Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/08/2007 11:23

HO HE TROBAT !!!! (permeteu-me cridar).

En una tesi doctoral de demografia del 2003 (en PDF): DEMOGRAFIA I VIES DE COMUNICACIÓ: UN ESTUDI A L’ÀREA D’INFLUÈNCIA DE L’EIX TRANSVERSAL

Copio la taula:
  • Tram Cervera-Manresa
    Les Oluges - Ferran novembre 97
    Ferran - Mirambell novembre 97
    Mirambell - Calaf novembre 97
    Calaf - Sant Pere Sallavinera novembre 97
    Sant Pere Sallavinera - Aguilar abril 97
    Aguilar - Rajadell juliol 96
    Variant Nord - Rajadell juliol 96
    Rajadell - Manresa juliol 96
    Ronda exterior Manresa juliol 96

    Tram Manresa-Vic
    Manresa - Sant Fruitós de Bages juliol 96
    Sant Fruitós de Bages - Artés abril 96
    Artés - Santa Maria d'Oló juliol 97
    Santa Maria d'Oló - Fontfreda desembre 97
    Fontfreda - Enllaç C-154 desembre 97
    Enllaç C-154 - Gurb maig 97
    Xarxa arterial Vic desembre 97

    Tram Vic-Girona
    Gurb - Calldetenes setembre 93
    Calldetenes - Sant Julià de Vilatorta desembre 94
    Sant Julià de Vilatorta - Sant Sadurní d'Osomort març 95
    Sant Sadurní d'Osomort - Espinelves maig 95
    Espinelves - Sant Hilari Sacalm juliol 95
    Sant Hilari Sacalm - Els Tres Camins setembre 95
    Els Tres Camins - Santa Coloma de Farners maig 95
    Santa Coloma de Farners - Brunyola setembre 94
    Brunyola - Vilobí d'Onyar setembre 94
    Vilobí d'Onyar - N-II octubre 94
Així el primer tram en entrar en servei fou el Gurb-Calldetenes el setembre del 1993 i el darrer el Santa Maria d'Oló - Ennllaç C-154 i la xarxa arterial de Vic el desembre del 1997: total quatre anys i tres mesos.

La inauguració del darrer tram, que suposà la conclusió de l'obra va ser el 13 de desembre de 1997 al túnel de Fontfreda (entre Vic i Manresa).

Salut !!



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 30/08/2007 11:42

FELICITATS Genissimon!!! i MOLTES GRÀCIES!!! :anim
genissimon ha escrit:Així el primer tram en entrar en servei fou el Gurb-Calldetenes el setembre del 1993 i el darrer el Santa Maria d'Oló - Ennllaç C-154 i la xarxa arterial de Vic el desembre del 1997: total quatre anys i tres mesos.
Wefer!!! ni tu ni jo!!! en paus! :ok :brindis


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 30/08/2007 12:48

genissimon ha escrit:La inauguració del darrer tram, que suposà la conclusió de l'obra va ser el 13 de desembre de 1997 al túnel de Fontfreda (entre Vic i Manresa).

Salut !!
Jo diria que l'últim tram a inaugurar-se va ser el Les Oluges-Cervera (A-2) el 2002-2003, ja que abans l'eix acabava de forma subtada amb una corva tancadíssima per incorporar-se a la N-141 afrontant per dins d'aquesta els últims 10 kilòmetres abans d'arribar a Cervera.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/08/2007 12:53

Bé, bé, bé.

S'accepta pulpo com animal de companyia. :D :)

Crec que s'havia entès que ens referiem a les inauguracions de fa 10 anys, a l'època de Jordi Pujol de president de la Generalitat.

Aquella corba sobtada i la incorporació a la N-141 era perquè estava previst allà mateix l'enllaç amb la A-2, ja que s'havia de construir per aquell indret.

Quan el Ministerio corresponent va construir la A-2 per on ho va haver de fer (per sentència judicial, si malament no recordo), es va haver de fer arribar la C-25 a la A-2, que ara passa més pròxima a Cervera.

Salut !!
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 30/08/2007 13:02, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 30/08/2007 13:02

Doncs en UT596001 té raó! l'últim tram es va inaugurar el 17 d'octubre del 2003, aquí està la noticia.

