Desdoblament N-II

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Desdoblament N-II

Entrada Autor: gatvell » Divendres 01/02/2013 20:20

Ah, entés. Bé, doncs ara ja passaran obligatoriament (per decret) per l'autopista.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 05/02/2013 11:01

El Punt/Avui, 5 de febrer de 2013 ha escrit: Bàscara qualifica de “pedaç” treure els camions de l'N-II
Els veïns evidencien que si es deriven els camions cap a l'autopista augmentarà el trànsit de cotxes a la nacional i reclamen, per tant, la construcció de la variant
Pactaran un calendari de reunions

05/02/13 02:00 - Bàscara - G. Pladeveya

Imatge
Diversos veïns van aprofitar la mobilització per esmorzar al mig de la calçada. Hi van instal·lar una taula, cadires i bancs de fusta. Foto: LLUÍS SERRAT.

Imatge
Després de la protesta, es va celebrar una reunió en una sala municipal de l'Ajuntament, en la qual van sorgir més bateries d'idees per millorar l'estat de l'N-II al seu pas per les comarques gironines. Foto: LLUÍS SERRAT.

Imatge
Nou tall ahir a l'N-II, on es van concentrar més d'un centenar de veïns. La concentració es farà de manera indefinida cada dia, de dilluns a divendres, i de nou a deu del matí. Foto: LLUÍS SERRAT.

“Això és un poble, no una autopista.” Aquest inequívoc missatge estava sobreimprès en una de les pancartes que els veïns de Bàscara van exhibir ahir en la nova protesta que van dur a terme al tram de l'N-II que transcorre pel mig del municipi. Més d'un centenar de persones es van tornar a aplegar a la carretera i la van tallar entre les nou i les deu del matí, tal com van acordar que farien divendres passat. L'exemplar mobilització popular que estan protagonitzant per frenar l'alta sinistralitat a la via ja va aconseguir aquell dia que el Ministeri de Foment mogués fitxa i es comprometés a alliberar de camions l'N-II al llarg de tot el seu recorregut per la demarcació de Girona. Cansats d'anuncis i promeses incomplertes, però, fins que no sigui una realitat continuaran interrompent la circulació de vehicles per la població de dilluns a divendres, i sempre en la mateixa franja horària. Si la proposta finalment prospera, els camions de gran tonatge hauran d'anar per l'AP-7. Pels veïns, seria “un pas important”, si bé no dubten a qualificar la mesura de “pedaç”. Evidencien que si es treuen els camions de l'N-II, augmentarà l'afluència de cotxes; el trànsit per dins del terme seguirà sent elevat i el poble el continuarà creuant una carretera nacional, que a més el parteix totalment en dos. Reclamen “com a solució final i més òptima” que es faci la variant de Bàscara, tenint en compte que Foment no inclou la construcció de l'autovia A-2 al tram nord en el pla d'infraestructures de transport i habitatge 2012-2024 (Pitvi).

Inoperància política

Mitja hora després que s'acabés la concentració d'ahir, una seixantena de ciutadans van assistir a una reunió que es va fer a l'ajuntament. També hi van participar el delegat del govern de la Generalitat a la demarcació, Eudald Casadesús; el director territorial d'Interior a Girona, Albert Ballesta; l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, i l'inspector Alfons Sánchez, cap de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Figueres. Casadesús va informar que, abans que s'emprenguessin les protestes, Santi Vila i la ministra de Foment, Ana Pastor, van mantenir una primera trobada, en la qual el conseller de Territori ja va posar sobre la taula com a tema cabdal la instauració de millores a l'N-II per la seva perillositat. I alhora Casadesús va confirmar el que ja se sabia, que és que, teòricament, d'aquí a un mes ja no passaran camions per la polèmica carretera.

Els veïns, de manera unànime i sense embuts, van replicar que és “una vergonya i una misèria” que, “després de trenta anys”, encara no s'hagi trobat una solució. Un dels assistents va assenyalar que si al final s'aconsegueixen millores és perquè “la gent del poble ha hagut de passar per davant de la policia i dels polítics, que no han sabut fer la seva feina”. Els ciutadans van criticar que en les últimes dècades hi ha hagut “molta gent compromesa, però poca que hagi fet la feina” i es van qüestionar per què no s'aplica la mesura de prohibir el pas de camions d'un dia per l'altre mitjançant un decret. En l'àmbit polític, s'ha respost que el que fa falta abans és acordar uns preus tous per als camioners als peatges. L'explicació encén els ànims dels veïns, que pensen que el més lògic seria que s'instaurés urgentment la iniciativa i que, després, Foment, Abertis i el govern català seguissin les negociacions, perquè el fet d'ultimar uns serrells econòmics no passi davant del dret fonamental a la seguretat ciutadana.

LA DATA
31.01.13
Es va produir un xoc a l'N-II, a Vilamalla,
en el qual va morir una veïna de Bàscara, Pilar Quer, de 60 anys.

Establir canals de comunicació

El delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, va ser present a Bàscara per prendre nota, sobretot, de les reclamacions dels ciutadans. No hi havia, en canvi, cap representant del govern estatal ni de Foment, que és el titular de l'N-II. Com que es preveuen reunions setmanals entre els veïns i representants polítics sobre l'avenç de la situació, els assistents van requerir que a alguna hi acudeixi el subdelegat del govern, Carles Jaume, de qui consideren que estava entre les seves responsabilitats haver anat ja a Bàscara. Casadesús es va comprometre a fer-li arribar ahir la petició, així com també al conseller Santi Vila. Fonts de la conselleria indicaven que Foment i Abertis estan acordant els preus per als camioners derivats cap a l'AP-7, mentre que fonts d'Abertis deien que qui negocia és Foment i el govern català, i que ells com a concessionària acatarien el que es decidís.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/02/2013 11:05

Diari de Girona, 6 de febrer de 2013 ha escrit: Mossos a la protesta de la N-II

Imatge
El grup d´agents a la protesta d´ahir al matí a Bàscara donant suport a la reivindicació i a les víctimes. josep serra

DDG/ACN Un grup de Mossos d'Esquadra es van sumar ahir a la protesta dels veïns de Bàscara per demanar la retirada dels camions de la NII i la construcció de la variant per desviar el trànsit.
Alguns agents dels Mossos d'Esquadra -representants dels sindicats SME, CAT i SPC- van participar van sumar-se al matí al tall de la carretera de nou a deu del matí. "Nosaltres som els primers que, dia rere dia, veiem els riscos que suposa transitar per aquesta via i anem a cadascun dels accidents", va dir el portaveu de l'SME-CCOO, Toni Castejón. L'agent va afegir que "el que volem és fer evident que la policia també es posa al costat dels usuaris i de les víctimes".

