Obres Lesseps

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Marxaran?

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/03/2009 20:59

metring ha escrit:Fa una estona que he llegit el 20 minutos en paper, i en una carta d'un membre de l'associació de veïns de la zona, deia que inauguraran la plaça, segons una carta que els hi ha arribat, el proper 5 d'abril, una data estratègicament escollida, segons ell, perquè a l'ajuntament saben que molta gent marxa de vacances per Setmana Santa :nono
Doncs no sé si la crisi acabarà fent-los la guitza, però d'una altra manera...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/04/2009 14:06

M'autocito:
Guigui ha escrit:D'altra banda, la gespa no durarà ni quatre dies. Han posat les zones verdes d'una manera tan intel·ligent que atravessen les rutes de vianants i, és clar, la gent tira pel dret. Ja s'hi veuen els primers camins pelats a cop de petjades.
Perquè han col·locat camins de llambordes a les zones pelades perquè la gent hi passava per evitar donar voltes. Ara diran que tot estava previst...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/04/2009 14:37

Per cert, la inauguració la fan aquest cap de setmana, algú hi anirà?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/04/2009 15:16

metring ha escrit:Per cert, la inauguració la fan aquest cap de setmana, algú hi anirà?
Tenia seriosament pensat anar-hi diumenge per a convidar l'alcalde a fer ous ferrats al tobogan que han plantat a ple sol, però finalment farem una sortideta en família.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/04/2009 20:36

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Inaugurada la nueva plaza de Lesseps en medio de las protestas de los vecinos

1. • Algunas personas han mostrado pancartas contra el exceso de cemento en el espacio urbano
2. • El lugar acoge la central de recogida neumática de residuos y es un importante nudo de comunicaciones

EFE
BARCELONA

La nueva plaza Lesseps de Barcelona, en obras desde hace tres años, se ha inaugurado hoy con la presencia del alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, que se ha encontrado con las protestas de un grupo de vecinos por la falta de espacio verde.

Para celebrar el estreno de la remodelada plaza, el ayuntamiento ha celebrado una fiesta que ha contado con gigantes, diablos, chocolate y gospel.

La reforma, controvertida y con un proceso de participación complejo, se ha inaugurado con quejas de algunos vecinos que han llevado pancartas al acto presidido por Hereu en las que denunciaban la falta de espacios verdes y el exceso de cemento.

Ampliación de aceras

Con la firma del arquitecto Albert Viaplana, la plaza acoge la central de recogida neumática de residuos y es un nudo de comunicaciones que comunica los distritos de Gràcia y Sarrià-Sant Gervasi con una entrada a la línea 3 del metro y, en un futuro, a la línea 9. La reforma ha hecho ganar a la plaza 6.000 metros cuadrados, la mayoría por la ampliación de las aceras.

Ya en 1996 todos los grupos municipales del distrito de Gràcia pactaron impulsar la reforma de un entramado que por entonces tenía más de 20 años, aunque no fue hasta 2002 cuando se constituyó una comisión mixta (Ayuntamiento y vecinos) para afrontar la remodelación.

Tres años después el Consistorio aprobó el proyecto definitivo y las obras comenzaron en agosto del 2005.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/04/2009 0:11

La nueva plaza Lesseps de Barcelona, en obras desde hace tres años [...]
Vejam si es documenten millor o, directament, deixen de dir mentides. La plaça no ha estat potes enlaire durant tres anys, sinó durant més de cinc.

:nono


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 06/04/2009 0:14

Si sólo fuera la plaza Lesseps, Barcelona parece una obra toda ella... :cop


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/04/2009 8:29

Ampli reportatge a La Vanguardia:

Plaza (casi) abierta

Lesseps se inaugura con una multitudinaria fiesta que reabre el debate de su diseño

LLUÍS SIERRA - Barcelona
La plaza Lesseps se llenó ayer de gente y de comentarios a favor y en contra del resultado de la reforma que ha llevado más de cinco años de obras. "La plaza ya es vuestra", exclamó el alcalde Jordi

Hereu ante cientos de vecinos y dos decenas de manifestantes ruidosos. Pero el vecindario ya había hecho suya la plaza semanas antes de la inauguración oficial de ayer, lo que les permitió, entre juegos y pequeños espectáculos, debatir sobre el resultado de la reforma. La gente lo hacía al pie de las polémicas y grandes estructuras metálicas con las que el arquitecto Albert Viaplana quiso evocar el canal de Suez, o jugando a la petanca o vigilando a los niños en las dos áreas de juego infantiles. Dos zonas de juego que - ahí sí hay más unanimidad-deberían ser más o más grandes.