Ara bé, no deixa de sobtar que es triguessin 6 anys entre la inauguració del penúltim i de l'últim tram.... :o

Jo em referia a la construcció de tot l'eix, des de Cervera fins a Riudellots...i no em val dir "l'época Pujol"!!! que al 2003 encara estava! (per 1 més, però encara hi era)... :x

llavors en base a això la TOTAL obertura de l'eix va trigar 10 anys??? collons... quina rapidesa.... :?

EDITAT: Ara m'acabo d'enrecordar. Em van explicar que aquest últim tram no es va inaugurar degut al retràs en el desdoblament de l'A-2.
M'explico, quan es van començar a construir els trams per aquella zona encara no estava definit per on aniria la variant de Cervera de l'A-2, si pel nord o pel sud, i es va fer la "xapusseta" d'acabar l'eix 10 km abans perquè els de foment s'aclaressin, i un cop decidissin per on passar-la, farien el tram de l'eix que faltava per anar a empalmar amb l'autovia.


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Divendres 31/08/2007 11:46

Llegint el que diu el genissimon, el meu ocellet era una mica Radio Macuto...l'únic que va acertar era que foment no s'aclarava..però per motius judicials!!!

Al menys per un cop a la vida ens podem felicitar perquè en lloc de construir per refer-la al cap de 5 anys, es van estar quietets per no haver de fes les coses 2 cops (amb la corresponent duplicació de cost) :?


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 31/08/2007 12:31

El problema (judicial) és que es volia fer passar l'autovia per una zona natural protegida enlloc de desdoblar la carretera convencional aproximadament per La Panadella. Per això es va denunciar i entre l'estira i arronsa polític i la habitual lentitud judicial...

La problemàtica neix de quan en Borrell era ministre del ram (no sé si MOP, MOPT, MOMPTMA o Fomento). I si busques les hemeroteques dels diaris de Lleida ho trobaràs de seguida.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Divendres 31/08/2007 13:34

genissimon ha escrit:La problemàtica neix de quan en Borrell era ministre del ram (no sé si MOP, MOPT, MOMPTMA o Fomento). I si busques les hemeroteques dels diaris de Lleida ho trobaràs de seguida.
T'has deixat el MOPU!!! :)

Sí, mira que es van fotre de bofetades pel tema del desdoblament, tant que va costar per acabar passant pel punt més llògic, pel costat!!! i ben bé que ha quedat, al meu criteri.


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 04/09/2007 21:44

http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Un mort i quatre accidents al mes a l'Eix Transversal
L'Eix Transversal acumula un tràgic balanç de 162 morts en 490 accidents, tot i que només té deu anys de vida. Això converteix aquesta carretera que creua Catalunya per l'interior, des de Cervera a Riudellots de la Selva, en una de les de més risc, segons les estadístiques

L'Eix Transversal acumula un tràgic balanç de 162 morts en 490 accidents, tot i que només té deu anys de vida. Això converteix aquesta carretera que creua Catalunya per l'interior, des de Cervera a Riudellots de la Selva, en una de les de més risc, segons les estadístiques. Els resultats són prou gràfics, com ara el fet de registrar més morts (162) que quilòmetres té (155), o bé que cada més hi ha quatre accidents de trànsit en aquesta via, amb el resultat de més d'un mort per sinistre.

El brutal accident que es va produir diumenge a les Oluges, a la Segarra, amb cinc morts, un d'ells un nen de 8 anys, ha tornat a dispara les alarmes sobre la perillositat de la carretera, i més concretament en un tram que n'és un dels punts més negres. Es tracta del quilòmetre 88, entre Cervera i les Olugues, el tram que connecta la A-2 amb la C-25, que acumula una vintena de morts, i això que l'enllaç té poc més de quatre anys d'existència, ja que es va construir després de l'entrada en servei de l'Eix Transversal.

Més trams negres

A les comarques de Girona, l'Eix només hi fa un recorregut de 40 quilòmetres, però també registra una mortalitat superior a les 25 víctimes. A Espinelves es van registrar cinc morts en un xoc frontal l'any 2002 i, un any abans, un camió va envestir nou vehicles aturats i va provocar altres cinc víctimes mortals a Vilobí d'Onyar, com a exemples més tristos. Túnels, canvis de rasant amb poca visibilitat i el poc respecte a una velocitat màxima de 100 km/h denoten que l'Eix Transversal no es va dissenyar prou bé o es va quedar obsolet tan bon punt es va obrir en la seva totalitat.

