Desdoblament de l'Eix Transversal

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 26/06/2014 17:01

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... mateix/a-2

L'eurovinyeta no s'aplicarà a l'Eix si no es fa el mateix a l'A-2

El conseller de Territori Santi Vila supedita la mesura a un acord global amb l'Estat
Q.S. , Parlament | Actualitzat el 25/06/2014 a les 16:52h
Arxivat a: Societat, trànsit, Eix Transversal, A-2, eurovinyeta, C-25, Santi Vila

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha avançat aquest matí que el Govern no implantarà l'eurovinyeta a l'Eix Transversal si no hi ha un acord amb l'Estat per fer-ho també a l'A-2 (l'autovia que comunica Madrid amb Barcelona). "Seria un absolut despropòsit només comparable al despropòsit amb què es gestionen les vies d'altes prestacions a l'Estat", ha reconegut en resposta a la popular Dolors Montserrat al Parlament.

Vila ha defensat l'eurovinyeta, però ha apostat per una gestió "harmonitzada" de les vies, sense diferències entre elles. "No farem res que no garanteixi que el model sigui coherent, harmònic i perfectament homologable a les nacions més avançades d'Europa", ha reblat.

Fins ara, el Govern català havia dit que tenia previst implantar l'eurovinyeta a l'Eix Transversal durant el segon semestre de 2014, al llarg dels 153 quilòmetres que la via té entre Girona i Lleida. La mesura ha provocat protestes per part dels transportistes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 13/08/2014 14:18

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... sant/julia

Territori sotmet a informació pública el nou accés al polígon Sant Julià

L’actuació de 3MEUR evitarà el trànsit per l’interior del nucli urbà dels vehicles provinents de l'Eix

Redacció | Actualitzat el 13/08/2014 a les 12:01h
Arxivat a: Economia, quintana, Eix Trasnversal, sant julià de vilatorta

Imatge
Mapa del recorregut que tindrà el nou accés al polígon de la Quintana. Foto: Gencat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d’informació pública del projecte de traçat i de la memòria ambiental d’un nou enllaç a l’Eix Transversal (C-25) a Sant Julià de Vilatorta que permetrà millorar la mobilitat i l’accessibilitat en aquest àmbit, així com la seguretat viària. Aquesta actuació comporta una inversió estimada en 3 MEUR.

Actualment, els vehicles que volen accedir al polígon industrial la Quintana de Sant Julià de Vilatorta procedeixen en gran part de l’Eix Transversal, des de l’enllaç de Calldetenes. Connecten amb la carretera BV-5201 i han de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, per enllaçar amb la BV-5202 i accedir al polígon.

Per tal d’evitar aquest pas per l’interior del nucli, especialment de vehicles pesants, el Departament de TES ha previst la formació d’un enllaç nou a l’Eix Transversal que permeti un accés més directe a la zona industrial. Aquest accés se situarà al sud del nucli urbà de Sant Joan de Vilatorta, a l’altura del creuament de la carretera BV-5202 amb l’Eix Transversal.

El nou accés facilitarà els moviments directes en sentit Manresa; la incorporació a l’Eix cap a Manresa dels vehicles procedents del polígon i la sortida de l’Eix dels vehicles procedents de Manresa cap al polígon, que són els moviments més majoritaris en aquest àmbit. La proximitat amb el túnel de Sant Julià de l’Eix impedeix tècnicament formar els ramals en sentit Girona. Aquests moviments, però, són minoritaris i es poden efectuar sense haver de travessar el nucli urbà de Sant Joan de Vilatorta, des de l’actual enllaç de Calldetenes.

En concret, l’actuació que ara s’impulsa consisteix en:

- Formació dels dos nous ramals d’incorporació/sortida de l’Eix, juntament amb els elements de connexió amb la carretera BV-5202.

