Barcelona canviarà el disseny dels semàfors

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Hereu renovará los semáforos de la ciudad en BCN-Norte

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dijous 17/01/2008 19:41

Exactamente la noticia se refiere a la recuperación (o urbanización) del cauce del río Besòs y las transformaciones urbanísticas de Sagrera y Gloriès:

http://www.20minutos.es/Barcelona

<<El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, anunció ayer, en la tradicional conferencia anual del Col·legi de Periodistes, un nuevo proyecto para regenerar urbanísticamente y recuperar el cauce del río Besòs, tal como ya están haciendo municipios como Santa Coloma o Sant Adrià de Besòs.

Hereu centró su plan de actuación en la base de los 73 barrios de la ciudad y en estrategias para una «fuerte capitalidad y metropolitanismo».

Se refirió a uno de los proyectos menos conocidos, que pretende expandir el territorio hacia una zona que «deberá fortalecerse»: el cauce del Besòs. Hereu alabó la recuperación del lateral fluvial que han impulsado otros municipios y que ahora deberá imitar la capital tras la retirada de las torres de alta tensión, articulando «la Barcelona Norte», un nuevo frente.

El alcalde incidió también en acabar el desarrollo urbanístico del triángulo formado por Glòries, el Fòrum (zoo marítimo) y Sant Andreu-Sagrera (con la llegada del AVE).

Hereu anunció una «renovación» de la red de semáforos, que se pondrán al día a nivel técnico y se renovarán estéticamente. >>

Ahhhhh....que agradable será levantarme a ir a currar a las 6 de la mañana y encontrarme con uno de esos pintorescos semáforos de díodos que cuando se pone el verde parece que te salga una nube de paparazzis sacando flashes :riure


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 11/03/2008 13:14

http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
Barcelona destina 40 milions a renovar els semàfors amb un sistema antiapagada
EFE
BARCELONA

L'Ajuntament de Barcelona destinarà 40 milions d'euros a la renovació dels semàfors, actuació que a més de la millora estètica i tecnològica --amb l'extensió del sistema lumínic per leds, de menys consum-- incorporarà un dispositiu de bateries per reduir els efectes de les apagades.

En una primera fase, durant aquest mandat, es procedirà a la renovació completa del 31,8% de les cruïlles semaforitzades (unes 600 interseccions amb uns 10.000 semàfors), amb l'objectiu que el 91% de les instal·lacions tinguin al final d'aquesta legislatura menys de 10 anys d'antiguitat.

El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, ha explicat que la ciutat necessita adaptar l'actual xarxa de semàfors que encara pateix avaries si la climatologia és adversa, ja que quan hi ha tempestes elèctriques se solen produir problemes en el seu funcionament.

Concurs internacional d'idees

El nou "semàfor Barcelona" tindrà un nou concepte mediambiental "per sobre de tot", que també permetrà la integració dels mòduls acústics per a invidents, i per a la creació d'aquest nou prototip el consistori ha anunciat que convocarà un concurs obert internacional d'idees.

Una de les principals novetats del nou model serà l'expansió del sistema energètic per leds, que ja funciona en el 15% de la xarxa, i que a més dels seus avantatges lumínics resulta més sostenible que les bombetes tradicionals, amb un 80% d'estalvi d'energia, que es tradueix en uns 800.000 euros a l'any, és a dir, l'equivalent al consum d'electricitat 1.600 famílies.

El sistema de leds, que tenen una durada de 100.000 hores davant les 8.000 hores habituals de les bombetes, permet disposar a les cruïlles d'un sistema d'alimentació ininterrompuda que garanteix el funcionament dels semàfors, durant almenys dues hores, sense subministrament elèctric, cosa que evitarà que es produeixi el caos circulatori si hi ha apagades de menys d'aquesta durada.

El pròxim Nadal

La nova tecnologia permetrà la millora dels sistemes de prioritat semafòrica per al transport públic i de serveis d'emergència i també facilitarà que el centre de control s'adapti a la regulació semafòrica davant possibles incidents.

La renovació de les instal·lacions semafòriques de la ciutat, que es preveu que comenci el pròxim Nadal --una vegada es compti amb el disseny guanyador-- a les principals cruïlles de la ciutat i al barri de l'Eixample Esquerra, inclourà el canvi de reguladors, del cablejat (cable pel de fibra òptica), i en general de la tecnologia del sistema, que en l'actualitat pateix al mes entre 1.600 i 1.700 incidències de diferent abast.

Narváez ha explicat que el semàfor que surti d'aquest concurs es podrà col·locar-se a qualsevol ciutat del món, encara que els drets comercials pertanyin a Barcelona. Tots els canvis ofereixen l'oportunitat de modificar l'estètica dels semàfors, incorporar nous elements en la reflexió del nou disseny i col·laboraran amb la nova imatge de la ciutat, segons fonts municipals.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 11/03/2008 13:18

Per cert, em fa gràcia perquè un model de nou semàfor ja es va presentar fa un parell d'anys, com el model que havia de substituir els antics. Es va instal·lar al final del portal de l'Àngel i algun altra carrer... i per sort enlloc més, perquè mira que és un model aparatós i lleig.