Una de les principals causes de la sinistralitat són els xocs frontals quan hi ha carrils d'avançament, ja que tot i la prohibició acaben servint per fer avançaments en tots dos sentis. El balanç de 10 anys d'Eix, segons dades del Servei Català de Trànsit és, fins al 31 d'agost d'enguany, d'un total de 490 accidents, 162 morts, 283 ferits greus i 548 de lleus. La intensitat és d'una mitjana de 17.000 vehicles diaris i d'aquests un 30% són camions.

Obres fins al 2011

L'Eix Transversal era la infraestructura emblemàtica dels governs de CiU, suposadament per a la dinamització de la Catalunya interior, però la seva eficàcia ha estat deficient, tot i els 450 milions que va costar fins a la seva posada en funcionament al desembre de 1997. La solució, després molts anys de promeses, és el desdoblament, que costarà el doble. La Generalitat ja ha adjudicat a Cedinsa Concessionària el desdoblament de 142 dels 155 quilòmetres de la carretera i la millora dels trams que ja compten amb quatre carrils. Tot plegat, per un import de 708 milions i un contracte per executar l'obra i fer-ne el manteniment durant 33 anys. Entre finals d'aquest i principis de 2008 han de començar els treballs i durant el segon semestre de l'any 2011 la C-25 ha de ser una autovia, segons el calendari fixat pel govern.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 04/09/2007 23:33

L'Eix Transversal acumula un tràgic balanç de 162 morts en 490 accidents, tot i que només té deu anys de vida.


I quants morts hauríem tingut en el mateix període a un hipotètic Eix Transversal Ferroviari?

La inconsciència mata. La incompetència també.



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dimecres 05/09/2007 10:52

Home...una mica demagògica la notícia....no???
Diari Avui ha escrit:Els resultats són prou gràfics, com ara el fet de registrar més morts (162) que quilòmetres té (155)
Bona estadística!!! només recordar que la N-340 al pas per Tarragona era una antiga Via Romana... hi ha les estadístiques dels morts que hi ha hagut des de fa 2000 anys? Segur que hi ha hagut més morts que kms...
Diari Avui ha escrit:El brutal accident que es va produir diumenge a les Oluges, a la Segarra, amb cinc morts, un d'ells un nen de 8 anys, ha tornat a dispara les alarmes sobre la perillositat de la carretera,
perquè no diuen que 4 de les víctimes no portaven el cinturó de seguretat? L'accident va ser brutal, però si haguessin fet un gest tant elemental potser només estariem lamentant 2 víctimes. (Quants anys fa que al codi de circulació s'especifica que el cinturó es obligatori cordar-se'l?)
Diari Avui ha escrit:Túnels, canvis de rasant amb poca visibilitat i el poc respecte a una velocitat màxima de 100 km/h denoten que l'Eix Transversal no es va dissenyar prou bé o es va quedar obsolet tan bon punt es va obrir en la seva totalitat.
Si es respectés la velocitat màxima hi haurien tants accidents? llavors no s'hauria quedat tant obsolet...ara bé, si la gent es pensa que l'eix és la AP-7 interior...doncs es clar...
Diari Avui ha escrit:Una de les principals causes de la sinistralitat són els xocs frontals quan hi ha carrils d'avançament, ja que tot i la prohibició acaben servint per fer avançaments en tots dos sentis.


más de lo mismo...que la C-25 no és la AP-7!!!

Conclusió: És necessari el desdoblament? SÍ ROTUND.
És la carretera de catalunya que el necessita més urgentment? al meu parer no, podriem començar una enquesta de carreteres o trams que considerem més urgents a l'hora de desdoblar-se.


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 11/09/2008 4:06

Las obras para desdoblar el tramo leridano del Eix empezarán este otoño

Las obras de desdoblamiento del Eix Transversal en su tramo leridano empezarán este otoño, según confirmaron ayer fuentes del Department de Política Territorial, e incluirán además un acceso directo a la población de Guissona, una de las grandes reivindicaciones de los vecinos de la Segarra desde que se puso en marcha el eje de comunicación.

