Reforma de la Gran Via de Sabadell

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

La Gran Via de Sabadell tindrà tres carrils l'any que ve

Entrada Autor: trainman » Divendres 30/05/2008 13:13

Vallès. La Gran Via de Sabadell tindrà tres carrils l'any que ve


S'hi instal·laran radars, càmeres i semàfors

EMILI BELLA. Sabadell
La Gran Via de Sabadell, una de les artèries principals de circulació de la ciutat, tindrà tres carrils a partir de l'any que ve encabits en el mateix espai. El govern municipal preveu mantenir-hi la limitació de velocitat actual, de 50 km/h. Les obres es faran als mesos d'estiu per no perjudicar una de les vies més sobrecarregades de trànsit.


+ La Gran Via disposa actualment d'un carril per banda, a part dels laterals. Foto: E.B.
Les obres es traslladaran a l'estiu vinent perquè no hi ha temps de tramitar el projecte perquè comencin aquest mes de juliol. Els treballs obligaran a reasfaltar la via i a fer obres d'adequació als túnels. L'operació s'estendrà des de la plaça d'Espanya fins a la dels Jocs Florals, on ja hi ha dos carrils per banda.

El tercer carril no serà reversible, com el de la Diagonal de Barcelona, excepte en operacions sortida, quan la policia regularà el trànsit amb cons. El govern ho descarta perquè la reforma és provisional –«no és la panacea», ha dit el regidor de Via Pública, Paco Bustos–, mentre no s'acaben de construir les rondes oest i nord, que han de descongestionar l'avinguda.

De la plaça d'Antoni Llonch –Renfe Centre– a la d'Espanya, hi haurà dos carrils en sentit ascendent, mentre que en sentit sud n'hi haurà dos de sortida de la ciutat des d'abans d'entrar al túnel del carrer de les Tres Creus. «La intenció és guanyar fluïdesa per sortir de la ciutat», ha indicat Bustos.



RADARS I CÀMERES
Totes aquestes mesures queden recollides en un estudi encarregat per l'Ajuntament a una enginyeria, que també recomana la instal·lació de radars al llarg de tot el recorregut, a l'estil de les rondes de Barcelona, i de càmeres de videovigilància connectades amb la policia municipal, per actuar amb més rapidesa en cas d'accidents.

D'altra banda, el projecte inclou la instal·lació de grups semafòrics en dos punts, a l'altura del carrer de la Creueta i al carrer dels Montcada. Els semàfors, amb polsador, permetran travessar la via sense haver de passar pels passos subterranis, que esdevenen barreres arquitectòniques, en dos punts molt transitats, per anar a l'escola o per dirigir-se a Fira Sabadell o al Club Natació.

A més, a l'altura del carrer de Vilarrúbias es reordenarà la rotonda i es prohibiran alguns girs per descongestionar-la.

La Gran Via es col·lapsa sovint en hores punta, en part pel gran nombre de turismes i camions que es veuen obligats a passar-hi per anar a poblacions veïnes. En un futur es preveu que l'artèria es transformi en un carrer més, amb voreres molt més amples.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2875872



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 30/05/2008 13:14

Urbanisme 29/05/2008 13:43
La Gran Via guanyarà un tercer carril de cara a l'any que ve per a descongestionar-la







Xavi Miralles-Samuel Crespo / La Gran Via comptarà amb un tercer carril de cara a l'any que ve amb l'objectiu de reduir els problemes de mobilitat que cada dia pateix aquest eix de la ciutat. Segons els informes tècnics dels quals disposa l'Ajuntament, aquest tercer carril, amb algunes obres als passos soterrats, és viable i es farà al llarg de tota aquesta via. D'aquesta manera, aquest tercer carril serviria per oferir dos carrils de sortida des del carrer Creueta amb Gran Via cap al sud i dos carrils d'entrada des d'aquest punt fins la plaça Espanya. El regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, ja ha alertat que aquesta obra no és "la panacea", ja que no solucionarà d'una forma definitiva les congestions de la Gran Via, però sí que permetrà millorar la situació fins que entrin en funcionament les rondes Nord i Oest. No obstant això, Bustos també ha anunciat que aquesta obra anirà acompanyada, a més, de sistemes de control de la velocitat, com ara radars i semàfors -un al carrer Montcada, a l'alçada de Club Natació, i l'altra al propi carrer Creueta-, per tal que l'ampliació amb el tercer carril i la descongestió de la via no representi, al mateix temps, un increment de la velocitat per sobre del màxim permès (50 km/h) i, per tant, un risc més elevat d'accidents.

