Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: 4% menys d'emissions

Entrada Autor: wefer » Dilluns 06/10/2008 11:24

Guigui ha escrit:Els 80 quilòmetres per hora redueixen les emissions en un 4%, però els objectius inicials encara queden lluny
La limitació de la velocitat als 80 quilòmetres per hora a les vies d'accés a Barcelona ha reduït en un 4% les emissions, segons un estudi del Barcelona Supercomputing Center.
Això seria correcte, si no fos que:
http://www.lavanguardia.es/
El tráfico se reduce entre un 4 y un 6% por la crisis
Estacionamientos, venta de carburante, tráfico dentro y fuera de la ciudad: todo cae | El autobús es el primero en notar la reducción de la movilidad: ya ha bajado | Barcelona y Madrid llevan años asediando con éxito el tráfico privado en el centro

Cada vez que el Barça ha jugado una final a vida o muerte, el sistema de alcantarillado de Barcelona ha entrado en carga (miles de litros circulan peligrosamente y de pronto por la red) en los primeros minutos de la media parte. La gente se despega de la tele y aprovecha para ir al lavabo. Casi todo lo que ocurre en una ciudad responde a una lógica.

Cualquiera que haya pasado un tiempo largo fuera de la ciudad se habrá dado cuenta: hay menos coches en Barcelona. Bastantes menos que tiempo atrás. Tal vez un año. Esto también tiene su explicación. Pero en esta ocasión no es tan simple como en la hora punta del desahogo durante los grandes partidos. La crisis económica puede dar razón de una parte de esta reducción del tráfico. Pero no toda.

En términos generales, en los últimos meses el tráfico privado en Barcelona se ha reducido. Todos los indicadores lo demuestran. Ha bajado el número de vehículos que aparcan en los estacionamientos públicos y privados entre un 4% y un 6%, en función de las zonas. Y ha ocurrido algo parecido en las zonas azules. El consumo de combustible, según el gremio de garajes y gasolineras de Barcelona, ha caído este último mes de agosto entre un 6% y un 8% en la ciudad. Fuera, la caída de ventas ha sido mucho mayor.

Los indicadores de tráfico contabilizados por el Ayuntamiento advierten una caída en el primer semestre del 2,3%. Todo el mundo da por hecho que en el segundo semestre (en julio se produjo el punto de inflexión: la constatación de que el paro no decrece) esa tendencia irá a más.

Fuera de Barcelona las autopistas de peaje de acceso a la ciudad han registrado en el primer semestre del año reducciones que van del 4% al 1,7% en función del corredor. Los indicadores estimados para el resto del año señalan, de igual modo, una tendencia a la baja. El conseller de Interior, Joan Saura, admitía ayer que el tráfico ha descendido: "No sabemos todavía cuánto, pero ha bajado. Habrá que ver que ocurre en los próximos meses".

Esta semana la Autoritat del Transport Metropolità presentará la encuesta de movilidad del área metropolitana de Barcelona para el año 2007 con un avance sobre los datos de este año. En líneas generales coincidirá con este diagnóstico. Se trata de una tendencia decreciente. Más fuerte en la segunda mitad del 2008 que en la primera.

Respecto al transporte público se confirmará también la reducción de viajes en autobús, que han caído un 11,9% por motivos diversos a los que no es ajena la crisis. Si en la primera mitad del año el transporte de superficie ha sido el que más ha padecido la reducción de movilidad, ahora, en la medida en que la crisis profundice su impacto, se sumará el metro. "La tendencia apunta a que, en conjunto, cerraremos el año con menos pasajeros. Tal vez la caída alcance el 5%", asegura un alto responsable de Transports Metropolitans de Barcelona.

La evolución de la movilidad hacia un modelo decreciente responde al patrón esperado ante una caída de la economía. El transporte de superficie siempre es el primero en detectar la reducción de la demanda porque, en general, es el que acoge menos desplazamientos obligados, aquellos de los que se puede prescindir cuando mengua el bolsillo. Esto es lo que ha ocurrido en la primera mitad del 2008.