A veure amb què ens sorpren aquesta vegada el "benvolgut" ajuntament de la nostra ciutat. Ciutat que un dia, fa molts anys, va ser pionera en el disseny.
Avui dia... millor no parlar del que penso del disseny dels nous espais públics de Barcelona en general, així com dels elements que els composen :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/03/2008 13:28

Si als flamants semàfors nous de trinca apliquen el mateix manteniment que fins ara, tampoc serviran de massa. Al semàfor de davant el CAP Vallcarca, caldrà que hi hagi un mort per atropellament perquè algun tallant de bacallà s'adoni de que cal fer-hi alguna cosa. I mira que ja porto anys reclamant que l'arreglin...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dimarts 11/03/2008 13:35

Esperem que a Javier Mariscal no li doni per dissenyar-ne un, sinó ja veig el Cobi versió 2.0 a totes les curïlles de peatons.
Sincerament, crec que no cal tenir semàfors de disseny que després, segurament, seran poc funcionals i cars. S'ha de millorar, i molt, l'actual xarxa. Modernitzar-la i que estigui totalment governada des d'un centre de control. Així, en cas que hi hagi alguna incidència en algun punt de la ciutat (accident, manifestació, obres...), la pròpia xarxa de semàfors podria regular els desviaments des del primer moment i no tenir que esperar que la guardia urbana :enfado es prengui el seu temps en arribar. Un semàfor de leds, pot prendre formes i enlloc de ser tot verd, pot indicar una fletxa lateral per desviar el transit. També serviria en cas d'embussos de trànsit. També, millorar les apagades per condicions climàtiques. No pot ser que el mateix semàfor SEMPRE s'apagui quan plou, i això desgraciadament passa.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 11/03/2008 15:33

Peter ha escrit:Esperem que a Javier Mariscal no li doni per dissenyar-ne un, sinó ja veig el Cobi versió 2.0 a totes les curïlles de peatons.
Sincerament, crec que no cal tenir semàfors de disseny que després, segurament, seran poc funcionals i cars. S'ha de millorar, i molt, l'actual xarxa. Modernitzar-la i que estigui totalment governada des d'un centre de control. Així, en cas que hi hagi alguna incidència en algun punt de la ciutat (accident, manifestació, obres...), la pròpia xarxa de semàfors podria regular els desviaments des del primer moment i no tenir que esperar que la guardia urbana :enfado es prengui el seu temps en arribar. Un semàfor de leds, pot prendre formes i enlloc de ser tot verd, pot indicar una fletxa lateral per desviar el transit. També serviria en cas d'embussos de trànsit. També, millorar les apagades per condicions climàtiques. No pot ser que el mateix semàfor SEMPRE s'apagui quan plou, i això desgraciadament passa.
Segurament que cal millorar coses però la major part dels semàfors de Barcelona ja estan governats des d'un centre de control i us puc assegurar que hi ha sempre força moviment (hi he estat un parell de cops).



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 11/03/2008 20:51

Hola,

Vaya, vaya... 40 milloncetes para semáforos. No está mal.

:cop

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2008 9:23

En tres mesos, ja hem doblat el pressupost. Notícia de l'Avui:

Barcelona gastarà 80 milions a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat

L'alcalde Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia

EFE
Barcelona
Ult. Act. 18.06.2008 - 22:28 hs


L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat avui que gastaran 80 milions d'euros a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat amb el nou disseny d'aquest senyal de trànsit que avui s'ha presentat en roda de premsa.

El nou semàfor, dissenyat per l'estudi Tándem Company guanyador del concurs públic convocat per l'ajuntament, conserva el groc de la carcassa "com a color diferent de Barcelona", segons que ha explicat l'alcalde, és més pla però els capçals passen a ser quadrats i prescindeixen de la visera com a element que compensa l'efecte de la llum del sol.

"L'avantatge d'aquest nou disseny, que rebrà el nom de 'Barcelona', és que ofereix múltiples funcions per integrar nous mòduls de senyalització i funcionarà mitjançant punts lluminosos de LED", ha descrit el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Francesc Narváez.

El sistema LED consumeix menys energia i permet que el semàfor segueixi il·luminant encara que es funda una de les bombetes.

Hereu ha afegit que Barcelona inicia un procés de renovació històrica de semàfors, el nou disseny del qual és més visible, robust davant canvis, incidents i climatologia, a l'hora que respon a la funcionalitat, sobrietat i qualitat que l'ajuntament sempre busca per al mobiliari urbà i trenca amb l'estètica tradicional.

El director de serveis de mobilitat de Barcelona, Àngel López, ha previst que la implantació dels semàfors s'iniciarà durant el primer trimestre de 2009 i ha afegit que la part esquerra del barri de l'Eixample serà el primer a beneficiar-se de les nous senyals de trànsit.

