Desdoblament N-II

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Desdoblament N-II

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/03/2013 8:19

El Punt/Avui, 27 de març de 2013 ha escrit: Foment desdoblarà l'N-II de Girona a la Jonquera dividint-la en set projectes

El director general de Carreteres treu importància a la nova aturada de les obres del tram entre Sils i Caldes i assegura que es reprendran molt aviat

Imatge
Les obres de desdoblament de l'N-II entre Caldes i Sils estan novament aturades. Foto: MANEL LLADÓ.

27/03/13 02:00 - GIRONA - N.Astorch

El director general de Carreteres de l'Estat va anunciar ahir la intenció del Ministeri de Foment de desdoblar l'N-II des de Girona fins a la Jonquera. L'operació es farà dividint la carretera en set trams, per a cadascun dels quals es farà el projecte corresponent. Les obres de la futura A-2 al tram de l'Alt Empordà inclouran dues variants: una a Bàscara i l'altra, a Pont de Molins. Urrecho va expressar la voluntat de Foment d'iniciar de seguida la redacció dels projectes per tal que les obres es puguin començar com més aviat millor.

L'anunci d'aquesta operació va tenir lloc el mateix dia que es va conèixer una nova aturada de les obres de desdoblament corresponents al tram entre Sils i Caldes. Urrecho va treure importància a aquest fet i va assegurar que d'aquí a pocs dies hi tornarà a haver camions treballant-hi, de manera que no afectarà els terminis fixats. Segons va exposar el titular de Carreteres, l'aturada es deu a la suspensió de pagaments a què s'ha vist abocada l'empresa subcontractada per l'adjudicatària, Acciona, que ja ha reaccionat fent un altre subcontracte. “S'està treballant i al màxim ritme possible perquè l'any que ve les obres d'aquest tram puguin entrar en servei”, va exposar.

El director general de Carreteres va reconèixer que la situació de l'N-II és “greu” i que planteja “problemes de seguretat vial”, sobretot en la seva part nord. I va explicar que el mandat que va rebre la ministra de Foment quan va assumir el càrrec va ser “posar fil a l'agulla i resoldre-ho al més aviat possible”. Segons Urrecho, un dels problemes de l'N-II és el trànsit important de camions que, a causa de la crisi, eviten fer servir l'AP-7. I en aquest sentit va dir que s'ha començat a treballar amb la Generalitat perquè amb vista al mes que ve es puguin desviar els camions de l'N-II cap a l'AP-7 amb un 50% de bonificació dels peatges. A més, va indicar que aquest any es posarà a licitació el tram Maçanet-Sils, del qual s'està acabant de confeccionar el projecte executiu.

Preocupació a Sils i Caldes

Els alcaldes afectats per l'aturada de les obres de la N-II es van mostrar ahir preocupats. “Hem vist com les màquines se n'anaven i aquesta situació ja l'havíem passat; estem molt preocupats”, va explicar Salvador Balliu, batlle de Caldes de Malavella, que va ressaltar el neguit pels problemes de “seguretat”. Martí Nogué, alcalde de Sils, considerava aquest tram “maleït” per les múltiples incidències en la seva construcció. Nogué, però, es va mostrar esperançat que dimarts vinent les obres ja s'hagin reprès i va lamentar que ni Foment ni Acciona s'haguessin posat en contacte amb ell per donar-li cap mena d'explicació sobre la nova aturada. J. gonzalo


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/03/2013 9:56

Oh, que fantàstic. Desdoblen l'N-II, pagant tothom, perquè uns senyors puguin fer-hi circular les seves baluernes perquè anant per l'autopista ja no podrien rebentar preus.

Per mi, se'n poden anar tots a fer punyetes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dimecres 27/03/2013 12:31

D'aquí poc passarà com a les demarcacions tarragonines, que l'autovia va a rebentar i a l'autopista passen quatre despistats. No era més pràctic fer les variants de la N-II per a que no passessin per poblacions?

