Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 21/01/2011 23:27

BRILL 18 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
SirKop ha escrit:Que hipocrites que son tots els politics,...

hauriem de ferlos sentar davan d'una pantalla on sortisin ells mateixos fen promeses a l'oposicio que un cop al govern no son capaços de cumplirho, i ames am 2 mesos de diferencia!!
En cap lloc diu que CiU no pensi complir el que va prometre. És simplement un director d'un estament donant la seva visió sobre eliminar la mesura (que no sé perquè ho diu, si ni s'ha eliminat, ni hi han hagut indicis de fer-ho...)!
Sento discrepar pero una de las promeses electorals de CIU era eliminar els 80 per hora
Correcte, però donem-los temps. Estic segur que els eliminaràn, però tampoc hio poden fer d'un dia a l'altre...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/01/2011 11:45

http://www.ara.cat/politica/Govern-elim ... 58744.html

El Govern eliminarà els 80 km/h i instaurarà un model de velocitat en funció de l'hora

El conseller d'Interior, Felip Puig, no considera que la limitació hagi aportat beneficis substancials en la qualitat de l'aire

| Actualitzada el 24/01/2011 10:47

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha assegurat aquest matí a El Matí de Catalunya Ràdio que el Govern presentarà aquesta setmana la seva proposta sobre la reformulació dels 80 km/h a l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta proposta passarà per eliminar la limitació i per implantar un nou model que variarà la velocitat en funció de l'hora del dia. "El tripartit va imposar una rigidesa que nosaltres veiem irracional i que creiem que no ha aportat canvis substancials en la qualitat de l'aire", ha assegurat Puig.

Pel que fa al nomenament de Xavier Crespo com a secretari de Seguretat –que s'allarga des de fa dues setmanes–, el conseller d'Interior ha assegurat que es farà efectiu els propers dies i que si s'ha anat retardant és a proposta del mateix Crespo, que volia deixar "ben lligat" el seu relleu a l'alcaldia fe Lloret de Mar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/01/2011 10:04

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... 0-kmh.html

Recoder nomena la directora general que anul·larà els 80 km/h

Assumpta Farran, llicenciada en ciències físiques, serà la responsable de Qualitat Ambiental
La primera gran decisió del nou alt càrrec serà convocar la comissió rectora del pla de millora de l'aire a la regió de Barcelona


25/01/11 02:00 - barcelona - E.Ansola / J.Elcacho

El govern aprovarà avui amb tota probabilitat, a proposta del conseller Lluís Recoder, el nomenament d'Assumpta Farran com a nova directora general de Qualitat Ambiental, l'alt càrrec que té la responsabilitat tècnica directa del pla de millora de la qualitat de l'aire a la regió de Barcelona, en què s'inclou la polèmica limitació de velocitat a 80 quilòmetres en 16 municipis de l'àrea metropolitana.

Assumpta Farran és llicenciada en ciències físiques amb l'especialitat de física de l'atmosfera i geofísica per la Universitat de Barcelona; màster en enginyeria ambiental per l'Institut Català de Tecnologia, i postgrau en química de l'atmosfera per la Universidad Nacional de Educación a Distancia. Va treballar al Departament de Medi Ambient entre 1993 i 1998, abans d'incorporar-se a l'Institut Català d'Energia.

La primera gran decisió que haurà d'adoptar Farran, possiblement aquesta mateixa setmana, serà la convocatòria d'una reunió de la comissió rectora del pla de millora de la qualitat de l'aire de la regió de Barcelona, un organisme format per sis departaments de la Generalitat, l'Autoritat del Transport Metropolità, l'Ajuntament de Barcelona i el Ministeri de Foment.

En aquesta reunió es plantejarà la revisió del pla de millora de qualitat de l'aire, un document en vigor des del 2007 i que inclou 73 mesures per a la reducció de la contaminació. La revisió que defensaran els representants de la Generalitat eliminarà el límit de velocitat a 80 km/h en les vies ràpides a 16 municipis afectats per la contaminació. Per contra, la Generalitat proposarà incorporar una llista complementària de mesures per aconseguir els objectius de qualitat exigits per la normativa europea.

La Generalitat utilitzarà el nou pla de descontaminació com a argument davant la Comissió Europea per demanar una pròrroga en el compliment d'aquests objectius. Dades provisionals del 2010 indiquen que el nivell de contaminació es continua superant en òxids de nitrogen (vegeu el gràfic), motiu pel qual l'executiu comunitari manté obert un procediment sancionador.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/01/2011 10:23

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... ogica.html

Solució tècnica, decisió ideològica

La velocitat variable es va dissenyar com a mesura per regular el trànsit i alleugerir la congestió en hora punta
Iniciativa va aprofitar l'aterratge a Interior per modificar la proposta i introduir-hi la limitació a 80


25/01/11 02:00 - BARCELONA - Josep M. Flores

El que havia de ser una solució estrictament tècnica per intentar alleugerir les clàssiques congestions de trànsit en hora punta als principals accessos de Barcelona es va acabar convertint en una mesura ideològica per reduir el límit de velocitat a 80 km/h a més de setanta quilòmetres de la xarxa viària que envolta la gran metròpoli. L'arribada d'Iniciativa per Catalunya Verds a la conselleria d'Interior el 2006 va precipitar la implantació de la zona 80, que ja perseguia sense èxit el Departament de Medi Ambient, també a les mans d'ICV, durant el primer tripartit.