Esta es una de las reivindicaciones de los vecinos organizados en la recién creada asociación de vecinos y comerciantes , que recibieron un mensaje del alcalde: "Iremos mejorando la plaza en las pequeñas cosas".

Del scalextric a las críticas al ´tobogán´

Una ventaja de inaugurar una plaza cuando lleva semanas acabada (a falta del gran detalle de las obras de la línea 9 del metro) es que el vecindario llega a la fiesta con criterio formado ya en el uso del espacio público. El proceso de discusión del proyecto para la plaza Lesseps fue en su día ejemplo de participación y de diálogo Ayuntamiento-vecinos. Pero la discusión ha continuado.

Hereu afirmaba ayer que "hacía 40 años que la plaza era un nudo de comunicación y ahora es un lugar de encuentro. Hace muchos años que la teníamos pendiente, pero Barcelona recupera la plaza Lesseps para siempre".

"De cómo estaba la plaza a como está, la veo la mar de bien", resumía Silvia, madre de dos niños pequeños. Esta valoración es prácticamente unánime, sobre todo en gente mayor que ha visto ya tres plazas diferentes en las últimas décadas (la peor, la plaza scalextric última), pero hay quien, reconociéndolo, lamenta que la gran reforma, en tiempo y dinero, no haya dado un resultado mejor. Entre quienes lo lamentan está el PP, que ayer pedía una nueva reforma. Por cierto, ningún concejal popular, ni de ICVEUiA, se dejó ver en la fiesta de ayer, al menos en los puntos de concentración de autoridades. Sí hubo una nutrida representación del PSC y pequeña de CiU y ERC.

Gente mayor con memoria, la que recuerda el maltrato anterior a la plaza, es la que ahora encuentra excesiva "la mucha pendiente", el desnivel entre el lado montaña y el lado mar de la plaza, que le da un aire de tobogán.Josep Maria Flotats, presidente de la asociación de vecinos y comerciantes de Lesseps, repetía ayer que la pendiente dificulta la accesibilidad a las personas con movilidad reducida: "Ya sé que hay desnivel, pero si el Machu Picchu tiene terrazas, la plaza Lesseps también puede tenerlas".

"Cuando crezca la hierba entre las baldosas, será peor", comentaba un hombre en silla de ruedas". "Se puede patinar muy bien", decía un niño de once años en patinete. "Ahora da gusto atravesar la plaza a pie", aseguraba una vecina. "¿Y qué hace ahí esa marquesina de autobuses que no se utiliza?", se quejaba otra.

Pros y contras para casi todo: las grandes estructuras y farolas que cruzan el panorama, se mire desde donde se mire, disgustan a quienes quieren una plaza diáfana. Curiosamente, los turistas que van y vienen del Park Güell se fotografían junto a esas estructuras, no ante la fachada de la iglesia de los Josepets.

El arbolado es escaso y los árboles, pequeños. "Ya crecerán en unos años", aseguran los técnicos. "Nos vamos a asar en verano, sin sombras", dicen muchos vecinos. "Y por las noches habrá botellón", apuntan. Al parecer, ya ha habido algún botelloncito.

Flotats, que recuerda cuando frente a su portal había seis carriles de circulación, agradece el cambio, pero juzga que se ha perdido la oportunidad de hacer "una plaza para estar en ella".

Hay un espacio donde por ahora no se puede estar ni pasar. Casi en medio de la plaza, que ha recuperado 6.000m2de espacio público, queda la zona vallada de las obras del metro. Ahí ha de ubicarse (en el 2102 yendo bien) una mayor zona de juegos infantiles. El concejal de Urbanismo, Ramon García-Bragado, lamentaba los efectos de dos calendarios de obras tan dispares: "Se planificó la plaza pensando que el metro ya estaría y que habría menos tráfico por General Mitre". Que no ha disminuido mucho el tráfico se evidencia a diario en atascos en Gran de Gràcia.

