Desdoblament N-II

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Desdoblament N-II

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/10/2009 16:08

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... va-be.html

El PSC admet que l'N-II no va bé

Palma diu que presentaran esmenes al pressupost de l'Estat per resoldre els retards

03/10/09 02:00 - Salvador Garcia-Arbós

La diputada del PSC per Girona, Montse Palma, va reconèixer ahir que «hi ha coses que no van a l'hora» en referència a les obres i les inversions de l'Estat en el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines. Palma entén les queixes de la societat gironina i de la Generalitat per la falta de ritme en l'execució de les obres projectades. Quant al descens o la supressió de partides d'inversions en el pressupost de l'Estat, Palma va anunciar que es resoldrà amb la introducció d'esmenes.

Montse Palma va insistir ahir que les comarques gironines tenen el nivell d'inversió de l'Estat més alt que s'ha vist mai: «Són 642 milions d'euros en una situació econòmica complicada. L'increment és del 12 per cent; és la sisena província d'Espanya amb més inversió i la segona en ferrocarrils.»

Palma va participar, juntament amb els dos diputats gironins del PSC al Congrés Àlex Sáez i Juli Fernàndez, en una roda de premsa per justificar les inversions de l'Estat a les comarques gironines previstes en el pressupost general del 2010.

Palma va assegurar que el PSC assumeix com a seves les queixes de la societat gironina i de la Generalitat per la falta de ritme en l'execució de les obres projectades. La diputada empordanesa va reconèixer que la inversió en carreteres és baixa, especialment en el tram nord de l'N-II, de Girona fins a la frontera. Per això, va dir que lluitarà per augmentar la dotació pressupostària del tram comprès entre Medinyà i Pont de Molins, amb la presentació d'esmenes al projecte de llei del pressupost del 2010.

El tram entre Sils i Caldes

D'altra banda, el subdelegat del govern de l'Estat a les comarques gironines, Francesc Francisco-Busquets, va dir ahir que està a punt de resoldre's l'adjudicació a una altra empresa per a la construcció del tram entre Sils i Caldes, que va quedar aturat pels problemes econòmics d'una de les constructores.

Els periodistes es van interessar pel grau d'execució del pressupost, un dels compromisos dels parlamentaris socialistes gironins en la primera etapa del govern de Zapatero. «El grau d'execució no és irrisori; l'aeroport ha anat bé i el TAV, també. Ens fixem en l'N-II perquè és un tema històric, important per als ciutadans de les comarques gironines, i ho elevem a la categoria de la situació de l'Estat a Girona. Som conscients que no va bé i farem el possible per resoldre els problemes». Juli Fernàndez, portaveu adjunt d'economia del grup socialista al Congrés, va admetre que «hi ha problemes administratius que s'escapen».

Crítiques dures de CiU

Una hora abans, els parlamentaris de CiU a Madrid van fer una roda de premsa en què van carregar contra el pressupost general de l'Estat del 2010. El troben «trampós» i que «maltracta les comarques gironines». Xuclà va destacar que la inversió en carreteres cau un 28,7 per cent: «No és que disminueixin les inversions, simplement desapareixen del pressupost.» El diputat garrotxí també va recordar que la inversió del TAV no s'hauria d'imputar amb tanta categoria a Girona, perquè el benefici per a les comarques gironines és col·lateral, ja que el tren hi passa per unir el centre de l'Estat amb les grans capitals europees.

Xuclà va fer la roda de premsa amb la diputada Montse Surroca i la senadora Rosa Núria Aleixandre. La senadora va reptar els socialistes a admetre que abaixen partides per causa de la crisi econòmica: «Que no ho maquillin, que s'atreveixin a dir-ho.»


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 03/10/2009 19:00

Guigui ha escrit:El diputat garrotxí també va recordar que la inversió del TAV no s'hauria d'imputar amb tanta categoria a Girona, perquè el benefici per a les comarques gironines és col·lateral, ja que el tren hi passa per unir el centre de l'Estat amb les grans capitals europees.
És un de les poques vegades en que veig un polític dient una veritat com un temple.

En quan a la N-II, és lamentable que encara no estigui desdoblada en la seva totalitat, i més veient els trams perillosos que t'hi trobes. Aquesta, i la N-340, haurien de ser prioritats absolutes per a l'Estat com ho serien si en comptes de transcórrer per Catalunya ho féssin per Madrid (ja faria anys que estarien desdoblades).

Igualment, a Girona el pes de l'automòbil és excessiu. Cal comunicar en tren d'una vegada per totes Sant Feliu de Guíxols, Banyoles , Olot i l'aeroport (com a mínim) amb Girona. I quan dic tren vull dir TREN amb velocitats d'entre 140 i 160 km/h, no invents estranys a velocitat de carro. Si no, ja podem anar desdoblant carreteres fins l'infinit, que no donarem abast.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/02/2011 10:40

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... ln-ii.html

Volen l'AP-7 gratuïta a la Selva mentre no arreglin l'N-II

Els alcaldes de la comarca estan disposats a organitzar mobilitzacions per desencallar les obres de la nacional
Tots els grups polítics estan d'acord que cal trobar una sortida immediata a la situació


11/02/11 02:00 - Susqueda - Josep Maria Sebastian

Els alcaldes de la comarca de la Selva han dit “prou” pel que fa a la situació vergonyosa de l'N-II al seu pas per la comarca, i estan disposats a anar tots a l'una per organitzar mobilitzacions. Aquesta va ser la conclusió unànime a què van arribar en la reunió que van mantenir ahir al llarg de tot el matí al santuari de Santa Maria del Far, el punt més inaccessible de la comarca. Excepte el de Maçanet, que no hi va poder assistir, però que abans ja els havia donat el seu suport, la resta d'ajuntaments hi eren tots representats.

Més enllà de les denúncies, manifestos i proclames, els alcaldes han decidit passar a l'acció amb actuacions concretes i contundents. La primera consisteix a exigir que mentre la situació de l'N-II continuï com ara –obres aturades i sense solució de continuïtat a mitjà i a llarg termini, embussos constants, mala senyalització i alt índex de sinistralitat–, el peatge de l'autopista AP-7 sigui gratuït en el tram entre Sarrià de Ter i Maçanet de la Selva.

La cosa, però, no acaba aquí ni de bon tros. També hi va haver acord per organitzar, en una data que encara s'ha de concretar, un esmorzar al peu de la carretera N-II, sense que això representi cap tall de trànsit. Hi estarien convidats, a banda dels alcaldes de la comarca, diputats, senadors, i representants polítics de les diferents administracions. Finalment, com a accions a curt termini, es pretén organitzar un viatge a Madrid dels quatre alcaldes més afectats, el de Sils, Caldes de Malavella, Maçanet i Vidreres, acompanyats per representants polítics del Parlament de Catalunya, del Congrés de Diputats i del Senat, per fer sentir la seva veu i reclamacions al Ministeri de Foment de Madrid, que és el que ha de desencallar les obres aturades en dues ocasions, fa dos anys i un any i mig. En les mateixes conclusions del Consell d'Alcaldes es demana que es consideri prioritari el desdoblament en el tram que afecta La Selva, bàsicament per tres motius: seguretat, trànsit i impacte econòmic.

Quant a seguretat, l'índex de sinistralitat en els trams entre Maçanet i Sils, i Sils i Caldes és molt elevat, i és estrany el dia en què no s'hi produeix alguna topada. Pel que fa al volum de trànsit, és una de les vies gironines en què circula un nombre més elevat de vehicles, tant turismes com camions. En són una bona mostra els embussos que regularment s'hi produeixen, especialment en el trencant de Caldes de Malavella. Finalment, l'impacte econòmic també és important, tant per ser una via molt utilitzada pels turistes que es desplacen a la Selva Marítima com per la mobilitat de les empreses de la zona. Cal tenir en compte, a més, la imatge que donen unes obres començades i eternament inacabades.

LA FRASE
Les obres en aquests moments no han estat ni tan sols licitades pel Ministeri de Foment
Joan Colomer
alcalde de caldes

LA DATA
26.08.10
El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar que les obres es licitarien abans d'acabar el 2010.