- Condicionament de la carretera BV-5202 entre el nou semienllaç i el polígon, en una longitud aproximada d’uns 800 metres. Es preveu eixamplar la carretera actual des dels 4,5 metres d’amplada existent fins a una amplada de 7 metres (2 carrils de 3 metres i dos vorals de 0,5 metres). A l’eixamplament es preveu un tractament específic per tal d’integrar els arbres d’una certa antiguitat existents en aquest àmbit.

- Construcció d’una via verda de 2,5 metres d’amplada que es formarà al costat de la carretera BV-5202 per a ciclistes i vianants, separada amb una barrera de fusta del trànsit de vehicles
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 23/10/2014 15:20

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... an/mig/any

Les obres de l'accés de l'Eix al polígon de Sant Julià començaran en mig any

El conseller Santi Vila anuncia la data dels treballs en una trobada amb alcaldes osonencs

Especial: El nou accés de l'Eix Transversal a Sant Julià de Vilatorta

Redacció Osona.com | Actualitzat el 23/10/2014 a les 07:46h
Arxivat a: Municipis, Eix Transversal, Departament de Territori i Sostenibilitat, Carreteres, Joan Carles Rodríguez, ramal de l'Eix Transversal a Sant Julià

Imatge
Retencions per obres a la C-25, a l`altura de Calldetenes. Foto d'arxiu: Adrià Costa


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar el passat divendres, en una trobada amb alcaldes al Consell Comarcal d’Osona, que les obres de l'accés de la C-25 al polígon la Quintana de Sant Julià de Vilatorta començaran el segon trimestre de 2015, tal com va informar ahir l’Ajuntament d’aquesta població. El projecte està pressupostat en 1,6 milions d’euros i ja té partida en els pressupostos de la Generalitat.

Tot i que ara tot just ha finalitzat el període d'exposició pública de l'estudi informatiu, el conseller va confirmar que l'enllaç amb la C-25 es farà per la carretera BV-5202, en el punt de creuament d'aquesta carretera amb l'Eix Transversal, tal com ja va informar aquest diari. La referència va sorgir a instàncies d'una pregunta de l'alcalde de Sant Julià, Joan Carles Rodríguez, que va recordar al conseller que el projecte ha estat llargament reivindicat des del municipi, com a mínim des de 1994.



Santi Vila, reunit amb els alcaldes osonencs. Foto: Consell Comarcal d'Osona
Santi Vila va parlar àmpliament de les dificultats econòmiques del seu Departament, i de com ha prioritzat les obres que signifiquen una millora important de la seguretat viària, entre les quals aquesta obra.

El projecte suposarà la construcció d’una nova entrada a l’Eix Transversal, molt propera a l’actual de Sant Julià de Vilatorta, una opció que ja s’havia plantejat als anys 90 però que Carreteres va descartar tècnicament, entre d’altres raons perquè hi havia massa sortides juntes. En la proposta es contempla només una entrada directe des del polígon a la C-25 en sentit Girona i una sortida de la C-25 al polígon en sentit Lleida. Per les altres dues opcions (entrada en sentit Lleida i sortida en sentit Girona) s’haurà d’empalmar amb l’actual entrada de Sant Julià de Vilatorta, just davant de Can Jubany.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 28/04/2015 17:14

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /vilatorta

Territori adjudica per 2,5 MEUR les obres del nou accés de l'Eix a Sant Julià de Vilatorta

L’actuació permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà dels vehicles que es dirigeixen al polígon de la Quintana

Els treballs començaran abans de l’estiu

Especial: El nou accés de l'Eix Transversal a Sant Julià de Vilatorta

Redacció Osona.com | Actualitzat el 28/04/2015 a les 12:42h
Arxivat a: Municipis, Departament de Territori i Sostenibilitat, Eix Transversal, Carreteres, ramal de l'Eix Transversal a Sant Julià

Imatge
Mapa del nou accés a Sant Julià de Vilatorta. Foto: Generalitat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per mitjà de l’empresa pública Infraestructures.cat, les obres per construir un nou enllaç a l’Eix Transversal (C-25) a Sant Julià de Vilatorta, per un import de 2,5 milions d’euros (700.000 per sota de la seva licitació, 3,2 milions d’euros). L’adjudicatària és una unió temporal d’empreses formada per Rubau Tarrés, de Girona, i Àrids Romà, de Lleida. Les obres permetran millorar la mobilitat i l’accessibilitat en aquest àmbit. Els treballs començaran abans de l’estiu i tindran una durada de sis mesos.