Al final veig que si es volen rendibilitzar aquestes infrastructures s'haurà de fer que les autovies estiguin limitades a 100km/h i les autopistes a 130km/h, serà la única manera d'incentivar a la gent per a que l'agafi



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 27/03/2013 12:39

Y luego resultará que la autopista quiebra y que hay que rescatarla entre todos, claro que si. :plas



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimecres 27/03/2013 14:01

komatek ha escrit:D'aquí poc passarà com a les demarcacions tarragonines, que l'autovia va a rebentar i a l'autopista passen quatre despistats.
Voldràs dir el trocet d'autovia que tenim, per que des de Tarragona no podem arribar per autovia a cap de les capitals de província dels voltant: ni a Barcelona, ni a Lleida, ni a Castelló ni a Terol.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dimecres 27/03/2013 14:07

Bé, però el fet és que va plena i l'autopista buida, quan abans no, aquest era el punt.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/03/2013 14:23

Què poderós és el lobby del transport de mercaderies per carretera: han aconseguit que, via impostos, tots paguem una part dels seus peatges a l'AP-7; i que els construeixin, també via impostos, una nova autovia paralela a una autopista de 3 carrils per sentit perfectament capaç d'absorbir tot el trànsit. Això, a casa meva, en diem malgastar: no cal comprar una cosa nova si n'hi ha una altra que funciona perfectament.

Ni els ciutadans ens ho poden permetre ni el medi ambient, tampoc. Si no volen anar per l'AP-7, que facin una autopista rodant des de La Llagosta amb un còmode accés des de la C-17 però que no omplin de camions la N-II ni obliguin a construir una nova autovia. No ens ho podem permetre.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 29/03/2013 14:02

Sembla que ho haguem aprés res del que ens ha portat a aquesta brutal crisi...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/03/2013 15:14

És clar que no. Els polítics que ens hi han ficat a tots, amb l'ajuda dels seus amiguets banquers i constructors, no volen canviar el seu model de negoci perquè haurien de renunciar a tots els luxes dels quals gaudeixen ara.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 08/04/2013 8:54

Diari de Girona, 8 d'abril de 2013 ha escrit: El trànsit de la N-II al seu pas per Sils ha crescut un vint per cent en tres anys

A Caldes s'ha augmentat un 16,21% i ja supera els 30.000 vehicles diaris, mentre que la principal concentració de camions és a Vilamalla

Imatge
Les obres de la N-II han estat aturades aquests darrers dies. aniol resclosa

08.04.2013 | 07:14



GIRONA | LAURA FANALS Les obres es poden haver aturat, però la intensitat de vehicles no fa més que créixer. El tram sud de la N-II al seu pas per les comarques gironines va registrar un important augment del trànsit de vehicles entre els anys 2008 i 2011, especialment a l'estació de control de Sils, on la intensitat va créixer un 20%, i a Caldes de Malavella, on s'ha incrementat un 16,21% i ja se superen els 30.000 vehicles diaris. En sentit nord, el tram que concentra una intensitat de vehicles més elevada és la variant de Figueres, entre Vilamalla i l'Escala, per on passen més de 23.316 vehicles al dia.

Segons les dades que l'Estat ha fet arribar al diputat gironí Jordi Xuclà (CiU), corresponents a l'any 2011, per l'estació de control de Sils (al punt quilomètric 695) van passar-hi durant el 2011 un total de 26.218 vehicles diaris, dels quals el 15,4% eren pesats. Això és un 20% més que les dades registrades l'any 200, quan van ser 21.837. D'altra banda, també ha crescut de forma important el trànsit a l'alçada de Caldes de Malavella (quilòmetre 701), tot passant dels 26.065 vehicles al dia registrats durant el 2008 als 30.291 que hi van passar durant el 2011. Aquestes xifres se sumen als increments de trànsit que ja s'havien anat registrant en els anys anteriors. De fet, entre 2000 i 2008, tot el tram sud -de Tordera fins a Girona- ja va registrar una crescuda del 28%.

El més preocupant de tot plegat és que el desdoblament del tram entre Sils i Caldes porta empantanegat des de fa anys, ja que el 2009 es van haver d'aturar els treballs perquè l'empresa que els duia a terme va fer fallida. A partir de llavors, l'obra va restar paralitzada fins a finals de l'any passat, quan l'Estat va decidir reemprendre els treballs. Fa pocs dies, però, les obres es van tornar a aturar, i les màquines fins i tot en van desaparèixer durant uns dies. L'Estat va dir que la paralització dels treballs es devia a les pluges, però també és cert que l'empresa que s'encarregava d'aquests moviments va presentar un concurs de creditors. Així doncs, en aquests moments només continua havent-hi desdoblats els vuit quilòmetres que hi ha entre Caldes i Riudellots de la Selva.