La història interminable

L'actuació dels responsables polítics del Ministeri de Foment amb relació al desdoblament de l'N-II en els trams que afecten la comarca de la Selva són plens de mentides, anuncis, desmentiments i deixadesa. No ha d'estranyar que els alcaldes de la comarca gironina hagin decidit, finalment, anar tots a l'una, i emprendre accions concretes per posar fi a tot aquest desori. La darrera i lamentable posició del ministeri de Madrid no cal anar-la a buscar gaire lluny. El 22 de juliol, quan al govern estatal ja no li va quedar més remei que acceptar que vivim una greu crisi econòmica, el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar una important retallada d'obres previstes que afectarien la ja prou afectada i aturada actuació en els dos trams a l'N-II entre Sils i Maçanet. Diuen que rectificar és de savis, i el 26 d'agost ho va fer, i va assegurar que aquestes obres en concret tirarien endavant perquè s'havien precipitat. En aquest cas, si bé rectificar és de savis, no vol dir que també sigui de mentiders. Després d'anunciar a so de bombo i platerets que les obres es licitarien abans d'acabar el 2010 i s'iniciarien al principi del 2011, no s'ha produït ni una cosa ni l'altra. L'actuació la va anunciar el 1993 Josep Borrell, que aleshores era ministre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/04/2011 22:02

http://www.ara.cat/societat/LEstat-desd ... 53570.html

Desencallat el desdoblament de l'N-II entre Sils i Caldes de Malavella

Blanco havia dit que no hi havia diners, però a menys d'un mes de les eleccions municipals el consell de Ministres ha aprovat les obres al tram de 6,6 quilòmetres per un valor de 33 milions d'euros

MIQUEL CODOLAR
Madrid | Actualitzada el 29/04/2011 15:56


El consell de ministres ha autoritzat aquest divendres al ministeri de Foment perquè liciti les obres de desdoblament de la carretera N-II per acabar l'autovia del Nordest (A-2) entre Sils i Caldes de Malavella, a Girona. El pressupost de la licitació serà de 33.010.767 euros. El tram té una longitud de 6,6 quilòmetres on es desdoblarà la carretera, es prepararà l'autovia per la futura ampliació a tres carrils, es mantindran els camins de servei, es construirà l'enllaç de Les Mallorquines amb la carretera GI-555 i des de Caldes de Malavella amb la GI-673. També es reposicionaran els serveis existents i es reordenaran els camins de la zona, i finalment s'instal·laran nous senyals i il·luminació. Quan les obres estiguin enllestides el tronc de l'autovia tindrà dos carrils per cada direcció, cadascun de tres metres i mig, amb un voral exterior de 2,25 metres i interior d'entre 1 i 1,5 metres. El ministre de Foment, José Blanco, havia anunciat que Foment no tenia diners per fer l'obra, i per això aquesta obra s'havia deixat empantenegada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 02/05/2011 13:19

Potser és tan senzill com que algú li ha enviat una foto de la "pintada" que hi ha en un mur a l'enllaç amb la carretera de Caldes de Malavella: "Aquesta carretera provoca desafecció" :D

A veure si d'una vegada entra en servei, que el tram de Caldes a Riudellots el va inaugurar la "Maleni" un ara ja llunyà 19 de desembre de 2007 !!!

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/11/2011 19:30

http://www.ara.cat/societat/infraestruc ... 40800.html

L'Estat adjudica provisionalment a dos dies de les eleccions el desdoblament del tram Sils-Caldes de la N-II

Les empreses han presentat pressupostos per sota del preu de licitació i això obliga a revisar el procés

ACN
Barcelona | Actualitzada el 18/11/2011 16:35


L'Estat ha adjudicat provisionalment aquest divendres a l'empresa Acciona les obres de desdoblament de la N-II en el tram Sils-Caldes (Selva).

L'anunci arriba a dos dies de les eleccions generals, i l'adjudicació no és definitiva perquè les empreses han presentat pressupostos per sota del preu mínim de licitació, que va ser de 39 MEUR.

Aquest tram, de 6,6 quilòmetres de longitud, fa dos anys que està aturat perquè una de les dues empreses de la UTE a què l'Estat va adjudicar inicialment les obres va fer fallida. El candidat del PSC per Girona, Àlex Sáez, va assegurar quan es va conèixer la licitació, al mes de juliol, que les obres començarien "a finals d'any".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 16/04/2012 9:42

El Punt Avui ha escrit:
Usuaris de l'N-II reclamen que els camions tinguin prohibit circular-hi

Disset vehicles van participar ahir a la segona marxa lenta per protestar pel mal estat de la via
Volen que l'AP-7 sigui gratis mentre no s'arregli l'N-II


15/04/12 02:00 - girona - Mar Vicente
Un grup d'usuaris de l'N-II van tornar a protestar ahir contra el mal estat de la carretera amb una marxa lenta des de Girona fins a Borrassà, la segona que organitzen. Demanen que s'hi actuï ja i que mentre no s'hi facin inversions els camions tinguin prohibit circular-hi i l'autopista AP-7 sigui gratuïta.

Hi van participar disset vehicles, tot i que no tots van fer el trajecte sencer i els organitzadors consideren que va ser “un èxit”. Els vehicles que van circular a la velocitat mínima permesa, entre 40 i 50 quilòmetres per hora, des de l'aparcament de la Facultat de Ciències del campus de la UdG a Montilivi fins a la rotonda de Borrassà i van provocar algunes cues en alguns trams.

Amb aquesta acció, els participants van voler fer visible la seva preocupació per la perillositat de la via i el descontentament per la falta d'inversions, sota els lemes “L'N-II digna” i “Prou morts a l'N-II”. Aquest grup d'usuaris reclamen que s'arregli la via de manera immediata i que s'aturin les morts que hi ha hagut. “Els impostos que paguem, el nombre de morts en aquesta carretera i la densitat de trànsit que té són motius suficients per arreglar la via”, deia ahir Carles Solé, un dels promotors de la protesta. Els vehicles portaven cartells de “Camions per l'AP-7”, “N-II Segura” i “Perill N-II”.

Però van més enllà i, en vista de la manca d'inversions, demanen que es prenguin decisions mentre no arribin les inversions a l'N-II. En concret, des de l'organització de la marxa lenta es parla de la necessitat urgent que es legisli per prohibir que els camions circulin per aquesta via i siguin obligats a passar per l'autopista AP-7. “Això és una decisió política; ha de ser immediat i és molt fàcil. Que el Parlament faci un llei que els obligui a passar per l'autopista”, deia Carles Solé, que hi afegia: “Molts morts de l'NII han estat per xocs frontals amb camions.” També demanen que l'autopista sigui gratuïta mentre l'estat de la carrera N-II continuï com ara.

Una acció cada mes

Els promotors de la marxa lenta són un grup d'usuaris habituals de l'N-II que després de dues convocatòries de la protesta es plantegen ara organitzar-ne una cada mes. “Hem quedat molt contents perquè a la segona marxa s'hi ha afegit gent nova”, explicava Carles Solé, un dels promotors de la iniciativa. També s'estan organitzant per obrir un bloc a Internet on tothom que ho vulgui pugui proposar altres vies de protesta contra el que anomenen “la carretera de la vergonya”.

A part, des de l'organització es va avançar ahir que es posaran en contacte amb alcaldes de les comarques gironines per mirar de fer accions conjuntes. Dimarts hi ha una reunió amb els alcaldes de Sils, Blanes i Caldes.

Camí cap a la indignació

El tram gironí de l'N-II és un autèntic calvari: carretera en mal estat, carril únic per sentit i alta densitat de camions
El govern espanyol fa vint anys que anuncia un desdoblament que no acaba d'arribar mai; en dues dècades només s'hi han fet vuit quilòmetres
És una via amb una taxa molt elevada de sinistralitat i de mortalitat

15/04/12 02:00 - Maçanet de La Selva - Jordi Gonzalo
La setmana passada el govern espanyol va anunciar que el desdoblament de l'N-II continuarà sent un somni per als gironins. Una Ítaca, que ara torna a ser moda. Aquesta és una història que es remunta a l'any 1993, quan el govern, aleshores en mans del PSOE, en va anunciar el desdoblament. Des d'aleshores, un incompliment darrere l'altre.

Anem-hi d'excursió. Agafem aigua i menjar, omplim fins a dalt el dipòsit de la paciència i també el de la benzina. Enfilem el tram gironí de l'N-II. Des de Tordera, l'inici ja és amb mal peu: carretera estreta, un únic carril per sentit i a 80 quilòmetres per hora. Sempre quedarà el paisatge. Una prostituta a la dreta. Una meretriu uns metres més enllà. Una marcolfa a l'esquerra. Una meuca al seu costat. I encara una marfanta. I també una ops!. I una bardaixa. I una bagassa. S'acaben els sinònims, però no les dones que a banda i banda de la carretera ofereixen serveis sexuals. Encara som a Maçanet de la Selva i ja n'hem comptat catorze. Però no ens podem distreure: un camió ens fa llums. Ens ve de cara! Està avançant un cotxe i no ha calculat bé la distància. Forta frenada i ens apartem al petit voral. El camió pot tornar al seu carril. En el temps que tenim per bufar i pensar que només ha estat un ensurt, veiem per la finestra un ram de flors a la llera de la carretera que ens recorda que aquesta és una via perillosa. Molt perillosa.

Però seguim i ara ve un tram divertit, que ni a Port Aventura. El mal estat, el pèssim estat, de la carretera fa que la circulació sigui un autèntic ral·li: sotracs, salts... És la conseqüència d'un tram ple de sots i pegats d'asfalt. A l'N-II, l'excepció es converteix en regla. Un exemple: els senyals de trànsit. En tot el recorregut en trobem més, molts més, moltíssims més, de color groc que de blancs. El groc de les obres. Tot i que, d'obres, no n'hi ha. De fet, l'únic operari que trobarem en tot el recorregut és el del dibuix dels senyals. Però de treballs, n'hi havia hagut. Fins a Sils, trobem diverses obres fantasma: treballs que havien començat i s'han deixat a mig fer.