L'opinió dels experts, blindada pel suport implacable de l'aleshores consellera d'Interior, Montserrat Tura (PSC), va avortar el pla d'Iniciativa, que, sense la complicitat i cooperació d'Interior, no podia tirar endavant la mesura proposada per Medi Ambient. El relleu de Tura per Saura va proporcionar a la formació ecosocialista l'escenari desitjat per tirar endavant els seus propòsits: el 2007 s'aprovava el pla que preveia la limitació dels 80 per hora i el gener del 2008 es va començar a aplicar.

Quan ICV va arribar a Interior i va confiar la direcció del Servei Català de Trànsit a un home del partit, Josep Pérez Moya, mai en aquesta institució s'havia parlat de limitar la velocitat de manera permanent en cap carretera. Es parlava, des del 2002, d'aplicar un sistema de velocitat variable als accessos de Barcelona per regular la intensitat del trànsit i minimitzar les congestions en hora punta, sobretot perquè aquesta experiència ja estava en marxa en altres països europeus, com ara Holanda i el Regne Unit, i estava donant bons resultats. Entre el 2003 i el 2006, durant el primer tripartit i amb Interior a les mans de Tura, el Servei Català de Trànsit i la Universitat Politècnica de Catalunya van estar treballant conjuntament per desenvolupar un prototip que permetés aplicar aquest sistema. En cap cas, confirmen responsables del projecte d'aquella època, es va preveure la incorporació de radars sancionadors als panells informatius, ja que no es va concebre com una mesura d'aplicació coercitiva sinó d'informació al conductor. És amb l'arribada de Pérez Moya a Trànsit que el Departament de Medi Ambient recupera la idea fallida i introdueix, amb la connivència d'Interior, la limitació permanent de la velocitat a 80 km/h en trams d'autovia o autopista on fins llavors es podia circular a 90, 100 i fins i tot 120 quilòmetres per hora. L'objectiu era reduir amb aquesta mesura la contaminació atmosfèrica que superava els límits que marca la UE, però les xifres van revelar una incidència mínima. Per això, després Trànsit va introduir com a variable la reducció de l'accidentalitat, malgrat que cap dels trams afectats no ha estat mai considerat un punt negre de la xarxa viària. El nou equip d'Interior, dirigit per Felip Puig (CiU), vol recuperar la idea inicial de la velocitat variable sense límit permanent preestablert i així ho defensarà en la comissió rectora que ha de derogar la zona 80.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 27/01/2011 10:46

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... iable.html

La contaminació també limitarà la velocitat variable

Els panells informatius variaran la velocitat també depenent de les condicions meteorològiques i la fluïdesa del trànsit
Amb aquesta fórmula el govern enterra la limitació permanent a 80 km/h


27/01/11 02:00 - BARCELONA - Josep M. Flores

La limitació permanent de la velocitat a 80 km/h als accessos de Barcelona té les setmanes comptades. La comissió rectora del pla de millora de la qualitat de l'aire de la regió de Barcelona, que depèn del Departament de Territori i Sostenibilitat, prendrà avui la decisió formal per eliminar una de les mesures més polèmiques impulsades per l'anterior govern i dilluns l'explicarà públicament el conseller d'Interior, Felip Puig. Aquest Departament i el que dirigeix Lluís Recoder ja han acordat la fórmula que permetrà prescindir del límit de 80 sense renunciar a la incidència que la velocitat té en els índexs de contaminació. En tots els trams ara regulats es continuarà aplicant el sistema de velocitat variable en base a tres factors: la fluïdesa del trànsit (com més congestió hi hagi, més es reduirà el límit de velocitat), la incidència de la climatologia sobre la via (boira, pluja, gel, etc.) i la previsió dels índexs de contaminació. La incorporació d'aquest darrer paràmetre és la solució que ha trobat el govern per fer front a les crítiques dels experts partidaris de la mesura impulsada per Saura, ja que amb la flexibilització de la velocitat el Departament de Territori i Sostenibilitat confia com a mínim poder mantenir l'índex de reducció de la contaminació aconseguit des que es va aplicar la mesura dels 80, el gener del 2008.

Reducció de l'11%

Entre el 2007 i el 2008 la presència de partícules contaminants a l'aire es va reduir un 11%, segons els experts, en la zona on es va aplicar la limitació de la velocitat, si bé aquest percentatge no es pot atribuir només als 80 per hora ja que també hi va incidir la disminució del trànsit i l'activitat industrial per efecte de la crisi. Atenent a aquests altres factors, el govern considera que d'aquest 11% de disminució només un 2% es pot atribuir a l'efecte 80.