El siguiente paso se detecta en las llamadas horas valle del metro (el tiempo que discurre entre las horas punta de mayor demanda). Otra vez son los desplazamientos no obligados por el trabajo o el estudio los primeros en reducirse. Se trata de un comportamiento preventivo. Las cosas van mal, pero no tanto. La presencia de este indicador en la contabilidad del metro ya se está confirmando.

Lo peor se produce cuando cae el tráfico en horas punta en el metro. Lisa y llanamente, esa es gente que se ha quedado sin empleo. Ya no necesita viajar. Este dato todavía es incipiente, pero hay algunos indicios.

En suma, este es el recorrido que está siguiendo la estadística de usuarios del sistema público. De lo global a lo local: el caos de Wall Street recorre los pasillos del suburbano de Barcelona cobrándose pasajeros. En cualquier caso, no se trata de un mero juego estadístico porque todo lo que mengua la movilidad repercute en las cajas de los negocios privados. Si el suburbano barcelonés figurara en la lista de datos barajados por REMS - el simulador adquirido por la Moncloa para recrear modelos económicos y predecir escenarios-, todos los indicadores estarían en rojo.

La buena noticia es que este desolador paisaje estadístico está emborronado, tanto para el tráfico público como el privado. Es decir, tal vez no es tan grave como parece. Por ejemplo: no está claro si la caída de los indicadores de tráfico de la red de autopistas puede obedecer a la recuperación de la red de cercanías, atrofiada durante casi todo el 2007. Los automovilistas que han eludido las barreras de peaje en el primer semestre del 2008 pueden haber vuelto al tren. El problema está en que las cuentas de Renfe tampoco son del todo fiables porque durante muchos meses no ha cobrado billetes a sus pasajeros.

Algo parecido ocurre con el autobús perjudicado por dos fenómenos simultáneos: la huelga de los conductores en los primeros meses del 2008 y la consolidación del Bicing como alternativa en los recorridos cortos. La bicicleta acapara unos 40.000 usuarios día sólo en el área de Barcelona. Una buena parte habría que descontarla del bus de modo que no toda la caída debería ser imputable a la crisis.

¿Y el tráfico privado? Otro tanto. En realidad ya descendió en el 2006 y en la parte auditada del 2007 y en aquel momento formalmente España no estaba en crisis. Se redujeron especialmente los trayectos en automóvil particular dentro de la propia ciudad que se vieron compensados con un nuevo incremento del tráfico que accede de fuera hacia dentro. El saldo final se cerró en positivo en virtud de estos desplazamientos. La otra gran región metropolitana de España, Madrid, cerró su ejercicio con un esquema similar.

En los últimos años Barcelona y la mayor parte de las grandes concentraciones urbanas viven una decidida política de asedio al tráfico privado. Casi todas las medidas convergen en ese punto.

Se han extremado las medidas sobre la seguridad vial general con la imposición del carnet por puntos y el endurecimiento del código penal. Particularmente en Catalunya se ha desarrollado una estrategia contundente: se han multiplicado los radares urbanos e interurbanos y se ha reducido la velocidad en todas las vías de la región metropolitana. Todas estas medidas se van superponiendo. Barcelona, además, ha generalizado la restricción del aparcamiento y ha reducido el espacio que la ciudad consagra al coche. Se trata de un cambio de modelo que influye sobre todo el sistema. El coche ha dejado de ser la especie protegida del paisaje urbano.

Pero lo objetivamente evidente es que si la movilidad privada disminuye y no crece la pública, algo está pasando que influirá, más tarde o más temprano, en su bolsillo.
Per tant, si la contaminació ha baixat un 4%, i el trànsit s'ha reduït entre un 4 i un 6%, la mesura dels 80 Km/h només la podem qualificar de fracàs total i absolut.
que no ens venguin la moto els nostres polítics, si us plau...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 06/10/2008 12:52

Guigui ha escrit:Notícia de l'Avui:

Els 80 quilòmetres per hora redueixen les emissions en un 4%, però els objectius inicials encara queden lluny
Sincerament patètic i vergonyós.

S'han plantejat aquests "genis" d'on prové realment la contaminació. De debò creuen que els culpables número 1 són els cotxes? Perquè totes les calefaccions de gasoli també contaminen com els cotxes. O les empreses que utilitzen el petroli i derivats com a font de producció d'energia dins de l'àrea metropolitana i a quantitats centenars de vegades superiors que els cotxes.

A més a més a mi em sembla genial els cotxes que et sol·lucionin la contaminació. Pero cotxes de 50-60 cavalls no són alternativa per a viatges mitjans (de 200 a 400 kilòmetres) on sovint el transport públic no és alternativa sinó gairebé testimonial. I l'únic cotxe decent que és el Prius a mi no em convenç en rediment i menys en comoditat que em poden donar algunes grans marques alemanes, que per cert, també han reduït força el consum. El BMW 320d he pogut comprobar directament com consumeix menys de 5 litres de mitjana amb una modalitat de conducció tranquila. I són 177 CV.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 06/10/2008 23:37

Si a mi m'haguessin preguntat fa uns mesos què em semblava aquesta mesura no m'hagués semblat bé, però ara només ho veig positiu, i no només és la contaminació el que disminueix gràcies a la mesura, és també el soroll, pel que fa a que la disminució no sigui tan significativa, tampoc sabem quina part de la contaminació atribuïble als cotxes ha disminuït en proporció, només una dada global que és positiva, jo estendria el 80 fins el Peatge de Martorell, la B-30 i el peatge de La Roca, així no es podria dir que on acaba el 80 la gent fa la gran accelerada, la farà després d'on s'hagi d'aturar en tot cas.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 06/10/2008 23:47

visir5704 ha escrit:Si a mi m'haguessin preguntat fa uns mesos què em semblava aquesta mesura no m'hagués semblat bé, però ara només ho veig positiu, i no només és la contaminació el que disminueix gràcies a la mesura, és també el soroll, pel que fa a que la disminució no sigui tan significativa, tampoc sabem quina part de la contaminació atribuïble als cotxes ha disminuït en proporció, només una dada global que és positiva, jo estendria el 80 fins el Peatge de Martorell, la B-30 i el peatge de La Roca, així no es podria dir que on acaba el 80 la gent fa la gran accelerada, la farà després d'on s'hagi d'aturar en tot cas.
Veig que no t'has llegit els darrers missatges del fòrum...

Si s'ha reduït la contaminació dels cotxes un 4% i ha disminuït el transit per la crisi un 4% vol dir que la reducció de 120 a 80 NO HA SERVIT DE RES.

Pura lògica i matemàtica de primer d'EGB.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 06/10/2008 23:51

megapauer ha escrit:
visir5704 ha escrit:Si a mi m'haguessin preguntat fa uns mesos què em semblava aquesta mesura no m'hagués semblat bé, però ara només ho veig positiu, i no només és la contaminació el que disminueix gràcies a la mesura, és també el soroll, pel que fa a que la disminució no sigui tan significativa, tampoc sabem quina part de la contaminació atribuïble als cotxes ha disminuït en proporció, només una dada global que és positiva, jo estendria el 80 fins el Peatge de Martorell, la B-30 i el peatge de La Roca, així no es podria dir que on acaba el 80 la gent fa la gran accelerada, la farà després d'on s'hagi d'aturar en tot cas.
Veig que no t'has llegit els darrers missatges del fòrum...

Si s'ha reduït la contaminació dels cotxes un 4% i ha disminuït el transit per la crisi un 4% vol dir que la reducció de 120 a 80 NO HA SERVIT DE RES.

Pura lògica i matemàtica de primer d'EGB.
I jo veig que no has llegit el meu missatge, jo el que he dit és que no sabem com hem d'interpretar realment aquestes dades.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 07/10/2008 9:33

visir5704 ha escrit:I jo veig que no has llegit el meu missatge, jo el que he dit és que no sabem com hem d'interpretar realment aquestes dades.
Em sembla a mi que si s'ha reduït entre un 4 i un 6% el trànsit, i un 4% la contaminació, està ben clara la relació directa entre ambdós, i no admet gaire discussió :?
4% menys de cotxes = 4% menys de contaminació produïda pels cotxes.
No té més...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/10/2008 12:04

wefer ha escrit:Em sembla a mi que si s'ha reduït entre un 4 i un 6% el trànsit, i un 4% la contaminació, està ben clara la relació directa entre ambdós, i no admet gaire discussió :?
4% menys de cotxes = 4% menys de contaminació produïda pels cotxes.
No té més...
Sempre hi ha la possibilitat de que altres fonts de contaminació (indústria, emissions domèstiques, etc.) hagin variat. I això pot voler dir que la contaminació dels vehicles hagi augmentat si les altres fonts han disminuït, que hagi disminuït més si les altres fonts han augmentat proporcionalment, o que el percentatge de totes les fonts d'emissions mantinguin la mateixa proporció.

Ara, el fet que la informació "oficial" no en parli, indica més aviat que la contaminació dels cotxes ha baixat perquè s'ha reduït en la mateixa proporció la circulació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 09/10/2008 21:12

visir5704 ha escrit:jo estendria el 80 fins el Peatge de Martorell, la B-30 i el peatge de La Roca, així no es podria dir que on acaba el 80 la gent fa la gran accelerada, la farà després d'on s'hagi d'aturar en tot cas.
Si vols, pots anar a 80 km/h en aquests trams (és legal) però no estic d'acord amb tú. El que faltava...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 09/10/2008 23:00

Inicialmente la medida no me pareció bien, a día de hoy sus resultados no los podemos valorar en cuanto a temas de contaminación se refiere, a menos tráfico, menos contaminación. Así pues tocará esperar.
En cuanto a temas de accidentes en la entradas y salidas tengo mis dudas, pues misteriosamente no hay datos.
En cuanto a que ha mejorado la fluidez del tráfico, la verdad no lo veo, los atascos siguen en las horas punta y seguirán por tiempo.
Lo más absurdo de esta limitación es que a las 0:30h de la noche,sin apenas tráfico corras el riesgo de dormirte al volante, pues lo tramos sur de acceso a Barcelona se hacen eternos.
Y volviendo a la contaminación, que se creen estos gobernantes, sólo contamina el coche?, veo un montón de chimeneas más chulas soltando hermoso humo. Si de verdad quieren que no se contamine no hay más alternativa que el coche eléctrico, pero claro no interesa. Tanto habla de innovar, innovar e innovar, ¿para cuando el coche eléctrico?, porque hay algo claro, de mi casa a Rubí en coche, 23 minutos. De mi casa a Rubí en transporte provado..., 58.
Señores no hay color.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dijous 09/10/2008 23:35

Bé tot i que hi ha dus notícies de disminució de les emissions i disminució del tràfic, en primer lloc sabem que són dues notícies diferents no sabem si s'han mesurat les dades en el mateix període.

L'origen de les emissions només el podem saber per estimacions, està clar que n'hi ha moltes més que les dels cotxes i que no totes les dels cotxes són a l'autopista, el que està clar és que un mateix cotxe consumeix molt menys a 80 que a 120, un 30 o 40 % menys i en viatges curts, fins a 30 km, el temps que es perd, per aquesta disminució de velocitat no arriba als 5 minuts.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 10/10/2008 15:00

visir5704 ha escrit:L'origen de les emissions només el podem saber per estimacions, està clar que n'hi ha moltes més que les dels cotxes i que no totes les dels cotxes són a l'autopista, el que està clar és que un mateix cotxe consumeix molt menys a 80 que a 120, un 30 o 40 % menys i en viatges curts, fins a 30 km, el temps que es perd, per aquesta disminució de velocitat no arriba als 5 minuts.
El tema del consum és FALS. Un cotxe consumeix menys a 80 km/h si mantén la 5a. velocitat. Si redueix per tenir una mínima sensació de reprís i va en 4a. consumeix més. Això ja ho van demostrar el RACC quan es va aprovar el canvi de normativa.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Divendres 10/10/2008 21:36

megapauer ha escrit:
visir5704 ha escrit:L'origen de les emissions només el podem saber per estimacions, està clar que n'hi ha moltes més que les dels cotxes i que no totes les dels cotxes són a l'autopista, el que està clar és que un mateix cotxe consumeix molt menys a 80 que a 120, un 30 o 40 % menys i en viatges curts, fins a 30 km, el temps que es perd, per aquesta disminució de velocitat no arriba als 5 minuts.
El tema del consum és FALS. Un cotxe consumeix menys a 80 km/h si mantén la 5a. velocitat. Si redueix per tenir una mínima sensació de reprís i va en 4a. consumeix més. Això ja ho van demostrar el RACC quan es va aprovar el canvi de normativa.
I què t'esperes que digui el RACC? el que és normal és anar sempre en la marxa més llarga possible a 80 km/h en 5a, a mi el RACC no em sembla res neutral en aquest aspecte i no considero res de referència la seva opinió.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 10/10/2008 22:18

visir5704 ha escrit:I què t'esperes que digui el RACC? el que és normal és anar sempre en la marxa més llarga possible a 80 km/h en 5a, a mi el RACC no em sembla res neutral en aquest aspecte i no considero res de referència la seva opinió.
Doncs bé que el Govern va reconèixer quelcom que el RACC afirmava: que hi havia un error en el càlcul.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Divendres 10/10/2008 22:29

Tampoc he dit que tot el que digui el RACC sigui mentida.
victorcasta ha escrit:
visir5704 ha escrit:I què t'esperes que digui el RACC? el que és normal és anar sempre en la marxa més llarga possible a 80 km/h en 5a, a mi el RACC no em sembla res neutral en aquest aspecte i no considero res de referència la seva opinió.
Doncs bé que el Govern va reconèixer quelcom que el RACC afirmava: que hi havia un error en el càlcul.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/10/2008 16:03

megapauer ha escrit:El tema del consum és FALS. Un cotxe consumeix menys a 80 km/h si mantén la 5a. velocitat. Si redueix per tenir una mínima sensació de reprís i va en 4a. consumeix més. Això ja ho van demostrar el RACC quan es va aprovar el canvi de normativa.
El tema del consum és CORRECTE. A velocitat constant (i d'això es tracta), un cotxe consumeix molt menys a 80 que a 120. No em baso ni en la Generalitat ni en el RACC, sinó en les meves pròpies observacions en el meu cotxe: en terreny pla i sense vent, 5,5 vs. 7,5 l/100 km.

Una altra cosa és que no hagin baixat les emissions per les retencions, perquè no cal dir que el trànsit fluid als accessos a Barcelona és més aviat l'excepció que no pas la norma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 11/10/2008 23:24

Guigui ha escrit:
megapauer ha escrit:El tema del consum és FALS. Un cotxe consumeix menys a 80 km/h si mantén la 5a. velocitat. Si redueix per tenir una mínima sensació de reprís i va en 4a. consumeix més. Això ja ho van demostrar el RACC quan es va aprovar el canvi de normativa.
El tema del consum és CORRECTE. A velocitat constant (i d'això es tracta), un cotxe consumeix molt menys a 80 que a 120. No em baso ni en la Generalitat ni en el RACC, sinó en les meves pròpies observacions en el meu cotxe: en terreny pla i sense vent, 5,5 vs. 7,5 l/100 km.
Tens un cotxe automàtic?

Perquè en el meu no passa i en diversos de lloguer tampoc. Consumeix igual a 80 en 4ª, a 100 en 5ª i a 120 en 6ª.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 11/10/2008 23:30

Cuando me enseñaron a conducir el profesor siempre me insisitia sobre tener siempre el coche vivo.
Señores, en 5ª a 80 Km/h mi coche, 64 caballos, está muerto.
Contaminaré lo mismo, mi seguridad va por delante, el coche debe ir mínimo a 2500rpm y a 80 en quinta yo no llego, tendré que poner 4ª y además iré más lento.
Los límites de velocidad a 80 Km/h en vías rápidas son absurdos a no ser que una mano negra tenga no sé que extraños intereses.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 12/10/2008 2:21

Guigui ha escrit:Una altra cosa és que no hagin baixat les emissions per les retencions, perquè no cal dir que el trànsit fluid als accessos a Barcelona és més aviat l'excepció que no pas la norma.
Exacte, per això la mesura fracassa: perquè la màxima contaminació es produeix a les hores punta, quan la velocitat no és de 80 Km/h, sinó que moltes vegades els cotxes estan parats.
En canvi, obliguen a anar a 80 Km/h en hores en que hi ha molts menys cotxes, quan la mesura és molt poc efectiva.
Per tant, considero que si no canvien les dades en els propers mesos, caldria derogar aquesta mesura i tornar a limitar les autopistes a les velocitats que estaven fins fa uns mesos.

Igualment, recordem que al govern li importa un rave la millora de la contaminació o la reducció d'accidents. La mesura l'únic que busca és reduir la contaminació amb vista a la propera posada en marxa d'una nova central tèrmica de cicle combinat que farà pujar ostensiblement els nivells de contaminació a l'Àrea de Barcelona.
Per més inri, cal dir que aquesta central és necessària per abastir la nova dessaladora, que a la vegada és necessària per abastir d'aigua l'AMB degut a la negativa de portar aigua de l'Ebre o del Roine... un cúmul de despropòsits d'ecologistes, polítics i altres personatges de dubtós origen, que ens porta a solucions surrealistes com aquesta mesura, que a sobre no funciona, ens toca els nassos, ens arruina el medi ambient i a sobre ens costa un ull de la cara.

Per llogar-hi cadires. :begut



Avatar de l’usuari
Gerard Muñoz Pleguezuelo
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: Gerard Muñoz Pleguezuelo » Diumenge 12/10/2008 12:33

Jo crec que la mesura no ha servit ni per reduïr la contaminació ni per millorar la circulació en hores puntes, m'explico.
Crec que cadascú té maneres difernets de conduïr un cotxe i depenent de cada persona de com i quan ha de posar cadascuna de les marxes perque connec de gent que a 80KM/h va amb la 4 i d'altres amb la 5 amb el mateix cotxe una altre cosa és si es porta automàtic (minoria) que llavors no serviria l'argument. L'atre cosa que he detectat que aqui no veig que ningú comenta és el tema dels camions, aquests qui els controla? perquè mare meva com es passen sinó que algú vagi per la B23 a l'alçada de Sant Feliu direcció Molins de Rei un dia d'entre setmana que correrà perill la seva integritat ja que els camions apart de passar-se per el forro la limitaió t'adelanten per l'esquerra la dreta et piten et fan llums i ho dic perquè he sigut dels qui ho ha patit i suposo que un camió si que contamina molt més que un turisme i ningú fa res amb aquestos personatges. Recordo que jo anant a uns 83 Km/h i els camions adelantant sense compasió. On son els mossos d'esquadra? tant que els hi agrada els diners i les receptes! :D
Per el que fa a la reducció de les retencions ho poso en moltissim dubte ja que a les 7:30h a la B-23 enllaç A-2 i direcció Diagonal es creen uns pollastres del 15 i potser alguns casos pitjor que abans o sigui que crec que res i quan arrenquen els camions en les congestions resa per no quedar-te al costat esquerre del camió perque et deixa el cotxe o el Bus en carbonilla segons el model de camió clar.
Crec que sería interessant que abans de limitar a sac les vies del Baix hauríen d'haver fet alguna prova pilot de velocitat variabe per saber si s'hauria millorat en hores punta la congestió i la contaminació i buscar solucions a treure els camions a través dels trens de mercaderíes i reduir la velocitat max dels camions en aquestes vies que crec que són els que més contaminen i amb diferència.

Pero clar aqui l'unic objectiu al meu parè és la de money money ja que la crisi fa buscar alternatives al pressupost. ;)

Salutacions.


Ajudem a millorar el transport públic com privat.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/10/2008 12:40

megapauer ha escrit:Tens un cotxe automàtic?
No. Canvi manual de 6 velocitats. La comparació és entre 80 en 5a (2400 rpm) i 120 en 6a (3200 rpm).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”