Si comparem l'N-II amb un desert, a partir de Caldes hi ha un oasi. És el tram desdoblat. L'únic en tot el territori gironí. Es pot anar a 120 quilòmetres per hora. El cotxe no se'n sap avenir. Però quan reacciona, l'oasi ja s'ha esfumat. Era només un miratge. Som a Fornells de la Selva i tornem a l'únic carril per sentit.

Al mal estat de la carretera i al fet que només hi ha un carril, s'hi afegeix la gran presència de camions com a plus de perillositat. A Vilafreser fem parada i els comptem. En només mig minut en passen dotze. La represa és lenta. Podem anar a 80 km/h, però anem a 30. Un tractor que no pot córrer. De mica en mica, els nombrosos vehicles que fan cua darrere seu el van avançant. Han de saltar una contínua i ocupar el sentit contrari. No és l'únic obstacle. Poc abans de Bàscara una rulot avariada ocupa tot un carril de circulació. I a Llers, un altre carril és ocupat per operaris que arreglen fanals de la via. Més emoció a l'excursió.

La presència un altre cop de moltes prostitutes ens indica que estem arribant a la Jonquera, el final del recorregut. Al llarg de la norantena de quilòmetres, hem creuat desenes de cartells indicatius que ens recorden constantment que som a l'N-II. Com si ens en poguéssim oblidar! Però aquests cartells són reveladors: N-II km 687, N-II km 702, N-II km 738, N-II km 760. Un record constant que la gestió de la carretera es fa lluny. A 687 km. A 702 km. A 738 km. A 760 km. Ser al quilòmetre 700 no ajuda gaire.

Un cop a la Jonquera toca desfer el camí i tornar cap avall. Tot i que l'experiència d'anada ha estat molt... interessant, el cos no està preparat per a tanta adrenalina. La tornada serà via AP-7. Al cap de tres quarts d'hora ja som al punt d'inici (gairebé la meitat de temps respecte al viatge d'anada). Això sí, fent un donatiu de 8,75 euros al senyor Abertis. El temps i la seguretat es paguen.

Circular amb rapidesa i seguretat per l'N-II a Girona seguirà sent una Ítaca. Però potser ja és hora de deixar de pregar i actuar perquè el camí no sigui llarg com clamava Konstandinos Kavafis. I és que si el govern de l'Estat segueix al ritme actual –8 km en 20 anys–, l'N-II trigarà 225 anys a estar desdoblada del tot.
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/06/2012 9:13

Diari de Girona ha escrit: Accident a la N-II: i van...

JOSÉ LUIS TORRES Ja saben, benvolguts lectors, que no sóc partidari del desdoblament de la N-II perquè no trobo lògica la despesa que significa la transformació en autovia gratuïta d'una carretera que corre paral·lela a una autopista de peatge. Si tinguéssim un altre model d'organització políticoadministrativa i els fons d'inversió no estiguessin sectoritzats per administracions, els diners que hom vol que l'Estat malbarati, segons el meu punt de vista en aquesta solució viària, jo els destinaria a dotar-nos d'altres serveis potser més peremptoris com, per exemple, la construcció d'un nou Trueta.

Però no: aquí cadascun marca el seu territori i tant li fa si hi ha excessos en segons què (Girona no va demanar mai el soterrament del tren) i deficiències en segons com i així acabem anant amb una sabata i una espardenya.

El nou accident al cinturó de ronda de Figueres (una obra de la qual la capital empordanesa pot tenir la satisfacció d'haver disposat d'ella molt abans que Girona capital i altres viles de major importància), més enllà dels errors del factors humans, (que diu la crònica del DdG que sembla que no es va respectar un "cediu el pas" però, a quina velocitat circulaven els camions que donaren els cops per no poder evitar-los?), torna posar de manifest que el ministeri continua fent el Don Tancredo, o com el "perro del hortelano" que ni menjava ni deixava menjar, i entre l'espasa de les reclamacions i la paret de les dificultats econòmiques es mostra incapaç de donar una solució que eviti o pel cap baix redueixi aquesta constant sagnia.

Ho de dit moltes vegades: M'escapo de manera constant de Figueres cap al nord a Perpinyà (la malaguanyada "catalana" gràcies als independentistes de l'època: no se n'aprendrà mai) i cap al sud, a Girona, quan sento la nostàlgia de les pujades i baixades dels carrerons toledans. Bé; doncs si per la N-II la circulació de camions de llarg recorregut és una constant i acabes amb la pell de gallina només de veure que un d'aquests monstres se t'apropa, creuar l'Albera per la "départementale" si no tens pressa, encara que en pitjor estat global que la nacional espanyola (excepte en els accessos que, a diferència de la nostra, tots disposen de les zones d'espera i d'incorporació) es quasi un gaudi perquè només abandonar La Jonquera tots els camions són obligats a prendre, tant sí com no, l'"autoroute" i pagar, pel cap baix fins a Perpinyà nord.
Però, pel que sembla, encara vivim amb la supèrbia de superar l'Estat francès i així, si a casa seva, com arreu del món, no coincideixen en trajecte una autopista i una autovia, a Espanya sí. D'aquesta manera, "En attendant Godot", els ciutadans anem pagant amb vides el resultat de la prepotència d'uns i la ineficàcia i la indecisió dels altres.
L'accident al qual fa referència l'autor és aquest:
Diari de Girona, 27 de juny ha escrit: Nou accident mortal a la N-II a Figueres

El conductor d'un tot terreny ha mort aquest migdia en xocar contra un camió al punt quilomètric 754.
Punt Negre: Cinc persones que viatjaven en una furgoneta van perdre la vida en el mateix punt d'aquesta carretera en una col·lisió al febrer


Imatge
Amb la víctima mortal d´aquest dimecres, ja són dotze les persones que han mort en accidents a l´N-II a la demarcació en el que portem d´any. ACN

ACN El conductor d'un tot terreny ha mort aquest dimecres al migdia en un xoc frontal entre el seu cotxe i un camió a l'N-II, al seu pas per Figueres. El sinistre s'ha produït al voltant d'un quart d'una del migdia al quilòmetre 754, en un punt proper on el 20 de febrer passat cinc romanesos també van perdre-hi la vida. Segons les primeres hipòtesis, el conductor del tot terreny s'ha saltat un senyal de 'Cediu el pas' i ha estat aleshores quan un camió, que circulava en sentit Girona, l'ha encalçat. El vehicle ha fet una virolla, ha envaït el carril contrari i un altre tràiler ha xocat contra ell. El conductor ha mort a l'acte. Al cotxe també hi anaven dos infants a qui han traslladat a l'hospital.

Segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT), l'accident ha tingut lloc pels voltants d'un quart d'una del migdia. El tot terreny, un BMW de color fosc, entrava a l'N-II per la incorporació que hi ha des de la C-260 a l'alçada de Vilatenim (Alt Empordà).

Segons les primeres hipòtesis, en enfilar la carretera en sentit sud, direcció Girona, el conductor no hauria respectat el senyal de 'Cediu el pas'. Ha estat aleshores quan un camió de gran tonatge amb matrícula romanesa, que baixava de França, l'ha encalçat per darrere.

A conseqüència d'aquest xoc, el tot terreny ha fet una virolla, ha envaït el carril contrari i ha quedat entravessat al mig de la calçada. Segons concreta el cap del sector de Trànsit de Figueres, el sotsinspector Jaume Franco, un altre tràiler que circulava en direcció nord no ha pogut frenar a temps i ha xocat frontalment amb el tot terreny.

Arran de l'impacte, el conductor, un veí de Figueres de 53 anys, ha mort a l'acte. Al tot terreny també hi viatjaven dos nens -de 12 i 13 anys- a qui una ambulància ha traslladat fins a l'Hospital de Figueres per fer-los un reconeixement.

Fins al lloc del sinistre s'hi ha desplaçat patrulles dels Mossos d'Esquadra, tres dotacions dels Bombers i dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). Des del moment de l'accident, s'ha hagut de tallar completament l'N-II al trànsit fins a tres quarts d'una del migdia, moment en què s'ha pogut reobrir un carril i fer circular els vehicles amb pas alternatiu.

«El corredor de la mort»

El quilòmetre 754 de l'N-II forma part del cinturó de ronda de Figueres, un tram que el mateix alcalde de la ciutat, Santi Vila, va batejar com "el corredor de la mort". I és que, en aquest punt, la carretera és estreta, suporta una alta densitat de trànsit i no té vorals.

Precisament, en aquest tram de l'N-II van perdre-hi la vida cinc persones el passat 20 de febrer, totes de nacionalitat romanesa. Les víctimes viatjaven en una furgoneta ocupada per vuit persones, que va col·lidir frontalment amb un camió.

Amb la víctima mortal d'aquest dimecres, ja són dotze les persones que han mort en accidents a l'N-II a la demarcació en el que portem d'any.

El punt on s'ha produït l'accident d'aquest migdia, la circumval·lació de Figueres, és un tram que suporta una alta densitat de trànsit ja que és la carretera que connecta les comarques gironines amb la Costa Brava Nord i també amb França.