A banda d'aquests aparells, també es previst d'instal·lar unes càmeres per controlar el trànsit i poder actuar amb molta més rapidesa davant de qualsevol problema que pugui sortir en aquest punt. Aquesta obra servirà per millorar un dels punts que resulta habitualment més conflictiu, que és la confluència de la carretera de Caldes, el carrer Vilarrúbias i la Gran Via. D'aquesta manera, es preveu solucionar les retencions que es formen habitualment en aquest punt i a la resta de l'eix viari amb unes obres que es duran a terme durant els mesos del juliol i agost, perquè l'afectació sigui la mínima possible. Des del Govern, però, també s'ha volgut remarcar que aquest és només "un primer pas" per la gran transformació que hi haurà a la Gran Via un cop les noves rondes estiguin enllestides ni permetin canalitzar una bona part del trànsit que ara va a para a l'interior de la trama urbana de Sabadell.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/06/2008 23:59

Més carrils amb la mateixa amplada total de la via? Veig que aquesta dubtosa tendència s'està encomanant per tot Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 02/06/2008 8:04

Peró la Gran Via de Sabadell no estava destinat a ser un carrer cívic de ciutat trient els túnels i ponsant-hi un tranvia pel mig?que crec que és el que s'hauria de fer

Perqué aquesta ampliació tres carrils l'únic que servirà ès per crear una 'autopista urbana',que amb un carril o dos que ja té ja ho sembla que sigui una autopistaa,amb tres pot ser cívic.

S'hauria de fer la ronda Oest desde la Carretera de Castellar fins buscar la C-58 i allà conexió amb la C-58 i la C-1413,i la GV de Sabadell convertirlà en un carrer de ciutat de dos carrils amb semàfors i eliminant els túnels i amb un tranvia o carrils busos si cal.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 02/06/2008 17:15

Guigui ha escrit:Més carrils amb la mateixa amplada total de la via? Veig que aquesta dubtosa tendència s'està encomanant per tot Catalunya.
Es farà a costa de suprimir l'actual illa central actual. No caldrà fer més estrets els carrils.

Igualment, això no faria falta si la Generalitat hagués fet els seus deures i la Ronda Oest arribés ja a la B-124. Així, no caldria que travessesim Sabadell per accedir a la C-58...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 02/06/2008 17:16

Mako448 ha escrit:Peró la Gran Via de Sabadell no estava destinat a ser un carrer cívic de ciutat trient els túnels i ponsant-hi un tranvia pel mig?que crec que és el que s'hauria de fer
Hi ha aquesta intenció. Però sense Ronda Oest, l'única alternativa a dia d'avui per travessar Sabadell és la Gran Via.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/06/2008 12:51

Ahir vaig passar per la Gran Via i vaig veure que la mitjana és força més estreta que els carrils habilitats en cada sentit. Per tant, si n'hi posen tres, per força seran més estrets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/05/2009 8:53

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... unels.html

Sabadell inicia la reforma total de la Gran Via amb les obres de millora dels túnels

Ja han repintat el pas sota la carretera de Barcelona i es treballa per instal·lar quatre semàfors nous
22/05/09 02:00 - Sabadell - EMILI AGULLÓ

Panoràmica d'arxiu de la Gran Via al tram del Club Natació, on hi haurà un semàfor nou. Foto: E.A.


Les diverses actuacions per remodelar totalment l'eix de la Gran Via –amb diners del fons estatal– han començat pels treballs nocturns de millora a l'interior dels túnels, que s'afegeixen a les obres en voreres i la supressió dels parterres degradats. La setmana vinent s'instal·larà el primer dels quatre nous semàfors –n'hi haurà a davant del parc Taulí i als carrers Creueta, Montcada i Reina Elionor–, mentre que les obres per condicionar un tercer carril s'ajornaran fins a l'agost. L'Ajuntament preveu que s'hi instal·lin panells sonoreductors, un sistema de càmeres de control als túnels i set caixes per alternar-hi la col·locació de radars.