Els agents que es van afegir a la protesta van portar una pancarta on es podia llegir: "Vergonya polítics, vergonya N-II, Mossos amb les víctimes de la N-II". Els agents ja van manifestar la seva voluntat de tornar a donar suport als talls viaris sempre que els sigui possible. La propera ocasió serà demà.

Les manifestacions es porten a terme des del 31 de gener quan una veïna del poble va morir en un accident a la N-II. No s'aturaran fins que el Govern compleixi el compromís de desviar el trànsit de camions pesants per l'autopista.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/02/2013 11:08

El Punt/Avui, 6 de febrer de 2013 ha escrit: Camioners resignats

Els camioners que circulen per l'N-II entre Girona i la frontera entenen les protestes dels veïns de Bàscara que es queixen de la perillositat de la carretera

La majoria s'estimarien més circular per l'autopista, però diuen que les empreses no ho fan pel cost que representa

La patronal de transportistes en reclama la gratuïtat

Imatge
El pas de la NII a Medinyà on molts camions acostumen fer parada per menjar als bars i restaurants que hi ha a peu de carretera. Foto: E. C.

06/02/13 02:00 - Vilamalla / medinyà - Estem Carrera

“Estem acostumats que ens facin fora de pertot. No és estrany que ens vulguin fer fora de les carreteres i ens portin a l'autopista”, comenta Roberto, que ha parat a omplir el dipòsit del seu camió a la gasolinera del centre intermodal de Vilamalla. Els camioners fan cua per fer gasolina i, a continuació, aparquen i aprofiten per menjar al peu del vehicle o s'apropen als restaurants que hi ha a la zona. La majoria dels conductors han sentit a dir que els veïns de Bàscara han tallat la carretera aquests dies i que s'està plantejant d'obligar els camions a passar per l'autopista. Els camioners no ho veuen malament, entenen les mobilitzacions veïnals. En tot cas, avisen que el problema serà el cost que això suposi, tant si es tracta de conductors autònoms com d'empreses. Els que són assalariats ho tenen claríssim: “Aniríem molt més tranquils i segurs per autopista. No ens fiquem en aquestes carreteres per gust, són les empreses les que ens hi obliguen per estalviar”, expliquen Sergi i Jorge, dos conductors romanesos que travessen regularment tot Europa. Un altre conductor comenta que el problema és provocat per l'intrusisme: camioners que no estan donats d'alta i que van per les carreteres per estalviar. Quan en la conversa surt el tema dels accidents, els xòfers no admeten que ells representin el principal perill: “Els camions respecten les limitacions de velocitat i no hi ha gaires accidents de camions; són els cotxes que volen avançar els que els provoquen.”

Els que fan llargues distàncies entenen que hauran de deixar les carreteres als cotxes perquè estan acostumats a anar per autopistes a la resta d'Europa. “A França, les carreteres estan pitjor que aquí; entre rotondes i limitacions de velocitat el viatge se'ns allargaria unes quantes hores, i tots agafem l'autopista”, expliquen el Cipriano i el Sergio, que pugen regularment des del Marroc fins a Alemanya.

Ferran Prat és el gerent d'aquesta gasolinera del centre duaner de Vilamalla i calcula que pel polígon poden transitar-hi uns 1.500 camions cada dia; prop de 500 omplien el dipòsit a la seva gasolinera. No creu que el perjudiqui gaire si els camions no poden passar per la carretera, perquè la gasolinera forma part d'una xarxa que tracta directament amb les empreses de transportistes: tanquen descomptes importants sobre el preu del carburant i els conductors són obligats de parar aquí. En canvi, critica que no es faci prou manteniment a l'àrea de Vilamalla i que l'estructura es deteriori. Prat també està en el negoci del transport i com la majoria de camioners consultats també entén la mobilització dels veïns de Bàscara; creu que, mentre no se solucioni el pas d'aquests pobles, passar per l'autopista és l'única solució, però diu que cal resoldre el cost que representarà per als transportistes.

També és la posició de la patronal de transports gironina, Asetrans: “La circulació per l'N-II a les comarques de Girona és lamentable, molt dolenta. L'única solució mentre no es desdobli la carretera és la gratuïtat de l'autopista per als camions des de la Jonquera fins a la Roca”, diu Carlos Palacios, secretari general d'Asetrans. Palacios deixa clar que la bonificació ha de ser del 100%, res de peatges tous. “Ja paguem prou impostos”, hi afegeix.

Més enllà de l'N-II, en llocs com ara Medinyà, no hi ha cap centre de serveis per a camions com a Vilamalla, però sí llocs habituals de parada per a camioners. El Cipriano és un d'aquests i diu que fa 40 anys que té costum de parar a l'Snack Medinyà. “A l'autopista no es pot menjar; no és bo i és més car”, explica aquest camioner, resignat, perquè també entén que els vulguin prohibir el pas per la carretera. Fins i tot la Maria Àngels, la propietària del restaurant, entén que hi ha un problema a l'N-II i que la població es rebel·li. Però també alerta d'altres conseqüències: “Els camioners són el 50% de la clientela. Aquí hi treballen onze persones i, si no hi ha els camions, la meitat perdran la feina. És una putada.”

El cost, l'únic escull.

Els camioners, siguin autònoms o assalariats, són conscients que la densitat del trànsit a l'N-II és un problema, i fins i tot s'estimarien més anar per l'autopista. El cost és l'únic escull. Per la patronal Astrans, només hi ha una solució: la bonificació del 100% del preu de l'autopista per als camions entre la Jonquera i la Roca.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/02/2013 12:29

“La circulació per l'N-II a les comarques de Girona és lamentable, molt dolenta. L'única solució mentre no es desdobli la carretera és la gratuïtat de l'autopista per als camions des de la Jonquera fins a la Roca”, diu Carlos Palacios, secretari general d'Asetrans. Palacios deixa clar que la bonificació ha de ser del 100%, res de peatges tous. “Ja paguem prou impostos”, hi afegeix.
I els altres, no en paguem? I què és això, reclamar una autovia gratuïta al costat de la carretera? A cap país normal es malgasten els calers en aquestes animalades!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 07/02/2013 8:07

Diari de Girona, 6 de febrer de 2013 ha escrit: Els escolars també es manifesten contra l´N-II

Un centenar de nens i l'equip de mestres de l'escola de Bàscara han sortit disfressats i han llegit un manifest

Imatge
Els alumnes de l´escola Joan Reglà de Bàscara s´han afegit al tall de l´N-II al seu pas pel municipi per demanar que deixin de passar-hi camions així com més mesures de seguretat per poder creuar. ACN

BÀSCARA | ACN La interrupció del trànsit a l'N-II que els veïns de Bàscara (Alt Empordà) fan durant una hora cada matí per denunciar el mal estat de la carretera i reclamar que deixin de passar-hi camions cada cop té més seguidors. Si ahir s'hi van sumar representants dels Mossos d'Esquadra -membres dels sindicats SME, CAT i SPC-, aquest dimecres ho han fet els alumnes de l'escola Joan Reglà del municipi. Més d'un centenar de nens i una quinzena de professors han llegit un manifest de denúncia. Es queixen que no poden creuar la carretera a causa de l'elevat trànsit que hi ha, sobretot de camions, i demanen més mesures de seguretat per poder passar per la calçada sense perill.També reclamen la futura variant.
El Punt/Avui, 6 de febrer de 2013 ha escrit: Els nens de Bàscara se sumen a la protesta a l'N-II

Van aprofitar que havien tallat la carretera per fer-hi una rua de carnaval, i van llegir un manifest que havien consensuat

Demanen que no hi passin camions i que la carretera no divideixi el poble

Imatge
Per primer cop la rua de Carnaval de l'escola de Bàscara ahir es va fer al mig de l'NII. Foto: JORDI RIBOT / ICONNA.

Els nens de l'escola de Bàscara es van afegir ahir a la mobilització dels veïns de la població que des de principis de setmana tallen cada dia la carretera N-II a l'altura del municipi. Aprofitant que la carretera estava tallada, la rua de carnaval dels 118 alumnes de l'escola Joan Reglà va poder transcórrer per l'N-II sumant-se a les 150 persones que es manifestaven, i els nens hi van llegir un manifest consensuat el dia anterior en una assemblea extraordinària a l'escola. El text recull els problemes als quals són confrontats els escolars diàriament: “Per anar a l'escola, a buscar el pa, el diari o qualsevol cosa, ens hem d'esperar una bona estona perquè els camions van ràpid i no paren. No podem creuar la carretera sols. És un lloc perillós.” En l'apartat dels desitjos, els nens demanen “que no hi passin tants camions”. “Podrien passar per l'autopista pagant un bon preu. L'autopista és un lloc més gran i segur; i que la carretera no divideixi el poble en dos.”

La directora de l'escola Joan Reglà, Araceli Delgado, explica que el centre escolar és a cent metres de l'N-II i que ja hi ha hagut ensurts amb nens o avis per culpa del trànsit; per això els nens, com a ciutadans, van voler expressar-se. “Aquí, tot i ser al mig del poble, els nens no poden venir sols a peu o en bicicleta a escola. Ahir va ser un dia històric, per primer cop van poder fer la rua per l'N-II”, diu la directora.

Només des de dilluns passat, i a petició de l'escola i l'Ajuntament, els Mossos d'Esquadra són presents a hores d'entrada i sortida de l'escola per vigilar el pas de vianants.

LES FRASES

Per anar a l'escola, a buscar el pa o el diari, cal esperar molt. Els camions van ràpid i no paren. No podem creuar la carretera sols. És perillós
Que no hi passin tants camions. Podrien passar per l'autopista, que és un lloc més gran i segur
Manifest dels nens de l'escola Joan Reglà

A la Jonquera volen els camions

Sònia Martínez, alcaldessa de la Jonquera, comparteix com a “solució provisional” l'obligatorietat per als camions de circular per l'autopista, però demana a les institucions que estan negociant aquest tema que “siguin sensibles amb els serveis dels quals disposen els camioners a la frontera de la Jonquera, i que es possibiliti als transportistes l'autorització d'ús de les sortides 1 i 2 de l'AP-7 per poder utilitzar els serveis que ofereix la Jonquera”. En un comunicat, l'alcaldessa explica que entén i comparteix les preocupacions per la situació de l'N-II, però subratlla que aquest municipi s'ha dotat els últims anys d'unes infraestructures úniques a Europa que donen servei als vuit mil camions que passen diàriament per aquesta frontera: quinze gasolineres, serveis de dutxes, bugaderies, perruqueries, restaurants, centres comercials, tallers mecànics i de pneumàtics, centres de rentat i milers de metres quadrats d'aparcaments públics i privats.



Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 08/02/2013 9:23

Diari de Girona, 8 de febrer de 2013 ha escrit: La Generalitat anuncia que Foment farà l´estudi per desdoblar la N-II Sils-la Jonquera

L'Estat descarta el projecte de 700 milions que es reduirà a 270, i mentrestant els camions passaran per la Nacional

Imatge
Els veïns de Bàscara en la manifestació d´ahir en la qual es va incloure una xocolatada. josep serra

FIGUERES | CARME VILÀ/EFE La Generalitat ha anunciat que el Ministeri de Foment ha cedit a les reivindicacions de la N-II i s'ha acordat que encarregarà un estudi per desdoblar íntegrament la carretera des de Sils fins a la Jonquera amb un projecte nou una tercera part més econòmic que l'actual invertint entre 250 i 270 milions. Un segon compromís és en dos mesos executar el gruix de l'obra del tram Sils-Caldes i el tercer acabar l'enllaç de l'AP-7 Figueres Nord. Mentre no s'hagi desdoblat la N-II els camions circularan per l'autopista. Ho començaran a fer en set o vuit setmanes perquè es pretén no afectar els negocis que viuen del transport a peu de la N-II. Pagaran el 50% i això suposarà un cost de 40 milions a l'Estat.

El director de Transport i Mobilitat, Pere Padrosa, en un acte on participava a Figueres va informar que Foment, després dels dos darrers accidents mortals a la N-II (a Vilademuls i Bàscara) i de la revolta popular exigint solucions "han pres consciència". Ha estat una setmana "complexa" de negociacions però s'haurien aconseguit "tres fets importants" per acabar "amb un deute històric".

El tram de Sils-Caldes que té una partida de 32 milions d'euros però que les obres pràcticament estan aturades s'executaran i es començarà en dos mesos. La resta del tram fins a la frontera serà objecte d'un nou estudi que ara ha encarregat el ministeri de Foment. El conseller de TErritori i Sosteniblitat, en una comparaixença al Parlament va informar que el "ministeri té autorització per part del d'Economia per estudiar la viabilitat d'aquest desdoblament (de la N-II)". Segons Padrosa, no s'invertiran els 700 milions aproximadament del darrer projecte que ara ha quedat descartat, sinó que serà una xifra bastant inferior, la d'entre 250 i 270 milions. "Farem ziga-zagues per una banda i per una altra, però esperem que anirà completant-se en un futur". Es tractaria d'una obra que "es farà per trams i tardaran el que faci falta"; que "no serà el que voliem",però serà menys vergonyant que la via actual.

Mentre no estigui acabada l'obra i tal com ja s'havia anunciat, els camions circularan per l'autopista. El conseller de Territori i Sosteniblitat posava una data d'entre set i vuit setmanes perquè comenci a fer-se efectiva la prohibició de circular per la NII. Padrosa afegia que és una data més llarga de la parlada inicialment d'un mes perquè es vol mirar d'afectar el mínim possible les empreses diverses que viuen del transport que avui circula per aquesta via. Diari de Girona publicava que Llers, la Jonquera i Medinyà temien per l'efecte econòmic i demanaven mesures. Padrosa assegura que no volen perdre llocs de treball de restaurants, benzineres, tallers de serveis i de cap les famílies que en viuen i que s'està estudiant al detall com minimitzar l'efecte.

En aquest sentit s'espera que pugui ajudar el tercer "important" acord amb Foment. Es resol la reïnvindicació de Llers i una històrica de Figueres: acabar l'enllaç de Figueres-Nord de l'AP-7 on ara només s'hi pot accedir en algun sentit de circulació. Segons Padrosa, estava bloquejat i ara s'han compromès a fer que s'executi.

Respecte les mesures per als transportistes que es veuran obligats a pagar per circular per l'autopista, Padrosa va avançar que la bonificació pactada serà del 50%, el que representaria, es calcula, els 40 milions d'euros que haurà d'acabar d'aportar l'Estat a les concessionàries mentre no puguin retornar a la N-II.

Vila va assegurar que renúncia al discurs de "greuge" i que optarà pel "pragmatisme" en les seves relacions amb Foment.Segons el conseller, la celeritat de Foment a l'hora de prohibir els camions de gran tonatge que circulin per la N-II posarà a prova la "coordialitat" de les relacions entre les dues parts.

Els talls continuen a Bàscara

Els veïns de Bàscara continuen sortint de nou a deu del matí per tallar la N-II. En una nova jornada, ahir van repartir xocolata calenta. Un centenar de persones van mantenir el compromís de protestar. L'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, va manifestar que l'acord és continuar de forma indefinida siguin les setmanes que siguin. Per avui està previst que el conseller visiti la població on també participarà en un programa de Cadena SER.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 08/02/2013 9:25

El Punt/Avui, 8 de febrer de 2013 ha escrit: L'Estat ara reprèn el projecte per desdoblar l'N-II al nord

El director general de Transports anuncia que Foment s'ha compromès a destinar-hi 270 milions

Els camioners obligats a circular per l'AP-7 pagaran el 50% del peatge i la resta ho pagarà l'Estat

Imatge
L'accés nord de l'AP7 a Figueres es desencallarà, segons va avançar ahir Pere Padrosa, i els camions no podran passar per l'N-II, en dos mesos. Foto: LL.SERRAT.

08/02/13 02:00 - figueres - Mar Vicente

L'Estat s'ha compromès amb la Generalitat a recuperar ara el projecte per desdoblar el tram nord de l'N-II, de Girona a la Jonquera. Segons va anunciar ahir a Figueres el nou director general de Transports, Pere Padrosa, el Ministeri de Foment encarregat de l'estudi per desencallar el desdoblament hi destinarà entre 250 i 270 milions. “Hi ha hagut molts estudis, però això és un fet. Hi han donat llum verd aquesta setmana”, va dir. I hi va afegir que el ministeri ha assegurat que no pot destinar-hi els 700 milions que s'havien previst inicialment. “El plantejament de projecte que es fa dista de ser l'inicial perquè 700 milions no hi són. Serà una partida d'urgència. Es desdoblarà, però si es necessiten voreres, vials, pàrquings i tot el que comporta el servei de l'N-II es farà per trams.”

Padrosa calcula que tota la tramitació del projecte no estarà acabada fins d'aquí a dos anys.

Durant aquest temps en què s'estaran executant el projecte i les obres a l'N-II, els camions de gran tonatge hauran de passar obligatòriament per l'AP-7 i tindran un descompte del 50% del peatge durant tot el dia. S'havia dit que de nit podrien circular gratuïtament, però al final no serà així. Pere Padrosa va dir que aquest és l'acord inicial, tot i que encara s'hi pot introduir alguna modificació. L'altre 50% de peatge que no pagaran els camions, es calcula que uns quaranta milions d'euros, el posarà l'Estat espanyol.

Figueres i Sils

Aquests acords s'han pres aquesta setmana en una reunió del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, amb representants de Foment. En la mateixa trobada, s'han desencallat les obres que cal fer a l'accés nord de l'AP-7 a Figueres, que s'havien d'haver executat abans de final d'any. Padrosa va qualificar aquesta inversió d'“imprescindible”. A més, Foment s'ha compromès a pressupostar 32 milions per desencallar el tram Sils-Maçanet de l'N-II i que les obres comencin en el termini de dos mesos. El director general de Transports va dir que l'estat actual del tram “clama al cel”.

Pere Padrosa va fer aquests anuncis en el cicle de xerrades Repensem l'Empordà, organitzat per ERC i la Fundació Josep Irla, en què ahir es va parlar d'infraestructures. També hi van intervenir l'exalcalde de Figueres Joan Armangué i l'economista Albert Castellanos.

Dos mesos perquè els camions passin per l'AP-7

No serà un mes, sinó gairebé dos. Abans de les concrecions del director general de Transports, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, havia anunciat al matí que els camions de gran tonatge deixarien de passar per l'N-II en un termini d'entre set i vuit setmanes. A finals de la setmana passada, però, l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, havia obtingut el compromís del mateix conseller que estaria resolt d'aquí a dues o tres setmanes, i l'alcalde –prudent– va comunicar als veïns del municipi que estaria solucionat en el termini d'un mes. L'alcalde va rebre fins i tot la garantia del diputat al Congrés Pere Macias que es resoldria abans d'un mes.

Tot plegat es basava en el “compromís ferm” que el conseller de Territori havia arrencat a la ministra Ana Pastor el mateix dia que els veïns indignats decidien tallar la carretera.

