Desdoblament de la C-17

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: fredebcnteatre » Dijous 23/07/2015 21:58

wefer ha escrit:
fredebcnteatre ha escrit:Es pot fer autovies i no es pot desdoblar una linea ferroviaria? Està clar que qui mana aqui es el lobby automovilistic.

No és només el lobby. A la gent ja li està bé, sobretot als pobles. En quan a ferrocarril com a màxim demanaran un soterrament i ja està.
L'autovia va plena perquè el ferrocarril no és alternativa real, només serveix per aquells pobres que no es poden permetre un cotxe. Al final tothom hi surt perdent, perquè els que van en cotxe també acaben enganxats en l'embús de cada cap de setmana mentre la via del tren resta infrautilitzada.
Mentre no es faci una política conjunta de transport (públic+privat) tot seguirà igual. I no, no tota la culpa és del lobby.


Quan parlo del lobby no em refereixo només al sector automobilístic mercantil, si no també a la gent que es pensa que amb el cotxe es va millor, que s'ha deixat enganyar per demanar un crèdit per pagar-se un vehicle que li farà estar estona i estona en un embus, que li farà tenir que pagar combustible, peatges... Com bé dius, cal una pol-lítica pública i privada de transport, que lo privat no es mengi lo public. Que hi hagi public i privat, que poguis anar amb privat o public a gairabé tot arreu. En el cas del public, no pot ni ha de portar-te devant de casa, però si es un poble al menys en alguna part del poble, si es una ciutat, doncs ... bé, no em vull allargar més, ja que crec que en el fons tenim un pensament similar, tot i que potser jo ho expressi d'una forma una mica més burda.
fredebcnteatre
N7
N7
 
Entrades: 323
Membre des de: Divendres 01/12/2006 18:22
Ubicació: R1

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 25/01/2016 13:45

http://el9nou.cat/noticies_o_0/45515/co ... spres-cinc

Comencen les obres de la rotonda sud de Ripoll després de cinc anys del desdoblament de la C-17
Imatge
Un operari instal·lant la senyalització d’obres en el punt en què aquesta setmana s’ha començat a construir la rotonda
Jordi Puig


última actualització: 23-01-2016 (18:59)
Ruth Espuny
En aquest punt hi passen 10.000 vehicles diaris. Els treballs duraran cinc mesos i costaran 520.000 euros
Les obres per construir la rotonda sud a l’entrada de Ripoll, a la C-17, han començat aquesta setmana. Arriben tard i després de ser molt reivindicades, ja que aquest sector s’ha convertit en un dels punts més perillosos del municipi. Els treballs duraran cinc mesos i tindran un cost de 520.000 euros, però no es construiran els vials que donaran accés als supermercats i serveis que hi ha en aquesta zona, tal com preveia el projecte inicial, perquè feia encarir l’obra fins als sis milions d’euros. La falta de finançament de la Generalitat ha estat l’excusa de tots aquests anys.

El nou giratori s’ubicarà a l’entorn de l’accés a la bàscula de pesatge de vehicles pesants, just on es troba l’Hotel La Solana. La C-17 registra en aquest punt uns 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals són pesants. La rotonda que es construeix permetrà reduir la velocitat dels vehicles, ordenar els accessos existents i prohibir els girs a l’esquerra entre aquesta nova rotonda i el municipi, fet que millorarà la seguretat i la canalització del trànsit. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada paral·lela a la C-17 en aquest tram tindrà continuïtat amb la rotonda. Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Ripoll, Xevi Cima, mentre es construeixi la rotonda els vehicles hauran de passar “pel costat que no estigui en obres”.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 16/03/2016 12:53

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ers/mollet

La Xarxa C-17 reclama tres carrils per als camions entre Granollers i Mollet

La comissió executiva de l'entitat, que s'ha reunit a Granollers, continua apostant pels Jocs Olímpics d'Hivern i pel desdoblament de Rodalies


NacióGranollers | Actualitzat el 16/03/2016 a les 11:19h
Arxivat a: Economia, tren, C-17, Xarxa C-17, trànsit, Granollers, Vallès Oriental

La comissió executiva de la Xarxa C-17, l’entitat que aplega administracions locals, entitats i empreses per on passa l’autovia, ha insistit aquest dimecres que no es deixi de banda la construcció d’un nou traçat a la carretera entre Mollet i Granollers, amb tres carrils, per tal de facilitar el transport de mercaderies. Es considera que això serviria per donar més fluïdesa a un tram que en els últims tres anys ha vist com el número de vehicles que hi passen ha augmentat de 67.000 a 80.000 diaris.

A més, argumenten que el gran número d’empreses i la posada en marxa del centre logístic de Mango, que es calcula que mourà 4.000 camions al dia, requereix fer un projecte com aquest. La Generalitat té previst redactar aquest mateix any un estudi per construir un carril més per sentit, entre Granollers i Parets, i destinar-hi entre 10 i 20 milions d'euros.

En la trobada que s’ha fet a Granollers s’han donat a conèixer les quatre vicepresidències que estaven pendents de concretar i que recauen, a falta de l’aprovació del Consell General de la Xarxa C-17, en Jordi Guimet, de PIMEC, en representació de l’àmbit d'organitzacions socioeconòmiques; Josep Pujades, de la Cambra de Comerç de Barcelona, en representació de l’àmbit d’entitats de desenvolupament econòmic; el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, en representació de l’àmbit universitats i centres de FP; i Oriol Guixà, de La Farga, en representació de l’àmbit d'empresa. El Consell General de la C-17 es reunirà a Ripoll el pròxim mes de juny.

La comissió executiva ha repassat l'estat de situació dels projectes clau presentats fa quatre mesos a Vic, els quals s’han anat treballant durant aquest període. Entre aquests, destaca el seguiment de l'estat de la redacció dels projectes de desdoblament de la línia 3 de Rodalies, el Pla Director del Circuit de Velocitat, l’aposta pels Jocs Olímpics Barcelona-Pirineus 2026, el desplegament de la fibra òptica als polígons industrials, l’impuls de la FP Dual, amb un paper central de la Universitat de Vic i la millora del transport públic per carretera.

La Xarxa C-17

La Xarxa C17 és un projecte territorial estratègic que es proposa coordinar els objectius i interessos comuns dels actors públic i privats que conflueixen en aquest espai productiu, i fomentar la seva col·laboració, apostant per a la seva indústria com a valor imprescindible i treballant per desenvolupar els projectes clau indispensables per tal que el corredor de la C-17 esdevingui un eix de promoció econòmica conjunta que permeti potenciar l’ocupació en el seu àmbit.

L'entitat està formada per administracions locals, entitats i empreses que s'han adherit formalment a l'associació o ja han iniciat el tràmit per formar-ne part. Inclou adhesions de les comarques de la Garrotxa, la Cerdanya, el Ripollès, Osona i el Vallès Oriental.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: wefer » Dijous 17/03/2016 10:47

UT440_132M ha escrit:A més, argumenten que el gran número d’empreses i la posada en marxa del centre logístic de Mango, que es calcula que mourà 4.000 camions al dia, requereix fer un projecte com aquest.

El que és de traca és que es construeixi un centre com aquest i no es faci una connexió ferroviària directe per evitar els 4.000 camions, més encara quan resulta que la línia de ferrocarril passa a només 1 Km del complex.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 22:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: oriolp13 » Dijous 17/03/2016 20:08

wefer ha escrit:
UT440_132M ha escrit:A més, argumenten que el gran número d’empreses i la posada en marxa del centre logístic de Mango, que es calcula que mourà 4.000 camions al dia, requereix fer un projecte com aquest.

El que és de traca és que es construeixi un centre com aquest i no es faci una connexió ferroviària directe per evitar els 4.000 camions, més encara quan resulta que la línia de ferrocarril passa a només 1 Km del complex.