En la reunió de demà, la comissió rectora del pla de millora de la qualitat de l'aire a la regió de Barcelona donarà llum verd a un nou pla de contaminació que ja no inclourà la limitació permanent de la velocitat. El sistema de velocitat variable, regulat des del Centre d'Informació Viària de Catalunya i transmès als conductors a través dels panells lluminosos instal·lats a la via, tindrà en consideració també les previsions de contaminació a l'hora de fixar el límit de velocitat, que ocasionalment podrà baixar a 80 per hora però que també es podrà adaptar a la velocitat estipulada per a cada via: 100 km/h en els trams d'autovia o 120 en els d'autopista. Aquests sistema, de fet, ja fa algunes setmanes que funciona de manera experimental entre Martorell i Molins de Rei, i ara s'ampliarà a la resta de trams més pròxims a Barcelona limitats a 80. Per obtenir les previsions de contaminació es tindrà en compte, per exemple, la predicció meteorològica a curt i mitjà termini, ja que el temps té una elevada influència en l'evolució de partícules contaminants a l'aire. Per exemple, en una situació anticiclònica els índexs de contaminació tenen tendència a pujar per l'elevada presència de partícules en suspensió i, en canvi, una situació de borrasca o de vent fort fa que disminueixin sensiblement.

Mesures addicionals

Ara bé, la renúncia als 80 per hora permanent obligarà la Generalitat a, com a mínim, revisar el pla de millora de la qualitat de l'aire a l'àrea de Barcelona per incorporar-hi mesures addicionals que permetin complir les exigències de la Unió Europea. A partir d'aquest nou pla, la Generalitat confia que la UE li concedirà una pròrroga per complir els objectius. Segons dades provisionals del 2010, el nivell de contaminació a l'àrea limitada a 80 es continua superant en òxid de nitrogen. Per aquesta anomalia, precisament, l'executiu europeu té obert un expedient sancionador contra el govern català.

Plataforma i Puig, enfrontats

Contra el canvi:
La plataforma d'usuaris i experts agrupada en la Promoció del Transport Públic (PTP) va emetre ahir un comunicat en què lamenta el fons i les formes amb què Interior vol suprimir el límit de velocitat. Consideren que la decisió és precipitada perquè el govern no ha realitzat prou estudis i lamenten que no es permetrà presentar-hi al·legacions. El grup de treball que promou el transport públic defensa que els 80 km/h han millorat la fluïdesa del trànsit i han reduït l'accidentalitat.

Fermesa del govern:
El conseller Felip Puig va insistir ahir que la decisió d'eliminar la limitació fixa a 80 km/h és ferma. Segons Puig, la retirada serà gradual i se substituirà per un sistema flexible que tingui en compte els trams horaris i que caldrà aplicar, va dir, tenint en compte els informes ambientals que s'han de presentar aquesta setmana. El conseller va criticar de nou la rigidesa del sistema actual i va rebutjar les acusacions de buscar la confrontació amb els seus predecessors a Interior.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/01/2011 20:03

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=35665

El conseller Recoder explicarà l'eliminació del límit de 80 km/h a les vies d'accés a Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat pel secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, i per la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, explicarà demà divendres, 28 de gener, en roda de premsa, la proposta del seu departament per flexibilitzar l’actual límit de velocitat de 80 km/h a les principals vies d’accés de la primera corona de la ciutat de Barcelona.

L’acte es farà a la seu del departament de Territori i Sostenibilitat, a les 16.30 hores, després de la reunió de la Comissió Rectora del Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire a 40 municipis de la regió metropolitana de Barcelona.

Nota: Els mitjans gràfics podran prendre imatges a l’inici de la reunió de la Comissió Rectora, prevista a les 11 hores. La trobada es mantindrà a la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, Av. Diagonal, 523-525.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 27/01/2011 21:25

Com pot ser que posar uns plafoms electronics per indicar la velocitat variable pugui costar més de 12 milions d'euros ? els que ja hi han es veu que en van costar 6 milions d'euros ! i que ara amb la retallada del presupost no hi poden fer front...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/01/2011 19:50

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... #more-5800

Territori i Sostenibilitat avala l’eliminació del límit indiscriminat a 80 km/h a les vies d’accés a Barcelona

* La velocitat màxima es limitarà atenent les característiques de cada via, segons el que determini el Servei Català de Trànsit

* El límit de velocitat s’haurà de gestionar segons la congestió i les condicions meteorològiques, i, excepcionalment, en dies que hi hagi focus addicionals de contaminació

* De les 73 mesures que preveu el pla, només se n’ha aplicat un 44%

* S’elaborarà un nou pla de millora de la qualitat de l’aire amb la participació d’un comitè d’experts

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat pel secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, i la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, ha anunciat avui l’eliminació de la limitació indiscriminada de velocitat a 80 km/h a les vies d’accés a Barcelona. La Comissió Rectora del Pla d’Actuació per a la Millora de la Qualitat de l’Aire ha avalat flexibilitzar a l’alça la velocitat a què es podrà circular a les vies de la primera corona metropolitana. Aquesta Comissió ha fixat els criteris mediambientals que permetran al Servei Català de Trànsit gestionar els límits de velocitat segons la congestió i les condicions meteorològiques, i, excepcionalment, en dies que hi hagi focus addicionals de contaminació.

