Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 19/12/2006 9:45

a 2500rpm en quarta consumiràs menys que a 2000rpm en cinquena, la potencia que necessites és menor i per tant pitjaràs menys l'accelerador.

tornant al tema d'anar a 80, jo crec que NO disminuirà la contaminació, per començar, d'entrada a Barcelona provocarà per efecte acordió retencions, que augmenten el consum i les emissions contaminants, i després, en hora punta ja voldrien molts poder anar a 80!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 11:43

Hola!

A veure, per consumir el mínim cal anar en la marxa més llarga possible i en el menor règim de voltes que possibiliti aquesta marxa. Però clar, un cop hem arribat a l'última marxa, ja l'hem liada, perquè anirem augmentant el règim de voltes fins anar a parar a un règim gens econòmic. Tingueu en compte que la sisena marxa de molts vehicles d'alta gamma només té un sentit d'economia: simplement, doncs, s'han posat per consumir menys un cop el cotxe està a velocitat de creuer, ja que les seves prestacions no deixen fer adelantaments o accelerar amb seguretat.

Mortadel·lo, tingues en compte que menys velocitat no significa majors embussos. Això no és cert. Per fer entrar cotxes a Barcelona a 120 km/h necessites molt d'espai de la via per la distància de seguretat entre vehicles; en canvi a 80 km/h pots fer entrar un nombre major de vehicles. Passa igual que amb els trens: a majors velocitats, hi ha freqüències de pas que són perilloses; amb una velocitat adequada pots fer passar molts trens sense embussar la línia. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 19/12/2006 12:17

però si tens 1000 cotxes a 120 i els del davant han de frenar a 80, ja la tens liada :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/12/2006 23:14

JaMiRo! ha escrit:Feu una ullada aquí, a on diu "Consejos para ahorrar carburante". No us estic mentint pas:

El consumo de carburante aumenta en función de la velocidad elevada al cuadrado. Un aumento de velocidad del 20% (pasar por ejemplo de 100 a 120 km/h), significa un aumento del 44% en el consumo (de 8 l /100 km a 11,5 l /100 km).

Igualment, sempre podeu fer una ullada a la corba de consum d'un vehicle automòbil. Ja veureu a què em refereixo amb això de contaminar més a partir de determinades velocitats.

;)
La prova pràctica la tinc amb l'ordinador de bord del meu cotxe: a 80 em pot marcar 5 litres en terreny pla i sense vent, a 120 està en 7. I recordeu que el consum és de litres per 100 km, és a dir que si fem 100 km a 80, gastem 5 litres, a 120 seran 7.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimecres 20/12/2006 0:22

Mortadel·lo ha escrit:però si tens 1000 cotxes a 120 i els del davant han de frenar a 80, ja la tens liada :D
Això és el que passa actualment. A les entrades a BCN, els cotxes han de passar en algun moment dels 120 km/h als 50 km/h. Als primers aquest canvi els agafa just a l'entrada, una estona més tard la gent que ha de baixar a 80 ja estan més lluny de BCN...Al cap d'una estona, i bastant més endarrera, cal parar completament. Si tots anem a 80 km/h una estona abans d'arribar a BCN, entraran més cotxes, sense necessitat d'aturar-se del tot.

No defenso la mesura dels 80 km/h a tota l'AMB, però no és cert que com més ràpid es pugui anar per les autopistes i autovies més cotxes podran entrar a BCN.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 20/12/2006 19:34

Hola!
Albert ha escrit:Si tots anem a 80 km/h una estona abans d'arribar a BCN, entraran més cotxes, sense necessitat d'aturar-se del tot.
Eeeeeeeeeeeeeeeeeexactament. Just el que comentava jo anteriorment. ;)

Diguèssim que a molta velocitat, si hi ha massa cotxes es "molesten" entre ells, generant problemes que deriven en parades i embussos.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 21/12/2006 12:33

i de sortida què? :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 21/12/2006 13:15

aarongilp ha escrit:Estic just a la meitat del meu període de L (em queden 6 mesos i 2 dies) i no sabeu la rallada que és anar a 90-100 per autopista per culpa d'algun inutil que es pensa que els novells no sabem conduir...
Des de quan els novells teniu dret a circular a més de 80?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 21/12/2006 13:56

