Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/10/2013 8:55

Regió-7, 15 d'octubre de 2013 ha escrit: L´eix del Llobregat no tindrà desdoblament i el tercer carril reversible està en dubte
La Generalitat afirma que estudia alternatives que no ha concretat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/10/2013 18:36

genissimon ha escrit: La Generalitat afirma que estudia alternatives que no ha concretat
[...]
Ja em veig a venir l'alternativa que estan estudiant: no fer res i posar més radars per recaudar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2013 16:23

La C-16 entre Berga i Bagà s'ampliarà amb un tercer carril reversible i una mitjana mòbil

El projecte anunciat per la Generalitat costarà 100 milions d'euros i està previst que entri en servei d'aquí a quatre anys

http://www.ara.cat/societat/C-16-Berga- ... 96393.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 29/11/2013 16:52

En aquesta carretera hi posaria una eurovinyeta pels esquiadors i boletaires, si més no en bona part ells gasten la carretera, doncs que paguin el manteniment.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 30/11/2013 0:53

Guigui ha escrit:La C-16 entre Berga i Bagà s'ampliarà amb un tercer carril reversible i una mitjana mòbil
L'aberració que pensen perpetrar és la que surt en el vídeo que han posat a la mateixa notícia a El Periódico:
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ra-2883070
Per cert que hi apareix una carretera on està instal·lat (italiana?) on es veu perfectament que és un sistema provisional mentre s'està fent el desdoblament definitiu al costat.

Només de veure ja fa posar els pèls de punta. Si comptem el que costarà fer un tercer carril, eliminar les interseccions, la barerra mòbil, el que costarà la maquineta en qüestió més el manteniment, etc, estic gairebé segur que a curt termini sortiria molt més barat el desdoblament, a part de ser molt més útil.
Però als polítics els encanten els experiments estranys, i com que no tenen ni idea del que fan realment, algú els ha venut aquesta "cosa" i s'ha omplert la butxaca de bona manera amb l'excusa de que és "innovadora".

Senyors/es, ja tenim la nova L11 versió carretera. A gaudir-la.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/12/2013 0:59

He trobat un magnífic informe sobre aquestes cremalleres de carretera:
http://www.robbain.com/Moveable%20Barrier.pdf

Us passo les conclusions que fa l'autor:

Over recent years it has become trendy within sections of our profession to dismiss, out of court, any mention of supply side solutions to the problems that drivers experience on modern highways. While empathising with many of the underlying reasons for this, the author would caution against such an extreme stance. Moveable barrier technology is expensive and may enjoy only limited application, but it remains another instrument in the traffic engineer’s toolkit and, in those situations where it is employed, there may be few practical alternatives.
The appropriateness of the technology relies heavily on unbalanced travel demand. In many cities this is changing and traffic growth is most pronounced in counter-peak directions. This supports the comment from the respondent cited above, that such solutions may have a finite shelf-life. That said, the cost/benefit argument can be won by moveable barrier technology and it is interesting to note, in closing, that each and every respondent to survey described here had identified other specific applications for the technology and was actively pursuing them.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/03/2014 8:29

Regió-7, 5 de març de 2014 ha escrit: La Taula de Construcció reclama el desdoblament de la C-16
L'organisme considera que el tercer carril reversible entre Berga i Bagà no respon a les necessitats del territori

ACN | BERGA La Taula de Construcció del Berguedà ha demanat al Departament de Territori i Sostenibilitat el desdoblament de la C-16 fins a Cercs.[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 31/03/2014 11:30

[quote=Regió-7, 29 de març de 2014"]
L´autovia de Berga registra el volum de trànsit més baix d´ençà de l´inici de la crisi
Des del 2008 el descens de la circulació amb el sistema de peatge a l'ombra fins a la capital berguedana és del 13,3%
[...]
[/quote]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/05/2014 8:37

Berguedà Actual, 14 de maig de 2014 ha escrit: El Govern acorda millorar la seguretat a la C-16 Nord
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 12/12/2015 0:25

Més autovies que no solucionaran res, que pagarem amb els diners de tots :cop

http://www.ccma.cat/324/lautovia-c-16-s ... a/2702045/

Guardiola de Berguedà
L'autovia C-16 serà de doble carril des de Berga fins a Cercs
11 Des 2015 - 17.39

Imatge
Un vehicle circula pel tram de la C-16 que el govern vol que sigui de doble carril

La C-16, que comunica Barcelona amb la Cerdanya, serà de doble carril des de Berga fins a Cercs. Així ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha explicat que, en la redacció del projecte del tercer carril reversible, s'ha vist que el primer tram, de 6,5 km, té unes condicions de terreny que fan possible el desdoblament. La previsió és que el projecte estigui redactat el 2016 i entri a licitació durant la segona part de la pròxima legislatura. Vila s'ha mostrat convençut que, amb aquestes mesures, es resoldran els problemes de trànsit d'aquesta via, que es concentren durant els caps de setmana, quan hi circulen més del doble de vehicles que un dia normal.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 12/12/2015 11:31

La Generalitat desdoblarà la C-16 entre Berga i Cercs i els veïns de la C-55 s'indignen
El cost de les obres del desdoblament i el tercer carril reversible en aquest tram del Berguedà és de 140 milions d'euros, una mica més que el que costaria desdoblar la C-55 que va paral·lela a l'autopista de Manresa, i que el Govern es nega a executar
ALBERT SOLÉ / ACN Barcelona / Berga ACTUALITZADA EL 12/12/2015 11:01
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 51827.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 12/12/2015 15:25

Quant costaria construir un ferrocarril? Evidentment, caldria comparar-ho amb el cost de construcció de tota la C-16, pel cap baix de Manresa amunt.

És que no hi ha més solució que la que s'aplica a Suïssa: impuls de les infraestructures ferroviàries, amb una bona xarxa d'autopistes, però cap amb més de 2 carrils per sentit. I qui es queixi del trànsit, té la solució en safata: que agafi el tren.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 13/12/2015 0:35

Sembla que no escarmenten amb el que ha passat a la C-17, els caps de setmana plena de pixapins, i els dies laborables morta de fàstic. I els contribuents ens l'hem hagut de menjar amb patates, i seguirem pagant de la nostra butxaca, una obra faraònica, que no tenia cap necessitat de fer-se. I mentrestant, com diu en Gugui, el tren mort de fàstic; fa nosa, és de país tercermundista. :emprenyat


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 14/12/2015 9:19

I, mentrestant, el tram Manresa-Abrera de la C-55 (que, juntament amb el de l'objecte del fil, formava l'antiga C-1411 Abrera-Bellver) suporta el triple de trànsit (*), instal·len una barrera de formigó per separar cadascun dels carrils de circulació (és una carretera d'un sol carril per sentit) i provoquen uns col·lapses diaris del dimoni. Us convido a veure la següent comunitat de facebook: https://www.facebook.com/PLATAFORMAC55/

* C-16 Berga-Cercs: 12.000 vehicles/dia
* C-55 Manresa-Monistrol: 35.000 vehicles/dia

La única explicació que se m'acut és que amb el desdoblament de la C-55 (o l'aixecament del peatge de l'autopista C-16 Terrassa-Manresa) es perjudica el peatge de l'autopista, mentre que amb l'autovia Berga-Cercs de la C-16 es beneficia el peatge del Túnel del Cadí.

Per cert, diuen que el desdoblament Berga-Cercs costarà uns 140 milions d'€, mentre que el desdoblament Manresa-Monistrol costaria uns 115 milions d'€.

Salut !!
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/12/2015 12:08, en total s’ha editat 1 vegada.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 14/12/2015 12:04

Carreteres col·lapsades al costat de vies de tren infrautilitzades, carreteres convencionals a vessar al costat d'àmplies autopistes de peatge buides. Per no parlar de línies AVE, aeroports, etc.
Tot plegat demostra que la política d'infraestructures d'aquest país (Catalunya o Espanya, és igual) és un autèntic caos que no es regeix per cap mena de criteri tècnic
UT440_132M ha escrit:els caps de setmana plena de pixapins,
Els que no són pixapins què són? Pagesots? Si us plau, intentem parlar com persones adultes.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 14/12/2015 16:55

wefer ha escrit:Carreteres col·lapsades al costat de vies de tren infrautilitzades, carreteres convencionals a vessar al costat d'àmplies autopistes de peatge buides. Per no parlar de línies AVE, aeroports, etc.
Tot plegat demostra que la política d'infraestructures d'aquest país (Catalunya o Espanya, és igual) és un autèntic caos que no es regeix per cap mena de criteri tècnic
UT440_132M ha escrit:els caps de setmana plena de pixapins,
Els que no són pixapins què són? Pagesots? Si us plau, intentem parlar com persones adultes.
A les proves em remeto. Entre setmana el trànsit local és molt inferior al del cap de setmana, quan els de la capital treuen a passejar els seus Touaregs, Q5...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 14/12/2015 17:44

wefer ha escrit:Carreteres col·lapsades al costat de vies de tren infrautilitzades, carreteres convencionals a vessar al costat d'àmplies autopistes de peatge buides. Per no parlar de línies AVE, aeroports, etc.
Tot plegat demostra que la política d'infraestructures d'aquest país (Catalunya o Espanya, és igual) és un autèntic caos que no es regeix per cap mena de criteri tècnic
UT440_132M ha escrit:els caps de setmana plena de pixapins,
Els que no són pixapins què són? Pagesots? Si us plau, intentem parlar com persones adultes.
Potser molesta, però és la veritat. És nota molt quan l'àrea metropolitana es mou per Catalunya. Per exemple, els caps de setmana quan la gent va a esquiar, les grans cues i retencions sempre són anant cap a l'àrea metropolitana. Se'ls anomena pixapins, camacus i altres noms. No ens posem així per un sobrenom que aquest no era el tema de la conversa.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/12/2015 19:12

bigcoaster ha escrit:
wefer ha escrit:Carreteres col·lapsades al costat de vies de tren infrautilitzades, carreteres convencionals a vessar al costat d'àmplies autopistes de peatge buides. Per no parlar de línies AVE, aeroports, etc.
Tot plegat demostra que la política d'infraestructures d'aquest país (Catalunya o Espanya, és igual) és un autèntic caos que no es regeix per cap mena de criteri tècnic
UT440_132M ha escrit:els caps de setmana plena de pixapins,
Els que no són pixapins què són? Pagesots? Si us plau, intentem parlar com persones adultes.
Potser molesta, però és la veritat. És nota molt quan l'àrea metropolitana es mou per Catalunya. Per exemple, els caps de setmana quan la gent va a esquiar, les grans cues i retencions sempre són anant cap a l'àrea metropolitana. Se'ls anomena pixapins, camacus i altres noms. No ens posem així per un sobrenom que aquest no era el tema de la conversa.
No hi ha excusa per tractar el tema quan es falta el respecte, no és necessari. Una cosa és que la gent es mogui i una altra que calgui donar sobrenoms.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/12/2015 11:32

UT440_132M ha escrit:A les proves em remeto. Entre setmana el trànsit local és molt inferior al del cap de setmana, quan els de la capital treuen a passejar els seus Touaregs, Q5...
Pfff... quants tòpics casposos. Realment, sembla mentida que al s. XXI encara estem dient coses d'aquest tipus.
Es la típica mentalitat de pagès: ens queixem de que ve gent de "Barcelona" (quan la majoria no vénen d'aquesta ciutat, però deixem-ho...) però després la majoria d'aquests pobles viuen del turisme i et fan una fira (cadascuna més absurda) cada cap de setmana per atraure quanta més gent de la ciutat millor. És una actitud profundament hipòcrita, però suposo que entra dins del tarannà habitual del país.

Les infraestructures estan per beneficiar TOT el país i no són propietat del poblet per on passen. Perquè no ens enganyem: si existeix una autovia com la C-16 fins a Berga o una línia de ferrocarril com la R3 és perquè a l'altre extrem existeix Barcelona i és una ruta internacional. Si no... amb un camí de carro perquè hi passessin els tractors ja faríem.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 15/12/2015 12:59

Deixant de banda els tòpics, aquest desdoblament no soluciona res. Només trasllada del coll d'ampolla a Cercs, en comptes de Berga. I com he dit anteriorment, no escarmenten amb el cas de la C-17, que els contribuents ens l'hem menjat amb patates, tot per la neura dels alcaldes de la zona (especialment els del Ripollès). La C-17 hauria d'haver acabat el desdoblament a Torelló. El que cal és invertir més en potenciar el ferrocarril, i menys el trànsit de vehicles privats per carretera. Però segur que algú de TiS sucarà el 3% d'algun fabricant de vehicles o petrolera (o algún alt càrrec de Cedinsa).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”