Variant nord d'Olot

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).

Variant nord d'Olot

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 18/03/2009 13:15

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... dolot.html

Foment posa a licitació l'estudi del tram de variant nord d'Olot

18/03/09 02:00 - Olot - JORDI CASAS / J.C

El Ministeri de Foment ha desencallat definitivament el seu tram de variant nord d'Olot, el que enllaça amb el tram que prové de Bracons, posant a licitació per 558.467 euros l'estudi informatiu de traçat. De fet, ha recollit la petició de l'Ajuntament d'incloure aquest tram en l'estudi del traçat entre el final de l'autovia A-26, al giratori de la Canya, i l'enllaç de l'eix pirinenc amb la carretera C-38, Ripoll-coll d'Ares.

Aquest traçat preveu un túnel que connectarà el giratori que hi haurà a l'hostal del Sol d'Olot, on acabarà la variant de Foment, amb el sistema de túnels del Capsacosta, al sector de la Vall de Bianya. Aquest sistema de túnels, l'antiga C-26, és eix pirinenc des de fa poc i fruit d'un traspàs de competències amb la Generalitat.

L'encàrrec de Foment publicat ja al BOE preveu que la variant d'Olot sigui desdoblada i el condicionament de la resta del traçat amb una carretera d'un carril per sentit de circulació, tot i que preveient que en el futur es puguin desdoblar. El projecte ha de preveure també una velocitat de projecte de 100 quilòmetres per hora i un estudi del trànsit actual i futur a la carretera i a l'àmbit d'influència i, a més, ha de preveure la reposició de camins, vies pecuàries, accessos i serveis afectats.

La Generalitat ha començat els treballs de millora de l'asfalt a l'avinguda de Santa Coloma d'Olot, l'accés sud, en el marc de les actuacions per reduir l'impacte de l'obertura del túnel de Bracons sense variant. Els treballs duraran dues setmanes. S'ha habilitat l'avinguda Madrid com a alternativa de sortida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23594
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

La variant d'Olot tindrà 4 carrils

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 06/04/2009 15:57

http://www.3cat24.cat/noticia/375593/ga ... er-Bracons

La variant d'Olot tindrà quatre carrils per poder absorbir millor el trànsit que circuli per Bracons

Actualitzat a les 15:31 h 06/04/2009

Olot (ACN).- La variant d'Olot tindrà quatre carrils per poder absorbir millor el trànsit que circuli pel túnel de Bracons. La Generalitat ha tret a informació pública el traçat de la carretera, que fa tres quilòmetres i mig i permetrà evitar el pas pel nucli urbà de la ciutat, i juntament amb la variant de les Preses permetrà completar l'eix Vic-Olot. Aquesta és la segona vegada que la variant se sotmet a informació pública, després de recollir les propostes del territori. Ara, la proposta plantejada per Política Territorial i Obres Públiques desplaça el tronc de la carretera cap a l'oest i inclou la construcció d'un túnel de gairebé dos quilòmetres, en comptes dels tres que es plantejaven al primer projecte.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3451
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 18/01/2013 18:06

http://www.naciodigital.com/gironainfo/ ... riant/olot

Societat Redacció Osona.com | Actualitzat el 17/01/2013 a les 12:47h

L'Estat es nega a fer el tram que li correspon de la variant d'Olot

L’alcalde de la població lamenta la decisió i reclama una solució urgent, ja que “perjudica greument la ciutat”.

L'Ajuntament d'Olot està indignat amb l'Estat després que se'ls hagi comunicat que Foment no farà el tram que li correspon de la futura variant d'Olot, concretament el que va entre l'Hostal del Sol i l'A-26. El seu alcalde, Josep Maria Corominas, ho veu com una "greu deslleialtat", ja que era un acord signat l'any 2008 que ara Madrid no té previst complir, i lamenta que "els deixin a l'estacada". Aquesta decisió, diu, "perjudica greument la ciutat" perquè aquesta variant és una "urgència" i per tant se'ls ha de donar una solució. La Generalitat està disposada a acabar el tram estatal i s'està negociant amb Madrid la indemnització a rebre per l'incompliment de l'acord.