Malgrat que les densitats de vehicles més elevades es troben al tram sud de la Nacional, els principals percentatges de vehicles pesats se situen al tram nord. D'aquesta manera, les zones on hi ha un major volum de camions és a Vilamalla, on el 25,2% dels 15.491 vehicles que hi passen cada dia són camions. El percentatge és fins i tot més alt a la Jonquera, on hi ha un 25,6% de vehicles pesats, malgrat que en aquest cas el volum general de tràfic és molt inferior (13.829 vehicles diaris).

Pel que fa al tram nord de la N-II, la variant de Figueres, entre Vilamalla i l'Esala, és la que registra una major intensitat de vehicles, amb 23.318 de diaris (amb un 18% de camions). Molt a prop es troben les xifres de Medinyà (23.142 vehicles al dia, amb un 19,3% de pesats) i Pont de Molins (22.245 de diaris, dels quals els camions representen un 18,3%).

El tram nord de la N-II ha estat protagonista en els darrers dies perquè, després que l'Estat aturés el desdoblament del tram Medinyà-Orriols el juliol de 2010 per tal de "repensar el projecte", els veïns de Bàscara han protestat enèrgicament contra el pas de camions. Finalment, està previst que els camions de gran tonatge desapareguin de la N-II el proper 19 d'abril.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 08/04/2013 8:56

Diari de Girona, 8 d'abril de 2013 ha escrit: Els veïns de Bàscara tornen a innovar i tallen la N-II amb una processó fúnebre

Els bascarencs enterren "les promeses incomplertes dels polítics" mentre lamenten que encara circulin camions

Imatge
Els habitants de Bàscara, vestits per a l´ocasió, desfilant pel mig de la calçada de la N-II. acn

08.04.2013 | 07:14



BÀSCARA | PAU ESPARCH A Bàscara, el tradicional pessebre vivent de Nadal i la processó fúnebre, típica de Divendres Sant, es representen en menys de quinze dies de diferència. Si més no, això és el que ha succeït aquest 2013, ja que la reivindicació constant dels bascarencs per aconseguir la prohibició del pas de camions a la N-II ha provocat un gir radical en les dates -aparentment inamovibles- dels actes sagrats. Així, el passat diumenge 24 de març, els habitants de Bàscara van tornar a representar el pessebre vivent, de llarga tradició al municipi. Mentre que ahir, la carretera N-II va tornar a estar tallada durant una hora i mitja perquè 200 veïns de la població feien una processó fúnebre, ocupant la calçada.

A dos quarts de nou del vespre va començar el seguici, des de la plaça Major del municipi, que va passar pels mateixos carrers per on va transcórrer el pessebre vivent fa just quinze dies, utilitzant per tant la N-II com a via principal per a la processó. Tal com van fer en el pessebre vivent de primavera, els bascarencs també es van voler vestir per a l'ocasió. En aquest cas, ahir van deixar de banda les samarres i les túniques per posar-se la roba de color negre i les mantellines. A part, els participants portaven ciris i escampaven cendra. L'acte reivindicatiu també va comptar amb un discurs i, a partir de les nou del vespre, amb una encesa d'un conjunt d'espelmes -de color vermell i blau- que formaven la imatge de la plataforma Prou Camions N-II: un senyal de prohibit el pas a camions. Al cap d'una hora i mitja de protesta, ocupant la carretera i tallant-ne la circulació, la normalitat va retornar novament a la Nacional-II.

La portaveu de l'associació, Eugènia Carbó, va assenyalar que la processó fúnebre d'ahir servia per "enterrar promeses incomplertes dels polítics". Els manifestants feien referència, d'aquesta forma, a les declaracions del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que inicialment va afirmar que a partir d'aquest mes d'abril els camions ja no circularien per la N-II. Tot i que, finalment, l'última data anunciada des del Govern, per limitar el pas de vehicles pesants a la Nacional-II, ha estat el dia 19 d'abril.