Una partida de dos milions del fons estatal d'inversió local (FEIL) servirà per posar al dia l'eix més transitat de la ciutat. Els treballs han començat amb la reforma dels túnels i els passos inferiors per a vianants, on ara mateix s'estan fent tasques de repintat i renovació de l'enllumenat.

En el cas dels túnels, les actuacions es fan de matinada, un cop desviat el trànsit per les calçades laterals. Al tram de calçada que passa sota la carretera de Barcelona ja s'han repintat els murs, i en els pròxims dies es completaran les reformes als túnels de les cruïlles amb la Rambla i el carrer Sol i Padrís.

Quatre semàfors nous

Des que es va obrir, a la dècada de 1970, la Gran Via ha permès anar de Sabadell Sud a la plaça Espanya sense cap semàfor pel mig. A partir de la setmana vinent, però, es començaran a instal·lar quatre grups semafòrics que també afectaran el tronc central. El regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, els justifica per garantir la «permeabilitat» de la via, que va substituir el cinturó de ferro de les vies de Renfe per una altra barrera d'asfalt i formigó. Els semàfors facilitaran travessar a peu la via –també en cadira de rodes o cotxet– i s'habilitaran nous itineraris per als vehicles davant el parc Taulí, al carrer Creueta, a l'altura de la seu antiga del Club Natació Sabadell (carrer Montcada) i al carrer Reina Elionor. Aquesta última cruïlla obrirà un nou accés entre Campoamor i Gràcia per descongestionar el pont de Joaquim Blume i la Zona Hermètica.

Tres carrils a l'estiu

La calçada principal es va dissenyar amb una amplada insuficient per encabir-hi quatre carrils, de manera que se'n van fer dos i l'espai central es va reservar –com a mitjana– per al pas d'ambulàncies i vehicles d'emergències. En els últims anys, però, s'ha debatut la manera d'aprofitar l'espai lliure. ERC, CiU i ICV-EUiA van plantejar un carril reversible, en sentit sud al matí i nord a la tarda. Però el govern del PSC es va decantar per fer-ne la meitat en un sentit i l'altra, en el contrari. Des del carrer Creueta fins a la plaça d'Espanya, la circulació es farà en sentit nord; i entre Creueta i l'enllaç amb la C-58, el trànsit hi circularà en sentit sud. D'aquesta manera, s'aposta per pal·liar els embussos als dos extrems, almenys fins que funcionin les rondes i s'alliberi la via.

Primers radars fixos

Aprofitant les obres, que inclouen la instal·lació d'un sistema de càmeres als túnels i control semafòric per ràdio, el regidor Paco Bustos ha explicat que posaran set caixes fixes per a radars. D'entrada, només compraran un aparell, que aniran situant en diferents punts per dissuadir els conductors de superar el límit de 50 km/h. Seran els primers radars fixos de la ciutat i els segons a la comarca, després que Terrassa ja en posés a l'avinguda Vallès l'any passat.
Minimitzar els efectes de les obres

La Gran Via registra retencions diàries. De sortida cap a Barcelona, al matí; i a l'inrevés durant bona part de la tarda. La pressió de cotxes s'ha incrementat arran del tall de l'eix Macià a plaça Espanya, ja que bona part dels conductors residents a Castellar s'han quedat amb una única alternativa per arribar a la C-58. Per aquest motiu, els treballs de reforma dels túnels no es comencen fins als volts de la mitjanit i se suspenen a primera hora del matí, amb poques molèsties perquè es poden fer servir els laterals. Les nits de dijous, divendres i dissabte tampoc no es treballarà als tres primers túnels, per l'activitat d'oci nocturn de la Zona Hermètica. I les obres del tercer carril, que faran necessari tallar trams sencers per reasfaltar i pintar la calçada, no es començaran fins a la segona setmana d'agost. Per posar els semàfors faran talls puntuals.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 16/09/2009 12:53