El "problema" del lloc on sha construït és que, si bé dista 1km, hi ha un turó entre la línia i el centre, per el que s'hauria de construïr un túnel. I no crec que cap empresa pública (en aquest cas ADIF), ni la pròpia MANGO estigui disposada a desembolsar la quantitat d'inversió necessària per a portar-ho a terme.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2140
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 21:44
Ubicació: L2/L5

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 30/03/2016 19:20

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ers/mollet

El Parlament descarta el desdoblament de la C-17 entre Granollers i Mollet

Junts pel Sí ha justificat la decisió per buscar mesures que dotin de més fluïdesa, com un tercer carril o calçades laterals a la via

Jaume Ventura | Actualitzat el 30/03/2016 a les 19:03h
Arxivat a: Municipis, desdoblament, Granollers, C-17, Mollet del Vallès

La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha rebutjat aquest dimecres la proposta de resolució que havia presentat el PSC per construir un nou traçat que unís Granollers i Mollet en paral·lel a la C-17. Des de Junts pel Sí s’ha justificat la decisió per buscar mesures en conjunt i que dotin de més fluïdesa, com un tercer carril o calçades laterals a la via.

El partit socialista creu que el tercer carril és només una mesura provisional que no solucionarà els problemes de col·lapse que pateix la via. El diputat Jordi Terrades ha lamentat que la via no superaria un examen de seguretat i ha precisat que només en els darrers dos mesos hi ha hagut 100 retencions de més de 90 minuts, la majoria per densitat circulatòria, que podrien augmentar amb la posada en marxa del centre logístic de Mango.

La CUP també s'ha oposat a la proposta de resolució perquè no es partidària de construir més infraestructures. Ciutadans i Catalunya Si que es Pot s'han abstingut. El PP ha votat a favor.

Just aquest dimarts set alcaldes del Vallès Oriental han demanat diàleg al Govern per definir quines han de ser les obres de millora a la C-17.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: davida » Dimecres 30/03/2016 19:39

Que jo sapiga la C17 te categoria d'Autovia nomes apartir del km45 fins Ripoll. La resta fins Barcelona es una carretera desdoblada. Es facil de distingir perque el cartell d'autovia son Blau i els de carretera son blancs. En aquest punt els cartell en direcció nord son d'autovia i en el sud de carretera
Aquest cap de setmana vaig veure en sentit nord que una mica mes endavant del nou enllaç amb la C33 i abans del tunel de Mollet hi ha un cartell tapat d'Autovia. Mes o menys aqui
Que volen donar rang d'autovia a aquest tram?
davida
N9
N9
 
Entrades: 1726
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 14:46

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 30/03/2016 20:37

A la sortida de la C33 cap a la C59 i el nou enllaç a la C17, està senyalitzat en blau, com a partir de Centelles. Potser amb els futurs projectes de millora de la carretera, serà considerada autovia. Es una mica enrebassat tot plegat. :x
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: wefer » Dimecres 30/03/2016 22:40

UT440_132M ha escrit:El diputat Jordi Terrades ha lamentat que la via no superaria un examen de seguretat

Això és més que evident: vorals inexistents, incorporacions a pèl a l'autovia (és a dir, sortint de parat i sense carril d'acceleració) que fan que et juguis la vida en cada incorporació. En molts trams la velocitat màxima permesa no hauria de ser de més de 50 (ja ho és en un petit tram a Montcada) però suposo que els ajuntaments se li tirarien al coll a la Generalitat si ho apliquéssin.
I encara que ha evolucionat, que jo encara recordo quan no hi havia barrera de separació entre els dos sentits, en temps en que encara no existien els radars i l'únic element de seguretat dels cotxes eren els cinturons de seguretat... a les places davanteres. Allò sí que era una autèntica bogeria.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 22:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 29/06/2016 12:40

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ament/c-17

infraestructures

El coll d'ampolla del Vallès, pendent de resoldre després de cinc anys del desdoblament de la C-17
El tram que connecta Osona amb el Ripollès ha estat un revulsiu per al territori a nivell turístic, social i econòmic


ACN | 29/06/2016 a les 09:54h
Afegeix un comentari
Arxivat a: Societat, Urbanisme, C-17, infraestructures

Imatge
El darrer tram desdoblat de la C-17 del Ripollès


El desdoblament de l'últim tram de la carretera C-17 entre Vic i Ripoll compleix cinc anys aquest 30 de juny. La inauguració va anar a càrrec del llavors conseller de Territori, Lluís Recoder, que en va destacar la complexitat tècnica per l'orografia. Amb una inversió de més de 300 milions d'euros i cinc anys de treballs, aquesta obra era una reivindicació històrica que havia de suposar un revulsiu per l'economia del territori. Després d'aquest temps, el sector públic i privat coincideixen que ha millorat la connectivitat entre Osona i el Ripollès, però sobretot aquesta última amb Barcelona amb un trajecte que es fa amb només una hora. El turisme, els transports i el comerç són els àmbits que més han notat la millora de la connexió. Entre les assignatures pendents, destaquen les retencions que hi ha a l'entrada de Ripoll i a Parets del Vallès, uns punts que han esdevingut colls d'ampolla d'aquest corredor i que el territori en reclama solucions.

