Trànsit estudia fer més estrets els carrils

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Trànsit estudia fer més estrets els carrils

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/01/2008 13:35

De L.V.:

Trànsit estudia estrechar los carriles de algunas vías rápidas para reducir la velocidad

El director del SCT, Josep Pérez Moya, aduce que "cuanto mayor es el carril, mayor es la sensación de que vas a menos velocidad de a la que podrías ir"

28/01/2008| Actualizada a las 12:20h

Barcelona. (Redacción y agencias).- El Govern de la Generalitat estudia estrechar los carriles de algunas vías rápidas para combatir el exceso de velocidad y a la vez poder crear otros carriles nuevos.

Seguir leyendo noticia

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha expuesto y razonado su iniciativa en varias entrevistas radiofónicas. "Cuanto mayor es el carril, mayor es la sensación de que vas a menos velocidad de a la que podrías ir", ha explicado. Pérez Moya cree que la medida también permitiría "ganar más arcén" para circular en situaciones de emergencias o para instalar nuevos carriles bus o de Alta Ocupación (VAO). No obstante, no quiso fijar una fecha de inicio de este tipo de intervenciones en la red viaria catalana.

También ha asegurado que desde que se aplica la prohibición de circular a más de 80 km/h en el área metropolitana de Barcelona, se ha registrado una mayor fluidez del tráfico.

En referencia a la alta siniestralidad registrada este mes de enero, ha afirmado que ha sido un "mes muy duro", en el que hasta ayer se produjeron 27 muertes en las carreteras catalanas, "el doble que en enero del año pasado".

Este fin de semana, en concreto, cuatro personas murieron en los tres accidentes de tráfico ocurridos en la red viaria catalana, algo que Pérez Moya ha calificado de "desastre". En toda la semana pasada fallecieron ocho personas al volante.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/01/2008 14:48

Si fan els carrils més estrets, que no facin com als carrers de Barcelona, on el carril bus ni tan sols és prou ample per encabir-los-hi. Ara, que també tinc molt la impressió de que hi ha gent que es pensa que de tant en tant ha de dir quelcom per sortir als mitjans perquè no crec que la mesura tingui gaire efecte: qui vulgui córrer per damunt dels límits, ho farà malgrat tots els impediments.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dilluns 28/01/2008 19:00

Aquesta mesurà provocarà més accidents i aniràs molt més nerviós conduint ja que hauràs d'estar atent a no sortir-te de la teva llinia.El que corren ho continuaràn fent però ara serà més perillòs perque podria topar amb un altre cotxe al estar més estrets els carrils.

Creació de nous carrils? Imatge Imatge Imatge :nono


Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/01/2008 21:51

I una altra cosa: els motoristes kamikazes que fan el viu passant entre cotxes continuaran fent de les seves, arriscant encara més la seva pell i la carrosseria dels cotxes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Gerard Muñoz Pleguezuelo
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: Gerard Muñoz Pleguezuelo » Dilluns 28/01/2008 22:07

Com sempre posant mesures absurdes.
Com be s'ha comentat abans, el tema dels motoristes pot ser massa, no perquè passent entre cotxes sinó perquè per les autopistes urbanes hi transita molt autobús que és molt més voluminos i clar un cop de vent del bus al motorista i aquest a terra i ja sabem el que pot acabar passant.
Enlloc de destinar bé els diners com per exemple augmentat l'amplada de la via d'una autopista en aquest cas parlo de la B-23 que és la que utilitzo per encavir-hi un carril Bus sense penalitzar els altres i sempre parlant per la seguretat dels usuàris siguin de T.P. o privat. El que fan son solucions de duro per gastar el minim possible i ficar-se les medalles. Vaja polítics que tenim.... :nono


Ajudem a millorar el transport públic com privat.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/01/2008 0:02

Gerard Muñoz Pleguezuelo ha escrit:El que fan son solucions de duro per gastar el minim possible i ficar-se les medalles. Vaja polítics que tenim.... :nono
Efectivament, ens han venut la moto, com s'acostuma a dir.

Primer limiten les autopistes a 80 Km/h, per reduïr la contaminació i els accidents.
No se'ls va acudir que el que realment provoca accidents no és el que va a 120 Km/h, sinó la gran quantitat de suïcides que van a 180, 200 o més.
Curiosament, tampoc se'ls va acudir que el que realment evitaria la contaminació és una molt més gran inversió en transport públic, a part de mesures per evitar que la gent hagi de fer grans deplaçaments (teletreball, comerç de proximitat, urbanisme responsable, etc.).
No... l'únic que han fet ha sigut canviar quatre senyals de trànsit i, d'un cop, fer més lents els desplaçaments per l'àrea de Barcelona, sense millorar les alternatives.

Ara, després de vendre'ns la moto de la seguretat... resulta que fan els carrils més estrets, cosa que evidentment els fa molt més insegurs, malgrat les explicacions surrealistes dels "responsables" de trànsit que no es creu ningú que hagi conduït un cotxe alguna vegada.

No obstant, el resultat de tot plegat és evident: allí on hi havia 3 carrils, ara n'hi haurà 4... i només s'han gastat els calers en comprar 4 pots de pintura.
Ara, ja tenen més diners disponibles per poder ampliar els seus despatxos i poder comprar-se cotxes oficials nous. Mentrestant, el país camina cap enrera, al revés de la resta de món, augmentat la distància (temps) de viatge entre els punts de l'Àrea Metropolitana i posant un impediment més al desenvolupament del país.



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dimarts 29/01/2008 8:18

wefer ha escrit:...Ara, ja tenen més diners disponibles per poder ampliar els seus despatxos i poder comprar-se cotxes oficials nous. Mentrestant, el país camina cap enrera, al revés de la resta de món, augmentat la distància (temps) de viatge entre els punts de l'Àrea Metropolitana i posant un impediment més al desenvolupament del país.

esto me recuerda a que esta mañana el un programa de radio comentaban esta noticia y parte de lo que dices. El propio presentador del programa ha dicho y cito textualmente "...todavía estamos en la época del 2cv y el jersei de lana..." y a este paso en la edad de piedra porque con estas medidas absurdas....<sin comentarios>


Saludos

Pedro Aguilar

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 29/01/2008 14:35

Sobre això jo no acabo de tenir una opinió clara. Una cosa és si la reducció de velocitat és una mesura adeqüada o no (jo crec que no. òbviament) , l'altre és si, un cop decidits a rebaixar la velocitat, convé deixar els carrils tal qual.

La percepció de velocitat que té el conductor varia segons el tipus de via. O sigui, anar 50 pel carrer Borrell (un sol carril i adaptat a 30 per hora) dóna més sensació de velocitat que anar a 100 a la sortida de la Diagonal. I és cert que el conductor té una tendència innata a deixar-se portar per aquesta sensació. Per tant sempre m'ha semblat absurd fixar els límits de velocitat de les vies en funció de la catalogació administrativa i no del traçat. Abundant en això, en algú lloc vaig llegir que no sé on van aconseguir reduir la velocitat en un tram de carrer pel senzill procediment de plantar arbres molt prims un al costat de l'altre; la sensació de velocitat va augmentar considerablement i els conductors afluixàven.

En el cas concret que ens ocupa d'una banda convé que els conductors tinguem més sensació de velocitat (o d'un cert risc, si voleu) , ja que fa abaixar la velocitat i augmentar l'atenció al volant (cosa que es perd només baixant els límits) però per altra banda la proximitat entre vehicles fa la circulació més perillosa. Un cas concret de com va tot plegat el tenim a la Gran Via d'entrada a Barcelona des de Badalona; van escurçar els carrils i ara has de filar més prim si no vols tenir un ensurt.

Conclusió: el que guanyem (suposadament) per una banda ho perdem per l'altre.


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 29/01/2008 14:39

(continuo el missatge anterior, que he enviat sense estar acabat :cop )

En aquest cas concret, com que la reducció de velocitat no té cap benefici (segons crec) el que fem és anar amb uns nivells de risc similars als que teniem abans però més a poc a poc, i més emprenyats. I no crec que en la major part d'accidents que es produeixen en aquests trams la velocitat sigui la causa directa (serà sempre causa agreujant, esclar, això són matemàtiques, però aleshores el risc zero només s'obtindrà no circulant).

Ara si. Adéu.


Amb la tracció sang això no passava

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimarts 29/01/2008 18:03

Baró de MunChausson ha escrit: En el cas concret que ens ocupa d'una banda convé que els conductors tinguem més sensació de velocitat (o d'un cert risc, si voleu) , ja que fa abaixar la velocitat i augmentar l'atenció al volant (cosa que es perd només baixant els límits) però per altra banda la proximitat entre vehicles fa la circulació més perillosa. Un cas concret de com va tot plegat el tenim a la Gran Via d'entrada a Barcelona des de Badalona; van escurçar els carrils i ara has de filar més prim si no vols tenir un ensurt.

Conclusió: el que guanyem (suposadament) per una banda ho perdem per l'altre.
Si i no estic d'acord.

El risc en comptes d'augmentar-ho s'hauria de disminuir.Sentit comú crec jo.Que la circulació serà perillosa,estic d'acord.

A veure aixó es el que hauràn de fer els conductors per circular d'una forma adecuada i complint la llei(amb aixó del estrtaments de carrils):

-Estar atent de no sortir-te del carril
-Vigilar que no pasis de 80 (Amb els cotxes d'ara com no estiguis atent te'n pases facilment)
-Estar atent als cotxes que et venen al darrere
-Estar atent al cotxe del costat.
-Estar atent a les motos que puguin venir
-Mantenir la distancia de seguretat

Un conductor novell o amb poca experiencia ho tindrà fotut si aquesta proposta es compleix.

Que es preocupin de millorar l'asfalt i seguretat dels guardarrails(perque no tots els motoristes son suïcides)i deixar-se d'aquestes bajanades,radars i missatges per saber quant morts hi han en accidents de transit a Catalunya(que per aixó ja tenim el telediari)que només distreuen a la gent.

Salutacions



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 29/01/2008 19:30

Amb un mes de carnet jo anava per barna, amb el meu cotxe super ample (Xantia) pels carrils de la Via Laietana esquivant motos, cotxes i més motos. I no em diràs que els carrils de la Via Laietana són amples perquè el meu cotxe hi cabia més o menys justet (aprop tenia un bus, diria que un Iveco Castrosua, i es sortia bastant del seu carril). No crec que pels novells sigui massa traumàtic, un quan ho és només dessitja que no hi haguéssin altres cotxes (almenys jo), als novells sempre ens sembla/semblava estret el carril per ample que fos en realitat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 21:21

I tampoc dic res de l'estretor del carril esquerre de Llúria, que ja he fet a 40 o 50 amb trànsit dens però fluid. És el que dic: els que tinguin ganes de volar baix no es desanimaran perquè estrenyin el carril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/01/2008 23:54

Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadal es desmarca de la proposta de Trànsit d'estrènyer els carrils d'accés a Barcelona

El secretari de Mobilitat de la Generalitat diu que el director del Servei Català de Trànsit ha llançat la idea "a títol individual"

AVUI.CAT
Barcelona
Ult. Act. 29.01.2008 - 19:48 hs


Desacord intern a la Generalitat per la idea d'estrènyer els carrils d'accés a Barcelona per obligar els conductors a reduir la velocitat i adaptar-la als 80 km/h, el límit imposat des de l'u de gener amb l'objectiu de disminuir la contaminació. El secretari de Mobilitat del departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Manel Nadal, del PSC, ha assegurat aquest dimarts que el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, va llançar la idea d'estrènyer els carrils "a títol individual" i que el govern no té cap pla per executar-la.

També el conseller d'Interior, Joan Saura, president d'ICV i cap polític de Pérez Moya, ha assegurat en una entrevista a Catalunya Ràdio que encara no té sobre la taula cap proposta ferma del Servei Català de Trànsit de reduir l'amplada dels carrils de les vies ràpides, però sí que s'ha referit a un estudi sobre la proposta i ha admès que és una de les idees amb què treballa Trànsit per reduir l'accidentalitat.

Segons Saura es tracta d'una idea de Trànsit que encara està en una fase d'estudi molt primerenca i que a ell encara no n'hi han fet arribar cap document. Saura ha afegit que si prosperés la mesura hauria de tenir el consens de la resta de departaments del govern i també dels diferents agents que intervenen en la regulació del trànsit.

Pel conseller, no ajuda gens que l'existència de l'estudi hagi arribat a l'opinió pública de la manera com ho ha fet, perquè "la precipitació no és bona". Saura ha assegurat que en tres o quatre setmanes podria tenir l'estudi i no ha volgut valorar la idoneïtat de la mesura.

