Pàgina 1 de 3

Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dissabte 31/01/2009 20:59
Autor: metring
Enceto aquest fil per penjar fotos de senyals de trànsit com a mínim "curiosos".

A veure què us sembla aquest, l'autor de lqual és Miquel Segura:

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Diumenge 01/02/2009 23:25
Autor: MiquelS
Dons moltes gràcies Mª José per posar-me aquesta foto. La veritat es que no sabía on posarla i per aixó te la vaig enviar.

I ya veieu, sembla ser que las obras del AVE a Sant Andreu han posat al descóbert una nova plaça fins ara desconeguda, la Pça.Orfilia.

Yo porto ya com tres mesos intentant trobarla i no hi-ha manera. Ningú en sap res.

Salutacions
MiquelS

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dilluns 02/02/2009 13:15
Autor: metring
I per cert, l'altre fletxa a on apunta?? :x

L'altra fletxa

Publicat: Dilluns 02/02/2009 15:42
Autor: Guigui
metring ha escrit:I per cert, l'altre fletxa a on apunta?? :x
A uns cursets d'alfabetització per aprendre a escriure decentment, potser?

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dimecres 04/02/2009 1:01
Autor: wefer
Aquest semàfor me'l vaig trobar un vespre mentre passejava, en plena hora punta de tornada a casa, al c/Aragó cantonada Marina.
Com podeu veure, el bus que hi ha parat té el paraxocs trencat ja que havia tingut un accident segurament per culpa del semàfor en qüestió.

També recordo que una vegada, al c/ Padilla amb Av. Gaudí, tots els semàfors estaven en verd. Llàstima no haver-me pogut quedar a veure quants accidents va haver-hi aquell dia en aquella cruïlla... :aaa o evitar-los, millor.

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dimecres 04/02/2009 1:04
Autor: victorcasta
Si bé el semàfor estava espatllat, la culpa de l'accident és del propi vehicle que, davant d'una evident fallada del semàfor, el que hauria d'haver fet és passar la cruïlla extremant les precaucions.

semáforos estropeados

Publicat: Dijous 05/02/2009 1:08
Autor: automotorserie 436
Hay fallos y fallos, es evidente que el dispositvo ha fallado cuando el semáfaro está apagado o en ambar, pero, no me parece tan evidente cuando mi semáforo está en verde y el que cruza también, o todos en rojo o todos encendidos o....
Los responsables de preparar estas maravillosas máquinas deberian de pensar en alguna fórmula que cuando el semáforo se estropeara el sistema tuviera que reiniciarse y si no se pudiera reinicar, asegurar el sistema a tal efecto que nunca pudieran quedar encendidas las tres luces y menos aún la roja o la verde y siempre, siempre el ámbar intermitente.
Preveer los fallos en computación forma parte también de su trabajo.
;)

Prohibició de via sense sortida

Publicat: Dimecres 18/02/2009 22:11
Autor: UT440_132M
A l'aparcament, de l'hostal "4 carreteras", que hi ha al costat de l'àrea de servei, amb el mateix nom, al peu de la C17 sentit Vic, hi ha aquest peculiar senyal, de prohibició, amb el símbol de via sense sortida. Si que és cert que aquesta zona no té sortida, però s'hauria d'indicar amb la senyal quadrada, amb fons blau, és a dir, d'informació/recomanació. Aquí us deixo la prova del delicte:

Imatge

Re: Prohibició de via sense sortida

Publicat: Dimecres 18/02/2009 22:46
Autor: oriolp13
UT440_132M ha escrit:A l'aparcament, de l'hostal "4 carreteras", que hi ha al costat de l'àrea de servei, amb el mateix nom, al peu de la C17 sentit Vic, hi ha aquest peculiar senyal, de prohibició, amb el símbol de via sense sortida. Si que és cert que aquesta zona no té sortida, però s'hauria d'indicar amb la senyal quadrada, amb fons blau, és a dir, d'informació/recomanació. Aquí us deixo la prova del delicte:

Imatge
Té tota la pinta de ser una senyal que prohibia la circulació i "s'han patillat" la resta...

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Divendres 06/03/2009 22:33
Autor: marc
Parlant de senyals curiosos, algú sap perquè en els trams nous d'autovies estan posant senyals blaves en lloc de blanques com en la resta del recorregut. Això passa per exemple a la C-17 a partir de Sta. Cecília de Voltregà i si no m'equivoco a la C-16. Té alguna explicació lògica??? :nose

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Divendres 06/03/2009 22:56
Autor: oriolp13
marc ha escrit:Parlant de senyals curiosos, algú sap perquè en els trams nous d'autovies estan posant senyals blaves en lloc de blanques com en la resta del recorregut. Això passa per exemple a la C-17 a partir de Sta. Cecília de Voltregà i si no m'equivoco a la C-16. Té alguna explicació lògica??? :nose
A quines senyals et refereixes, a les que indiquen les sortides?
Si es així, és fa com a les autopistes (ja que aqu´´i, al final una autovia és una autopista sense peatge (encara tenim autopistes de 2 carrils/sentit :roll: ))
A 1000m i 500m de la sortida la senyal és blava, per indicar que t'hi acostes, i a 100m és blanca, per indicar la sortida imminent.

Autovia

Publicat: Divendres 06/03/2009 22:58
Autor: UT440_132M
marc ha escrit:Parlant de senyals curiosos, algú sap perquè en els trams nous d'autovies estan posant senyals blaves en lloc de blanques com en la resta del recorregut. Això passa per exemple a la C-17 a partir de Sta. Cecília de Voltregà i si no m'equivoco a la C-16. Té alguna explicació lògica??? :nose
L'explicació, és senzilla, i és que la senyalització blava, significa que circules per una autopista - autovia. L'últim tram inaugurat, tant de la C-16 com de la C-17, és perquè tenen les carecterístiques d'autovia. Les obres que s'estàn fent al llarg de la C-17, a la resta de trams, marcats com a convencionals, segons el director general de carreteres, és "una posada a zero". Al TN comarques de dimarts, en van parlar, de les obres que es duen a terme. http://www.tv3.cat/videos/1057389 A partir del minut 16 és quan parlen de les obres que es fan.
És una de les primeres coses que et demanen quan et treu el permís de conduir.
El que si que està malament, és la senyalització de la C-25, Eix Transversal. Les senyals tenen el fons verd, però amb la llei a la mà, aquesta senyalització no existeix. Antigament, significaven "Via Ràpida", però degut a la alta sinistralitat d'aquest tipus de carreteres, ara, s'han de senyalitzar amb el fons blanc, és a dir, com si fos una carretera convencional, però de diferents carecterístiques. Avui en dia, aquest tipus de carreteres, s'anomenen, "Vies per Automòbils". Aquí en tens les carecterístiques d'aquest tipus de carreteres. http://es.wikipedia.org/wiki/Vía_rápida

Re: Autovia

Publicat: Divendres 06/03/2009 23:39
Autor: oriolp13
UT440_132M ha escrit:
marc ha escrit:Parlant de senyals curiosos, algú sap perquè en els trams nous d'autovies estan posant senyals blaves en lloc de blanques com en la resta del recorregut. Això passa per exemple a la C-17 a partir de Sta. Cecília de Voltregà i si no m'equivoco a la C-16. Té alguna explicació lògica??? :nose
L'explicació, és senzilla, i és que la senyalització blava, significa que circules per una autopista - autovia. L'últim tram inaugurat, tant de la C-16 com de la C-17, és perquè tenen les carecterístiques d'autovia. Les obres que s'estàn fent al llarg de la C-17, a la resta de trams, marcats com a convencionals, segons el director general de carreteres, és "una posada a zero". Al TN comarques de dimarts, en van parlar, de les obres que es duen a terme. http://www.tv3.cat/videos/1057389 A partir del minut 16 és quan parlen de les obres que es fan.
És una de les primeres coses que et demanen quan et treu el permís de conduir.
El que si que està malament, és la senyalització de la C-25, Eix Transversal. Les senyals tenen el fons verd, però amb la llei a la mà, aquesta senyalització no existeix. Antigament, significaven "Via Ràpida", però degut a la alta sinistralitat d'aquest tipus de carreteres, ara, s'han de senyalitzar amb el fons blanc, és a dir, com si fos una carretera convencional, però de diferents carecterístiques. Avui en dia, aquest tipus de carreteres, s'anomenen, "Vies per Automòbils". Aquí en tens les carecterístiques d'aquest tipus de carreteres. http://es.wikipedia.org/wiki/Vía_rápida
Suposo que no les canvien perquè seria una pèrdua de diners, ja que només canvia el color (tit i que aleshores passen a ser "il.legals", però jo trobo una estupidesa canviar-les. Ara, segurament que amb el desdoblamnent les acabaran canviant

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Diumenge 08/03/2009 0:21
Autor: marc
Be gràcies per l'aclariment, però ara com sabràs si circules per una autopista (que en català significa autovia de pagament amb embús :P ), i una autovia? A més no només volia dir els panells indicadors de properes sortides sinó els panell dels punts kilomètrics, ... també els estan col•locant blaus.

És el mateix

Publicat: Diumenge 08/03/2009 0:25
Autor: UT440_132M
marc ha escrit:Be gràcies per l'aclariment, però ara com sabràs si circules per una autopista (que en català significa autovia de pagament amb embús :P ), i una autovia? A més no només volia dir els panells indicadors de properes sortides sinó els panell dels punts kilomètrics, ... també els estan col•locant blaus.
És que en una autopista/autovia, els senyals de P.K. també són de color blau, per diferenciar-se de les carreteres convencionals.