Des de l'Ajuntament es lamenten que, ara que el projecte de la variant semblava que s'havia aconseguit desencallar -l'any passat es va aprovar la declaració de l'impacte ambiental i el projecte executiu està gairebé llest-, l'Estat els "posa pals a les rodes" en dir-los ara que no tenen clar per on volen passar. "Ens han dit que no pensen fer el túnel previst i que tampoc volen arribar al punt de trobada amb el tram de la Generalitat" que enllaça l'Hostal del Sol amb les Preses, explica Corominas.
La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.

Aquest incompliment de l'acord els "deixa a l'estacada", segons l'alcalde, perquè "el tram de la variant de la Generalitat arribarà a un punt que haurà d'enllaçar amb la carretera que era responsabilitat de l'Estat", explica. Aquesta és una decisió que "perjudica greument" la ciutat i confia que les negociacions acabin a bon port. "El que s'està negociant és que la Generalitat acabi de fer la carretera i que Madrid pagui la indemnització", afegeix.

Indignats amb les declaracions de Cospedal sobre Mas

L'Ajuntament va saber d'aquesta negativa de Foment fa uns mesos però fins ara no s'havia tret a la llum per no interferir en les negociacions amb el Govern. Les declaracions de la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, qualificant de "roïn" i "desafortunada" l'actitud del president de la Generalitat, Artur Mas, denunciant la falta d'inversió a Catalunya en l'acte d'inauguració del tram del TAV de Barcelona a Figueres fa uns dies va encendre els ànims de l'alcalde, que va decidir fer-ho públic com a "un exemple més d'infraestructures compromeses que incompleix l'Estat" amb Catalunya.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3451
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 25/04/2013 13:34

http://www.naciodigital.cat/gironainfo/ ... riant/olot

Societat Redacció Osona.com | Actualitzat el 25/04/2013 a les 07:47h

L'Estat es compromet a fer el tram pendent de la variant d'Olot

L'estudi del traçat estarà enllestit a finals d'aquest any.

L'Estat farà el tram pendent de la futura variant d'Olot que li correspon -va de l'Hostal del Sol fins a l'A-26- perquè és la seva "responsabilitat". Així ho han confirmat des de Foment a l'alcalde del municipi, Josep Maria Corominas, durant la reunió mantinguda aquest dijous al matí a Madrid acompanyat de representants de la Generalitat per desencallar una obra que es considera prioritària per al territori. Per això, s'ha volgut arrencar el compromís de l'Estat de que farà la part que li toca. Tot i no tenir un calendari fixat, sí que Foment s'ha compromès a tenir l'estudi informatiu del traçat a finals d'aquest any. "És on estàvem encallats i per tant la part de l'Estat també avança", afirma el batlle.

"La reunió ha anat bé perquè hem avançat bastant amb el tema de la variant, no tant en terminis però sí en compromisos", ha explicat aquesta tarda Josep Maria Corominas a l'ACN. Foment s'ha compromès a tenir enllestit l'estudi informatiu amb el traçat per on passarà i que "ja hi estan treballant".

El projecte inicial que té l'Estat sobre la taula, segons Corominas, és el de "desdoblar la traça existent per minimitzar el seu impacte". Ara, però, faltarà veure com es trasllada sobre el paper i com solucionen la part de l'Hostal del Sol, on hi ha un espai natural d'interès com és el pla de Llunes. "S'haurà de veure com queda finalment", ha afegit l'alcalde d'Olot, que ha recordat que aquest és gairebé l'únic "punt conflictiu" de tot el traçat.

Es descarta doncs la possibilitat que la Generalitat faci el tram estatal i la conseqüent indemnització com s'havia dit fa uns mesos després que el consistori expressés la seva indignació perquè Foment els havia comunicat que no pensaven fer la part que els tocava. L'Ajuntament ho va veure com una "greu deslleialtat" perquè incomplia l'acord signat el 2008 i de deixar-los en "l'estacada" amb una obra que consideren d'urgència. Ara, però, els han dit clarament que "ho volen fer ells" i que és "responsabilitat seva", explica Corominas.

