Col·lapse de motos al centre de Barcelona

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Col·lapse de motos al centre de Barcelona

Entrada Autor: wefer » Dilluns 30/10/2006 9:48

http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Les motos ocupen impunement les voreres de la rambla de Catalunya

1. • Les infraccions s'incrementen davant la falta de places a la calçada i la permissivitat policial
2. • Les zones més col.lapsades del centre són els xamfrans de la Gran Via i la ronda de la Universitat


EDWIN WINKELS
BARCELONA

Els 125 metres de la rambla de Catalunya entre la ronda de la Universitat i la Gran Via s'han convertit els últims mesos en una selva incontrolada de centenars de motos aparcades a les voreres. Les places d'aparcament a la calçada no donen l'abast per acollir un parc de motocicletes que no para de créixer.
El problema és especialment greu en aquesta part de la rambla, aparentment el lloc preferit pels motoristes per aparcar quan han d'anar al centre de la ciutat. A les àmplies cantonades amb la ronda de la Universitat i la Gran Via s'acumulen motos estacionades en doble i triple fila, i entre les terrasses.

A MENYS DE MIG METRE

Oficialment, aquestes pràctiques estan prohibides. Segons la normativa municipal, es poden aparcar motos en fila en una vorera més ampla de tres metres quan no hi ha un aparcament específic assenyalat. En voreres de més de cinc metres es poden col.locar en bateria. En tots dos casos, no obstant, les motos han d'estar a menys de mig metre de la vorada.
No obstant, al quedar-se ocupats ràpidament al matí tots els llocs més pròxims a la calçada i els aparcaments a la mateixa calçada, es van acumulant tantes motos enmig de la vorera que entorpeixen el pas dels vianants. Només a l'altura dels passos zebra queden espais lliures de motos. Agents de la Guàrdia Urbana van reconèixer fer els ulls grossos en la majoria dels casos, perquè gairebé no hi ha solució al problema.
Altres llocs al voltant del casc antic pateixen el mateix problema, com la plaça de la Catedral, tot i que una ofensiva de multes fa quatre anys va aconseguir contenir el problema durant algun temps. A les dues voreres més àmplies de la part central de la plaça de Catalunya, al costat mar i el de muntanya, es van dibuixar llargues fileres per aparcar motos, però gairebé sempre estan totalment plenes. Als mateixos motoristes els costa cada vegada més trobar un aparcament al centre.
Barcelona, ja per si mateix una ciutat amb un índex de motocicletes molt elevat, ha vist com el nombre d'aquests vehicles s'ha disparat encara més des que als automobilistes els està permès portar motos de fins a 125cc sense treure's un carnet específic. L'any passat es van matricular a la província de Barcelona 42.000 noves motocicletes, més del doble que el 2003, quan només hi va haver 18.000 matriculacions.

13.000 PLACES MÉS

El mes de maig passat, l'ajuntament ja va reconèixer que, a causa d'aquest espectacular augment, "la moto està entrant en competència amb el vianant". El director dels Serveis de Mobilitat, Ángel López, va anunciar un pla estratègic per ampliar les 37.000 places de pàrquing actuals per a les motos a la via pública fins a 50.000 l'any 2011. És un increment que no pot seguir ni de lluny el creixement del parc de motos, que a Barcelona ja són més de les 251.000 registrades a finals del 2005. A més a més, en aquesta xifra no s'hi inclouen els milers de motoristes que aparquen a la ciutat procedents de les poblacions de l'entorn.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 30/10/2006 10:25

Hola!

Això es veia venir. Hi ha voreres intransitables degut a aquesta falta de civisme. És una conseqüència nefasta més de la convalidació de la llicència A1 amb la B als tres anys de treure's el permís per a turismes. >:(

Una altra conseqüència (de la qual per cert l'altre dia vàrem parlar a l'assignatura Gestió del Trànsit de la meva carrera) és l'exagerada accidentabilitat de la motocicleta a Barcelona. I en els últims temps ha augmentat de manera alarmant...Normal en algú que en la seva vida no ha conduït una moto i s'hi posa per primer cop... :?

Per cert, que ningú s'enganyi. Una motocicleta ocupada totalment (2 persones) consumeix més per persona que un turisme ocupat totalment (5 places)...I ja no diguem la contaminació acústica... :|

Consti que sóc usuari esporàdic de la motocicleta* (només algún dia festiu)... :oops:

Salut!

*I he usat la llicència de ciclomotors quan era adol·lescent, això sí amb una moto que els guàrdies urbans flipaven: estava molt per sota del valor límit per posar-te una multa per contaminació acústica...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 30/10/2006 14:35

Home....
JaMiRo! ha escrit:Normal en algú que en la seva vida no ha conduït una moto i s'hi posa per primer cop... :?
Sempre hi ha una primera vegada :P.
JaMiRo! ha escrit:Per cert, que ningú s'enganyi. Una motocicleta ocupada totalment (2 persones) consumeix més per persona que un turisme ocupat totalment (5 places)
Però una motocicleta ocupada per una persona consumeix en termes absoluts molt menys que un turisme ocupat per aquesta mateixa persona.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 30/10/2006 18:14

Hola!
orique ha escrit:Sempre hi ha una primera vegada :P..
Ja però un curset mai va malament. És lògic que una persona que agafa una moto per primer cop tingui poca manya. He vist més d'un que... :D

Jo sóc un motorista experimentat. He treballat per més de dos anys de pizzero. Ep, no vull cap atac contra el meu ex-col·lectiu, que us veig venir... :D
orique ha escrit:Però una motocicleta ocupada per una persona consumeix en termes absoluts molt menys que un turisme ocupat per aquesta mateixa persona.
Correcte. Però com he dit un turisme ple (5 oc.) consumeix per persona molt menys que una moto plena (2 oc.). Encara que a l'hora de la veritat, donat que en la majoria de turismes i motocicletes hom va sol, doncs la motocicleta guanya la partida com bé dius. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 30/10/2006 19:58

JaMiRo! ha escrit:Jo sóc un motorista experimentat. He treballat per més de dos anys de pizzero. Ep, no vull cap atac contra el meu ex-col·lectiu, que us veig venir... :D
Doncs jo estava al nivell més baix de l'escala salarial de les pizzeries...
JaMiRo! ha escrit:Correcte. Però com he dit un turisme ple (5 oc.) consumeix per persona molt menys que una moto plena (2 oc.). Encara que a l'hora de la veritat, donat que en la majoria de turismes i motocicletes hom va sol, doncs la motocicleta guanya la partida com bé dius. ;)
Ecualicuá. ;)



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”