Variabilitat segons la congestió

La velocitat màxima a les vies de la primera corona metropolitana es limitarà atenent les característiques de cada via. El Servei Català de Trànsit serà l’encarregat de limitar la velocitat als accessos de Barcelona segons la congestió, el factor principal de les emissions de partícules en suspensió i òxids de nitrogen vinculades al trànsit.

Atès que l’eficàcia de la mesura de la gestió de la velocitat assoleix el seu màxim en les vies on s’aplica la gestió de la velocitat variable, la Comissió Rectora ha acordat impulsar, en els trams on sigui econòmicament i tècnicament viable, la implantació de la gestió de la velocitat variable.

Variabilitat segons les condicions meteorològiques

La concentració de contaminants en l’aire depèn en bona part de la meteorologia. Unes condicions anticiclòniques afavoreixen la concentració de partícules en suspensió i òxids de nitrogen. En canvi, el vent i la pluja dispersen aquests contaminants. En aquest sentit, les dades de què disposa el Servei Meteorològic de Catalunya estableixen que, de mitjana, el nombre de dies amb condicions anticiclòniques -per tant, favorables a la concentració de contaminants- és d’entre 15 i 20 dies a l’any. Aquestes condicions es produeixen quan els anticiclons estan centrats a la península Ibèrica o a les illes Britàniques.

Els dies en què la primera corona metropolitana estigui afectada per aquestes situacions meteorològiques, la Direcció General de Qualitat Ambiental instarà el Servei Català de Trànsit a establir els límits màxims de velocitat que consideri adients a la situació.

Variabilitat segons previsions de contaminació excepcionals

La Direcció General de Qualitat Ambiental podrà demanar al Servei Català de Trànsit una disminució dels límits de velocitat en moments en què es prevegin alts nivells d’emissions fora del trànsit.

Variació de les emissions

L’increment d’emissions lligades a l’augment del límit de velocitat és només d’entre un 0,1% i un 1% del total d’emissions vinculades al Pla d’actuació, fet que suposa no restar eficàcia a la mesura de la gestió de la velocitat.

Per tot plegat, durant els pròxims sis mesos, s’avaluarà quina incidència real té la supressió del límit indiscriminat a 80 km/h als accessos de Barcelona.

Nou pla de qualitat de l’aire

La Comissió Rectora del Pla de Qualitat ha acordat la redacció d’un nou pla de qualitat de l’aire en el termini màxim de sis mesos. De fet, la Comissió ha fet una revisió crítica de la implantació de l’actual pla. De les 73 mesures previstes, només el 44% s’han aplicat en els tres anys i mig de vigència del pla. El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà la participació d’un consell d’experts en matèria de qualitat de l’aire, mobilitat i salut.

Aquest nou pla inclourà les mesures que fins ara no s’aplicaven i intensificarà aquelles que s’han demostrat més eficaces per abaixar les emissions contaminants. En l’àmbit del transport, per exemple, el nou pla abordarà la necessitat d’incorporar vehicles elèctrics o de combustibles alternatius al parc mòbil de l’àrea metropolitana. També cal incentivar l’ús del vehicle compartit i la reducció de l’import dels peatges per a vehicles amb baixos nivells d’emissions.



escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dilluns 31/01/2011 19:24

Ja tenim "sentència", segons l'AVUI.
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... na-80.html

El govern anuncia la supressió de la zona 80
El conseller d'Interior presenta els canvis de la limitació de velocitat a les vies de la primera corona metropolitana, que entraran en vigor l'1 de març
Només 25 Km mantindran la limitació fixa de 80 Km./h
Als 53 Km restants la velocitat màxima variarà entre els 100 i els 120 Km./h
31/01/11 17:03 - Barcelona - Redacció


El conseller d'Interior, Felip Puig, ha donat aquesta tarda el cop de gràcia a la limitació fixa dels 80 Km./h a les carreteres de la primera corona metropolitana de Barcelona.

En una compareixença davant els mitjans, el conseller ha anunciat que en el termini d'un mes entraran en vigor les noves limitacions de velocitat a la majoria dels trams on s'aplica aquesta mesura, que actualment afecta 78 Km dels accessos a la capital catalana.

Així, el proper 1 de març, només es mantindrà la limitació fixa a 80 Km./h a 25 Km, mentre que als 53 Km restants, la velocitat màxima s'incrementarà en una forquilla que anirà dels 90 als 120 Km./h, segons el tram.