La reunió ha comptat amb la presència del responsable de carreteres de l'Estat a Catalunya, Juan José Barios; el director general de carreteres de la Generalitat, Javier Flores, i la diputada del PP a Girona, Concepció Veray, així com l'alcalde i dos regidors d'Olot.

Els detalls de la futura variant

La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3451
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Divendres 09/05/2014 8:48

Diari de Girona, 9 de maig de 2014 ha escrit:L´Estat resol que la seva part de la variant d´Olot anirà del pla de Llunes a l´A-26
09.05.2014 | 07:38

OLOT | X.V. La part de la variant d'Olot que assumirà el Ministeri de Foment anirà del Pla de Llunes (sota de l'Hostal del Sol) fins a la rotonda d'entrada a l-A26. Són menys de 3 quilòmetres que faran possible la concreció de la circumval·lació d'Olot sobre paper abans del maig del 2015. Es tracta del que es coneix com a variants de les Preses, Olot i de l'Estat.

La solució va ser qualificada de possibilista ahir per Josep Maria Corominas (alcalde d'Olot per CiU). El batlle va explicar que li havien proposat el projecte abans d'ahir en el seu darrer viatge a Madrid per aconseguir concretar la part de la variant que correspon a l'Estat.

"Aquesta solució -va di- és fàcil, necessita pocs tràmits i es pot ajustar al pressupostos de l'Estat".

El trajecte definit de condicionament per l'Estat (passarà per trams de carrers i carreteres ja fets) deixa de banda les solucions que contemplaven túnels per enllaçar amb la N-260 al terme de la Vall de Bianya.
La resolució del tram permetrà que la Generalitat faci públic el projecte constructiu de la part que li correspon del tram que passa pel terme d'Olot.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2372
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 11/08/2015 17:36

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... ir/impacte

La variant d'Olot costarà 125 milions per la incorporació de mesures per reduir l'impacte

Generalitat i ajuntament exigeixen a l'Estat que resolgui les al·legacions que té sobre la taula i impulsi el tram que és responsabilitat seva


ACN | Actualitzat el 06/08/2015 a les 16:10h
Arxivat a: Territori i medi ambient, variant, Garrotxa, projecte constructiu, Santi Vila, variant d'Olot

Projecte constructiu de la variant d'Olot

La incorporació de mesures per minimitzar l'impacte ambiental de la part de variant d'Olot que pertoca a la Generalitat eleva a 125 MEUR el pressupost de construcció previst. Segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, han afegit peticions del territori, com ara allargar el túnel, per assegurar "que la ferida ambiental sigui la mínima". Aquest dijous, Vila ha explicat a representants de la comarca el projecte constructiu final, a l'espera de comptar amb pressupost per començar les obres. "Nosaltres hem fet la feina", ha afirmat el conseller. Ara, Govern i Ajuntament d'Olot exigeixen a l'Estat que resolgui les al·legacions al seu projecte i impulsi el seu tram.

La variant d'Olot és un projecte llargament reivindicat a la Garrotxa. Aquesta infraestructura ha de servir per descongestionar el trànsit que creua la capital i, alhora, millorar la connexió de la comarca amb Osona, l'Alt Empordà i el Ripollès. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha recordat que tant Olot com les Preses han de suportar diàriament 20.000 vehicles, molts dels quals camions, creuant pel nucli urbà.

Més enllà de complexitats tècniques, econòmiques i de traçat, la variant nord d'Olot és també un projecte complicat perquè hi intervenen Generalitat i Estat perquè la nova carretera unirà la C-63, de titularitat catalana, amb l'autovia A-26, que és espanyola. Això fa que la redacció de projectes i fixar prioritats vagin a diferent ritme.

Aquest dijous, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha volgut deixar clar que per al Govern és una prioritat clara i, de fet, ha explicat a representants del món polític, social i econòmic de la comarca que la Generalitat no ha deixat de treballar en la redacció del projecte de la part que li pertoca, un tram de 3,5 quilòmetres entre el nou hospital i l'Hostal del Sol.