Carbó va lamentar que encara circulin camions per aquesta carretera, que travessa el municipi de Bàscara, i va assegurar que els veïns del poble reivindicaran la prohibició del pas de vehicles de gran tonatge "fins que es compleixi". En aquest sentit, la portaveu del moviment Prou Camions N-II va explicar que una vegada solucionada la problemàtica dels camions, la plataforma no descarta mantenir les protestes "per aconseguir altres millores". Així, Eugènia Carbó va informar que preveuen sumar esforços amb altres pobles afectats per la N-II i, a través de la pressió popular, denunciar i buscar solucions per als punts negres de la carretera.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 08/04/2013 8:59

El Punt/Avui, 8 d'abril de 2013 ha escrit: Processó a Bàscara pels anuncis de Vila sobre l'N-II

Els veïns, de dol, recorden el pas dels camions pel municipi, tot i que el conseller havia dit que no n'hi hauria des del dia 2

Escampen les cendres de la “Difunta Excel·lentíssima Promesa” a la via

Imatge
Una imatge de l'encesa d'espelmes d'ahir al vespre a Bàscara en contra del pas dels camions pel mig del poble, per la N-II Foto: JOAN SABATER.

08/04/13 02:00 - BÀSCARA - Jordi Ferrer

Uns dos-cents veïns de Bàscara van fer ahir una processó fúnebre per recordar al conseller Santi Vila que ha incomplert la promesa que els camions de gran tonatge deixarien l'N-II el 2 d'abril. Una processó des de la plaça de l'Ajuntament fins a la carretera i una encesa final d'espelmes (amb el senyal de prohibició de pas dels camions per l'N-II) van allargar els protestes dels vilatans de Bàscara, farts que els vehicles pesants circulin cada dia pel bell mig del municipi.

Les queixes dels veïns bascarencs reben el suport d'ajuntaments veïns. Després del de Figueres, dijous s'hi va afegir el de Viladamat. Fa seixanta-vuit dies que la plataforma Prou Camions a l'N-II protesta i s'inventa iniciatives de rebel·lia. Hi ha hagut una passejada de carros i burros, una escenificació del pessebre vivent del poble, traslladada de les festes de Nadal al 24 de març, i ahir va ser el torn de la processó fúnebre amb una encesa final de 632 espelmes (429 de vermelles i 203 de blaves).

“Donem-li l'absolució, a la difunta, perquè pugui entrar al regne de Déu. Pregueu Déu en caritat per l'Excel·lentíssima Promesa d'enretirar el trànsit pesant de la vergonya N-II del 2 d'abril. Que en pau descansi.” Aquest va ser part del fragment de l'homilia que es va llegir ahir a la plaça de l'Ajuntament de Bàscara, en el començament de la processió fúnebre.

Els fidels, la majoria vestits de negre, van tenir el suport del grup de percussió Bloc Quilombo. Van caminar lentament, alguns molt compungits per la mort de la promesa del govern. Segons va explicar la vídua de la promesa traspassada, el pare de la difunta és l'exalcalde de Figueres Santi Vila i els padrins són la ministra de Foment, Ana Pastor, i Abertis, la concessionària de l'autopista AP-7.

“La del dia 19”

La ruta religiosa en record de la promesa fallida del conseller de Territori i Sostenibilitat es va allargar una hora, i al final els veïns van dibuixar un senyal de prohibició del pas dels campions per l'N-II amb més de sis-centes espelmes. Bruno Pérez, que ja havia coordinat un acte amb espelmes a la basílica de Castelló d'Empúries, va tenir la col·laboració de voluntaris del poble i de Ceres Roura per representar el senyal. “No hem de perdre mai l'esperança. Cada dia poden néixer noves Promeses. Fa ben poc va néixer ‘la del dia 19', la següent Promesa del mateix pare. Aquesta, com la resta, fa albirar un futur possible sense camions.” Dimecres, a les set, els grups DownFall i Dekrèpits animaran la protesta de Bàscara.

LA FRASE
Pregueu Déu per l'Excel·lentíssima Promesa d'enretirar, el dia 2, el trànsit pesant de la vergonya N-II
Part de l'homilia de la processó fúnebre d'ahir

LA XIFRA
632
espelmes
van permetre fer ahir a Bàscara un senyal de trànsit en contra del pas dels camions per l'N-II.

LA DATA
19.04.13
és el dia que
els camions deixaran l'N-II per anar a l'autopista AP-7, segons l'últim anunci de Santi Vila.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/04/2013 22:48

Els camioners critiquen que la prohibició de pas per la N-II els criminalitza i dóna ales a Foment per no desdoblar-la

El sector calcula que l'obligació de passar per l'autopista suposarà un sobrecost per camió de 7.000 euros anuals

http://www.ara.cat/societat/prohibicio- ... 10320.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 10/04/2013 23:25

El sector calcula que l'obligació de passar per l'autopista suposarà un sobrecost per camió de 7.000 euros anuals
I com s'ho fan per creuar França i Itàlia?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/04/2013 23:57

La conya és que justifiquen que un camió que faci sis viatges al dia (o sigui, 30 per setmana i 120 per mes) entre Riudellots i Vilamalla haurà de pagar 620 euros mensuals més, comptant ja la bonificació del 50%. Doncs coi, sense la bonificació encara li suposaria moure unes quantes tones a raó de 10 euros cada viatge (és a dir, a menys d'un cèntim el quilo). No hi veig el perquè de tants escarafalls. Un comercial també s'enfronta a les pujades de peatges i benzina, i fa el que pot sense demanar que l'estat li ho regali tot.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 11/04/2013 12:05

Guigui ha escrit:i fa el que pot sense demanar que l'estat li ho regali tot.
No sé yo, pedir todos se ponen a pedir, la cosa es si les acaban cediendo a sus necedades o no. Visto que la política actual es muy amigable con los vehículos de combustión (desdoblamientos de carreteras, no se hace el Tram...) pues a éstos necios les han dado su golosina, mientras que todos los demás que están pidiendo que papá estado les resuelva todos los problemas se tienen que aguantar.
Este egoísmo e irresponsabilidad con el dinero público es universal en España, y el problema con servicios socializados, como la salud 'gratuita' o las autovías 'gratuitas' es que la gente se olvida de que esas cosas cuestan dinero, y si se pretende mantener servicios socializados (cosa que en autovías, por ejemplo, cuestiono) es importantísimo una fuerte pedagogía que lleve a un uso responsable.
Claro, bonificarles el peaje "en lo que os hacemos el desdoblamiento" es justamente el contrario de buena pedagogía. No sé qué niño aprende a que no puede tener todo si su padre le compra chuches en lo que le va a comprar un pastel.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 11/04/2013 14:53

El Punt/Avui, 11 d'abril de 2013 ha escrit: Trànsit confirma que el dia 19 traurà els camions de l'N-II

La Generalitat publica al DOGC l'obligació dels transportistes de passar per l'AP-7 d'aquí a vuit dies

Ja s'ha començat a senyalitzar

Estat, Generalitat i Abertis encara negocien els descomptes als camioners

Imatge
Els Mossos d'Esquadra, desviant ahir el trànsit a l'altura d'Orriols per la protesta a Bàscara. A partir del 19, els camions no podran passar per l'N-II Foto: LL. SERRAT.

11/04/13 02:00 - girona - Mar Vicente

La Generalitat ha confirmat que el dia 19 d'abril traurà els camions de gran tonatge del tram gironí de l'N-II. El Servei Català de Trànsit, que depèn del Departament d'Interior, va publicar ahir al butlletí oficial (DOGC) la resolució que preveu que finalment d'aquí a vuit dies els transportistes s'hauran de desviar per l'AP-7, després que la conselleria de Territori hagi ajornat tres vegades la data límit. De fet, ja s'estan començant a instal·lar els nous senyals de prohibició per a vehicles de quatre eixos de rodes o més entre Vidreres i la Jonquera. El conseller de Territori, Santi Vila, va dir ahir al Parlament, interrogat per ERC, que es calcula que 2.800 camions es desviaran a l'AP-7.

La Generalitat prepara un dispositiu especial dels Mossos d'Esquadra els primers dies per controlar que els camions no entrin a l'N-II. Els camioners que no compleixin seran multats. Uns dies abans es farà una campanya per informar de la nova normativa. Hi haurà excepcions a la prohibició: els transportistes podran sortir de l'autopista fent un trajecte mínim per carregar o descarregar a les comarques gironines, per anar a punts d'avituallament, o en cas de tenir permís especial. També podran circular pel tram desdoblat, entre Fornells i Riudellots.

La resolució justifica la decisió per l'alta sinistralitat de l'N-II, molt superior a l'AP-7 i perquè la proporció de camions que passen per la carretera és de més del doble que a l'autopista. El text també diu que la mesura és provisional mentre no entrin en servei “els diferents trams desdoblats de l'N-II”.

