Barcelona perdrà 12 km carrils de grans rutes abans del 2011

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Barcelona perdrà 12 km carrils de grans rutes abans del 2011

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/04/2009 8:36

Temes relacionats: Comença la remodelació de Balmes, Remodelació del P. Sant Joan a BCN

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022


Barcelona perdrà 12 km de carrils a les grans rutes abans del 2011


1. • S'eliminaran calçades a la Ronda del Mig, el passeig de Santa Coloma, Pi i Margall i Balmes
2. • La mesura persegueix que el cotxe cedeixi espai als vianants a més de 'pacificar' les vies ràpides

DAVID PLACER
BARCELONA

El setge al cotxe es reforçarà els pròxims dos anys a les principals vies ràpides de Barcelona. L'espai guanyat en sis grans artèries viàries serà utilitzat per ampliar voreres i crear espais verds. La Ronda del Mig (en els trams de Sarrià-Sant Gervasi i Horta- Guinardó), el passeig de Santa Coloma, els carrers de Balmes i Pi i Margall, la Via Laietana i el passeig de Sant Joan eliminaran un o dos carrils. En total, es perdran 12 quilòmetres en obres que es preveu que finalitzin abans del 2011.
El propòsit d'aquesta política continuada de reducció de calçades és atenuar les molèsties que ocasiona el trànsit de cotxes als veïns. L'ajuntament està convençut que les supressions no causaran més col.lapses i que, al contrari, incentivaran que molts conductors prescindeixin del seu vehicle els dies laborables, una opció que ja és adoptada per la majoria de treballadors.
"El 75% dels barcelonins es traslladen a peu o en transport públic i només un 25% utilitza el cotxe. És lògic que la majoria dels ciutadans, vianants i viatgers de metro i au- tobús, tinguin més espais per poder- los disfrutar", explica Elsa Blasco, regidora del districte d'Horta-Guinar- dó, on ahir a la nit es va tancar al trànsit el viaducte del Guinardó, entre Cartagena i Alfons X, per iniciar- ne l'enderrocament.

VIA LAIETANA I BALMES
Al centre de la ciutat, la Via Laietana disposarà d'un carril menys des de la plaça d'Urquinaona fins al Port Vell amb una reforma que començarà aquest estiu, mentre que al carrer de Balmes (on les obres van començar ahir) també serà suprimit un carril que va des de l'avinguda Diagonal fins a la Gran Via.
El districte de l'Eixample reduirà carrils al passeig de Sant Joan. Abans de l'any 2011 estarà finalitzada la reforma des de l'Arc de Triomf fins a la plaça de Tetuan, que pretén suprimir un carril a cada costat de la via. El resultat final serà un carril per als cotxes i un altre per al transport públic en cada direcció. Les voreres, que en l'actualitat fan 12,5 metres d'ample passaran a tenir 17 metres, cosa que permetrà que s'hi puguin instal.lar algunes zones de jocs infantils i també mobiliari propi d'un bulevard.
El projecte de reforma del passeig de Sant Joan té previst, en un futur, ampliar-se entre la plaça de Tetuan i el monument a la Diagonal. Aquests dies, el districte celebra reunions amb comerciants i veïns per consensuar els treballs. La culminació d'aquesta obra continuarà fins al final del passeig, a la Travessera de Gràcia.

MILLORES A GRÀCIA
Gràcia també vol estendre la política per pacificar el trànsit i convertir les vies en zona de vianants que s'ha dut a terme durant els últims anys al centre de la vila. Aquesta iniciativa arribarà amb una altra reducció del trànsit de cotxes a l'avinguda de Pi i Margall, que eliminarà un carril per cada sentit des de la plaça de Joanic fins a la Ronda del Mig. "S'ha de limitar la circulació de cotxes i apostar pel transport públic. Com més espai es dóna a l'automòbil, més espais es menja", opina el seu regidor, Guillem Espriu.
El viaducte del Guinardó, amb dos carrils, ja s'ha començat a desmuntar i els cotxes que el feien servir per salvar semàfors hauran de passar per una via més reduïda. També a la Ronda del Mig, entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, es perdrà un carril a cada costat. "La via divideix i separa barris. Es connectaran carrers que queden incomunicats en el seu tram amb la Ronda", explica Sara Jaurrieta, regidora del districte de Sarrià-Sant Gervasi.
L'eliminació de calçades a la Ronda del Mig, que sumarà un total de 4,5 quilòmetres de carrils menys, s'avança al pas de la futura L-9 del metro, que discorrerà per sota d'aquesta via. La infraestructura suposa una clara aposta pel transport públic en detriment del cotxe particular, però arribarà, com a mínim, cinc anys després de l'actual reducció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/04/2009 10:54