Per això, centenars de camions passen diàriament per aquest tram, que té únicament un carril per banda i un voral estret que no permet que cap vehicle es pugui aturar en cas d'emergència. En aquest tram, la velocitat està restringida a 80 km/h.
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 17/07/2012 9:24

Diari de Girona 17 de juliol de 2012 ha escrit: Mor un conductor en un xoc de tres cotxes i un camió a la N-II a Maçanet de la Selva

Les carreteres de la demarcació són les segones de Catalunya on s'han registrat més accidents mortals des de principis d'any

GIRONA | DDG La N-II es va cobrar ahir l'enèsima víctima mortal en un altre accident de trànsit. El punt quilomètric número 689 de la N-II, a l'alçada de Maçanet de la Selva, va vestir-se de dol després que Antonio M.M., de 37 anys i veí de Palafolls, perdés la vida en una col·lisió frontal múltiple entre tres cotxes i un camió. Tres persones més van resultar ferides lleus en el sinistre i van haver de ser traslladades a l'hospital de Blanes però, a més, els tècnics del Sistema d'Emergències Mèdiques van haver d'atendre quatre afectats més en el mateix lloc dels fets que no van requerir hospitalització.

Els Mossos d'Esquadra van rebre l'avís del sinistre quan faltaven escassos minuts per a dos quarts de dotze del migdia informant que un Opel Corsa, una pick up de la marca Nissan, un Suzuki Swift i un camió Mercedes van patir una col·lisió frontal.

Fins al lloc dels fets van desplaçar-se sis patrulles de la policia autonòmica, cinc dotacions de Bombers de la Generalitat, dues unitats del Sistema d'Emergències Mèdiques, que també va acabar mobilitzant el seu respectiu helicòpter.

El sinistre va provocar restriccions al trànsit en aquest punt de la carretera nacional durant una hora i mitja i van arribar-se a registrar retencions de fins a dos quilòmetres en sentit sud.

La mort del conductor de Palafolls en carreteres de la demarcació eleva a 29 el nombre de persones que han finat a conseqüència d'un accident entre l'1 de gener i el 16 de juliol, cosa que suposa un increment dels morts en accidents de trànsit respecte a les mateixes dates de l'any passat, quan van morir 28 persones en el mateix període.

L'accident també suposa un augment del nombre d'accidents mortals en aquest període. Mentre l'any passat se situava en 22, a dia d'avui s'enfilen a 24.

Els 29 morts de les carreteres gironines fan que la demarcació sigui la segona província amb més víctimes mortals per accident de trànsit després de Barcelona, on ja se n'han registrat 46.

Des de principis d'any no hi ha hagut un sol mes que no es registressin accidents mortals a les carreteres gironines. Els mesos de gener, febrer, març i maig van ser els més funestos ja que en cadascun d'aquests van morir cinc persones, el juny en van perdre la vida quatre, el juliol tres i a l'abril una.

El sinistre d'ahir eleva a 120 el nombre de persones mortes a les carreteres catalanes, deu més que l'any passat.

A banda de l'accident d'ahir, el vespre de diumenge va registrar-se un incendi d'un vehicle a l'interior del túnel de l'Eix Transversal, a l'alçada de Santa Coloma de Farners.

Fotos de la notícia
Diari de Girona 17 de juliol de 2012 ha escrit: El consell protestarà per l´estat de la N-II i exigirà solucions pel cinturó de ronda

El president diu que demanen que es desdobli la via o es facin passar els camions per l'AP-7

FIGUERES | C.VILÀ
El Consell Comarcal de l'Alt Empordà ha acordat una protesta dels integrants d'aquest ens el 24 de juliol davant l'edifici del consell en protesta pels morts a la carretera i per reclamar una solució pel cinturó de ronda de Figueres. A més, es penjarà una pancarta a la façana amb el lema: "Quants morts més cal que hi hagi per fer el desdoblament de la N-II?". Sis persones han mort en el que va d'any al cinturó de ronda. "Això ja passa de mida", diu el president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavier Sanllehí, que considera que ja hi ha prou morts i que s'ha de desdoblar o fer passar els camions per l'AP-7.

A la darrera comissió informativa el president del Consell Comarcal va presentar una proposta als representants comarcals i a l'espera que ICV i PP prenguin una decisió, la resta de grups (CiU, ERC i PSC) han decidit que el 24 de juliol participaran a la protesta que també vol ser un record a totes les persones que han perdut la vida en aquesta carretera. Per Sanllehí, "ara ja no és una qüestió necessària pel volum de trànsit, per necessitat econòmica per totes les mercaderies que entren i surten, perquè és la porta d'Espanya, sinó perquè és una qüestió de seguretat". El desdoblament és una prioritat, consideren, a tot el tram de les comarques gironines on encara no s'ha desdoblat però en concret a la comarca insisteixen que s'ha de trobar una sortida a la falta d'inseguretat del cinturó de ronda. La via té un carril per cada sentit i creua la ciutat enlairat, sense espai als laterals, cosa que el converteix en molt perillós quan hi ha qualsevol incidència.

El consell aposta per diferents solucions, o un desdoblament o negociar amb la concessionària d'autopistes i obligar els camions a circular per l'AP-7 en aquest tram. Respecte al desdoblament, Sanllehí diu que "si el projecte inicial que havia de passar paral·lel a la línia d'autopista que sembla que és el projecte, té un cost important i no tenen diners, que desdoblin el cinturó de ronda fins a Hostalets de Llers que és molt més econòmic i els terrenys estan reservats". I si no és així, que negocien el pas de camions per l'autopista, diu Sanllehí, "però que facin alguna cosa, el que no pot ser és cada setmana o cada més, accidents".
El president del Consell Comarcal adverteix que continuaran pressionant tant en l'àmbit comarcal com provincial.
El Punt Avui 17 de juliol de 2012 ha escrit: Una altra víctima mortal a l'N-II en un xoc a Maçanet

El vehicle de l'accidentat va envair el carril contrari per causes que es desconeixen i va impactar frontalment contra un camió

En el sinistre també hi va haver set persones més ferides lleus

17/07/12 02:00 - Maçanet de la Selva - Òscar Pinilla

L'N-II torna a demostrar que és la carretera de la mort. El govern espanyol no hi posa remei i ahir un altre conductor hi va tornar a perdre la vida. I ja són 13 les víctimes mortals en 9 accidents de trànsit a l'N-II aquest any. Els serveis d'emergència, pels volts de dos quarts de dotze del migdia, van rebre l'avís que s'havia produït un accident de trànsit al punt quilomètric 689, a l'altura de Maçanet de la Selva. Per causes que es desconeixen, el vehicle de la víctima mortal va envair el carril contrari i va col·lidir frontalment amb un camió. El xoc va provocar que dos cotxes més es veiessin implicats en el sinistre. Com a conseqüència de la topada va morir el conductor d'uns dels cotxes, veí de Palafolls, de 37 anys. Per la seva banda, en l'accident també hi va haver tres persones més ferides lleus, que van ser traslladades a l'hospital de Blanes. En el lloc de la incidència, els sanitaris del Sistema d'Emergències Mèdiques van atendre quatre afectats més, que no van requerir hospitalització. El sinistre va provocar retencions a l'N-II durant una hora i mitja, i això va provocar tres quilòmetres i mig de cues en sentit sud. Cap a la una del migdia es va reobrir la via al trànsit i la situació es va normalitzar poca estona més tard.

Accident d'un motorista

Nou quilòmetres més enllà de l'accident d'ahir, el mes de juny, el conductor d'una motocicleta també va morir en ser envestit de manera accidental per un vehicle en un tram en obres, a l'altura de l'hostal Rolls de Sils. A la Selva hi ha dos trams de l'N-II a mig fer: Sils-Maçanet i Caldes-Sils. Les obres del primer es van parar el 2008 i les del segon, el 2009.

Aquest any s'evidencia també la perillositat del cinturó de ronda de l'N-II de Figueres. Catorze persones van resultar ferides l'1 de juliol en dos accidents que es van registrar al quilòmetre 753 i al 755, és a dir, un quilòmetre abans i un després del fatídic 754, on una setmana abans, el 18 de juny, va morir el conductor d'un tot terreny després de xocar amb un camió i on al febrer van morir 5 ocupants d'un furgoneta de matrícula romanesa que va anar a parar sota un camió.

Sobre l'accident que es va produir ahir a Maçanet de la Selva, l'alcalde, Antoni Guinó, es va preguntar “quants morts hi ha d'haver en aquesta carretera perquè comencin les obres?”. “És de jutjat de guàrdia, i és un drama”, continua l'alcalde, que es lamenta que aquesta situació demostra la “gran estima que té l'Estat espanyol” envers Catalunya i les comarques gironines. “Hi ha obres que no són urgents, però aquesta clama al cel, perquè és una carretera sobredimensionada i molt perillosa”, diu Guinó. L'alcalde Guinó sol·licita que algun representant del govern estatal hi vagi a fer una visita, però, segons comenta, “si els parles de Girona és com si els parlessis d'un lloc extraterrestre”.