Generalitat, Estat i concessionària de l'autopista, Abertis, segueixen negociant els descomptes per als camioners, que seran d'entre un 25% com a mínim i un 50%. El cost l'assumiran a parts iguals. Es calcula que cada un hi posarà un milió a l'any.

25.641
vehicles
circulen per l'AP-7 de mitjana cada dia, dels quals 5.945 són camions i la resta, vehicles lleugers.

16.438
vehicles
de mitjana cada dia a l'N-II, dels quals 3.842 són de gran tonatge. El 80% d'aquests aniran per l'AP-7.

Rebuig frontal dels transportistes
Esteve Carrera

“No som la causa dels problemes de l'N-II, en som les víctimes”, va dir ahir Carlos Palacio, secretari general de l'associació de transportistes de les comarques gironines (Asetrans). Segons el gremi, l'obligació de passar per l'AP-7 sobre la totalitat del tram de l'N-II a la demarcació és una mesura desproporcionada que perjudicarà el sector del transport i que tindrà repercussions sobre el conjunt de la distribució i del comerç gironí. Els transportistes es neguen a acceptar l'obligatorietat de passar per l'AP-7 si no és de forma gratuïta. En espera de saber les bonificacions finals i com s'aplicaran Palacio va avisar que no descarten recórrer judicialment contra la resolució d'Interior i demanar la compensació del cost de peatges que hauran d'assumir.

Criminalitzats

Els transportistes gironins consideren que la solució imposada per Trànsit criminalitza els camioners i eximeix el Ministeri de Foment de les seves responsabilitats. “Les carreteres són d'interès general i estan fetes perquè hi circulin camions. Si l'N-II no està en condicions és responsabilitat de Foment i no pas dels transportistes”, insisteix Carlos Palacio, que també denuncia falta de comunicació de les administracions.
Un sobrecost de 620 euros al mes per al transport gironí

Els transportistes gironins (Asetrans) calculen que, tot i les bonificacions, passar per l'AP-7 representarà per un servei de Riudellots a Vilamalla de tres viatges al dia, un sobrecost de 620 euros al mes i per camió. Territori i Sostenibilitat considera que no hi haurà sobrecost si es té en compte l'estalvi de personal i carburant que permetrà l'ús de l'AP-7.

A Bàscara no valdrà cap excepció

Cap camió podrà passar per la cruïlla a Bàscara, encara que hagin d'anar a carregar o que vagin a una benzinera. Les excepcions no valdran, doncs, en aquest punt.

Imatge
Camions circulant per l'N-II a Medinyà. Foto: E.CARRERA.

La restricció no s'aplicarà a la Jonquera

Es preveu que la restricció no s'apliqui entre les sortides 1 i 2 de l'autopista i, per tant, els camions podran circular pel mig de la Jonquera, com el municipi havia demanat.
Podran sortir a posar benzina i descarregar

Només els camions que demostrin que van a carregar o descarregar, o bé a punts d'avituallament (benzineres) podran sortir de l'AP-7 a la sortida més propera.

Un sobrecost de 620 euros segons el transport gironí

A Bàscara no valdrà cap excepció

Cap camió podrà passar per la cruïlla a Bàscara, encara que hagin d'anar a carregar o que vagin a una benzinera. Les excepcions no valdran, doncs, en aquest punt.

A Bàscara seguiran tallant l'N-II fins que ho vegin fet

Divendres la plataforma Prou Camions a l'N-II organitzarà un debat amb parlamentaris

Ahir el tall de la carretera va incloure un concert en directe

11/04/13 02:00 - bàscara - Esteve Carrera

Tot i donant per bona la data del 19 d'abril perquè es desviïn els camions per l'AP-7, els veïns de Bàscara continuaran tallant dos cops al dia la carretera al pas pel municipi fins que ho puguin comprovar. Ahir, el tall de la tarda va ser amenitzat amb l'actuació de dos grups musicals, DownFall i Dekrèpits, que van oferir un concert a la població al mig de la carretera de les set a les nou del vespre. Aquest proper divendres la plataforma Prou Camions a l'N-II organitzarà un debat entre parlamentaris i representants de les principals forces polítiques, al mig de l'N-II a dos quarts d'onze del matí. Hi participaran Quim Arrufat (CUP), Roger Torrent (ERC), Dolors Rovirola (CiU), Marc Vidal (ICV-EUiA), Sergio Santamaría (PP), Rafael Bruguera (PSC), Jean Castel (C's), amb portaveus de la plataforma.