Actualment, els vehicles que volen accedir al polígon industrial la Quintana de Sant Julià de Vilatorta procedeixen en gran part de l’Eix Transversal, des de l’enllaç de Calldetenes. Connecten amb la carretera BV-5201 i han de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, per enllaçar amb la BV-5202 i accedir al polígon.

Per tal d’evitar aquest pas per l’interior del nucli, especialment de vehicles pesants, Territori ha impulsat la formació d’un enllaç nou a l’Eix Transversal que permeti un accés més directe a la zona industrial. Aquest accés se situarà al sud del nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, a l’altura de la cruïlla de la carretera BV-5202 amb l’Eix Transversal.

El nou accés facilitarà els moviments directes en sentit Manresa; la incorporació a l’Eix cap a Manresa dels vehicles procedents del polígon i la sortida de l’Eix dels vehicles procedents de Manresa cap al polígon, que són els moviments més majoritaris en aquest àmbit. Els moviments en sentit Girona. es poden efectuar sense haver de travessar el nucli urbà de Sant Julià de Vilatorta, des de l’actual enllaç de Calldetenes.

En concret, les obres que ara s'han adjudicat consisteixen en:

• Formació dels dos nous ramals d’incorporació/sortida de l’Eix, juntament amb els elements de connexió amb la carretera BV-5202.

• Condicionament de la carretera BV-5202 entre el nou semienllaç i el polígon, en una longitud aproximada d’uns 800 metres. Es preveu eixamplar la carretera actual des dels 4,5 metres d’amplada existent fins a una amplada de 7 metres (2 carrils de 3 metres i dos vorals de 0,5 metres). A l’eixamplament es preveu un tractament específic per tal d’integrar els arbres d’una certa antiguitat existents en aquest àmbit.

• Construcció d’una via verda de 2,5 metres d’amplada que es formarà al costat de la carretera BV-5202 per a ciclistes i vianants, separada amb una barrera de fusta del trànsit de vehicles.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: genissimon » Divendres 05/02/2016 9:58

Diari de Girona, 5 de febrer de 2016 ha escrit:L´Eix Transversal és l´autovia amb peatge a l´ombra de més benefici
De les sis autovies que la Generalitat manté en una concessió, la C-25 obté el millor resultat
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: UT440_132M » Dissabte 05/03/2016 14:57

http://el9nou.cat/noticies_o_0/46205/l% ... -que-obrir

L’Eix Transversal registra el rècord de trànsit des que es va obrir el 1997

última actualització: 05-03-2016 (9:28)
Ruth Espuny
Tres anys després de desdoblar-lo hi passen una mitjana de 13.056 cotxes i camions cada dia