Sense notícies de Madrid

D'altra banda, la diputada del Partit Popular al Congrés, Concepció Veray, va reiterar ahir el compromís que aquest any es reprenguin els treballs per al desdoblament de la carretera entre Sils i Caldes. Un cop aprovats els pressupostos de l'Estat, el Ministeri de Foment ja podria adjudicar els treballs. En tot cas, Veray va afirmar que per ara no hi ha novetats, i que les obres tornaran a començar abans no acabi aquest any.

LA FRASE
Estem abandonats. Al govern espanyol si els parles de Girona és com si els parlessis d'un lloc extraterrestre
Josep Guinó
alcalde de maçanet de la selva

LA XIFRA
13
persones han mort víctimes d'algun accident a la carretera N-II al seu pas per les comarques gironines.

Cinc minuts de silenci a l'Alt Empordà

La majoria de grups polítics del Consell Comarcal de l'Alt Empordà han acordat fer una acció de protesta per denunciar l'estat del cinturó de ronda de Figueres i, en general, del pas de l'N-II per la comarca. En concret, aprofitant que el dimarts dia 24 hi ha ple ordinari, s'ha convocat una concentració abans de la sessió davant de l'edifici del Consell, al carrer Nou de Figueres, i fer cinc minuts de silenci per recordar les víctimes mortals de la carretera. Segons va explicar ahir el president del consell, Xavi Sanllehí, de moment s'hi han adherit CiU, el PSC i ERC, mentre que el PP i ICV no han dit res encara. El president va explicar que s'ha decidit penjar de manera indefinida al balcó principal de l'edifici del Consell una pancarta que dirà: “Quants morts més cal que hi hagi per fer el desdoblament de l'N-II?”.
m.v.
El Punt Avui 17 de juliol de 2012 ha escrit: N-II, la crua realitat

17/07/12 02:00 - mriera@elpunt.cat - Miquel Riera

Tot i reconèixer que les circumstàncies que envolten un accident no van lligades, necessàriament, amb l'estat i el trànsit de la carretera on aquest ha passat, ara mateix es fa molt difícil no relacionar les tretze víctimes mortals d'aquest any a l'N-II gironina amb les pèssimes condicions d'aquesta via i amb els milers de cotxes que hi passen cada dia. De fet, bàsicament, amb aquest paràmetre. Sobretot, perquè carreteres similars amb molt menys vehicles tenen fets, des de fa molt temps, els quatre carrils que no tenim aquí i, per tant, una molt millor seguretat viària. Això empipa, però el que encara fa més ràbia, sobretot quan, com ahir, hi ha una víctima mortal més, és pensar en els anys d'inoperància política que ens han portat a l'estat actual de les coses. Fins quan ho permetrem?


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 18/07/2012 12:08

El Punt Avui 17 de juliol de 2012 ha escrit:Per causes que es desconeixen, el vehicle de la víctima mortal va envair el carril contrari i va col·lidir frontalment amb un camió.
A mi ja em perdonaran, però si aquest és l'argument per desdoblar l'N-II, ja podem reclamar a qui sigui el desdoblament de qualsevol carretera comarcal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 18/07/2012 19:50

El Punt Avui 17 de juliol de 2012 ha escrit:Sobre l'accident que es va produir ahir a Maçanet de la Selva, l'alcalde, Antoni Guinó, es va preguntar “quants morts hi ha d'haver en aquesta carretera perquè comencin les obres?”. “És de jutjat de guàrdia, i és un drama”, continua l'alcalde, que es lamenta que aquesta situació demostra la “gran estima que té l'Estat espanyol” envers Catalunya i les comarques gironines. “Hi ha obres que no són urgents, però aquesta clama al cel, perquè és una carretera sobredimensionada i molt perillosa”, diu Guinó.
Doncs si és una carretera "sobredimensionada" no sé per què la volen desdoblar...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 18/07/2012 19:59

Que está sobredimensionada (tot i èsser un castelllanisme, oi?) es incorrecte.
Una carretera sobredimensionada seria aquella que es calcula un volum de trànsit i al final es mol menor (veure autovies i autopistes de l'estat espanyol).
Es una carretera hiperutilitzada o amb un excés de cabuda. O sigui que passa molt gent, massa gent....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 19/07/2012 9:41

Diari de Girona, 19 de juliol de 2012 ha escrit:
Acesa sosté que l´AP-7 entre Girona Nord i Sud ha de continuar essent gratuïta

L'alcalde de Girona assegura que seria "una catàstrofe i una doble injustícia" si es retirés la bonificació actual

INFRAESTRUCTURESLa concessionària d'autopistes, Acesa, va deixar ahir clara la seva postura: els trams gratuïts han de continuar essent-ho, i més en el cas de Girona tenint en compte les inversions que s'hi han fet per a convertir-la en una perllongació de la N-II. No obstant això, els representants dels diferents partits polítics no es van estar de criticar la nova maniobra del govern de Madrid, que ho ha posat en perill

GIRONA | ALBERT SOLER Només un dia després que sortís als mitjans de comunicació la possibilitat l'AP-7 entre Girona Nord i Sud tornés a ser de pagament, la concessionària d'autopistes, Acesa, va tancar el tema assegurant que la seva intenció és mantenir-la com una via gratuïta. Els gironins, per tant, poden estar tranquils. O quasi tranquils, perquè les fonts d'Acesa seguidament van precisar que això seria així sempre que el Ministeri de Foment, que és qui té la darrera paraula, no digui el contrari. Fins al moment, però, res no fa pensar que les coses puguin canviar, i des d'Acesa van remarcar que "la lògica indica que tampoc no canviaran", frase que en qualsevol altre país excepte en aquest serviria per descartar-ho amb absolua rotunditat.

Manel Nadal, diputat del PSC, assegurava ahir haver parlat amb Acesa i haver rebut el compromís que els trams d'auropista que circunvalen Girona, Tarragona i Sant Cugat continuarien essent gratuïts. Tanmateix, considerava que l'eliminació de la compensació que l'Estat liquidava per aquest concepte era "una nova jugada contra el govern de Catalunya, ja que la Generalitat hi perdrà".

Diari de Girona es va posar en contacte amb els representants d'Acesa, que van confirmar les paraules de Nadal: "entenem que seguirà essent un tram gratuït que servirà com a perllongació de la N-II, per això acabem de construir els quatres carrils i estem construint els nous enllaços, van explicar. "La lògica, per tant, indica que continuarà sense ser de pagament", van afegir. Precisant, això sí, que qui té la potestat de canviar aquest estatus de gratuïtat és el Ministeri de Foment. "De tota manera, tenint en compte les obres i inversions que s'han realitzat perquè aquest tram d'autopista sigui una perllongació de la N-II, la lògica indica que no hi ha d'haver canvis", van manifestar.

Una possible sortida a aquest conflicte generat pel decret de les retallades aprovat dissabte passat és un augment de les tarifes. És a dir, que si finalment -tal com sembla- els trams gratuïts continuen igual, Acesa ho compensarà apujant els preus dels peatges.

Catàstrofe i doble injustícia

Tampoc no creu que arribi a consumar-se el canvi l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont. No obstant això, va deixar clar que si així succeís, "seria una catàstrofe pels gironins i a més, una doble injustícia, ja que significaria que l'Estat, a més de no complir els pactes, perjudica el territori". Per Puigdemont, la gratuïtat de l'autopista entre els dos extrems de Girona és "fonamental en l'economia de tot el territori, no és una cosa que afecti només els gironins".

El regidor Joan Olòriz, d'ICV, va declarar que "és imperatiu el front comú de tots els partits en el consistori per defensar la necessitat d'aquesta gratuïtat". Olòriz va recordar que la mesura es va aplicar en el seu moment "per fer front al creixent trànsit per la variant de Sant Daniel" i defensa que suposa "una optimització de la mobilitat a l'entorn metropolità de Girona, no només per als vehicles privats".
La diputada d'ERC, Carme Capdevila, considera que la possibilitat d'eliminar aquesta gratuïtat seria un escàndol majúscul perquè "la gratuïtat d'aquests trams no es pot tractar com una compensació a unes bonificacions, sinó que estem parlant d'un territori que no disposa d'una autovia per poder-hi circular amb una mínima decència i que aquest tram d'autopista fa la funció de variant de Girona". Capdevila va afegir que "no es pot deixar els gironins sense aquesta circumval·lació de la ciutat, si l'Estat no ha fet els deures en infraestructures no pot deixar la ciutat amb una variant d'un sol carril com és la de Sant Daniel".

La diputada gironina del PP a Madrid, Concepció Veray, no va poder ahir fer declaracions sobre el tema, segons van excusar-la representants del seu partit.