No en ténen dret. Però per a anar a 80, jo aniria per nacional i no per autopista. Al menys no pagaria peatge.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 21/12/2006 13:59

Platanito ha escrit:
aarongilp ha escrit:Estic just a la meitat del meu període de L (em queden 6 mesos i 2 dies) i no sabeu la rallada que és anar a 90-100 per autopista per culpa d'algun inutil que es pensa que els novells no sabem conduir...
Des de quan els novells teniu dret a circular a més de 80?
Des que ho dic jo :D Aviam, això és un tema apart, però bàsicament, trobo més encertada la opció francesa, de permetre als novells anar fins a 110. A 80 no hi va ningú, ets una molèstia per al trànsit i a més tardes un terç més del que tardaries si anessis a 120. Per anar, no sé, de Barcelona a Gavà, per exemple, si vas a 80 tardaras 5 minuts més, però si vas de Girona a Terrassa tardaràs vora mitja hora més.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 21/12/2006 14:01

orique ha escrit:No en ténen dret. Però per a anar a 80, jo aniria per nacional i no per autopista. Al menys no pagaria peatge.
El temps es duplica (en serio) en el trajecte que solc fer per autopista (Girona - Terrassa). Per això, no vaig en cotxe, i quan em tregui la L, com que no sabré conduïr, seré un perill al volant perquè no el controlaré.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 21/12/2006 15:47

aarongilp ha escrit:trobo més encertada la opció francesa, de permetre als novells anar fins a 110. A 80 no hi va ningú, ets una molèstia per al trànsit i a més tardes un terç més del que tardaries si anessis a 120.

Per anar, no sé, de Barcelona a Gavà, per exemple, si vas a 80 tardaras 5 minuts més, però si vas de Girona a Terrassa tardaràs vora mitja hora més.
Em fa por només de pensar que els nengs puguin anar ja a 110 durant el primer any de conducció. Per sort, la llei ho prohibeix, i qui ho incompleix comet una infracció.

No sé com ho has calculat (bé, sí que ho sé, és el paradigma de la inversió dels percentatges, nom que m'acabo d'inventar però que li escau), i sé que no t'hauria de dir això, però a mi em surt que reduir de 120 a 80 suposa trigar un 50% més (de trigar una hora a fer 120 quilòmetres passaries a trigar una hora i mitja). Al contrari, accelerar de 80 a 120 suposa retallar el temps en una tercera part, és a dir, a dues terceres parts de l'original.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 21/12/2006 16:13

Que consti que en cap cas defenso les infraccions de trànsit.

Però en el cas del trajecte Girona - Terrassa no hi ha pas gaire alternativa viable a l'autopista. La N-II va pel Maresme, per la qual cosa fa falta prendre a Maçanet la carretera de Sant Celoni (la C-251) fins a Granollers. A partir d'allà, o es fa C-17 fins a Montcada i allà es pren la N-150 creuant Cerdanyola i Sabadell o es va per la infame C-1415 via Caldes de Montbui i Castellar del Vallès.

Recordar també que circular a 80 km/h per autopista és perfectament legal.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 21/12/2006 16:47

M'he expresat fatal, però se m'ha entès bé el que volia dir. I alto, els nengs van a 110 i més en el seu primer any de conducció. Poques L voràs que vagin a 90-100, i menys encara a 80. I per molt legal que sigui circular a 80 (o a 60) per autopista, molestes, i molt, si aquesta només té 2 carrils, i molestes parcialment si en té 3.

El problema d'un novell no és la velocitat (el primer dia de pràctiques amb l'autoescola ja em van deixar anar per carretera amb vmax = 100), sinó altres coses, com la destresa a l'hora d'aparcar, circulació per una carretera de corbes o circulació urbana (arranca frena i para, arranca frena i para, . En aquestes coses sí és recomanable ser novell, és a dir, portar la L i ser-ne conscient. Ara bé, amb el tema velocitat, el límit actual trobo que és massa baix.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 13/02/2007 9:27

http://www.avui.cat/
----------------------------------------
L'Ajuntament de Barcelona defensa el límit de 80 per hora a tota la Regió Metropolitana
El consistori demana prohibir el pas de camions per les rondes per reduir la contaminació
Circular a menys velocitat evitarà embussos

Joaquim Elcacho

La reducció de la velocitat en les vies ràpides que proposa el pla d'actuació contra la contaminació a la Regió Metropolitana de Barcelona "és una mesura vàlida i necessària tant per reduir l'emissió de partícules a l'atmosfera, com per reduir els embussos a les portes d'entrada a la ciutat". Aquests són els arguments de l'Ajuntament de Barcelona per defensar l'acompliment de la proposta de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat a carreteres i autopistes dels 40 municipis contaminants a l'àrea metropolitana.

L'informe municipal, elaborat per les àrees de mobilitat, salut pública, energia i medi ambient, s'ha incorporat al tràmit d'al·legacions del pla d'actuació contra la contaminació elaborat pel departament de Medi Ambient.

L'Ajuntament de Barcelona demana, d'altra banda, "una nova mesura que regulés la circulació de camions de pas per les rondes de Barcelona i la mateixa ciutat". L'informe indica que "la no circulació" de camions per les rondes reduiria la contaminació i la congestió de trànsit, una forma de reduir l'emissió de gasos).

Imma Mayol, tercera tinent d'alcalde, va detallar que tot i presentar un informe de 46 pàgines amb anàlisis i suggeriments, l'Ajuntament de Barcelona valora "positivament" el projecte de pla d'actuació elaborat per Medi Ambient.

Entre les "observacions tècniques" de l'Ajuntament, Imma Mayol destaca la petició d'un pla d'inversions que detalli com i qui s'haurà de fer càrrec de les inversions previstes. D'altra banda, l'informe municipal indica que algunes de les actuacions previstes per Medi Ambient en la creació d'infraestructures de transport públic tenen "un calendari poc realista" o "difícilment assumible".

Dos dels apartats amb més objeccions tècniques de l'Ajuntament són els referits a la substitució de les centrals elèctriques del Besòs i la proposta de construcció d'una central de cicle combinat al port de Barcelona. L'informe municipal demana que s'estudiï l'impacte que les noves centrals en la temperatura de l'aigua del mar (utilitzada com a refrigerant), que es garanteixi que no provocaran un increment real de les emissions contaminants i que les actuacions compensatòries suposaran un benefici efectiu per a la qualitat de l'aire a la ciutat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/05/2007 0:25

Tret de l'Avui, 23/05/07

--------------------------------------------------------------------------------------

El govern rebutja limitar la velocitat a 80 km/h

La proposta de Medi Ambient pretenia reduir la contaminació en 40 municipis de l'àrea de Barcelona | La mesura, a punt de ser aprovada, passarà a ser només una "recomanació"

Joaquim Elcacho

La mesura més cridanera del pla d'actuació contra la contaminació en 40 municipis de l'àrea de Barcelona, la "reducció del límit màxim de velocitat a les autopistes, autovies i carreteres principals a 80 quilòmetres per hora", no tirarà endavant. El govern ha decidit fer marxa enrere i reconduir la proposta presentada el 14 de desembre pel departament de Medi Ambient i Habitatge.

La projecte de decret que estudia ara el govern es limita a indicar que, "en una primera fase s'ha establert com a velocitat màxima recomanada 80 km/h a les vies ràpides de la zona 1 [els municipis més contaminats] i 90 km/h a les vies ràpides de la zona 2", segons el text consensuat per sis departaments del govern al qual ha tingut accés l'AVUI. El mateix text apunta que, "en una segona fase [a partir de l'1 de gener del 2009], s'ha de regular el límit màxim de velocitat de circulació per trams de via en funció de diferents paràmetres com la contaminació, la congestió, la seguretat i la capacitat de dispersió del medi atmosfèric". "El procediment per aplicar aquesta mesura serà aprovat per la comissió rectora del pla d'actuació" contra la contaminació a l'àrea de Barcelona, indica el projecte que podria ser aprovat pel govern definitivament al mes de juny.

De fet, l'oposició dins el govern a la proposta elaborada per Medi Ambient ha obligat fins i tot a canviar el títol de l'epígraf d'aquesta mesura del pla contra la contaminació. Mentre que originalment, la mesura codi STAE02 portava el títol Reducció dels límits de velocitat a les vies ràpides i reducció de la velocitat real de conducció, ha passat ara (segons l'esborrany més recent, de l'abril passat) a denominar-se, simplement, Gestió de la velocitat de circulació.

Curiosament, el nou esborrany manté les anàlisis tècniques sobre els beneficis ambientals que comportaria reduir els límits de circulació a 80 km/h a totes les autopistes, autovies i carreteres de la regió de Barcelona. Així, tant el document antic com la nova redacció destaquen que si els vehicles circulessin a menys de 80 km/h s'aconseguiria reduir un 17% la contaminació per òxids de nitrogen i un 7% la contaminació per partícules en suspensió de diàmetre inferior a 10 micres.

Apartats més ambiciosos

El pla d'actuació contra la contaminació als 40 municipis de l'àrea de Barcelona (on s'inclou la revocada limitació dels 80 per hora) es tramita legalment con un projecte de decret. En un primer annex, aquest decret defineix l'objecte del pla d'actuació, l'àmbit d'aplicació i les normes d'aplicació i seguiment. En un segon apartat de més de 400 pàgines es descriuen les mesures i actuacions executives per a cada un dels sectors afectats.

A banda de la reconsideració del límit dels 80 per hora, el projecte finalment consensuat pel govern no presenta grans diferències respecte del projecte presentat el desembre passat.

Entre els apartats més destacats es troba l'obligació de presentar un balanç d'emissions de contaminants abans d'aprovar modificacions dels plans urbanístics dels municipis afectats: és a dir, no es podrà crear nou sòl urbanitzable si no es demostra que aquesta requalificació no suposarà un augment de la contaminació. De la mateix manera, les noves activitats industrials o energètiques (o les modificacions de les ja existents) hauran de garantir mesures compensatòries per evitar un augment de la contaminació.

El pla d'actuació recull també totes les actuacions de millora de la mobilitat i el transport previstes a l'àrea de Barcelona que poden reduir la contaminació, incloent-hi accions al port i l'aeroport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 24/05/2007 8:32

Repeteixo... Limitacions temporals electròniques....

Un dia laboral en hora punta pot ésser molt necessari, però un diumenge al matí, que vas sol per l'autovia...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/05/2007 10:55

megapauer ha escrit:Repeteixo... Limitacions temporals electròniques....

Un dia laboral en hora punta pot ésser molt necessari, però un diumenge al matí, que vas sol per l'autovia...
No es tracta només de gestionar el flux del trànsit sinó també de reduir les emissions contaminants. I és anant a 80 que un cotxe té el consum més baix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 24/05/2007 11:15

Guigui ha escrit:
megapauer ha escrit:Repeteixo... Limitacions temporals electròniques....

Un dia laboral en hora punta pot ésser molt necessari, però un diumenge al matí, que vas sol per l'autovia...
No es tracta només de gestionar el flux del trànsit sinó també de reduir les emissions contaminants. I és anant a 80 que un cotxe té el consum més baix.
a 60 encara el té més baix, i a 50 encara més, i si no el mous, encara menys, i si no el fabriques, encara millor, on poses el límit?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 24/05/2007 11:16

Guigui ha escrit:
megapauer ha escrit:Repeteixo... Limitacions temporals electròniques....

Un dia laboral en hora punta pot ésser molt necessari, però un diumenge al matí, que vas sol per l'autovia...
No es tracta només de gestionar el flux del trànsit sinó també de reduir les emissions contaminants. I és anant a 80 que un cotxe té el consum més baix.
a 60 encara el té més baix, i a 50 encara més, i si no el mous, encara menys, i si no el fabriques, encara millor, on poses el límit?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”