Narváez ha explicat que l'ajuntament invertirà 80 milions d'euros, distribuïts durant l'actual i el pròxim mandat, per dur a terme la renovació dels 34.000 semàfors de la ciutat repartits en 1.600 encreuaments.

Segons el regidor de mobilitat, "val la pena fer l'esforç d'invertir per renovar els semàfors ja que el manteniment anual dels mateixos puja a sis milions d'euros".

L'estudi Tándem Company ha rebut 10.000 euros per guanyar el concurs, mentre que l'Escola de Disseny Elisava i l'estudi Invenio Taller de Disseny ha rebut 3.000 euros pel segon lloc.

L'alcalde Hereu ha agraït la col·laboració de l'Associació de Disseny de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, el Col·legi d'Enginyeria Industrial de Catalunya i el Col·legi d'Enginyeria de Ports, Camins i Canals de Catalunya que han format la comissió tècnica, el criteri de la qual ha estat decisiu a l'hora d'escollir un guanyador.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/06/2008 10:05

Doncs ja poden posar un de ben resistent, al pas intermig de la cantonada Concepció Arenal amb Meridiana... :x



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dijous 19/06/2008 12:48

Guigui ha escrit:En tres mesos, ja hem doblat el pressupost. Notícia de l'Avui:

Barcelona gastarà 80 milions a renovar els 34.000 semàfors de la ciutat
mmm 80 milions per a semàfors... i quants euros per un transport públic digne?


Saludos

Pedro Aguilar

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2008 13:02

Estrella_de_Galicia ha escrit:mmm 80 milions per a semàfors... i quants euros per un transport públic digne?
A mi ja m'està bé que renovin semàfors ja que, al capdavall, també se'n beneficia el transport públic si es fa bé. Ara bé, el que em sembla escandalós és que, en tres mesos, el cost s'hagi disparat al doble del previst (vegeu el missatge que obre el fil).

L'augment de l'IPC ja ha arribat al 3%?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 20/06/2008 0:08

Guigui ha escrit:L'estudi Tándem Company ha rebut 10.000 euros per guanyar el concurs,
No en diu res la web de l'Ajuntament. A internet l'estudi "Tándem Company" té aquesta meravellosa pàgina... que inspira una confiança similar a la que dóna Gescartera!!!
El de sempre, vaja. Mira que arribem a ser un país de pandereta i de segona categoria :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/06/2008 18:58

Avui he passat per davant l'edifici, força deixat, on es troba aquesta companyia. A la porta hi ha un rètol envidrat que diu: "Tándem Company. Innovación, gestión y desarrollo de producto (sic)"


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 21/06/2008 13:24

No m'agraden. Prefereixo el model Terrassa, més auster i senzill, i a la vegada elegant.

Curiosament, als Egarencs el canvi de semàfors no els va costar ni un ral...



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 21/06/2008 15:02

80 quilos per 34000 semàfors surt a 2352,94 euros per semàfor.

Una ganga, vaja.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 21/06/2008 18:04

Hola,
orique ha escrit:80 quilos per 34000 semàfors surt a 2352,94 euros per semàfor.

Una ganga, vaja.
A veces... pero sólo a veces... ocurre que quien pone los semáforos (en este caso) resulta que es el amigo de un primo de alguien que conoce a no sé quién que está relacionado con vete a saber... lógicamente, así, entre coleguillas, pues se lo dan a dedo a quien mejor conocen, que total, sólo por un módico 3% se conforma.

Pero bueno, que no digo que sea este caso, solamente ocurre... a veces.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 22/06/2008 0:30

UT596001 ha escrit:No m'agraden. Prefereixo el model Terrassa, més auster i senzill, i a la vegada elegant.
A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?
UT596001 ha escrit:Curiosament, als Egarencs el canvi de semàfors no els va costar ni un ral...
I qui ho va pagar?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/06/2008 0:35

wefer ha escrit:A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?
Jo recordo haver-ne vist algun a Barcelona, si és que es tracta del mateix model. Passa que ara no recordo exactament on.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 22/06/2008 11:53

wefer ha escrit:A on has vist el model definitiu dels nous semàfors de BCN?
Als diaris apareixien fotos del model definitiu, a la presentació que va fer l'ajuntament. Pràcticament va aparèixer a tots els diaris, el passat dijous si crec no mal recordar.
I qui ho va pagar?
Crec que ho va muntar la mateixa concessionària que té cedida els espais de publicitat de la ciutat, però ara no t'ho sabria assegurar. Hauria de rescatar la notícia del Diari de Terrassa que ho diu...



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 24/06/2008 15:17

Menys mal que no pago impostos a Barcelona, o si no em posaria d'una mala llet!!!! Si volen semàfors de leds, només cal que l'empresa que fabrica els semàfors faci un canvi de les òptiques amb bombeta actuals a una tapa amb leds, i la petita electrònica associada. Per què OO han de canviar els semàfors sencers? Ah, sí, que paguen els contribuents... ja no me'n recordava. :avall :avall



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”