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... rrils.html

La reforma de Via Laietana, pendent d'una cua de maniobres de Ferrocarrils

El districte té enllestit el projecte viari, que CiU denuncia que va amb retard

9/04/09 02:00 - Barcelona - IVAN VILA

L'esperada reforma de la Via Laietana està ara pendent de la construcció de la cua de maniobres de l'estació de Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que arribarà a la plaça Urquinaona. L'Ajuntament assegura que ja té enllestit el projecte però que abans de tramitar-lo vol saber quan preveu la Generalitat començar els treballs ferroviaris, per veure si és possible fer-los coincidir amb la remodelació viària. CiU va denunciar ahir la lentitud amb què avança el projecte.

El projecte de reforma, en el qual es va començar a treballar l'any passat, ha estat un temps en el calaix en espera d'un estudi sobre les canalitzacions subterrànies de serveis, que s'ha fet amb la intenció d'aprofitar l'obra «per endreçar tot el cablejat», en paraules de la regidora de Ciutat Vella, Itziar González, i evitar que futures intervencions de les companyies tornin a aixecar el terra al cap de pocs mesos de completar la reforma, com abans era habitual.

Això ha endarrerit la tramitació d'un projecte definit des de fa mesos, i que preveu ampliar les voreres a costa de la calçada, que es dividirà en quatre carrils. L'Ajuntament mantindrà el doble sentit de la via, però el nombre de carrils de pujada i de baixada està per decidir.

Ara, però, l'activació de la reforma no depèn d'això, perquè González argumenta que la decisió no afectaria la naturalesa de les obres. El que pot endarrerir-lo encara més és la voluntat de simultaniejar l'obra amb la de la nova cua de maniobres de l'estació de Catalunya, que s'estendrà sota el carrer Fontanella fins a la plaça Urquinaona, i que també obligarà a tallar la Via Laietana. «Estem pendents que el govern ens doni els terminis per veure si les podem fer alhora i evitem haver de fer dos talls».

S'ha de veure si això serà possible, perquè la regidora vol començar la reforma aquest 2009, però els treballs ferroviaris estan encara en fase d'exposició pública i fonts del Departament de Política Territorial descarten que una obra d'aquesta magnitud, amb un cost que supera els 100 milions d'euros, es pugui començar aquest any.

González va donar aquestes explicacions després que el líder de CiU a Barcelona, Xavier Trias, li retragués ahir el retard d'un projecte que ha de permetre millorar la connectivitat entre el Gòtic i el barri de la Ribera, del qual ja es parlava en el mandat passat i que és un dels grans projectes de l'actual, que és a punt d'arribar al seu equador.

Per Trias, la lentitud amb què avança aquest tema exemplifica la «paràlisi» que provoca la mala maror que, segons ell, hi ha entre la regidora del districte, Itziar González, i «alguns sectors de l'equip de govern».

Trias va recordar que amb l'obra del mercat de Santa Caterina aquesta zona ja va experimentar grans retards, i va enumerar un reguitzell d'iniciatives per impulsar el barri de Sant Pere, com ara desviar els autocars de turistes d'Urquinaona cap a l'Arc de Triomf per evitar que passin per la Via Laietana i distribuir després als visitants als hotels amb microbusos; fer itineraris per promocionar la zona; millorar els accessos del carrer del Rec Comtal; obrir els caps de setmana el passatge de Sert per millorar la connexió amb l'Eixample, o reordenar l'avinguda Cambó i desplaçar el pàrquing de motos a carrers adjacents.

La bateria de propostes també va ser objecte de polèmica, perquè excepte en el cas de l'última, González assegura que es tracta de mesures que el districte ja ha decidit engegar arran de les conclusions de l'anàlisi que s'ha fet de l'impacte que tindrà a la zona el projecte de l'hotel del Palau de la Música.

Segons la regidora, «Trias s'ha apropiat de les propostes per apuntar-se un punt aprofitant que ja les hem comunicades a veïns i comerciants però que encara no les havíem fet públiques». ERC, per la seva banda, va demanar que la futura Via Laietana tingui un «bon carril bus».


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”