Per altra banda, el conseller ha explicat que la limitació de la velocitat a 80 km/h en les vies d'accés a Barcelona ha estat positiva en aquest primer mes d'aplicació de la nova normativa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 30/01/2008 8:47

Doncs jo al contrari que la majoria pel què vec sí que estic d'acord amb la reducció de l'amplada dels carrils. Primera perquè és la mesura més efectiva per fer reduir la velocitat dels vehicles, i està demostrat i en totes les carreres d'enginyeria civil s'explica que és una de les mesures més efectives per dur-ho a terme. En segon lloc, perquè amb una inversió mínima i en un temps molt curt podríem tenir carrils BUS-VAO, que d'altra manera ja ens podem esperar asseguts. A més, que tampoc estem parlant de deixar els carrils a 2,00 metres d'amplada, sinó alguna cosa similar als carrils de les Rondes de Barcelona on que jo sàpiga tampoc anem fregant lateralment amb tots els cotxes quan conduim no? De fet, jo abans de posar el límit a 80km/h hauria fet lo d'estrènyer carrils ja que si no passa això, que vas per uns carrils super-amples per la zona del Llobregat per la Ronda Litoral i dóna la sensació que vagis a 30...



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dimecres 30/01/2008 18:41

Bajo mi punto de vista lo veo absurdo. Hoy oía en la radio que la idea era que el carril derecho conservase su anchura normal y los otros limitarlos a 3 metros. Para hacernos una idea, es lo que miden los carriles de la AP-7 en el tramo en obras entre Port-Aventura y Vilafranca. A mi más bien me parece algo para no hacer nada. Y como bien se dice aquí, quien quiera correr tranquilo que correrá, más que nada que entre los fitipaldis la Arrabasada es un templo para ellos. Por lo que no creo que con esta medida hagan algo.
Tambien veo una excusa para no gastarse dinero en un carril Bus VAO segregado, que bajo mi punto de vista es lo lógico, más que nada que el BUS perdería su preferencia en las salidas por mucho que ande en un carril BUS, en hora punta todos sabemos que la gente siempre intenta coger el camino "mas corto". Pero en fin, siempre sale más a cuenta patrocinar a Titanlux, ¡yo creo que igual les pagan y todo! En fin, otra cosa más a tener en cuenta para la hora de conducir, lo malo es que no han tenido en cuenta que los camiones se adelantan unos a otros, porque por mucha limitación que tengan a 80 km/h el corte de inyección de un camión se produce a los 95 km/h por lo que no llega a superar el umbral permisivo de los rádares. Prueba de ello son la B-23 y el Cinturón del Litoral.
Saludos! ;)


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/02/2008 12:23

Notícia de La Vanguardia:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pérez Moya: "No creo haber dicho ninguna barbaridad"

El director de Trànsit insiste en que la idea de estrechar carriles era sólo una "reflexión" y que no se ha pensado en su aplicación

06/02/2008 | Actualizada a las 11:16h

Barcelona. (Redacción).- El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha reiterado que la controvertida idea que lanzó hace casi 15 días sobre la posibilidad de estrechar los carriles de algunas vías para conseguir así una reducción de la velocidad se trataba tan sólo de una "reflexión en torno a la seguridad". "No tengo la sensación de haber dicho ninguna barbaridad", ha afirmado tras insistir en que "no hay ninguna propuesta concreta" para que sea llevada a cabo, como ya había afirmado el propio conseller de Interior, Joan Saura.

En una entrevista en el programa El món a RAC1, Pérez Moya asume que cualquier propuesta de la Administración es "susceptible de ser criticada", pero ha lamentado que en varios casos se fuese más allá de sus palabras. Ha negado que pensara en dimitir en ningún momento y dice no haberse sentido solo en medio de las críticas: "He recibido un centenar de SMS y correos de apoyo".

Sobre los malos datos de accidentes mortales en enero en las carreteras catalanas (30 muertos frente a 16 el año pasado), el responsable de tráfico de la Generalitat ha pedido paciencia para poder analizar las tendencias. Pérez Moya destaca que en la zona en la que la velocidad ha quedado limitada a 80 km/h sólo se ha producido el atropello mortal de un ciclista.

Preguntado sobre la importancia de la velocidad en la siniestralidad en la carretera, la ha señalado "como el principal enemigo a combatir" y ha explicado que de los 26 accidente mortales registrados el mes pasado un 70% tiene que ver con un exceso de velocidad.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 06/02/2008 14:34

Guigui ha escrit:Preguntado sobre la importancia de la velocidad en la siniestralidad en la carretera, la ha señalado "como el principal enemigo a combatir" y ha explicado que de los 26 accidente mortales registrados el mes pasado un 70% tiene que ver con un exceso de velocidad.
Quina manera de fer demagògia.
Quan es refereix a "excés de velocitat", es refereix a gent que anava per sobre dels límits legals, és a dir, a més de 120 Km/h en autopista, per exemple. En cap cas es pot vincular a la obligació d'haver d'anar a 80 km/h.

Els accidents en autopista no els provoquen els que van a 120, sinó els que van a 180 o 200, que d'aquests n'hi ha molts. El que no sé exactament és com s'ho fa aquesta gent per esquivar els radars... (però m'ho imagino: un detector per aquí, un esprai per allà...).



Avatar de l’usuari
Gerard Muñoz Pleguezuelo
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: Gerard Muñoz Pleguezuelo » Dimecres 06/02/2008 19:53

Em fan gràcia els polítics o en aquest cas el cap de trànsit en real·lació als accidents de trànsit.
No nego que en alguns casos sigui la velocitat la causa dels accidents, pero a dir que és el 70% del total la causa.... manera d'encobrir l'establiment de mesures absurdes i recaudatòries.
Però és com tot; ells "polítics" saben que no direm res ni ens queixarem si ho apliquen, només en forums i diàris ens queixem i manifestem el nostre malestar, però això de fer una d'aquelles manis tipus a la "Francesa" bloquejant carreteres i autopistes "entrades a la ciutat" que els foti i els hi doni que pensar de quí realment porta el país doncs ells aniràn fent.
Referint-me a la mesura de la reducció de l'amplada de carrils i la ja aplicada velocitat a 80 igualment aplicable als trens de rodalíes amb els seus talls.
Serà que no hi ha accidents per culpa de alcohol i el lamentable estat de conservació d'algunes carretes amb els seus respectius punts negres "on per cert si que no hi ha radars per evitar les morts".
Vaja país de pandereta.


Ajudem a millorar el transport públic com privat.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 07/02/2008 15:44

Jo no és que vulgui defensar els polítics (només faltaria!) però la mesura dels 80km/h la trobo més que justificada. I en conseqüència també de l'estretament de carrils. Senyors, estem parlant de reduir els carrils a la mida dels de les Rondes de Barcelona, tampoc estan dient de deixar els carrils per anar-se fregant lateralment. I de demagògia crec que se'n fa per totes bandes, com això típic de dir que la culpa és de les carreteres que estan malament (que evidentment n'hi ha que ho estan) o que els radars són una mesura per recaptar diners. La veritat és que en el cas concret dels radars ho desconec però per exemple, l'àrea verda de Barcelona que també molts consideren que només és per recollir diners té establert per llei que el què es reculli anirà directament destinat a inversions en transport públic. I si això encara no us convenç us deixo un article de tot plegat:
Los secretos del límite de 80Kms/h

José Luis Pedragosa Raduá

Prevencionintegral.com

Valoro como magnífico y oportuno el debate público, mediático e institucional sobre la conveniencia de la implantación del límite máximo de velocidad de 80 Kms/h en la red vial principal interurbana de los accesos a Barcelona. Porque situaciones de contrastados posicionamientos entre entidades públicas como nuestro Govern y entidades privadas como el RACC animan a los expertos a opinar, a los periodistas a publicar y a los responsables políticos y de los sectores empresariales a decir lo que piensan o lo que les interesa decir, muchas veces como en este caso, con bastante precipitación. Pero hay debate y esto es bueno porque ayuda a reflexionar y aflora el rigor. Lo cierto es que al final de estos procesos de enfrentamiento político-técnico hay un resultado de la ecuación que es lo que queda en una opinión pública (muy acostumbrada a confundir los 120 como límite mínimo de velocidad) que acaba por entender o no entender la medida y por lo tanto por aprobar o reprobar la decisión de la Administración o la réplica de los que la han discutido. O se explican las ventajas de la moderación o prevalece el placer de correr.

Si se trata de buscar el criterio medioambiental más autorizado en la actualidad sobre el tema, nos lo ha venido a dar el 23 de Octubre en Barcelona el reciente Premio Nóbel de la Paz Al Gore en su inauguración de la Feria Preventia invitado por la Universitat Politécnica de Catalunya quien en el debate no ha dudado en recomendar la medida de los 80 Kms/h por motivos de ahorro energético y también de seguridad vial. Él era vicepresidente con Bill Clinton cuando se dispuso en la mayoría de los Estados Unidos el límite máximo de velocidad en USA de 55 millas/hora y no solo en los accesos a las poblaciones sino también en carreteras y autopistas. El ahorro de vidas al volante fue histórico.

Desde la Universidad nos preguntamos con frecuencia cómo temas tan importantes como los límites máximos de velocidad que afectan a miles de accidentes y cientos de muertos al año en Cataluña, objetivamente contrastados en las estadísticas, se vienen planteando como medidas de mejora medioambiental (con efectos menos constatables) y no como medidas de mejora indiscutibles de la seguridad vial. La historia se repite. En el año 1974 fue el Ministerio de Industria del Estado y no los entonces de Gobernación (hoy Interior) o el de Obras Públicas (hoy Fomento), el que promovió y consiguió el descenso del límite máximo de velocidad en las autopistas españolas de 130 Kms/ a 120 Kms/h con objetivos de ahorro energético (medida que no se consiguió aplicar en Francia e Italia por la presión mediática, del sector de la automoción, de las empresas de autopistas de peaje y los automóviles club) y al final, los mejores resultados se capitalizaron en España en un descenso muy significativo de la siniestralidad vial. Pero conviene también recordar que fueron los Automóviles Club españoles los que en 1995 pidieron a gritos el incremento del límite máximo a 140 Kms/h para acabar aclamando por el 120 después de ver los dictámenes de los expertos.

Permítase a este modesto profesor de la UPC pronunciarse de manera decidida por los 80 Kms/h en el entorno de la red vial metropolitana de Barcelona y sin improvisar. Nuestros estudios demuestran que cada año se vienen produciendo en el anillo de 50 Kms alrededor de Barcelona en la red vial de autopistas, autovías y carreteras desdobladas de Cataluña del orden de medio billón (con B de Barcelona) de infracciones de exceso de velocidad en lo que constituye la infracción número uno de imposible control por más radares que se instalen (la capacidad del trámite administrativo de una sanción no puede llegar nunca al medio millón con M de Madrid), lo que recomienda establecer medidas preventivas genéricas que calen en el consciente o el subconsciente de una gran mayoría de los conductores y les haga partícipes de una actitud solidaria y convencida. La reducción a 80 Kms/h del límite máximo en la zona de 20 Kms alrededor de Barcelona bien explicada y asimilada por los usuarios, puede tender a conseguir una reducción de la velocidad media cercana a la velocidad ideal en tráfico continuo que oscile alrededor del intervalo de 83-87 Kms/h que es, según todos los manuales de ingeniería de tráfico, la velocidad de máxima capacidad (porque mantiene los flujos de vehículos en régimen laminar, cada uno en su carril) pero también la de máxima seguridad porque tiende a equilibrar velocidades, ayuda a circular en paquete, las velocidades relativas se acercan a cero y las sensaciones de conducción individual cómoda en grupo se hacen más fuertes. En tal sentido, sin cambios de velocidad ni cambios de carril se evita el régimen de circulación turbulento que supone aceleraciones y deceleraciones innecesarias y por lo tanto tiende a reducirse el consumo y la contaminación. Se consigue, en fin, un tráfico más eficiente y seguro.

La Organización Mundial de la Salud recoge en su Resolución 57/309 sobre seguridad vial, en base a estudios aceptados como significativos que la reducción de un 1% en la velocidad media de una red disminuye la probabilidad de lesiones en un 2-3% y en los casos de accidentes mortales la reducción es del doble. El límite máximo de velocidad será siempre la referencia de las velocidades medias de los vehículos-conductores en una red vial y también de las puntas de velocidad, en función de las cuales está la frecuencia de los accidentes de tráfico y la severidad de las lesiones de sus ocupantes. Por las elevadas intensidades medias diarias de la zona de que se trata, el conductor barcelonés debe de aceptar que esa zona es una prolongación del régimen de las Rondas de Barcelona con sus 80 Kms/h de límite máximo y que circulando en ese régimen todos saldremos ganando, sobre todo, en seguridad vial. Y que piense también que vendrán tiempos mejores para el transporte público colectivo. Ir a 80 en una autopista densa, cada uno por su carril no deja de ser una fórmula de transporte colectivo con muchos conductores. Entras en el carril como en la vía del tren y de allí no te mueves hasta la salida. "Keep your line" dicen los holandeses que ya hace tiempo han sido informados de que la velocidad ideal son los 87 Kms/h en paquete.. Y tienen la mitad de los muertos por millón de habitantes que en Cataluña.



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dijous 07/02/2008 19:17

Buenas, he encontrado un gag del polonews, del programa Polònia, que me imagino que todos conocereis, donde en otras cosas hablan de la nueva propuesta del SCT. Aquí teneis el link, que lo disfruteis! ;)

http://tv3polonia.blogspot.com/2008/02/ ... ma-79.html

:riure


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”