Ara el termini seria el doble, segons les declaracions de Santi Vila, i quedaria pendent de la negociació en curs entre la Generalitat i el Ministeri de Foment. La solució a la qual s'arribi a l'N-II “serà una prova de la complicitat del Ministeri de Foment” amb la voluntat del govern i les reclamacions dels gironins, va dir ahir Santi Vila.
e.c. / ACN


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 08/02/2013 9:35

No estic gens d'acord en què l'Estat (o sigui, els nostres impostos) hagi de pagar a ACESA (Abertis-La Caixa) 40 milions d'euros anuals per a què faci descompte pel peatge d'uns camions que, d'entrada, no cobraria. Sí que, potser, se li incrementen una mica a la concessionària de l'autopista les despeses de manteniment de la via, ja que s'incrementarà el trànsit, però no crec que aquest import hagi de ser de 40 MEUR. Tampoc m'agrada la fórmula del 50% de descompte als camions i «barra lliure». Crec que caldria apostar perquè aquest descompte es fes només en hores vall (a la nit, per exemple) i l'assumís íntegrament la concessionària i per a tot tipus de vehicles, no només camions.

Tal com es planteja hi guanya, sobretot, la concessionària (cobrarà més peatges i l'indemnitzaran pels descomptes que apliqui) a costa del de sempre: el contribuent.

Recupero el lema de finals dels 80 quan es discutia la variant de la N-II a Girona ciutat: N-II per l'Autopista.

No crec que la solució al col·lapse de trànsit de vies alternatives a autopistes de peatge sigui desdoblar-les quan les de peatge van buides. No cal tornar a trinxar el territori. Cas de l'AP-7 a Girona, i de la C-16 al Bages (sud) - Vallès Occidental.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/02/2013 9:46

Farem ziga-zagues per una banda i per una altra
És la millor definició que un polític català ha donat mai de la política d'infraestructures d'aquest país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 08/02/2013 11:41

És curiós que una vegada creuada la frontera tots els camions passin per l'autopista de peatge i no es queixin.
La diferència? Fàcil, simplement els francesos han prohibit que els camions passin per la carretera antiga.

Tan difícil és aplicar aquesta mesura aquí, i estalviar-nos 200 milions d'euros que podrien servir per fer escoles i treure els nens dels barracons on estudien, o invertir-los en mantenir la sanitat perquè no ens morim abans de que ens atengui un metge? Doncs no, ara els volem invertir en fer una autovia gratuïta paral·lela a una autopista de peatge recentment ampliada i que bàsicament va sempre buida.
Qui pren les decisions al govern? Un mico jugant a la ruleta de la fortuna?
Però vaja, de fet és igual, essent una inversió de l'Estat tampoc es farà, o sigui que és perdre el temps parlar-ne.

Desastre de país...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 08/02/2013 12:31

La resposta és molt fàcil: La Caixa que controla Abertis. Abertis te una filial: Acesa, concessionària de l'actual AP-7.

Per cert, molt interessant l'informe d'activitats 2011 d'Abertis Autopistas, uns ingressos bruts de l'activitat només autopistes de 1359 milions d'euros, cosa que va significar uns beneficis abans d'impostos i interessos (EBIT) de 746 milions d'euros.

Salut !!
wefer ha escrit: [...]
Qui pren les decisions al govern? Un mico jugant a la ruleta de la fortuna?
[...]
Desastre de país...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 08/02/2013 13:27

Ben dit, Wefer!!!!!


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 14/02/2013 8:55

El Punt / Avui, 14 de febrer de 2013 ha escrit: L'Estat només desdoblarà tres quilòmetres de l'N-II al nord

L'anunci de Foment rebaixa les expectatives que tenia la Generalitat que es desdoblés tota la carretera, fins a la Jonquera

Pastor diu que és el govern català l'encarregat de prohibir el pas de camions per l'N-II

Imatge
Aspecte de les obres de desdoblament que van quedar empantanegades, al seu pas per Vilademuls. Foto: MANEL LLADÓ.

14/02/13 02:00 - girona - Núria Astorch

El govern espanyol es va comprometre ahir a desencallar únicament el desdoblament de l'N-II entre Medinyà i Orriols. Així ho va anunciar ahir la ministra de Foment, Ana Pastor, en resposta a una pregunta feta pel grup parlamentari de CiU al Congrés dels Diputats. Un anunci que rebaixa les expectatives de la Generalitat, que confiava que l'Estat desdoblés tot el tram nord de l'N-II, des de Girona fins a la Jonquera. Les obres de desdoblament del tram esmentat –de 3,29 quilòmetres– es van aturar el juliol del 2010 arran de la retallada pressupostària en infraestructura que va aplicar el ministre José Blanco, de l'anterior executiu (PSOE). En concret, Pastor va dir que aquestes obres es trobaven amb una proposta de rescissió des de l'anterior legislatura i que el seu ministeri ha decidit fer el desdoblament per separar els dos sentits de la marxa. I hi va afegir que, per tal d'agilitar al màxim aquestes actuacions, es farà en col·laboració publicoprivada.

Pel que fa als problemes que van aparèixer amb l'inici i la posterior frenada de les expropiacions dels terrenys afectats per aquestes obres que van quedar empantanegades, el coordinador nacional d'Unió de Pagesos, Joan Caball, va explicar ahir que, des de finals de gener, la major part dels propietaris ja han començat a cobrar els imports corresponents. Aquesta obres afecten unes trenta-set finques. Segons va destacar Caball, alguns propietaris –una minoria– pateixen les conseqüències de les incoherències polítiques que hi hagut amb aquestes obres. I és que, arran de l'aturada de les obres, Foment va proposar als propietaris de tornar-los els terrenys, a pesar de l'estat de degradació que presentaven, cosa que va generar protestes.

El trànsit de camions

La ministra Pastor també va dir que la iniciativa de prohibir la circulació de camions per l'N-II ha de sorgir de la Generalitat, una afirmació que el diputat de CiU al Congrés Jordi Xuclà va qualificar d'“absolutament falsa”. “La pilota està, al 100%, al teulat de l'Estat”, va dir. Xuclà va destacar que en el pressupost del 2013 del govern espanyol es preveu una partida de 3 milions d'euros destinats a bonificar el pas dels camions per l'AP-7 amb l'objectiu, justament, de descarregar l'N-II. Segons Xuclà, la resolució d'aquest problema és només una qüestió de voluntat política, perquè els diners ja hi són.

El tram Maçanet-Sils es posarà a licitació al maig

La ministra també va dir que el mes de maig el Ministeri subhastarà la represa dels treballs entre Maçanet de la Selva i Sils. La represa ja s'havia anunciat, però no s'havia posat una data per a la licitació fins ara. Aquest tram està aturat des de finals del 2008, perquè un encariment del projecte va fer que la constructora renunciés a l'obra. En relació amb els trams del sud, la titular de Foment també va manifestar que al maig també subhastaran “els projectes d'una part important del tram Tordera-Maçanet, que permetran millorar dues interseccions”. De fet, però, aquests treballs no aniran més enllà de l'actual enllaç amb la C-35. I és que l'Estat ja va desistir de fer tota l'obraTordera-Maçanet, que s'estenia al llarg de 8,9 quilòmetres, al·legant que tenia un pressupost molt elevat (s'estimava en 249 milions). En lloc d'això, Foment va encarregar un estudi per entroncar l'N-II amb Granollers passant per l'interior (per la C-35). L'alcalde de Maçanet de la Selva, Antoni Guinó (CiU), va considerar ahir que no val la pena comentar la notícia: “Ens han dit tantes coses que ja no em crec res”, va manifestar l'alcalde. Guinó va dir que al tram Sils-Caldes “hi ha quatre màquines, i a aquest ritme s'hi estaran deu anys. Quan el PP està en hores baixes es treuen coses de la màniga, i ara diuen que en faran un altre tallet”, hi va afegir.
N. Forns


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 14/02/2013 9:00

Diari de Girona, 14 de febrer de 2013 ha escrit: Foment anuncia ara que desdoblarà el tram entre Medinyà i Orriols de la N-II

L'obra està aturada des del juliol del 2010 i des de llavors no s'havien donat senyals que es pogués reprendre l'obra

Imatge
Les obres al tram Medinyà-Orriols de la N-II estan aturades des del juliol del 2010. aniol resclosa



EL GREUGE DE LA N-II Al juliol del 2010 es van aturar les obres de desdoblament de la N-II entre Medinyà i Orriols a causa de la retallada en infraestructures que va fer el Ministeri de Foment dirigit per José Blanco. Des de llavors, aquest tram ha quedat en l'oblit, i fins i tot es va arribar a plantejar als pagesos el retorn dels terrenys expropiats ja que no es preveia poder reprendre l'obra a curt termini.

MEDINYÀ/ORRIOLS | R. VAN EECKHOUT Enterrat des de juliol del 2010 i pràcticament sentenciat per la manca d'atenció rebuda en els darrers dos anys, el tram Medinyà-Orriols de la N-II va tornar ahir a treure el cap de sota terra. La ministra de Foment, Ana Pastor, va afirmar al ple del Congrés dels Diputats que l'Estat reprendrà el projecte de desdoblament d'aquest tram, del qual no havia fet menció fins ara en les seves intervencions. La ministra va recordar també el compromís de l'actual govern amb aquesta carretera, i va afirmar també que al mes de maig es licitarà un altre tram, el que va de Sils a Maçanet de la Selva.
El tram Medinyà-Orriols, de 3,29 quilòmetres de longitud, ja va veure una vegada com les màquines començaven a treballar per fer el desdoblament. A mitjans de febrer del 2010 les màquines van acabar els treballs de deforestació previs i van començar a treballar en el desdoblament. Aquesta feina, però, no va tenir gaire temps per avançar. Al juliol del mateix any, el llavors ministre de Foment, José Blanco, anunciava que per manca de pressupost s'havien de suspendre les obres. Des de llavors, aquest tram del nord de la N-II només ha estat esmentat quan l'Estat ha ofert als propietaris tornar-los els terrenys expropiats, fet que va provocar la indignació dels pagesos afectats, ja que molts d'aquests terrenys estaven ja trinxats.
En la sessió plenària del Congrés d'ahir, Ana Pastor va afirmar que Foment vol rescatar l'obra dos anys i mig després que les màquines s'aturessin. "A les obres de Medinyà-Orriols, que es trobaven amb proposta de rescissió quan vaig arribar, realitzarem la duplicació de la N-II per separar els dos sentits", va afirmar la titular de Foment. En aquest sentit, Pastor va afirmar que per accelerar alguns tràmits, el ministeri treballarà amb les actuacions que ja no requereixen tramitació mediambiental, i que amb aquestes es redactaran els projectes durant aquest primer trimestre de l'any. Per la resta de trams, Pastor va reiterar, tal com ja va fer al setembre en una Comissió de Foment, que la intenció és tirar-los endavant mitjançant la col·laboració público-privada.

Maçanet-Sils, licitat al maig
Durant la seva intervenció, la ministra va fer un repàs de sud a nord de la situació de tots els trams de la N-II. Pel costat positiu, va avançar que al mes de maig es licitaran les obres de conversió en autovia, tal com ja havia afirmat el Partit Popular el mes d'octubre passat. Aquest tram porta aturat des de finals del 2008, perquè un encariment del projecte va fer que la constructora renunciés a l'obra.
Pel que fa la resta d'intervals de la N-II, del Tordera-Maçanet la ministra va afirmar que tot i que no es desdoblarà, al maig es licitaran els projectes d'un tram important d'aquesta via per millorar dues interseccions, ja que "és molt urgent". Les millores en aquesta via no aniran més enllà de la connexió amb la C-35, que és on l'Estat proposa ara fer passar un volum elevat de trànsit, a través d'una connexió amb Granollers per l'interior. Foment va desistir de fer tota l'obra del Tordera-Maçanet, un tram de 8,9 quilòmetres, afirmant que el pressupost de 249 milions d'euros era massa elevat.
Pastor també va recordar durant la seva intervenció que les màquines continuen treballant per desdoblar el tram Caldes de Malavella-Sils, que el Fornells-Caldes ja fa anys que està desdoblat i que a la circumvalació de Girona (via AP-7) s'ha ampliat la calçada a quatre carrils per bandes i que s'estan construint tres nous accessos. Així, va voler posar de manifest el compromís de l'Estat amb aquesta carretera destacant que és una "prioritat" recuperar algunes obres que es van trobar aturades.
Diari de Girona, 14 de febrer de 2013 ha escrit: Bàscara mantindrà la protesta per demanar la sortida de camions de la N-II

CARME VILÀBÀSCARA Més d'un centenar de veïns van decidir ahir en una assemblea que va ser un clam unànime que continuaran a peu de la N-II tallant la via cada dia una hora, de dilluns a divendres, fins que es desviïn els camions per l'autopista. És la reïnvindicació que han decidit prioritzar al marge de debats o peticions de desdoblaments que van sorgint a les darreres setmanes per part de diferents col·lectius. No es descarta portar a terme més accions, però es decidirà en una propera comissió. L'objectiu de la reunió va ser unificar la veu i les reclamacions. L'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, va informar que la conselleria de Territori i Sostenibilitat treballa per aconseguir complir la primera data del mes de febrer per treure els camions, malgrat que el van informar que van voler ser prudents i la van allargar a les vuit setmanes.

