Semàfor curiós

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Semàfor curiós

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/01/2009 0:13

L'altre dia vaig veure al barceloní carrer d'Esteve Terrades, just abans de desembocar a l'Av. Vallcarca, un semàfor especial quadrat de fons gris fosc, amb lletres lluminoses que deien "BOMBERS" i dos llums a sota en disposició horitzontal. En aquell moment, el semàfor estava del tot apagat.

Algú sabria dir exactament per a què serveix?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 06/01/2009 20:58

Aquest senyals lluminosos (no son semàfors) es troben als carrers pròxims a les casernes dels bombers i en principi s'encen en el moment que algun vehicle dels bombers surt cap a una emergència.

;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/01/2009 17:07

George85 ha escrit:Aquest senyals lluminosos (no son semàfors) es troben als carrers pròxims a les casernes dels bombers i en principi s'encen en el moment que algun vehicle dels bombers surt cap a una emergència.
Gràcies per l'aclariment. Tanmateix, em queda un gran dubte: no hi ha cap caserna de bombers per aquella zona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 07/01/2009 18:18

Potser fa temps hi havia hagut una caserna i al treure-la no van treure la llum, o potser hi és i no la coneixes perquè està amagadeta...

Enfront de l'Hospital Clínic n'hi ha una altra d'aquestes senyals, però jo he visto sortir els bombers i mai he vist l'esmentada senyal encesa.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/01/2009 18:34

oriolp13 ha escrit:Potser fa temps hi havia hagut una caserna i al treure-la no van treure la llum, o potser hi és i no la coneixes perquè està amagadeta...
Si de cas, és a l'inrevés. Hi passo sovint i el dissabte va ser la primera vegada que l'hi vaig veure. I tan amagada no pot estar perquè conec prou bé el meu barri (almenys m'ho penso).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 07/01/2009 19:08

Potser volen posar una caserna i comencen posant el més fàcil :)
També pot ser que sigui una cosa inútil, com molta senyalització de Barcelona, que havia funcionat antigament i ara ja no va, però està allà per a fer bonic, recordem que barcelona es la ciutat del disseny!

Visc(a) Barcelona :D :)


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 07/01/2009 19:16

Crec que aquests semàfors són els que es van posar fa uns anys a alguns carrers de Barcelona (crec que a Via Augusta amb General Mitre n'hi ha un) i crec que els va instal·lar l'ajuntament en el cas que un vehicle de bombers circulés per aquella cruïlla, s'il·luminaria aquesta senyal. El que no sé és si mai va funcionar i si encara es fa servir.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/01/2009 19:25

victorcasta ha escrit:Crec que aquests semàfors són els que es van posar fa uns anys a alguns carrers de Barcelona (crec que a Via Augusta amb General Mitre n'hi ha un) i crec que els va instal·lar l'ajuntament en el cas que un vehicle de bombers circulés per aquella cruïlla, s'il·luminaria aquesta senyal. El que no sé és si mai va funcionar i si encara es fa servir.
El que més m'estranya en el cas d'Esteve Terrades amb Av. Vallcarca és que hi digui explícitament "bombers", quan els vehicles d'emergència que més sovint hi passen són les ambulàncies que van a la Vall d'Hebron.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/02/2009 23:53

em sona haver vist un d'aquests senyals al c/ Aragó, diria que a la cruïlla amb la Diagonal, però hauria de comprovar-ho.
La lògica em diu que deu ser un senyal que deu detectar els cotxes dels bombers i potser deu deixar tots els semàfors en vermell perquè només puguin passar-hi els bombers. Dic jo, des del total desconeixement...



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”