per completar el desdoblament de la C-25, que es va inaugurar el passat 4 de gener. Les obres d'aquesta connexió amb Girona s'han anat veient posposades per les traves que ha posat el Ministeri de Foment, que d'una banda considerava que s'incomplia la normativa ja que l'enllaç es trobava massa aprop de la sortida de la Nacional cap a l'aeroport; i de l'altra perquè afirmava que era necessari construir un carril addicional durant un tram de la N-II per l'augment de trànsit que comportaria la connexió amb l'Eix. Finalment, la Generalitat va poder arribar a un acord amb el Ministeri per desplaçar lleugerament la sortida en direcció a l'aeroport.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”