Les raons del conflicte

El decret-llei 20/2012, aprovat divendres passat pel Consell de Ministres, elimina la compensació que l'Estat ha de liquidar per les bonificacions a les autopistes catalanes, un incompliment que se suma als deutes que el Govern espanyol manté amb la Generalitat pels peatges des de 2010. El tram gratuït és entre les sortides nord i sud de Girona, però una vegada s'hagin acabat els nous enllaços la gratuïtat s'havia d'aplicar entre Fornells i Vilademuls. Això implica que entre aquests dos punts, Foment s'estalviarà de desdoblar la Nacional-II, si algun dia es desencalla el projecte, i això podria ser fonamental en la negociació entre la concessionària i Foment.
El Punt Avui, 19 de juliol de 2012 ha escrit:
Tips del menyspreu de l'Estat

Els alcaldes, enutjats per la derogació del decret que permet la gratuïtat de l'AP-7 entre Salt i Sarrià

L'Estat no ha comunicat què vol fer al tram

19/07/12 02:00 - girona - J. Nadal / O. Mas

Els alcaldes de l'àrea urbana de Girona van mostrar ahir la seva indignació per la derogació del decret que bonifica les autopistes i que permet la gratuïtat de l'AP-7 des de Girona Nord fins a Girona Sud.

La majoria d'alcaldes van recordar que el quart carril de l'autopista es va fer precisament per evitar desdoblar l'N-II al pas per la vall de Sant Daniel, i fer funcions així de ronda de circumval·lació i variant alternativa a l'àrea urbana. Un dels més contundents va ser l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont (CiU), que va qualificar la derogació del decret de “catàstrofe per a Girona, i una doble injustícia per als gironins”. Puigdemont va dir que l'Estat té els gironins “abandonats” amb l'ampliació de l'N-II: “Aquesta situació no hi ha país ni ciutat que l'aguanti”, va concloure. No menys contundent va ser l'alcalde de Fornells de la Selva, Mateu Parera-Nieto (CiU). Hi havia el compromís que, un cop estiguessin fets els futurs enllaços de l'AP-7 a Fornells i Vilademuls, l'autopista seria gratuïta en tot aquest tram. La derogació del decret fa sospitar que no serà així: “És una autèntica vergonya”, segons Parera-Nieto. L'alcalde va dir que si es torna a pagar en aquest tram, “augmentarà el trànsit a l'N-II per Sant Daniel”, i va recordar que l'estat de la carretera és “nefast i molt perillós”. Parera-Nieto va mostrar la seva “repulsa” a la mesura. L'alcalde de Bescanó, Xavier Soy (CiU), va qualificar de “burla als gironins”, i de decisió “desastrosa”, la derogació del decret, i va considerar que “tot plegat és inadmissible”.

Per la seva banda, l'alcalde de Vilablareix, David Mascort (ERC), ho veu com “una mostra més de com actua l'Estat espanyol”. Va recordar també que el quart carril és per l'N-II i, per tant, considera que si fan pagar significa que “a partir d'ara haurem de pagar també per passar per la nacional”. Va concloure que ho troba “escandalós”. Per la seva banda, l'alcalde de Salt, Jaume Torramadé (CiU), té una sensació d'estupefacció: “No té cap sentit. El desgavell de decisions que prenen és absolut. La gratuïtat no era un caprici, sinó basada en raons molt fundades: evitar haver d'ampliar l'N-II i fer alhora de variant oest per evitar col·lapses de trànsit a Salt i Girona.”

També en va fer una valoració molt dolenta l'alcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent (ERC), que va dir que la mesura demostra que era “injustificada l'ampliació de l'autopista a un quart carril”. Per la seva banda, el secretari general de Mobilitat de l'anterior govern de la Generalitat, Manel Nadal (PSC), ho considera una mala notícia, però es va mostrar “convençut” que Abertis mantindrà la gratuïtat. L'exsecretari general es va posar en contacte amb la concessionària i li van confirmar que es mantindria. Tot i això, Nadal demana als estaments polítics gironins que pressionin per obtenir una confirmació oficial que el tram Girona Nord-Girona Sud continuarà sent gratuït.

Mentrestant, incertesa

El fet que l'ampliació de l'autopista incorporés un quart carril que servirà de desdoblament de l'N-II és precisament un dels aspectes que hauria d'evitar que es recuperés el peatge per als moviments interns. A hores d'ara, es desconeix quines són les intencions del govern de l'Estat. Ahir el Ministeri de Foment no va respondre aquesta pregunta, i tant la Generalitat com la Subdelegació del Govern desconeixen quines són les intencions del ministeri.

Malgrat això, el president de la FOEG, Jordi Comas, ja va advertir ahir que “algú ha de tenir responsabilitats davant els morts de l'N-II, tenim un greuge comparatiu amb altres comunitats i cal una visió global, ampliant la gratuïtat fins a Figueres”. Per la seva banda, la diputada d'ERC Carme Capdevila va anunciar ahir que reclamaran al Parlament i al Congrés que es mantingui la gratuïtat i, si cal, que la falta de bonificació l'assumeixi la concessionària: “Si l'Estat no ha fet els deures, ara no es pot deixar Girona sense aquesta circumval·lació.”

LES FRASES
Això no es pot tractar com una compensació, sinó d'un territori sense autovia
Carme Capdevila
diputada d'erc al parlament

Si es fa efectiu, l'ampliació que ens van vendre de l'AP-7 a vuit carrils no tindrà justificació
Roger Torrent
alcalde de sarrià de ter (erc)

El decret de dissabte porta la preocupació de què passa amb la ronda de Girona
Lluís Recoder
Conseller de territori i sostenibilitat

És una catàstrofe, i una doble injustícia per als gironins. Això no hi ha país ni ciutat que ho aguanti
Carles Puigdemont
alcalde de girona (ciu)

Si es confirma que retiren la gratuïtat, serà un altre greuge comparatiu que patirà la demarcació
Jordi Noguer
alcalde de sant gregori (ciu)

35
milions d'euros és el deute pendent per expropiacions a tot Catalunya, segons Unió de Pagesos.

72
hectàrees de terreny expropiat pendents de cobrament al tram nord de l'N-II, entre Medinyà i Orriols.

El que s'hauria de fer és ampliar la gratuïtat fins a Figueres, amb una visió global
Jordi Comas
president de la foeg

És una decisió desastrosa, i una burla per als gironins. És absolutament inadmissible
Xavier Soy
alcalde de bescanó

És una autèntica vergonya. Obligaran la gent a jugar-se la vida en una via tan nefasta com l'N-II
Mateu Parera-Nieto
ALCALDE DE FORNELLS (CIU)

No té cap sentit. El desgavell de decisions és absolut. La gratuïtat no va ser un caprici sinó sentit comú
Carles Torramadé
alcalde de salt (ciu)

El quart carril era de l'N-II, així que ara també haurem de pagar per passar per l'N-II; és escandalós
David Mascort
alcalde de vilablareix (erc)

Expropiacions per pagar a l'N-II

M.Vicente
El sindicat agrari Unió de Pagesos ha reclamat al Ministeri de Foment que pagui les indemnitzacions que deu als propietaris de terrenys expropiats per fer les obres d'ampliació de l'N-II entre Medinyà i Orriols (Bàscara). Unió de Pagesos diu que fins ara Foment argumentava que no podia abonar el compte pendent perquè no hi havia aprovats els pressupostos de l'Estat. Però ara, destaca el sindicat agrari, ja estan aprovats els pressupostos i encara no s'ha cobrat. Unió de Pagesos calcula que en aquest tram nord de l'N-II, que va ser un dels que es van iniciar i es van deixar a mig fer, hi ha 72 hectàrees de superfície afectades.

Segons Unió de Pagesos, “Foment ha expressat la seva intenció d'expropiar totes les finques ocupades, tant les que ja havien firmat els mutus acords com les que encara quedaven pendents de firmar, encara que no ha assegurat si algun dia s'arribarà a construir aquest tram de carretera”. Els pagesos afectats per l'impagament de Foment reclama que quan es cobrin aquestes indemnitzacions es tingui en compte els valor de la situació del territori, els accessos tallats o l'anivellament de finques, entre altres qüestions.

A àmbit de tot Catalunya, el sindicat calcula que Foment deu 35 milions per expropiacions d'infraestructures. Recorda que Foment va amb dos anys de retard en el pagament i que hi ha 2.000 propietaris agraris afectats. Per això, Unió de Pagesos alerta de la “greu situació d'indefensió de la pagesia afectada, que no disposa ni dels diners ni de la terra”.

A més, avisen de la degradació de l'entorn en els trams inacabats.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3134
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 27/09/2012 9:59

Entre todos la mataron y ella sola se murió:
El Punt Avui, 27 de setembre de 2012 ha escrit:
L'Estat admet que tampoc desdoblarà l'N-II al tram nord

No inclou la via en la planificació fins al 2024, i només preveu variants a Pont de Molins i Bàscara

Segona patacada en dos dies, i l'N-II serà autovia només de Fornells a Maçanet


27/09/12 02:00 - GIRONA - Oriol Mas

L'anunci de dimarts de l'Estat de cancel·lar el desdoblament de l'N-II entre Maçanet i Tordera només va ser l'aperitiu. Ahir el Ministeri de Foment va anar un pas més enllà, i ja és oficial que tampoc es desdoblarà la carretera al tram nord, de Vilademuls a la Jonquera. Al matí, la ministra Ana Pastor va anunciar, respecte del projecte global de l'N-II, que s'estaven estudiant “les millors solucions segons el trànsit real”. I a la tarda, durant la presentació del nou pla d'infraestructures fins al 2024 (Pitvi), l'N-II al nord ja havia desaparegut definitivament del mapa de projectes. Només s'hi especifiquen dues variants a Bàscara i Pont de Molins. D'aquesta manera, de tota l'N-II gironina només es faran els desdoblaments entre Caldes i Sils, i de Sils a l'enllaç amb la C-35 al límit entre Vidreres i Maçanet de la Selva.