Segons el projecte que el conseller ha presentat, l'àmbit abasta des de la connexió amb la futura variant de les Preses pel costat sud fins a l'enllaç Olot oest pel costat nord, on enllaçarà amb el projecte del Ministeri de Foment. Incorpora, també, el vial de connexió amb la trama urbana d'Olot fent un enllaç a la zona de l'hospital.

Santi Vila ha explicat que el projecte constructiu es va redactar el 2014 i que inclou les mesures correctores previstes per la declaració d'impacte ambiental. Segons el conseller, el projecte és el resultat de molt i constant diàleg amb el territori i han adoptat bona part de les propostes que han rebut. Així, per exemple, el túnel de la Pinya finalment serà un doble túnel i amb un traçat més llarg, un total de 2,5 quilòmetre.

La conselleria exposa que el pressupost previst és de fins a 125 MEUR, 8 milions més dels previstos inicialment. "Aquesta diferència és perquè volem que la ferida ambiental per al territori sigui la mínima", ha exposat Vila.

L'alcalde d'Olot, Mia Corominas, creu que la trobada d'aquest dijous porta "bones notícies" perquè ara tota la comarca sap que la variant és una prioritat per al Govern de la Generalitat. "Només falta que hi hagi disponibilitat pressupostària per començar les obres", ha exposat.

La redacció de projectes del Ministeri de Foment no va al mateix ritme, segons ha exposat Corominas, que insta l'Estat a resoldre les al·legacions al traçat que tenen sobre la taula des de fa temps i donin l'impuls definitiu al projecte. "La variant no tindrà sentit fins que sigui completa", ha conclòs.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3451
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 20/10/2015 13:27

http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/ ... ar/variant

L'alcalde d'Olot mana la pressa als ajuntaments de les Preses i en Bas per acordar la variant

Corominas exclama que les cues per accedir a la ciutat els darrers caps de setmana demostren la necessitat urgent de construir la infrastructura

Andreu Oliveras , Olot | Actualitzat el 20/10/2015 a les 09:09h
Arxivat a: Territori i medi ambient, carreteres, eix Vic-Olot, Variant de Les Preses, Variant d'Olot, mobilitat, obres

L'alcalde d'Olot reclama que d'una vegada per totes es faci la variant de la ciutat i el seu enllaç amb Bracons a través de la Vall d'en Bas. Josep Maria Corominas insta al Govern a destinar una partida dels pressupostos del 2016 per aquesta infrastructura i demana als ajuntaments de les Preses i la Vall d'en Bas que es posin d'acord amb el traçat: "Hem de ser capaços de reclamar-ho amb una força unitària, la variant és una necessitat".

Aquest cap de setmana de Fira de Sant Lluc es van tornar a repetir les llargues cues per entrar a Olot que ja s'havien vist pel pont del Pilar. "La variant d'Olot ja no pot esperar més. A Olot no deixarem d'organitzar coses perquè no tenim una carretera amb condicions", exclama Corominas. L'alcalde, a més, està convençut que si hi hagués la variant també desapareixerien les cues que hi ha diàriament al mig d'Olot en hora punta.

És el primer cop que Josep Maria Corominas mena la pressa als seus homòlegs de les Preses i la Vall d'en Bas, ja que fins ara era partidari de no interferir en aquest tram de l'eix Vic-Olot i gestionar les dues variants com a dos projectes separats. Aquest estiu, el conseller de Territori, Santi Vila, va presentar el projecte constructiu de la variant d'Olot, que costarà 125 milions d'euros. La variant de les Preses es troba en una fase molt més endarrerida.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3451
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Divendres 20/01/2017 15:57

Diari de Girona, 20 de gener de 2017 ha escrit:Olot confirma que es busca capital privat per a les variants
L'Ajuntament considera que l'inici de les obres el 2018 és possible si es troba aquest tipus de finançament
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2372
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 07/06/2017 9:41

Diari de Girona, 7 de juny de 2017 ha escrit:Abans de l'agost hi ha d'haver calendari de la variant d'Olot
Josep Rull assegura que no hi ha un coll d'ampolla similar a tot Catalunya com el del vial Sant Jordi
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2372
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc


Torna a: Vehicles privats / Vehículos privados

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant