Ciclistes i codi de circulació

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon

Solen respectar els ciclistes el codi de circulació?

Si, freqüentment
3
15%
De vegades, van a la seva
9
45%
No, es solen saltar molt els semàfors vermells
7
35%
Altres (explicar en missatge)
1
5%
 
Vots totals: 20
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Ciclistes i codi de circulació

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/10/2006 12:16

Acabo de pensar en que podria copsar les vostres opinions, sobre el tema de si els ciclistes solen respectar el codi de circulació, o de vegades, no fan cas dels semàfors. Jo veig de tot una mica: gent que va pel carril bici molt correctament, altres que passen per l'acera, a tota pastilla i espantant els vianants, altres per la vorera, i aturant-se davant un semàfor vermell, però per desgràcia també en veig molts que no ho fan, i aquí sobretot, posen en perill la seva pròpia seguretat.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 10/10/2006 12:30

Hola!
Jo sóc ciclista a temps parcial, i he de reconèixer que a vegades, si les circumstàncies són realment clares i ho permeten, passo algun semàfor en vermell, tot i que no és l'habitual. Perquè? Molt sencill. Si t'esperes a que es posi en verd, i no ets un Indurain, l'acceleració que tens és més reduida que la dels cotxes, que no solen respectar les distàncies de seguretat, i més d'un cop m'he caigut o he estat a punt per què un cotxe se m'ha apropat massa (massa = menys de 15 centímetres entre la meva cama i el cotxe). Aleshores, si surts abans i no poses en perill a ningú (ni a tu mateix), tens més avantatge i quan els cotxes t'agafen ja portes una velocitat suficient com per tenir un equilibri més raonable en cas de que se t'acostin massa. Però això canviaria si s'invertís més en carrils bici, hi hagués més concienciació en quant als vehícles a motor sobre les bicis i motos i la gent no tingués massa pressa.

Un ciclista es troba en que mai està bé on està. Si vas per la calçada molestes als cotxes (amb un alt risc de que t'atropellin), si vas per l'acera, molestes els vianants (amb un alt risc d'atropellar algú), si vas pels carrils bici, la gent et molesta (no sé perquè però la gent té una tendència impressionant a anar caminant pels carrils bici)...en resum, que a un se li passen les ganes de fer-la servir. Almenys a "províncies".


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 10/10/2006 13:45

en general, els ciclistes complim el codi de circulació molt molt molt més que els vianants, i menys que els cotxes.


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/10/2006 14:03

No dic que tots els ciclistes ho facin, però sovint em trobo amb alguns energúmens que es pensen que el codi de circulació no és per a ells. L'últim cas me'l vaig trobar creuant el Pg. Colom amb un munt de gent. Doncs hi havia una ciclista que venia per la calçada i es creia amb la necessitat de passar a través de tot aquell grup per no haver de posar el peu a terra. N'hi ha que tenen uns morros! M'imagino que no són la majoria, però és que de tan incòmodes salten de seguida a la vista.

D'altra banda, corroboro que, com a vianant, en veig molts altres precisament als carrils bici. Jo mateix sempre procuro apartar-me'n i mirar a banda i banda quan en creuo un. Ara bé, trobo que estan molt mal separats de les voreres (a vegades, no passen d'unes línies pintades de qualsevol manera) i hi ha molts badocs que ni s'adonen per on passen. La solució seria separar els carrils bici tant del trànsit motoritzat com dels vianants. D'exemples bons a Barcelona n'hi ha uns quants: Av. Paral·lel, Provença, Pg. St. Joan...



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 10/10/2006 20:09

Estaria bé posar a les cruïlles on hi ha carrils bici, que quan el monigot verd dels vianants comencés a fer pampallugues s'encengués un altre groc intermitent per a les bicicletes.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 10/10/2006 20:17

Em sembla que es respecta en un 50%.

És habitual veure ciclistes saltar-se semàfors però sobretot circular a contra direcció (carrer de Ribes és un lloc típic) i la falta més habitual és circular per les voreres per estalviar-se uns metres.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/10/2006 21:00

I una cosa que em fa molta ràbia és quan passen pel darrera de la gent a tota velocitat, amb el conseqüentment espant de vianants, i els "piropos" que segueixen. Encara que sigui una bicicleta, si xoca amb algú a aquelles velocitats, es pot fer molt de mal.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 10/10/2006 21:30

megapauer ha escrit: i la falta més habitual és circular per les voreres per estalviar-se uns metres.
Això està permès.



debonair
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Montcada i Reixac
Contacta:

Entrada Autor: debonair » Dimecres 11/10/2006 8:03

Crec què els ciclistes som ni menys ni més respectuosos amb el codi de circulació que la resta de "fauna" urbana.
- Algun dels vianants (i tots ho som de vianants) pot dir què respecta tots els semàfors i la resta de les normes?
- Hi ha cap motorista què conegui la normativa d'aparcament de la ciutat de Barcelona? Molt pocs i, per tant, s'incompleix. I és només un exemple.
- Tolerem (perquè tothom ho fa algun cop) els cotxes a la vorera, en doble fila, als xaflans de manera perillosa... i d'altres.