Cuando acaben las obras del metro quizá no disminuya el tráfico, pero se ganará un gran espacio, se completará la plaza. "Pero no podemos esperar cuatro o cinco años", insiste Flotats, quien apuesta por continuar las reivindicaciones pero no la estrategia de los que ayer aparecieron con pancartas de "menos cemento y menos diseño" y gritos contra el alcalde. "No son del barrio", asegura Flotats, aunque otros relacionan a algunos manifestantes con el Ateneu Maig 37, un edificio okupado en la ronda a pocos metros de la plaza. Flotats apunta que en las últimas semanas ya se han conseguido algunas mejoras: barandillas, supresión de algún escalón... ¿Cambios de envergadura? "Llevará más tiempo".

COMPROMISO Hereu promete que a partir de ahora se mejorarán los detalles de la plaza

PROTESTA Una veintena de manifestantes abroncó al alcalde en la fiesta

A ver quién grita más

Francesc Peirón
Mejor con una sonrisa. El señor Flotats, presidente de los críticos de la plaza Lesseps, descarta cualquier actitud agresiva para recibir al alcalde Hereu, al que más de uno evoca esta mañana de domingo de Ramos como el Judas por el supuesto desaguisado arquitectónico perpetrado. Supuesto porque depende de quién y cómo lo mire, aunque predomina la idea de que sobra hierro y falta vegetación. "Menos misa y más paella", diría un personaje de Berlanga.

A primera hora, el foco de atención se centra en los practicantes del taichi taoísta reunidos en una zona de pasto, donde se ejercitan ajenos a cualquier polémica. Aseguran que esos movimientos lentos mejoran la salud física, de la mente y del espíritu.

¿Existe algo que dé más por menos?

Será que sí. De repente, se forma una larga cola. Son los que se preparan para recibir el alimento del cuerpo, que no deja de ser el edificio que sustenta todo lo otro. La falta de unanimidad en cuanto al diseño de este enclave - "no es una plaza maldita, sino que ha sido maltratada", sostiene Flotats-desaparece cuando se prueban el chocolate y la coca.

"No sé quién lo ha hecho, pero está muy bueno", comenta una mujer sobre el contenido de su vaso. "Y la coca también", añade rauda una de sus compañeras. Esa sintonía se rompe cuando se menta esta ágora. A una no le gusta nada. Otra pide más árboles. Él señala que "sobra el palio", en referencia a las gigantescas estructuras metálicas. Y la última se muestra a favor del resultado alcanzado: "Es una plaza a veinte años vista, de futuro. Los jóvenes ya no vienen a estos sitios, ahora se pasan el día con la Play o como se llame".

También se reparten pequeños tiestos, que algunos aprovechan para incorporar a la bendición de palmas que el sacerdote imparte en las escaleras de los Josepets. El párroco habla de "días de penitencia" y evoca "la entrada triunfal de Jesús en la ciudad santa". Al poco, por encima de la superposición de músicas - canto coral, una cobla y el pasacalle-emerge el griterío de una docena de enfadados con Hereu, al que piden que se vaya entre insultos. El alcalde coge el micro, eleva el tono de su voz - de normal ya bastante decibélico-y consigue que se oiga: "Hoy se escuchan todas las voces de la ciudad, incluso las de los que protestan, cosa que hace unos años no se podía hacer".

"Prefiero una sonrisa", replica Flotats - comerciante del lugar y uno de los tantos identificados con la pegatina del lazo verde-en respuesta al alboroto. Suena Verdi, y los gritos desaparecen.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/04/2009 11:49

Ahí ha de ubicarse (en el 2102 yendo bien) una mayor zona de juegos infantiles.
Amb l'historial que duen, dubto que es tracti d'un lapsus. :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/05/2009 12:21

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... edi=gracia

Lesseps s'inunda de motos per la falta d'aparcament senyalitzat

La nova plaça Lesseps, publicitada a tort i a dret per les instàncies municipals i els veïns més favorables a la reforma, ha començat a canviar de fesomia ràpidament amb una invasió en tota regla de motos que aparquen a qualsevol racó, sobretot a sobre les voreres de la plaça i dels carrers adjacents però també a llocs inusuals com a tocar dels semàfors i de les parades de l’autobús.