Després del dia 19

Avui fa 72 dies que els veïns de Bàscara van iniciar les mobilitzacions per exigir el desviament dels camions de l'N-II per l'AP-7. Andreu Molina, un dels portaveus de la plataforma, avisa, però, que el manifest de la mobilització reclama, a més del desviament, millores dels punts negres de l'N-II. “Si desvien els camions el dia 19, potser deixarem de tallar la carretera però no desapareixerem; buscarem formes per seguir actius i reclamar millores ràpidament a l'N-II; ens hi vam comprometre i també els ajuntaments que s'hi han adherit”, diu Molina.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 12/04/2013 13:48

Diari de Girona, 12 d'abril de 2013 ha escrit: Els enginyers defensen desviar els camions com a solució per a la N-II

El col·legi afirma que el desdoblament no és tan urgent si es redueix l'accidentalitat

12.04.2013 | 07:45

GIRONA | ACN/DDG El portaveu de la Comissió de Transports del Col·legi d'Enginyers de Camins, Xavier Abadia, va defensar ahir desviar els camions de la N-II cap a l'AP-7, tal com han pactat la Generalitat, l'Estat i Abertis, en un acord que va quedar oficialitzat dimecres amb la publicació de la resolució al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC). En una roda de premsa celebrada ahir, Abadia va advocar per aquesta possibilitat "necessària i urgent" davant les "poques possibilitats" que el Ministeri de Foment executi el desdoblament de la N-II a curt termini.

L'enginyer també va qüestionar convertir la N-II en una autovia un cop els camions passin per l'AP-7: "No passa enlloc del món que hi hagi una via de pagament i una de gratuïta al costat. Es podria fer un arranjament molt més barat amb una via d'alta capacitat, velocitat reduïda i limitada al trànsit local".

Abadia va criticar que aquesta solució de fer dues vies paral·leles, una de pagament i una gratuïta, està estesa a l'Estat i va posar com a exemple les autovies radials de Madrid. "Són recursos que es podrien destinar a fer altres infraestructures més necessàries", va defensar. Per la seva banda, el degà del Col·legi, Josep Oriol, va explicar que "el problema és el greuge comparatiu: si s'ha fet a altres llocs, perquè no es fa aquí?".

Tanmateix, els enginyers de camins van defensar una solució tècnica i van assegurar que el desdoblament de la N-II "no és tan urgent si s'aconsegueix traspassar trànsit pesant a l'autopista de manera que es redueixi l'accidentalitat", en paraules d'Abadia.

El tècnic va explicar que "la decisió de fer passar els camions per l'AP-7 és provisional, però un disseny diferent de la N-II ja desincentivaria els pas de vehicles pesants". Abadia va proposar solucions dissuasives com afegir rotondes o reduir la velocitat màxima a la via per dificultar el pas dels camions per la N-II.

No retallar en obra pública

Els enginyers de camins són conscients de les dificultats econòmiques del Govern català, però insisteixen en què val la pena que Govern i Generalitat donin un impuls als projectes, ja que "la inversió és molt inferior al benefici" que es podria obtenir.

En qualsevol cas, aquesta corporació creu que Catalunya ha rebut de l'Estat durant les últimes dècades inversions en infraestructures molt per sota del que li correspondria, i que a Catalunya s'han fet moltes menys infraestructures sense sentit que en altres parts d'Espanya.

No obstant això, des del col·legi també admetien que en l'època de bonança no es van fer infraestructures que Catalunya necessitava, pel que aquestes assignatures segueixen pendents des de fa dècades.

Comencen a col·locar els senyals de prohibició

Imatge
Comencen a col·locar els senyals de prohibició diari de girona

12.04.2013 | 00:00

El Departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir que ja s'han començat a col·locar els primeres senyals en el recorregut de la N-II per indicar la prohibició del pas de camions de quatre eixos o més. En la senyalització es remarca que la via alternativa és l'autopista AP-7, de peatge, i que la mesura restringeix el pas des de Maçanet fins a la Jonquera. El desviament es començarà a fer efectiu a partir de divendres vinent.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 12/04/2013 13:53

El Punt/Avui, 12 d'abril de 2013 ha escrit: Persevera i guanyaràs

Els veïns de Bàscara, que fa 72 dies que tallen l'N-II per exigir que deixin de passar camions pel poble, han aconseguit el seu objectiu

Els enginyers de camins també defensen que els camions passin per l'AP-7

Imatge
Cada matí i cada tarda els veïns de Bàscara tallen l'N-II durant una hora perquè deixin de passar camions. Foto: JOAN SABATER.