Tothom està pendent de nosaltres. Volen què complim regles què no compleix ningú extrictament, volem què paguem impostos que ningú voldria pagar...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 11/10/2006 8:29

debonair ha escrit:Crec què els ciclistes som ni menys ni més respectuosos amb el codi de circulació que la resta de "fauna" urbana.
- Algun dels vianants (i tots ho som de vianants) pot dir què respecta tots els semàfors i la resta de les normes?
- Hi ha cap motorista què conegui la normativa d'aparcament de la ciutat de Barcelona? Molt pocs i, per tant, s'incompleix. I és només un exemple.
- Tolerem (perquè tothom ho fa algun cop) els cotxes a la vorera, en doble fila, als xaflans de manera perillosa... i d'altres.

Tothom està pendent de nosaltres. Volen què complim regles què no compleix ningú extrictament, volem què paguem impostos que ningú voldria pagar...
Havia de sortir el 'bicicletero' :D

Et contesto punt per punt:

- No, la majoria no respectem els semàfors de vianants, pero al menys jo ho faig quan no ve ningú. En canvi no circulo pel mig de la calçada, plena de cotxes, esperan que s'apartin o tocant el timbre perquè em sentin venir.
- Es pot aparcar a les voreres amples, no?
- Jo sóc un ferm defensor que s'hauria de multar a tots aquests cotxes que redueixen els carrils sensiblement. Per mi no hi ha excepció. O aparques on s'ha de fer, o fora.

A mi l'excusa de que com que els altres ho fan malament, jo també no em val :-P


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 11/10/2006 9:51

Jo penso sincerament que els ciclistes haurien de complir les normes (i fer-lis complir) amb la mateixa severitat que els cotxes. Més que res, perquè sovint comparteixen carrils de circulació, i per tant, riscos (més elevats que les persones que van en cotxe)

Pel que fa a la normativa de seguretat, hauria de ser la mateixa que per les motos (parlo del casc), i en aquest punt sí que detecto un inquietant percentatge d'incompliment.

La diferència amb el peató és que aquest circula majoritàriament per la vorera, i només trepitja els carrils de circulació eventualment (per creuar-los)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 11/10/2006 9:52

Mortadel·lo ha escrit:en general, els ciclistes complim el codi de circulació molt molt molt més que els vianants, i menys que els cotxes.
Els cotxes, els pobres, ni se n'assabenten de les infraccions. En aquest sentit funcionen bastant igual que les bicis. Jo potser parlaria dels conductors :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 11/10/2006 13:51

orique ha escrit:
megapauer ha escrit: i la falta més habitual és circular per les voreres per estalviar-se uns metres.
Això està permès.
N'estàs ben segur? ;)

Article 40. Carrils i zones de circulació de bicicletes
1. Als passeigs i voreres de prou amplada es pot establir un carril, o més d’un, reservat a la circulació de bicicletes.
2. Pels parcs públics, illes de vianants o unes altres zones d’ús preferencial per a transeünts, hi poden circular les bicicletes, sense sobrepassar, però, la velocitat normal d’un vianant.
3. En qualsevol cas, els vianants tenen sempre preferència de pas.


Jo no ho veig tan evident. :P


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

debonair
N1
N1
Entrades: 6
Ubicació: Montcada i Reixac
Contacta:

Entrada Autor: debonair » Dimecres 11/10/2006 14:34

megapauer ha escrit: Havia de sortir el 'bicicletero' :D....
Evidentment havia de sortir algun ciclista... o només volies contestar tu?:)

Jo no he posat cap excusa. A la pregunta de si respectem el codi, jo només comparo les nostres actuacions (o la meva) amb els altres usuaris de l'espai públic. I no és tant diferent. :oops:

En quant a la normativa d'aparcament de les motos és molt més complexa. Si vas en moto per Barcelona i és tot el que saps, així ens va... :(

Una salutació

Edito 11/10/06 16:15 per a afegir emoticons i així semblar experimentat.
debonair l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 11/10/2006 16:14, en total s’ha editat 1 vegada.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 11/10/2006 14:43

debonair ha escrit:
megapauer ha escrit: Havia de sortir el 'bicicletero' :D....
Evidentment havia de sortir algun ciclista... o només volies contestar tu?

Jo no he posat cap excusa. A la pregunta de si respectem el codi, jo només comparo les nostres actuacions (o la meva) amb els altres usuaris de l'espai públic. I no és tant diferent.