La raó principal d’aquesta invasió és l’absència de places d’aparcament per a motos en tota la plaça, fet que ja va ser diagnosticat per alguns veïns en la finalització del procés de reforma i que ara es posa de manifest amb tota cruesa. Amb un mínim treball de camp, els motoristes poden comprovar que les places d’aparcament per a motos més pròximes se situen a l’avinguda de Vallcarca (una desena de places davant dels númerós 16 a 22), a l’avinguda República Argentina (una vintena entre els números 27 a 31 i alguna més desperdigada) i al Torrent de l’Olla (una cinquantena a la façana de les monges, al número 222).
La zona més envaïda de la plaça se situa davant de la Casa Ramos, a la banda sud-Llobregat, cosa que ha ajudat a deslluir les terrasses dels bars que havien donat un nou aire a l’espai.
Hi ha també punts com la cantonada dels Josepets o la de la Biblioteca Jaume Fuster on, malgrat la certa solitud, ja hi ha motos que han començat a guanyar terreny al vianant. Els accessos a la plaça des de l’avinguda Príncep d’Astúries i des de Torrent de l’Olla també estan particularment plens, tot i que en aquest punt les voreres no superen els tres metres d’amplada i els vehicles estacionats són susceptibles de ser multats.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/10/2011 16:19

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ca-1199264

CONCURS SOBRE UN ESPAI CONTROVERTIT

Veïns de Lesseps demanen idees per millorar i dinamitzar la plaça

Les propostes s'exposaran a finals d'any a la biblioteca Jaume Fuster

Divendres, 28 de octubre del 2011
ROSA MARI SANZ
BARCELONA

Els veïns i comerciants de Lesseps no renuncien a intentar reconvertir la plaça en un lloc amable que serveixi de punt de trobada ciutadà, cosa que, reconeixen, només s'ha aconseguit en part a la zona nord, la que ocupa la biblioteca Jaume Fuster, un equipament que probablement s'emporta l'únic aplaudiment unànime d'aquest renovat espai. Per això, l'associació fa una crida per recollir idees, tant dibuixades com escrites, que se centrin principalment a fer que la plaça guanyi vida. I ho fa a través d'un concurs, obert a tota la ciutat, en el qual tenen una especial rellevància les preferències de nens i joves, usuaris habituals dels espais a l'aire lliure.

La proposta, en forma de concurs, està impulsada per l'Associació de Veïns i Comerciants de la plaça de Lesseps juntament amb Brais Estévez, geògraf de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que realitza una tesi doctoral sobre la plaça, i està dividida en quatre categories: de 4 a 8 anys; de 9 a 13, de 14 a 18 i majors de 18 anys. El material que es reculli, fins al 23 de desembre, formarà part d'un catàleg que permetrà una reflexió col·lectiva sobre l'espai i serà exposat a la biblioteca Jaume Fuster del 30 de desembre al 10 de gener. La pretensió, segons expliquen els seus promotors, és que serveixi de base de reivindicacions al districte per millorar aquesta àrea, un espai que continua sent objecte de polèmica dos anys i mig després de la seva inauguració.

RETIRADA DE TANQUES DEL METRO / Un dels reiterats laments és que la part sud de la plaça pràcticament només serveix com a zona de pas i no s'ha convertit en un lloc de trobada, cosa que, a més, podria ajudar a dinamitzar el comerç d'aquest costat mar. Allà, a més, s'hi suma la queixa de la incomoditat que suposen les tanques instal·lades per les obres de la futura estació del metro de la línia 9, uns treballs que estan paralitzats i sense data de reinici, motiu pel qual l'associació, segons va explicar ahir a aquest diari un dels seus representants, Josep Martí, demana que es retirin i que s'arregli provisionalment la zona en obres fins que es reprenguin els treballs. El portaveu veïnal va enumerar més greuges, com la falta de manteniment i l'ús incívic que fan de la plaça alguns propietaris de gossos, encara que va insistir que la principal assignatura pendent és que els veïns expliquin com els agradaria que fos per intentar millorar-la.

Les propostes es poden presentar a la biblioteca o enviar a l'adreça electrònica avclesseps(arrova)avclesseps.cat, però l'associació no descarta una festa ciutadana un diumenge del mes de novembre per recollir a la plaça mateix les idees.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 28/10/2011 16:56

Si, com molt m'ensumo, les obres de l'estació de l'L9 no es donaran per acabades fins que no passi la tuneladora, estarem molts anys així. Ara bé, si la maquinària parada té un cost, bé que la podrien retirar fins que tornin a iniciar les obres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”