El proyecto, cuyas obras se empezaron en Manresa a principios de año, prevé desdoblar la actual carretera, que llega a soportar un volumen de tráfico de hasta 12 millones de vehículos al día, con el objetivo de formar una autovía de dos carriles por sentido de circulación.

La nueva autovía, que costará unos 775 millones de euros, estará formada por una calzada de dos carriles de 3,5 metros por sentido, más un carril adicional en los tramos de subida, donde es necesario adaptar la vía para los adelantamientos de los vehículos pesados.

En el tramo leridano, la actuación se divide en dos subtramos: el de Cervera a Les Oluges (de 5,7 kilómetros), que actualmente ya está desdoblado, y el de Les Oluges hasta el límite con la demarcación de Barcelona, donde la nueva calzada seguirá el trazado actual, salvo en algunos puntos concretos.

En lo referente a los enlaces con las poblaciones próximas, el trazado se adaptará a las ya existentes, aunque se contempla como novedad un nuevo desvío para conectar con Guissona, población que hasta ahora carecía de un enlace directo con el Eix Transversal a pesar de su proximidad y de las quejas y reivindicaciones de los vecinos.

19 viaductos

Dada la especial orografía del terreno, en el tramo comprendido entre Les Oluges y Manresa (de 44 kilómetros de longitud) se proyectan 56 estructuras, de las cuales 19 son viaductos.

De estos puentes, 15 corresponden a los cruces sucesivos de la vía sobre la Riera de Rajadell y destaca especialmente uno de ellos, el de Castellar de la Ribera (Solsonès) con una longitud de 150 metros.

Está previsto que las obras en el tramo leridano puedan empezar en el último trimestre de este año, a pesar de que inicialmente se había previsto su puesta en marcha para el pasado mes de abril.

El Eix Transversal (C-55) tiene un recorrido de 155 kilómetros entre Cervera y la N-II en Riudellots de la Selva y vertebra las comunicaciones por carretera entre las comarcas del llano de Lleida, la Catalunya Central y Girona.

Inaugurada hace 10 años, la vía ha ido aumentando progresivamente su volumen de tráfico hasta situarse al borde del colapso, ya que 12 millones de vehículos circulan por ella cada año.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 11/09/2008 18:51

Sky ha escrit:Las obras para desdoblar el tramo leridano del Eix empezarán este otoño

Las obras de desdoblamiento del Eix Transversal en su tramo leridano empezarán este otoño, según confirmaron ayer fuentes del Department de Política Territorial, e incluirán además un acceso directo a la población de Guissona, una de las grandes reivindicaciones de los vecinos de la Segarra desde que se puso en marcha el eje de comunicación.

El proyecto, cuyas obras se empezaron en Manresa a principios de año, prevé desdoblar la actual carretera, que llega a soportar un volumen de tráfico de hasta 12 millones de vehículos al día, con el objetivo de formar una autovía de dos carriles por sentido de circulación.

La nueva autovía, que costará unos 775 millones de euros, estará formada por una calzada de dos carriles de 3,5 metros por sentido, más un carril adicional en los tramos de subida, donde es necesario adaptar la vía para los adelantamientos de los vehículos pesados.

En el tramo leridano, la actuación se divide en dos subtramos: el de Cervera a Les Oluges (de 5,7 kilómetros), que actualmente ya está desdoblado, y el de Les Oluges hasta el límite con la demarcación de Barcelona, donde la nueva calzada seguirá el trazado actual, salvo en algunos puntos concretos.

En lo referente a los enlaces con las poblaciones próximas, el trazado se adaptará a las ya existentes, aunque se contempla como novedad un nuevo desvío para conectar con Guissona, población que hasta ahora carecía de un enlace directo con el Eix Transversal a pesar de su proximidad y de las quejas y reivindicaciones de los vecinos.

19 viaductos

Dada la especial orografía del terreno, en el tramo comprendido entre Les Oluges y Manresa (de 44 kilómetros de longitud) se proyectan 56 estructuras, de las cuales 19 son viaductos.

De estos puentes, 15 corresponden a los cruces sucesivos de la vía sobre la Riera de Rajadell y destaca especialmente uno de ellos, el de Castellar de la Ribera (Solsonès) con una longitud de 150 metros.

