Zones 30 a Barcelona

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Zones 30 a Barcelona

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/07/2006 12:50

http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------
Els senyals de la 'zona 30' de Sant Andreu s'esborren en pocs dies
• Les noves trames col.locades a la via s'ennegreixen amb el pas dels cotxes
• La senyalització ha costat 350.000 €, però cap guàrdia urbà hi controla la velocitat


JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Els senyals de trànsit que limiten la velocitat a 30 km/h a la zona cèntrica de Sant Andreu són cada dia menys perceptibles malgrat que no s'han acabat d'implantar. Els senyals s'ennegreixen al cap de pocs dies perquè la trama incorpora elements molt adherents que provoquen que la goma dels pneumàtics s'hi dipositi.
La idea de l'ajuntament és estendre la zona 30 a tots els cascos antics una vegada s'hagin avaluat els resultats de Sant Andreu. Amb tot, la iniciativa és encara lluny d'arribar als objectius marcats. O, almenys, així ho veuen els nombrosos veïns entrevistats, que es mostren crítics amb els senyals, unes trames d'una superfície rugosa i de color de terra batuda amb un símbol de prohibit anar a més de 30 km/h.

LA CANTONADA DE L'ALCALDE

Joan Cantero opina que amb els senyals verticals de tota la vida n'hi hauria hagut prou. Cantero, com altres veïns, es pregunta quin cost té col.locar uns senyals que un altre veí diu que són "un nyap". Al cap de pocs dies es tornen negres i perden la seva utilitat. Entre els carrers Castellbell i Rubén Darío el senyal es va col.locar fa dues setmanes i ja és del tot fosc. I a Irlanda amb Llenguadoc, el cercle vermell de prohibició s'ha tornat negre com el carbó. En aquesta cantonada va ser on l'alcalde, Joan Clos, va presentar el projecte el 15 de juny.
Àngel López, director de serveis de Mobilitat, explica que els components adherents es van col.locar per evitar que els vehicles rellisquessin, però l'adherència és excessiva i s'haurà de corregir. L'ajuntament està pendent d'un informe per saber quins canvis s'hi introduiran --una possibilitat és utilitzar una pintura menys agressiva-- i si les altes temperatures hi influeixen.

DESENES DE CIUTATS

López diu que el sistema s'implanta en desenes de ciutats i que l'ajuntament no té previst canviar-lo. Per això serà, encara que amb modificacions, el que s'usarà a la resta de la ciutat. "Col.locar només senyals verticals no ens convenç". El consistori busca que la gent vegi la zona 30 com una unitat, que sàpiga que entra en un lloc on no es pot anar a més de 30 km/h.
López assegura que el color es recuperarà amb una neteja i que les despeses de manteniment seran "nul.les", tot i que per evitar que el problema es repeteixi a Sant Andreu sí que s'hauran d'introduir canvis.
Els veïns, a més, critiquen que la col.locació dels senyals comporta nombrosos talls de carrers, i això impedeix entrar als aparcaments i obliga a fer moltes voltes, "sense que s'ofereixin recorreguts alternatius", diu Purificación Pinilla.
La col.locació de la malla és complexa. Després de fer un rebaix a l'asfalt, es col.loca un paviment fi i amb l'asfalt encara calent s'instal.la la trama, després es treu i es pinta el negatiu amb un disseny específic.

SENSE URBANS

És previst instal.lar portes d'entrada (13) i de sortida (38 ), com també 68 cruïlles internes i 28 punts intermedis. El cost és d'uns 350.000 euros. Juan Cortina, un altre veí, apunta que no feia falta col.locar una malla cada 20 metres en alguns carrers. "És una despesa inútil".
Encara que hi ha veïns que critiquen que el límit s'apliqui en carrers amb molt de trànsit, com Gran de Sant Andreu, la majoria veuen bé la reducció. Es tracta d'una zona amb carrers estrets on la gent passeja. Però reclamen més presència de la Guàrdia Urbana. "Encara es corre molt", comenta Montse Travé. Un portaveu del cos explica que no s'ha muntat un dispositiu especial i que són dos agents en bici els que vigilen la zona.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 26/02/2007 10:09

http://www.avui.cat/
----------------------------------
La Font de la Guatlla estrena zona 30
Virgínia Mascaró

El barri de la Font de la Guatlla, situat al districte de Sants-Montjuïc, estrena avui zona 30. Aquesta matinada, operaris de l'Ajuntament de Barcelona van pintar les portes d'entrada i de sortida i les senyalitzacions que obliguen a circular, com a màxim, a 30 km/h per la zona.