"Estarem 5, 12 o 16 setmanes, les que faci falta, fins que no ho vegi no m'ho creuré", va manifestar un dels assistents a l'acte representant el sentiment de la majoria que amb l'objectiu de treure els camions de la N-II va decidir fa poc més d'una setmana començar a tallar la via, després que una veïna perdés la vida en un accident a Vilamalla. Ara han volgut fer un pas més per tal de continuar mantenint viva i amb una reivindicació clara la protesta. Per això han decidit que el més viable a curt termini és que treguin els camions "i després ja farem altres debats". Tres de les persones que van engegar les protestes van demanar als presents que aportin idees i propostes en una primera reunió d'una comissió de treball. Pretenen agrupar-se com a plataforma per poder donar millor difusió del missatge i sumar adhesions. "Potser som l'únic poble que ens travessa, però tots hi passem", manifestava un dels que van liderar la reunió.

Pel que fa a les darreres informacions, l'alcalde els va explicar que cinc minuts abans de començar la reunió havia parlat amb el director general de Transport i Mobilitat, Pere Padrosa, que acabava de sortir de negociacions. Aquest l'hauria informat que es van afegir setmanes per prudència, per poder resoldre serrells com permetre els camions accedir a les àrees de serveis actuals al llarg de la via, però que "és un procés irreversible i el conseller (Santi Vila) està treballant perquè sigui en un mes". L'alcalde de Pontós, Narcís Algam, va explicar també que se'ls ha convocat la setmana vinent.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2013 9:21

Jo voldria que algú em contestés d'una vegada la pregunta:

Per quins set sous cal desdoblar l'N-II?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 14/02/2013 10:17

Guigui ha escrit:Jo voldria que algú em contestés d'una vegada la pregunta:

Per quins set sous cal desdoblar l'N-II?
CAP

Raons:
- N-II es colapsada de camions que tindrien que circular per l'autopista.
- Hi ha una autopista de 3 carrils en paral.lel.
- La concesió de l'autopista caduca el 31-8-202. Desdoblar son minim 3 anys, i en 5 anys mes tindrem 5 carriles lliure de peatge, quan 2 en sobren.
- Al final de la concesió lliberar de peatge l'Ap-7 te que tindre un cost molt inferior a una autovia nova.
- Jo penso que la solució es que el camions fagin el mateix que fan mes en enllà de la frontera. Obligatori per autopista i pagant.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 18/02/2013 9:17

Diari de Girona, 16 de febrer de 2013 ha escrit: L´Estat comença els tràmits per acabar l´enllaç de l´AP-7 a Figueres-Nord

L'obra del peatge es considera bàsica per poder treure els camions de la N-II i que puguin accedir a les àrees de serveis

16.02.2013 | 09:05

Imatge
L´accés de Figueres Nord de l´autopista, avui inacabat, que està situat al terme de Llers. conxi molons



FIGUERES | C.VILÀ L'Estat publica oficialment els primers tràmits per a l'execució de les obres per acabar l'enllaç Figueres-Nord de l'AP-7, al terme de Llers, una vella reclamació de la comarca, i sobretot de Figueres, que ara resulta imprescindible si es pretén treure els camions de la N-II perquè circulin per l'autopista. Fins ara només es podia entrar i sortir per aquest enllaç des d'algunes direccions. L'acabament ha de facilitar la sortida dels camions per accedir a les àrees de serveis existents a la N-II, entre altres punts, a Llers, i es considera bàsica pel futur trànsit a la nova presó.

Des de fa molts anys es reclama aquesta obra. En aquest moment els vehicles que volen accedir a aquest entorn han de creuar Figueres des del peatge anterior. Amb data 28 de setembre l'Estat va demanar l'evaluació d'impacte ambiental però no s'ha resolt fins el 6 de febrer. Es produeix, doncs, poc més d'una setmana després que una veïna de Bàscara morís a la N-II a Vilamalla, que s'exigís la retirada dels camions i es fes imprescindible aquest enllaç perquè els camions accedeixin a les àrees de serveis.

L'obra consisteix en acabar l'enllaç per permetre una connexió completa entre l'autopista i la N-II. En aquest moment només es pot sortir per aquest peatge si es circula de la Jonquera direcció Figueres; i només es pot entrar si es circula direcció la Jonquera. Es projecta de forma paral·lela i complementària a l'ampliació de tres carrils en aquest tram de l'autopista. Hi haurà dues obres principals. En primer lloc, un accés que permeti l'entrada de vehicles a l'autopista per aquells que vulguin accedir direcció cap a Barcelona. Serà un ramal de 650 metres des d'un pas superior de l'actual autopista, paral·lel a aquesta. L'obra no comportarà noves ocupacions de terrenys, sinó que està dins els límits actuals de l'expropiació que és propietat dels concessionaris. En segon lloc hi haurà un segon ramal, un nou accés per als que circulen direcció la Jonquera i volen sortir aquí. En aquest cas tindrà 1.000 metres aproximadament. L'obra afectaria una antiga nau industrial abandonada. L'evaluació d'impacte ambiental conclou que no afecta significativament elements d'interès ambiental.
Les terres necessàries són 80.000 metres cúbics, part dels quals es trauaran de la pròpia obra en l'execució del nou terraplè. L'estudi constata que suposa "una millora substancial dels accessos de la ciutat de Figueres, sector nord, i els municipis d'aquest entorn com Llers, Pont de Molins, Cabanes, Biure, Sant Climent, Espolla i Rabós.

L'acabament d'aquest enllaç es reclama des de fa anys, però es va convertir en una infraestructura imprescindible per la comarca en construir-se el centre penitenciari Puig de les Basses al límit de Figueres, a l'alçada d'Hostalets de Llers. L'exalcalde de Figueres i ara conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va arribar a condicionar donar la llicència de la presó a tenir aquest enllaç acabat. Ara, és Llers qui va posar el crit d'alerta després que es decidís que els camions no podran circular per la N-II i ho faran per l'autopista. Pont de Molins i Llers tenen serveis per a camions que es podrien veure perjudicats si no se'ls facilita l'accés. Per això, tal com va avançar el Director General de Mobilitat i Transports, Pere Padrosa, les negociacions amb Foment respecte a la retirada dels camions inclouen l'acabament immediat d'aquest enllaç com un dels serells bàsics a resoldre.