Urbanisme 16/09/2009 10:25
El Govern municipal assegura que la Gran Via es pot recórrer en menys de quinze minuts en hora punta







Iván Palomares-Samuel Crespo / El Govern municipal ha assegurat que per anar de plaça Espanya fins al pont número 1, en qualsevol dels dos sentits, es triga entre set i quinze minuts, depenent de si s'agafa en hora punta o no. Segons les estadístiques preses pels tècnics municipals, aquest és el temps mitjà que s'ha necessitat per a fer aquest recorregut durant les primeres dues setmanes del mes de setembre. D'aquesta manera des de l'executiu es vol fer sentir la seva veu sobre la polèmica generada arran de la posada en marxa dels semàfors, una mesura criticada en major o menor mesura per la majoria dels grups polítics de la ciutat, tret del socialista. En aquest sentit, els responsables del Govern asseguren que amb els semàfors no es triga més en creuar la ciutat i aporta millores a la mobilitat, tant pels vianants que poden creuar la Gran Via per sobre, com pels cotxes que ara tenen més opcions per creuar aquest eix.

Paco Bustos, regidor d'Espai Públic, ha assegurat que "en minutatge, es triga menys ara que abans de les modificacions en creuar la Gran Via, abans el col·lapse era a tot l'eix i ara només hi ha aturades a on estan els semàfors". Actualment s'encaren els últims treballs per a finalitzar la reforma d'aquesta via, com l'ajust d'alguns semàfors, les modificacions d'alguns girs i l'ordenació viària, de manera que es pugui acabar de posar a punt aquesta nova Gran Via. D'altres tasques pendents són diversos treballs de pintura, la instal·lació de senyalització variable i elements de millora de la gestió del trànsit. Durant el primer dia de prova de foc, abans d'ahir, quan havia de suportar el trànsit d'un dia normal, la situació es va veure molt agreujada per la forta tempesta que, durant uns minuts, va obligar a tallar tres ponts, amb el conseqüent col·lapse a tota la via.

L'Entesa denuncia que el tram final de la Gran Via s'ha fet amb diners municipals
Per la seva banda, l'Entesa per Sabadell ha denunciat que el tram final d'aquesta via, el que uneix la via urbana amb l'autopista C-58 i la carretera de Bellaterra i que s'ha desdoblat a la zona de l'aeroport, s'ha pagat utilitzant diners municipals. Segons els civicopolítics, aquest tram depén de la Diputació de Barcelona i, per l'hauria d'haver pagat aquest organisme, però el projecte "s'ha fet d'amagat", i els 426.000 euros que ha costat els ha pagat l'Ajuntament. Segons Isidre Soler, portaveu de l'Entesa, "el Govern ha camuflat l'obra dins la partida de manteniment de carrers", ja que el projecte tampoc formava part del Fons Estatal d'Inversió Local.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 18/09/2009 9:24

Guigui ha escrit:Més carrils amb la mateixa amplada total de la via? Veig que aquesta dubtosa tendència s'està encomanant per tot Catalunya.
Es tracta de fer que les mateixes carreteres tinguin més capacitat a canvi de fer-les més perillososes. Si prou perillós és parar al voral d'una via ràpida (per exemple si s'espatlla el cotxe), cada vegada més aquest voral se l'estan menjant per encabir-hi amb calçador un altre carril, obviant les míonimes normes de seguretat. Com hagis de parar, tens tot els números perquè t'acabin aixafant el cotxe i t'atropellin. Fins i tot obres noves com el soterrament de Montcada o l'entrada per la Gran Via de Barcelona (on s'han menjat el voral per encabir-hi el carril bus) s'han fet així, suposant un greu perill per tot el que per allí circula.
Però sembla que als gestors de les infraestructures els preocupa ben poc la seguretat dels ciutadans. L'únic que els preocupa és encabir el màxim de cotxes en el menor espai. Després, no tenen cap mena de vergonya per parlar de seguretat viària i acusar sempre els conductors dels accidents, però mai el deficient disseny de les vies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/09/2009 12:57