Está previsto que las obras en el tramo leridano puedan empezar en el último trimestre de este año, a pesar de que inicialmente se había previsto su puesta en marcha para el pasado mes de abril.

El Eix Transversal
(C-55)
tiene un recorrido de 155 kilómetros entre Cervera y la N-II en Riudellots de la Selva y vertebra las comunicaciones por carretera entre las comarcas del llano de Lleida, la Catalunya Central y Girona.

Inaugurada hace 10 años, la vía ha ido aumentando progresivamente su volumen de tráfico hasta situarse al borde del colapso, ya que 12 millones de vehículos circulan por ella cada año.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Un altre que no s'entera de la pel·licula (ho dic pel periodista). L'Eix Transversal, és la C25! La C55, va d'Abrera a Manresa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 11/09/2008 19:22

Error tipogràfic a part (perquè suposo que aquest periodista no ho ha fet expressament), el problema està en que CiU va fer molta propaganda d'una cosa que en realitat era una merdeta. Per què? Doncs perquè la gent, al veure tant "via ràpida" es pensa que és més ràpida, i sí, s'hi pot anar de pressa, però és una carretera plena de quilòmetres i quilòmetres de línia contínua (d'aquí tants accidents deguts a adelantaments indeguts).

I, donat que això és un problema de la pròpia via (perquè tants km. ràpids però sense poder adelantar són una CALAMITAT), només es pot solucionar desdoblant-la o canviant-ne algun traçat per augmentar la visibilitat (absurd).



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 11/09/2008 19:46

Als primers anys, recordo que hi havien més Km, en discontinua que ara, llavors, un cop van veure l'alta sinistralitat, van decidir reduïr els Km, en discontinua. Onze anys després, tot i que fa ja potser 5 o 6 anys que les vies ràpides no existeixen, i siguin vies per automòblis, la senyalització, continua estant malament, i la via, que dir-vos, és un nyap com un temple. Plena de pegats.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 11/09/2008 20:19

UT440_132M ha escrit:Un altre que no s'entera de la pel·licula (ho dic pel periodista). L'Eix Transversal, és la C25! La C55, va d'Abrera a Manresa.
L'original duia més errares encara. Per exemple, diu que per l'Eix Tranversal hi circulen més de 12 milions de vehicles cada dia. :boig2



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 02/03/2009 21:07

El desdoblament de l'Eix Transversal començarà aquesta primavera

El director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, ha anunciat avui a Almacelles que les obres del gruix de l'obra de desdoblament de l'Eix Transversal començaran aquesta primavera. Aquest cap de setmana, ha recordat Follia, s'ha posat en funcionament un nou enllaç a Joncadella, prop de Manresa, ja amb dos carrils per sentit. Aquest nou enllaç ha de completar els accessos de la capital del Bages a l'Eix. D'altra banda, Follia, que ha visitat el nou pont sobre la via fèrria d'Almacelles, també ha anunciat que aquest any es licitarà la variant de la C-13 a Vilanova de la Barca.

ACN.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 02/03/2009 22:51

Sky ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Un altre que no s'entera de la pel·licula (ho dic pel periodista). L'Eix Transversal, és la C25! La C55, va d'Abrera a Manresa.
L'original duia més errares encara. Per exemple, diu que per l'Eix Tranversal hi circulen més de 12 milions de vehicles cada dia. :boig2
En un dia, passa tota la població dels Països Catalans per l'ET... fascinant! :boig


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/09/2009 19:30

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _70947.php

La crisi frena l’Eix Transversal

Dos anys després d’adjudicar-se, el desdoblament encara no ha començat per la falta de liquiditat de la concessionària. El conseller Nadal diu que el tram Vic-Girona s’iniciarà aquest mes

Quim Torrent
Sant Hilari Sacalm
Ult. Act. 07/09/2009 02:43


Tard i, a sobre, amb retard. Així s’iniciaran les obres de desdoblament de l’Eix Transversal, previst per aquest final d’any. Tard perquè és una obra que s’havia d’abordar gairebé l’endemà mateix de la inauguració, el desembre de 1997. I amb retard perquè l’empresa adjudicatària de la concessió, Cedinsa, ha badat excessivament a l’hora de redactar el projecte constructiu i de buscar els diners necessaris per abordar la inversió.