Les primeres vies on es notaran els nous criteris seran les que ja tenen implantat el sistema de velocitat variable. En concret, Puig ha explicat que a la C-32, a partir de Sant Boi i en direcció a Castelldefels, el límit màxim serà de 120 Km./h, mentre que a la C-31 variarà entre els 100 i els 120 Km./h entre aquesta última població i El Prat de Llobregat. En aquestes carreteres, el sistema la regulació dinàmica de la velocitat s'aplicarà en funció de la congestió i podrà fer variar aquests límits a la baixa en determinats moments.

Pel que fa a les carreteres amb senyalització fixa, a l'autopista AP-2 es podrà circular a 100 Km./h des de l'inici de la via i a 120 a partir Sant Just Desvern, mentre que a l'A-2 la velocitat màxima continuarà sent de 80 Km./h fins al seu encreuament amb l'AP2. A partir d'aquest punt s'hi podrà circular a 100 Km./h, el mateixa límit que tindrà l'autovia del Baix Llobregat.

A la C-31 nord, la velocitat màxima es mantindrà en els 80 Km./h fins passat el tram de més densitat urbana de Badalona, a partir del qual el límit s'ampliarà fins als 120 Km./h. A la B-20, la velocitat màxima serà de 80 i 100 Km./h segons el tram.

El límit és manté a 80 Km./h a la C-58 i a la C16, tot i que la segona tindrà un tram de 90 Km./h a la sortida dels túnels de Vallvidrera.

Complir amb un mandat

“Complim un mandat que teníem”, ha afirmat Puig, que ha afegit que amb aquestes modificacions “han canviat una visió rígida per una més flexible”. Segons el conseller, la velocitat variable és “un sistema bo que s'ha implantat malament”.

El titular d'Interior ha revelat que els canvis que s'introduiran aquest mes tindran un cost de 76.000 euros. També ha avançat que per acomplir l'objectiu d'ampliar la velocitat a totes aquestes vies caldrà una inversió de 6 milions d'euros. Puig ha defensat aquesta despesa assegurant que totes les grans metròpolis europees avancen cap a aquest sistema. A més, ha declarat que la limitació fixa a 80 Km./h ha tingut un cost elevat per a la societat catalana.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 31/01/2011 22:59

El gràfic que acompanya el text és més aclaridor. L'article conté alguns errors bastant lamentables.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 31/01/2011 23:06

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... na-80.html

Els científics consideren un “error” l'eliminació de la zona 80

Les principals ciutats europees no només l'apliquen, sinó que van més enllà


31/01/11 17:18 - BARCELONA - ACN

El canvi de la zona 80 per una àrea ampliada de velocitat variable no convenç els experts en l'anàlisi de contaminants ambientals. Xavier Querol, investigador del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), considera un “error” eliminar una mesura justificant que només té una incidència de l'1% en la millora de la qualitat de l'aire. “Si cadascuna de les mesures del pla de millora ambiental tingués una incidència de l'1% reduiríem la contaminació en un 73%”, explica Querol. Tant ell com el seu col·lega al CSIC, Andrés Alastruell, juntament amb José Baldasano, professor de la UPC, i Jordi Sunyer, codirector del CREAL, van enviar una carta al govern per mantenir la zona 80.

La importància de la velocitat als accessos a Barcelona és, per aquests científics, “política”, ja que en “cap cas” es pot justificar l'eliminació d'una mesura que ha millorat “substancialment” la qualitat de l'aire allà on s'ha aplicat.

Una vintena de ciutats europees tenen la zona 80 als accessos a les grans ciutats. Londres, Berlín, Amsterdam o Estocolm van encara més enllà i al centre urbà no deixen circular els vehicles que superin uns determinats límits d'emissió de gasos contaminants. Fins a 72 ciutats d'Europa tenen el que s'anomenen “zones de baixa emissió”. És aquest l'exemple que aquest grup de científics catalans vol que se segueixi a Catalunya.

“L'important no és la zona 80 per separat, és el conjunt de mesures”, d'entre les quals destaca “reduir el nombre de cotxes que circulen per Barcelona”, comenta Querol. La ciutat comtal té una de les densitats de vehicles per quilòmetre quadrat més altes d'Europa, amb 6.100. Molt per sobre de ciutats més poblades com Madrid (2200) o Londres (1370). Tot i tenir en compte que Barcelona és més petita, la xifra és “inacceptable”.

La sortida de la crisi podria empitjorar la qualitat de l'aire

La recuperació econòmica és una arma de doble fil pel medi ambient si no es regula el previsible increment d'emissions. La sortida de la crisi portarà més activitat industrial i també més compra d'automòbils i més desplaçaments. Per això, Querol adverteix que el “nou govern ho tindrà més difícil” si no apliquen mesures addicionals per millorar la qualitat de l'aire.

Els cotxes dièsel, els que més NO2 emeten

Des del 2010 està en vigor la directiva europea que obliga els estats a reduir les emissions de diòxid de nitrogen (NO2). Les avaluacions que se'n facin el 2011 determinaran si la Unió Europea obre un expedient sancionador contra el govern, com ja ha fet amb la presència de partícules a l'aire. Pel que fa a les emissions de NO2, els cotxes dièsel actuals són els més contaminants. I a Catalunya, el 70% de les noves matriculacions són precisament de vehicles a gasoil. “Dividim les mesures en importants, com la zona 80 i en imprescindibles”, explica Querol que afegeix que “la veritablement imprescindible és la reducció de la quantitat de vehciles”.

Amb el vehicle elèctric com a solució a llarg termini, els científics catalans proposen la promoció del transport públic, amb la creació de més quilòmetres de carril bus i la millora de les freqüències i les connexions del ferrocarril. La normativa europea Euro6 obliga als fabricants de vehicles a reduir les emissions de NO2, però no entrarà en vigor fins el setembre del 2014 i el problema és, segons Querol, “molt urgent”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/02/2011 0:41

Guigui ha escrit:Pel que fa a les emissions de NO2, els cotxes dièsel actuals són els més contaminants. I a Catalunya, el 70% de les noves matriculacions són precisament de vehicles a gasoil.
És que el que és més fort és que es parla molt de problemes per a la salut, i amb aquesta excusa ens van plantar mesures com els 80 Km/h indiscriminats. Però resulta que el problema principal de la salut no és aquest, sinó que deriva de l'augment de vehicles dièsel que hi ha hagut en els últims anys. Resulta que els dièsel emeten NO2, que causa malalties cardiovasculars i respiratòries, però en canvi els gasolina gairebé no emeten contaminants perjudicials per a la salut (cosa diferent són els gasos d'efecte hivernacle, però aquest és un altre tema). Més informació aquí.

Per això, en comptes de lluitar tant pels 80 Km/h, el que caldria és una legislació per fer més ecològics (o fins i tot prohibir) els vehicles dièsel, que avui dia a Espanya s'han convertit en els més venuts degut, paradoxalment, a les ajudes que tenen per part del govern en forma de menys impostos al carburant.

Limitar els vehicles dièsel, potenciar els elèctrics o invertir massivament en infraestructures de transport públic són mesures realment eficaces, i no animalades com els 80 km/h pròpies dels ecologistes de fira i pandereta que no hi veuen més enllà del seu nas.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 01/02/2011 8:38

A mi el què em fa gràcia és que diuen que volien "flexibilitzar" la mesura posant velocitat "variable". Ja es veu quina velocitat tan variable que posaran, només a la C-31 i la C-32 perquè ja n'hi ha i a la resta augmentem la velocitat en lloc de deixar els 80 km/h fins que hi hagi els panells variables. Això sí, diuen que si augmenten els accidents la tornaran a baixar. Quanta gent s'ha de matar perquè s'adonin que els 80 km/h no era una mesura tan dolenta? (o com a mínim velocitat realment variable amb un màxim de 80 km/h durant el dia i amb un possible augment a la nit). En fi, tan de bo m'equivoqui amb el tema dels accidents la veritat!



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 01/02/2011 9:59

Trenscat ha escrit:A mi el què em fa gràcia és que diuen que volien "flexibilitzar" la mesura posant velocitat "variable". Ja es veu quina velocitat tan variable que posaran, només a la C-31 i la C-32 perquè ja n'hi ha i a la resta augmentem la velocitat en lloc de deixar els 80 km/h fins que hi hagi els panells variables. Això sí, diuen que si augmenten els accidents la tornaran a baixar. Quanta gent s'ha de matar perquè s'adonin que els 80 km/h no era una mesura tan dolenta? (o com a mínim velocitat realment variable amb un màxim de 80 km/h durant el dia i amb un possible augment a la nit). En fi, tan de bo m'equivoqui amb el tema dels accidents la veritat!
comparteixo 100% la teva reflexió.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/02/2011 12:55

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... 0-kmh.html

Interior substituirà en un mes els senyals de 80 km/h

Les primeres vies afectades seran la C-32 i la C-31, on la velocitat màxima passarà a situar-se en els 100 i 120 km/h
La velocitat variable s'estendrà a tota la regió metropolitana aquesta legislatura


01/02/11 02:00 - barcelona - Joaquim Elcacho

El compromís polític de CiU d'eliminar el límit de velocitat de 80 km/h als 16 municipis més contaminats de l'àrea de Barcelona ja té calendari. El conseller d'Interior, Felip Puig, va anunciar ahir que el treball de substitució dels indicadors s'iniciarà aquesta mateixa setmana –a les autovies C-31 i C-32 sud– i s'haurà completat el pròxim 1 de març.

El nou sistema de gestió del trànsit suprimeix la prohibició genèrica de circular per sobre de 80km/h i aplica a cada via la velocitat màxima que el gestor d'aquesta via (Servei Català de Trànsit, Ministeri de Foment o Túnels de Vallvidrera) considera més adequat en funció de les condicions de seguretat (vegeu el gràfic). A les vies amb sistema de velocitat variable (plafons lluminosos), la velocitat màxima podrà ser regulada a la baixa també per motius de gestió de la densitat del trànsit o per contaminació atmosfèrica.

De moment, el sistema de velocitat variable només està operatiu a les autovies C-31 i C-32 sud, però el conseller Felip Puig va anunciar que podria estar implantat a totes les vies ràpides de l'àrea de Barcelona “durant aquesta legislatura”, i en funció de la disponibilitat econòmica de la Generalitat.

La substitució dels senyals fixos d'autovies i autopistes afectades tindrà un cost de 76.000 euros, mentre que l'extensió del sistema de velocitat variable a tota l'àrea afectada costarà 6 milions d'euros. Segons el conseller Felip Puig, el projecte actual serà un 25% més econòmic que el projecte previst pel del govern tripartit.

La zona on s'aplica des de l'1 de gener del 2008 la velocitat màxima a 80km/h inclou un total de 78 quilòmetres d'autovies i autopistes (43 quilòmetres regulats amb senyals fixos i 35, amb plafons de velocitat variable).

Les vies on es percebrà més el canvi anunciat ahir pel conseller Felip Puig seran la C-32 i l'AP-2, amb quatre trams que passaran dels actuals 80 als 120km/h. Sis trams més passaran del límit actual de 80 km/h als 100 km/h i un tram, dels 80 als 90.

Per contra, per motius de seguretat, obres o proximitat de zones urbanes, es mantindrà l'actual límit de velocitat de 80 km/h en vuit trams d'autovies. Cal recordar, en aquest sentit, que abans de l'1 de gener del 2008 –data d'entrada en vigor de la limitació genèrica–, dins els 16 municipis afectats, ja hi havia 17,7 quilòmetres on no es podia circular a més de 80 per hora.

Racionalitat al volant

Felip Puig va criticar de manera implícita el govern tripartit insistint que el nou model de gestió del trànsit a l'àrea de Barcelona vol fugir de dogmatismes per aplicar uns límits de velocitat que el conseller va considerar de “més racionals i flexibles”.

En aquest sentit, Puig va detallar que el nou sistema es revisarà d'aquí a tres i sis mesos per mirar de solucionar possibles problemes en els nous límits de velocitat.

Respecte al risc que la nova regulació tingui impacte negatiu en la contaminació atmosfèrica, Puig va afirmar que els estudis realitzats fins ara “són contradictoris”. En una prova de laboratori, és possible que un cotxe circulant a 80 km/h contamini menys que un que va a 100, però “hi ha molts altres factors que compliquen el càlcul”, va dir Puig.

El conseller va destacar, però, que la plena efectivitat del nou sistema es farà realitat quan es completi l'aplicació de la velocitat variable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 03/02/2011 10:58

A mi el que em preocupa, és que la velocitat màxima d'una carretera, que hauria de ser una decisió estrictament tècnica (determinada en funció de variables com el traçat, la intensitat de trànsit, la seguretat o factors ambientals tals com les emissions i el soroll) s'hagi pogut convertir en un tema polític de primer ordre, en haver estat elevada al rang de "promesa" electoral, per part del principal partit de Catalunya, vencedor de les eleccions.

I mentre la gent es preocupa de si es pot anar a 80, 100 o 120 km/h per carretera, la velocitat mitjana del ferrocarril entre Barcelona i Blanes, Vic, Igualada o Manresa no supera els 60 km/h, (arribant en alguns casos a ser de 40 km/h) cosa que no sembla preocupar gaire ni a polítics, ni a periodistes ni a la "societat civil".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/02/2011 23:17

http://www.ara.cat/territori/zona_80-ve ... 58730.html

Els accessos a Barcelona
L'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf, fora de la zona 80 a partir de les 6 del matí de dilluns

La senyalització es començarà a modificar la nit de diumenge a dilluns. Aquests seran els primers vials en els quals s'aplica l'augument dels límits de velocitat

REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 04/02/2011 18:17


La zona 80 comença a desmuntar-se a la C-31 sud (autovia de Castelldefels) i a la C-32 sud (autopista del Garraf) el proper dilluns, 7 de febrer. A partir de les 6 del matí el límit de velocitat canviarà dels 80 km/h als 100 o 120 en funció del tram. El canvi comportarà la retirada i substitució dels senyals fixos i la modificació dels senyals lluminosos que mostren la velocitat màxima a la qual es pot circular en aquestes dues vies. El Servei Català de Trànsit ha establert un període de transició entre l'antiga i la nova velocitat entre les 10 de la nit de diumenge, quan començaran a fer-se els canvis, i les sis del matí de dilluns, quan ja seran definitius.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/02/2011 17:13

http://www.ara.cat/societat/anticiclo-e ... 58033.html

Un anticicló evitarà superar els 80 km/h el primer dia de flexibilització

Tot i que aquesta nit es realitzen els treballs de substitució de senyals de limitació a 80 km/h a la C-31 i C-32 sud, un anticicló evitarà que dilluns es pugui prémer més l'accelerador


REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 06/02/2011 13:29


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat que no es podrà circular a més de 80 Km/h als accessos a Barcelona el primer dia de flexibilització de la velocitat variable. Recoder ha dit que el Govern ho ha decidit després que el Servei Meteorològic de Catalunya hagi alertat que el territori està patint "una situació anticiclònica intensa" que en cas que s'apliqués la mesura podria perjudicar la qualitat de l'aire a l'àrea metropolitana. El conseller ho ha explicat en una visita a Perafita (Osona) on ha recordat que l'informe del pla de correcció dels problemes de contaminació de l'aire ja contemplava que es pogués flexibilitzar la velocitat a la baixa en aquests cassos.

http://www.ara.cat/societat/80_km-h-ant ... 58161.html

Per què l'anticicló no ens permet superar els 80 km/h?