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ebook.html

Els semàfors de la Gran Via de Sabadell superen els 5.800 detractors al Facebook

20/09/09 02:00 - Sabadell - E. AGULLÓ

El punt més controvertit de la reforma de la Gran Via de Sabadell –amb diners del pla de Zapatero– ha estat la instal·lació de quatre semàfors que ja no permeten anar del sud al nord de la ciutat sense parar. Funcionen des de fa gairebé un mes i, malgrat la defensa aferrissada que en fa el govern local, els aparells han centrat un bon nombre de converses aquestes setmanes. Però en l'era digital, el punt més visible del malestar és l'aparició d'un grup anomenat No als semàfors de la Gran Via de Sabadell!, a la xarxa social Facebook d'internet. Ahir a la tarda va superar els 5.800 admiradors.

L'aposta de l'alcalde, Manuel Bustos, per pacificar la via ràpida ha estat ben rebuda sobretot pels veïns de fora del perímetre, la gent gran, amb mobilitat reduïda i les famílies que l'han de creuar amb cotxets. Ara tenen quatre alternatives més per travessar les calçades deprimides i els diversos passos subterranis amb escales –només n'hi havia un amb rampes–. Però força conductors que cada matí travessen la ciutat cap a Barcelona, i que als vespres en tornen, critiquen els semàfors.

Entre els comentaris de la pàgina, n'hi ha de massa prosaics, però els més argumentats expliquen que «ara es triga més» i que hagués estat més pràctic canviar escales per rampes en els passos subterranis. També diuen que pocs vianants fan servir els semàfors perquè l'espera és llarga i, si poden, continuen travessant per sota.

«Entre 7 i 15 minuts»

El regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, insisteix que els semàfors compacten les cues de vehicles i que les retencions no són més llargues que les que es produïen abans. Bustos ha esgrimit que ara hi ha dos carrils en bona part del traçat i que en les hores vall l'eix es recorre en 7 minuts –amb un increment fins a 15 en hora punta–. A la pàgina d'internet, però, alguns conductors parlen de temps superiors, i els veïns que viuen a tocar de la via creuen que ara hi haurà més contaminació.

Suport creixent

El grup es va crear a finals d'agost, quan es van engegar els semàfors, i la quantitat d'admiradors ha crescut fins a convertir-lo en la pàgina relacionada amb Sabadell amb més suport. En quatre setmanes, va camí de doblar el nombre de seguidors del grup Sóc de Sabadell. El fenomen s'explica perquè s'hi ha inscrit gent de municipis veïns –Castellar, Sentmenat, Matadepera i Sant Quirze– que també fa servir la via. Alguns avisen el govern local que, si no pren mesures, li ho recordaran a les urnes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/09/2009 9:19

http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... a_3115.php

Recórrer la Gran Via costa uns quinze minuts en hora punta
Es triga més en incorporar-se a la via, sobretot des de la plaça del Mar, que en recórrer els 6 quilòmetres. Els punts més conflictius són l’entrada al centre i, des de la plaça d’Espanya, el nou carril per girar al Taulí

Cristina Farrés
Gran Via
Ult. Act. 22/09/2009 13:47


Al llarg d’aquesta setmana s’estaran fent les darreres obres d’adequació a la Gran Via, ara ja amb tres carrils i semàfors en funcionament. La regulació del trànsit a la principal artèria de la ciutat per creuar-la de nord a sud i al revés no s’ha vist amb bons ulls però, amb cronòmetre en mà, en recórrer els gairebé 6 quilòmetres de la via en hora punta (a dos quarts de nou del matí) es triguen 14 minuts amb 17 segons de sud a nord.

Pel que fa a la sortida dels petits de l’escola, passades les 5 de la tarda, des de la carretera de l’aeroport a la plaça Espanya el temps és menor: 7 minuts i 10 segons. I és que el problema d’aquesta infraestructura no és precisament recórrer-la en línia recta, -de fet en fer aquest trajecte amb la nova semaforització es guanya rapidesa-, les complicacions per als conductors arriben a les incorporacions, especialment al centre.