El juny de l’any 2007, el conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, va fer pública l’adjudicació del projecte a Cedinsa i va anunciar el començament de les obres per a principis de 2008. Però divuit mesos després d’aquella data, encara no es veu ni una màquina a l’entorn dels 153 quilòmetres que té la carretera entre Cervera i Riudellots. Cedinsa té problemes per obtenir crèdits que li permetin començar les obres. L’alt volum d’inversió, 708 milions d’euros, i la dificultat d’obtenir diners dels bancs en l’actual context de crisi han fet que Cedinsa retardés el començament de l’obra més important del tripartit fora de l’àrea metropolitana.

En aquest context, i també pel fet que l’oposició ha denunciat en repetides ocasions que no s’hagin començat les obres, el conseller Nadal ha redoblat la pressió sobre Cedinsa perquè desencalli la situació. Nadal va assegurar a l’AVUI que “l’obra està garantida” i “que el tram entre Vic i Girona es començarà a fer aquest mateix mes”. “És cert que la redacció del projecte ha trigat més del que estava previst, però el retard acumulat no és tan gran”, defensa Nadal. En qualsevol cas, les dates anunciades inicialment, que preveien l’acabament del tram Cervera-Manresa a finals del 2010 i la resta de trams a finals del 2011, s’allargaran, sent optimistes, almenys un any més.

De moment, aquesta tardor l’empresa concessionària només podrà començar les obres al tram Girona-Vic, ja que els altres trams els ha d’adjudicar després d’un concurs –i quan tingui diners per pagar-ho– a altres constructores. Es tracta d’una fórmula habitual en obres d’aquest gran volum d’inversió, en què per contracte l’empresa que s’adjudica l’obra n’ha de subcontractar una part a altres companyies.

Encariment del projecte
Des de Convergència, el diputat responsable d’infraestructures, Josep Rull, va denunciar que el retard respon “al fet d’haver licitat de cop sobre un estudi informatiu tot l’Eix Transversal”, la qual cosa ha comportat un encariment de 70 milions respecte al cost inicial, segons el diputat convergent. Rull critica que el govern s’hagi limitat a tenir un “paper d’observador” durant el retard provocat per la falta de liquiditat de la concessionària de les obres.

El territori veu amb preocupació com el desdoblament de l’Eix, una via que va quedar petita immediatament després de la inauguració, s’allarga excessivament. “El retard en una infraestructura com aquesta és un problema”, reconeix el president de la Cambra de Comerç de Manresa, Pere Casals. Tot i que almenys a l’entorn de Manresa sí que es va desdoblar un petit tram durant el 2008, des del Bages consideren “inadmissible” el retard de la concessionària i consideren que al govern li ha faltat exigència.

L’homòleg de Casals a Girona, Domènec Espadalé, veu amb “preocupació” com amb els anys ha anat creixent el trànsit i s’ha anat endarrerint el desdoblament. “S’han modificat alguns dels projectes i també sembla que hi ha un problema de diners, però sigui com sigui cal que es comenci ja a fer l’obra”, reclama Espadalé.

I encara més crític es mostra el president territorial d’Osona de la Cambra de Barcelona, Oriol Guixà, que creu que la fórmula de peatge a l’ombra “és imaginativa, però no és pràctica”. Per a la comarca osonenca, que també veu com altres projectes clau com el desdoblament del tren s’allarguen any rere any, el retard de l’Eix “és catastròfic perquè és la nostra via bàsica per comunicar-nos amb Espanya i França”, reconeix Guixà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 08/09/2009 16:14

La C-55 entre Manresa i Castellbell, la N-II al tram Gironí, L'Eix Diagonal, la N-260, la C-26, el Segarra-Garrigues, el famós pàrquing de Tarragona (digne d'estudi), el balanç de sinistres de l'Eix Transversal, [Afegiu el vostre].... Projectes petits, pressupostos rebentats, estudis que s'ignoren l'un a l'altre, intervencions per d'aquí a tres anys que s'endarrereixen indefinidament, venjançes polítiques, incompetència (sobretot a nivells munincipals)... i d'acord, la crisi.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”