12/04/13 02:00 - bàscara - Mar Vicente

Ho han aconseguit. La perseverança dels veïns de Bàscara, que fa 72 dies que tallen l'N-II al municipi per exigir que hi deixin de passar camions, ha donat resultat i finalment ja és un fet que els camions es desviaran a l'AP-7 d'aquí a set dies. La Generalitat ho ha anunciat en el butlletí oficial, el DOGC, i ha començat a posar els senyals de prohibit i a informar els transportistes. Fins i tot la plataforma que han creat els veïns, Prou Camions a l'N-II, que havia estat molt escèptica fins ara, comença a creure que va de debò, tot i que no pensen afluixar fins que ho vegin amb els seus ulls. “Això és el que vam decidir i això és el que farem”, va remarcar la portaveu, Eugènia Carbó.

El primer cop que van tallar l'N-II, el 31 de gener, els va empènyer a fer-ho el dolor i la ràbia per la mort d'una veïna del poble en un accident a Vilamalla. “Al principi va ser a cop calent, però, un cop ja s'havia iniciat, vam dir que no podíem parar”, recorda la portaveu dels veïns, que també creu que si fins ara no s'havia fet és per allò del qui ho començarà. Des d'aquell dia 31 no han parat. Tallen la carretera, primer una hora cada dia al matí, i, des de fa un mes, també una hora a la tarda. Han recollit prop de 1.500 signatures, han penjat pancartes, han buscat suports i han inventat accions originals per fer visible la seva protesta i que no caigués en l'oblit. Enceses d'espelmes, arrossades, enterraments i esmorzars han estat alguns dels actes duts a terme, en què hi ha participat tothom, des de la mainada als avis, i des dels personatges del pessebre vivent als animals dels Tres Tombs.

Els de Bàscara han tingut la capacitat de seguir incansables la protesta sense deixar-se endur per les promeses de dates que no es complien, sense aturar-se fins que no sigui un fet. I això els ha fet guanyar la batalla. Han fet reaccionar els polítics, i han arrencat un acord de la Generalitat i l'Estat per trobar una solució, si més no a curt termini, fins que no s'arregli la carretera, cosa que els anys de queixes del territori no havien aconseguit. La plataforma ara ja té força clar que ho han aconseguit i n'estan contents. Tot i això, es lamenten que fins que tot un poble unit no s'ha decidit a sortir al carrer no s'hagi fet res, i que hagin hagut d'empènyer ells perquè algú mogués fitxa. “Aquest no hauria de ser el nostre paper. Ni en aquest tema ni en molts d'aquest país. No hauria de ser el paper del poble, però ho ha estat. Vam decidir que ja n'hi havia prou i estem contents que hagi arribat a bon port”, assegurava Eugènia Carbó.

Si no canvia res, a partir del dia 19 els veïns de Bàscara podran deixar de tallar la carretera, ja sense camions, però adverteixen que continuaran lluitant perquè s'inverteixi a arreglar els punts negres de la carretera. Estan farts que hi hagi morts a la carretera. Això no acaba aquí, diuen.

Precisament ahir, el Col·legi d'Enginyers de Camins,va defensar desviar els camions de l'N-II a l'AP-7, com han pactat Generalitat, Estat i Abertis. Segons l'ACN, el col·legi ho considera “necessari i urgent” a causa de les “poques possibilitats” que Foment executi el desdoblament de l'N-II a curt termini. Qüestiona convertir l'N-II en una autovia un cop els camions passin per l'AP-7. “No passa enlloc del món que hi hagi una via de pagament i una de gratuïta al costat. Es podria fer un arranjament molt més barat amb una via d'alta capacitat”, diuen.

Prop de 1.500 signatures
Els veïns de Bàscara van fer un manifest per mostrar la seva queixa que ja ha rebut el suport de 1.493 persones. També diversos ajuntaments estan aprovant mocions.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 12/04/2013 13:55

Em sembla molt bé el que han dit els enginyers de camins: no cal tornar a construir una infrastructura quan n'hi ha una al costat que no ha arribat al col·lapse.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”