L'àrea de la Font de la Guatlla està delimitada per la Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer Mèxic, l'avinguda Marquès de Comillas, el carrer de la Font Florida i el carrer Mineria. El nucli afectat per la reducció de la velocitat té 9 portes d'entrada i 9 de sortida i 25 cruïlles internes.

La progressiva implantació de zones 30 a Barcelona es fa pels bons resultats obtinguts durant sis mesos a Sant Andreu. L'accidentalitat a la zona va baixar un 27%, es va incrementar la seguretat dels vianants i es va produir un increment de l'ús de la bicicleta, a més d'un 200% dels vianants a les zones més comercials.

L'Ajuntament de Barcelona té previst instaurar zones 30 en un total de 17 barris de la ciutat durant aquest any, en un intent de frenar la sinistralitat als carrers de Barcelona.

El mes de gener passat es va posar en marxa una zona 30 al barri del Poble-sec. I està previst que el 18 de març ho faci al de la Prosperitat, a Nou Barris. En una segona fase, s'estendrà a la resta de districtes de la ciutat. La Guàrdia Urbana hi fa una feina informativa i dissuasòria, que busca més conscienciar que sancionar l'excés de velocitat dels cotxes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/02/2007 10:49

wefer ha escrit:http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------
Els senyals de la 'zona 30' de Sant Andreu s'esborren en pocs dies
• Les noves trames col.locades a la via s'ennegreixen amb el pas dels cotxes
Certament. Recordo que la que hi ha al carrer Irlanda amb Llenguadoc, als pocs dies, estava tant negre, que pensava que l'havien tret. un cop m'hi vaig acostar, vaig veure un tímid "30". Potser caldria senyals convencionals, en lloc de a terra.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/03/2007 11:37

De L.V.:

Los barceloneses no respetan el límite de velocidad en las zonas 30

Las entidades de peatones reclaman que se pongan elementos físicos en las zonas 30 que dificulten circular por encima del límite
19/03/2007 | Actualizada a las 03:31h | Barcelona
Óscar Muñoz | Las áreas en las que no se puede circular a más de 30 km/ h, conocidas como zonas 30, son una de las medidas estelares del Ayuntamiento de Barcelona para este año en materia de movilidad. Pero no comienzan con buen pie. Su objetivo - rebajar la velocidad para mejorar las condiciones de seguridad vial y reducir el ruido y la contaminación- parece todavía lejano. La Vanguardia lo ha comprobado en el Poble Sec, que cuenta con esta limitación desde hace ya mes y medio. La conclusión, a la vista de los controles de velocidad realizados, es que los conductores se comportan de modo similar a como lo hacían antes del estreno de la zona 30. Allá donde se puede correr, pisan el acelerador hasta el anterior máximo de 50 km/ h e incluso más, si las condiciones lo permiten. Sólo en las calles estrechas circulan con registros inferiores, algo que antes ya ocurría.

Las zonas 30 funcionan desde julio en el casco antiguo de Sant Andreu, donde se hizo una prueba piloto. Después se añadieron Poble Sec (29 de enero) y Font de la Guatlla (25 de febrero). La primera fase se completa esta semana con la incorporación de Prosperitat. Para evaluar la experiencia del Poble Sec, este diario ha contado con la colaboración de la entidad de defensa de los peatones Barcelona Camina, que ha facilitado el material técnico necesario para medir las velocidades de los vehículos. Con un radar móvil se han estudiado dos puntos: la calle Vila i Vilà a la altura de Cabanes y la confluencia de Nou de la Rambla con Blai. Los resultados en el primer punto son elocuentes: la velocidad media de los vehículos observados fue de 40,8 km/ h. En el segundo se registró un valor más ajustado a la norma, aunque también por encima: 33,4 km/ h. Las puntas alcanzaron 62 y 53 km/ h, respectivamente. Los vehículos que circularon a velocidades más altas fueron las motos. En los dos puntos de observación los máximos los alcanzaron estos vehículos. Y no es un fenómeno aislado. En otros tests realizados por Barcelona Camina en entornos urbanos las motos son las que suelen correr más.

Debe tenerse en cuenta que, debido a la configuración viaria del Poble Sec - calles estrechas con cruces muy seguidos y constantes interrupciones del paso por paradas de vehículos o aparición de peatones-, en condiciones normales de tráfico difícilmente pueden alcanzarse velocidades que rebasen los 50 km/ h. Por tanto, los valores observados son destacables. "Da la impresión que no ha cambiado nada", lamenta Joan Estevadeordal, presidente de Barcelona Camina. Asu juicio, la razón de que los conductores se comporten igual que hace un par de meses es que no se han colocado elementos físicos en las calzadas que impidan ir a a más velocidad de la debida. "Lo que se ha hecho es un primer paso y es importante, pero no basta - añade-; sólo han pintado franjas en la calzada de entradas y salidas, han puesto unos pequeños tacos, y estampado la cifra 30 después de los pasos de peatones". La puesta a punto de la primera fase ha costado 180.000 euros, que ha pagado la empresa municipal BSM con fondos de los excedentes del área verde.

De la misma opinión es Ole Thorson, vicepresidente de la asociación Prevenció d´Accidents de Trànsit P (A) T. "Ya que, por fin, el Ayuntamiento ha decidido implantar las zonas 30 - manifiesta-, tendría que haberlo hecho mejor, con más medios, porque si no se hace así se devalúa el concepto". Tanto Thorson como Estevadeordal - los dos son ingenieros expertos en movilidad- denuncian que la señalización horizontal se deteriorará muy pronto. Y no les falta razón. Poble Sec ya tiene franjas en que el color rojo ha perdido intensidad.

Estas dos entidades, pioneras en reclamar las zonas 30 en Barcelona, echan en falta otras soluciones que contribuyan a frenar la velocidad. "Una primera medida es marcar mejor las entradas y salidas subiendo el nivel de la calzada o, en el algunos casos, hacer aceras continuas en las calles que que hacen de límite - explica Estevadeordal- así los conductores se darían cuenta de que acceden a un lugar distinto". Estos peraltes, añade el presidente de Barcelona Camina, "podrían colocarse también en algunos pasos de peatones". Otra medida, prosigue Thorson, "es romper la excesiva linealidad de las calles, que invita a correr, modificando las aceras en los cruces para que sobresalgan más, combinando distintos tipos de aparcamiento, en línea o en batería, o estrechando los carriles". Ambos expertos coinciden en que estos elementos tienen un coste económico bajo y que sus efectos serían destacables.

Los vecinos y comerciantes son escépticos con el funcionamiento de la zona 30. "Me parece muy bien que en Poble Sec no se pueda ir a más de 30 - explica el florista Pedro Puyet- pero me da la impresión que sólo lo cumplen los vecinos, los coches que vienen de fuera se lo saltan". Pedro tiene su establecimiento en la calle Piquer, a la altura de Cabanes, un punto que él considera conflictivo. "Aquí ha habido muchos accidentes - lamenta-, el otro día un niño acabó bajo un camión". En su opinión, además de limitar la velocidad, "habría que poner más semáforos". A pesar de que hay banderolas en algunas calles que anuncian la medida, muchos residentes la desconocen. "No sabía nada - explica Manuel Díaz, vecino de la calle del Roser-, tendría que haber Guardia Urbana que informase".

La presencia - mejor dicho, la ausencia- de agentes en las zonas 30 que ya funcionan es uno de los aspectos criticados por vecinos, comerciantes y entidades. "No se les ve y cuando están no me parece que estén por la labor", explica Manuel Rodríguez. "Al lado de casa - prosigue-, en la calle Mata, hay un 30 bien grande y nadie le hace caso". Antonio Lastilla, que regenta un quiosco en Nou de la Rambla con Vila i Vilà, destaca que "la medida estaría bien si se respetase". Antonio denuncia que "por la noche la gente corre más". En esa zona hay varios locales de ocio nocturno.

Los resultados obtenidos en Poble Sec contrastan con los que dio a conocer el Ayuntamiento el pasado enero referidos a Sant Andreu cuando presentó el plan de implantación de las zonas 30. Medio año después del inicio de la prueba piloto, el concejal de Seguridad y Movilidad, Ferran Julián, explicó que en este barrio el respeto del nuevo límite de velocidad alcanzaba el 80% y que la accidentalidad se había reducido en un 27%. El objetivo fijado era bajar el número de siniestros en un 15%. Julián anunció que la Guardia Urbana, preferentemente, explicará en qué consiste la medida y al principio - no se precisó durante cuánto tiempo- sólo se sancionarán los casos en que la velocidad sea excesiva y claramente peligrosa.

El nuevo texto de la ordenanza municipal de circulación de vehículos y peatones recoge el concepto de zonas 30 y también fija en 30 km/ h el límite de velocidad en las calles que cuentan con un único carril de circulación. En el redactado vigente hasta ahora, el máximo permitido en vías de este tipo de vías era de 10 km/ h. El cambio se ha hecho "porque en la práctica era muy difícil respectar este tope y es más sensato dejarlo en 30, que es la misma cifra de la zonas 30, con la que los barceloneses comienzan a acostumbrarse", explican fuentes del Ayuntamiento.

La norma detalla además que en las calles con prioridad invertida (zonas residenciales en las que el peatón tiene preferencia) los vehículos no podrán circular a más de 20 kilómetros por hora. Por último, en las calles sin aceras y en las de gran afluencia de de viandantes, los vehículos reducirán la velocidad a 10 km/ h y tomarán las precauciones necesarias, así como al acercarse a los pasos de peatones no semaforizados, donde darán preferencia, en todo caso, a éstos últimos.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 20/03/2007 8:09

metring ha escrit:Su objetivo - rebajar la velocidad para mejorar las condiciones de seguridad vial y reducir el ruido y la contaminación- parece todavía lejano.
El soroll no disminuirà pas: La majoria de cotxes circulen a 30 km/h en segona, mentre que a 50 es fa en tercera i a menys revolucions (menys revolucions = menys soroll)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 20/03/2007 11:11

En els cotxes més moderns, cada vegada més el soroll perceptible des del carrer és més produit per la rodadura que pel motor, a poca velocitat.

Altra cosa són algunes motocicletes i ciclomotors, alguns vehicles pesats i, sobretot, alguns cotxes tunejats amb massa watts als equips musicals.

Salut !!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 22/03/2007 13:43

genissimon ha escrit:En els cotxes més moderns, cada vegada més el soroll perceptible des del carrer és més produit per la rodadura que pel motor, a poca velocitat.

Altra cosa són algunes motocicletes i ciclomotors, alguns vehicles pesats i, sobretot, alguns cotxes tunejats amb massa watts als equips musicals.

Salut !!
Amb cotxes de 13 anys, es fa més soroll anant a 30 que a 50... :P



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/08/2008 12:14

http://www.lamalla.net/infolocal/article?id=206525

Barcelona
Es passarà dels actuals 24 quilòmetres a 127,9

Barcelona amplia les Zones 30 de velocitat controlada

LAMALLA.NET / EFE

L'Ajuntament de Barcelona augmentarà les denominades zones 30 de velocitat controlada en set barris de la ciutat. Concretament es multiplicaran per cinc aquestes vies, que passaran dels actuals 24 quilòmetres a 127,9, principalment en aquelles zones on hi ha carrers estrets. Els barris del Raval i la Ribera, així com també el Clot, Trinitat Nova, l'entorn del mercat d'Horta i la plaça Eivissa, als cascos històrics de Sarrià i les Corts, i alguns punts del districte tecnològic del 22@ són les zones on s'expandirà aquest sistema de trànsit segons el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.

A la major part de la ciutat on es vol estendre aquest control de velocitat el conformen carrers estrets que també tenen un continu comercial interessant i l'amplada de les voreres és reduïda. “És una aposta de l'ajuntament que s'estendrà per tota la ciutat, sempre a petició dels districtes, que és l'administració que millor coneix el territori”, ha assegurat el regidor.

“La idea és reduir el trànsit no desitjat, que no té per destí l'interior del barri en el qual es creen les Zones 30, la qual cosa comportarà la reducció de la contaminació”, ha afegit el regidor responsable de l'àrea de Mobilitat.

Les Zones 30, delimitades per una senyalització horitzontal pintada a terra, van començar a instaurar-se de forma pilot al barri de Sant Andreu, i posteriorment es van posar en marxa també al barri del Poble Sec, Font de la Guatlla i Prosperitat.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 18:51

A moltíssims pobles i ciutats de França tenen la zona 30 només amb senyalitzacions i un paviment mig carretera mig pas vianants. Estic a favor de la zona 30, sempre que a les autopistes s'amplii la velocitat màxima a 130 com a França, Alemanya, etc ;) .



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 10/08/2008 0:59

Molt bonic això de les "ZONES 30".
Ara, només caldria que les respectés algú, i així, a més de ser una cosa que queda bé, potser fins i tot seria útil. Llàstima que ni la guàrdia urbana (encara existeix?) cregui necessari aquest punt.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/10/2008 9:34

http://paper.avui.cat/article/barcelona ... /anys.html

Barcelona tindrà 300 km de Zona 30 en tres anys


Redacció

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va anunciar ahir que en el transcurs dels propers tres anys la ciutat arribarà a tenir més de 300 quilòmetres de vies urbanes en què es limitarà la velocitat a 30 km/h. L'objectiu és aconseguir "una ciutat intermodal, més amable i on es redueixin les emissions de CO2 i els accidents", va precisar Hereu durant l'acte inaugural del novè Congrés Internacional del Caminar, Barcelona Walk 21.

L'Ajuntament de Barcelona ja va anunciar l'agost passat que durant aquest mandat les Zones 30 de velocitat reduïda s'estendrien als nuclis històrics de set districtes de la ciutat. Amb aquesta proposta es passava dels 24 quilòmetres actuals als 127,9 projectats en nuclis urbans, amb predomini de carrers estrets. L'anunci fet públic ahir suposa donar més impuls a les Zones 30 amb un pla que multiplicaria per dotze les vies de velocitat reduïda.

Les Zones 30 s'expandiran a nuclis del districte de Ciutat Vella, als barris del Raval i la Ribera, així com el Clot, la Trinitat Nova, l'entorn del mercat d'Horta i la plaça Eivissa, els cascos històrics de Sarrià i les Corts, i alguns punts del districte tecnològic del 22@.

Els límits a 30 km/h, delimitats per una senyalització horitzontal pintada a terra, van començar com a prova pilot a Sant Andreu i posteriorment es van posar en marxa als barris del Poble-sec, la Font de la Guatlla i la Prosperitat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 11:02

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... s/kmh.html

L'Eixample tindrà una trama d'11 carrers de 30 km/h el 2010

L’experiència pilot del barri de la Plata, del 22@, serà exportable a altres barris més cèntrics

Virginia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 26.01.2009 - 23:45 hs


L’Ajuntament de Barcelona preveu crear l’any vinent a l’Eixample una trama formada per onze carrers on la velocitat màxima serà 30 km/h. Delimitar una Zona 30 en aquest districte serà difícil, però no impossible. L’experiència pilot que es durà a terme al barri de la Plata, al Poblenou, amb un entramat de carrers similar, podria servir de model per fer-ho.

Les Zones 30 a l’Eixample “s’estan estudiant a petició veïnal, però encara no hi ha barris delimitats ni cap data d’execució”, va destacar el regidor. De moment, s’hi projecta una trama de carrers, que se sumaran a Enric Granados i Borrell, vies ja pacificades”, va puntualitzar.

La Zona 30 que s’està creant al barri de la Plata servirà d’experiència pilot. Agafa dotze trams de carrer i està delimitada pels carrers de Llacuna, Llull, Badajoz i Taulat. És un dels nuclis més antics del Poblenou i és a tocar del cementiri Vell. Es farà en dues fases. La primera, iniciada l’abril del 2008, acabarà a l’octubre d’aquest any, i la segona començarà el novembre del 2009 i s’acabarà el gener del 2011.

La configuració de carrers de la Plata podria servir de model per estendre-la després a l’Eixample, un districte “on crear zones pacificades és difícil, perquè costa delimitar els carrers que no són xarxa bàsica”, va destacar Narváez.

L’objectiu de les Zones 30 creades i les que es crearan a Barcelona els propers dos anys és aconseguir una ciutat més confortable i tranquil·la, reduir l’accidentalitat, reforçar la seguretat viària i evitar que alguns conductors usin aquests carrers com a vies de pas per estalviar-se semàfors i anar més ràpid, va destacar el regidor.

Reducció de sinistralitat
Actualment, les Zones 30 abasten més de 40 quilòmetres, però a final d’any s’espera que n’arribin a cobrir fins a 210. L’objectiu és que tinguin 300 quilòmetres en un parell d’anys, segons l’àrea de Mobilitat. Una expansió d’aquesta magnitud es du a terme pels bons resultats obtinguts pel que fa a la disminució de la sinistralitat. Ha baixat un 12,7% a Sant Andreu, un 16,3% al barri de la Prosperitat, i un 13,4% al Poble-sec.

Durant el primer semestre del 2009 es crearan noves Zones 30 a Horta i es realitzarà una modificació al Poble-sec. Durant el segon semestre d’aquest any, es faran les dels barris del Putget i Farró, Sant Ramon, el Clot, el Camp de l’Arpa, els voltants de Gran Via-Guipúscoa, el Raval, el Gòtic i el Casc Antic. El 2010 també s’estendrà a Sarrià, les Tres Torres i Trinitat Vella.

Segons la normativa municipal del 2006, a les vies amb un únic sentit de circulació la velocitat permesa als vehicles no pot superar els 30 km/h, però pocs carrers estan senyalitzats i molts ciutadans desconeixen que hi regeix aquest límit i, per tant, circulen a més velocitat de la permesa. Narváez va assegurar que tots aquests carrers s’aniran senyalitzant.

Quant a la limitació a 30, no serà a totes les vies amb un únic sentit de circulació sinó a les que, a més, tinguin un sol carril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/05/2009 12:52

I aviat, també a Badalona:

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... arris.html

Badalona inicia els treballs per limitar a 30 km/h la circulació per alguns barris

La primera zona serà Can Solei, on s'habilitarà un itinerari segur per als escolars de l'Artur Martorell
21/05/09 02:00 - Badalona - jose g. navarro

Badalona ha encetat aquests dies un conjunt d'obres encaminades a millorar la mobilitat a l'entorn del barri antic de Dalt la Vila i de Can Solei. Les intervencions faran que aquesta ultima zona esdevingui, abans d'acabar l'any, la primera de la ciutat on la velocitat dels vehicles que hi circulin estarà limitada a un màxim de 30 quilòmetres per hora. Aquest projecte urbà s'acompanyarà també de l'habilitació d'un camí segur per als alumnes que van al CEIP Artur Martorell, el primer dels que el consistori vol estendre per Badalona. La millora de la confluència viària entre la C-31 i l'avinguda del President Companys completa els treballs.

La creació de la zona 30 a Can Solei i l'habilitació d'aquest camí escolar s'inicia instal·lant dos semàfors –un a la cruïlla del carrers de Germà Juli amb el de la Riera Matamoros i un altre al carrer de Sant Bru amb el de Martí Julià– per facilitar el creuament dels vianants i l'accés a l'entrada del parc de Ca l'Arnús, respectivament. A més, es construiran passos elevats de vianants a punts de màxima afluència de persones i escolars. La regidora de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament, Mercè Rius (CiU), ha destacat que aquestes actuacions són fruit d'un treball tècnic «molt meditat», en què ha participat l'AMPA de l'escola i amb qui s'ha identificat un itinerari escolar per als alumnes amb «punts crítics» de trànsit que s'han de resoldre per donar seguretat i facilitar el desplaçament a peu dels estudiants. La intenció del consistori, segons Rius, és estendre aquests camins a la resta de la ciutat a través de la col·laboració amb altres AMPA.

La zona 30 de Badalona s'identificarà amb una senyal rectangular que contindrà un número de velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora. A més, s'acompanyarà del símbol d'una bicicleta per indicar que es tracta d'una via preferent per a aquest tipus de vehicles. Així, i donat que la velocitat per als altres vehicles es veu reduïda, es permetrà que les bicis circulin per les calçades d'aquests carrers. Aquesta zona 30, juntament amb la pensada per als carrers de Balmes, Santiago i Rafael Casanova –al barri d'Artigues–, serà la primera que es farà a la ciutat, en una mesura que el govern municipal pretén anar implantant arreu de Badalona. Serà, però, a zones on es donin les condicions urbanes necessàries, com ara Casagemes, Canyadó i Verge de la Salut, segons va indicar ahir Rius.

Solució a un caos viari

D'altra banda, unes de les obres més rellevants d'aquest conjunt d'actuacions per pacificar el trànsit rodat –que s'han de fer en cinc mesos i que tenen un cost de 200.000 euros procedent del fons estatal d'inversió local– són les que afecten el nus de confluència entre l'autopista C-31 i l'avinguda del President Companys. Un punt on, especialment a les hores puntes, el trànsit no és fluid. La intervenció consisteix, d'una banda, a consolidar un quart carril de circulació a la sortida Centre de la C-31 per facilitar el gir dels vehicles que volen baixar per aquesta avinguda i reduir les congestions que es produeixen en algunes hores del dia. A més, es canviarà la prioritat dels vehicles que circulen pel lateral per donar més capacitat d'evacuació als que surten de l'autopista.

Per últim, es preveu reforçar la mobilitat interna al barri antic de Dalt la Vila amb l'elevació de la calçada al costat muntanya del carrer del Temple i la col·locació al carrer de Barcelona de pilones i jardineres per definir un camí segur per als vianants i, en especial, per als infants que van a l'escola.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 21/05/2009 14:15

En la meva modesta opinió, se'ls està anant l'olla a tots amb el tema de la velocitat.

Aviat anar en cotxe serà un absolut suplici. La qüestió és que el TP no està a l'altura d'aquestes mesures contra els cotxes.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/05/2009 23:25

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Barcelona tindrà a finals d'any 215 quilòmetres de zones 30


publicat el 28/05/2009 a les 16:28 h. Bcn.cat/media
És una de les campanyes de zones 30 més importants dutes a terme a la ciutat

La ciutat aborda una de les campanyes d'implantació de Zones 30 més importants de totes les dutes a terme fins ara.

Els treballs es van iniciar dilluns dia 25 al barri de La Ribera, duraran uns sis mesos i s'estendran a 14 barris en 7 dels 10 districtes de la ciutat. Seran els barris del Raval, Sant Pere-Santa Caterina-Ribera (districte de Ciutat Vella); Sants, Sants-Badal, La Bordeta, Hostafranchs i El Poble Sec (Sants-Montjuïc); Sant Ramon i Maternitat (Les Corts); El Putget i Farró (Sarrià-Sant Gervasi); Vila de Gràcia (Gràcia); Horta (Horta-Guinardó); i La Verneda i la Pau, el Camp de l'Arpa del Clot i El Clot (districte de Sant Martí).

La setmana vinent continuaran les tasques d'implantació a Ciutat Vella i començaran també les de Sants-Montjuïc als barris de La Bordeta i Hostafrancs. D'aquí a dues setmanes es passarà a treballar al districte de Sant Martí, al barri del Clot.

215 quilòmetres de zones 30

Quan acabi el 2009 la ciutat comptarà amb 215 quilòmetres de carrers delimitats per Zones 30. Aquesta campanya intensiva ha estat possible gràcies al Fons Estatal d'Inversió Local que aportarà 1.208.999 euros.

Hi treballaran un total de 6 equips, 5 dedicats a feines de senyalització i 1 al reforç i col·locació de reductors de velocitat.

Abans de l'inici dels treballs s'han estudiat de manera detinguda ubicacions de serveis d'emergències, de recollida de residus, neteja, horaris i itineraris de transport públic amb l'objectiu d'interferir el menys possible en la vida normal dels veïns.

Les Zones 30 es realitzaran sempre de nit, a partir de les 22:00 hores i fins les 6:00 hores. Els divendres i els dissabtes no s'hi treballarà. D'altra banda i per tal d'evitar molèsties als veïns s'utilitzarà també un model de màquina de pintura més silenciosa.

La primera zona 30

El juny de 2006 es va delimitar, com a prova pilot, la primera zona 30 al districte de Sant Andreu. Després d'un temps es va comprovar que l'accidentalitat dins d'aquesta havia disminuït fins al 27 % . El 2008 es van realitzar els darrers 8 quilòmetres de zona 30 a Pedralbes i Can Peguera.

Actualment Barcelona té una superfície d'uns 50 quilòmetres de Zones 30.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/07/2009 10:44

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

El Putget i el Farró serà tota Zona 30

publicat el 10/07/2009 a les 08:00 h. Redacció bcn.cat

La mesura s'aplica als dos nuclis d'aquest barri de Sarrià-Sant Gervasi situats a banda i banda de la Ronda Mitre també en remodelació, i que veuran incrementats la seva seguretat viària i comunicació.

L'Ajuntament de Barcelona està acabant les tasques d'implantació de la Zona 30 al barri del Putget i el Farró, al Districte de Sarrià-Sant Gervasi. En una Zona 30, la velocitat màxima dels vehicles se situa en 30 km/h en carrers amb calçada i vorera segregada, aplicant el principi de que a menys velocitat hi ha més seguretat

La Zona 30 del Farró i el Putget forma part de la segona fase d'implantació d'aquesta mesura de la ciutat de Barcelona, que permetrà passar en aquest any 2009 dels 28,44 km de carrer on està prohibit circular a més de 30 km/h als 180 km de carrer.

Als carrers d'entrada se senyalitzarà l'ingrés en vermell al sòl, amb el senyal de prohibició de circular a més de 30 km/h; i als carrers de sortida indicant l'abandonament de la zona restringida. A l'interior del barri, hi haurà senyalització especial prèvia als passos de vianants.

Aquesta segona fase d'implantació de la Zona 30 afecta a 14 barris de set districtes: Raval i Sant Pere-Santa Caterina-Ribera (Ciutat Vella); Sants, Sants-Badal, la Bordeta, Hostafrancs i Poble-sec (Sants-Montjuïc); la Maternitat i Sant Ramon (Les Corts); el Putget i el Farró (Sarrià-Sant Gervasi); Vila de Gràcia (Gràcia); Horta (Horta-Guinardó); i la Verneda i la Pau, el Camp de l'Arpa del Clot i el Clot (Sant Martí).

La mesura de Zona 30 del Putget i el Farró s'aplica als dos nuclis del barri, situats a banda i banda de la Ronda Mitre, una important via que està essent remodelada per atenuar el seu impacte i en la qual també s'estan obrint nous i més segurs passos de vianants i així afavorir la comunicació entre els dos sectors i amb major seguretat.

El Farró ja és una zona en gran part restringida per a vehicles, amb pilones de control d'accessos per a residents, i amb plataforma única vehicles-vianants a la calçada.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 11/07/2009 15:51

megapauer ha escrit:En la meva modesta opinió, se'ls està anant l'olla a tots amb el tema de la velocitat.

Aviat anar en cotxe serà un absolut suplici. La qüestió és que el TP no està a l'altura d'aquestes mesures contra els cotxes.
En el distrito Horta-Guinardó han delimitado una nueva zona 30, ¿están locos o o qué?.
Harto, Cansado, Aburrido de este Ayuntamiento que llevamás de 30 años gobernando y que sólo sabe que imponer multas, normas, restricciones, limitaciones... a una ciudadanía que da muestras de una total apatía ante la avalancha de normativas.
:emprenyat


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 11/07/2009 22:25

Exacte, per la zona de Sarrià, Bonanova, Tres Torres, etc... hi han carrers de 3 i 4 carrils delimitats com a zona 30.

Per cert, s'hi instal·len càmeres, suposo, no?

És simplement ridícul. No entenc com ningú ho denuncia. No hi ha cap llei que obligui a posar límits coherents?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/02/2020 17:03

Barcelona limitarà a 30 km/h tots els carrers secundaris a partir de l'1 de març

La restricció de velocitat també s'aplica a l'eix de la Creu Coberta-Sants, per on passen cada dia més de 18.000 vehicles

https://www.ccma.cat/324/barcelona-limi ... a/2992080/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 24/02/2020 20:09

Crec que ningú li farà gaire cas la veritat... :x


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”