La jornada ahir va ser intensa pel que fa a les informacions respecte de l'N-II. Al matí va tenir lloc en el ple del Congrés la interpel·lació de CiU a la ministra de Foment, Ana Pastor, sobre el desdoblament de la carretera a les comarques gironines. Estava prevista des de feia dies, però va coincidir just un dia després que el BOE anunciés la cancel·lació del projecte per al tram Maçanet-Tordera. El diputat de CiU Jordi Xuclà va iniciar la compareixença recordant els morts, la falta d'inversió en carreteres a la demarcació, i la “foto fixa” que és l'N-II a Girona. També va esmentar la promesa, per escrit, que el PP havia fet en un acte a la Cambra de Comerç on es comprometia a desdoblar tota l'N-II. Del tram Maçanet-Tordera, va afirmar: “Cancel·lar el projecte deixa sense connexió amb autovia una zona de 150.000 persones, i si creu que l'obra no té sentit pregunti-ho a Alícia Sánchez Camacho”, que és de Blanes.

Pastor va iniciar la resposta amb una frase que advertia el que vindria després: “Volem dotar l'N-II a Girona de les millores característiques. Treballem en diverses alternatives, perquè sabem els problemes que hi ha i que té un trànsit superior a la mitjana.” Tot seguit va recordar l'estat en què els mandats del PSOE havien deixat els projectes, i va justificar la cancel·lació del tram de Maçanet a Tordera per preu i perquè uneix amb la C-32, una carretera de la Generalitat. En aquest punt, va oferir diàleg amb la Generalitat per fer-hi millores i discutir un traspàs de la titularitat. Respecte el Sils-Maçanet, va prometre que les obres s'intentaran començar l'any que ve, i que la represa dels treballs de Caldes a Sils serà imminent. De fet, va afirmar que ha estat una de les dues úniques obres viàries que s'han adjudicat aquest mes, ja que la Intervenció General de l'Estat té els crèdits retinguts.

Del tram nord, va començar dient que “la situació no permet fer obres faraòniques”, i que el 2013 es destinaran partides per a la millora de la seguretat viària, com ara accessos conflictius o posar una mitjana de formigó entre els dos carrils en alguns trams amb alta sinistralitat per xocs frontals. També va afirmar que la prioritat seran les variants de Bàscara i Pont de Molins, i que s'està plantejant la col·laboració entre el sector públic i privat per al desdoblament. Segons Pastor, un grup d'empresaris catalans estaria disposat a fer l'obra, cobrant-la un cop acabada: “Fem el que podem i l'objectiu és desdoblar on es pugui.” Per Xuclà, tot plegat va ser “decebedor”, i va instar Pastor a complir els pressupostos aprovats i també el compromís històric del desdoblament de la carretera: “Va dir que pressupostaven poc però ho complirien, i encara no hi ha màquines treballant.”

Estocada final

Però l'estocada final al projecte del tram nord de l'N-II va ser a la tarda, durant la presentació del Pitvi, en què es recullen els projectes a desenvolupar en els pròxims dotze anys. Segons la documentació que es va entregar, l'N-II ha desaparegut de les autovies pendents, i només s'hi recull el tram de Fornells a Maçanet i les variants de Bàscara i Pont de Molins. En canvi, i com va recordar el portaveu de CiU a la comissió de Foment, Pere Macias, sí que hi apareixen carreteres com ara Ciudad Real-Badajoz, Conca-Terol i Albacete-Jaén, amb intensitats mitjanes de trànsit inferiors als 2.000 vehicles diaris.

El tren a Girona, també aturat
Oriol Mas

La ministra Ana Pastor va presentar ahir a la tarda detalladament el Pla d'Infraestructures de Transport i Habitatge (Pitvi), remarcant els eixos en què es treballarà en els propers anys i els objectius a assolir. A més, s'hi inclouen les actuacions concretes a desenvolupar. Malgrat que encara no és pública tota la documentació, i segons el que es va presentar ahir als partits polítics i a falta d'una anàlisi més completa, també ha desaparegut de la planificació el pas subterrani del tren convencional a Girona. Ja s'intuïa que la situació econòmica no permetria tirar endavant l'obra a curt termini, però amb aquesta exclusió el projecte ja se'n va més enllà del 2024. No cauen de la planificació, en canvi, el conjunt de línies d'alta velocitat que han d'unir Madrid amb totes les capitals de província, un projecte d'estat inalterable malgrat la nul·la rendibilitat econòmica. Precisament “la cohesió territorial” va ser un dels arguments més utilitzats per Pastor durant la presentació del pla, malgrat repetir també en diverses ocasions que l'Estat espanyol “ja no es pot permetre autovies sense trànsit, trens sense viatgers i aeroports buits”. La ministra va parlar dels desequilibris territorials en les inversions, i va apostar per racionalitzar l'oferta d'infraestructures i utilitzar millor les ja existents. A Girona, en xarxa viària, es manté el desdoblament de l'N-260 de Figueres a Besalú.

La Generalitat hi presentarà recurs

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va anunciar ahir que la Generalitat recorrerà la revocació del desdoblament de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera. El conseller va qualificar la decisió de “pèssima notícia” i de “galleda d'aigua freda per Catalunya i els soferts usuaris de l'N-II a Girona”. De fet, va afirmar que la decisió de no desdoblar aquest tram “no té ni cap ni peus i no s'entén”, tant per la intensitat mitjana diària de trànsit que registra, com per l'alta sinistralitat i la situació de provisionalitat amb obres començades i no acabades. Tot i presentar aquest recurs administratiu, Recoder va admetre que no té gaires esperances que aquesta decisió prosperi i pugui obligar a canviar l'anul·lació dels projectes i la tramitació en els 8,9 quilòmetres entre Tordera i Maçanet. D'altra banda, també va dir que la conselleria mantindrà la pressió política perquè es pugui tirar endavant el desdoblament del tram i de tota l'N-II.
acn /efe


Hi ha irritació
per un maltractament sistemàtic a les comarques gironines
Jordi Xuclà
diputat de ciu al congrés

LES FRASES
L'insto a complir el tram Caldes-Sils, perquè arribem a final d'any i encara no ha liquidat el pressupost
L'ampliació de l'AP-7 la pagarà l'Estat, i el tram Caldes-Sils serà un dels dos únics que podrem adjudicar durant el setembre
Volem dotar l'N-II a Girona de les millors característiques, tenint en compte el volum de trànsit diari
Ana Pastor
ministra de foment
El Punt Avui, 26 de setembre de 2012 ha escrit:
Sentència de mort per a l'N-II

El ministeri anuncia al BOE que no farà el desdoblament entre Tordera i Maçanet

Al·lega que és massa car i proposa un nou itinerari de Granollers a Maçanet


26/09/12 02:00 - maçanet de la selva - Oriol Mas

Punt final. L'Estat va descartar ahir oficialment el desdoblament total de l'N-II a les comarques gironines. Ho va fer a través del BOE, en el qual va anunciar que deixa sense efecte l'aprovació del traçat del tram entre Tordera i Maçanet, aprovat des del 2009, i que, per tant, no farà l'obra. El PP incompleix així una de les seves promeses electorals, i acaba amb l'etern debat sobre l'autovia A-2 en aquest punt. A més, es van confirmar els temors arran d'una resposta parlamentària de fa dues setmanes al diputat del PSC Àlex Sáez, en la qual el ministeri ja va afirmar que s'estava replantejant el projecte.

El projecte feia 8,9 quilòmetres, i tenia un pressupost molt elevat, de 249 milions, pel túnel que havia d'anar de Maçanet fins a la connexió amb la C-32 a Blanes. En tot cas, Foment argumenta la decisió afirmant que ara “existeixen nous condicionants que obliguen a reconsiderar” el projecte. El primer té a veure amb els criteris aprovats a finals del 2010 per millorar l'eficiència de les noves infraestructures. En el cas de les carreteres, es té en compte el pressupost d'execució material d'obra per cada quilòmetre, que pel que fa al tram entre Maçanet i Tordera era de 22,7 milions, gairebé el triple del màxim establert.

En segon lloc, addueix el canvi de titularitat de l'N-II entre Montgat i Tordera, que, des del febrer del 2010, és de la Generalitat i queda fora de la xarxa de carreteres de l'Estat. Segons el govern espanyol, el desdoblament entre Maçanet i Tordera “constituïa la unió amb l'N-II des de Montgat”, i el canvi de titularitat treu sentit al desdoblament.