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dilluns 09/03/2009 18:34
Autor: marc
I així actualment com es pot distingir una autovia (a 100Km/h) i una autopista (a 120Km/h, excepte a BCN) si no és per la senyalització de velocitat???

Autovia vs. autopista

Publicat: Dilluns 09/03/2009 18:44
Autor: Guigui
marc ha escrit:I així actualment com es pot distingir una autovia (a 100Km/h) i una autopista (a 120Km/h, excepte a BCN) si no és per la senyalització de velocitat???
Les autovies tenen una limitació general de 120 km/h. La diferència amb una autopista em sembla que és que hi poden circular alguns tipus de vehicles més.

Diferència Autopista - Autovia

Publicat: Dilluns 09/03/2009 19:55
Autor: UT440_132M
Guigui ha escrit:
marc ha escrit:I així actualment com es pot distingir una autovia (a 100Km/h) i una autopista (a 120Km/h, excepte a BCN) si no és per la senyalització de velocitat???
Les autovies tenen una limitació general de 120 km/h. La diferència amb una autopista em sembla que és que hi poden circular alguns tipus de vehicles més.
També em sembla recordar que els accessos hi tenen alguna cosa a veure. Però la diferència més clara, és que l'autovia segueix part del traçat antic d'una carretera convencional, al contrari que l'autopista. I a la C-17 la velocitat màxima és 100 perquè és una carretera convencional, encara que tingui les característiques d'autovia. Ja que així està senyalada, amb els panells de fons blanc. En el cas de la variant de les Masies de Voltregà, és per l'afan recaptatòri que té la Generalitat, envers els conductors. Ja que jo et puc dir, que pots circular tranquilament a 120, ja que el traçat, és prou bo, excepte el nyap, d'intersecció amb la C-37. En tot cas, miraré de fer una ullada al llibre que encara tinc a casa. (És de l'any passat)
Transcric del llibre de l'autoescola, diu així: Autovia: És la carretera especialment projectada, construïda i senyalitzada així. Té les característiques següents:
A) Les propietats adjacents, hi tenen accés limitat.
B) No travessa a nivell cap altre camí, via, línia de ferrocarril o tramvia, ni és creuada a nivell per cap camí, via de comunicació o cap servitud de pas.
C) Consta de diferents calçades per a cada sentit de la circulació, separades entre si, excepte en punts singulars o amb caràcter temporal, per una franja de terreny no destinada a la circulacióo, per altres mitjans.

En canvi a l'apartat autopista diu això: És la carretera especialment projectada, construïda i senyalitzada així per a la circulació exclusiva d'automòbils
A) Les propietats adjacents, no hi tenen accés.
B)No travessa a nivell cap altre camí, via, línia de ferrocarril o tramvia, ni és creuada a nivell per cap camí, via de comunicació o cap servitud de pas.
C)Consta de diferents calçades per a cada sentit de la circulació, separades entre si, excepte en punts singulars o amb caràcter temporal, per una franja de terreny no destinada a la circulació o, en casos excepcionals, per altres mitjans.

El llibre és de Pons Editorial, SL Dipòsit legal: M-31009-2004 ISBN: 84-95044-24-2 Primera edició 2007.

Re: Senyals de trànsit peculiars

Publicat: Dijous 12/03/2009 14:52
Autor: marc
Sóc de Vic, i sé perfectament que de Montcada a Vic, excepte algun tram com sortint de la Garriga o a Aiguafreda, es pot fer el recorregut a 120Km/h tranquil•lament, tot i que no estàs gaire tranquil si veus una d'aquelles càmeres del mossos. A partir de Tona, a més és habitual que els vehicles vagin molt més ràpid (he anat a 130Km/h en aquest tram i hi ha molts cotxes que et passen a molta més velocitat) :o . Per tant jo no em venia a referir a quina velocitat s'hi pot anar, sinó com diferenciem, a part de per les senyals de velocitat, a quina velocitat diu en Saura que hem d'anar.

A 120, "tranquil·lament"?

Publicat: Divendres 13/03/2009 0:33
Autor: Guigui
marc ha escrit:Sóc de Vic, i sé perfectament que de Montcada a Vic, excepte algun tram com sortint de la Garriga o a Aiguafreda, es pot fer el recorregut a 120Km/h tranquil•lament, tot i que no estàs gaire tranquil si veus una d'aquelles càmeres del mossos.
Entre Montcada i Centelles, per anar a 120 cal estar concentradíssim si hom en vol sortir indemne; amb el trànsit que hi ha habitualment, és gairebé impossible.