En quant a la normativa d'aparcament de les motos és molt més complexa. Si vas en moto per Barcelona i és tot el que saps, així ens va...

Una salutació
A veure si som menys susceptibles i aprenem a entendre els emoticons. Si fossis més habitual al fòrum potser tindries més pràctica ;)

I repeteixo, al·legar que ho faig malament perquè els altres també és una excusa barata. O al menys una justificació sense valor. Digues-li a un policia quan et posi una multa a veure que et diu xD


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 11/10/2006 20:02

megapauer ha escrit:Article 40. Carrils i zones de circulació de bicicletes
1. Als passeigs i voreres de prou amplada es pot establir un carril, o més d’un, reservat a la circulació de bicicletes.
2. Pels parcs públics, illes de vianants o unes altres zones d’ús preferencial per a transeünts, hi poden circular les bicicletes, sense sobrepassar, però, la velocitat normal d’un vianant.
3. En qualsevol cas, els vianants tenen sempre preferència de pas.
Sí, n'estic segur. (Jo estava pensant en les voreres de l'Eixample)
megapauer ha escrit:En canvi no circulo pel mig de la calçada, plena de cotxes, esperan que s'apartin o tocant el timbre perquè em sentin venir.
S'ha de circular pel carril de la dreta que no sigui reservat (o sigui, si hi ha carril bus, pel segon), a no ser que hagis de fer alguna maniobra o hagis d'anar obligatòriament per un carril en concret (em ve al cap el pas de la Plaça Universitat cap a la Ronda Sant Antoni, on has d'anar pel tercer carril)



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 11/10/2006 20:42

Val, però el punt clau és NO SOBREPASSAR LA VELOCITAT D'UN TRANSEÜNT. Has vist mai un ciclista anar per la vorera a aquella velocitat? Principalment perquè es f*tr*a de cap. És això al que em refereixo. La vorera no és un carril bici (si no està senyalitzat).

Recordem que un transeünt, caminant ràpid, va a uns 5-6 km/h.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 11/10/2006 20:44

En baixada es pot fer. I en pujada, si vigiles de que no se't cali. :)



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 12/10/2006 13:53

orique ha escrit: (...)
S'ha de circular pel carril de la dreta que no sigui reservat (o sigui, si hi ha carril bus, pel segon), a no ser que hagis de fer alguna maniobra o hagis d'anar obligatòriament per un carril en concret (em ve al cap el pas de la Plaça Universitat cap a la Ronda Sant Antoni, on has d'anar pel tercer carril)
A veure si l'ajuntament de BCN ho te en compte perque...
vilaweb.cat ha escrit:
Dijous 12 d'actubre del 2006
Al novembre, l'ordenança de circulació

L'Ajuntament de Barcelona, que des de fa mesos està comptant els ciclistes que utilitzen de manera habitual la bicicleta per desplaçar-se per la ciutat, està preparant una nova ordenança de circulació que afectarà aquests vehicles i també els vianants, (...)

D'altra banda, els ciclistes tindran dret, com ja queda establert per les lleis generals de trànsit, a circular pel cantó dret de la calçada.

(...)

www.vilaweb.cat



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 12/10/2006 22:20

Aqui hi ha altre ciclista!

Pero que voleu, que anem igual que una persona a pas lent?, donç vaig a peu, i punt. Normes, normes, i més normes, i no mireu desde el nostre punt de vista. Baixeu algun cop per la Rambla de Catalunya, per la Carretera d'Espluges o per la Diagonal part central i veureu perque collons els afectats som nosatres.
-Carretera d'esplugues direcció Cornellà Centre: Compte, perque jo he arribat a estamparme contra un idiota, que va creuar el carril sense mirar, i sortint de darrera de una parada de autobús.
-Rambla de Catalunya direcció mar: Els senyors JACTC (jubilats aburrits que caminen tota la ciutat) m'insulten perque vaig pel carril bici, que està ple de gent, i em diuen que surti altre dia.
-Diagonal: La gent només coneix els accidents del tranvia, com sempre, pero no els inporta el nostre cas, que a la part mitjana de la Diagonal, es fiquen els cotxes pel mig, sense avisar mentre el que té el pas lliure, els ciclistes i vianants, ens aguantem amb els idiotes que es fiquen al bell mitj. La gent no els culpa a ells, pero als que estan devant del tranvia si, oi?

Si amés, se suposa que hem de anar a 10 km/h, perquè vaig en bici? perque no contamino i no vaig en moto, o en cotxe? i després es queixen de la gent que contamina... :(

Que faig? em passo al sedentarisme? m'asseig devant de de la televisió, i em passo el dia allà?, O sense necessitat de ser sedentari, vaig caminant a fer fotos als trens (que es el que m'agrada) pero sense compaginar-ho amb la bici?

I després, hi han alguns que es queixen de la contaminació :evil:



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”