L'alcalde de Llers, Carles Fortiana, ha explicat que l'Ajuntament tenia coneixement que s'havia iniciat la tramitacióperò creu que és ara quan "finalment han fet moviment, vol dir que va per bon camí".

Per Fortiana, si es demana que els camions passin per l'autopista "és essencial, de sentit comú que s'ha de fer havent-hi dues empreses com Padrosa i Calsina-Carré que donen serveis als camions". Remarca també que és "bàsic per a la presó". Mentre no estigui acabada l'obra, esperen que facilitin l'accés des d'altres punts als camions.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/02/2013 8:46

Diari de Girona, 19 de febrer de 2013 ha escrit: El moviment veïnal es prepara per si no retiren els camions de la N-II aquest mes

Estudien altres accions de protesta i busquen l'adhesió de més municipis afectats

Imatge
Els veïns protestant ahir al matí a la carretera de Bàscara, com fan de dilluns a divendres. tramuntana tv(#vergonya NII-titín custey)

19.02.2013 | 00:00

C.V Un centenar de persones van protestar ahir al matí, com fan des de principi de mes, a la N-II a Bàscarà demanant la retirada dels camions d'aquesta carretera. Els veïns, a més, s'estan organitzant i preparant accions o protestes si no es compleix amb el termini que es va donar d'un mes per desviar els camions pesats per l'autopista. Buscaran l'adhesió de veïns i ajuntaments de la resta d'afectats per la situació d'aquesta carretera.

Tal com van acordar en la reunió veïnal de dijous passat, l'endemà es va celebrar una primera trobada per crear comissions de treball i organitzar-se. Segons han informat fonts del grup veïnal, es van posar sobre la taula propostes, idees, per si passades les quatre setmanes, a principi de març, els camions continuen circulant per la nacional. La possibilitat d'utilitzar amb més freqüència de l'habitual el pas de vianants amb semàfor per creuar la N-II amb l'inconvenient que pot generar per als cotxes és una de les possibilitats. A més, tal com també es va apuntar durant la primera reunió, consideren important rebre el suport i l'adhesió de les poblacions que al llarg de la N-II pateixen situacions similars. Per això, el moviment veïnal té previst treballar en un manifest per tal que s'hi puguin sumar altres veus. Fins ara s'han afegit a les protestes, i han mostrat el seu suport representants dels ajuntaments de Pontós, Garrigàs o Palau de Santa Eulàlia.

L'objectiu és que es compleixi el compromís de desviar els camions per l'autopista per alliberar la via d'aquest trànsit pesant que genera i agreuja les problemàtiques de la carretera pendent des de fa anys de millores. La conselleria de Territori i Sostenibilitat va donar un termini de quatre setmanes i ?posteriorment es va allargar, segons diuen per prudència, a les set o vuit setmanes. Això no ha fet afluixar els veïns que esperaran fins les quatres setmanes per portar a ?terme altres possibles accions de pressió. L'alcalde, Lluís Lloret, ha informat que no coneix més novetats respecte a la mesura. A la reunió de dijous, Lloret va explicar que la Generalitat continua ?treballant per poder treure els camions en la primera data donada.

El moviment va sorgir després del darrer accident mortal quan una veïna va perdre la via el 31 de gener a Vilamalla. La via amb un únic carril de circulació per sentit, estreta, que creua poblacions o és punt d'accés cap a aquestes, té nombrosos punts negres des de fa anys que posen en risc la vida dels conductors. A més, tant accidents com avaries suposen amb molta freqüència retencions. La darrera diumenge, quan es va localitzar accidentat el vehicle d'un ciutadà francès desaparegut uns dies abans. Una de les darreres, segons la informació del Servei Català de Trànsit, va ser també dijous passat quan un camió avariat va tallar a l'alçada de Bàscara un carril. La mesura s'espera redueixi aquestes situacions i la perillositat.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/02/2013 8:33

Diari de Girona, 20 de febrer de 2013 ha escrit: Foment ultima els projectes per les cruïlles de la N-II a Garrigàs i Pontós

Els alcaldes van ser rebuts ahir pels tècnics a Girona que els van dir que en breu se'ls entregaran

Imatge
L´accés principal a Pontós. jaume purcallas

20.02.2013 | 00:00

GARRIGÀS/PONTÓS | C.VILÀ Els alcaldes de Garrigàs i Pontós van ser rebuts ahir pels tècnics de Foment a Girona per informar-los que en breu se'ls faran arribar els projectes per a la millora de les perilloses cruïlles de la N-II que donen accés als seus termes. S'hi treballa des de fa uns dos anys. Es preveuen enllaços amb passos inferiors o superiors per als vehicles que deixen la carretera direcció a les dues poblacions. L'execució estaria al marge de les darreres reclamacions per part de la Generalitat i la població de millores a la carretera. Els alcaldes esperen que es faci realitat per acabar amb el risc que comporten per als veïns i els nombrosos accidents que s'hi han produït.

En aquest moment, per desviar-se cap a Garrigàs o a l'accés principal de Pontós des de la N-II, els cotxes s'han d'aturar al centre de la carretera i esperar per incorporar-se als accessos comarcals. Això suposa un elevat perill perquè els cotxes circulen a molta velocitat i la maniobra els obliga a aturar-se. La conseqüència ha estat nombrosos accidents en els darrers anys. En el cas de Pontós hi ha un segon accés on a la N-II hi ha pintat una illa d'incorporació. Els veïns, tot i no ser el que condueix directament al poble, solen optar per aquest per seguretat. L'opció en la qual ha estat treballant Foment i de la qual ahir es va informar és construir dues rotondes a banda i banda de carretera i un pas inferior o superior -s'està estudiant- per accedir a les carreteres secundàries. Segons ha explicat l'alcalde de Pontós, Narcís Algam, se'ls ha informat que l'estudi s'està acabant de redactar i fent els treballs topogràfics. Ambdós alcaldes han mantingut moltes reunions per aquest tema amb Foment. La diferència en aquesta ocasió, segons els han assegurat, és que sembla que hi ha predisposició econòmica per afrontar l'obra. L'alcalde de Garrigàs, Josep Masoliver, decebut pels anys que fa que ho reclamen es mostra encara reticent a assegurar-ho. "Sembla que aquest any hi haurà partida, per nosaltres se'ns obriria el cel". Masoliver constata que ara la cruïlla "és una ratera, no tenim escapatòria, és un perill". El mateix a Pontós on l'alcalde explica que els veïns opten per buscar l'altre accés perquè "allà al mig no et pots parar".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”