Les situacions anticiclòniques no afavoreixen la renovació de l'aire i concentren els contaminants prop de la superfície


MARC CANDELA
Barcelona | Actualitzada el 06/02/2011 16:42


La pressió atmosfèrica és una variable que ens indica el pes de l'aire que hi ha sobre un indret determinat. L'anticicló és, bàsicament, un nucli d'altes pressions atmosfèriques i, per tant, un pes excessiu de l'aire que hi ha sobre els nostres caps.

Això impedeix els ascensos de l'aire que hi ha prop de la superfície i, en conseqüència, no permet o no afavoreix la formació de núvols. És per aquest motiu que l'anticicló s'associa sovint a un temps assolellat.

Al mateix temps, les situacions anticiclòniques també es caracteritzen per una absència de vent o, dit d'una altra manera, dels moviments horitzontals de l'aire.

Per tant, quan l'anticicló és el gran dominador del panorama meteorològic, no es produeixen intercanvis verticals ni horitzontals de l'aire i, en conseqüència, no hi ha una renovació de l'aire més proper a la superfície.

Amb aquests condicionants, tota la contaminació generada per la indústria i el trànsit rodat -entre d'altres- no es dispersa i s'acumula molt aprop d'on ha estat generada. Aquest és el motiu que explica que, en les situacions de domini anticiclònic o d'altes pressions, s'intenti minimitzar la generació de contaminants i que, per exemple, la conselleria de Territori i Sostenibilitat no permeti superar el límit de 80 km/h als accessos a Barcelona.

I, molt probablement, la mesura es mantindrà en vigor durant tota la setmana, ja que les últimes actualitzacions dels models meteorològics no insinuen canvis a mig termini i l'anticicló no sembla que s'hagi d'allunyar de les nostres contrades abans de 6 o 7 dies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/02/2011 15:27

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... engui.html

“Això del 80, no hi ha qui ho entengui”

La majoria de conductors no superava ahir el límit per por de la multa
La coincidència de senyals de llum i fixos amb límits diferents genera confusió


08/02/11 02:00 - viladecans - Carles Sabaté

Confusió i escepticisme resumirien el sentiment i la opinió dels conductors que ahir estrenaven la velocitat variable a la C-31 i la C-32, els dos accessos a l'àrea metropolitana de Barcelona on s'ha aixecat el límit de 80 km/h, que ahir, però, un altre cop no es podia sobrepassar per “raons ambientals”, segons advertien els panells lluminosos.

La majoria de conductors no superava el límit dels 80 km/h que indicaven els panells, malgrat que confon, i força, el fet que a sota de cada indicador electrònic n'hi ha un altre que situa el límit a 100 o a 120 km/h. “Això és un desgavell i no hi ha qui ho entengui”, es queixava una veïna de Gavà Mar, Guadalupe Villarroel, perquè primer es retalla la velocitat, després diuen que s'aixeca i ara, no. I és que la contaminació ha fet una mala jugada al Servei Català del Trànsit (SCT), que s'ha vist obligat a estrenar un canvi de normativa en una situació d'excepcionalitat. Com totes les modificacions en l'àmbit del trànsit, “caldrà un temps d'adaptació”, admet Ivan Muñoz, que circula cada dia per l'autovia de Castelldefels i que es declara contrari al 80km/h: “Només ens afectava el Baix Llobregat, i un cop ens acostumem a prioritzar els panells lluminosos als senyals fixos, tot serà més quotidià”. No va ajudar a l'estrena tranquil·la l'avaria en un dels panells lluminosos que no canviava el límit a primera hora del matí. “Jo per si de cas, sempre vaig i aniré a 80km/h”, advertia Lluís Bel. “És clar que els desgavell ajudarà a recaptar més diners, com la majoria de les mesures que adopta qualsevol administració”, es queixava. A les benzineres de l'autovia i l'autopista del Garraf no es parlava ahir de cap altra cosa que no fos “l'embolic dels senyals”. El codi de circulació adverteix clarament que els senyals lluminosos sempre prevalen sobre els fixos. Però qui recorda aquest article abans de seure al volant o pujar a la motocicleta?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 08/02/2011 15:47

Avui ha escrit:El codi de circulació adverteix clarament que els senyals lluminosos sempre prevalen sobre els fixos. Però qui recorda aquest article abans de seure al volant o pujar a la motocicleta?
No és excusa. Si pocs ho saben, una bona colla de conductors haurien de tornar a l'autoescola.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”