Coll d’ampolla
A la plaça del Mar, davant del Club de Natació, hi ha el primer coll d’ampolla de la via. Es tracta d’un punt en el que es barregen els vehicles que volen sortir del carril central per anar al carrer de Tres Creus i els que es volen incorporar, tant des de la mateixa plaça del Mar -és a dir, que vénen del carrer Balmes- i els que arriben a la Gran Via des del carrer dels Cardona.

El centre, de fet, és el punt més conflictiu de tot el recorregut. Per un costat, és on la circulació pel tercer carril canvia de sentit, i per l’altre és on la majoria de vehicles surten o s’incorporen a la via.

El segon punt negre d’aquest carrer és precisament una de les novetats: el semàfor per girar en sentit sud cap a l’hospital Taulí. Aquí, les complicacions sorgeixen perquè el carril segregat per fer el gir és massa curt i els vehicles que volen fer aquesta maniobra acaben envaint el del costat, provocant retencions puntuals a l’hora d’esquivar-los.

Sortir per l’aeroport
D’altra banda, s’està desdoblant la carretera de sortida cap a l’aeroport, evitant així els embussos habituals per passar de dos carrils a un. És una mesura provisional fins que es faci la rotonda a Sant Pau de Riu-sec.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 17/11/2009 12:51

Societat 17/11/2009 12:24
Els radars de la Gran Via ja són visibles però no entraran en servei fins a finals d'any







Iván Palomares-Samuel Crespo / Els radars de la Gran Via començaran a funcionar abans del Nadal, segons s'ha informat des del govern. La col·locació d'aquests radars és una de les principals mesures per controlar la velocitat en aquest eix de la ciutat i, tot i que ja s'han instal·lat les capses als ponts 5 i 2, en sentit sud, i al pont 7 en sentit nord, encara no s'ha instal·lat el dispositiu per retratar els conductors que circulin a més de cinquanta quilòmetres per hora. De fet, no s'ha intentat dissimular la presència d'aquests radars perquè com ha explicat el regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, aquests dispositius estan col·locats amb voluntat de dissuadir, de forma que incrementin la seguretat. Bustos ha explicat que primer de tot informaran als veïns de la posada en marxa d'aquests dispositius, a més han optat per capses grans i hi ha senyals que informen de la seva presència, de forma que no s'han col·locat per veure "si s'agafa algú, sinó per millorar la seguretat".

Tot i les tres capses, la realitat és que només en una hi haurà el radar, que anirà canviant d'ubicació periòdicament entre els tres punts on s'han col·locat. De fet, aquest dispositiu encara ha de ser avaluat per l'empresa Applus i homologat pel Servei Català del Trànsit per poder entrar en funcionament, un procés que es pot allargar durant unes quantes setmanes més. Els ponts estan equipats també amb càmeres de seguretat, però Bustos ha volgut recordar que aquestes càmeres no són radars, sinó que la seva finalitat és controlar qualsevol incidència que es pugui produir per tal de tancar, si fos necessari, algun dels ponts i, que els serveis d'emergències arribin amb la màxima rapidesa.

Les obres de reforma de la Gran Via han permès la habilitació d'un tercer carril i la instal·lació de càmeres de seguretat i aquests radars, d'aquesta manera, des del govern municipal, s'ha volgut descongestionar aquesta via fins que es posi en marxa la ronda Oest de Sabadell i la resta de la circumval·lació de la ciutat. A més, una de les mesures més polèmiques, ha estat la col·locació de passos de vianants amb els seus corresponents semàfors per tal de millorar la permeabilitat entre els barris que travessa la via.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 26/01/2010 11:42

Societat 26/01/2010 11:18
Els radars instal·lats a la Gran Via començaran a funcionar durant el proper mes de febrer