Les obres del desdoblament entre Centelles, Vic i la capital del Ripollès van començar l'octubre del 2006 i es va anar executant per trams. El juny del 2008 va entrar en servei la variant de les Masies de Voltregà, de vuit quilòmetres i mig. El juliol del 2010 es va inaugurar el tram fins a Sora, de gairebé deu quilòmetres, mentre que el 30 de juny del 2011 es va inaugurar l'últim tram fins a Ripoll de gairebé 8 quilòmetres. En total es van desdoblar més de 25 quilòmetres de carretera.

Cedinsa, l'empresa concessionària, va assumir la inversió de més de 300 milions d'euros a canvi de rebre per part de la Generalitat una quantitat en funció del nombre de vehicles que hi circulessin durant un període de trenta anys, l'anomenat peatge a l'ombra. Les previsions estimades de pas preveien que fossin 35.000 vehicles diaris, però la realitat és que el nombre ha estat més baix. Concretament, durant el 2012 es van registrar 22.198 vehicles diaris, una xifra que es va incrementar fins als 24.321 vehicles l'any passat. Això va provocar que l'empresa no pogués fer front al crèdit que havia demanat i la Generalitat va haver d'acabar fent-li un préstec el juliol passat per valor de 207 milions, i així salvar la carretera de la fallida.

Al marge dels problemes de finançament, el cas és que el desdoblament era una reivindicació històrica del territori, que reclamava des de feia temps millorar la connexió. Després de cinc anys, els sectors públics i privats coincideixen que ha estat un revulsiu important i el balanç és positiu. Des de la Cambra de Comerç d'Osona subratllen que el desdoblament ha millorat la mobilitat de persones i mercaderies entre aquesta comarca i el Ripollès.

"Segurament ha estat més beneficiós per la gent del Ripollès", detalla el seu president, Josep Pujades, tot dient que se'ls va obrir una connexió més ràpida no només amb Osona, sinó també amb tota l'àrea d'influència que representa Barcelona i l'àmbit metropolità. Una reflexió que comparteixen des de la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER). Un dels seus representants, Joan Vilalta, enumera algunes de les millores com és la reducció del temps –Ripoll està ara a una hora de Barcelona però també del port i l'aeroport-, la seguretat amb el doble carril i l'abaratiment de costos en el transport. "Ha arribat tard però benvinguda perquè ha canviat la mentalitat de la comarca i l'ha fet més oberta", afirma Vilalta.

La Xarxa C-17 per generar oportunitats de negoci

En l'àmbit empresarial, el desdoblament ha permès acostar territoris tal com demostra la creació de la Xarxa C-17 l'any 2015, un projecte estratègic que aglutina els municipis, organitzacions i empreses del corredor per fomentar la col·laboració entre els agents econòmics i socials i defensar els interessos en àmbits com les infraestructures o la formació professional. L'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, destaca que s'han fet jornades entre empreses i proveïdors del Ripollès, el Vallès i Osona per establir sinergies i treballar conjuntament. "Hem d'evitar que s'escapin negocis cap a altres eixos competidors en l'àmbit català i reivindicar el potencial que creiem que té el corredor de la C-17 com s'està demostrant", afirma l'alcalde. També s'ha posat en marxa un mapa virtual de polígons industrials que poden resultar atractius a empreses barcelonines perquè es troben a només una hora de distància i a un preu més assequible.

Per la seva banda, l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, afirma que aquesta xarxa ha permès situar la ciutat i la comarca en un "punt estratègic", no només de la C-17 sinó també per la C-25 i l'eix Vic-Olot, facilitant la connexió amb Barcelona i amb la Catalunya interior. Per altra banda, Erra defensa que el desdoblament també ha contribuït a la millora de la connectivitat entre els territoris, per exemple gràcies a les noves xarxes de l'autobús que connecten amb Barcelona i que intenten suplir problemes endèmics com és el deficient servei ferroviari amb la capital catalana.