Alternativa incipient

En canvi, el Ministeri de Foment es compromet a desenvolupar el quart cinturó entre el Baix Llobregat, Terrassa i l'AP-7 a Granollers. Com a alternativa a l'N-II, anuncia que redactarà l'estudi informatiu per definir un itinerari de gran capacitat que continuï des de Granollers fins a l'A-2 a Maçanet. Ara per ara afirma que ha encarregat l'estudi d'aquesta possibilitat. En tot cas, el procés s'allargaria durant anys, perquè s'hauria de fer l'estudi informatiu, la declaració d'impacte ambiental i la redacció del projecte constructiu, a banda de negociar el traçat amb els ajuntaments. Un traçat que no seria senzill, perquè ara no hi ha cap més via que la C-35 des de Llinars del Vallès fins a Maçanet, una carretera complicada, que passa per nuclis com ara Sant Celoni, Riells i Hostalric, i difícil d'encaixar desdoblada en el territori.

El tram nord pot ser el següent
Oriol Mas

L'anunci del BOE d'ahir permet explicar decisions que havia pres Foment i que semblava que no tenien sentit. Principalment, la divisió del projecte de desdoblament de l'N-II entre Maçanet i Sils, que ja s'havia iniciat anteriorment i que s'havia deixat empantanegat a finals del 2008. En el nou document que Foment havia fet arribar als ajuntaments afectats, el tram quedava reduït a la meitat, i només es preveia desdoblar la carretera de Vidreres a l'enllaç amb la C-35 i l'AP-7 a la sortida de Maçanet. Aquesta decisió va generar encara més sorpresa dins el despropòsit general que ha estat sempre l'N-II, però ara queda demostrat el motiu que hi havia. Si l'Estat apostés per una via alternativa de Granollers a Maçanet, la connexió es faria en aquest enllaç i, per tant, no caldria desdoblar més enllà d'aquest punt.

Presentació del Pitvi

Però avui encara hi podria haver més novetats. La ministra de Foment, Ana Pastor, presenta el pla d'infraestructures de transport i habitatge (Pitvi), que englobarà les infraestructures a construir fins al 2020 i diverses propostes de finançament per tirar-les endavant. En la nova planificació és probable que acabi desapareixent el desdoblament de l'N-II en el tram nord, de Vilademuls a la Jonquera. El recorregut és paral·lel a l'autopista, i entre les mesures que va aprovar Foment el 2010 hi havia precisament la de no fer autovies al costat d'autopistes.

Segons ERC, el PP maltracta la demarcació

El Departament de Territori i Sostenibilitat va criticar la decisió de Foment, que considera que eludeix altra vegada els seus compromisos amb Catalunya i Girona. Pel secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ara això s'agreuja perquè es fa “a cop de BOE, sense cap mena de negociació amb el territori”. Pel què fa a la proposta de nova via entre Granollers i Maçanet, la defineix com a “perversa” i “una manera de tirar pilotes fora per justificar l'abandonament del projecte de desdoblament de l'N-II”, i reitera que el govern de l'Estat espanyol “torna a girar l'esquena als interessos de Catalunya”.
El Punt Avui, 26 de setembre de 2012 ha escrit:
Recoder anuncia que recorrerà l'anul·lació del desdoblament de la N-II

El conseller considera una “pèssima notícia” la decisió del ministeri de Foment

Assegura que la decisió del govern espanyol “no s'entén” perquè aquesta carretera té una de les intensitats mitjanes de trànsit més altes de l'Estat


26/09/12 16:15 - barcelona - ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat que la Generalitat recorrerà la decisió del ministeri de Foment d'anul·lar els processos de licitació del desdoblament de la N-II entre Maçanet i Tordera. Recoder ha qualificat de “pèssima notícia”, i de “gerro d'aigua freda per Catalunya i els soferts usuaris de la N-II a Girona”. El conseller ha explicat que la decisió de Foment admet un recurs en contra i que la Generalitat en farà ús, ja que la resolució “no té cap ni peus i no s'entén” perquè la N-II té una de les intensitats mitjanes de trànsit més altes de l'Estat i està en “una situació de provisionalitat i d'obres començades i no acabades”.

Segons Recoder, aquesta situació provoca “molèsties als usuaris” i una i “perillositat intolerable” i que el govern recorrerà la decisió perquè està “al costat dels ciutadans”.

El conseller també s'ha referit a la venda de l'edifici de l'Incasòl, que justificat pel deute de 900 milions d'euros que va trobar l'actual govern en accedir al poder. “No tenia cap ni peus que una entitat que deu aquesta quantitat es construeixi una nova seu que val 36 milions”, ha sentenciat. Recoder ha explicat que aquesta venda permetrà a l'organisme fer la seva feina, que és fer promocions de sòl industrial i residencial.

Recoder també ha avançat que no assistirà a la propera reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya i que la Generalitat hi enviarà un càrrec d'un altre nivell atès la funció “simplement informativa” de l'òrgan.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dijous 27/09/2012 12:11

Fer una autopista/autovia gratuita al costst d'una autopista/autovia gratuita és un pur malbaratament de diners públics.



harrybro
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: harrybro » Dijous 27/09/2012 12:49

La diputada gironina del PP a Madrid, Concepció Veray, no va poder ahir fer declaracions sobre el tema, segons van excusar-la representants del seu partit.


harrybro

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 27/09/2012 14:47

vr ha escrit:Fer una autopista/autovia gratuita al costst d'una autopista/autovia gratuita és un pur malbaratament de diners públics.
Totalment d'acord. El que s'ha de fer es prohibir la circulació de camions a totes les carreteres nacionals i comarcals paral·leles a una autopista (excepte servei local). De la N-II jo només desdoblaria el tram Tordera-Caldes de Malavella i la variant de Figueres, ja que recull tot el trànsit de la C-31, C-68 i N-260. La resta és llençar els diners, sobretot l'autovia Granollers-Maçanet que no li trobo cap sentit.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Diumenge 30/09/2012 22:13

Están hablando en el 30 minuts de esto. Me llena de ira escuchar como declaran los camioneros que se quejan de que la N-II esta mal pero que no usan la autopista por ser de pago, y que exigen la gratuidad de un tramo de autopista de mientras. ¡Parece esto una república bananera! Quiero ver un reportaje de la tele alemana donde los camioneros se quejan de que que las carreteras estan mal. Y puedo decir de experiencia de primera mano que las carreteras en alemania no estan mejor, y los camiones van por la autopista de pago. Menos mal que sacan a Ricard Riol para salvar el día mandando a los camiones a la autopista, pero realmente el reportaje no es nada imparcial, van directamente hacia el asumir que merecemos una autovía gratuita junto a una de pago. Me deprime realmente, lo más triste debe ser la imagen aérea de la autopista vacía junto a la nacional. En alemania pagan, aqui a cargarse la carretera.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 30/09/2012 22:49

La N-II és un "pitorreo de cáete y no te menees". No és normal que havent-hi una autopista al costat tots els camions es fiquin per la N-II (a veure, la pela és la pela, i sé que es prefereix lo gratis que haver de pagar peatge, però haurien d'haver restriccions, almenys a algunes hores del dia, si no n'hi ha ja).

Resumint: la N-II és una carretera superplagada de trànsit, no hi ha diners per a desdoblar-la on més es necessita, i a més, hi ha una autopista (de peatge) al costat pràcticament "buida".

Si tinc ben entès, els trams desdoblats de la N-II s'identifiquen com a A-2 i els trams urbans o sense desdoblar reben la denominació N-II. Ara bé, què és la N-IIa? Podeu resoldre'm el dubte, si us plau? És que la Viquipèdia/Wikipedia... no m'ajuda gaire, més aviat m'embolica més.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 30/09/2012 23:08

Adolescent barceloní ha escrit:La N-II és un "pitorreo de cáete y no te menees". No és normal que havent-hi una autopista al costat tots els camions es fiquin per la N-II (a veure, la pela és la pela, i sé que es prefereix lo gratis que haver de pagar peatge, però haurien d'haver restriccions, almenys a algunes hores del dia, si no n'hi ha ja).

Resumint: la N-II és una carretera superplagada de trànsit, no hi ha diners per a desdoblar-la on més es necessita, i a més, hi ha una autopista (de peatge) al costat pràcticament "buida".

Si tinc ben entès, els trams desdoblats de la N-II s'identifiquen com a A-2 i els trams urbans o sense desdoblar reben la denominació N-II. Ara bé, què és la N-IIa? Podeu resoldre'm el dubte, si us plau? És que la Viquipèdia/Wikipedia... no m'ajuda gaire, més aviat m'embolica més.
Home per un cotxe privat ja surt lo seu de car, per a un camió és encara superior. No trobo bé que es posesin restriccions als camions perquè tenen el mateix dret a fer-la servir com la resta de vehicles. Si tinguessis que treballar de camioner autònom i tens una via que fa el mateix recorregut que la de pagament i més en temps d'ara que si pots evitar una despesa com la dels peatges (que poca no és) en alguns trams doncs més que millor.

A Alemania els pagaran però cobren molt més que un d'Espanya.

vr ha escrit:Fer una autopista/autovia gratuita al costst d'una autopista/autovia gratuita és un pur malbaratament de diners públics.
Cal fixar-se a l'AP-7 a partir de Vila-Seca / Port Aventura cap al Sud que hi ha l'autovia exactament fent el mateix recorregut que l'autopista.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”