Iván Palomares-Samuel Crespo / Els radars de la Gran Via començaran a funcionar durant el febrer. Així ho ha anunciat el regidor d'Espai Públic, Paco Bustos, a Ràdio Sabadell 94.6, on també ha apuntat que actualment ja estan operatius però només en fase de proves. D'aquesta manera, aquells cotxes que circulen a velocitats superiors als cinquanta quilòmetres per hora queden immortalitzats per les càmeres però com que encara no estan homologats no es pot començar a multar. De fet, per ser exactes, s'ha de parlar de radar en singular, ja que només hi ha un que anirà canviant de lloc, per les diferents caixes que s'han instal·lat. Aquestes caixes es troben al pont número dos i al cinc en sentit autopista i al set en sentit plaça Espanya i tot plegat té per objectiu reduir la velocitat en aquest eix. El regidor d'Espai Públic, però, ha insinuat que la seva posada en marxa és qüestió de dies ja que el radar ha superat totes les proves prèvies i ara només cal decidir quan es posa el dispositiu en marxa.

No obstant això, Bustos ha explicat que abans que es posin en marxa es farà una campanya informativa perquè tothom conegui que superar aquests cinquanta quilòmetres per hora pot comportar una multa. "No volem agafar ningú que vagi despistat, els radars són ben visibles, hi ha senyals que informen de la seva presència i farem una campanya informativa abans que es comenci a denunciar" ha apuntat el màxim responsable de l'Espai Públic municipal.

La posada en marxa del radar forma part de tot el procés de transformació que ha viscut la Gran Via durant els últims mesos, amb la creació d'un tercer carril o la instal·lació dels semàfors i els passos per a vianants en diferents punts. A més, s'han instal·lat panells per reduir el soroll, càmeres de seguretat connectades a la policia, semàfors de control sota els ponts i una nova senyalització. Tot plegat s'ha finançat amb el Fons Estatal d'Inversió Local i, ara, l'obra es culmina amb la posada en marxa d'aquest element de seguretat.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 03/02/2010 12:54

Societat 03/02/2010 12:37
El radar de la Gran Via detecta cotxes circulant a més de 100 km/h durant el període de proves







Iván Palomares-Samuel Crespo / El radar de la Gran Via ha detectat cotxes circulant a cent quilòmetres per hora, especialment durant les nits, per aquesta via. Aquesta és una de les dades més sorprenents que ha registrat aquest dispositiu que, de moment, es troba en fase de proves de manera que, malgrat que s'han detectat aquestes imprudències, encara no s'ha multat a ningú. Paco Bustos, regidor d'Espai Públic, ha avançat que el radar ja està homologat i que el govern només està esperant rebre tota la documentació per poder posar-lo en marxa durant aquest mes de febrer. No obstant això, Bustos ja va dir que no s'activaria sense avisar i fer una campanya informativa per tal que el dispositiu compleixi l'objectiu de ser un element de dissuasió que incrementi la seguretat a la via. El regidor ha recordat que les velocitats detectades pel radar "són molt perilloses i ja van causar accidents mortals abans de la reforma de la Gran Via".

Aquestes velocitats són especialment perilloses justament on s'han instal·lat les caixes del radar, a la sortida del túnel, ja que el desnivell fa que la visió sigui molt inferior. No obstant això, amb els nous dispositius de seguretat, el regidor considera que la seguretat a la via a millorat molt, "només s'ha produït dues petites topades, de forma que a la seguretat li dono un 10". Tot i que hi ha tres caixes per radar a la Gran Via, només hi ha un d'aquests dispositius, situats al pont 2 i 5 en sentit Barcelona, i al 7 en sentit plaça Espanya. Aquest és l'últim element de la renovada Gran Via que s'ha de posar en marxa. Durant els últims mesos s'han fet actuacions tan importants com la creació d'un tercer carril, la instal·lació de semàfors i passos per a vianants a diferents punts i la instal·lació de plaques per reduir el soroll dels cotxes que travessen la ciutat a través de la via. Aquesta reforma s'ha fet per donar més fluïdesa al trànsit mentre que no es posen en marxa les rondes de Sabadell.


http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/02/2010 13:32

No obstant això, amb els nous dispositius de seguretat, el regidor considera que la seguretat a la via a millorat molt, "només s'ha produït dues petites topades, de forma que a la seguretat li dono un 10".
Si hi ha hagut incidències, per insignificants que pretenguin que siguin, la seguretat no pot ser mai de 10.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”