Menys pernoctacions del turisme barceloní però més estrangers al Ripollès

La reducció del temps també ha fet que hi hagi menys pernoctacions dels visitants procedents de l'àmbit metropolità que ara han passat a fer sortides d'un sol dia. "Venir al Ripollès era tota una aventura i acostumaven a quedar-se a dormir", recorda l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell. Per contrarestar això, creu que cal oferir paquets turístics atractius per retenir els turistes més dies com ja s'està treballant des de fa un temps amb productes com les rutes culturals de Terra de Comtes i Abats.

Des del Consell Comarcal no veuen aquesta reducció de les pernoctacions com a una amenaça i subratllen que el turisme internacional va en augment. Segons el seu president, Joan Manso, "cada cop hi ha més turistes procedents d'Holanda, Israel i altres parts del món gràcies a la bona connexió de la comarca amb l'aeroport de Barcelona" i afegeix que el turisme de la comarca no pot viure només dels visitants de l'àrea metropolitana.

Com el comerç vigatà ha sabut aprofitar la millora de les connexions

Per l'associació de comerciants de Vic, l'arribada de compradors del Ripollès s'atribueix més a la "inèrcia" natural que ja podien tenir els habitants del Ripollès a "baixar" a Vic a comprar, que no pas exclusivament pel factor carretera. Amb tot, la valoració de la millora de la via és molt positiva perquè la idea dels comerciants és "situar Vic al mapa i que s'hi pugui arribar de manera còmoda, tranquil·la i de la forma més ràpida possible des de tot arreu", segons el president de Vic Comerç, Toni Brachs. Una dada significativa que així ho corrobora és que el 9% dels clients del comerç vigatà que disposen de la targeta de fidelització són ripollesos, una xifra que representa uns 1.500 habitants dels més de 25.000 que té la comarca.

Brachs assenyala que el sector ha sabut trobar un equilibri entre el comerç de proximitat i la instal·lació d'algunes grans firmes. Aquests factors, sumats a "la qualitat en el tracte" que s'ofereix, els ha permès diferenciar-se de la resta de ciutats de mida similar del país.

Pel comerç del Ripollès, en canvi, l'efecte del desdoblament no s'ha notat tant. La UIER i l'Ajuntament coincideixen que les botigues de Ripoll han passat a tenir més competidors perquè el client ara té més facilitats per fer les compres a Osona o Barcelona. Ara bé, creuen que el sector està fent esforços per donar a conèixer el producte local i de proximitat, com ara els agroalimentaris, i posar-lo en valor i que cal seguir treballant en aquesta línia.

El trànsit que passa de llarg a Montesquiu

Un altre cas peculiar relacionat amb el comerç és el de Montesquiu, un municipi de la Vall del Ges que no arriba als 1.000 habitants. L'antiga nacional 152 que connectava Barcelona amb els Pirineus passava pel mig del municipi, i amb la construcció de la C-17 i el posterior desdoblament "la gent que abans parava ara ha deixat de fer-ho", ha reconegut l'alcaldessa, Elisabet Ferreres. Tot i el llast que ha suposat pel comerç i l'hostaleria local - alguns bars s'han vist en l'obligació de tancar-, l'alcaldessa ha explicat que des de fa uns tres anys s'està treballant per revaloritzar la vida comercial del municipi i també aprofitar el parc i el Castell de Montesquiu com a atractiu pels visitants, "i que la gent deixi de conèixer Montesquiu només com el lloc de pas on paràvem per anar a esquiar a la Molina".

La Universitat de Vic i les sinergies hospitalàries

Un dels motors de la comarca d'Osona, la Universitat de Vic, també s'ha vist beneficiada de la millora de la carretera. No només per la descentralització cap a Manresa, Granollers , Barcelona o Olot, sinó també pel nombre d'alumnes que provenen d'aquests territoris. Tot i això, en el cas específic del Ripollès, els alumnes que han arribat a estudiar a la capital osonenca no ha variat significativament en els anys posteriors al desdoblament de la via, situant-se a voltant dels 120.

Un altre dels sectors que s'ha beneficiat d'aquesta reducció de temps és el camp sanitari, tal com destaca el president del Consell Comarcal, Joan Manso, que posa l'exemple dels serveis compartits entre l'Hospital de Vic i el de Campdevànol. "La proximitat dels 25 minuts permet que un metge pugui fer consulta a Vic a les 9 del matí i a les 10 fer-ho a Campdevànol sense cap problema", destaca Manso.

Millores pendents per reduir els "colls d'ampolla"

Les cues que hi ha sobretot en cap de setmana a l'entrada de Ripoll és una de les principals queixes al territori perquè coincideix amb els turistes que baixen de les valls de Camprodon i Ribes. Des del Consell Comarcal creuen que cal seguir treballant per millorar la fluïdesa d'aquesta via. Un dels punts conflictius és la rotonda on conflueix l'eix de la Vall de Camprodon amb el carrer Progrés i el trànsit procedent de l'eix de la Vall de Ribes per l'N-260. La construcció d'una variant a Ribes seria una obra necessària, segons el president d'aquest ens, per millorar la connexió amb Puigcerdà. D'altra banda, fa unes setmanes es va obrir una nova rotonda al carrer Progrés –just a l'entrada de Ripoll des d'Osona- per facilitar el gir de vehicles a la zona de serveis –restaurants, supermercats gasolinera- i guanyar en seguretat en aquest tram on hi havia hagut accidents greus.

Les variants garrotxines de Les Preses i Olot són també dues obres molt reclamades al Ripollès que han de permetre reduir el volum de trànsit de la C-17, sobretot de camions. Només la UIER reclama que es faci el tram que queda pendent de desdoblar a l'entrada de Ripoll, una obra que tant el Consell Comarcal com l'Ajuntament ja no veuen necessària a dia d'avui. Pel president de la Cambra d'Osona, Josep Pujades, les variants de la Garrotxa són "fonamentals" per facilitar l'arribada de les mercaderies de les empreses d'Osona no només a la Garrotxa, sinó cap a Figueres i al sud de França.

La Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER) reclama també més inversió al tram de Parets del Vallès de la C-17 on també hi ha importants retencions perquè és un dels punts on acaba confluint el trànsit. Segons Vilalta, "si no s'hi posa remei això anirà a més". En aquest mateix sentit s'expressa Josep Pujades de la Cambra d'Osona, que també constata que la instal·lació de noves empreses de grans dimensions, com ara Mango, incrementarà encara més el trànsit de cotxes i camions.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 28/10/2016 14:54

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 01/02/2017 13:43

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... -a-parets/

Territori projecta una nova connexió amb l’AP-7 per reduir cues a la C-17 a Parets

La construcció d’un tercer carril a la C-17 entre Parets i Granollers anirà acompanyada d’una nova connexió amb l’AP-7 en direcció Tarragona amb l’objectiu d’eliminar les retencions que es formen a diari en aquesta zona.

Ferran Polo 31/01/2017 | 10:25 Granollers 0
Imatge
Mapa amb les actuacions previstes a la C-17 a l'àmbit de Parets, Mollet i Granollers | Neus Pàez


En concret, es construirà un accés a l’autopista a l’actual branc que connecta la C-17 amb l’AP-7 en sentit Girona i la C-33 en sentit Barcelona, a Parets. Ara s’hi afegirà una connexió amb l’AP-7 en sentit Tarragona.

L’objectiu és treure ja a Parets trànsit del tronc de la C-17 que ara enllaça amb l’autopista a l’enllaç que hi ha situat al costat de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC). Per tant, es donarà una segona opció als conductors que repartirà la pressió i reduirà les retencions que ara es formen a l’enllaç amb l’AP-7 a Mollet, on es creuen els vehicles que surten de l’Eixample de Parets i volen incorporar-se a la C-17 amb els que baixen per la C-17 i volen agafar l’autopista.

La mesura anirà acompanyada de canvis al tronc central de l’AP-7 amb la senyalització d’un tercer carril al tram d’uns dos quilòmetres en sentit sud (inclosa la zona del viaducte, al nord del nucli urbà de Mollet), que ara només en té dos. És el sector situat entre la bifurcació amb la C-33 i l’enllaç entre l’AP-7 i la C-17, a Mollet, on s’intervindrà sense modificar l’amplada de la calçada, només canviant la senyalització i línies. Aquesta intervenció, que assumirà la Generalitat, ha de comptar amb el permís del Ministeri de Foment, titular de la via. Ja s’han fet els primers contactes i el govern espanyol veu bé l’actuació. Ara, Territori ha de formalitzar la petició però entén que no tindrà problemes per fer-se perquè també servirà per donar més capacitat a l’AP-7.

Segons han confirmat fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat a EL 9 NOU, aquesta obra s’ha afegit a la proposta de construcció del tercer carril a la C-17 entre Granollers i Parets després de veure que, per solucionar les retencions, calia resoldre el tap que es forma a l’enllaç de l’ISPC. Fer-ho actuant sobre el tronc central de la C-17 –allargant el tercer carril que es farà– era complex i costós econòmicament perquè la via en aquest tram passa en viaducte sobre el Tenes i encaixada pels murs pantalla de l’enllaç de l’Eixample de Parets. Per això es posa sobre la taula aquesta alternativa, més barata i ràpida d’executar i que per als conductors no representarà un augment significatiu ni en quilòmetres de recorregut ni en temps. La intenció del govern és executar-ho amb un projecte independent.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 30/03/2017 0:12

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... finals/any

C-17
El Govern vol licitar l'ampliació de la C-17 a finals d'any
El projecte farà que l’autovia passi de dos a tres carrils entre Granollers i Parets


Redacció | 29/03/2017 a les 15:22h Afegeix un comentari
Arxivat a: Política, Ricard Font, ampliació, obres, C-17, autovia

Imatge
Retencions a la C-17 a Canovelles

El secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, va avançar aquest dilluns que el Govern vol licitar l’ampliació de la C-17 al Vallès a finals d’aquest any, o com a molt tard a principis del 2018. Font ho ha dit en una entrevista a la Xarxa.

El projecte farà que l’autovia passi de dos a tres carrils entre Granollers i Parets amb l’objectiu de combatre els embussos que es formen en aquest tram. De fet, entre Granollers i Mollet hi passen 92.000 vehicles al dia.

Font ha destacat que "l'operació s'està fent amb consens amb el territori" i ha destacat que vol que segueixi sent així.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Desdoblament de la C-17

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 12/04/2017 0:41

http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... seguretat/

Una rotonda a l’entrada nord de Tona que millorarà la seguretat

Era una millora reclamada per l’Ajuntament de Tona que evitarà que els vehicles agrícoles i de gran tonatge travessin pel centre del municipi

Guillem Rico 11/04/2017 | 18:36 Tona

Imatge
L'alcalde de Tona, Josep Salom, en el punt on es construirà la rotonda a l'enllaç nord | Jordi Puig


Una nova rotonda a l’enllaç nord de Tona amb la C-17 evitarà que els vehicles agrícoles i de gran tonatge travessin pel centre del municipi. Es tracta d’una demanda per millorar la seguretat que fa anys que reivindicaven des del consistori.

La nova rotonda és la solució que la Generalitat ha donat a Tona i ha de permetre reordenar el trànsit i que els vehicles pesants puguin travessar la C-17 en els dos sentits. S’ubicarà al quilòmetre 52’8 en sentit Vic i permetrà descongestionar l’interior del nucli urbà, millorar l’accés a l’autovia i deixar que els vehicles puguin anar a buscar el carril lateral i des d’aquí arribar fins al polígon o als camps per una ruta més ràpida i segura.

Des del Departament de Territori i Sostenibilitat es preveu adjudicar la redacció del projecte durant el segon trimestre d’aquest any. A l’estiu es redactaria el projecte constructiu per licitar les obres a la tardor. El cost previst per portar a terme el projecte és de mig milió.

En el marc de la reforma també es preveu millorar el camí de servei –el lateral– entre els punts quilomètrics 51,3 i 53,5, un camí que inicialment estava dissenyat per a vehicles agrícoles i que està molt malmès, amb trams amb el paviment totalment trencat, i també se’n millorarà el drenatge.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3407
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 17:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Anterior

Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant