Faltes Ortografia als cartells de les carreteres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 29/10/2006 11:44

Jo recordo un quilomètric cartell anunciant "Alquerías del Niño Perdido" per la nacional de Castelló de la Plana a València... a la resta de cartells apareixia un més breu "Alquerías N. P."



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/10/2006 12:12

Són mítics, però a sobre hi ha gent que s'entesta a dir-ne Campdenàvol. xD
entfe001 ha escrit:
orique ha escrit:Els rètols de Campdevànol són mítics.
:?:

Hauré d'anar a visitar a uns familiars que tinc per allà i de pas investigar.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/10/2006 12:14

Al carrer Roussillon amb Comte d'Urgell de Barcelona batega... van tapar "les senyals acústiques "pels senyals acústics"

Feia mal a la vista.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/11/2006 22:42

I qui, dels que viuen per Gràcia, no recorda els rètols que deien Via Augústa? :x



Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dijous 23/11/2006 19:36

Un error típic és el de l'escriptura (i la pronuncia) del nom del carrer que està entre els carrers de Tarragona i Vilamarí de Barcelona. Em refereixo al carrer Llança (i no Llançà, ni Llansa ni Llansà ni Llanca) que està dedicat a un personatge històric (crec que era un escriptor) i no, com molta gent creu, a la localitat gironina de Llançà.

PD: Reconec que no ho vaig saber fins fa gaire.


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 25/11/2006 17:16

Doncs ara que ho dius, a la guia de l'Ajuntament surt sense accent... ara me n'adono :master



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dilluns 27/11/2006 16:39

L'altre dia vaig veure una falta d'ortografia, no pas en un cartell de carretera sinó en un bitllet d'autobús. Em sembla que era de la Sarbus, però no n'estic segur.

En una part del bitllet deia Consérviu fins al final. No calen comentaris.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 27/11/2006 17:33

Izo ha escrit:L'altre dia vaig veure una falta d'ortografia, no pas en un cartell de carretera sinó en un bitllet d'autobús. Em sembla que era de la Sarbus, però no n'estic segur.

En una part del bitllet deia Consérviu fins al final. No calen comentaris.
A les condicions d'ús dels autobusos de TEISA hi ha alguna falta remarcable. Ara per ara no en puc dir cap (no ho recordo exactament) però sí que recordo que afegien alguna 't' de més, per citar-ne alguna...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 27/11/2006 19:45

Deuen ser de la mateixa escola que els de FGV.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 28/11/2006 19:57

Izo ha escrit:L'altre dia vaig veure una falta d'ortografia, no pas en un cartell de carretera sinó en un bitllet d'autobús. Em sembla que era de la Sarbus, però no n'estic segur.

En una part del bitllet deia Consérviu fins al final. No calen comentaris.
Cert, als de Sarbus ho posa. Crec que als de la Vallesana, en canvi, estan de manera correcta.

Encara que a Sarbus moltes màquines estan programades en Castellà i imprimeixen els bitllets en castellà.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/12/2006 19:04

Els pobres habitants d'Anglès els maltracen per totes bandes.

A la C-25 (Eix Transversal) sentit Vic, la sortida està senyalitzada amb el nom "Angles" (rectes, aguts o obtusos?).

A la N-II posen l'accent, però malament: "Anglés".



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 18/12/2006 19:05

Jo al país Valencià he vist coses aixì:
-Líria
-Patena
-Alcira
Aixó em semblan faltes greus,sobretot lo de "Patena".



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/12/2006 22:34

Mako448 ha escrit:Jo al país Valencià he vist coses aixì:
-Líria
-Patena
-Alcira
Aixó em semblan faltes greus,sobretot lo de "Patena".
Si bé "Patena" sense la "r" és totalment incorrecte, Alcira i Liria son els noms totalment gramàtics i correctes en castellà de les viles d´Alzira i Llíria. Ara bé, si bé és correcte d´escriure "Liria (sense accent)", és incorrecte d´escriuer "Líria (amb accent)".

Em fa l´efecte que la senyalització a la Comunitat Valenciana pot ser una mica complicada per a qui ve de fora, catalans inclosos... he vist senyalitzacions complicades de noms , sobretot a Alacant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/03/2009 12:53

Una de flagrant, que trobo per tot arreu de Barcelona: el text sota els discs de prohibit aparcar, que diu: "Inclús motos en vorera." Ja passa d'ortografia, convertint-se en error gramàtico-semàntic.

Quin nivell de català té la persona encarregada de redactar els rètols de trànsit?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 02/04/2009 15:16

En el terme municipal de Taradell (Osona), en la carretera BV-5306 que uneix aquest poble amb la C-17, a l'altura de Mont-Rodon (allà on hi ha l'estació de tren abandonada), hi ha un cartell que a sobre d'estar mal col•locat, després del trencant cap a la urbanització, i només estar en un sentit, indica Taradell 3 Qm :) , i fa més de 10 anys que tothom sap l'error però no hi fan res :o .


De nou al FTC

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”