L’Eix Transversal continua batent rècords. L’any 2015 s’hi va registrar més trànsit que mai en els seus 18 anys d’història: una mitjana de 13.056 vehicles diaris, que representa un 8% més que el 2014. L’increment va ser general en tots els trams i el de Manresa-Vic és el que concentra més volum de trànsit, amb 14.343 vehicles diaris, un miler més que l’any anterior. L’Eix Transversal es va inaugurar l’any 1997 i es va desdoblar el 2013.
Tot i aquest augment del tram Manresa-Vic, si es té en compte només el volum de cotxes, el tram que en va registrar més és el de Vic a Caldes de Malavella (la Selva), amb 10.989 turismes cada dia. A més, aquest tram és per on van circular més vehicles durant els mesos de juliol i agost. Això s’explica perquè aquesta via s’ha convertit en un eix de recorregut de vacances i, sobretot, de connexió amb la costa gironina. Per altra banda, el de Manresa a Vic es consolida com el tram de la C-25 més utilitzat pels camions, amb una mitjana de 3.456 diaris. Si ens fixem en l’Eix en general i en la tipologia dels vehicles, el creixement de trànsit més alt es va registrar entre els turismes lleugers (cotxes), que van passar de 7.831 el 2014 a 8.476 el 2015. Els vehicles pesants (camions) van augmentar menys: es va passar de 2.823 a 3.003.
“Ara hi trobo més cotxes”
Oriol Font, de Santpedor, és usuari de l’Eix perquè estudia a la UVic
Oriol Font fa el tercer curs de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a la UVic i és de Santpedor. Això provoca que pràcticament a diari faci el tram Manresa-Vic per l’Eix Transversal i assegura que “ara m’hi trobo molts més cotxes que abans”. Segons explica, a la majoria només hi va un viatger. Ell els primers anys de carrera compartia cotxe amb altres companys que també eren de Santpedor o Manresa, “però al llarg dels anys tothom acaba fent horaris diferents i és complicat coincidir”, explica, per això ara fa el trajecte sol. Quan va començar a estudiar l’Eix ja estava desdoblat i això va pesar a l’hora d’escollir la universitat on estudiar: “Abans d’anar a Lleida o a Barcelona tries la universitat que tens a només vint minuts de casa”.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: wefer » Diumenge 06/03/2016 19:50

És ben curiosa la política d'infraestructures d'aquest país. Mentre que l'Eix Transversal, amb una IMD de 13.000 vehicles, és una autopista de 2/3 carrils en tot el seu recorregut, carreteres com la N-340 amb trams d'IMD de 27.000 vehicles o la N-II a Girona amb 22.000 vehicles, només tenen un carril per banda. Clar que la primera correspon a la Generalitat, i les altres dues a l'Estat Espanyol...
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 22:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

La gent vol duros a quatre pessetes

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 06/03/2016 20:10

L'Eix Transversal és una via que es pot considerar majoritàriament autopista i no té traçat alternatiu; les altres dues vies que esmentes, sí. Que l'alternativa a la N-II i la N-340 és una autopista de peatge? Molt senzill: vols córrer, pagues (més); no vols pagar (tant), has d'anar més a poc a poc.

El que em sembla una aberració és pretendre plantar una autovia gratuïta al costat de cada autopista de peatge.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23424
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: genissimon » Dilluns 07/03/2016 14:02

El que necessita la N-340 i la N-240 és la solució gironina de la N-II: desviar els camions per l'autopista. No cal fer invents ni obres de cap mena.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 11/04/2016 16:20

genissimon ha escrit:El que necessita la N-340 i la N-240 és la solució gironina de la N-II: desviar els camions per l'autopista. No cal fer invents ni obres de cap mena.

Salut !!


La N-340 no és el mateix cas que la N-II a Girona. Per la N-340 no només hi passen molts camions, sinó moltíssims cotxes, dels quals no tots tenen alternativa amb l'AP-7 o la C-32.

La N-240 són figues d'un altre paner.

No crec que cap de les tres es pugui comparar a l'Eix.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4079
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 20:05
Ubicació: Tarragona

Re: Desdoblament de l'Eix Transversal

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 15/02/2017 12:49

Regió-7, 15 de febrer de 2017 ha escrit:Un nou despreniment posa en evidència el mal estat de la carretera d'Aguilar a Castellar
La pluja torna a provocar una esllavissada en un talús on el problema ja és habitual, i en un vial el manteniment del qual ningú vol assumir
[...]


No afecta directament a la C-25 però el talús de la carretera en qüestió es va haver de desplaçar per a fer lloc al desdoblament de l'eix transversal.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2325
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 11:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Anterior

Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant